Tampereen sähköautopalosta miljoonan euron vahingot

Anonyymi-ap

29

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikähän mahtaa olla loppulasku Keravan Prisman sähköautopalosta?
      Riittääkö miljoona?

      • Anonyymi

        Eihän tietääkseni tuossakaan ollut syynä sähköauto, vaan latausasema, joka oli viallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tietääkseni tuossakaan ollut syynä sähköauto, vaan latausasema, joka oli viallinen.

        Vai niin, vai viallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tietääkseni tuossakaan ollut syynä sähköauto, vaan latausasema, joka oli viallinen.

        Vai että viallinen latauslaite 🤣


    • Anonyymi

      Montako miljoonaa menee rakennuksen korjaamiseen. Jutussa mainitaan autoista, jotka on luovutettu takaisin omistajilleen. Niiden kohdalla on Traficomin tietoihin laitettava merkintä, että ovat olleet mukana isossa tulipalossa. Luulenpa, että moni noista lähtee heti kiertoon.

    • Anonyymi

      Aika jännää että vain sähkövatkaimet paloivat lunastuskelvottomaksi siinä missä moni polttis selvisi vain pintakäsittelyllä.

      • Anonyymi

        Yritä nyt edes vähän kovemmin….. eihän tuo ole mistään kotoisin tuollainen hömpän kevytheittotyyli.


      • Anonyymi

        Hännälliset olivat ilmeisesti kaikki latauksessa vierekkäin.


      • Anonyymi

        Sähköautojen akuthan eivät palaneet eikä vahingoittuneet laisinkaan, vaikka olivat sen syttyneen polttishybridin läheisyydessä.
        Polttiksia siinä lähistöllä ei ollut, mutta asiantuntijoiden mielestä ne olisivat tuhoutuneet täysin, kun polttoainetankit olisivat syttyneet, koska halli oli matala ja kuumuus tuli ympäristöön yläkautta ja tuhoten autoja ylhäältä päin.

        Sähköautojen akut on paremmin suojattuja omissa tiiviissä kapseleissaan auton alka , siksi ne pysyivät kutakuinkin vahingoittumattomina.

        Polttiksia tuossa tapauksessa ei siis ollut lähellä, joten ne selvisivät siksi vähemmin vaurioin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen akuthan eivät palaneet eikä vahingoittuneet laisinkaan, vaikka olivat sen syttyneen polttishybridin läheisyydessä.
        Polttiksia siinä lähistöllä ei ollut, mutta asiantuntijoiden mielestä ne olisivat tuhoutuneet täysin, kun polttoainetankit olisivat syttyneet, koska halli oli matala ja kuumuus tuli ympäristöön yläkautta ja tuhoten autoja ylhäältä päin.

        Sähköautojen akut on paremmin suojattuja omissa tiiviissä kapseleissaan auton alka , siksi ne pysyivät kutakuinkin vahingoittumattomina.

        Polttiksia tuossa tapauksessa ei siis ollut lähellä, joten ne selvisivät siksi vähemmin vaurioin.

        Akunhallintaohjelmahan pyörii siellä akun sisällä 24 tuntia vuorokaudessa ja pitää kirjaa lämpötilasta niin olisi mielenkiintoista tietää kuinka korkealla sen akkukotelon sisälämpötila on käynyt palon aikana


    • Anonyymi

      Sähköautopaloko?
      Sehän oli lataushybridi eli polttomoottoriauto, joka syttyi. Lataushybridi on vanhan tekniikan polttomoottoriauto, jossa apuna käytetään nykytekniikkaa liikkumiskustannusten säästämiseksi.
      Ja nythän nuo samanmerkkiset ja malliset on kutsuttu korjattaviksi, koska noiden polttisten sähkötekniikka oli viallinen.

      • Anonyymi

        Aivan sama. Kärry oli latauksessa, jotta pääsee akulla ajelemaan. Polttomoottorit kärähtää useimmiten ajossa, eivät aiheuta niin paljoa vahinkoa muille, yleensä vain se oma kärry tuhoontuu.
        Nämä palaakin parkissa ollessaan laturissa. Tuho on helvetinmoinen.
        Paskojahan noi on. Et voi kieltää itsekkään sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama. Kärry oli latauksessa, jotta pääsee akulla ajelemaan. Polttomoottorit kärähtää useimmiten ajossa, eivät aiheuta niin paljoa vahinkoa muille, yleensä vain se oma kärry tuhoontuu.
        Nämä palaakin parkissa ollessaan laturissa. Tuho on helvetinmoinen.
        Paskojahan noi on. Et voi kieltää itsekkään sitä.

        Helposti voin kieltää. Ne ovat erinomaisia ja polttomoottoriautoihin nähden moninverroin turvallisempia ja ei lähellekään niin paloherkkiä kuin polttikset. Polttiksia palaa keskimäärin 2-4 kpl/vrk. Sähköautoja hyvin harvoin, jos edes niinkään usein.,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helposti voin kieltää. Ne ovat erinomaisia ja polttomoottoriautoihin nähden moninverroin turvallisempia ja ei lähellekään niin paloherkkiä kuin polttikset. Polttiksia palaa keskimäärin 2-4 kpl/vrk. Sähköautoja hyvin harvoin, jos edes niinkään usein.,

        Korjaus; polttomoottoriautoja palaa 6 kpl päivässä, yli 2000 kpl vuodessa.


    • Anonyymi

      Sähköautojen vakuutusmaksuihin tuon voi lisätä

      • Anonyymi

        Toissapäiväisen tukkirekan palo 250000€
        Tämän päiväinen säiliörekan palo 100000€
        Mellunmäen Hiace dieselin räjähdys. Perustusten ja ikkunoiden korjaus arviolta.300000€ 6rakennusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toissapäiväisen tukkirekan palo 250000€
        Tämän päiväinen säiliörekan palo 100000€
        Mellunmäen Hiace dieselin räjähdys. Perustusten ja ikkunoiden korjaus arviolta.300000€ 6rakennusta.

        Siinäpä olisi ollut melkoinen soihtu. Onneksi oli reipas kuski. Normikuski olisi loikkinut karkuun rekkamiehen vako vilkkuen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä olisi ollut melkoinen soihtu. Onneksi oli reipas kuski. Normikuski olisi loikkinut karkuun rekkamiehen vako vilkkuen.

        Fingerpori huumoria.
        Oletko koskaan haaveillut rekkamiehen urasta?
        Enpä juuri oli lakoninen vastaus.


    • Anonyymi

      Saavat uudet sähköautot tilalle. Paitsi tietenkin vanhat polttisrotiskot, niistä saa tonnin.

    • Anonyymi

      Ei olisi tainnut riittää 1 miljoona jos joukossa olisi ollut vetyauto ja se olisi tomahtanut.
      Kannattaako sinun hakea huomiota tuolla vety leikilläsi?
      Olet jo niin nolo että tunnen myötähäpeää.

      • Anonyymi

        Vetyauto alkaa vaikuttamaan aina vaan paremmalta vaihtoehdolta 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetyauto alkaa vaikuttamaan aina vaan paremmalta vaihtoehdolta 😊

        Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vetyauto alkaa vaikuttamaan aina vaan paremmalta vaihtoehdolta 😊

        Mitenpä arvelet käyneen, jos tuossa olisi ollut vetyauto? Olisiko rakennus ylipäänsä enää käyttökelpoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenpä arvelet käyneen, jos tuossa olisi ollut vetyauto? Olisiko rakennus ylipäänsä enää käyttökelpoinen?

        Vety vaatii palaakseen ulkoista happea mutta litiumakku palaa vaikka veteen upotettuna. Se tuottaa itse oman happensa. Tämä on se ongelma miksi litiumakkua ei voi sammuttaa mitenkään. Sitä ja sen ympäristöä voi vain jäähdyttää vedellä jottei palo leviäisi.

        Vetyautossa on myös litiumakku aivan kuten hybrideissä. Sen lisäksi siinä on vetysäiliöt ja muu vety tekniikka mihn varmasti vanhemmiten tulee vuotoja.
        Voi myös olla että vetyautoihin tulee pakollinen määräaikainen vetytekniikan lisäkatsastus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vety vaatii palaakseen ulkoista happea mutta litiumakku palaa vaikka veteen upotettuna. Se tuottaa itse oman happensa. Tämä on se ongelma miksi litiumakkua ei voi sammuttaa mitenkään. Sitä ja sen ympäristöä voi vain jäähdyttää vedellä jottei palo leviäisi.

        Vetyautossa on myös litiumakku aivan kuten hybrideissä. Sen lisäksi siinä on vetysäiliöt ja muu vety tekniikka mihn varmasti vanhemmiten tulee vuotoja.
        Voi myös olla että vetyautoihin tulee pakollinen määräaikainen vetytekniikan lisäkatsastus.

        Sitä ”ulkoista happea” on ilmakehässä n. 21% ihan joka puolella.


    • Anonyymi

      lasku saksaan?

      eikö se ole taas VWauditehtaan saannoksia?

    • Anonyymi

      trty

    • Anonyymi

      Tuon tTampereen palon aloittanut auto on nyt tutkittu. Sen ajoakku oli vielä palon jälkeenkin täysin kunnossa. Vaikka auto paloi ympäriltä, ei siitä aiheutut akulle mitään vahinkoa. Että sellainen "sähköautopalo".

      • Anonyymi

        Syys siis ei ollutkaan plugarin akku (sähköautoakku) vaan vain se tavallinen syy eli VAG konsernin luokattoman huono laatu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      63
      3776
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      81
      2381
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1630
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1172
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      1005
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      49
      993
    Aihe