Pyöräilijän tilannenopeus etuajo-oikeutetussa risteyksessä

Anonyymi-ap

Joidenkin autoilijoiden mielestä pyöräilijöiden pitäisi etuajo-oikeutetussa risteyksessä hidastaa kävelyvauhtiin, muuten ei ehdi havaitsemaan. Mitä mieltä asiasta?

37

399

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järkipäässä ja muita huomioiden kun liikkuu niin vielä yli 70 vuotiaana voi fillaroida. Maltti on valttia ja auton alle ei kannata ajaa vaikka sinulla ois omasta milestä etuoikeus liikennemerkin tai väistämissäännön puolesta.

      • Anonyymi

        Alle ehkä ei, mutta raskaalla sähkiksellä kun vetää kylkeen, niin akkumodulilevyt tuhoavat toisensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alle ehkä ei, mutta raskaalla sähkiksellä kun vetää kylkeen, niin akkumodulilevyt tuhoavat toisensa.

        Lihasheikkousmies havaittu provoamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihasheikkousmies havaittu provoamassa.

        Vain lihasheikot ajavat sähköpyörin, se on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihasheikkousmies havaittu provoamassa.

        Hän on vaihtanut vaseliinin kannatuksen sähkön vastustukseen.


    • Anonyymi

      Nää jotka olen nähnyt törmäävän yli 40km/h vauhdissa näyttivät kyllä siltä ettei enää toista kertaa törmää. Itse olen valinnut tuon hidastamisen ja katsekontakti autoilijaan, että on varmasti hereillä.

      • Anonyymi

        Liikenteessä ajettaessa on velvollisuus ajaa tilanteisiin sopivalla nopeudella. Kaikki eivät valitettavasti ymmärrä tätä. Siinä pitää ottaa huomioon myös kanssaliikkujien mahdolliset virheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikenteessä ajettaessa on velvollisuus ajaa tilanteisiin sopivalla nopeudella. Kaikki eivät valitettavasti ymmärrä tätä. Siinä pitää ottaa huomioon myös kanssaliikkujien mahdolliset virheet.

        Sinä se jaksat toistaa samaa asiaa kuin kopiokone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat toistaa samaa asiaa kuin kopiokone.

        Asia pitää silti paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia pitää silti paikkansa.

        Blaa blaa, papukaija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä se jaksat toistaa samaa asiaa kuin kopiokone.

        Mistä tiedät että anonyymi on sama anonyymi, eikä joku toinen anonyymi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät että anonyymi on sama anonyymi, eikä joku toinen anonyymi?

        Hajusta tunnistaa.


    • Anonyymi

      Monissa risteyksissä asia on hoidettu 10 cm korkuisilla kanttikivillä.

      • Anonyymi

        Kyllä ajoradalle pystyy ajamaan lujaa, vaikka olisi jyrkkä kanttikivi kohdassa. Ajoradalta pois ajaminen voikin sitten aiheuttaa pikkaisen enemmän haasteita, jos on moinen kanttikivi kohdassa.


    • Anonyymi

      Tieliikenteessä pitää ajaa tilanteeseen sopivalla nopeudella. Nopeusrajoitus on pelkkä maksimi. Sopiva tilannenopeus on usein huomattavasti hitaampi nopeus.

      • Anonyymi

        Koskee tietenkin ihan kaikkia ajoneuvoja.

        "5 §
        Turvallinen ajoneuvon ja raitiovaunun ajaminen (17.12.2020/1040)

        Ajoneuvon ja raitiovaunun nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä muut olosuhteet. Ajoneuvo ja raitovaunu on kyettävä hallitsemaan kaikissa liikennetilanteissa.

        Ajoneuvo ja raitiovaunu on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennakoitavissa tilanteissa. (17.12.2020/1040)"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee tietenkin ihan kaikkia ajoneuvoja.

        "5 §
        Turvallinen ajoneuvon ja raitiovaunun ajaminen (17.12.2020/1040)

        Ajoneuvon ja raitiovaunun nopeus ja etäisyys toiseen tienkäyttäjään on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä muut olosuhteet. Ajoneuvo ja raitovaunu on kyettävä hallitsemaan kaikissa liikennetilanteissa.

        Ajoneuvo ja raitiovaunu on voitava pysäyttää edessä olevan tien näkyvällä osalla ja kaikissa ennakoitavissa tilanteissa. (17.12.2020/1040)"

        KOSKEEKO TUO MYÖS MUKA MEITÄ SÄHKÖPYÖRÄILIJÖITÄÄ!?!?!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KOSKEEKO TUO MYÖS MUKA MEITÄ SÄHKÖPYÖRÄILIJÖITÄÄ!?!?!!

        Kannattaa perehtyä siihen, mikä on ajoneuvo.


    • Anonyymi

      Monesti kun sivukadulta tulee auto päätielle, tilannenopeus on liian suuri. Ajetaan suoraan pyörätien jatkeen päälle katsomaan tuleeko autoja. Tuossa tilanteessa pyöräilijällä ei ole väärää tilannenopeutta, saa polkea niin kovaa kuin reisissä riittää voimaa.

      • Anonyymi

        Toisen virhe tai moka ei oikeuta itseä liikennesääntöjen rikkomiseen. Ihme vinksahtanut ajatusmaailma joillakin, että koska tuo toinen rikkoi sääntöä, niin minäkin saan.


      • Anonyymi

        "Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

        Pitää jopa varautua toisten virheisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

        Pitää jopa varautua toisten virheisiin.

        Jarrutatko valtatiellä aina kun kolmion takana näkyy auto? Sama asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jarrutatko valtatiellä aina kun kolmion takana näkyy auto? Sama asia.

        Jos näyttää siltä, että se auto ei väistä, niin velvollisuuteni on silloin pyrkiä välttämään osuma ja onnettomuuden syntyminen. Jos se vaatii jarruttamista, niin jarrutan.


    • Anonyymi

      Kyllä jokaisen pyöräilijän, kävelijän tai skuuttaajan pitäisi itsestään senverran tykätä, ettei auton (ison tai pienen) kanssa törmäilisi. Sillä ei ole mitään väliä, onko oikeassa vai ei. Aina sattuu ja kovaa ja pahastikkin. Nyt varsinkin, kun on pimeän aikaa, vastaantulevien valot häikäisee ja vielä jos sataa vettä, ei sieltä autosta niin vain näe.
      Suuri munaus oli ämmähallitukselta antaa "etuoikeus" näille fillaristi-skuuttaajille.

      • Anonyymi

        Kaikilla ei välttämättä vaan ole taitoa varoa tarpeeksi ja tämän seikan lainsäätäjä on ottanut huomioon.

        Lähestyttäessä ajoneuvolla lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta.

        Noiden lueteltujen tienkäyttäjäryhmien osalta pitää liikenteessä aina noudattaa erityistä varovaisuutta. "Tavallinen" varominen ei riitä. Noiden tienkäyttäjien osalta on heidän turvallisuus ainakin osittain ulkoistettu muille.


    • Anonyymi

      "Ajoneuvolla risteystä lähestyttäessä on noudatettava erityistä varovaisuutta." on yksi liikennesäännöistä (28 §).

      Erityistä varovaisuutta on aina jokaista risteystä lähestyttäessä noudatettava, oli väistämisvelvollisuus sitten kummin päin tahansa. Väistämissäännöt ovat asia erikseen. Miten erityistä varovaisuutta sitten noudatetaan? Tavallinen varominen kun ei lain mukaan riitä.

    • Anonyymi

      Miten Fitnordin rajoituksen saa pois?

    • Anonyymi

      Ongelma on se, että autoilijat, ilmeisesti myös tämä pykälänarkomaani, ei ole sisäistänyt omaan liikennekäyttäytymiseensä sitä perusasiaa, että risteykseen tultaessa autoa ei ajeta suojatien päälle, vaan odotetaan suojatien ulkopuolella etuajo-oikeutetun pyöräilijän tai jalankulkijan suojatien ylitystä.

      Neuvostoliitossa Lada ajettiin suojatien päälle ja kuski sai viedä kaikki sisääntulijat koteihinsa. Mene takaisin Siperiaan, mistä olet tullutkin.

      • Anonyymi

        Aivoissasi on pykälänarkomaani. Suojatie on suojatie vain jalankulkijoille, vaikka saakin pyöräillä siitä kohtaa ajoradan yli. Jos on vain suojatie, niin pyöräilijä väistää aika usein kohdassa autoilijoita. Kääntyvä ajoneuvo väistää toki sitten, vaikka on vain suojatie, eikä pyörätien jatketta ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivoissasi on pykälänarkomaani. Suojatie on suojatie vain jalankulkijoille, vaikka saakin pyöräillä siitä kohtaa ajoradan yli. Jos on vain suojatie, niin pyöräilijä väistää aika usein kohdassa autoilijoita. Kääntyvä ajoneuvo väistää toki sitten, vaikka on vain suojatie, eikä pyörätien jatketta ollenkaan.

        Soon Komioo ko kolmion takaa tunkee autonkeulan suojatien päälle. Siinä tuntee olevansa yli-yli-pykälänarkomaani. Muuta narkoosit päässään.


      • Anonyymi

        Suojatien tukkiva auto tulee kiertää aina sen keulan kautta, oli sitten kävellen tai pyörällä liikkeellä. Silloin tekee itsensä mahdollisimman näkyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suojatien tukkiva auto tulee kiertää aina sen keulan kautta, oli sitten kävellen tai pyörällä liikkeellä. Silloin tekee itsensä mahdollisimman näkyväksi.

        Joo, suoraan keulan päältä. Tollo mielenhäiriöinen autokuski 5 promillessa ei kuitenkaan tunne tieliikennelakia. Juonut kortin ja eihän sitä kortilla ajeta.

        AmmattiAUTOILIJA

        ps rekkaa kuskaamalla 100.000 km/vuosi näkee tämän nyky-yhteiskunnan autoilevat kuspiät


    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä, että monet autoilijat, opetelkaa väistämisvelvollisuus säännöt tasa-arvoisessa risteyksessä. Pyöräilijää ei väistetä, jos pyöräilijä tulee vasemmalta.

    • Anonyymi

      Olen fillaristina huomannut että ylipäätään keskustassa kannattaa pyöräillä hissukseen. Siihen on 2 syytä:
      1) jalankulkijat ja 2) autoilijat. Yritän jalankulkijana ja samoin autoilijana huomioida mämä molemmat

    • Anonyymi

      MITEN SAAN RAJOITTIMEN POIS FITNORDISTA? EI PÄÄSE TARPEEKSI KOVAA!

      • Anonyymi

        Kysy Lihasheikkousmieheltä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      249
      4514
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2949
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2712
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1695
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1538
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      16
      1421
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1261
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      91
      1201
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1064
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1035
    Aihe