Kun aikoinaan törmäsin lohkareeseen, niin paikalle tuli 2 paloautoa, 2 ambulanssia ja toki poliisipartio. Mielestäni vähän liioittelua, mutta sen päälle olin vielä 11 kuukautta sairaalassa.
Vaikka siihen mennessä olin maksanut pelkkää tuloveroa yli 200 tuhatta, niin taisin kokonasverotuksesta huolimatta kuluttaa enemmän.
Vaikka maksan eläkkeestänikin 33% veroa + kulutusverot, niin tuskin saan koskaan maksettua sitä kuluerää, minkä aiheutin ylimääräisenä. Koulutusta ja infraa en tähän laske. Silloin yksikään kirjoittajista ei ole maksanut saamaansa.
>simiti<
>simiti<
Isoin laskusi veronmaksajille?
28
315
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan lapseni koulunkäynti.
- Anonyymi
Huomasitko, että koulutusta ja infraa ei lasketa tähän mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomasitko, että koulutusta ja infraa ei lasketa tähän mukaan.
Vaan kun muutoin olen ollut yhteiskunnalle hyvin halpa yksilö. Lapseni ylipäänsä on varmasti se kaikkein suurin kuluerä, jonka olen yhteiskunnalle tuottanut.
- Anonyymi
Lapsesta asti sairastelleena olen yhteiskunnalle iso kuluerä. Kaikki ne lääkärikäynnit ja tutkimukset jne. Vaikka olen paljon maksanut itsekkin, tuhansia yksityiselle niin julkisella sektorilla olen tullut kalliiksi. Tuskin saan tienattua kuluja umpeen.
Mutta onneksi en ole ainoa enkä itse aiheuttanut näitä sairauksia. Se vähän lohduttaa.
Jasu - Anonyymi
No voihan nenä
Olen kuullut ajettavan puuta päin, päin toista autoa, mutta että kiveä päin.
Tuossa on jotain eeppistä. Tekisi mieli kirjoittaa siitä, mutta olen hieman hämilläni.
Asiaa pitää pohtia hetki.
F- Anonyymi
Helpotan tuumimistasi. Olin mönkijällä ja ajoin metsässä täysillä.
Eräs koiran ulkoiluttaja löysi minut ja soitti hätäkeskukseen.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helpotan tuumimistasi. Olin mönkijällä ja ajoin metsässä täysillä.
Eräs koiran ulkoiluttaja löysi minut ja soitti hätäkeskukseen.
>simiti<No voihan hitto.
Kuvs pamahti heti päähän ja näky oli ikävä.
Ihan hirvittää sitä katsella.
F - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voihan hitto.
Kuvs pamahti heti päähän ja näky oli ikävä.
Ihan hirvittää sitä katsella.
FJoo ei
Jostain noin hirveästä onnettomuudesta kirjoittaminen on eettisesti väärin. Ei pysty. Tulee stoppi vastaan.
Ainoa tapa sitä käsitellä on muuttaa sen kaikki elementit toisiksi.
Kun olin lapsi, niin kohdallani oli äärimmäinen ponnistus opetella ajamaan polkupyörällä. Vanhempani kokivat loputtomalta tuntuvia kauhunhetkiä sählätessäni fillarini kanssa milloin ruusupuskissa ja milloin ajoradalla. Viikon harjoittelun jälkeen olin lähes sairaalakunnossa, sillä ehjää kohtaa ei minusta löytynyt. Olin aivan romuna, näin on kerrottu.
Muistan että joka paikka oli verillä, kuhmuilla tai tikattu kokoon, ja toinen käsivarteni oli saanut kipsikuoren.
- Fiona, mikä siinä on niin vaikeaa, kun kaikki muutkin lapset osaavat ajaa polkupyörällä, kysyttiin.
En minä osannut vastata. Pyöräkin oli mennyt rikki, joka suretti minua kovin.
(hihitystä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei
Jostain noin hirveästä onnettomuudesta kirjoittaminen on eettisesti väärin. Ei pysty. Tulee stoppi vastaan.
Ainoa tapa sitä käsitellä on muuttaa sen kaikki elementit toisiksi.
Kun olin lapsi, niin kohdallani oli äärimmäinen ponnistus opetella ajamaan polkupyörällä. Vanhempani kokivat loputtomalta tuntuvia kauhunhetkiä sählätessäni fillarini kanssa milloin ruusupuskissa ja milloin ajoradalla. Viikon harjoittelun jälkeen olin lähes sairaalakunnossa, sillä ehjää kohtaa ei minusta löytynyt. Olin aivan romuna, näin on kerrottu.
Muistan että joka paikka oli verillä, kuhmuilla tai tikattu kokoon, ja toinen käsivarteni oli saanut kipsikuoren.
- Fiona, mikä siinä on niin vaikeaa, kun kaikki muutkin lapset osaavat ajaa polkupyörällä, kysyttiin.
En minä osannut vastata. Pyöräkin oli mennyt rikki, joka suretti minua kovin.
(hihitystä)Heh. Voi sinua. Muistan kun työkaverin kanssa ostettiin tenaville sähkömönkijät. Kaverin poika ajoi täysillä nokkospuskaan ja huusi:
-Ai, ai, ei ole yhtään kivaa!
🤣🤣🤣
>simiti<
- Anonyymi
Se onnetu yhteiskunnassa jossa maksetaan veroja että vähempiosainenkin pääsee hoitoonntarvittaessa sitä kutsutaan tasa-arvoksi ei eritellä tulojen mukaan vaan jokainen antaa panoksena yhteiskunnalle kykynsä mukaan ei ole mahdollista edes että kaikki olisi kovapalkkaisessa muka työssä koska tällöin ne työt jotka rahan pitää liikkeellä jäisi suurelta osin tekemättä eli duunari maksaa vähemmännveroa mutta ilmannduunaria ei taas olisi edes yhteiskuntaa jossa olisi ns rikkaita eli lopputuloksena ilman duunaria einedes rikkaalla olisi tuloja jitennkuka pitää pääsääntöisesti yhteiskunnan pyörät pyörimässä ja se miksi on olemassa yhteiskunta johtuu siitä että useimmalla rikkaalla on peukalo keskellä kämmentä joka tarkoittaa taas sitä ilman duunaria hekin kuolisivat nälkään tai kylmään vähintään kun ei olisi rahaa vaatteisiin tai kotiin vieläkö pitää ratakiskosta vääntää miksi firman omistaja on riippuvainen työntekijästään mutta työntekijä ei ole riippuvainen työnantajastaan
- Anonyymi
Kirjoituksesi oli hieman hankala luettava. Mutta sisälsi hyvin tärkeitä pointteja. Vielä kun työnteettäjänarsistit saataisiin uskomaan työntekijän olevan voimavara.
Tyytyväinen työntekijä on tuottava työntekijä. Oikeiston pakotuspolitiikka tekee vain tyytymättömiä työntekijöitä, jotka eivät sitoudu firmaan millään lailla.
Tämähän aiheuttaa luonnollisesti tehottomuutta, työvoimsn vaihtuvuutta, jatkuvaa uusien työläisten opettamista ja jopa firman konkurssin.
Oikeistopolitiikka ei hyödytä yrittäjiä, työläisiä, eläkeläisiä, yhteiskuntaa, eikä oikeastaan ketään.
>simiti<
>simiti<
- Anonyymi
En ole koskaan ajatellut asiaa tuolta kantilta. Varmaan kohdallani suurin kulu veronmaksajille on muodostunut koulutuksestani. Julkisen terveydenhuollon palveluja käytän aniharvoin, ehkä kerran viidessä vuodessa ja käyn esim hammaslääkärissä yksityisellä. Tapaturmavakuutuksen turvin hoidatan myös tapaturmani yksityisellä. Näitä tapauksia on ollut 1kpl reilun 20 vuoden aikana.
Synnytys lienee kohdallani suurin yksittäisen tapahtuman kulu veronmaksajille 🤔 Ja siihen liittyvät neuvolapalvelut yhdistettynä niin lasku lienee tuhansia, jollei kymmeniä tuhansia yhteensä.
Aletheias- Anonyymi
Voi pahus teitä pihistelijöitä. Kyllä tosimies aiheuttaa miljoonien kulut yhteiskunnalle! 🤪
Mutta pointtini oli, vaikkei sitä moni huomannutkaan, että työttömien mollaaminen nyt vain on tyhmää. Sekin sikiää siitä, kun oikeistomedia teki sen yhden jutun yhdestä ideologisesti työttömästä.
>simiti<
"Koulutusta ja infraa en tähän laske. Silloin yksikään kirjoittajista ei ole maksanut saamaansa. "
Onko tämä siis jotain muuta kuin nollasummapeli. Hyvinvointiyhteiskunnan kansalainen syntyy siis jonkinlaisen perivelan kanssa kuin kristitty perisyntinsä. Ja sitten koko loppuelämä tätä perivelkaa pitää maksaa takaisin ja vaikka mitä tekisit ja maksaisit, niin aina ja ikuisesti olet saanut enemmän kuin koskaan tulet maksamaan?
Kysymykseesi: Olen alle kouluikäisenä ollut melkein viikon sairaalassa ja minulle on tehty pari leikkausta. Kela-korttia näytän apteekissa ja saan monta sataa euroa hyvää vuodessa.- Anonyymi
Sääli sinänsä, terveyspalvelut, sosiaalituet ja eläkkeet eivät tulevaisuudessa ole sillä tasolla, kuin nykyään. Siitä saamme kiittää kaiken kurjistavaa sosialismia ja maailman sosiaalitoimistoksi ryhtymistä.
- Anonyymi
Tarkoitat siis laitaoikeistohallitustamme? Muuten kirjoituksessa ei ole järkeä, vaan se on vain trollimutua.
- Anonyymi
Kyllä se täytyy olla syntymäni, koska joka vuotinen palkkani on tullut jo yli 20 vuotta meidän veronmaksajien taskusta. Lisäksi minun on ilmeisesti jatkettava tätä melkein toiset 20 vuotta.
- Anonyymi
Nyt pääsi naurut
Erittäin hyvin muotoiltu. Erittäin brittiläinen lohkaisu.
Tyylipisteet
(hihitystä) - Anonyymi
Ollet siis hyödytön psk. Eikun... 🤔
- Anonyymi
Eiköhän se ole mun työ. Jos joku bruttona 60+t€ laskutan/vuosi.
12 vuotta tehty, niin siitä voipi laskea... 720 000 € on tullut veronmaksajille maksamaan mun palvelukset.- Anonyymi
Kerrankin on rehellinen lestajuntti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrankin on rehellinen lestajuntti.
Työni kyllä tuo sinäällään moninverroin tuloja valtiolle, että suotta intoudut kiihdyttämään vasemmistolaisidiotismiasi liekkeihin.
Mutta hyväksyn sinutkin tämän maan kansalaiseksi.
- Anonyymi
Kuukausipalkkani ehdottomasti. Piti oikein laskea, ihan tajuton summa 😂Onneksi siitä menee kamalasti veroa.
- Sheena Taitaapi olla niin, et lääkkeisiini on mennyt varmasti aika tuhdisti fyffeä.. on laitettu suoneen nanogammaa, tysabria, kortisonia ja nyt viimeiset kymmenen vuotta nieleskellyt gilenyaa.. hintavaa touhua, mutta olen edelleen veronmaksaja enkä eläkeläinen.. sen noista mömmöistä saa jos hyvin käy.. arviolta 13 vuoteen mitä mulla ms on ollut, niin 2-3 sataa tonnia on varmaankin palanut lääkkeisiin.
Onnekseni olen suomalainen.. kolmen kuukauden annos maksaisi kalleimmillaan 7-8 tuhatta ja minä maksan siitä 4.5 euroa.. mutta olen edelleen toiminta- ja työkykyinen. Jos en olisi, maksaisin yhteiskunnalle vielä enemmän.
Muistuttaisin kaikkia siitä, ettei terveenä oleminen ole itsestään selvyys. Kuka vain voi sairastua tai joutua onnettomuuteen milloin vain.
Ihan sattumanvaraisesti. Sitä kun ei voi ennalta tietää.- Anonyymi
Taidan olla yksi heistä, jotka ovat tulleet yhteiskunnalle ei vain halvaksi vaan tuottoisaksi. Siinä on paljon onnea, siunausta, tuuria - hyviä geenejä - kuka mitenkin sanoo - mukana mutta tottakai myös omaan tahtoa ja voimaa.
- Anonyymi
Suurin lasku omalla kohdallani on syntynyt julkisen terveydenhoidon päätöksestä jättää minut vakavasti sairaana terveydenhoidon ulkopuolelle ja alkaa kuuntelemaan jotain ulkopuolisten ihmisten sinne soittamia satuja.
Toinen iso lasku on syntynyt koulukiusaamisesta, jota koin ala-asteen ensimmäiset viisi vuotta ja ylä-asteella seiskaluokan kevättalvesta kasiluokan loppuun asti.
Koulutus kokonaisuutena on myös maksanut aika hyvin ja varsinkin, kun terveydenhoito heitti sen hukkaan...
Sitten varmaan inttikin maksoi jonkin verran... Panssarivaunut hyökkäsi meidän asemiin ja lentokoneet vetivät ilmamaaleja. Tykit ja maastoautot oli kyl vissiin saatu ilmaiseksi Neuvostoliitosta ja mahdollisesti myös kuormurit.
Olen myös ollut viidesti leikkauksessa... Viimeisenä umpisuoli...
harmaasusi - Anonyymi
Jos joku yksittäinen hetki pitäisi arpoa, niin pari kertaa intissä ammuttiin isolla pyssyllä. Yksi kuti maksoi kuulemma silloiset satatuhatta markkaa ja hupi kesti n. 5-10 sekuntia. Siitä voi sekuntihinnan laskea.
-keinovaginamies-
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst15611042Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i474315Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58664054Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1973664PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1013486Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1013340Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.731980Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis161305Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt155998Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun269964