Windows 10 jatko

Anonyymi-ap

Ei tästä tuu hevon h3levettiä 😂. Pitää ilmeisesti vaihtaa Linuxiin once and for all. Koneeseen ei millään ilmesty Windows 10 tuki päättyy - Rekisteröidy nyt boksia. Rekisterieditorissa manuaalisesti muutetut ESU-arvojen muuttamiset eivät toimi. Ne eivät lisäksi säily kun sammutan koneen ja käynnistän sen uudestaan. Eräs päivityskään ei lataudu vaan antaa erroria. Actually you know what? Toi errori johtuu arvatenkin siitä että Microsoft on ulkoistanut päivityshommelinsa tekoälylle josta pc nyt herjaa 😂.

Silti välillä lukee että päivitykseni olisivat ajan tasalla. Se päivitys on nähdäkseni pakollisiin kuuluva eikä vapaaehtoinen. Teknologia on aina ollut viholliseni, niin myös nyt. Ehkä Linuxiin pitää vaihtaa ihan ideologisistakin syistä Gatesin vuoksi 🤔. Tyypillinen tyrannian muoto tämä tuputus ja ihmisten painostaminen ostamaan uudet koneet sekä järjestelmät. Ei sen näin pitäisi mennä. Suosi suomalaista, sillä Linux on näköjään suomalainen keksintö. Aivan sama. Jos kone tuhoutuu virusten myötä niin menen vasta sitten hommaamaan jostain käytetyn koneen missä on Windows 11. -💊-.

22

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Piirasta naamaan 🥧 - https://www.youtube.com/watch?v=iK6SS8CXYZo . Tulee kyllä vahingoniloinen fiilis tuosta sillä se ANSAITSI tuon 🙏. Mitä jos tuo oli liipasintekijä Gatesin lopulliselle flippaamiselle 🤔? Havahtui ja katkeroitui, kun huomasi ettei olekaan koskematon eikä ihmisten yläpuolella leijaileva jumala? -💊-.

• Anonyymi

Ihan kuule samaa mietin tuossa viime viikolla. Olisin päivittänyt, mutta kone väittää päivitysten olevan ajan tasalla ja manuaalisesti ei myöskään onnistu aloittaa, päivitystä.

• Anonyymi

Kumulatiivinen päivitys (KB5065429) on se mikä antaa mulle erroria. Tässä on suomalaisen miehen ohje rekisterieditoria varten - https://www.youtube.com/watch?v=4E34ML88FNo . Joillakin enkunkielisillä videoilla lukujärjestelmää ei muuteta. En tiedä mikä on homman nimi. Sanoisin että editori kannattaa suorittaa järjestelmänvalvojana eikä vain avata sitä hiirtä klikkaamalla.

Nyt tässä pitää alkaa käyttämään Komentokehotetta ja häksätä omaa konettaan netin ohjeiden mukaan. En oo varma pitääkö tuo KB-päivitys olla päivitettynä jotta "Rekisteröidy nyt" olisi mahdollinen. Voisin aivan hyvin maksaa sen noin 30 e jotta välttyisin tältä kaikelta saastalta. Tää koko sotku on Microsoftin vika eli mahdolliset tulevat tietoturvaongelmat ovat siis Microsoftin syytä. Veri on Gatesin käsissä 🩸. Näin siinä käy kun annetaan "neroille" (= hulluille) ihmisille liikaa rahaa ja valtaa. -💊-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumulatiivinen päivitys (KB5065429) on se mikä antaa mulle erroria. Tässä on suomalaisen miehen ohje rekisterieditoria varten - https://www.youtube.com/watch?v=4E34ML88FNo . Joillakin enkunkielisillä videoilla lukujärjestelmää ei muuteta. En tiedä mikä on homman nimi. Sanoisin että editori kannattaa suorittaa järjestelmänvalvojana eikä vain avata sitä hiirtä klikkaamalla.

Nyt tässä pitää alkaa käyttämään Komentokehotetta ja häksätä omaa konettaan netin ohjeiden mukaan. En oo varma pitääkö tuo KB-päivitys olla päivitettynä jotta "Rekisteröidy nyt" olisi mahdollinen. Voisin aivan hyvin maksaa sen noin 30 e jotta välttyisin tältä kaikelta saastalta. Tää koko sotku on Microsoftin vika eli mahdolliset tulevat tietoturvaongelmat ovat siis Microsoftin syytä. Veri on Gatesin käsissä 🩸. Näin siinä käy kun annetaan "neroille" (= hulluille) ihmisille liikaa rahaa ja valtaa. -💊-.

Jotakin juttuja voi muuttaa painamalla pohjassa windows-nappia ja r-kirjainta eli "Suorita". Se löytyy myös alapalkin suurennuslasin tekstikenttään kirjoitettaessa. Kirjoitin googlehakuun sanat KB5065429 update 0x80070570 error ja tekoäly antoi vastauksensa. Ideana oli saada errori fiksattua.

Se käski mennä Komentokehotteeseen (löytyy myös suurennuslasia käyttämällä) ja pistää sinne sfc /scannow. Mulla se jäi 8 %:tiin eli homma tyssäsi. Ohjeet olivat mielestäni liian epämääräiset. Turhaudun ja luovutan helposti, niin myös nytkin. Ei se oo ajankäytön arvoista alkaa itse korjailemaan Microsoftin puutteita kun eihän tästä saa edes palkkaa. So, just f*ck it 🤷‍♂️😄. -💊-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotakin juttuja voi muuttaa painamalla pohjassa windows-nappia ja r-kirjainta eli "Suorita". Se löytyy myös alapalkin suurennuslasin tekstikenttään kirjoitettaessa. Kirjoitin googlehakuun sanat KB5065429 update 0x80070570 error ja tekoäly antoi vastauksensa. Ideana oli saada errori fiksattua.

Se käski mennä Komentokehotteeseen (löytyy myös suurennuslasia käyttämällä) ja pistää sinne sfc /scannow. Mulla se jäi 8 %:tiin eli homma tyssäsi. Ohjeet olivat mielestäni liian epämääräiset. Turhaudun ja luovutan helposti, niin myös nytkin. Ei se oo ajankäytön arvoista alkaa itse korjailemaan Microsoftin puutteita kun eihän tästä saa edes palkkaa. So, just f*ck it 🤷‍♂️😄. -💊-.

scannow korjaa järjestelmävirheitä ja edellä oli puhe etteivät muutokset tallennu rekisteriin. Lähdepä siitä että korjaat rekisterin jollain ohjelmalla ja sen jälkeen aja scannow.

• Anonyymi

Mintut tulille ja takaisin ei ole katsomista.

• Anonyymi

Räjäytin koneeni. Laskeumaa odotellessa. Tshernobyl jää kirkkaasti kakkoseksi. Tais päästä oikein kunnon paukku, että ihan housuihin asti tuli. -💊-.

• Anonyymi

Nyt kokeilin Microsoft Update Catalogia mistä latasin KB-ohjelmistopäivityksen mikä on näyttänyt erroria tähän asti kun se on latautunut automaattisesti koneelleni. Tää on manuaalinen haku. Suurennuslasista löytää helpoiten tietoja kun kirjoittaa ram. Tällöin pc ehdottaa "Näytä RAM-muistin tiedot" jonne pitää mennä. Sieltä näkee Windowsin version ja järjestelmätyypin. Ne on olennaisia tietoja kun menee tuonne Catalogiin. Catalog löytyy siis netin syövereistä. Windows Updatesta näkee mitä päivityksiä kone on asentanut ja yrittänyt asentaa. -💊-.

• Anonyymi

I think I'm on to something. Huomasin että tässä on vaikka kuinka paljon päivityksiä välissä ennen kuin pääsen haluamaani koontiversioon. Epäilen vahvasti että se selittää errorin. En tiiä johtuuko mun päivityssotkut oman säheltämiseni vuoksi vai miksi, mutta kumminkin. Sieltä RAM-muistin yhteydestä löytyy koneesi koontiversio nimellä "Käyttöjärjestelmän koontikäännös". Luku sisältää paljon numeroita. Tuo koontiversioluku pomppasi silmilleni täysin sattumalta.

Kun sitä peilaa googlehaulla Windows 10:n päivityshistoria tähän linkkiin - https://support.microsoft.com/fi-fi/topic/windows-10-n-päivityshistoria-8127c2c6-6edf-4fdf-8b9f-0f7be1ef3562 . Niin tuon linkin vasemmasta sivupalkista näkee mitä päivityksiä koneeseesi olisi pitänyt ajallisesti tulla asennettuna. Tietokoneen omista asetuksista näkee Windows Updaten kohdalla päivityshistoria. Sieltä voi tutkia ja verrata noita koontiversioita keskenään. Päivitysten nimet ovat KB joiden perässä on koontiversiolukuja.

Päivitysten jälkeen RAM-muistin koontiversioluvun pitäisi päivittyä uudempaan, käytännössä edellistä suurempaan lukuarvoon. Päivitykset on haettava manuaalisesti netistä sieltä Microsoft Update Catalogista ja valittava oikea versio. Samoin tuon Microsoftin support-linkki minkä pistin edelle, on oltava tarkkana. Siellä vasemman sivupalkin yläosassa lukee mistä Windowsin suurpiirteisestä versiosta on kyse. Useimmilla se on kaiketi 22H2. W10 vuoden lisäaika on mun mielestä mahdollista vain W10 22H2-koneille. RAM-muistista näkee kohdassa Versio mikä on pc:si suurpiirteinen "H"-versio. Sieltä näkee myös koneesi järjestelmätyypin, mitä tarvitaan oikeiden manuaalisten päivitysten valitsemisessa. Täysin oman päättelyni perusteella yhdistelin näitä tietoja keskenään ja testaan toimiiko tämä. -Tech-guy🤖- (-💊-).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

I think I'm on to something. Huomasin että tässä on vaikka kuinka paljon päivityksiä välissä ennen kuin pääsen haluamaani koontiversioon. Epäilen vahvasti että se selittää errorin. En tiiä johtuuko mun päivityssotkut oman säheltämiseni vuoksi vai miksi, mutta kumminkin. Sieltä RAM-muistin yhteydestä löytyy koneesi koontiversio nimellä "Käyttöjärjestelmän koontikäännös". Luku sisältää paljon numeroita. Tuo koontiversioluku pomppasi silmilleni täysin sattumalta.

Kun sitä peilaa googlehaulla Windows 10:n päivityshistoria tähän linkkiin - https://support.microsoft.com/fi-fi/topic/windows-10-n-päivityshistoria-8127c2c6-6edf-4fdf-8b9f-0f7be1ef3562 . Niin tuon linkin vasemmasta sivupalkista näkee mitä päivityksiä koneeseesi olisi pitänyt ajallisesti tulla asennettuna. Tietokoneen omista asetuksista näkee Windows Updaten kohdalla päivityshistoria. Sieltä voi tutkia ja verrata noita koontiversioita keskenään. Päivitysten nimet ovat KB joiden perässä on koontiversiolukuja.

Päivitysten jälkeen RAM-muistin koontiversioluvun pitäisi päivittyä uudempaan, käytännössä edellistä suurempaan lukuarvoon. Päivitykset on haettava manuaalisesti netistä sieltä Microsoft Update Catalogista ja valittava oikea versio. Samoin tuon Microsoftin support-linkki minkä pistin edelle, on oltava tarkkana. Siellä vasemman sivupalkin yläosassa lukee mistä Windowsin suurpiirteisestä versiosta on kyse. Useimmilla se on kaiketi 22H2. W10 vuoden lisäaika on mun mielestä mahdollista vain W10 22H2-koneille. RAM-muistista näkee kohdassa Versio mikä on pc:si suurpiirteinen "H"-versio. Sieltä näkee myös koneesi järjestelmätyypin, mitä tarvitaan oikeiden manuaalisten päivitysten valitsemisessa. Täysin oman päättelyni perusteella yhdistelin näitä tietoja keskenään ja testaan toimiiko tämä. -Tech-guy🤖- (-💊-).

Kun tutkiskelee mitä päivityksiä on jo onnistuneesti ladannut ja mitä ei niin ei haittaa vaikka yrittäisi ladata saman päivityksen uudestaan. Itselleni kun kävi siten, niin latauksen alussa ilmoitettiin että päivitys on jo asennettu. Mielestäni Windows Updaten päivityshistoriaa ja support-linkin koontiversioita kannattaa vertailla keskenään. Koontiversio on sama kuin päivitys, päivityksellä on vain etuliite KB. Aika sekavaa hommaa kokonaisuudessaan. -💊-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun tutkiskelee mitä päivityksiä on jo onnistuneesti ladannut ja mitä ei niin ei haittaa vaikka yrittäisi ladata saman päivityksen uudestaan. Itselleni kun kävi siten, niin latauksen alussa ilmoitettiin että päivitys on jo asennettu. Mielestäni Windows Updaten päivityshistoriaa ja support-linkin koontiversioita kannattaa vertailla keskenään. Koontiversio on sama kuin päivitys, päivityksellä on vain etuliite KB. Aika sekavaa hommaa kokonaisuudessaan. -💊-.

"Okei mä sekoilin, okei mä mokailin, anna mahdollisuus, okei mä elvistelin, ja valehtelin, anna mahdollisuus". Eli valehtelin teille vahingossa, kun sekosin itsekin tuohon päivityshommaan. Koontiversiot ovat about 190-alkuisia ja KB-päivitykset 506-alkuista luokkaa. Täsä on tullut niin paljon infoa kerralla että tietokoneeni omasta takaa meinaa ylikellottaa sekä sauhuta. Tarkoitan tällä 🧠. Aivan sama, kunhan tietää mitä on tekemässä. Linkki biisiin - https://www.youtube.com/watch?v=S6JK-1GUGTM . -💊-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Okei mä sekoilin, okei mä mokailin, anna mahdollisuus, okei mä elvistelin, ja valehtelin, anna mahdollisuus". Eli valehtelin teille vahingossa, kun sekosin itsekin tuohon päivityshommaan. Koontiversiot ovat about 190-alkuisia ja KB-päivitykset 506-alkuista luokkaa. Täsä on tullut niin paljon infoa kerralla että tietokoneeni omasta takaa meinaa ylikellottaa sekä sauhuta. Tarkoitan tällä 🧠. Aivan sama, kunhan tietää mitä on tekemässä. Linkki biisiin - https://www.youtube.com/watch?v=S6JK-1GUGTM . -💊-.

Eka mulla epäonnistuin manuaalinen lataus. Sitten koetin uudestaan ja se onnistui. Koneellani oli yksi sitäkin uudempi lataus hollilla joten näköjään siinä rytäkässä tuli kerralla parikin päivitystä. Kun epäonnistuin ensin niin latasin samalla tiedostoja koneeltani ulkoiselle kovalevylle. Tila alkaa olemaan vähissä koneessani ja päivitykset vievät osaltaan tilaa koneelta. Vielä mä Gatesille näytän. UFC-matsi olisi mitä mainioin keino siihen. Tyyliin kaikki jätkät voittaisivat sen kehässä. Olen nopeampi miltä näytän ☝️. -💊-.

• Anonyymi

Opettajan mies ohjeisti hienosti Youtube videollaan https://www.youtube.com/watch?v=4E34ML88FNo ja minä seurasin ohjeita ja kaikki toimii kuten pitää. Taidan kuitenkin asentaa Mintin rinnakkaiskäyttöjärjestelmäksi koska sama rumba on taas edessä ensi vuonna.

• Anonyymi

Nuo ohjeet toimivat ilmeisesti vain silloin jos oma kone on päivittänyt kaikki tarpeelliset jutskat ajan vakiona. Oman koneeni toiminta on ollut ilmeisesti vajavaista. Näköjään Windows ei pakota hyödyllisiä, pakollisia päivityksiä vaan jos ne jäävät väliin niin voivoi. Sitten näkyy erroria kun jostain kumman syystä päivitysten yli on skipattu. Tämä on loputon suo mutta olen oppinut elämässä sen että vaikka kohtaisi ties mitä pskaa niin niistä saa arvokasta tietoa itselleen. Tietoa, mitä ei voi saada mitenkään muuten. -💊-.

• Anonyymi

Voi teitä. Vuosia sitten läppärini meni särki. En ole sen jälkeen käyttänyt kuin puhelinta. Toki puhelin on vaihtunut.
      Nykyään on Samsung 22 ja toki made in kiina. Ti etenkin toinen made on padassani.

Siitä tulikin mieleen. Kerran olimme kaverin kanssa syyspimeällä verkoilla. Kaveri säikähti madetta ja heitti sen mun syliin.
      Siinä pikku venhossa oli hetken ajan hirmu paniikki päällä. 🤣

>simiti<

• Anonyymi

Voikohan älyluureihin edes tulla viruksia 🤔? Siitä ei oikein puhuta. Sehän on mitä potentiaalisin paikka katsella kiihkeää p0rnoa. Torstaina edellisen kerran, joten se alkais olemaan kohtapuoliin jälleen korkea aika sille. Jotain häikkää meinaa taas olla näissä päivityshommeleissa. Matrix: Reloaded. Niin, eihän tää eroa siitä juuri mitenkään. Jokin eriskummallinen entiteetti saattaa tälläkin hetkellä koodata algoritmejään joiden perusteella minäkin tässä nyt kirjoittelen. -💊-.

• Anonyymi

ONNISTUIN 🤩! Käytin tuon Opettajan miehen youtubevideota apunani - https://www.youtube.com/watch?v=4E34ML88FNo . Rekisterieditorissa lukuarvojen muuttaminen jonka jälkeen käynnistä uudelleen. Siis ei sammuta, vaan käynnistä uudelleen. Videon 7 min kohdalla on silti erinäköinen boksi kuin itselläni. Videossa lukee Rekisteröidy mutta mulla sen tilalla lukee Lisää laite. Pääotsikon alla oleva teksti näyttää myös erilaiselta.

Videolla näkyy "Koska olet jo kirjautunut tietokoneellesi...", kun taas mulla teksti alkaa "Microsoft-tilisi (sähköpostini on ilmoitettu suluissa enkä kerro sitä tietenkään tänne) on jo rekisteröity Windows 10:n laajennettujen suojauspäivitysten ohjelmaan..." Videon 7:25 kohdassa korostettu teksti ei näy mulla. Kaiken lisäksi mulla näkyy edelleenkin Windows Updatessa tuo Rekisteröidy nyt-teksti, toisin kuin videossa rekisteröitymisen jälkeen.

Kaipa Microsoft-tilien luomisessa, salasanoissa ym. esiintyy helposti häikkää mikä voi liittyä e.m. asioihin. Tilanne on siis yhä epäselvä. Ehkä nyt kun tuki on aivan päättymäisillään niin Microsoft on pyrkinyt automatisoimaan vuoden lisäajan käyttäjilleen. Niinhän sen kuuluisikin mennä. Joka tapauksessa, sain kumminkin päivitettyä kaiken tarvittavan ennen rekisteröitymistäni. Enää edes valinnaiset päivitykset eivät häiritse Windows Updatessa.

Se miten tästä voi edetä on etsiä googlesta Windows 10 päivityshistoria, tutkia mitä päivityksiä on ilmestynyt, verrata niitä oman pc:n päivityshistoriaan ja reagoida siihen mikäli siihen on tarvetta = jos päivityksiä ei ole onnistuneesti ladattu. Aiemmissa teksteissäni lukee ohjeet päivityshistorian support-sivustoa sekä microsoft update catalogia varten. Jos ei muu auta niin manuaalisesti sitten latailee päivityksiä koneelleen. -💊-.

• Anonyymi
      UUSI

Semmoista vaan että Windowsissa vakiona oleva Windows Defender saa päivityksiä 2028 loppuun!

• Anonyymi
        UUSI

Itse asiassa tän vuorokauden puolelle on tullut jo 4 automaattista lisäpäivitystä. Tarkistin etteivät ne näy ainakaan vielä Microsoftin support-sivustolla. En edelleenkään tiedä onko mun koneessa vuoden jatkoaika vai ei. On todisteita sekä sen puolesta että vastaan. -💊-.

• Anonyymi
      UUSI

Voitin 🙏. Nyt illalla se Lisää laite-nappulan painaminen aikaansai vihdoin ja viimein rekisteröitymiseni. Mulla siis ei lukenut Rekisteröidy, vaan Lisää laite siis sen Rekisteröidy nyt-tekstin sisällä. Siitäs sait Gates. Pendulum - The Other Side: https://www.youtube.com/watch?v=zENtEumtyBI . Siinä lauletaan "Through the gates of Hell". "gates" 🤭. Onhan niitä salaliittoteorioita. Tosta musavideosta tulee jotenkin mieleen se yks V/H/S-leffa, missä joku jätkä oli luonut teknologisen laitteen millä pääsi rinnakkaisulottuvuuteen. -💊-.

• Anonyymi
        UUSI

Aiemmin Lisää laitteen painaminen ilmaisi vain virheen ja nyt se siis vasta toimi kuten pitikin.

• Anonyymi
      UUSI

Eli pitää ladata eka päivitykset ja ehkä vasta tän päivän upouudet päivitykset mahdollistivat rekisteröintini. Latausten jälkeen voi olla 1-2 päivän, sanoisin max. 3 päivän viive ennen kuin rekisteröinti on mahdollista. Support-sivulle on tullut lisää päivitysdataa siihen vasempaan sivupalkkiin. -💊-.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      156
      11042
    2. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      47
      4315
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      66
      4054
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      197
      3664
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      101
      3486
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      101
      3340
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      73
      1980
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      16
      1305
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      998
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      269
      964
    Aihe