Viisilapsinen rovaniemeläisperhe joutui muuttamaan asuntovaunuun, kun uutta vuokrakotia ei löytynyt – ”Käytännössä jouduimme kadulle”
Perheen isän mukaan heille on välillä sanottu suoraan, että asuntoa ei vuokrata lapsiperheille.
Asuntopula
Seitsemänhenkinen perhe on ollut asunnoton nyt viikon verran. Osa perheestä asuu asuntovaunussa, joka on parkkeerattu tien päätyyn rovaniemeläisellä asuinalueella.
Seitsemänhenkinen perhe on ollut asunnoton nyt viikon verran. Osa perheestä asuu asuntovaunussa, joka on parkkeerattu tien päätyyn rovaniemeläisellä asuinalueella.
Asuntovaunun ikkunasta näkyy syksyn kellastamia koivuja. Rovaniemeläinen perheenisä esittelee vaunun sisätiloja: kerrossänky, parisänky, sohva, keittopiste ja pieni vessa. Sisätilojen koko on noin 12 neliötä.
Juuri nyt tämä on viisilapsisen perheen ainoa koti.
Suomen valtioin täytyy ottaaRovaniemi haltuu täähän os sairasta jo airnb tuhosi lapin
6
340
Vastaukset
- Anonyymi
harmi mut pitää muistaa omistaja voi myydä omaisuutta pois koska haluaa jne...
se on erseestä uusien asuntojen hinnat ovat karanneet käsistä.. - Anonyymi
Kysykää rovaniemen kaupungin johtavalta poliitikolta joka myös oleskelee Arkadianmäellä,taitaa tietää paljon asioista,mutta ketä on hyötyjät roissa ?!
- Anonyymi
VUGUIIG
- Anonyymi
etqt
- Anonyymi
Ei ole ainoa tapaus .
Lapsiperheitä ja sinkkuja häädetään kiihtyvällä vauhdilla vuokraamistaan asunnoista.
Omalla kohdalla pojan viisihenkinen perhe. Lapset 8v 11v ,13v.
Airbnb, booking, kausityöntekijät, ukrainan pakoliaset,
Tosi on nyt kysymyksessä. Ainoa perustelu ahneilla asuntojen omistajilla on " Kukin saa tehdä omaisuudellaan mitä haluaa".
Eletään arktisilla alueilla jossa ankarakin talvi tulollaan.
Päättäjät vain veisaa nousevista turistimääristä. ja rahavirroista.
Tllannehan on vakavampi kuin tuolla Etelä- Euroopan turismikaaoksessa.
Niillä alueilla on kuitenkin ympärivuotinen lämpimämpi jakso jolloin hätätilanteessa telttamajoituskin onnistuu.
Onko mahdottomuus aluksi vaikka ukrainalaispakolaisten nykyiset ja tulevat sijoittaa nk. väestökatoalueille, joita Suomenmaassa riittää.
Tiedoksi tietämättömille jotta nämä ukrainalaispakolaiset ei todellakaan asu suurelta osin missään vastaanottokeskuksissa vaan läheiset kerrostaloasunnot näyttää yksitoisensa jälkeen menevän nimenomaan näille.
Liekkö syynä varma vuokrannmaksaja nimeltä Suomen valtio eli me veronmaksajat
Jos ei kelpaa niin eteläsuomen useissa kaupungeissa vuokralaispula siis tyhjiä asuntoja pilvinpimein tarjolla.
- Anonyymi
ryy
Ketjusta on poistettu 62 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait223047- 402664
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381503- 841350
- 631251
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40999Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.125913- 33829
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi29663Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59621