Eikö kesärenkaan 57 -622 tilalle voi asentaa nastallisen 47-622. Eli pitäisi käydä vanteelle? Tosin 10mm kapeampi rengas.
Olen myös nähnyt käytettävän vain edessä nastrengasta maastopyörissä, taitaa olla kaikkein tärkeintä, ei lähde yllättäen keula alta niin helposti?
Olen pari kertaa lipannut kun keulan ote jäällä petti, luut sentään onneksi kestivät...
Pari kysymystä nastarenkaista
10
137
Vastaukset
- Anonyymi
Vanteiden ja renkaiden leveyksien yhteensopivuudesta löytyy taulukoita, tuolla yksi: https://www.schwalbe.com/en/technology-faq/tire-dimensions/
Ja aina joku reipas teeseitse-mies poikkeaa noista suosituksistakin.- Anonyymi
Joo 1 asia on ett mahtuuko vanteelle, toinen on että mahtuuko haarukan väliin ja kolmas on että kihnuttaako lokasuoja ja onko sitä mahdollisuus siirtää vaikka ulomaaksi.
Moni uskoo tuohon eturengasteoriaan mutta kylläl se takarengaskin lähtee alta, ja sutiihan se polkiessakin. Lisksi jarrutehot on paremmat ja pyörä pysyy pysytyssä jarrruttaessa. Kahdella nastarenkaalla pyöräily on toki hieman raskaampaa ja etenkin mäissä tulee hyödynnettyä selvästi pienempiä välityksiä kuin kesällä, hybridin alavälityksillekin löytyy käyttöä! Vastaavasti voit "keventää" käyttämällä lvähän kevyempää nastoitusta. Mulla on aina ollut talvisin 32-622 jossa on vain kaksi riviä nastoja, kesäisin joku numeroa isompi rengas. Mahtuu hyvin.
Suurin yllättys talvilyöräilyssä oli se, että se ei ollut yhtään kylmempää kuin talvikävely, ehkä siksi että eteneminen on hidasta ja tulee lämmin!
- Anonyymi
Taaksekin kannattaa laittaa nastarengas, jäisellä kelillä ei ole pelkän eturenkaan pidosta mitään apua, lisäksi jarrutus on huomattavasti turvallisempaa kun takanakin on nastarengas.
- Anonyymi
Voi laittaa ja nastat molempiin pyöriin.
- Anonyymi
Minulla on nastarenkaat kaikissa kolmessa pyörässäni. Niissä on jokaisessa nastarenkaat sekä edessä, että takana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on nastarenkaat kaikissa kolmessa pyörässäni. Niissä on jokaisessa nastarenkaat sekä edessä, että takana.
Kolmipyöräinen on aina varma valinta. Tuskin koskaan on kaatumisvaaraa.
- AnonyymiUUSI
Onko Suomi-renkaat vanha Nokian renkaat polkupyörien renkaissa?
Onko kenelläkään kokemusta eri valmistajien nastarenkaista, vai onko talvirenkaiden paremmuudessa aina kyse vain nastojen määrästä tai kestävyydestä? Korreloiko mikään muu hinnan kanssa kuin tuotemerkki? Jos on kokemusta nastarenkaista, niin kiitos tiedon jakamisesta.
Arvauksia ja vitsejä ei tarvita, kiitos paljon.- AnonyymiUUSI
Alunperin Nokian Renkaat nimellä valmistivat ihan kelpoja kumeja, sitten firman omistus vaihtui ja nimi myös Suomi Tyres nimeksi. Sen jälkeen laatu on hiljalleen huonontunut. Omistajanvaihdoksia ollut myös Suomi Tyresin aikana.
Nykyisestä laadusta en osaa sanoa, noin 4 vuotta sitten hankkimani Suomi Tyres W240 nastarenkaat ovat kyllä ihan kelvollisia olleet ja pito jäisellä tien pinnalla parempi verrattuna Continentalin nastarenkaisiin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Alunperin Nokian Renkaat nimellä valmistivat ihan kelpoja kumeja, sitten firman omistus vaihtui ja nimi myös Suomi Tyres nimeksi. Sen jälkeen laatu on hiljalleen huonontunut. Omistajanvaihdoksia ollut myös Suomi Tyresin aikana.
Nykyisestä laadusta en osaa sanoa, noin 4 vuotta sitten hankkimani Suomi Tyres W240 nastarenkaat ovat kyllä ihan kelvollisia olleet ja pito jäisellä tien pinnalla parempi verrattuna Continentalin nastarenkaisiin.Lisäys:
SuomiTyresin Piikiisika rengas saanut kehuja ulkomaisilta yksityisiltä testaajilta youtubessa. Yhdessä vaiheessa Piikkisika renkaissa oli jotain valmistuvikoja ja tippui hännille vertailussa mutta paransivat taas sijoitustaan kärkikastiin kun uusi versio renkaasta ilmestyi myyntiin.
- AnonyymiUUSI
Suomi on Nokian raunioille perustettu ja onpa tainnut omistaja vaihtunut moneen kertaan sittemmin. Ostin ensimmäisten erien Suomi Routa-nastarenkaita ja ne olivat ja ovat edelleen sangen surkeat kapistukset. Mahdottomat vempulat joiden kanssa meinaa kaatua lumisissa urissa jatkuvasti. Sileällä mustalla jäällä pitävät hyvin. Saattaa olla että ensipaistiaiset meni ”vähän” pieleen. Aikoinaan oli myös Nokian Tyrekset ja ne olivat erinomaiset kaikin puolin kun alkuongelmista pääsin. Se alkuongelma oli se että kun toiseen niistä asensi sisurin se räjähti kun baarit oli saavutettu. Kolme sisuria tuhosi ja sitten lähetin sen myymälään takaisin. Tilalle toimitettu toimi moitteetta. Jos vielä hankin polkupyörään nastarenkaat hankin luultavasti 45NRTH- merkkiset sellaiset. Vaikuttavat hyviltä niinku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1674015Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3832957Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,12259Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k502160Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll161864No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....111785Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1671391- 931273
Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel21256Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu971138