Jokinen uudestisyntynyt on ratkaisu-uskovainen

Anonyymi-ap

🙏 Jeesus ei nimittäin pakota ketään seuraamaan itseään eikä uudestisyntymään.
Jeesus kysyi aina mitä ihmiset halusivat Hänen heille tekevän.
Niin nytkin.

298

1095

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse emme sano että olemme ratkaisu-uskovaisia, meitä vihaavat ihmiset eli lähinnä kirkolliset näin haukkuvat mm. meitä. Olemme vain tehneet ratkaisun tulla uskoon Jeesukseen ja sitten olemme menneet upotukselle jotta ylös vedestä nousee uudestisyntynyt Jumalan lapsi. Ja näin sitten elämme Jeesuksessa ja Jeesus meissä aiheuttaen meissä tahtomisen ja tekimisen. Amen

• Anonyymi

Tämä oli jo tuhat ja yksi kertaa kun postaat saman juttusi tänne. Olet tehnyt ratkaisun liittyä uudestikastajien lahkoon sanallisen kiihkeän manipulaation ja uskottelun seurauksena ja ottanut kasteenkin koska niin on käsketty. Maksat kymmenykset tuloistasi ja ehkä vieläkin enemmän ja uskot lahkon oppien mukaan luterilaisten olevan matkalla helvettiin ja sen että heitä on pakko käännyttää ja haukkua tärkeinpänä asiana maailmassa.

Et ole kuitenkaan yhtään muuttunut paremmaksi ihmiseksi vaikka niinkin sinulle uskotellaan ja niin sinäkin haluat uskoa. Elät valheessa ja itsepetoksessa. Olet kateellinen luterilaisille ja muillekin ihmisille ja salassa epäilet itseäsi ja lahkosi oikeellisuutta, mutta torjut kaikki epäilykset Saatanan juonena.. Käyt säännöllisesti seurakuntasi kokouksissa saamassa virtaa uskoosi. Se on aivan välttämätöntä ja kuvittelevat seuraavasi Jeesusta mikä idea on sinuun syötetty ja juurrutettu.

Et tajua itse olevasi parannuksen tarpeessa etkä tunne etkä tiedä mitä evankeliumi oikeasti on. Olet lahkosi tahdoton orja etkä osaa kyseenalaistaa sen oppeja etkä ajatella omilla aivoillasi itsenäisesti. Uskosi on manipuloitu sinuun. Se on kuin vedetön kaivo johon on jatkuvasti kannettava vettä. Jeesuksella ei ole mitään tekemistä lahkosi opeissa eikä käytännöissä. Olet jo varmasti iäkäskin. Minä olen entinen helluntailainen ja tiedän kokemuksesta mistä puhun. En tuomitse sinua, mutta säälin, enkä usko että pystyisin muuttamaan ajatuksiasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä oli jo tuhat ja yksi kertaa kun postaat saman juttusi tänne. Olet tehnyt ratkaisun liittyä uudestikastajien lahkoon sanallisen kiihkeän manipulaation ja uskottelun seurauksena ja ottanut kasteenkin koska niin on käsketty. Maksat kymmenykset tuloistasi ja ehkä vieläkin enemmän ja uskot lahkon oppien mukaan luterilaisten olevan matkalla helvettiin ja sen että heitä on pakko käännyttää ja haukkua tärkeinpänä asiana maailmassa.

Et ole kuitenkaan yhtään muuttunut paremmaksi ihmiseksi vaikka niinkin sinulle uskotellaan ja niin sinäkin haluat uskoa. Elät valheessa ja itsepetoksessa. Olet kateellinen luterilaisille ja muillekin ihmisille ja salassa epäilet itseäsi ja lahkosi oikeellisuutta, mutta torjut kaikki epäilykset Saatanan juonena.. Käyt säännöllisesti seurakuntasi kokouksissa saamassa virtaa uskoosi. Se on aivan välttämätöntä ja kuvittelevat seuraavasi Jeesusta mikä idea on sinuun syötetty ja juurrutettu.

Et tajua itse olevasi parannuksen tarpeessa etkä tunne etkä tiedä mitä evankeliumi oikeasti on. Olet lahkosi tahdoton orja etkä osaa kyseenalaistaa sen oppeja etkä ajatella omilla aivoillasi itsenäisesti. Uskosi on manipuloitu sinuun. Se on kuin vedetön kaivo johon on jatkuvasti kannettava vettä. Jeesuksella ei ole mitään tekemistä lahkosi opeissa eikä käytännöissä. Olet jo varmasti iäkäskin. Minä olen entinen helluntailainen ja tiedän kokemuksesta mistä puhun. En tuomitse sinua, mutta säälin, enkä usko että pystyisin muuttamaan ajatuksiasi.

Kerro toki tarkemmin jostain opista mitä pidät vääränä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli taas tätä. Luterilainen vastaan helluntailainen. Pääsetteköhän ikuna perille, vai tuleeko komento takaisin? Ainakin edes jäähypenkille viideksi, seitsemäksi minuutiksi?
        Siis mitä huonoa on siinä, jos sanoo tulleensa uskoon? Mitä huonoa on siinä ettei täytä kaikkia kriteereitä, joita joku, inhottavasti toki sanottu, lahko edellyttää?
        Ihan hyvä aihe kylläkin, ja kenties joku tai jotkut vieläkin uteliaat lukevat näitä "sekopalstoja".

• Anonyymi kirjoitti:

Eli taas tätä. Luterilainen vastaan helluntailainen. Pääsetteköhän ikuna perille, vai tuleeko komento takaisin? Ainakin edes jäähypenkille viideksi, seitsemäksi minuutiksi?
        Siis mitä huonoa on siinä, jos sanoo tulleensa uskoon? Mitä huonoa on siinä ettei täytä kaikkia kriteereitä, joita joku, inhottavasti toki sanottu, lahko edellyttää?
        Ihan hyvä aihe kylläkin, ja kenties joku tai jotkut vieläkin uteliaat lukevat näitä "sekopalstoja".

Näistä teksteistä saisi todella hyvä väitöskirjan aiheen.....

• Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Näistä teksteistä saisi todella hyvä väitöskirjan aiheen.....

Ei sinusta ole sellaisen tekemiseen. 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekavaa söpötystä!
        Yritä verrata oppeja jos kyjenet, älä oksenna omaa sekavaa mieltäsi palstalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolilaiset B. Hubmaier-anabaptistit ovat jo 500 vuoden ajan hyökänneet luterilaisia vastaan. Tämä on luterilainen foorumi, USA:n Ku klux klanin, hiukan päälle 100 vuotta sitten anabaptismista vääntämä, satanistinen "helluntailaisuus" ei kuulu tänne, itseasiassa ei edes Kristinusko-foorumeille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolilaiset B. Hubmaier-anabaptistit ovat jo 500 vuoden ajan hyökänneet luterilaisia vastaan. Tämä on luterilainen foorumi, USA:n Ku klux klanin, hiukan päälle 100 vuotta sitten anabaptismista vääntämä, satanistinen "helluntailaisuus" ei kuulu tänne, itseasiassa ei edes Kristinusko-foorumeille.

Mitä sitten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun pitää ihan itse miettiä asioita mikä on oikea ja väärä ja toimia omatuntosi mukaan. Minä puhun vain omasta kokemuksestani enkä ole kenenkään tuomari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekavaa söpötystä!
        Yritä verrata oppeja jos kyjenet, älä oksenna omaa sekavaa mieltäsi palstalle.

Kiitos kehuista. Ketähän taas houkuttelit lukemaan uskonpalstoja?
        Oksennuksista puheenollen. Tai ruikkuamisista.
        Kenenkähän herra taas koitti aiheuttaa sekaannusta? Ja eripuraa...yms.
        Menkää tekemään katutyötä ja tutustumaan kristillisten ihmisten lähityöhön.
        Oli sitten kirkollisia enempi tai vähempi.
        Kylläpä muuten tuli vastauksesi äkkiä ja kommenttisi. Et kauaa miettinyt. Nii-i.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun pitää ihan itse miettiä asioita mikä on oikea ja väärä ja toimia omatuntosi mukaan. Minä puhun vain omasta kokemuksestani enkä ole kenenkään tuomari.

Kiertelet kysymyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskon erilaiset korostukset, eivät saa uhata meidän keskinäistä rakkautta, Näkemyksemme täydentävät toisiaan, eikä sulje mitään pois. Ihmiset ovat putkinäköisiä, Taivaan Isämme ei niuhota turhista. Hänen syli on avara. Hän näkee meidän vajavaisen vaelluksemme, kun kompuroimme kotia kohti. Kun uskomme on kristuskalliolla ja olemme Herramme Jeesuksen tiellä, niin Jeesuksen armo riittää. Voimme elää iloisina ja kun lankeamme paholaisen ansaan ja katuen teemme parannusta, heittää Hän syntimme pois, eikä nlltä enää muistele. Saamme nauttia Herramme Jeesuksen siunauksista, normaalia Isämme viitoittamaa elämää eläessämme. Älkäämme kyräilkö toisiamme, koska se osoittaa, että kristityn kasvumme on vielä kesken. Tässä maailmassa emme saavuta Jeesuksen kaltaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskon erilaiset korostukset, eivät saa uhata meidän keskinäistä rakkautta, Näkemyksemme täydentävät toisiaan, eikä sulje mitään pois. Ihmiset ovat putkinäköisiä, Taivaan Isämme ei niuhota turhista. Hänen syli on avara. Hän näkee meidän vajavaisen vaelluksemme, kun kompuroimme kotia kohti. Kun uskomme on kristuskalliolla ja olemme Herramme Jeesuksen tiellä, niin Jeesuksen armo riittää. Voimme elää iloisina ja kun lankeamme paholaisen ansaan ja katuen teemme parannusta, heittää Hän syntimme pois, eikä nlltä enää muistele. Saamme nauttia Herramme Jeesuksen siunauksista, normaalia Isämme viitoittamaa elämää eläessämme. Älkäämme kyräilkö toisiamme, koska se osoittaa, että kristityn kasvumme on vielä kesken. Tässä maailmassa emme saavuta Jeesuksen kaltaisuutta.

Kirjoitin äkkipikaisesti. Tyhjentävästi sanottu sisar. Kuunnelkaa häntä ja hänen kaltaisiaan, mokomatkin palstaöykkärit. Ja kaikenmaailman trullipeikot.
        Siunausta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitin äkkipikaisesti. Tyhjentävästi sanottu sisar. Kuunnelkaa häntä ja hänen kaltaisiaan, mokomatkin palstaöykkärit. Ja kaikenmaailman trullipeikot.
        Siunausta!

Mikähän se aiheutti sekavan palstaröyhtäisyn, ei suinkaan kasvu ole hiukan kesken, onko helluntaissa taas syy vai missä !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten on kuin olisi tuttu kaiku askelten, eli helluntain ikijyrsijä talttahampaineen foorumilla !

Siinäkö meni elämä, sanoisin että hukkaan meni.

• Anonyymi

Upotuksella ei uudestisynnytä, vaan ensin pitää tulla synnintunto, katumus ja parannus- Jumalan armo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikähän se aiheutti sekavan palstaröyhtäisyn, ei suinkaan kasvu ole hiukan kesken, onko helluntaissa taas syy vai missä !?

Samaa ihmettelen minäkin. Joku nyt vaan koittaa taistella tuulimyllyjä vastaa tälläkin palstalla. Vertauksen sanoin. Joku Don Quiote.
        Kiitos kumminkin siunauksista takaisin. Asiaahan kanssasisar puhui.
        Menisikö röyhtäilyt jonkun toisen piikkiin.?
        Kaikilla on muuten kasvu kesken. Lue tuon kanssasisaren teksti uudelleen. Kyllä se siitä!

Eikös muuten helluntai ole juhlapyhä? Ja on jos jonkinlaista helluntaipäivän jälkeistä juhlapyhää. Ainakin minun kalenterissani. On muuten seinälläkin yksi.
        Kas, kummaa Ursuloitten nimipäivä. Mitäpä minä peistä taittamaan, tapelkoot tuulimyllyjensä kanssa. Kaiketi tämä kuitenkin uskonnollisten palsta? Ehkäpä uskovaistenkin.
        Hyvää päivänjatkoa.

• Anonyymi

Ihmisen "vapaa ratkaisuvalta" synnyttää vain syntiä, kavalimmillaan myös lihallisia käännynnäisiä, jotka kuitenkaan eivät voi pelastua, sillä he eivät ole Jumalasta syntyneitä.

Jokainen aidosti uudestisyntynyt on yksin Kristuksen tekoihin "sidotun ratkaisuvallan" luomus.

• Anonyymi

Teoriassa hieno asia, mutta käytönnössä mahdoton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teoriassa hieno asia, mutta käytönnössä mahdoton.

Höh. Kyllä meitä on miljoonia, Kristuksen, uskon kautta lahjavanhurskauttamia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin teoriassa.

Karu totuus voi joskus paljastua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin teoriassa.

Karu totuus voi joskus paljastua.

Mistä syystä kiellät tämän? Etkö usko Kristuksen kykyihin kutsua itsevalitsemansa lampaat ja johdattaa heidät / meidät perille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai Teitä on noinkin "piskuinen" joukko, jotka Kaikkivaltias on valinnut jo ennenkuin Maailman perustustakaan oli laskettu?

• Anonyymi

Kukas tämä Jokinen on ?

• Anonyymi

Tuota minäkin "ihmettelin".

Ilm. krijotusvihre.
        Tarkoittaa kaiketi: "jok'ikinen".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota minäkin "ihmettelin".

Ilm. krijotusvihre.
        Tarkoittaa kaiketi: "jok'ikinen".

Onko Jumala puolueellinen?
        "Etkö usko Kristuksen kykyihin kutsua itsevalitsemansa lampaat ja johdattaa heidät / meidät perille?"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Etkö usko Kristuksen kykyihin kutsua itsevalitsemansa lampaat ja johdattaa heidät / meidät perille?"

Ensin kuitenkin menevät Jokiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

Tuossa Jeesus puhui seurakunnan sisällä virkaan (apostolin) valitsemisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja näin Jeesus toimii edelleen eli Hän kutsuu ja me vastaamme kutsuu jos vastaamme. Vain piskuinen joukko Jumalan sanan mukaan vastaa myöntävästi Jeesukselle kun Hän kutsuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut jos ei ole hällä Kristuksen lahjavanhurskautta, puuttuu hältä eväät. 😩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja näin Jeesus toimii edelleen eli Hän kutsuu ja me vastaamme kutsuu jos vastaamme. Vain piskuinen joukko Jumalan sanan mukaan vastaa myöntävästi Jeesukselle kun Hän kutsuu.

Juuri noin? Jeesuksella Kaikkivaltiaana ei siis ole valtaa muuttaa kutsuaan sen jälkeen kun kutsuttu on vastannut myöntävästi vaikka tämä ei kantaisi hedelmää kuin suuressa suussaan.
        Ihmisen "vapaa tahto" muuttuu vahvemmaksi kuin Kaikkivaltias?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko tosiaan, ettei Raamatussa kerrottujen Apostolien jälkeen Jeesuksen nimissä tulevilla siis kellään enää ole Jeesuksen tunnusmerkkejä toimia Hänen seuraajanaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko tosiaan, ettei Raamatussa kerrottujen Apostolien jälkeen Jeesuksen nimissä tulevilla siis kellään enää ole Jeesuksen tunnusmerkkejä toimia Hänen seuraajanaan?

Huolestuttavaa, jos se on toden totta? Asettaisi palstalla kirjoittavat vapaalla tahdollaan uskonratkaisunsa tebneet outoon valoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin? Jeesuksella Kaikkivaltiaana ei siis ole valtaa muuttaa kutsuaan sen jälkeen kun kutsuttu on vastannut myöntävästi vaikka tämä ei kantaisi hedelmää kuin suuressa suussaan.
        Ihmisen "vapaa tahto" muuttuu vahvemmaksi kuin Kaikkivaltias?

Oma ratkaisu tarkoittaisi, ettei Kaikkivaltias olisi valinnut seuraajiaan jo ennenkuin Maailman perustustakaan oli laskettu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei eväät leviää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin. Laitatko Raamatunkohdan jossa Jeesus puhuu meille kristityille suomalaisille jotakin?

• Anonyymi

Toden totta.

• Anonyymi

Tässä on mielenkiintoinen jae sillä siitä käy ilmi, että jokainen joutuu tekemään ratkaisun pelastumisestaan ja se onkin helpoin osa pelastumisesta sillä sen lisäksi on päästävä eroon Saatanan valtakunnasta ja on tunkeuduttava Jumalan valtakuntaan

Luukkaan evankeliumi:
      16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

• Anonyymi

"Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin."

Amen!

Kun Jeesus kutsuu niin vain harva vastaa myöntävästi eli tunkeutuu Jumalan valtakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin."

Amen!

Kun Jeesus kutsuu niin vain harva vastaa myöntävästi eli tunkeutuu Jumalan valtakuntaan.

Luulisi ettei tarvisi tunkeutua jos on kerran kutsuttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulisi ettei tarvisi tunkeutua jos on kerran kutsuttu.

Ne tunkeutuu ketkä ei ole kutsuttu. Eli harhaoppiset luovat oman oppinsa miten sitä muka ollaan uskovia ja miten muka luetaan Raamattua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne tunkeutuu ketkä ei ole kutsuttu. Eli harhaoppiset luovat oman oppinsa miten sitä muka ollaan uskovia ja miten muka luetaan Raamattua.

Jumalan laissa ei ole sianreikiä, kuten maallisessa laissa. Kukaan ei tunkeudu yhtään minnekään.
        Monia on ainakin kutsuttu. Näilläkin arvottomilla palstoilla. Edes harvoja.
        Meillä on haaste edessämme. Jokisella tai jokaisella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan laissa ei ole sianreikiä, kuten maallisessa laissa. Kukaan ei tunkeudu yhtään minnekään.
        Monia on ainakin kutsuttu. Näilläkin arvottomilla palstoilla. Edes harvoja.
        Meillä on haaste edessämme. Jokisella tai jokaisella.

Näin on Jeesus sanonut. Oletko sinä suurempi kuin Jeesus.

Luukkaan evankeliumi:
        16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

Kuvastanee maallista synnytystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

Mutta kun on julistettu Jeesuksen nimeen vain kuoliaaksi kidutetun, kiroukseksi kirotun, lampaana teurastetun ja uhrina syödyn tosi Jumalan valtakuntaa Paavalin kristinuskolla, kun hän käskee kaiken lisäksi vielä perkaamaan koko taivasten valtakunnan pois - löytyy alempaa kopioituna Raamatusta.

Jos kristinuskolla koitatte tunkea itseänne 'taivasten valtakuntaan', se on todella jo enemmänkin kuin väkisin tunkemista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

En saata kertoa täällä Jumalan ihmeistä. En omistani, enkä kenekään toisenkaan.
        Siis sanon kyllä sen, että kukaan ei tunkeudu yhtään minnekään. Luulisi rauhoittavan myös sinua.
        Jos mihinkään uskot. Kirjaa voi lukea monen erivärisien lasien läpi. Jopa mustien tai kirkkain lasein. Ei sinne tappelemaan mennä. Eikä vetämään toisiaan hiuksista.
        Tee omat johtopäätöksesi. Mokomakin kanssapalvelija.
        Älä suo kuulostavan liian radikaalilta, mieti.

• Anonyymi

Todentotta, niin on.

• Anonyymi

Ei Jumalan valtakuntaan mennä lain kautta. Paavali sanoisi niin yrittäjiä älyttömiksi.

Sillä tekopyhyydellä ei pääse kuin paholaisen suosioon.

• Anonyymi

Laissa ei ole sianreikiä. Paholaisen suosiossa sitten tai ei. Ansku mä arvaan, miten Paavali tähän liittyi? Kukaan ei tunkeudu yhtään minnekään. Niinhän mä kirjoitin. Lukisit, ennenkuin sanot tahi kirjoitat mitään.

• Anonyymi

Kutsuttu ei tarkoita "pelastukseen sisälle kutsuttua" vaan se tarkoittaa "maailmasta uloskutsuttuja". Toisin sanoen se tarkoittaa maailman syntielämästä uloskutsuttuja.

• Anonyymi

Ennaltamääräämisoppia ei ole Raamatussa. Ei ole yhtään ihmistä, jonka Jumala olisi määrännyt pelastumaan.

Ihmiset ovat tehneet paljon vääriä johtopäätöksiä Raamatun teksteistä.
      Harhaopit tuon asian ympärillä ovat levinneet niin laajalle, että niitä on hyvin vaikea selittää ihmisille.

• Anonyymi

Mutta Paavali Roomalaiskirjeen 7 luku on, joka on tehnyt kristinuskon: kun palvot Jeesusta tosi Jumalana kirottuna uhrina itsesi puolesta, PELASTUT tekemään, vaikka sitä pahaa mitä vihaat.

• Anonyymi

Kannattaa tutkia hyvin tarkasti kaikki sanat ja jakeet, joissa muka puhutaan ennaltamäärämisestä.

Novum ja Raamatun Iso Tietosanakirja auttavat jo aika paljon. Vanha Bibliakin auttaa muutamissa kohdissa.

Paavali puhuu paljon siitä tilanteesta, kun ihmiset ovat jo taivaassa. Niitä kohtia ei saa soveltaa sellaisiin uskovaisiin, jotka ovat vielä matkalla taivaaseen.

• Anonyymi

Koko USKONNOSSA ei ole mitään taivasta - juuri todistin Raamatusta 1.Kor.5:7, kun Paavali käskee perkaamaan Jeesuksen Matt.13:33 opettaman taivasten valtakunnan pois, kun Jeesus Kristuksena , tosi Jumalana, on teurastettu pääsiäisen uhrilammas. MIKSI VALEHTELET?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko USKONNOSSA ei ole mitään taivasta - juuri todistin Raamatusta 1.Kor.5:7, kun Paavali käskee perkaamaan Jeesuksen Matt.13:33 opettaman taivasten valtakunnan pois, kun Jeesus Kristuksena , tosi Jumalana, on teurastettu pääsiäisen uhrilammas. MIKSI VALEHTELET?

Tässä, suoraan Raamatusta: Paavalin 1.Korintolaiskirje:

"5:7 PERATKAA POIS VANHA HAPATUA, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; SILLÄ ONHAN MEIDÄN PÄÄSIÄISLAMPAAMME , KRISTUS, TEURASTETTU."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=1ko&luku=5

Jeesus Matteuksen evankeliumi:

"13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "TAIVASTEN VALTAKUNTA ON HAPATUKSEN KALTAINEN, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani"

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=mat&luku=13

• Anonyymi

Jeesus kysyy aina, että mitä ihmiset häneltä haluavat, kirjoittaa aloittaja. Onko kuoliaaksi kidutettu Jeesus teille jokin palveluautomaatti?

• Anonyymi

Ei ainakaan idiotismin alkujuuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ainakaan idiotismin alkujuuri.

Mutta kristinuskon pelastus on?

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7

Näin Jeesus palvelee uskovaisten mukaan kristinuskossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kristinuskon pelastus on?

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan MITÄ MINÄ VIHAAN, SITÄ MINÄ TEEN. Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle JEESUKSEN KRISTUKSEN , meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=roo&luku=7

Näin Jeesus palvelee uskovaisten mukaan kristinuskossa.

Vähäinenkin ymmärrys tulee esiin jos sitä on.

Edelläolevassa sellaista ihmettä ei ilmene.

• Anonyymi

Ei ole mailmassa vielä ainuttakaan joka seuraisi jeesusta vahingossa, pakotettuna taikka ilman omaa tahtoa.

Yrittäkää sisäistää tämä yksinkertainen totuus.

• Anonyymi

Miten seurataan uskonnolla Jeesusta, joka on kuoliaaksi kidutettu, kiroukseksi kirottu, lampaana teurastettu ja uhrina syöty tosi Jumala?

• Anonyymi

Kyllä on paljonkin. Joka rakastaa, hän on Jumalasta. Siihen ei tarvita mitään omia temppuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten seurataan uskonnolla Jeesusta, joka on kuoliaaksi kidutettu, kiroukseksi kirottu, lampaana teurastettu ja uhrina syöty tosi Jumala?

Kaipaisin tähän nyt tuon mainitsemasi yksinkertaisen totuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Katolilaiset B. Hubmaier-anabaptistit ovat jo 500 vuoden ajan hyökänneet luterilaisia vastaan"???

Lutherhan ei hyökännyt katolista kirkkoa vastaan?????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan itse raamattua tutkimalla se selviää.

Edellähöyryävien sokeuden kaivamia kuoppia on zyytä välttää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja edeltä vielä 1.Kor.5:7 ja Matt.13:33, kun kristinuskon luonut Paavali käskee kaiken lisäksi perkaamaan vielä Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja edeltä vielä 1.Kor.5:7 ja Matt.13:33, kun kristinuskon luonut Paavali käskee kaiken lisäksi perkaamaan vielä Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan pois.

Miten Jeesusta seurataan kristinuskolla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin pitää laittaa netti kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT on hyvin sisäistänyt kristinuskon perusopin, kertotko meille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ArtoTTT on hyvin sisäistänyt kristinuskon perusopin, kertotko meille?

"Ihan itse raamattua tutkimalla se selviää."

Onko se oma ratkaisu, jos tutkii Raamattua?

• Anonyymi

Jos olet uskossa niin kysypä itseltäsi, määräsikö Jumala sinut tulemaan uskoon. Ja kysy sukulaisiltasi, ystäviltäsi ja tuttaviltasi, jotka eivät ole uskossa, että onko Jumala kieltänyt tai estänyt heitä tulemasta uskoon.

• Anonyymi

Toden totta!

• Anonyymi

Mitä Perkele lupasi sinulle koska kumarrat häntä?

• Anonyymi

Raamatun mukaan, ettei itse tarvitse vastata omista pahoista teoistaan, vaan voi tehdä vaikka sitä pahaa, mitä vihaa (Room.7).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan, ettei itse tarvitse vastata omista pahoista teoistaan, vaan voi tehdä vaikka sitä pahaa, mitä vihaa (Room.7).

Tämä on liki koko 'valtakunnan tarjoaminen' uskovaisille, joka mukailee Jeesuksen erämaakohtausta, kun Perkele houkuttelee Jeesusta kumartamaan itseään.

Jeesuksen opetushan (Matt.7) sisälsi vaatimuksen, että taivasten valtakuntaan pääsee vain tekemällä niitä Isän tahtomia tekoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas meni väärin:
        Ilm 20
        "ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."

Se ei ratkaise mitään, mihin kirkkoon kuuluu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on liki koko 'valtakunnan tarjoaminen' uskovaisille, joka mukailee Jeesuksen erämaakohtausta, kun Perkele houkuttelee Jeesusta kumartamaan itseään.

Jeesuksen opetushan (Matt.7) sisälsi vaatimuksen, että taivasten valtakuntaan pääsee vain tekemällä niitä Isän tahtomia tekoja.

Nyt Raamatun mukaan, kristinuskolla, Paholainen tarjoaa, kun uskovaiset palvovat itsensä puolesta Jeesusta kirottuna tosi Jumalana, he saavat ilmaisen armon ja luulevat saavansa näin taivasten valtakunnan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas meni väärin:
        Ilm 20
        "ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."

Se ei ratkaise mitään, mihin kirkkoon kuuluu.

Ei ratkaise, mutta se ratkaisee kumartaako Perkelettä Jeesuksen nimeen palvomalla hänen nimeensä taivasten valtakunnan isä Jumalan kiroamista, mihin perustuu koko juutalaisuuteen luotu kristinusko kaikkine sen uskontohaaroineen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ratkaise, mutta se ratkaisee kumartaako Perkelettä Jeesuksen nimeen palvomalla hänen nimeensä taivasten valtakunnan isä Jumalan kiroamista, mihin perustuu koko juutalaisuuteen luotu kristinusko kaikkine sen uskontohaaroineen.

Eli juutalaisuuden jumaluus on juuri tuo ilmestyskirjan luvun 13 puhuva Pedon kuva, joka saa kaikki kumartamaan itseään ja ottamaan sen merkin otsaansa ja käteensä - Lutherin vihje kasteesta - sillä asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi, liittyy juuri tähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli juutalaisuuden jumaluus on juuri tuo ilmestyskirjan luvun 13 puhuva Pedon kuva, joka saa kaikki kumartamaan itseään ja ottamaan sen merkin otsaansa ja käteensä - Lutherin vihje kasteesta - sillä asetetaan Perkele ihmisen kimppuun koko tämän elämän ajaksi, liittyy juuri tähän.

Jos luet ilmestyskirjan luvun 14 - niin heidän otsassa lukee Jeesuksen ja hänen isän nimi, missä kristinuskolla on kastemerkki, pedon merkki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos luet ilmestyskirjan luvun 14 - niin heidän otsassa lukee Jeesuksen ja hänen isän nimi, missä kristinuskolla on kastemerkki, pedon merkki.

Kristinusko edelleenkin perustuu Jeesuksen kiroamisen palvontaan hänen opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalan kiroamisena. Kirouksia luetaan Saatanan voimalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko edelleenkin perustuu Jeesuksen kiroamisen palvontaan hänen opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalan kiroamisena. Kirouksia luetaan Saatanan voimalla.

jos ei sinusta mihinkään työhön ole, niin mene nyt ainakin pihalle ja jotkut jopa puolukkaa poimivat, kokeile olisko siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jos ei sinusta mihinkään työhön ole, niin mene nyt ainakin pihalle ja jotkut jopa puolukkaa poimivat, kokeile olisko siihen.

Koskahan tuo sekopää lopettaa nuo typerät kommenttinsa?
        "Kristinusko edelleenkin perustuu Jeesuksen kiroamisen palvontaan "?????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koskahan tuo sekopää lopettaa nuo typerät kommenttinsa?
        "Kristinusko edelleenkin perustuu Jeesuksen kiroamisen palvontaan "?????

Joka päivä tuo sama asia, johon on kyllä annettu Raamatunmukaisia vastauksia, mutta kun ei usko niin ei usko!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä niihin pahantekoihin vastaat maallisella lailla ja saat rangaistuksen!muuta ei kannata yrittää!

• Anonyymi

Tottakai on tehtävä rakaisu kun hätä yllättää. Hae lähin WC. Älä pasko housuihisi!

• Anonyymi

Jumalan tehtävä huolehtia ettei ole housuissa.

Luottaa vain armoon, lepää siinä eikä höyryä WC:n kanssa, niin asia järjestyy.

Tai ainakin voi kuvitella niin.

• Anonyymi

kuten myös vaari

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuten myös vaari

kumpikin inisee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kumpikin inisee

ja purkaa itseään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja purkaa itseään

kovan vihan vallassa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kovan vihan vallassa

ja raivon myls

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja raivon myls

syytä ei kukaan tiedä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

syytä ei kukaan tiedä

vain arvailal voi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vain arvailal voi

vihansa vain kasvaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vihansa vain kasvaa

ja voimistuu

• Anonyymi

Kuka Jokinen vai kaikki Jokiset?

• Anonyymi

"Jos olet uskossa niin kysypä itseltäsi, määräsikö Jumala sinut tulemaan uskoon"???

Jumala ei määrää ketään, vaan odottaa, että ihmiset tulisivat Hänen luokseen;
        "Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."

Ihmisen on itse ratkaistava se ongelma, että tuleeko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos olet uskossa niin kysypä itseltäsi, määräsikö Jumala sinut tulemaan uskoon"???

"Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."

Juuri niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnollinen manipulaatio, aivopesu on onnistunut silloin kun ihminen itse ei sitä tunnista vaan luulee toimivansa vapaasta tahdostaan omien etujensa mukaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskonnollinen manipulaatio, aivopesu on onnistunut silloin kun ihminen itse ei sitä tunnista vaan luulee toimivansa vapaasta tahdostaan omien etujensa mukaisesti.

Esimerkiksi vapaakirkoissa kädennostolla saadaan selville suggestioherkimmät yksilöt. Heitä on helppo manipuloida ja uskotella ja saada aktiivijäseniä seurakuntaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osastko kertoa, mistä toisen ihmisen vapaalle tahdolle tulee tarve tehdä tuollainen päätös mennä Jumalan luokse ja toiselle taas ei?

• Anonyymi

Varminta on kuitenkin pitäytyä vain herjaamisessa ja sen tuomassa uskossa sekä pelastuksessa. Niillä mennään.

• Anonyymi

Tuo pätee hyvin luterilaisiin, jotka tekevät mielestään itsenäisen ratkaisun viedessään lastaan kastettavaksi.
        "Uskonnollinen manipulaatio, aivopesu on onnistunut silloin kun ihminen itse ei sitä tunnista vaan luulee toimivansa vapaasta tahdostaan omien etujensa mukaisesti."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo pätee hyvin luterilaisiin, jotka tekevät mielestään itsenäisen ratkaisun viedessään lastaan kastettavaksi.
        "Uskonnollinen manipulaatio, aivopesu on onnistunut silloin kun ihminen itse ei sitä tunnista vaan luulee toimivansa vapaasta tahdostaan omien etujensa mukaisesti."

Vauvojen päälaen valelu - riitti on vain miekkalähetysten nykyversio missä yritetään ihmisvoimin ujuttaa pelastus tälle vauvalle. Onneksi kuintenkin luterilaisten suurenemmistö äänestää jaloillaan tämän riitin turhuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan he noudattavat Jeesuksen käskyä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän tässä kirjoittaja valehtele päin naamaa sillä vauva ei aivan varmastikaan päälaen valelu-tilanteessa noudata Jeesuksen käskyjä. Täytyy myös muistaa että valelu tapahtuu papin ja vauvan vanhempien ihmistahdosta mikä ei myöskään pelasta, vaan henkilökohtainen uskoontulo Jeesukseen pelastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, hienoa että kaste pelastaa vaikka osa itkee sitä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesushan kehoitti pesemään ihmisten jalat, eikä otsaa! Hän antoi siitä henkilökohtaisen esimerkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesushan kehoitti pesemään ihmisten jalat, eikä otsaa! Hän antoi siitä henkilökohtaisen esimerkin.

Jeesus kehoitti myös kastamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

näin juuri

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... ja sitten luterilainen esimerkillään aikuisena näyttää tuhoamalla muita ihmisiä ja itseään mikä on päälaen valelun merkitys hänelle.

Mutta on totta että osa luterilaisistakin voi tulla ja tulee uskoon Jeesukseen ja pelastuu mutta ainakin 95% prosenttia luterilaisista viisveisaa uskosta Jeesukseen. Melkoista rienausta siis kirkko harjoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... ja sitten luterilainen esimerkillään aikuisena näyttää tuhoamalla muita ihmisiä ja itseään mikä on päälaen valelun merkitys hänelle.

Mutta on totta että osa luterilaisistakin voi tulla ja tulee uskoon Jeesukseen ja pelastuu mutta ainakin 95% prosenttia luterilaisista viisveisaa uskosta Jeesukseen. Melkoista rienausta siis kirkko harjoittaa.

Totta: "Mutta on totta että osa luterilaisistakin voi tulla ja tulee uskoon Jeesukseen ja pelastuu"

Ja osa helluntailaisista myös! Ei usko katso kirkkokuntaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta: "Mutta on totta että osa luterilaisistakin voi tulla ja tulee uskoon Jeesukseen ja pelastuu"

Ja osa helluntailaisista myös! Ei usko katso kirkkokuntaa!

Suuri osa uskoontulleista luterilaisista menee sitten kuitenkin vaistomaisesti vapaisiin suuntiin koska kirkon papit eivät voi ottaa vastaan etsikkoaikaa viettävää henkillöä eli ihmistä joka haluaa tulla uskoon Jeesukseen. Tietenkin kirkossa on uskovaisia pappeja jotka ovat tulleet aidosti uskoon Jeesukseen mutta pääosan kristinuskosta nykyään hoitaa vapaat suunnat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suuri osa uskoontulleista luterilaisista menee sitten kuitenkin vaistomaisesti vapaisiin suuntiin koska kirkon papit eivät voi ottaa vastaan etsikkoaikaa viettävää henkillöä eli ihmistä joka haluaa tulla uskoon Jeesukseen. Tietenkin kirkossa on uskovaisia pappeja jotka ovat tulleet aidosti uskoon Jeesukseen mutta pääosan kristinuskosta nykyään hoitaa vapaat suunnat.

Suurin osa luterilaisista uskovista on luterilaisessa kirkossa ja sen herätysliikkeissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka kysyi: Pese myös kädet ja pää? Mitä Hän vastasi?
        Mitä Hän sanoisi meille nyt? Tänään. Olisiko Hän yhtä radikaali, kuin aikanaan? Sillä Hänhän oli juuri se. Ja sai fariseusten vihat ja pahatmielet osakseen. MUTTA ei kaikkien.
        Kuitenkin olemme täällä elämän armoilla. Jumala Isän Kaikkivaltiaan armoilla.

Emme ole täydellisiä. Emme tee täydellisiä tekoja. Emme kenties toimi, kuten meidän tulisi toimia. Aina saa kuitenkin yrittää. Siis saa. Ei täydy, vaan saa. Siihen Herraimme antaa ja suo henkilökohtaisen mahdollisuuden ja ratkaisuvallan.
        Kuka kaatoi rahanvaihtajien pöydät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovat ei varasta,valehtele jne!!

• Anonyymi

Näin asia on.

• Anonyymi

Mistä huomaa että uudesti syntynyt on taivaan kansalainen ja hän elää taivaallista lakien mukaan hengessä ei kirjaimessa
      ja
      Seuraa Jeesusta ei itselle vaan Jeesukselle?

• Anonyymi

Kun vertaa elämää ja puheita siihen mitä UT:ssa kirjoitetaan. Siis siihen miten elää elämää ei siihen miten muita herjaa ja jakelee Raamatunjakeita.

• Anonyymi

Päättäminen ja ''ratkaisu', kulkee punaisena lankana läpi Kirjoitusten: Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
      Aadam oli voinut kieltäytyä ja valita olla syömättä.
      Mooseksen kirjassa itse Jumala kehottaa tekemään 'ratkaisun': minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
      Israelilaiset eksyvät epäjumalain palvontaan: Elia kysyi: Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
      Paavalikin teki päätöksen: sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, Sanan lahko merkitys on oikeastaan valinta ja tie, oma valinta.
      Jeesus kertoi tuhlaajapojan paluusta riemuvuotena: Poika oli päättänyt ja tehnyt valinnan: "Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle".
      Nyt on luterilaisten aika tehdä Jumalan mielen mukainen ratkaisu: Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi

• Anonyymi

Kyllä, aika tehdä parannus, eikä vain luterilaisten!

• Anonyymi

Tänään on loppuelämämme ensimmäinen päivä. En muuta taida kirjoittaa.
        Mä muuten muistin jotta se Adamin kaveri olikin Eeva. Onkohan minä nyt ihan hukassa?
        Pienenä täsmennyksenä.
        Aina on sijaa parannuksen teoille. Joka päivä, jokainen aamu. Aina on haastetta parantaa.
        Toimintaansa, toimiansa ja elämäänsä. Sillä Herralle on jokainen tärkeä. Kukaan ei ole hylkiö.
        Ja arvoton kuin suola, joka ei maistu enää edes suolalta. Tai sokeri, joka ei enää ole edes sokeria.

Uskokaamme siis evankeliumin sanat. Ottakaamme neuvosta isämme ja vaari.
        Eläkäämme sovussa, ja säyseästi ojentakaamme toisiamme. Ja jos on kysyttävää, kysykäämme.
        Siksi meillä on suu luotuna. Älköömme poteroituko poteroihimme. Ja välttäkäämme taistelua tuulimyllyä tai tuulimyllyä vastaan. Miekalla. Se on sellainen eräs lastensatu se.

• Anonyymi

Olet oikeassa, mutta kun Matti Väisänen lanseerasi tuon opin, että "ratkaisunteko on perkeleestä", niin arka luterilainen karttaa ratkaisua kuin ruttoa.
        Onneksi Raamattua ei kirjoitettu alunperin suomeksi, vaan hepreaksi, jossa käytetään useimmiten "valinta"-sanaa.
        Mutta se tarkoittaa samaa kuin ratkaisu. Ratkaisu on ehkä lopullinen valinta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa, mutta kun Matti Väisänen lanseerasi tuon opin, että "ratkaisunteko on perkeleestä", niin arka luterilainen karttaa ratkaisua kuin ruttoa.
        Onneksi Raamattua ei kirjoitettu alunperin suomeksi, vaan hepreaksi, jossa käytetään useimmiten "valinta"-sanaa.

Perusluterilainen suorastaan vihaa uskoontuloa Jeesukseen jotta armo Kristuksessa saavuttaisi ihmisen.

On varmaan karmeaa olla piispa jos hoksaa että vain uskoontulo Jeesukseen pelastaa kun kirkko on jo ainakin sata vuotta toisin opettanut ja yhtäkkiä huomaa kuinka vinoon kirkko on ihmisiä johtanut. Uskon että Martti Luther vielä tajusi että uskoontulo ja usko Jeesukseen ainaostaan vanhurskauttaa ihmisen.

Lutherin oivallus että "Vanhurskas on elävä uskosta". tarkoittaa nimenomaan uskoa Jeesukseen ja jos on uskossa Jeesukseen niin henkilön on tultava jossain elämänsä vaiheessa uskoon Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, ratkaisu on perkeleestä mutta parannuksen teko ja usko Jumalasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusluterilainen suorastaan vihaa uskoontuloa Jeesukseen jotta armo Kristuksessa saavuttaisi ihmisen.

On varmaan karmeaa olla piispa jos hoksaa että vain uskoontulo Jeesukseen pelastaa kun kirkko on jo ainakin sata vuotta toisin opettanut ja yhtäkkiä huomaa kuinka vinoon kirkko on ihmisiä johtanut. Uskon että Martti Luther vielä tajusi että uskoontulo ja usko Jeesukseen ainaostaan vanhurskauttaa ihmisen.

Lutherin oivallus että "Vanhurskas on elävä uskosta". tarkoittaa nimenomaan uskoa Jeesukseen ja jos on uskossa Jeesukseen niin henkilön on tultava jossain elämänsä vaiheessa uskoon Jeesukseen.

Itse asiassa helluntaialaiset vihaa uskoontuloa ja sitä että joku löytää Kristuksen. Helluntailaiset usein haukkuvat sellaisia.

Vanhurskas on elävä uskosta, eikä se liity siihen mihin kirkkoon kuuluu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valinta on Raamatusta, ratkaisu ei

Useinhan Jeesukseen uskovia kehoitetaan vielä tekemään ratkaisu... miksi pitää tehdä ratkaisu jos elää jos uskossa Jeesukseen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa helluntaialaiset vihaa uskoontuloa ja sitä että joku löytää Kristuksen. Helluntailaiset usein haukkuvat sellaisia.

Vanhurskas on elävä uskosta, eikä se liity siihen mihin kirkkoon kuuluu

"Vanhurskas on elävä uskosta ...."

Näin on sillä vanhurskas elää uskoontulosta Jeesukseen eli uskosta nimenomaan Jeesukseen jonka kuolemaan hänet on upotettu ja ylösnoussut vedestä samaan tapaan kuin Jeesus nousi ylös haudastaan ja elää sitten yhdessä Jeesuksen kanssa iankaiken eikä koskaan kuole. Amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valinta on Raamatusta, ratkaisu ei

Useinhan Jeesukseen uskovia kehoitetaan vielä tekemään ratkaisu... miksi pitää tehdä ratkaisu jos elää jos uskossa Jeesukseen?

"....miksi pitää tehdä ratkaisu jos elää jos uskossa Jeesukseen?"

Ei uskoontulleen Jeesukseen tarvitse enää tulla uudestaan uskoon sillä Jeesus kyllä pitää huolen omastaan ja etsii hänet vaikka perimmäisestä erämaasta. Kerran uskoontullut, aina uskossa Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vanhurskas on elävä uskosta ...."

Näin on sillä vanhurskas elää uskoontulosta Jeesukseen eli uskosta nimenomaan Jeesukseen jonka kuolemaan hänet on upotettu ja ylösnoussut vedestä samaan tapaan kuin Jeesus nousi ylös haudastaan ja elää sitten yhdessä Jeesuksen kanssa iankaiken eikä koskaan kuole. Amen

Kyllä, Kristuksen kuolemaan meidät on kastettu ja liitetty hänen ylösnousemukseensa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"....miksi pitää tehdä ratkaisu jos elää jos uskossa Jeesukseen?"

Ei uskoontulleen Jeesukseen tarvitse enää tulla uudestaan uskoon sillä Jeesus kyllä pitää huolen omastaan ja etsii hänet vaikka perimmäisestä erämaasta. Kerran uskoontullut, aina uskossa Jeesukseen.

näin juuri!! Eräät porukat vain väittävät että uskova, joka ei kuulu heidän porukkaansa eikä osaa kertoa tiettyä uskonratkaisun hetkeä, ei olekaan oikea uskova

• Anonyymi

Ei oma ratkaisu mitään ratkaise, päinvastoin. Onneksi Jumala on ratkaissut puolestamme ja tarjoaa kaiken lahjana yhä uudestaan. Pyhä kaste sen välittää konkreettisesti lahjana uskon kautta Kristukseen Jeesus.

• Anonyymi

" Pyhä kaste sen välittää konkreettisesti lahjana uskon kautta Kristukseen Jeesus."

Kaste ei välitä mitään vaan Jumala on se joka välittää Jeesuksen kautta armon Kristuksessa jos henkilö on tehnyt ratkaisun ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja tässä uskossa eli Jeesuksessa elää iankaiken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Pyhä kaste sen välittää konkreettisesti lahjana uskon kautta Kristukseen Jeesus."

Kaste ei välitä mitään vaan Jumala on se joka välittää Jeesuksen kautta armon Kristuksessa jos henkilö on tehnyt ratkaisun ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja tässä uskossa eli Jeesuksessa elää iankaiken.

Kastessa meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan eli hänen työstään osalliseksi. Parannuksen kautta eli uskossa otamme sen vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastessa meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan eli hänen työstään osalliseksi. Parannuksen kautta eli uskossa otamme sen vastaan.

"Kastessa meidät kastetaan Kristuksen kuolemaan eli hänen työstään osalliseksi."

Näin on ja kun Jeesukseen uskoontullut nousee vedestä niin hän nousee ylös kuvaten Jeesuksen ylösnousemusta ja uusi Jumalan lapsi on siis syntynyt joka elää yhdessä Jeesuksen kanssa iankaiken eikä koskaan kuole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkokasteesi ei välitäkään yhtään mitään. Luterilaisessa kirkossa kaste on armonväline ehtoollisen ja SANAN kanssa. Lisäisin tähän vielä kirkon diakoniatyön ja sielunhoidon koska pelkkä puhe ei aina välitä evankeliumia vaan tarvitaan rakkauden tekoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahkokasteesi ei välitäkään yhtään mitään. Luterilaisessa kirkossa kaste on armonväline ehtoollisen ja SANAN kanssa. Lisäisin tähän vielä kirkon diakoniatyön ja sielunhoidon koska pelkkä puhe ei aina välitä evankeliumia vaan tarvitaan rakkauden tekoja.

". Luterilaisessa kirkossa kaste on armonväline ehtoollisen ja SANAN kanssa. "

Kristinuskon kannalta on ihan sama millaisia riittejä luterilaisessa kirkossa on mutta siinä olet oikeassa että kaste ei välitä mitään vaan Jeesus välittää rakkauden heille jotka ovat tehneet ratkaisun ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja sitten menneet upotukselle saamaan Pyhän hengen lahjan eli Jeesuksen elämäänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskon kannalta on ihan sama millaisia riittejä luterilaisessa kirkossa on mutta siinä olet oikeassa että kaste ei välitä mitään vaan Jeesus välittää rakkauden heille jotka ovat tehneet ratkaisun ottaa vastaan uskon Jeesukseen ja sitten menneet upotukselle saamaan Pyhän hengen lahjan eli Jeesuksen elämäänsä.

Raamatussa kaste on armonväline jossa meidät kastetaan Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen, näin kristinuskossa. Nämä upottamislahkot voi sitten tehdä omat käytäntönsä ja oppinsa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa kaste on armonväline jossa meidät kastetaan Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen osallisuuteen, näin kristinuskossa. Nämä upottamislahkot voi sitten tehdä omat käytäntönsä ja oppinsa

"Raamatussa kaste on armonväline jossa ..."

En nyt muista onko Raamatussa edes termiä "armoväline" mutta upotus on ainakin sitä että siinä vedestä nousee uskoontullut Jeesukseen uudestisyntyneenä Jumalan lapsena, joka saa Jumalan lapsen oikeudet Jeesuksessa Kristuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Raamatussa kaste on armonväline jossa ..."

En nyt muista onko Raamatussa edes termiä "armoväline" mutta upotus on ainakin sitä että siinä vedestä nousee uskoontullut Jeesukseen uudestisyntyneenä Jumalan lapsena, joka saa Jumalan lapsen oikeudet Jeesuksessa Kristuksessa.

Ei sitä termiä Raamatussa ole mutta idea siellä on. Kasteessa todella ihmisestä tulee Jumalan lapsi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitä termiä Raamatussa ole mutta idea siellä on. Kasteessa todella ihmisestä tulee Jumalan lapsi

"Ei sitä termiä Raamatussa ole ..."

Näin on eikä siis mennä yli sen mitä on Kirjoitettu - Martti Luther jo totesi aikoinaan.

Upotuksessa uskoontulleesta tulee Jumalan lapsi kun hän syntyy näin vedestä uudestaan.

Ihmisestä tulee kokonaan Jumalan lapsi eikä pelkästään ihmisen päälaesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei sitä termiä Raamatussa ole ..."

Näin on eikä siis mennä yli sen mitä on Kirjoitettu - Martti Luther jo totesi aikoinaan.

Upotuksessa uskoontulleesta tulee Jumalan lapsi kun hän syntyy näin vedestä uudestaan.

Ihmisestä tulee kokonaan Jumalan lapsi eikä pelkästään ihmisen päälaesta.

Jep, vedestä ja Hengestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko tarkentaa, miten teissä ja teidän toiminnassanne, puheissanne ja kirjoittelussanne ilmenee teidän olevan Jumalan lapsia?
        Eräs Uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja palstalla kirjoitti halveksivasti miten joku oli pökkinyt perään erästä hänen lähimmäistään?
        Tarkoitan siis, että eikö Uudestisyntyneen pitäisi kyetä elämään oikeasti Jumalan lapsena eikä tavallisena solvaajana?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkennatko miten te olette ottaneet vastaan uskon Jeesukseen ja miten se ilmenee teidän käytöksessänne kaikkia ihmisiä kohtaan?

• Anonyymi

Apt 2 : 38
      Niin Pietari sanoi heille: " Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte pyhän Hengen lahjan."

• Anonyymi

Tuo on hieno kohta

• Anonyymi

Amen!

Näin Pietari tosiaan kehoitti Jeesukseen uskoon tulleita ottamaan upotuksen että saavat sitten Pyhän hengen ja näin elävät Jeesuksessa iankaiken. Nim. Kokemusta on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Amen!

Näin Pietari tosiaan kehoitti Jeesukseen uskoon tulleita ottamaan upotuksen että saavat sitten Pyhän hengen ja näin elävät Jeesuksessa iankaiken. Nim. Kokemusta on

Ei upotuksen vaan kasteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei upotuksen vaan kasteen.

No apostolit käyttivät upotus-sanaa ja sitten kirkkolaitokset alkoivat puhua kasteesta erotuksena apostolisesta upotuksesta (baptitzoo).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No apostolit käyttivät upotus-sanaa ja sitten kirkkolaitokset alkoivat puhua kasteesta erotuksena apostolisesta upotuksesta (baptitzoo).

Ei vaan sinä puhut upotuksesta kun kristityt puhuvat kasteesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ainakin Uudessa testamentissa apostolit puhuvat vain upotuksesta ja katolinen kirkko keksi sanan kaste, mikä on itseasiassa väärin ja harhaanjohtava.

Baptitzoo alunperin on tarkoittanut laivan uppoamista ja tästä kielikuvasta apostolit alkoivat käyttää siitä kun Jeesukseen uskoontullut upotettiin veteen ja sitten uudestisyntynyt Jumalan lapsi nousi vedestä vertauskuvana Jeesuksen ylösnousemuksesta. Näin uskovat jo silloin samaistuivat Jeesuksen ylösnousemukseen ja tässä todellisuudessa sitten elivät ja julistivat evankeliumia Jeesuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ainakin Uudessa testamentissa apostolit puhuvat vain upotuksesta ja katolinen kirkko keksi sanan kaste, mikä on itseasiassa väärin ja harhaanjohtava.

Baptitzoo alunperin on tarkoittanut laivan uppoamista ja tästä kielikuvasta apostolit alkoivat käyttää siitä kun Jeesukseen uskoontullut upotettiin veteen ja sitten uudestisyntynyt Jumalan lapsi nousi vedestä vertauskuvana Jeesuksen ylösnousemuksesta. Näin uskovat jo silloin samaistuivat Jeesuksen ylösnousemukseen ja tässä todellisuudessa sitten elivät ja julistivat evankeliumia Jeesuksesta.

Uppoaminen on eri asia kuin upottaminen. Apostolit käyttivät myös valelukastetta

Jeesuksen ylösnousemukseen samaistumisesta ei Raaamttu puhu mitään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta luterilaiset korvaavat kasteen otsan kastelemisella.

Raamatullinen kaste on hautaamista, jolloin koko ruumis pannaan hautaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uppoaminen on eri asia kuin upottaminen. Apostolit käyttivät myös valelukastetta

Jeesuksen ylösnousemukseen samaistumisesta ei Raaamttu puhu mitään

"Uppoaminen on eri asia kuin upottaminen. "

Näin on mutta laivan uppoamisesta tämä kielikuva on saatu minkä apostolit omivat itselleen ja Jeesukseen uskoontulleille. Valelukasteesta ei Uudessa testamentissa puhuta, se on katolisen kirkon keksintöä eli on jonkinlaista miekkalähetystä missä ihminen pakotetaan ihmisvoimin "uskoon" johonkin.

"Jeesuksen ylösnousemukseen samaistumisesta ei Raaamttu puhu mitään"

Totta on että Uusi testamentti käyttää tässä yhteydessä sanaa "vertauskuva".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta luterilaiset korvaavat kasteen otsan kastelemisella.

Raamatullinen kaste on hautaamista, jolloin koko ruumis pannaan hautaan.

Luterilaiet kastavat apostoliseen tapaan valelemalla. Raamatullinen kaste on hautaamista, mikä on eri asia kuin upottaminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Uppoaminen on eri asia kuin upottaminen. "

Näin on mutta laivan uppoamisesta tämä kielikuva on saatu minkä apostolit omivat itselleen ja Jeesukseen uskoontulleille. Valelukasteesta ei Uudessa testamentissa puhuta, se on katolisen kirkon keksintöä eli on jonkinlaista miekkalähetystä missä ihminen pakotetaan ihmisvoimin "uskoon" johonkin.

"Jeesuksen ylösnousemukseen samaistumisesta ei Raaamttu puhu mitään"

Totta on että Uusi testamentti käyttää tässä yhteydessä sanaa "vertauskuva".

Uusi Testamentti ei käytä sanaa "vertauskuva" tuossa yhteydessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaiet kastavat apostoliseen tapaan valelemalla. Raamatullinen kaste on hautaamista, mikä on eri asia kuin upottaminen

Didakhee, eli Kahdentoista apostolin oppi n 100-luvulta kertoo:
        " Kaste on toimitettava ”Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” virtaavassa vedessä, mieluiten UPOTTAMALLA. Jos virtaavaa vettä ei ole käytettävissä, tulee kastaa muuhun veteen, ja jos ei ole saatavilla kylmää vettä, voidaan kastaa myös lämpimään veteen. Jos vesi ei riitä upotuskasteeseen, sitä voidaan valella kolme kertaa päähän. Kasteen ottavan ja kastajan sekä mahdollisuuksien mukaan kaikkien tilaisuuteen osallistuvien tulee paastota päivä tai kaksi ennen kastetta."

Tuttipullot pitää siis piilottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Didakhee, eli Kahdentoista apostolin oppi n 100-luvulta kertoo:
        " Kaste on toimitettava ”Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen” virtaavassa vedessä, mieluiten UPOTTAMALLA. Jos virtaavaa vettä ei ole käytettävissä, tulee kastaa muuhun veteen, ja jos ei ole saatavilla kylmää vettä, voidaan kastaa myös lämpimään veteen. Jos vesi ei riitä upotuskasteeseen, sitä voidaan valella kolme kertaa päähän. Kasteen ottavan ja kastajan sekä mahdollisuuksien mukaan kaikkien tilaisuuteen osallistuvien tulee paastota päivä tai kaksi ennen kastetta."

Tuttipullot pitää siis piilottaa.

Kyllä, eli sekä upotus että valelu olivat käytössä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vauvakastetta EI!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vauvakastetta EI!

Lapsia kastettiin kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo todistaa sen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko tarkentaa, Otatteko siis kasteen tarkalleen Raamatussa kerrotulla tavalla ja Raamatussa kerrottua yhteiskunnallista lainsäädäntöä sekä kasterituaalia noudattaen?
        Vai oletteko keksineet oman rituaalinne?

• Anonyymi

Miten mainitsemasi lahja ilmenee käytöksessäsi lähimmäisiäsi kohtaan?

• Anonyymi

Pikemminkin parannus-uskova

• Anonyymi

tuo on parempi termi

• Anonyymi

Oletko jutellut hänen kanssaan?

• Anonyymi

Babtizoo, babtisoo. Tuttu sana. Kysynkin erään lutterinuorenmiehen sanoin. Voiko joku tehdä toisen antaman kasteen tai kastautumisen tyhjäksi? Jokainen uskova tietää, ettei yksikään kaste pelasta. Yksikään pappi ei pelasta. Yksikään saarnamies ei pelasta. Edes rakkaus ei pelasta. Jeesus pelastaa. Siitä voinemme kaiketi olla yksimielisiä. Ei ainakaan kaksimielisiä.
        Babtisoo siis tarkoitta upottamista. Jokapäivä on uusi päivä elämän puussa. Jokaisella. Miten sen kirjoitamme? Toki itsekin voi ja saa tehdä päätöksiä, siunauksen suo Herra. Rukouskin hieno asia. Kun ei yritä liikaa. Huokauskin riittää. Aina ei voi jaksaa. Ja vaikka jaksaisikin...
        Suo elämänsä Jumalan johdatukseen. Tässä olen, enkä muuta voi!

Kerron tapahtumasta Jeesuksen viimeisistä hetkistä Golgatalla, joka on Raamattuun kirjoitettu. Kysyn. Kumpi ryöväri sinä olit? Se joka ivasi ja pilkkasi. Vai se, joka ymmärsi ja osoitti rakkautta ja sympatiaa. Et sinä ole mitään pahaa tehnyt. Me kaksi tässä olemme ryöväreitä.
        Muista minua kun menet valtakuntaasi! Muista minua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Babtizoo, babtisoo. Tuttu sana. Kysynkin erään lutterinuorenmiehen sanoin. Voiko joku tehdä toisen antaman kasteen tai kastautumisen tyhjäksi? Jokainen uskova tietää, ettei yksikään kaste pelasta. Yksikään pappi ei pelasta. Yksikään saarnamies ei pelasta. Edes rakkaus ei pelasta. Jeesus pelastaa. Siitä voinemme kaiketi olla yksimielisiä. Ei ainakaan kaksimielisiä.
        Babtisoo siis tarkoitta upottamista. Jokapäivä on uusi päivä elämän puussa. Jokaisella. Miten sen kirjoitamme? Toki itsekin voi ja saa tehdä päätöksiä, siunauksen suo Herra. Rukouskin hieno asia. Kun ei yritä liikaa. Huokauskin riittää. Aina ei voi jaksaa. Ja vaikka jaksaisikin...

Kerron tapahtumasta Jeesuksen viimeisistä hetkistä Golgatalla, joka on Raamattuun kirjoitettu. Kysyn. Kumpi ryöväri sinä olit? Se joka ivasi ja pilkkasi. Vai se, joka ymmärsi ja osoitti rakkautta ja sympatiaa. Et sinä ole mitään pahaa tehnyt. Me kaksi tässä olemme ryöväreitä.

Jeesus pelastaa, mutta miten? Golgatalla kun hän sanoi SE ON TÄYTETTY. Sillä niin paljon on Jumala maailmaa rakastanut että ... Meidän rakkautemme ei pelasta. Jumalan rakkaus pelastaa. Tämä on evankeliumia.

Luterilainen kristitty Jumalan armosta, en omasta valinnastani tai ratkaisustani

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei pelastanut tekemäni ratkaisu jossa nostin käteni ja menin helluntaiseurakunnassa salin eteen ottamaan "Jeesusta vastaan". Jeesus ei ollutkaan siellä.

• Anonyymi

Ratkaisunteko -uskovat seuraavat Jeesusta, kun ovat tehneet ratkaisun liittyä karismaaniseen heretysliikkeeseen, omasta mielestään. Seuraavatko he Jeesusta todella? Minusta se on lähinnä aivan tietoista valehtelua. Kysynkin nyt heiltä kuinka monta kuollutta he ovat herättäneet henkiin? Ovatko kävelleet vetten päällä tai parantaneet sokeita, kuuroja tai lliikuntakyvyrrömiä pyörätuolipotilaita? Jeesus mainitsi että hänen seuraajansa tekevät samanlaisia tekoja. Pienempikin valehtelu siis riittäisi.

• Anonyymi

No lopeta sitten tuo valehtelu.

• Anonyymi

Niilo Ylivainion aikaan niitä valehtelijoita riitti. Oli mukamas parantuneita vaikka kuin paljon. Lopulta yksikään ei ollut parantunut ihmeellisesti. Osa kuoli sairauteen mistä olivat uskoneet parantuneensa. Falskiutta on ollut uskovien keskuudessa ainakin nykyhistoriassa ja tälläkin palstalla se jatkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niilo Ylivainion aikaan niitä valehtelijoita riitti. Oli mukamas parantuneita vaikka kuin paljon. Lopulta yksikään ei ollut parantunut ihmeellisesti. Osa kuoli sairauteen mistä olivat uskoneet parantuneensa. Falskiutta on ollut uskovien keskuudessa ainakin nykyhistoriassa ja tälläkin palstalla se jatkuu.

Joku parantuu. Joku ei. Oli sitten henkistä laatua, tai fyysistä. Kaikki ei kuitenkaan ole omista voimista, edes yrittämisistä kiinni. Jeesus pelastaa, mutta miten? Kannattaisi varmasti tutustua Häneen. Vaikkapa lukea sitä Raamattua. En muuta taida.
        Jokainen päivä on valintoja. Jokainen päivä on ratkaisuja. Jokainen päivä on armollinen, jos armollinen on ollakseen.
        Kaiketi luterilainenkin kristitty tunnustaa Pojan? Juurihan kysyin, voiko joku tehdä toisen antaman kasteen tyhjäksi. Sitähän täällä taas homma rupesi olemaan.
        Mutta kun se ei johda mihinkään. Niin kuin tuuleen huutaisi tai puhuisi.
        Ainahan voi taistella takkinsa kanssa. Mutta, kun sekään ei johda mihinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku parantuu. Joku ei. Oli sitten henkistä laatua, tai fyysistä. Kaikki ei kuitenkaan ole omista voimista, edes yrittämisistä kiinni. Jeesus pelastaa, mutta miten? Kannattaisi varmasti tutustua Häneen. Vaikkapa lukea sitä Raamattua. En muuta taida.
        Jokainen päivä on valintoja. Jokainen päivä on ratkaisuja. Jokainen päivä on armollinen, jos armollinen on ollakseen.
        Kaiketi luterilainenkin kristitty tunnustaa Pojan? Juurihan kysyin, voiko joku tehdä toisen antaman kasteen tyhjäksi. Sitähän täällä taas homma rupesi olemaan.
        Mutta kun se ei johda mihinkään. Niin kuin tuuleen huutaisi tai puhuisi.
        Ainahan voi taistella takkinsa kanssa. Mutta, kun sekään ei johda mihinkään.

Karismaattisissa piireissä on tyhmyyttä, hulluutta ja valehtelua. Minua kiellettiin helluntaissa menemään lääkäriin koska Jeesus kuulemma parantaa. Lääkärissä käyminen vie heidän mukaansa pois uskosta. Tuollaisia uskonratkaisuja on minulle nykyisin turha esittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Karismaattisissa piireissä on tyhmyyttä, hulluutta ja valehtelua. Minua kiellettiin helluntaissa menemään lääkäriin koska Jeesus kuulemma parantaa. Lääkärissä käyminen vie heidän mukaansa pois uskosta. Tuollaisia uskonratkaisuja on minulle nykyisin turha esittää.

ÄLÄ VALEHTELE!
        Helluntaiseurakunnissa päinvastoin kehoitetaan menemään lääkäriin ja luottamaan lääkärin arvioon hoidon tarpeesta.
        Eikä kehoiteta lopettamaan lääkkeiden ottamista vaikka hänen puolestaan olisi rukoiltu. Kehoitetaan luottamaan lääkärin arvioon.

Mikä saa sinut valehtelemaan?

• Anonyymi

Oh hoh: " Ovatko kävelleet vetten päällä tai parantaneet sokeita, kuuroja tai lliikuntakyvyrrömiä pyörätuolipotilaita? Jeesus mainitsi että hänen seuraajansa tekevät samanlaisia tekoja. Pienempikin valehtelu siis riittäisi."????

Kävelikö Pietari tai muut apostolit veden päällä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oh hoh: " Ovatko kävelleet vetten päällä tai parantaneet sokeita, kuuroja tai lliikuntakyvyrrömiä pyörätuolipotilaita? Jeesus mainitsi että hänen seuraajansa tekevät samanlaisia tekoja. Pienempikin valehtelu siis riittäisi."????

Kävelikö Pietari tai muut apostolit veden päällä?

Kyllä Pietari yritti, mutta kuinkas siinä kävikään? Ei tullut mitään. Hän meinasi hukkua. Raamatussa kerrotaan että sairaita he kyllä paransivat. Nykyään uskonlahkoissa ei ole kukaan parantunut vaan päinvastoin psykiatrit ovat saaneet lisää asiakkaita itselleen. Psykiatrisilla hoitopaikoilla heitä on ja Uskontojen uhrien vertaistukiryhmissä. Suosittelen kiertämään kaukaa nämä karismaaniset heretysliikkeet mm. Jehovantodistajat ja helluntailaiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Pietari yritti, mutta kuinkas siinä kävikään? Ei tullut mitään. Hän meinasi hukkua. Raamatussa kerrotaan että sairaita he kyllä paransivat. Nykyään uskonlahkoissa ei ole kukaan parantunut vaan päinvastoin psykiatrit ovat saaneet lisää asiakkaita itselleen. Psykiatrisilla hoitopaikoilla heitä on ja Uskontojen uhrien vertaistukiryhmissä. Suosittelen kiertämään kaukaa nämä karismaaniset heretysliikkeet mm. Jehovantodistajat ja helluntailaiset.

Sinun suosituksillasi ei ole mitään vaikutusta. Suomi on vapaa maa, ja täällä ihmiset menevät sinne, mistä kokevat saavansa apua hengelliseen nälkään.
        Pysy sinä vain siellä kaljabaarissasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ÄLÄ VALEHTELE!
        Helluntaiseurakunnissa päinvastoin kehoitetaan menemään lääkäriin ja luottamaan lääkärin arvioon hoidon tarpeesta.
        Eikä kehoiteta lopettamaan lääkkeiden ottamista vaikka hänen puolestaan olisi rukoiltu. Kehoitetaan luottamaan lääkärin arvioon.

Mikä saa sinut valehtelemaan?

Minulla on asiasta omakohtaisia kokemuksia. Olinhan helluntaiseurakunnassa vakikävijä tuohon aikaan. Miksi valehtelisin? Taidat itse olla valehtelija.

• Anonyymi

Näin on.

• Anonyymi

Kyllä, niin nytkin.

• Anonyymi

Todellakin, ei se muutu.

• Anonyymi

Tietenkin. Usko on tietoista luottamusta.

• Anonyymi

Toiset ihmiset ovat toisia ihmisiä, eivät mitään mitä aloittaja kuvittelee. Määrittelyt ovat typeriä. Saman voi sanoa näille kaikille uskonsuunnille. Jokainen elää omana itsenään, toisia ihmisiä ei voi tuntea.

• Anonyymi

"Juurihan kysyin, voiko joku tehdä toisen antaman kasteen tyhjäksi."????

Ainakin Martti Luther tekee kirkkonsa kastekäytännön tyhjäksi:

Iso Katekismus /Kaste
        "Kasteessa tehdään eli menetellään näin: meidät upotetaan veteen niin, että se peittää meidät kokonaan, ja sitten meidät nostetaan sieltä ylös. Nämä kaksi tilaa, veden alle uppoaminen ja sieltä ylösnouseminen, osoittavat, mitä kasteessa tapahtuu ja mitä se vaikuttaa. Juuri siinä vanha ihminen surmataan ja sen jälkeen nousee ylös uusi ihminen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso Katekismus /Kaste
        "Kasteessa tehdään eli menetellään näin: meidät upotetaan veteen niin, että se peittää meidät kokonaan, ja sitten meidät nostetaan sieltä ylös. Nämä kaksi tilaa, veden alle uppoaminen ja sieltä ylösnouseminen, osoittavat, mitä kasteessa tapahtuu ja mitä se vaikuttaa. Juuri siinä vanha ihminen surmataan ja sen jälkeen nousee ylös uusi ihminen."

Ei tee, älä hellari yritän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso Katekismus /Kaste

Siinä kasteen merkitys hienosti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tekee: ". Nämä kaksi tilaa, veden alle uppoaminen ja sieltä ylösnouseminen, "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen päivä on mahdollisuus yrittää. Oli se sitten tienestiyrittämistä tai muunlaista. Esimerkiksi apua. Ilman vastiketta. Tai jotakin muuta vapaaehtoista. Vaikka VPK:n hommia.
        Tai vanhuspalvelusta. Yhdistyksiä vaikka kuinka paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen päivä on mahdollisuus yrittää. Oli se sitten tienestiyrittämistä tai muunlaista. Esimerkiksi apua. Ilman vastiketta. Tai jotakin muuta vapaaehtoista. Vaikka VPK:n hommia.
        Tai vanhuspalvelusta. Yhdistyksiä vaikka kuinka paljon.

Totta, mutta kun luterilaisen opin mukaan itse ei saisi tehdä ratkaisua eikä yrittää mitään,
        Pitää vain odottaa, että Jumala tekee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, mutta kun luterilaisen opin mukaan itse ei saisi tehdä ratkaisua eikä yrittää mitään,

Helluntailainen vänkääjä taas asialla

Ihminen ei tehnyt ratkaisua lähettää Jeesusta tänne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iso Katekismus /Kaste

Kasteella, vihkimisellä ja siunaamisella on merkitystä vain kyseisen seurakunnan jäsenille. Ei muille ihmisille, uskonnottomile tai toisen uskonnon omaksuneille. Kirjoittaja puhuu itselleen tuntemattomille, mikä on kasteen väärin ymmärtämistä. Lukijat eivät kuulu samaan porukkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen ei tehnyt ratkaisua lähettää Jeesusta tänne

Miten tuo liittyy asiaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuo liittyy asiaan?

Siten että kyse on Jumalan ratkaisusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen käsityksen mukaan sinun pitää itse maksaa verosi. Jumala ei sitä tee. Maallisissa asioissa ihmisen pitää tehdä monenlaisia ratkaisuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisen käsityksen mukaan sinun pitää itse maksaa verosi. Jumala ei sitä tee. Maallisissa asioissa ihmisen pitää tehdä monenlaisia ratkaisuja.

Kuuluuko kirkollisverojen maksu maallisiin- vai hengellisiin asioihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Tuossahan monenlaista mietittävää. Kuitenkin kaiken takana Herra Jumalamme.
        Joka on yksi. Vaikka on kolme. Ne on hieman moniulotteisia, kuitenkin hyvin luettavissa ja ymmärrettävissä. Miten yksi voi olla kolme? No eihän se matematiikalla siitä ratkea.
        Kenties Hengen avulla ja lukemalla. Ja eihän me ihmiset kaikkea voi käsittää, miten nyt yksi voi olla kolme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Tuossahan monenlaista mietittävää. Kuitenkin kaiken takana Herra Jumalamme.
        Joka on yksi. Vaikka on kolme. Ne on hieman moniulotteisia, kuitenkin hyvin luettavissa ja ymmärrettävissä. Miten yksi voi olla kolme? No eihän se matematiikalla siitä ratkea.
        Kenties Hengen avulla ja lukemalla. Ja eihän me ihmiset kaikkea voi käsittää, miten nyt yksi voi olla kolme.

Totta. Ja Raamattu sanoo:
        Fil 2
        "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä, "

Jumalan vaikuttaa, mutta ihmisen itse pitää tehdä! Se ei ole pelagiolaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siten että kyse on Jumalan ratkaisusta

Jumala ei lähettänyt sinkkiämpäriä vaan jeesuksen, se on totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuluuko kirkollisverojen maksu maallisiin- vai hengellisiin asioihin?

Se on hengellinen siihen asti että se on maksettu, sitten se muuttuu maalliseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Ja Raamattu sanoo:
        Fil 2
        "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä, "

Jumalan vaikuttaa, mutta ihmisen itse pitää tehdä! Se ei ole pelagiolaisuutta.

Helluntailainen vänkääjä taas täällä

• Anonyymi

Tunnen yhden Jokisen, mutta ei se kyllä uskossa ole.

• Anonyymi

Onko kyse kenties Suomen kuuluisimmasta Jokisesta eli Ollista?

• Anonyymi

Kannattaa tehdä se uskon ratkaisu.

• Anonyymi

Mihin pitäisi uskoa? Et vaikuta uskottavalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin pitäisi uskoa? Et vaikuta uskottavalta.

Joh 3:16
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

Luterilaisen opin ongelma on se kun ei saa mitään tehdä itse !
        Kuitenkin sanovat että pikkuvaavi hyvin uskoo ja ottaa vastaan kaikki taivaan antimet !

Ei ihme jos joku jo alkaa kiipeillä tapuliin petkeleen kanssa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkin sanovat että pikkuvaavi hyvin uskoo ja ottaa vastaan kaikki taivaan antimet !

Kyllä luterilainen saa tehdä paljonkin elämässään. Hän saa esimerkiksi rakastaa lähimmäisiään, jopa vihamiehiään. Siihen jopa velvoitetaan. Jeesuksen kertomus laupiaasta samarialaisesta kertoo juuri tästä. Oletko sinä laupeudeton helluntailainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaako se vaavi jo lukeakin, vai tarvitaanko siihen kummeja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaatko kertoa mitä tuo tarkoittaa ihan käytännössä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä luterilainen saa tehdä paljonkin elämässään. Hän saa esimerkiksi rakastaa lähimmäisiään, jopa vihamiehiään. Siihen jopa velvoitetaan. Jeesuksen kertomus laupiaasta samarialaisesta kertoo juuri tästä. Oletko sinä laupeudeton helluntailainen?

Luterilainen saa näköjään herjatakin.
        ". Oletko sinä laupeudeton helluntailainen?"

Onko se ihmisteko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaako se vaavi jo lukeakin, vai tarvitaanko siihen kummeja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se ihmisteko?

Sinä täällä herjaat uskovia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Luterilaisen opin ongelma on se kun ei saa mitään tehdä itse !"

Kirkko on määritellyt kaiken muun paitsi täydellisen apatian lain teoksi suhteessa kristinuskoon. Jopa uskoontulo Jeesukseen tai Jeesusta seuraamaan lähteminen on luterilaisille lain teko vaikka Jumala ei kiellä ottamasta Jeesus vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirkko on määritellyt kaiken muun paitsi täydellisen apatian lain teoksi suhteessa kristinuskoon. Jopa uskoontulo Jeesukseen tai Jeesusta seuraamaan lähteminen on luterilaisille lain teko vaikka Jumala ei kiellä ottamasta Jeesus vastaan.

Ei ole vaan usko on Jumalan teko meissä.

Helluntailaisille usko on oma ratkaisu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä täällä herjaat uskovia

Joo ja tuota tapahtuu koko ajan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se ihmisteko?

Eikö teidän helluntailaisten syntejä saa sanoa synneiksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottaisittekin Jeesus vastaan ja uskoisitte häneen, mutta kun ei siltä näytä. Käytte täällä vain lähimmäistenne kimppuun koko ajan. Ette vaikuta Jeesus -uskovilta lainkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ottaisittekin Jeesus vastaan ja uskoisitte häneen, mutta kun ei siltä näytä. Käytte täällä vain lähimmäistenne kimppuun koko ajan. Ette vaikuta Jeesus -uskovilta lainkaan.

Ilon päivä, päivät vielä koittaa. Älkää sanoko minun sanoneeni.
        Mieluimmin ottaisitte kantaa syntisyys kysymyksiin, ja vielä parempaa synnintuntoon. Ennemmin, kuin kasteisiin tai seurakunnan/kirkon nimeen, ja kirkkohan on myös paikallisesti seurakunta ja alueellisestikin koostuu useista seurakunnista.
        Kuten ruumis on monta jäsentä. Ja morsian on sulhon puoliso. Hienosti ilmaistuna. Ja hienotunteisesti.
        En nyt osaa tätä kränää tiivimmin suhteellistaa ja koota muutamaan kirjaimeen.
        Mutta kun se oikeassa olemisen tarve. Minä olen ainakin monesti väärässä. Ja syntinen näissä lihoissani, niin kauan kun täällä Telluksella elän.
        Minä en vaikuta. Kuitenkin talita kuum. Ilon päivät tässä vielä koittaa!
        Toki Jeesus Herrana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilon päivä, päivät vielä koittaa. Älkää sanoko minun sanoneeni.
        Mieluimmin ottaisitte kantaa syntisyys kysymyksiin, ja vielä parempaa synnintuntoon. Ennemmin, kuin kasteisiin tai seurakunnan/kirkon nimeen, ja kirkkohan on myös paikallisesti seurakunta ja alueellisestikin koostuu useista seurakunnista.
        Kuten ruumis on monta jäsentä. Ja morsian on sulhon puoliso. Hienosti ilmaistuna. Ja hienotunteisesti.
        En nyt osaa tätä kränää tiivimmin suhteellistaa ja koota muutamaan kirjaimeen.
        Mutta kun se oikeassa olemisen tarve. Minä olen ainakin monesti väärässä. Ja syntinen näissä lihoissani, niin kauan kun täällä Telluksella elän.
        Minä en vaikuta. Kuitenkin talita kuum. Ilon päivät tässä vielä koittaa!
        Toki Jeesus Herrana.

"Ei ole vaan usko on Jumalan teko meissä."???

Eikö siihen tarvitakkaan vanhempien ja kummien ratkaisuja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarvitaan toki. Vanhempia ja kummeja tarvitaan opettamaan ja myös kastamaan Jeesuksen käskyn mukaan. Kummien tehtävä on juuri lapsen kristillinen kasvatus ja opettaminen kirkkojärjestyksen mukaankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarvitaan toki. Vanhempia ja kummeja tarvitaan opettamaan ja myös kastamaan Jeesuksen käskyn mukaan. Kummien tehtävä on juuri lapsen kristillinen kasvatus ja opettaminen kirkkojärjestyksen mukaankin.

Mutta kun ne kummit ei tiedä mitään uskoontulosta miten sellainen mitään vou opettaa.

Noin tilanne vähintään 95 % kummeista.

Ja papit yhtä pimeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset tarvitsee vanhempien ratkaisuja

Meille kristityille usko on Jumalan teko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kun ne kummit ei tiedä mitään uskoontulosta miten sellainen mitään vou opettaa.

Ja papit yhtä pimeitä.

Tuskin ne mitään opettaa jotka ei tiede asiasta mitään

Omat kummit ovat opettaneet hienosti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja papit yhtä pimeitä.

Luterilaisuus on uskonnollista puuhastelua parhaimmillaankin!
        Ei mitään yhteistä todellisen uskon kanssa.

Mikään ei ole raamatunmukaista ei yhtään mikään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on uskonnollista puuhastelua parhaimmillaankin!
        Ei mitään yhteistä todellisen uskon kanssa.

Mikään ei ole raamatunmukaista ei yhtään mikään.

Anteeksi tarkoitin helluntailaisuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä korjaus ja olen samaa mieltä tuosta.

Siellä ollaan vapaita Raamatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin ne mitään opettaa jotka ei tiede asiasta mitään

Omat kummit ovat opettaneet hienosti

Tiedän kyllä mitä se luterilainen opetus on, siitä puuttuu kaikki se joka tekee uskosta elävän ja elämän.

Pyhää Henkeä ei ole ilman hengestä syntymistä ja siitä ei kirkko puhu mitään eikä opeta mitään tervettä opiia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaakin pyytää anteeksi tuollaista valhetta!
        "Anteeksi tarkoitin helluntailaisuus".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta: ". Kummien tehtävä on juuri lapsen kristillinen kasvatus ja opettaminen kirkkojärjestyksen mukaankin.".

"kirkkojärjestyksen mukaan"???

Raamattuhan ei tunne tuollaista systeemiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedän kyllä mitä se luterilainen opetus on, siitä puuttuu kaikki se joka tekee uskosta elävän ja elämän.

Pyhää Henkeä ei ole ilman hengestä syntymistä ja siitä ei kirkko puhu mitään eikä opeta mitään tervettä opiia.

Kyllä, helluntailaisuudesta puuttuu kaikki se mitä Raamattu opettaa

Pyhästä Hengestä ei puhuta ja niitä pilkataaan jotka pysyvät Raamatun opissa. Ei tietoakaan Sanan kunnioittamisesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaakin pyytää anteeksi tuollaista valhetta!
        "Anteeksi tarkoitin helluntailaisuus".

Totta, on valheita pitää pyytää anteeksi mutta vaari ei tee sitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta: ". Kummien tehtävä on juuri lapsen kristillinen kasvatus ja opettaminen kirkkojärjestyksen mukaankin.".

Jeesus käski opettaa joten Raamattu tuntee tuon hyvin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käski opettaa joten Raamattu tuntee tuon hyvin

Totta, mutta helluntailaisille on vieras ajatus että lasta opetettaisiin. Heidän mukaansa Raamattu ei tunne sellaista "systeemiä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voitte nyt heti alkaa rakastamaan helluntain uskovia, ok !

Sitä vastaan ei ole edes laki.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voitte nyt heti alkaa rakastamaan helluntain uskovia, ok !

Sitä vastaan ei ole edes laki.

Onnistuuko sinulta tuo rakastaminen ollenkaan vai miksi herjaat täällä helluntailaisena luterilaisuus-palstalla

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus käskee Raamatussa opettamaan ja kirkkojärjestys käskee opettamaan. Raamatullistahan tuo opettaminen on.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hurmos-älämölössä ei ole mitään Pyhää. Se on vain älämölöä.

• Anonyymi

Jokainen uudestisyntynyt on parannus-uskovainen

• Anonyymi

Tuo kuvaa paremmin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kuvaa paremmin

Totta, niin minustakin

• Anonyymi

Lutteri oli paavin munkki loppuun asti, eikä koskaan uudestisyntynyt, pelkkä opillinen kiivailija, ei mitään yhteistä apostolien kanssa.
      Voitteko sovittaa johonkin Apostoliin ne historialliset faktat joissa lutterin henki tulee ilmi ?!

Ei voi, sellaisia sanoja ja tekojen esiasteita ei tuota kukaan joilla on jäännöskään Hengestä.

• Anonyymi

Luther oli uskonpuhdistaja

Parhami ei ollut uudestisyntynyt vaan hän oli pelkkä lapsityöntekiä

Samoin on tuon hellarivaarin laita. Mene muualle täältä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kykenit vain väärään panetteluun ja se rakastaminen unohtui kokonaan ok, sitähän se on ollut 500 vuotta tässä maassa.

Ja jatkuu loppuun saakka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli kykenit vain väärään panetteluun ja se rakastaminen unohtui kokonaan ok, sitähän se on ollut 500 vuotta tässä maassa.

Ja jatkuu loppuun saakka.

Sinähän se panettelet täällä uskovia

Se vain jatkuu. Mene muualle kun et osaa keskustella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, se vihaa luterilaisia ja luterilaisuutta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos niin olisikin, niin eihän sen pitäizi estää teitä rakastamasta vai mitä ?

Kun lopputiskillä teiltä kysytään miksi et rakastanut helluntain väkeä, niin sanotko siinä että, en minä nyt voinut rakastaakun ne on semmosia ja semmosia ja setäkin istuu linnassa !

Onko hyvä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos niin olisikin, niin eihän sen pitäizi estää teitä rakastamasta vai mitä ?

Kun lopputiskillä teiltä kysytään miksi et rakastanut helluntain väkeä, niin sanotko siinä että, en minä nyt voinut rakastaakun ne on semmosia ja semmosia ja setäkin istuu linnassa !

Onko hyvä

"Jos niin olisikin, niin eihän sen pitäizi estää teitä rakastamasta vai mitä ?"

Sinulla se estää. Mitä sinä vastaat kun sinulta kysytään viimeisellä tuomiolla että miksi levität vihaa luterilaisista koko ajan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos niin olisikin, niin eihän sen pitäizi estää teitä rakastamasta vai mitä ?"

Sinulla se estää. Mitä sinä vastaat kun sinulta kysytään viimeisellä tuomiolla että miksi levität vihaa luterilaisista koko ajan?

Luulen että olet joko syntymähumalassa tai muuten kykenemätön mihinkään itsetutkisteluun.

Suosittelen ennenkaikkea menemään töihin ja iltöinä opiskella hermeneutiikkaa ja raamattua novumin tuella.

Kummit ei voi auttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on surullista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on surullista

Soita kummille ja nojaa olkapäähän!

Eikös ne ole sitä varten.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmän ne on kristillistä opetusta varten. Sinua kai harmittaa kun sinulla ei ole kummeja

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luulen että olet joko syntymähumalassa tai muuten kykenemätön mihinkään itsetutkisteluun.

Suosittelen ennenkaikkea menemään töihin ja iltöinä opiskella hermeneutiikkaa ja raamattua novumin tuella.

Kummit ei voi auttaa.

Sinä olet täysin kykenemätön minkäänlaiseen asialliseen keskusteluun

Mene töihin ja unohda novumisi ja lue sitä Raamattua

äläkä mene endaumentteihin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se on surullista

On mutta siitä tuo hellarivaari tunnetaan.

Se ei voi sietää kristillisyyttä eikä sitä myöten kummiuttakaan

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tarvitsetkohan sinä nuorten tyttölasten tapaan paskakummia? Minä voin sen joskus sinullekin suomentaa. Siis sen mikä nuorille tytöille ja lapsille on se paskakummi.
        Jatkoa!
        On paha tilanne, kun sulkeutuu kääröönsä.

• Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

"Parhami ei ollut uudestisyntynyt vaan hän oli pelkkä lapsityöntekiä", aivan samoin kuin Martti Luther, joka oli sarjamurhaaja:

": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja" keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Parhami ei ollut uudestisyntynyt vaan hän oli pelkkä lapsityöntekiä", aivan samoin kuin Martti Luther, joka oli sarjamurhaaja:

": ”Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja" keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi."

Luther ei ollut lapsityöntekijä vaan uskonpudistaja

Parhami taas ei ollut sitä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luther ei ollut lapsityöntekijä vaan uskonpudistaja

Parhami taas ei ollut sitä

Ja sarjamurhaaja!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sarjamurhaaja!

Joo sitäkin parhami oli

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joo sitäkin parhami oli

Kyllä, ja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa myös

• Anonyymi
      UUSI

Täysin oikein

• Anonyymi
      UUSI

Voitko aloittaja tarkentaa, miten päätelmäsi sopii yhteen Efesolaiskirjeen kanssa:
      "Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. Mekin olemme Jumalan tekoa, luotuja Kristuksen Jeesuksen yhteyteen toteuttamaan niitä hyviä tekoja, joita tekemään Jumala on meidät tarkoittanut."
      Miten tuo Uudestisyntyminen siis ilmenee esimerkiksi palstalla kirjoittavien Herätysliikkeesi edustajien kommenteista lähimmäisilleen?

• Anonyymi
        UUSI

"Miten tuo Uudestisyntyminen siis ilmenee esimerkiksi palstalla kirjoittavien Herätysliikkeesi edustajien kommenteista lähimmäisilleen?"

No täällähän se ei voi ilmetä muuta kuin väsymättä kertoa että ainut tie pelastukseen on tulla uskoon Jeesukseen ja sitten mennä upotukselle vertauskuvana Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Tätä olemme nyt toitottaneet noin 2000 vuotta ja tätä evankeliumia jatkamme aina hamaan Jeesuksen saapumiseen saakka.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Miten tuo Uudestisyntyminen siis ilmenee esimerkiksi palstalla kirjoittavien Herätysliikkeesi edustajien kommenteista lähimmäisilleen?"

No täällähän se ei voi ilmetä muuta kuin väsymättä kertoa että ainut tie pelastukseen on tulla uskoon Jeesukseen ja sitten mennä upotukselle vertauskuvana Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen. Tätä olemme nyt toitottaneet noin 2000 vuotta ja tätä evankeliumia jatkamme aina hamaan Jeesuksen saapumiseen saakka.

Jeesus on ainoa tie, ei mikään upotus. Usko ja kaste tarvitaan, näin kristityt ovat julistaneet 2000 vuotta

Nämä upotuslässyttäjän ovat tulleet vasta myöhemmin

• Anonyymi
        UUSI

Niin, edelleenkin kyse on juutalaisuuden Jumalasta, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana, eikä Jeesuksen puhumasta taivasten valtakunnan isä Jumalasta, jonka nimissä hän itse on ristiin kirottu uhri Kristuksena juutalaisen tekemällä kristinuskolla, tosi Jumalana (Augsburgin tunnustus).

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, edelleenkin kyse on juutalaisuuden Jumalasta, jonka Jeesus sanoo olevan Saatana, eikä Jeesuksen puhumasta taivasten valtakunnan isä Jumalasta, jonka nimissä hän itse on ristiin kirottu uhri Kristuksena juutalaisen tekemällä kristinuskolla, tosi Jumalana (Augsburgin tunnustus).

Tarinassa- edelleenkin - on kaksi Jumalan nimistä, joista toinen on uhri ristillä (tosi Jumala) ja tämän uhrilahjan saaja (vihainen Jumala).

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus on ainoa tie, ei mikään upotus. Usko ja kaste tarvitaan, näin kristityt ovat julistaneet 2000 vuotta

"Jeesus on ainoa tie, ei mikään upotus. Usko ja kaste tarvitaan, näin kristityt ovat julistaneet 2000 vuotta"

Hyvinhän sä osaat Jumalan sanaa. Uskoontulo Jeesukseen on tosiaan ainut tie ja sitten vielä mennään upotukselle vertauskuvana Jeesuksen kuolemalle ja ylösnousemukselle.

1. Piet. 3:21

Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus on ainoa tie, ei mikään upotus. Usko ja kaste tarvitaan, näin kristityt ovat julistaneet 2000 vuotta"

Hyvinhän sä osaat Jumalan sanaa. Uskoontulo Jeesukseen on tosiaan ainut tie ja sitten vielä mennään upotukselle vertauskuvana Jeesuksen kuolemalle ja ylösnousemukselle.

1. Piet. 3:21

Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

Ei upotuksesta vaan kasteesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuo Efesolaiskirjeen kohta sopii teidän vapaalla tahdollanne tekemäänne päätökseen?

"Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei upotuksesta vaan kasteesta.

"Ei upotuksesta vaan kasteesta."

Nojoo - apostolit eli Uusi testamentti puhuu upotuksesta ja kirkkolaitokset kasteesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, näin on julistettu 2000 vuotta juutalaisuuteen prrustuen, ja juutalaisuuden puhuva Pedon kuva sai kakki kumartamaan itseään, js ne jotka eivät kumartaneet, ne tapettiin lukee ilmestyskirja 13 luku.

Ja tästä Jumalan iästä teologi Mäkipelto kumppaneineen juuri julkaisi kirjan, että miten se syntyi noin 500-600 vuotta ennen ajanlaskun alkua juutalaisena virkamiestyönä.

Teoksessa etukannessa hämää - sanat "Isän ja pojan historia", kuin Mäkipelto kumppaneineen olisi luullut, että Jeesuksella olisi muutakin tekemistä tuon jumaluuden kanssa kuin, että Raamatussa sanoo sitä Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuo Efesolaiskirjeen kohta sopii teidän vapaalla tahdollanne tekemäänne päätökseen?

"Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä."

Näinhän se on että ratkaisu ottaa vastaan usko Jeesukseen on Jumalan lahja sillä vain kun Jeesus kutsuu niin saamme voiman tulla Jumalan lapseksi eli ottaa vastaan uskon Jeesukseen.

Jumala antaa siis voiman tulla Jumalan lapseksi ja pitää myös yllä uskoamme tämän maailman myllerryksissä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, näin on julistettu 2000 vuotta juutalaisuuteen prrustuen, ja juutalaisuuden puhuva Pedon kuva sai kakki kumartamaan itseään, js ne jotka eivät kumartaneet, ne tapettiin lukee ilmestyskirja 13 luku.

Ja tästä Jumalan iästä teologi Mäkipelto kumppaneineen juuri julkaisi kirjan, että miten se syntyi noin 500-600 vuotta ennen ajanlaskun alkua juutalaisena virkamiestyönä.

Teoksessa etukannessa hämää - sanat "Isän ja pojan historia", kuin Mäkipelto kumppaneineen olisi luullut, että Jeesuksella olisi muutakin tekemistä tuon jumaluuden kanssa kuin, että Raamatussa sanoo sitä Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.

En ole lukenut kirjaa, että annetaanko siinä oma historia Jeesukselle ja kerrotaan, ettei hän ollut juutalainen, vaan Israelilainen ja opetti Israelin Jumalasta, eikä juutalaisuuden Jumalasta, jota sanoi Saatanaksi..

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole lukenut kirjaa, että annetaanko siinä oma historia Jeesukselle ja kerrotaan, ettei hän ollut juutalainen, vaan Israelilainen ja opetti Israelin Jumalasta, eikä juutalaisuuden Jumalasta, jota sanoi Saatanaksi..

Se nyt olisi kammottava idea, jos Jeesuksesta on tehty teoksella Saatanan poika, jonka jumaluuden vastustamisesta kristinuskon luonut Paavali Jeesuksen juuri surmasi jumalanpilkkasyytteellä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se nyt olisi kammottava idea, jos Jeesuksesta on tehty teoksella Saatanan poika, jonka jumaluuden vastustamisesta kristinuskon luonut Paavali Jeesuksen juuri surmasi jumalanpilkkasyytteellä.

Ainoa selitys, minkä Mäkipellolta olen videoista löytänyt, hän viittaa 5.Mooseksen kirjan loppuun, että kullakin heimolla oli oma Jumalansa.

Näin oli myös Israelin heimon ja juutalaisten Benjaminin heimon välillä.

Ja tästä syystä juuri Jeesus on tarinassa huijattu juutalaiseksi, että uskojat luulisivat Jeesuksen puhuneen taivasten valtakunnan isänä juutalaisuuden eli Mooseksen Jumalasta.

Ei puhunut.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoa selitys, minkä Mäkipellolta olen videoista löytänyt, hän viittaa 5.Mooseksen kirjan loppuun, että kullakin heimolla oli oma Jumalansa.

Näin oli myös Israelin heimon ja juutalaisten Benjaminin heimon välillä.

Ja tästä syystä juuri Jeesus on tarinassa huijattu juutalaiseksi, että uskojat luulisivat Jeesuksen puhuneen taivasten valtakunnan isänä juutalaisuuden eli Mooseksen Jumalasta.

Ei puhunut.

Ja siihen, että tarinassa on kaksi Jumalaa, joista toinen onkin vain Jumalan nimeä käyttävä Saatana, perustuu myös koko Raamatun tarina, eikä siihen, että Raamattu huijaisi vain juutalaisuuden Jumalalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siihen, että tarinassa on kaksi Jumalaa, joista toinen onkin vain Jumalan nimeä käyttävä Saatana, perustuu myös koko Raamatun tarina, eikä siihen, että Raamattu huijaisi vain juutalaisuuden Jumalalla.

Ja juuri tästä syystä on luterilaisuuden tärkeimmässä tunnustuksessa, Augsburgin tunnustus, myös kaksi Jumalaa - ristille kirottu tosi Jumala, uhrilahjaksi vihainelle syntijumalalle. Käsite 'synti' liittyy vain juutalaisuuden puhuvaan Pedon kuvaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja juuri tästä syystä on luterilaisuuden tärkeimmässä tunnustuksessa, Augsburgin tunnustus, myös kaksi Jumalaa - ristille kirottu tosi Jumala, uhrilahjaksi vihainelle syntijumalalle. Käsite 'synti' liittyy vain juutalaisuuden puhuvaan Pedon kuvaan.

Ja tarina - niin Raamatussa kuin kirkon vainajan siunaamisriitillä - päättyy täsmälleen samaan loppuun; uskoja päätyy viettämään iäisyyttä tulenjumalan luo.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tarina - niin Raamatussa kuin kirkon vainajan siunaamisriitillä - päättyy täsmälleen samaan loppuun; uskoja päätyy viettämään iäisyyttä tulenjumalan luo.

Mitään taivasta - sinne menemistä tai pääsemistä - ei koko juutalaisen tekemässä kristinuskossa ole.

Se olisi ollut Jeesuksen julistamaksi käskemässä taivasten valtakunnan evankeliumissa, mutta sitä ei ole julistettu päiivääkään,

Paavali kiroaa sen Raamatussa, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitään taivasta - sinne menemistä tai pääsemistä - ei koko juutalaisen tekemässä kristinuskossa ole.

Se olisi ollut Jeesuksen julistamaksi käskemässä taivasten valtakunnan evankeliumissa, mutta sitä ei ole julistettu päiivääkään,

Paavali kiroaa sen Raamatussa, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta.

Miten te kuvittelette tämän Raamatun totuuden muuttuvan, vaikka itse kaste suoritettaisiin upottamalla pää edellä?!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on että ratkaisu ottaa vastaan usko Jeesukseen on Jumalan lahja sillä vain kun Jeesus kutsuu niin saamme voiman tulla Jumalan lapseksi eli ottaa vastaan uskon Jeesukseen.

Jumala antaa siis voiman tulla Jumalan lapseksi ja pitää myös yllä uskoamme tämän maailman myllerryksissä.

Niin - pitikin uskoa Jeesusta - uskolla Jeesukseen päätyykin Saatanan lapseksi tulenjumalan luo Raamatun mukaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei upotuksesta vaan kasteesta."

Nojoo - apostolit eli Uusi testamentti puhuu upotuksesta ja kirkkolaitokset kasteesta.

Ei vaan Raamattu puhuu kasteesta ja sinä olet ainoa joka jankkaa upotuksesta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan Raamattu puhuu kasteesta ja sinä olet ainoa joka jankkaa upotuksesta

Raamattu puhuu kyllä Jumalana puhuvasta Pedon kuvasta, Jeesuksen sanoin Saatanasta, joka varastaa uskovan sielun niin, että uskovainen usjoessaan joutuu helvettiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu puhuu kyllä Jumalana puhuvasta Pedon kuvasta, Jeesuksen sanoin Saatanasta, joka varastaa uskovan sielun niin, että uskovainen usjoessaan joutuu helvettiin.

Kastetavan kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, ihan sama miten päin kastetaan, lopputulos on ihan sama - helvettiin meneminen.

• Anonyymi
      UUSI

Ei uudesti syntymiseen Jeesusta tarvita. Tai Raamattua. Jokainen voi oppia ajattelemaan uudella tavalla ja saada elämäänsä uutta sisältöä. Eikä se ole vanhan ajattelun ratkaisu vaan kokonaan uutta. Uuden voin oppia kirjoista tai jostakin tapahtuneesta.

• Anonyymi
        UUSI

Mitähän sinä käsität "uudesti syntymisellä"? Ehkä olisi hyvä määritellä termejä, kun sorvaa kaiken uudeksi.

• Anonyymi
        UUSI

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille.
        Jeesus on Tie Totuus ja Elämä. Vain Hänen kauttaan uudestisynnymme Jumalan antamasta Hengestä.

• Anonyymi
      UUSI

Suuri sotanyt Jeesus vs Jumjala kumpi coittaa Jeeesus vai Jumala.

Raamarussa: ei voi olla montaa Jumalaa eli Jeesus ei olr.

• Anonyymi
      UUSI

Tietenkin, ei pakosta kukaan usko.

• Anonyymi
        UUSI

Tuo pitää paikkansa: "Kastetavan kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, ihan sama miten päin kastetaan, lopputulos on ihan sama ".

Kaste EI OLE se keino, jolla ihminen pelastuu. Se on vain ulkonainen keino liittää ihminen seurakuntaan. Raamatussa se tapahtui vapaaehtoisesti.
        Pelastumiseen tarvitaan SYDÄMEN USKO Herraan Jeesukseen ja Hänen sovintokuolemaansa:
        "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo pitää paikkansa: "Kastetavan kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, ihan sama miten päin kastetaan, lopputulos on ihan sama ".

Kaste EI OLE se keino, jolla ihminen pelastuu. Se on vain ulkonainen keino liittää ihminen seurakuntaan. Raamatussa se tapahtui vapaaehtoisesti.
        Pelastumiseen tarvitaan SYDÄMEN USKO Herraan Jeesukseen ja Hänen sovintokuolemaansa:
        "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room 10

Kyllä, kastetapa ei tosiaan ole tärkeä. Kasteessa liitetään sekä seurakuntaan että Kristukseen ja hänen kuolemaansa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, kastetapa ei tosiaan ole tärkeä. Kasteessa liitetään sekä seurakuntaan että Kristukseen ja hänen kuolemaansa

Tuo on taas sitä luterilaista harhaoppia: " Kasteessa liitetään sekä seurakuntaan että Kristukseen ja hänen kuolemaansa".

Otsan kasteleminen ei liitä ketään Kristukseen! Tuon osoittaa jo käytäntö Suomessa, mutta sokea ei sitä näe.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on taas sitä luterilaista harhaoppia: " Kasteessa liitetään sekä seurakuntaan että Kristukseen ja hänen kuolemaansa".

Otsan kasteleminen ei liitä ketään Kristukseen! Tuon osoittaa jo käytäntö Suomessa, mutta sokea ei sitä näe.

Näin on että päälaen valelu kolmeen kertaan ei pelasta vaan uskoontulo Jeesukseen pelastaa. Ei Jeesuskaan valellut opelasten päälakea vaan kehoitti että "Seuraa minua!".

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      21
      2662
    2. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      103
      2620
    3. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      38
      2522
    4. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      74
      2391
    5. PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan

kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist
      Maailman menoa
      33
      2280
    6. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      10
      2254
    7. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      77
      1888
    8. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      196
      1752
    9. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      86
      1664
    10. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      134
      1655
    Aihe