Näyttöä avaruuslennoista ei ole, mutta lukuisat niilot uskovat kuitenkin niiden olemassaoloon. Niilot lukevat Tieteen Kuvalehteä ja katsovat National Geographicin ohjelmia, joten ehkä ne tietävät jotain, mitä salaliittoteoreetikot eivät. Kummat ovat oikeassa, avaruuslennot kiistävät salaliittoteoreetikot vai niihin uskovat niilot?
Onko avaruuslentoja sittenkin olemassa?
31
290
Vastaukset
- Anonyymi
Nythän valheen murjaisit, avaruuslennoista on kirjoitettu ja näytetty tiedotusvälineissä jo n. kuudenkymmenen vuoden ajan, eikö riitä näytöksi?
Mihin siinä sitä Tieteen Kuvalehteä tai National Geographicia tarvita, niitä ei ollut olemassakaan kun Gagarin ekana kiersi maapallon.
Kyllä kaikki muunkin nimiset ihmiset tietävät avaruuslennot kuin Niilot?- Anonyymi
Mitäs todisteita on, että Gagarin kiersi ”maapallon”, muuta kuin lehtiartikkelit ja uutuspätkät, jossa sanottiin niin? Voiko kuka tahansa niilo tarkastella arkistoja, joissa on ensikäden tietoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs todisteita on, että Gagarin kiersi ”maapallon”, muuta kuin lehtiartikkelit ja uutuspätkät, jossa sanottiin niin? Voiko kuka tahansa niilo tarkastella arkistoja, joissa on ensikäden tietoa?
Mitä muita todisteita vielä tarvitset, salaliittoteoreetikko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on olemassa vahvoja tieteellisiä ja historiallisia todisteita siitä, että Juri Gagarin kiersi maapallon 12. huhtikuuta 1961 Vostok 1 -avaruuslennolla.
Tässä ovat keskeiset todisteet ja lähteet:
Tieteelliset ja tekniset todisteet
Tutkijoiden ja insinöörien dokumentaatio: Neuvostoliiton avaruusohjelman insinöörit ja tiedemiehet dokumentoivat tarkasti Vostok 1 -lennon suunnittelun, laukaisun, kiertoradan ja paluun. Nämä tiedot ovat myöhemmin olleet kansainvälisesti saatavilla ja analysoitavissa.
Kiertorata-analyysi: Vostok 1:n rata oli tarkasti laskettu ja seurattu. Gagarin kiersi maapallon kerran 108 minuutin aikana.
Maailmanlaajuinen seuranta: Vaikka Neuvostoliitto ei aluksi julkaissut kaikkea tietoa, länsimaiden seurantajärjestelmät (kuten Yhdysvaltain ja Britannian tutkat) havaitsivat Vostok 1:n lennon ja vahvistivat sen kiertäneen maapallon.
Kansainvälinen tunnustus
Yhdistyneiden kansakuntien hyväksyntä: Gagarinin lento tunnustettiin kansainvälisesti ensimmäiseksi miehitetyksi avaruuslennoksi.
Länsimaiden hyväksyntä: Vaikka kylmä sota oli käynnissä, myös Yhdysvallat tunnusti Gagarinin saavutuksen. Tämä johti mm. NASA:n ohjelmien kiihdyttämiseen ja lopulta kuulentoon 1969.
Historialliset lähteet
Silminnäkijöiden ja lennonvalvonnan raportit: Neuvostoliiton lennonvalvonta ja Gagarinin oma raportti vahvistavat lennon kulun.
Myöhemmät arkistojen avaukset: Neuvostoliiton arkistoista on myöhemmin julkaistu teknisiä ja hallinnollisia asiakirjoja, jotka tukevat lennon aitoutta.
Vaikka joitakin salaliittoteorioita on esitetty, niille ei ole löytynyt uskottavaa näyttöä. Tieteellinen yhteisö ja avaruustutkimuksen historia pitävät Gagarinin lentoa kiistattomana tosiasiana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on olemassa vahvoja tieteellisiä ja historiallisia todisteita siitä, että Juri Gagarin kiersi maapallon 12. huhtikuuta 1961 Vostok 1 -avaruuslennolla.
Tässä ovat keskeiset todisteet ja lähteet:
Tieteelliset ja tekniset todisteet
Tutkijoiden ja insinöörien dokumentaatio: Neuvostoliiton avaruusohjelman insinöörit ja tiedemiehet dokumentoivat tarkasti Vostok 1 -lennon suunnittelun, laukaisun, kiertoradan ja paluun. Nämä tiedot ovat myöhemmin olleet kansainvälisesti saatavilla ja analysoitavissa.
Kiertorata-analyysi: Vostok 1:n rata oli tarkasti laskettu ja seurattu. Gagarin kiersi maapallon kerran 108 minuutin aikana.
Maailmanlaajuinen seuranta: Vaikka Neuvostoliitto ei aluksi julkaissut kaikkea tietoa, länsimaiden seurantajärjestelmät (kuten Yhdysvaltain ja Britannian tutkat) havaitsivat Vostok 1:n lennon ja vahvistivat sen kiertäneen maapallon.
Kansainvälinen tunnustus
Yhdistyneiden kansakuntien hyväksyntä: Gagarinin lento tunnustettiin kansainvälisesti ensimmäiseksi miehitetyksi avaruuslennoksi.
Länsimaiden hyväksyntä: Vaikka kylmä sota oli käynnissä, myös Yhdysvallat tunnusti Gagarinin saavutuksen. Tämä johti mm. NASA:n ohjelmien kiihdyttämiseen ja lopulta kuulentoon 1969.
Historialliset lähteet
Silminnäkijöiden ja lennonvalvonnan raportit: Neuvostoliiton lennonvalvonta ja Gagarinin oma raportti vahvistavat lennon kulun.
Myöhemmät arkistojen avaukset: Neuvostoliiton arkistoista on myöhemmin julkaistu teknisiä ja hallinnollisia asiakirjoja, jotka tukevat lennon aitoutta.
Vaikka joitakin salaliittoteorioita on esitetty, niille ei ole löytynyt uskottavaa näyttöä. Tieteellinen yhteisö ja avaruustutkimuksen historia pitävät Gagarinin lentoa kiistattomana tosiasiana.”Myöhemmät arkistojen avaukset: Neuvostoliiton arkistoista on myöhemmin julkaistu teknisiä ja hallinnollisia asiakirjoja, jotka tukevat lennon aitoutta.”
Oletkos, niilo, itse nähnyt ja lukenut noita arkistoja esim. skannattuna netissä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Myöhemmät arkistojen avaukset: Neuvostoliiton arkistoista on myöhemmin julkaistu teknisiä ja hallinnollisia asiakirjoja, jotka tukevat lennon aitoutta.”
Oletkos, niilo, itse nähnyt ja lukenut noita arkistoja esim. skannattuna netissä?"Oletkos, niilo, itse nähnyt "
Ylivoimaisesti suurin osa Maailman ihmisistä ei ole nähnyt Tamperetta.
Sitä siis tuskin on olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oletkos, niilo, itse nähnyt "
Ylivoimaisesti suurin osa Maailman ihmisistä ei ole nähnyt Tamperetta.
Sitä siis tuskin on olemassa.Et ymmärrä. Maailmassa on todella paljon toisen käden tietoa, johon niilot luottavat liikaa. Ei ole mitään syytä luottaa varauksettomasti esim. Venäjän hallinnon alaisten laitosten lausuntoihin ja julkaisuihin. Nimenomaan pitää nähdä omin silmin, mitä tuollaisen tahon arkistoissa lukee, edes kopioissa niistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Myöhemmät arkistojen avaukset: Neuvostoliiton arkistoista on myöhemmin julkaistu teknisiä ja hallinnollisia asiakirjoja, jotka tukevat lennon aitoutta.”
Oletkos, niilo, itse nähnyt ja lukenut noita arkistoja esim. skannattuna netissä?Lopeta jo tuo idioottimainen niilottelu.
Taas tuo typerä "oletko itse...." Maailmassa on miljoonia asioita joita en ole itse nähnyt, silti ne ovat totta.
Sinun elämäsi pyörii tosiaan melko pienissä piireissä jos sinulle on totta vain se mitä olet itse nähnyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta jo tuo idioottimainen niilottelu.
Taas tuo typerä "oletko itse...." Maailmassa on miljoonia asioita joita en ole itse nähnyt, silti ne ovat totta.
Sinun elämäsi pyörii tosiaan melko pienissä piireissä jos sinulle on totta vain se mitä olet itse nähnyt.Katsos, niilo, kun tuossa juuri on se ongelman ydin: sokea luottamus auktoriteettitahoihin ja usko toisen käden tietoon. Niilot yleensä varmaan tajuavat, että valtioilla on intressejä, joiden puolesta ne myös valehtelevat, mutta yhtäkkiä ne muka kertoo vain totuuden, kun on kyse jostain tieteellisestä projektista.
Niiloilla on lapsellinen usko tieteen puolueettomuuteen, vaikka sitä tekevät ihmiset, ja ihmiset voi aina valehdella oman edun tai rahan vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta jo tuo idioottimainen niilottelu.
Sinun elämäsi pyörii tosiaan melko pienissä piireissä jos sinulle on totta vain se mitä olet itse nähnyt.Niilo suuttuu, kun neukkujen avaruuslennot kiistetään. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsos, niilo, kun tuossa juuri on se ongelman ydin: sokea luottamus auktoriteettitahoihin ja usko toisen käden tietoon. Niilot yleensä varmaan tajuavat, että valtioilla on intressejä, joiden puolesta ne myös valehtelevat, mutta yhtäkkiä ne muka kertoo vain totuuden, kun on kyse jostain tieteellisestä projektista.
Niiloilla on lapsellinen usko tieteen puolueettomuuteen, vaikka sitä tekevät ihmiset, ja ihmiset voi aina valehdella oman edun tai rahan vuoksi.Lopeta IDIOOTTI tuo idioottimainen "niilottelu"!
Enempää en viitsi idioottien juttuja lukea - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lopeta IDIOOTTI tuo idioottimainen "niilottelu"!
Enempää en viitsi idioottien juttuja lukeaNiilo mikä niilo, avaruusniilo tarkemmin ottaen. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niilo suuttuu, kun neukkujen avaruuslennot kiistetään. :D
Ja se joka "niilottelee" on idiootti joka ei ymmärrä mistään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niilot uskoo lapsellisiin satuihin avaruusmatkoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ad hominem, kun ei ole muuta sanottavaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Katsos, niilo, kun tuossa juuri on se ongelman ydin: sokea luottamus auktoriteettitahoihin ja usko toisen käden tietoon. Niilot yleensä varmaan tajuavat, että valtioilla on intressejä, joiden puolesta ne myös valehtelevat, mutta yhtäkkiä ne muka kertoo vain totuuden, kun on kyse jostain tieteellisestä projektista.
Niiloilla on lapsellinen usko tieteen puolueettomuuteen, vaikka sitä tekevät ihmiset, ja ihmiset voi aina valehdella oman edun tai rahan vuoksi.Kuulehan vähäjärkinen "niilo" etkö ole jo tuonut typeryyttäsi esiin ihan täysillä, ei se enää vaadi todistelua.
Lopeta jo tuo idioottimainen "niilottelusi" jookos, "niilo"? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuulehan vähäjärkinen "niilo" etkö ole jo tuonut typeryyttäsi esiin ihan täysillä, ei se enää vaadi todistelua.
Lopeta jo tuo idioottimainen "niilottelusi" jookos, "niilo"?Moderointiniilo yrittää määräillä, mitä palstalla saa sanoa. :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ad hominem, kun ei ole muuta sanottavaa.
Katos , täällä on ihan latinankielen taitaja, jolla ei ollut muuta sanottavaa?
Olisit sitten jättänyt tuonkin sanomatta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Moderointiniilo yrittää määräillä, mitä palstalla saa sanoa. :D
Palstalla saa sanoa ihan mitä tahtoo, eikös minulla sitten ole oikeus sanoa, mitä mieltä olen tuosta idioottimaisesta "niilottelusta"?
- Anonyymi
Ei ole jos maa on ainoa asuttu planeetta !
- Anonyymi
Ei sitä voida tietää, mutta todennäköisesti tässä aurinkokunnassa. Kun tähtitaivasta katselee niin jokainen tähti on aurinko ja lähin tähti auringon jälkeen sijaitsee noin 4 valovuoden päässä eli valonnopeudella matkatessa kestäisi 4 vuotta se matka ja kun tiedetään, että ihmiset eivät pääse lähellekään valonnopeutta omilla laitteillaan kestäisi matka iäisyyden jo lähimmälle tähdelle. Nykyisin tuntemamme elämä olisi mahdollista planeetalla joka olisi sopivan välimatkan päässä tähdestä kuten maa auringosta.
Kertomuksia on ufoista kuten joulupukistakin ja avaruuslennotkin perustuvat kertomuksiin niistä ja voivat hyvinkin olla totta ja itselleni ei tule mieleen yhtään legitiimiä intressiä valehdella niistä. Itse asiassa sillä ei ole mitään merkitystä minulle onko siellä käyty tai ei se ei vaikuta elämääni millään tavalla oli tai ei. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä voida tietää, mutta todennäköisesti tässä aurinkokunnassa. Kun tähtitaivasta katselee niin jokainen tähti on aurinko ja lähin tähti auringon jälkeen sijaitsee noin 4 valovuoden päässä eli valonnopeudella matkatessa kestäisi 4 vuotta se matka ja kun tiedetään, että ihmiset eivät pääse lähellekään valonnopeutta omilla laitteillaan kestäisi matka iäisyyden jo lähimmälle tähdelle. Nykyisin tuntemamme elämä olisi mahdollista planeetalla joka olisi sopivan välimatkan päässä tähdestä kuten maa auringosta.
Kertomuksia on ufoista kuten joulupukistakin ja avaruuslennotkin perustuvat kertomuksiin niistä ja voivat hyvinkin olla totta ja itselleni ei tule mieleen yhtään legitiimiä intressiä valehdella niistä. Itse asiassa sillä ei ole mitään merkitystä minulle onko siellä käyty tai ei se ei vaikuta elämääni millään tavalla oli tai ei.Et nähtävästi ymmärrä edes mitä termi UFO tarkoittaa.
- Anonyymi
Näillä näkymillä olemme kaikki avaruusolentoja jotka emme osaa arvostaa elämäämme! Oblivion stout...
- Anonyymi
alku ajan ihmiset, piirtivät kuvia kiveen jotka muistutti avaruus astonauttia, joita on vielläkin hähtävillä,
- Anonyymi
Jeesus oli alien ...... tai taikuri
- Anonyymi
Onhan avaruuteen menosta vaikka kuinka paljon näyttöä. Voit muuten itse havaita ISS avaruusaseman jos sinun on pakko nähdä se omin silmin. Tuon testin on tehnyt asiaa epäilevät ja havainneet sen ihan omilla silmillä aikaisemminkin.
Vaikea sanoa mitä juuri sinä salaliittolaisena et tiedä aiheesta. Mutta on hämmentävää ettet osaa itse etsiä tietoa netistä asian tiimoilta.- Anonyymi
Tähän pitää todeta että samoin omilla välineillä saa aikaan myös niitä avaruus-kuvia joita Viki kutsuu maalauksiksi.
Eikä tarvitse edes tietokonetta, onnistuu myös ihan kaukoputkella ja filmikameralla analogisesti; kuvat voi halukkaat myös kehittää itse niin ei pääse NASA niitä käsittelemään missään vaiheessa.
Mutta tunnetustihan aikavalotus on NASA:n salajuoni eikä sitä kuvatessa saa käyttää; näin kertoi meille aikanaan Delfine. Myös digikameroissa on syytä varoa niitä NASA menninkäisiä siellä CGI kennolla; ne kääntelee bittejä omavaltaisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähän pitää todeta että samoin omilla välineillä saa aikaan myös niitä avaruus-kuvia joita Viki kutsuu maalauksiksi.
Eikä tarvitse edes tietokonetta, onnistuu myös ihan kaukoputkella ja filmikameralla analogisesti; kuvat voi halukkaat myös kehittää itse niin ei pääse NASA niitä käsittelemään missään vaiheessa.
Mutta tunnetustihan aikavalotus on NASA:n salajuoni eikä sitä kuvatessa saa käyttää; näin kertoi meille aikanaan Delfine. Myös digikameroissa on syytä varoa niitä NASA menninkäisiä siellä CGI kennolla; ne kääntelee bittejä omavaltaisesti.Nasahan julkaisi sellaisenkin kuvan Marsista, jossa sen navalla on muka kuusikulmion muotoinen kaasumuodostelma… kuten heksagrammissa, joka on mytologiassa Saturnuksen symboli. Niilot tietenkin uskoo senkin kuvan aidoksi. :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nasahan julkaisi sellaisenkin kuvan Marsista, jossa sen navalla on muka kuusikulmion muotoinen kaasumuodostelma… kuten heksagrammissa, joka on mytologiassa Saturnuksen symboli. Niilot tietenkin uskoo senkin kuvan aidoksi. :D
Ymmärräthän, että Niilo on ihmisen erisnimi, , kerro miksi siitä pitäisi tehdä herjaava haukkumasana?
Kerro aikuisen oikeesti, mikä on tämän avauksen tarkoitus, muu kuin saada riidellä?
Mielestäni kannattavampaa olisi vaikkapa opiskella ja hankkia lisäksi yleissivistystä kuin kirjoitella höpöjä.
Toinen kysymys. Mistähän johtuu, että henkilöt, jotka kieltävät kaiken avaruuteen liittyvän tai vähintäin avaruuslennot, eivät ymmärrä fysiikasta ja matematiikasta yhtään mitään?
Olen monasti pyytänyt mainittuja henkilöitä testaamaan vaikkapa GPS:n toimivuutta paikassa, jossa esim. kännykkä ei toimi. Eivät vain ole. Miksikö, koska väite mastojen kautta tulevista signaaleista kaatuu välttömästi.
Testin voi suorittaa Itämerellä, Lapissa ja aivan pääkaupunkiseudullakin, hakemalla sopiva katvealue.
Laittelin tämän tekstin vastineeksi tomppelille tekstille.- AnonyymiUUSI
Isaac Asimov kirjoitti kirjassaan "Itse Jumalatkin", että:
Tyhmyyttä vastaan itse jumalatkin taistelevat turhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem312618- 111302
Helvetistä ei ole paluuta
Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku3361037- 45932
- 45874
Järjetön Topi-ilta
Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan20849Miksi nainen nukut huonosti
Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo61764- 44750
- 44736
- 46666