Itse olen mielelläni niin sanotusti pärjäävä. Sillä jos minusta joskus tulee valtavien omsisuuksien hallitsija, niin todenäköisesti stressaan itseni kuoliaaksi.
Toki olen esimerkiksi työttömään, omaisuutta keräämättömään verrattuna varakas. Tai omasta mielestäni en ole. Edelleen arvostan/teen kierrätystä, vaihtotaloutta ja hyväntekeväisyyttä.
Mielestäni varallisuutta ja rikkautta ei voi rahalla mitata, vaan henkisellä asenteella Jeesuksen opein, minkä KD on unohtanut kokonaan.
Toki itse olen ateisti, mutta mikäli kykenen auttamaan, niin autan. Pelkkä raha/ruoka-apu ei riitä kuin tavallisille köyhille ja heillekin vain itsetuntoa lommottaen.
Maailmassa on virhe ja yhteiskunta-ajattelu pitäisi rakentaa uudelleen. Oikeistopolitiikka vain tuhoaa ollutta välittämistä lisää. Siihen ei se persutrollikaan voi valehtelematta väittää vastaan.
>simiti<
Olisitteko mielummin ylirikkaita vai toimeentulevia?
25
243
Vastaukset
- Anonyymi
Mulle riittä kunhan tulen jotenkuten toimeen toki en voi sanoa ettenkö olisi joskus nuorempana miettiny että miltä tuntuisi olla maailman rikkain tai miltä tuntuisi hallita koko maailmaa ja miten kumpikaan niistä olis mahdollista ja kuinka kauan siihen menis kun olis saanu kerättyä kaiken rahan maailmassa ongelma rahan suhteen vaan on se että si kun sitä ei ole kun yhdellä ihmisellä ni on se jo täysin arvotonta edes vaihdon välineenä osaavan ihmisen taas olis jopa helpompi saada maailman valtiaan titteli kun mitä on löytää edes vahingossa rehellistä naista
En tosiaankaan halua olla mikään rikas. Pienellä palkalla tulee ihan hyvin toimeen, vaikka toisin väitetään.
Taas joudun käyttään ylimäärästä rahaa, mitä pienestä palkasta on säästynyt. Ostin sellasen höyläyskoneen. Mutta millä mä tollasen parinsadan kilon höyläyskoneen siirrän sisälle.- AnonyymiUUSI
Etkö koskaan mene kavereiden kanssa syömään? Tapahtumiin? Minnekään? Asutko ilmaiseksi? Valmistatko terveellistä ruokaa? Syötkö ilmaisen työpaikkalounaan? Et harrasta mitään? Et siivoa? Vai miten tulet pienellä palkalla toimeen? Ja mikä on pieni on palkka?
Minulla menee asumiseen kaikkinensa n 800 e kk (vuokra + vesi + sähkö+vakuutus). Se on aika kohtuullista pääkaupungissa. Työpaikkalounaisiin menee 234 e. Matkoihin (HSL) n. 100e Harrastukseen 60e kk (halpa sekin), kampaajalle 110e joka 6-7 viikko (sekin edullinen pääkaupungissa). Ruokakauppaan kuluu 100 e viikossa eli 400 e kk, vaikka harkitsen ja teen valintoja. Netti+ palvelu+puhelin 80 e kk (tarjoushintoja). Tämä siis pakolliset ja yleisimmät maksut., yhteensä 1684e kk. Anonyymi kirjoitti:
Etkö koskaan mene kavereiden kanssa syömään? Tapahtumiin? Minnekään? Asutko ilmaiseksi? Valmistatko terveellistä ruokaa? Syötkö ilmaisen työpaikkalounaan? Et harrasta mitään? Et siivoa? Vai miten tulet pienellä palkalla toimeen? Ja mikä on pieni on palkka?
Minulla menee asumiseen kaikkinensa n 800 e kk (vuokra vesi sähkö vakuutus). Se on aika kohtuullista pääkaupungissa. Työpaikkalounaisiin menee 234 e. Matkoihin (HSL) n. 100e Harrastukseen 60e kk (halpa sekin), kampaajalle 110e joka 6-7 viikko (sekin edullinen pääkaupungissa). Ruokakauppaan kuluu 100 e viikossa eli 400 e kk, vaikka harkitsen ja teen valintoja. Netti palvelu puhelin 80 e kk (tarjoushintoja). Tämä siis pakolliset ja yleisimmät maksut., yhteensä 1684e kk.Aika hurjat asumiskulut sulla. Mulla on nykyään omistusasunto ja maksan siis 500 euroo vastiketta perheasunnosta. Jos sais alivuokralaisen sais tuostakin nipistettyä. Ennen mulla oli asumisoikeusasunto ja se oli ennen edullista asumista, nykyäänhän noissa vuokrat on jo lähes vuokra asumisen tasoa. Mutta siihen sijoitettu alkuraha oli hyvä käsiraha asuntokaupoille. Sähköhän mulla on pörssisähkö, voi laittaa kaiken kulutuksen nolliin, sillon kun on kallista. Kaverien kanssa syömässä? No viimeks juotiin kahvit ärrällä, joskus on taidettu joku bigmac ostaa? Työaikana syön vaan pari leipää, ei paljoo maksa. Ja muutenkin syön vähän, että itekin ihmettelen miten pysyn hengissä, mutta jos on 50 tullu täyteen, niin ei se ihan huonosti voi olla. Siivoukseen käytän staattisia liinoja, ei mulla oo ees imuria. Mitä taas harrastuskuluihin. Niin ikään myöten mökkiintyy, ei juuri enää elokuvalippuja tai muutakaan tuu ostettua. Ja vaikka tästä on nopee lähijunayhteys niin Helsingin kuin Tampereenkin kulttuuritarjontaan, niin harvemmin tulee lähdettyä. Mä oisin lähes 1700 euron kuukausi menoilla kyllä konkurssissa.
- Anonyymi
Toimeentulo riittää. En ole niin ahne kenties valitettavasti.
Pöyristyn ahneudesta. Aina.
Vilma - Anonyymi
huomioi tuo että lämä on helppoa rikkaila ja rahalla pääsee taivaaseen helpompaa kuin kameli kamlimi jos mneisi neulannsilmästä läpi niin vaa on köyhän päästä raivaaseen, rikkaalle koko elämä on taivas eli jeesus, höyhälle vain kuolema on jeesus.
- Anonyymi
Pitäisi määritellä helppo elämä, siis kuvailla se.
Vilma
- Anonyymi
Riittää toimeentuleva.
- Anonyymi
Raha on ongelma, jos sitä ei ole tarpeeksi, mutta se on ongelma myös, jos sitä on liikaa. Jälkimmäisen huomaa helposti, kun katselee noita raharikkaista. Heillä ei omasta mielestään ole koskaan tarpeeksi jne. Minusta rahaa on sopivasti silloin, kun sitä ei tarvitse jatkuvasti ajatella.
- Anonyymi
jos omistat yhden 20-sentin kolikon olet biljonääri. Juin jokainen Ahvenmaalainenkin on.
- Anonyymi
Mitä sitä miljoonilla, kun tapoihin ei kuulu rahan tuhlaaminen.
Kaikki elämässä tarpeellinen on jo hankittu, eikä ole mitään mitä tarvii hankkia.
Moottoripyörä, mutta mitää järkeä on hankkia moottoripyörää, kun ei harrasta mootoripyörällä matkustamista.
Mitään järkeä ole ostaa moottoripyörää sen takia, että sitten joutuu sillä käydä jossain ajamassa, kun on moottoripyörä, ei mitään järkeä sellaista ostaa vaan seisomaan ja katseltavaksi, kun netistä voi katsella moottoripyörän kuvia.
Rahaa kuluu elinkustannuksiin, kuten sähköön, lämpöön, veteen, jätemaksuihin, kiinteistöveroon ja sellaiseen.
Uusia vaatteitakaan ei tarvi ostaa, kun nykyisillä pärjää. - Anonyymi
köyhä on kiva olla, ei ikinä joudu taivaaseen jkuin rikkaat
- Anonyymi
rikkaat joutuvat jeeesuksen kanssa taivaaseen köyhät pääsevät luciferin kanssa helvettiin
- AnonyymiUUSI
Koko ajanhan saarnataan, ettei pidä rakastua mammonaan, joka on epäjumala, eikä saisi rikastua, koska silloin palvoo epäjumalaa mammonaa.
Vähän ristiriitaista, kun taivaassa on kuulemma kullatut kadut, jalokiviä ja kaikkea rikkautta yllin kyllin, sehän on vastoin sitä, että mammona on epäjumala.
- Anonyymi
Miksi stressata rahasta tai muusta maallisesta omaisuudesta, jos sitä on varaa hävitä vaikka kuinka paljon?
Esim. Jos voitat lotosta 15 miljoonaa, niin alkaako heti murehtia pääoman tuotoista, vai jättääkö vaan käyttötilille ja alkaa käyttää ja nauttia? Varsinkin kun tietää että vaikka oman kulutustasonsa nostaisi kymmenkertaiseksi, niin silti tuo 15 miljoonaa riittää loppuelämäksi.
-keinovaginamies- Hmm. No kai mulle toimeentulevana riittäisi. Jotenkin hävettäisi olla varakas. Ei sillä etteikö lisärahoitukselle olisi aina käyttöä, mutta kuulun siihen pieneen vähemmistöön maailmassa jossa asiat ovat enemmän kuin hyvin. On katto pään päällä, puhdasta juomavettä, kaikki tarvittavat mukavuudet, ruokaa, työtä, ihmissuhteita. Ja monta muuta juttua kaupanpäälle.
Se jos olisin erityisen varoisssni, on riskinä että humputtelisin ne kiinteistöihin ympäri maailman ja matkustan hullun lailla. Tosin hyväntekeväisyyteenkin menisi. Menee nyttenkin ja ihmisten jeesaamiseen. Joillakuilla kun ei edes ne perusasiat ole kunnossa. Ja kun on itte joskus kärsinyt puutetta, on joku auttanut. Mieluusti auttaa muitakin.- AnonyymiUUSI
Pärjäävä, jos pitää valita vain toinen. Ylirikkaus taas auttaisi minua auttamaan muita enemmän asioissa mitä ei ilman rahaa saa. Siinä määrin ne rikkaudetkin kelpaisi. Maailmassa olisi niin paljon kohtia minne rahaa voi laittaa jonkun elämää helpottaakseen.
Itselleni mä en tartte kun sen verran, että pärjään. Ei jää laskut maksamatta eikä ruoat ostamatta eli riittää 1600€ hyvin kaikkeen kuukausittain. Ja voin jo erinomaisesti.
Kaiken muun voisin tunkea muitten jeesimiseen. Eläimet ja ihmisryhmiä joilla sitä perustarpeiden puutetta on.
Mitään ei rahalla tee jemmailemallakaan.
Jasu- AnonyymiUUSI
Tuo eläinsuojelu on niin tärkeää mulle, että siihen sijottaisin varmasti eniten.
Jasu
- AnonyymiUUSI
Mieluiten olisin hyvin toimeentuleva/varakas. Silloin ei tervitsisi käyttää energiaa taloushuolien setvimiseen. Nytkin harrastaminen ja yksi projekti osaltani tyssäsi siihen ettei minulla ole varaa hankkia teknisiä resursseja, joilla jutun saisi vietyä loppuun saakka.
Toki rikkaana voisi jakaa varallisuutta hyviin tarkoituksiin, mutta ei minulla ole tarvetta yrittää ns. pelastaa maailmaa. - AnonyymiUUSI
Tykkäisin olla ylirikas ainakin vuoden, siitä saisi vähän säästöön.
- AnonyymiUUSI
niin no itse niin olen keksinyt itselleni kaikkia taoaamisia kaupungin ihmisen kanssakin, mutta kun kokonaisvaralllisuus on noin 34EU
R ei aina riitä rahat mennä kaikkiiin.
'Mutta niin.. teekemistä riittää.. - AnonyymiUUSI
Voisihan sitä kokeilla miltä miljardöörin elämä tuntuu.
Ja kun siihen tottuu, tuskin ajattelisin enää köyhyyden iloja. - AnonyymiUUSI
Jos on plajon rahaa ja jos siitä ulkopuoliset sa tietää, niin sehän tuo uusia ystäviä.
Ystäviä, jotka tulevat vain rahan perässä, haluavat, että lainaa rahaa, anna rahaa.
Ei kuitenkaan makseta lainaa takaisin, vaikka luvataan.
Nämä ystävät kaikkoavat sen jälkeen, kun saavat rahaa tai ei ole enää rahaa, niin katoavat sen sileän tien, että sellaisia ystäviä.- AnonyymiUUSI
Niitä kutsutaan kiipijöiksi, eivät ne ystäviä ole. Sillä ystävät ei käytä hyväksi toisiaan.
Jasu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv4173394On ilmiselvää, että väärä maahanmuutto on Suomea pilannut jo paljon
Väärä maahanmuutto tarkoittaa siis tulijoita Lähi-Idän ja Afrikan islamilaisista maista, eli muslimeita. He ovat kiistat1142555Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k1062533Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,12369Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll322118Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1891576Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel231424Sukupuolen merkitys elämässäsi?
Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el2021220Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne
niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,451206- 941115