Syksyinen terveyden kohennus

Anonyymi-ap

Päivät lyhenevät ja pimeä lisääntyy vieden mielialan alas - minulta.
Sitä käpertyy mielellään pehmeään suosikki tuoliinsa hautomaan.
Mutta se ei saa kehon systeemejä vilkastumaan! Päinastoin!
Sitä on ryhdyttävä määrätietoisiin ponnisteluihin vähän kerrallaan.
Aamukävely kahvikupposen jälkeen. Proteiinia joka aterialla.
Vihanneksia, juureksia uudesta sadosta - pakasteetkin hyviä.
Aina ei ehdi paisuttamaan ja keittämään palkokasveja.
Kaikki tarvitsevat lihaksia, joten vastus voimistelu tärkeää.
Sen ei tarvitse olla alussa niin pitkäaikaista.
Rauhalliset voimistelut ovat parhaita, ettei keho stressaannu.
Iltakävely tasapainottaa ja antaa rauhaisan levon.
Minerva

44

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihan ok tuo sinun ohjelmasi. Itse yritän käydä joka päivä kävelyllä.
      Liian ankara ei pidä itselleen olla, muuten on vaara että ei jaksa noudattaa ohjelmaa. Silloin tällöin pitää levätä ja vähän herkutella.

• Anonyymi

Niin, tarkoitus on voida paremmin, ei olla orjapiiskuri. Antaa aikaa keholle tottua.
        Tehdä hiukan muistiinpanoja, mikä tuntui hyvältä ja mikä ei täyttänyt tarkoitustaan.
        On löydettävä oikea proteiini, mikä antaa energiaa pitkäksi aikaa ja täyttää sopivasti.
        On kokeiltava, mikä liikuntamuoto on ajankohtaista ja antaa energiaa ja iloa.
        Sanotaan, ettei kävelyt lajhduta, mutta minua ne laihduttavat epäsuorasti.
        Kävelyt saavat veren kiertämään, ravinnon imeytymään , kuona-aineet kehosta pois.
        Kaikki aistit saavat virkistystä, jos on mahdollisuus kulkea luonnossa.
        Se antaa tyydytystä, niin ettei etsi sitä sokerista ja rasvasta mielitekoonsa.
        Juoksu lisää nälkää, mutta kävelyt vievät sitä pois ja antavat mielihyvää.
        Vaikeinta on aloittaa pätkäpaasto, kun on tottunut syömään vähää väliä mielitekoonsa.
        Tänään söin viimeisen kerran 17:00 ja saan harjoittaa itsekuria juodakseni vain teetä.
        Otan unilääkkeen, että nukkuisin sen sijaan, että nousen yöllä kahvittelemaan.
        Mutta kullakin on erilaiset olosuhteet ja vastuut vuorokauden aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, tarkoitus on voida paremmin, ei olla orjapiiskuri. Antaa aikaa keholle tottua.
        Tehdä hiukan muistiinpanoja, mikä tuntui hyvältä ja mikä ei täyttänyt tarkoitustaan.
        On löydettävä oikea proteiini, mikä antaa energiaa pitkäksi aikaa ja täyttää sopivasti.
        On kokeiltava, mikä liikuntamuoto on ajankohtaista ja antaa energiaa ja iloa.
        Sanotaan, ettei kävelyt lajhduta, mutta minua ne laihduttavat epäsuorasti.
        Kävelyt saavat veren kiertämään, ravinnon imeytymään , kuona-aineet kehosta pois.
        Kaikki aistit saavat virkistystä, jos on mahdollisuus kulkea luonnossa.
        Se antaa tyydytystä, niin ettei etsi sitä sokerista ja rasvasta mielitekoonsa.
        Juoksu lisää nälkää, mutta kävelyt vievät sitä pois ja antavat mielihyvää.
        Vaikeinta on aloittaa pätkäpaasto, kun on tottunut syömään vähää väliä mielitekoonsa.
        Tänään söin viimeisen kerran 17:00 ja saan harjoittaa itsekuria juodakseni vain teetä.
        Otan unilääkkeen, että nukkuisin sen sijaan, että nousen yöllä kahvittelemaan.
        Mutta kullakin on erilaiset olosuhteet ja vastuut vuorokauden aikana.

1. Aamu ja unilääke oli juuri se, mitä tarvitsin. 13t30min. pätkäpaastoa unten mailla.
        Keho tuntuu levänneen ja pientä muutaman min. verryttelyä ennen pikku aamukävelyä.
        Nescafe on lempeämpää vatsalle kuin minun tervani italialaiseen tapaan keitettynä.
        Makean mieliteko hävisi, kun lisäsin kahviin 1lsk pellavansiemenöljyä ja kokosöljyä.
        Se pehmensi kahvin ja tuntuu lempeämmältä tyhjässä vatsassa.
        Tapaan paistaa kokosrasvalla ja pellavansiemenöljyä kalan sijaan.
        Itselleni on aina sopinut soijaproteiini, koska siinä on rasvaa ja hiilareita proteiinin kanssa juuri sopivasti. Siitä saa kivasti soppien lisäksi jugurtin kanssa välipalan tai näin aamusella leivän sijasta pienen lätyn kahvin kanssa. Sekoittaa kananmunan, kaurahiutaleita ja mielimausteita, rusinaa, luumua, niin saa maittavan kahvileivän, joka antaa voimia.
        Hiukan lisää voimistelua uutisia katsoessa, jokin myönteinen ajatus ja ulos lenkille.

• Anonyymi

Hyvin aamuinen kermakahvi höystettynä pellavansiemenöljyllä ja kokosöljyllä auttoi jaksamaan parin desin jugurtin kanssa; kävely ja aivotyö luisti mainiosti.
      Nyt pari dl soijaproteiinisoppaa rahkalla vahvistettuna lämmittää pehmeästi masua.
      Ulkona syksyinen, raikas tuuli ja hakemaan kaupasta valkosipulia ja pähkinää.
      Hyvä hankkia myös nestemäistä monivitamiinia. Tulee rautainen olo.
      Tähän mennessä n.1000kcal ja se on ihan sopivasti, kun tarkoituksena on syödä se kcal- määrä, mitä tarvitsen haluamassani kg-määrässä. Tarkoitus ei ole mikään 600kcal-1200kcal dieettiä ,niin että tulee aliravituksi. Tässä nautitaan olemassaolosta ja liikunnasta!

• Anonyymi

Mieli teki kermakahvia 15:00 ja otin samalla jugurttia+kauraa+luumua+mausteita.
      Syöty n. 8 tunnin aikana ja yritän pitkittää paastoa 15-7 asti, että keho lepää.
      Ateriat n.300kcal-500kcal ja se riittää, kun on proteiinia ja rasaa.
      Whey-proteiinia pidetään parhaana, mutta minä jaksan paremmin soijalla.
      Soijassa on enemmän rasvaa kuin wheyssä. Aioni tarvitsevat rasvaa jaksaakseni.
      Kaupan proteiiniannoksissa on soijaa, mutta rasa pois.En täyty niistä koskaan .
      Kehossa näkyy muutoksen merkkejä jo - löystynyttä nahkaa, mikä ärsyttää.
      Tosin se kiinteytyy parissa päivässä. Antaa kehon hoitaa tehtävänsä rauhassa.
      Minulla on taipumusta pyöristyä vatsasta, mutta perunoilla herkuttelun jälkeen vatsa on laihtunut takamusta pienemmäksi. Oikeaan suuntaan ollaan menossa.
      Huomenna täytyy syödä vihanneksia sopassa ja soijalätyissä, jotka unohtui jääkaappiin.
      Nyt hiukan rauhaisaa voimistelua ja lyhyt iltakävely ennen unia.

• Anonyymi

Koneen v-kirjainta saa takoa monta kertaa ja näin hämärässä ei näe tätä pientä tekstiä.

• Anonyymi

Heräsin 03:00 ja lukemista pikku puuhaa aina 04:30; paastoa 13t30min.
      Unilääke auttoi hyppäämään yli kahvittelut ja syömiset yöllä.
      Kukkaistee, kermakahvi+pari lsk öljyjä pehmentämään, energiaa antamaan.
      "Kermakin" on kasviperäistä. Se on minusta parempaa kuin kerma.
      Voi antaisi hyvää makua; lisään sitä ihannepainoon päästyäni.
      Hiukan voimistelua ja kujille käelylle.
      Kuten tavallista: paino pysyy samassa, mutta cm hupenevat.
      Lokakuussa aloin 2000kcal-1600kcal eli nykyinen tarve ja vähän enemmän.
      Ei normaalia enempää liikuntaa, joten miten paino putoisi?
      Jääkaapissa on soijalättyjä, kananmunia, rahkaa, kreikkalaista jugurttia.
      Siinä on enemmän proteiinia kuin turkkilaisessa ja on tukevampaa.
      Kivaa kaalisalaattiin. Uudet nokkoset rehottavat, joten poimimaan niitä.
      Päivän toimet rullaamaan.

• Anonyymi

Oli liukasta ja pimeää öisen sateen jälkeen - saappaiden kanssa, joten oli pakko noukkia lamppujen valossa sadepisaroita tippuvia nokkosia. Reheviä ja vitamiineja täynnä!
      Tulee hyvää teetä, hiusvettä, ja soppaan antamaan väriä ja keväistä tuntua.
      Hapankaalia+hiukan maissia+ sulatettua kokosravaa+pellavansiemen öljyä+siemeniä.
      Pieni kulhollinen riittää pitämään suoliston toiminnassa; omenaviinietikka raikastaa.
      Sitä juo mielellään vettä enemmän, kun pienentää aterioita.
      Lusikallinen nescafe+sitruunanmehua virkistaa ilman kcal; paasto ei katkea ja aloitan iltapäivällä kahvin ilman kermaa ja öljyjä.
      Nyt lepäämään uutisten jälkeen ja kuuntelemaan kurssia puolinukuksissa.
      Sitten tunnin kävely kauppaan; sitruunaa, voita, Valion jugurttia, kesoa salaattiin.
      Samalla kuuntelee kurssia, kun päivän hälyt ovat alkaneet ihmisten ahkeroidessa.
      Olo on ollut koko ajan täysi kevyellä tavalla; ei mielitekoja - kuin peruna!
      Niissä on tosin enemmän vitamiineja kuin karkissa, mutta molemmat sokeripommeja!
      Perunoilla herkutellen vatsa kasvoi yhtä suureksi kuin takamus, joten itsehillintää!
      Mutta oli hyvää raakapaistettuna voin ja sipulin kanssa; keitettynä silliä, munaa, voita näkillä; täytettynä riisillä ja Hätälän lohella; kylmänä kreikkalaisella jugurtilla salaattina...
      Syksyn juhlat on juhlittu ensi vuodeksi. Rasvaiset jouluruat sikoineen ei huokuttele.

• Anonyymi

Nyt on syöty 7tunnin sisällä aamusta. Koitan pidentää pätkäpaastoa n. 16 tuntia.
      Vielä 15min voimistelu eri muodoissa*4=60min päivän aikana ja kävelyt.
      Olo on ollut tosi hyvä,;ei nälkää, ei mielitekoja, vaan energiaa riittää tarvittavaan.
      Illalla vielä varmuuden vuoksi unilääke, että keho tottuu paastoon ja uneen.

• Anonyymi

Onnistuin paastoamaan kaksi yötä yli 13t, mutta tämä yö meni elokuvia katsellen.
      1iso grape ja 300g rahkaa mehulla maustettuna. Proteiinia tulisi kuulemma syödä yöksi.

Aamusauna oli paljastava. Kaikki löystynyt vetelyys keskikehosta oli hävinnyt.
      Sanotaan, että keho muistaa liikunnan ja lihakset ovat nopeasti mukana uudelleen aloittaessa eri voimistelut. Reipas kävely on suurin tekijä minulle hyvinvoinnissa.

Nyt 1rkl pellavansiemenoljyä, kun en uskalla syödä kalaa. Se on niin kallista, että kauppiaat muuttavat päivämääriä ja minä olen tottunut syömään kalaa suoraan merestä, tuoreena, eikä monen välikäden kautta ja usean päivän jälkeen muoviin pakattuna.

Uutisissa oli lintujen viruksien aiheuttamista kanojen polttamisesta. Onneksi lopetin kanan syömisen jo kesällä. Professori ei vastannut kysymykseen, jos virus kuolee kanaa valmistaessa. Oli epämääräistä "korttien pois pelaaamista". Se ei siis ole turallista.
      Suurkeittiöt valmistavat tietysti sairaaloissa, kouluissa, vanhuksille...Onnea vaan!

Kokeilin porsaan filettä, kun se oli tarjouksessa, mutta minulta ei siinä nälkä lähtenyt.
      En pitänyt muutenkaan lihan koostumuksesta. Olihan se rasvatonta ja kevyttä.
      Paljonkohan sain kaikkia hormooneja ja penisiliiniä, millä possut on kasvatettu?
      Maksalle ja munuaisille ylimääräistä rasitusta. En toista sitä vaihtoehtoa enää.

Eilen ehdin voimistelemaan vain 30min, mutta tänään otan sen pääasiaksi.
      Paino on pysynyt samassa, mutta keho kutistuu silminnähtävästi.
      Luulen lihaskunto liikkeiden olean siihen syynä vain kotivälinein.
      Minulla on vuosikortti uimahalliin, mutta masennun siinä salissa.
      Haluan oman musiikin ja kotona on viihtyisämpää.

Nyt kermakahvia+kokosöljyä+nokkosteetä, mikä oli aivan makeaa.
      Tunnin kävely kauppaan ja voimistelua ennen ja jälkeen.
      Siivous vie enemmän kcal kuin kävely normaalivauhtia.
      Ulkona on syksyn järjestämä lehtien keruu myrskyjen jälkeen.
      Maa on vielä kullankeltainen, joten otan vain osittain lehdet maatumaan.

Päivällä porkkanaa+kaalia+sipulia+maissia ja lämmin soijasoppa.
      Yritän lopettaa syömisen 16:00 ja pistää siitä paaastoksi.
      Nokkostee iltasella riittää varmasti.

• Anonyymi

Oletko sama kirjoittaja kuin aiemmin nimimerkki My?

• Anonyymi

Olen My. Oli kivaa lukea ponnistelujani joku 4 vuotta sitten.
        Taisin aloittaa silloin keväällä laihdutuksen talvisen masennuksen jälkeen.
        Tunnelma oli valon tuoma ilo ja energia, jonka otin käyttööni terveyden kohentamisessa.
        Ymmärrän, että se lupsakkuuteni ärsytti monia ja yritän nyt olla hillitympi.
        Meillä on kaikilla vaihteleat olosuhteet ja haasteet lisääntyvät kaikille.
        Minulla on silmät heikentyneet ja se on pelottavaa, kun on tottunut lukemaan paperista.
        Kohta tietoa saa ain netistä tekstiä suurentamalla. Päänsärkyä useammmin.

Mitä siihen kauheaan pilkkaan, että yritän tulla nuoreksi laihduttamalla,
        niin nuoruuden hehkeyttä en voi saada, mutta kokoni on ollut S, paino 53kg-55kg ja olen oinut todella hyvin! Ollut aktiivinen yhteiskunnassa ja välttynyt monilta sairauksilta.
        Hirvittää katsoa noita keski-ikäisiä ylipainoisia ja heidän lihaia lapsiaan, kun
        samassa ruokapöydässä syödään rasvaisia ruokia ja täytekakkuja.
        Sitten valitetaan polvien ja lonkkien leikkauksista, selkäsäryistä raskaiden rintojen seurauksena, lapsilla sokeritaudin alku. Tyytyväisyyttä ne herkut eivät ole tuoneet heille!
        Minulla ei ole varaa ostaa sellaisia määriä ruokaa kuin heillä.
        Olen käynyt viimeaikoina lääkärillä yleistarkastuksessa ja kehon analyysissä.
        Kaiken kaikkiaan olen terve ja se rasvan lisääminen ei sitä paremmaksi tee.
        Olen löytänyt elämäntavan, jossa viihdyn, olen aktiivinen ja kykenen antamaan mielekkään panoksen yhteiskunnassa, missä elän. Joten jos tänne nyt tullaan minun elämäntapaani kauhistelemaan, niin todisteet saavat minut jättämään ne huomioon ottamatta.
        He oivat keskittyä omiin ongelmiinsa, mitä voivat parannella, ei toisten tohtoroimiseen.

• Anonyymi

Tunnen myötätuntoa niitä kohtaan, jotka joutuvat kokeilemaan hormooni pistoksia ja erilaisia vatsalaukun leikkauksia. Muistan hyvin sen ajan, että vastuita oli niin paljon, että hengästyi.
        Silloin ei omasta terveydestään kyennyt huolehtimaan ja se ruoka, mitä matkoilla osti oli sitä rasvaista höttöruokaa, mikä ei täyttänyt, vaan lihotti. Nuoruuden ajan paljo liikunta on pitänyt minut kuosissa joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta. Sairaana, kasvien leikkausta odotellessa kovissa säryissä ei kykene järkeviin valintoihin. Sitä tuntuu lihovan pelkästään ruoan ajattelulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnelma oli valon tuoma ilo ja energia, jonka otin käyttööni terveyden kohentamisessa.
        Minulla on silmät heikentyneet ja se on pelottavaa, kun on tottunut lukemaan paperista.

niin nuoruuden hehkeyttä en voi saada, mutta kokoni on ollut S, paino 53kg-55kg ja olen oinut todella hyvin! Ollut aktiivinen yhteiskunnassa ja välttynyt monilta sairauksilta.
        Hirvittää katsoa noita keski-ikäisiä ylipainoisia ja heidän lihaia lapsiaan, kun
        Sitten valitetaan polvien ja lonkkien leikkauksista, selkäsäryistä raskaiden rintojen seurauksena, lapsilla sokeritaudin alku. Tyytyväisyyttä ne herkut eivät ole tuoneet heille!
        Olen löytänyt elämäntavan, jossa viihdyn, olen aktiivinen ja kykenen antamaan mielekkään panoksen yhteiskunnassa, missä elän. Joten jos tänne nyt tullaan minun elämäntapaani kauhistelemaan, niin todisteet saavat minut jättämään ne huomioon ottamatta.
        He oivat keskittyä omiin ongelmiinsa, mitä voivat parannella, ei toisten tohtoroimiseen.

"Hirvittää katsoa noita keski-ikäisiä ylipainoisia ja heidän lihaia lapsiaan"

Niin, sitä voi kauhistella muiden "virheellisyyttä" ettei oman elämän ongelmat tuntuisi siinä rinnalla niin isoilta. Voi tuntea paremmuutta ainakin sillä että on sentään laiha noiden HIRVITTÄVIEN LIHAVIEN rinnalla. Uskotko että vaikka ihmisellä olisi muutama kilo enemmän kuin sinulla niin hän voi olla todella onnellinen ja toimintakykyinen elämässään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joten jos tänne nyt tullaan minun elämäntapaani kauhistelemaan, niin todisteet saavat minut jättämään ne huomioon ottamatta.
        He oivat keskittyä omiin ongelmiinsa, mitä voivat parannella, ei toisten tohtoroimiseen"

Sinäkin tulit kauhistelemaan lihavia ja heidän lapsiaan ja heidän elämäntapaansa. Oliko se ainoa syysi osallistua laihdutuskeskusteluun? Toisten tohtoroiminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hirvittää katsoa noita keski-ikäisiä ylipainoisia ja heidän lihaia lapsiaan, kun
        Sitten valitetaan polvien ja lonkkien leikkauksista, selkäsäryistä raskaiden rintojen seurauksena, lapsilla sokeritaudin alku. Tyytyväisyyttä ne herkut eivät ole tuoneet heille!"

Ei mikään yksittäinen asia taida tuoda tyytyväisyyttä ja onnea ihmiselle. Ei näemmä sekään että hoikka laskee päivittäin kaloreita ja laiha vahtii painoaan 100g tarkkuudella. Silloin moittiva katse kohdistuu muihin kun kehtaavat syödä. Anorektikkojen luulisi olevan onnellisia kun painavat viimein 40 kg ennen kuolemaansa mihin ovat elämänsä tähdänneet? Lonkkaleikkauksia ja kulumia on hoikillekin sillä nivelet kuluu monesti vuosikymmenten raskaasta työstä ja yksipuolisesta rasituksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hirvittää katsoa noita keski-ikäisiä ylipainoisia ja heidän lihaia lapsiaan"

Niin, sitä voi kauhistella muiden "virheellisyyttä" ettei oman elämän ongelmat tuntuisi siinä rinnalla niin isoilta. Voi tuntea paremmuutta ainakin sillä että on sentään laiha noiden HIRVITTÄVIEN LIHAVIEN rinnalla. Uskotko että vaikka ihmisellä olisi muutama kilo enemmän kuin sinulla niin hän voi olla todella onnellinen ja toimintakykyinen elämässään?

Itseänikin huvitti tuo, kun jotain hirvittää katsoa...
        Ei ole kovin kummoiset ongelmat itsellä, jos muiden ihmisten katsominen laittaa hirvittämään ? Vai onko niin päin, että tekee joka asiasta itselleen ongelman ?
        Kukaanhan ei käske katsomaan, voi katsoa ihan eri suuntaan, jos kamalasti alkaa hirvittämään .
        Tätä mieltä on yksi lievästi ylipainoinen keski-ikäinen, tosin kyllä lapseton.
        Olen ihan tyytyväinen itseeni ja kokooni, ja mikä vielä, useimmiten ihan onnellinenkin.
        Ei ole onnellisuus ja tyytyväisyys vaihdellut, vaikka paino on joskus jojoillutkin.
        Sitä sanotaan tasapainoksi, kun hyväksyy itsensä sellaisena kuin on, ja se auttaa myös hyväksymään muutkin ihmiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hirvittää katsoa noita keski-ikäisiä ylipainoisia ja heidän lihaia lapsiaan, kun
        Sitten valitetaan polvien ja lonkkien leikkauksista, selkäsäryistä raskaiden rintojen seurauksena, lapsilla sokeritaudin alku. Tyytyväisyyttä ne herkut eivät ole tuoneet heille!"

Ei mikään yksittäinen asia taida tuoda tyytyväisyyttä ja onnea ihmiselle. Ei näemmä sekään että hoikka laskee päivittäin kaloreita ja laiha vahtii painoaan 100g tarkkuudella. Silloin moittiva katse kohdistuu muihin kun kehtaavat syödä. Anorektikkojen luulisi olevan onnellisia kun painavat viimein 40 kg ennen kuolemaansa mihin ovat elämänsä tähdänneet? Lonkkaleikkauksia ja kulumia on hoikillekin sillä nivelet kuluu monesti vuosikymmenten raskaasta työstä ja yksipuolisesta rasituksesta.

Voiko anorektikko olla onnellinen, kun ei ole tyytyväinen itseensä ?
        Veikkaisin, että vastaus on ei, anorektikot eivät ole kovin onnellisia. Toki kun sairaudesta paranee, onnellisuustilannekin yleensä muuttuu.

• Anonyymi

Luin tosiaan omia muistiinpanojani "Myn kevätkohennuksista" saadakseni hiukan vinkkejä, mikä minulle on tehonnut. Kyllähän sieltä löytyikin muutama, mitä otan käyttöön nyt.

Mutta eniten minua lämmitti ne muutamat hyväsydämiset vastaajat.
        Olen lukenut heidän neuvojaan ja kykenen näkemään ne nyt objektiivisesti.
        Kun näitä laihduttajien epätoivoisia lääkkeiden kokeiluja lukee, niin
        huomaa, miten sitä jumittuu siihen yhteen ja samaan.
        Täällä on taas pitkä rivi erilaisia uutuuslääkkeiden tiedusteluja.
        Katsoin eilen kolmea eri valmistetta ja paljolti samoja sivuvaikutuksia kuin hormooni pistoksilla, vaikka varmasti lievempiä. Yhteistä meille on se, että laihtuminen ihannepainoonsa on iskostunut kaiken muun pois pyyhkimäksi pakkomielteeksi.

Ihmetyttää nuo muutamat minuun ärsyyntyneet, jotka ottavat jokaisen minun henkilökohtaisen mielipiteen itseensä, kuin heille sanottuna.
        Tosiaankaan täällä ei suvaita eriäviä mielipiteitä!
        Kaiken kukkuraksi he itse pyörivät laihdutuspalstoille vuosikausia.
        Rassukat voivat tosi huonosti omine kiloineen ja äyskivät minulle.
        Ovat pyörineet täällä hanakasti kaikki nämä nelisen vuotta viimeisestä viestistäni.
        Käy sääliksi heidän perheenjäseniään. Tuollaisten kanssa, kun joutuvat elämään.

Mitä minun painooni tulee niin olen ollut haluamassani yli kolme vuotta.
        Saanut uutta toimintaa ja sen mukana uusia ystäviä. Hoikkia kaikki!
        Tuolla uimahallissa on 90-vuotiaita treenaamassa koneitten kanssa.
        Sitkeitä ja terveen tuntuisia, jotka nostavat painoja säilyttääkseen lihaksiaan.
        Niitä saa jopa lisää, niin kauan kuin lihaksia vahvistaa proteiinirikkaan dieetin kanssa.
        Molempia tarvitaan.

Kun You Tubessa katsoi niitä vatsaleikkauksia suorittaneita, jotka laihtuiat, niin
        hämmästytttävän moni menettivät partnerinsa laihtuessaan! Sekin olisi hyvä huomioida.
        Joillekin ne liikakilot sopivat ja tuovat kodikkuutta, mitä partneri kai kaipaa.
        En tiedä, kun olen itse elänyt hoikkien perheenjäsenten parissa.
        Hyvää syksyn viettoa kaikille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin tosiaan omia muistiinpanojani "Myn kevätkohennuksista" saadakseni hiukan vinkkejä, mikä minulle on tehonnut. Kyllähän sieltä löytyikin muutama, mitä otan käyttöön nyt.

Katsoin eilen kolmea eri valmistetta ja paljolti samoja sivuvaikutuksia kuin hormooni pistoksilla, vaikka varmasti lievempiä. Yhteistä meille on se, että laihtuminen ihannepainoonsa on iskostunut kaiken muun pois pyyhkimäksi pakkomielteeksi.

Ihmetyttää nuo muutamat minuun ärsyyntyneet, jotka ottavat jokaisen minun henkilökohtaisen mielipiteen itseensä, kuin heille sanottuna.
        Ovat pyörineet täällä hanakasti kaikki nämä nelisen vuotta viimeisestä viestistäni.

Sitkeitä ja terveen tuntuisia, jotka nostavat painoja säilyttääkseen lihaksiaan.
        Niitä saa jopa lisää, niin kauan kuin lihaksia vahvistaa proteiinirikkaan dieetin kanssa.
        Molempia tarvitaan.

Kun You Tubessa katsoi niitä vatsaleikkauksia suorittaneita, jotka laihtuiat, niin
        hämmästytttävän moni menettivät partnerinsa laihtuessaan! Sekin olisi hyvä huomioida.
        Joillekin ne liikakilot sopivat ja tuovat kodikkuutta, mitä partneri kai kaipaa.

"Ihmetyttää nuo muutamat minuun ärsyyntyneet, jotka ottavat jokaisen minun henkilökohtaisen mielipiteen itseensä, kuin heille sanottuna."

Kenelle henkilökohtaisen pilkkasi sitten olet osoittanut, jos ei jokaiselle hirvittävälle ylipainoiselle joita kauhistelet ja joka näitä lukee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molempia tarvitaan.

"Kaiken kukkuraksi he itse pyörivät laihdutuspalstoille vuosikausia."

Niinhän sinäkin näytät tekevän. 🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tyytyväisyyttä ne herkut eivät ole tuoneet heille!
        Minulla ei ole varaa ostaa sellaisia määriä ruokaa kuin heillä."

Eli oletko kade siitä että toisilla on varaa ostaa herkkuja? 🤔

• Anonyymi

Kävin hakemassa tarjouksessa olevaa voita. Lähinnä paistaakseni sipulia, punajuurta, kaalia. Sekoitan voin kokosöljyn - virgin-eko-kanssa. Ei mitään halpaa kokosta.
      Lisäsin lusikallisen nescafeen, mutta ne voin aromit puuttuivat täysin!
      Miten on mahdollista, ettei voissa ole enää aurinkoisen niityn tuntua?
      Onko minun makuaistini hävinnyt?
      Kävely auringossa ja hienossa tihkusateessa virkisti. Aamu kahvitellen.
      Jääkaapissa soijalättyjä; soijasoppaa pyöräyttää suoraan kuppiin haluttaessa.
      Iltapäivällä nescafe+1sitruuna virkistää ja ilman kerman kcal.
      Ulkona kullanväriset vaahteranlehdet odottavat keräämistä pensaiden juurelle.
      Mikä maasta otetaan ravintona, se annetaan myös takaisin ravinnoksi.

• Anonyymi

Tosi hyviä kommentteja, luen mielelläni- Minulla on taulukon mukaan "lievä lihavuus", en ole siitä pahoillani, mutta työtä tekee, ettei paino nouse. Nyt olen keksinyt, että raastan juustohöylällä kaalta, pilkon sitä vielä hiukan veitsellä. Laitan kulhoon. Loraus öljyä ja muutama tippa hermesetasta päälle, osa kaalista mikroon. Sillä aikaa pilkon mandariinia, kurkkua, tomaattia. Sitten sekoitan. Ei haittaa, että se on lämmintä. Se on hyvää.Sitten muutaman tunnin päästä mikroon parsakaalta ja porkkanaa pilkottuna. Päälle rasvaseosta. Tänään söin muikkua kylmänä, etten syö liikaa.
        Vatsa voi välillä jumittua. Siksi join tänään hiukan Pegorionia veteen liuetettuna. Tarkoitan tallaisen dieetin vain painon laskuun. Jostain syystä se on hiukan kohonnut.
        Kaupassa käydessä kannattaa syödä puolet sokerittomasta, 50 gr. suklaalevystä.Jos sitä en salli itselleni, käy niinkuin eilen. Tokmannilla oli tarjous 10 Marssia ja Snikersiä , siis yhteensä. Lajittelin niitä kauan ja mietin, paljonko niissä on kaloreita. Sain itseni hillittyä, mutta ostin sen normaalin suklaa annokseni.
        Tsemppiä kaikille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi hyviä kommentteja, luen mielelläni- Minulla on taulukon mukaan "lievä lihavuus", en ole siitä pahoillani, mutta työtä tekee, ettei paino nouse. Nyt olen keksinyt, että raastan juustohöylällä kaalta, pilkon sitä vielä hiukan veitsellä. Laitan kulhoon. Loraus öljyä ja muutama tippa hermesetasta päälle, osa kaalista mikroon. Sillä aikaa pilkon mandariinia, kurkkua, tomaattia. Sitten sekoitan. Ei haittaa, että se on lämmintä. Se on hyvää.Sitten muutaman tunnin päästä mikroon parsakaalta ja porkkanaa pilkottuna. Päälle rasvaseosta. Tänään söin muikkua kylmänä, etten syö liikaa.
        Vatsa voi välillä jumittua. Siksi join tänään hiukan Pegorionia veteen liuetettuna. Tarkoitan tallaisen dieetin vain painon laskuun. Jostain syystä se on hiukan kohonnut.
        Kaupassa käydessä kannattaa syödä puolet sokerittomasta, 50 gr. suklaalevystä.Jos sitä en salli itselleni, käy niinkuin eilen. Tokmannilla oli tarjous 10 Marssia ja Snikersiä , siis yhteensä. Lajittelin niitä kauan ja mietin, paljonko niissä on kaloreita. Sain itseni hillittyä, mutta ostin sen normaalin suklaa annokseni.
        Tsemppiä kaikille!

Anonyymi 19:58:03 Valitsisitko jonkun nimen erottuaksesi muista?
        Kiitos ajatuksistasi ja omista tavoistasi valmistaa terveellistä ja maistuvaa.
        Tuo tapa raastaa juustohöylällä kaalia on hyvä. Sitä löytyy suuria höyliä
        helpottamaan työtä. Kaalista tulee mehukkaampaa ja helpommin sulavaa.
        Öljy auttaa vitamiineja ja entsyymejä imeytymään ja tekee vihannekset
        maukkaammiksi, Täyttävämmäksi, kun mausteetkin levittyvät tasaisesti.
        Hiukan hedelmää vihannesten mukana tekee siitä maistuvamman.
        Olen laittanut omenaa ja pari lusikallista maissia, porkkanaraastetta.
        Suolisto saa haluamaansa toimintaa. Lämpimänä kivaa näin kylmemmällä.
        Sain hyviä punajuuria tarjouksesta; kuorin ja höyrytin niitä viipaloina.
        Keitin hiukan suolavettä ja etikkaa sopivan makuiseksi ja lisäsin viipaleet.
        Mielimausteita, mistä pitää punajuuren kanssa ja jäähtyneenä jääkaappiin.
        Todella hyvää lyhyessä ajassa ilman kaikkia E-aineita. Niitä voi lämmittää.

Mainitsit vatsan helposti tukkeutuvan.Tapaan laittaa muutaman kerran
        viikossa n. 100 luumua kulhoon kuumaan veteen+ hiukan mausteita.
        Kaneli, neilikka, inkivääri lämmittää mukavasti näin syksyllä.
        Se auttaa vatsan toimintaa varsinkin jos käyttää chia-siemeniä,
        pshylliumsiemeniä jugurtissa pehmennettynä tai
        pellavansiemeniä keitettynä; antavat sopivaa liukuvuutta suolille.

Kerroit syöväsi muikkua. Pikkukalat ovat hyvä kaloista. Ei paljon myrkkyjä.
        Otan mieluummin purkin sardiineja öljyssä kuin viljeltyä lohta.
        Vaikka nyt tekisi mieli tutkia Lidelin lohitarjousta, jos uskaltaisi graavata sitä.
        Hätälän kalatuotteet ovat suosikkejani. Täsmälleen oikein maustettuja.

Mainitsit strategian suklaan himoa vastaan. Tosi järkevää toimintaa.
        Minulta meni maitosuklaata kahvin kanssa puoli pakettia päivässä.
        Kun aloin kävelyt, niin keho vaati toureesta sadosta vihanneksia.
        Huomaamattani suklaa vaihtui 70% ja yksi iso ruutu riittää koko päiväksi.
        Suklaassa on paljon tereellistä. Ei kannata kieltää itseltään kaikkea.
        Se kostautuu ahmimisella jossain vaiheessa. Pieni kannellinen lasi,
        niin se pysyy pölyttömänä, eikä kuivu. Tai pähkinä-suklaa-annos.
        Arracpallo riittää myös koko päivän kolmeen kahvikuppiin.
        Tuo mieleisesi suklaa-annoksesi estää pahempia repsahduksia.
        Joskus teen tummaa kaakaota+neskahvia+tilkka kermaa, niin
        jaksaa illalla voimistella. Luulen, että tarvitsen sitä tänä iltana/yönä.
        Sitruuna+kahvi on myös hyvä, mutta sitruunat ovat vähän raakoja.

Sinulla on oikea asenne kg:si. Tärkeää voida hyvin ja nauttia elämästä.
        Toiset naiset ovat kurvikkaita luonnostaan ja pyöreys pukee.
        Nuoret naiset matkaavat Turkkiin saadakseen uhkeat rinnat ja lanteet.
        Tärkeää arvostaa omaa kehoaan ja ravita sitä järkevästi.
        Olen aina ollut luonteeltani Amatzon-nainen, pienin rinnoin ja takamuksin,
        leveät hartiat, litteä vatsa, pitkät ja hoikat käsivarret, sääret ja selkä.
        Kehooni ei sovi pehmusteita.
        Onnea syksyyn!

Minerva

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tsemppiä kaikille!

"Kaupassa käydessä kannattaa syödä puolet sokerittomasta, 50 gr. suklaalevystä"

Mitä ne ovat kaupassa sanoneet kun kaupassa käydessä syöt puolet suklaalevystä? Jätätkö toisen puolen siis hyllyyn?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tsemppiä kaikille!

Mullakin huomio kiinnittyi tuohon että syötkö kaupassa suklaata.

• Anonyymi

Aamu 12:00 kahvitellen ja sitten 1/4 proteiinilättyä.
      15:00 2/4 proteiinilättyä+kermaviiliä25g+luumua50g
      Yhteensä alle 1000kcal. 16:00 kävely ja 17:00 sauna.
      Saunan jälkeen mandariineja ja vettä+omenaviinietikkaa.
      Oli todella ihanaa kävellä kujilla ja katsoa luonnon värien vaihtelua.
      Taivas pehmeän harmaa ja puiden oksisto kuvastui
      kahvin ruskeana sitä vasten kuin Brysselin pitsi.
      Koivujen kullankeltainen ja haapojen vaaleanvihreä
      kevensi mieltä laskevassa auringossa.
      Kotiin päin tullessa taivas oli sininen ja puut grafitin harmaita.
      Sai niin paljon nautintoa kävellessä, ettei tehnyt mieli muuta
      kuin sitrushedelmää ja raikasta vettä saunan jälkeen.
      Otan vähän ajan kuluttua unilääkkeen; herään kuitenkin 03:00
      Luen vähän englantia, sillä keho ei jaksa voimistella.
      Päivä alkaa olla valmista kauraa.

• Anonyymi

Tänne luvattiin sadetta koko päiväksi. 17* yölläkin.
      Aika tyyntä, joten pehmeän tuntuista. Varottava liukkaita lehtiä, lätäköitä; hyvä ottaa rullaator tueksi kävelyillä.
      Tällaisella ilmalla saa herkkiä valokuvia. Kerään kimpun nokkosia teeksi.

Juotu kakaokahvia ja syöty erilaisia sitrushedelmiä; makeita ja happamia.
      Suolisto saanut kuitua puhdistamaan sisuksia. Tänään ei tee mieli muuta kuin lämmintä soijasoppaa+jugurttia+porkkanaraastetta. Kakaokahvia. Illalla ryhmän tapaaminen.
      Kotipuuhat riittävät minulle tänään, joten ei pidempiä lenkkejä kuin 30min.

• Anonyymi

Paino nousi syyskuun perunajuhlien aikana 56kg-58kg.
      Kävelyt pelkästään 1-2tuntia ei minulle riitä päivässä.
      Tarvitsen päivittäisiä voimisteluja myös mielialaa kohottaakseni.
      Ne ovat jääneet melkein vuodeksi toisarvoisiksi asioiksi.
      Mitat: 92cm-72cm-92cm; vatsa ja takamus yhtä suuria.
      Reisi: 52cm, polvi38cm, pohje35cm, käsiarsi24cm
      Hyvä, kun heräsin näin lokakuun lopussa ja katson,
      miten tilanne kehittyy kahdessa kuukaudessa; 2026 alkuun.

Liian paljon istumista; päivän 2500-2000kcala on liikaa 76-vuotiaalle.
      Proteiinia myös liian vähän, vaikka rahkasta, kananmunista, palkokasveista.
      Juustot, leivät, ovat jääneet ja siirryn munakkaista keitettyihin kananmuniin.
      Rasvan käyttö vähenee, kun jätän myös 31% kerman pois kahvista ja ruoan valmistuksesta. Porkkana, punajuuri, kaali, vihannekset jäävät hiilareiksi.
      Hedelmät liian makeita ja mauttomia, joten ne jäävät vastaisuudessa.
      Syöty niitä liian paljon. 70% suklaa jää, kun 1 iso ruutu päivässä riittää.
      Aamu ja iltakävelyt uudelleen, kuten vuosi sitten; kuuntelee kursseja samalla.
      Raikas ilma virkistää ja kohottaa mielialaa. 10min voimistelu ennen ja jälkeen.
      Kun Pippa Laukka voimisteli joka päivä 2024, niin hän hoikistui.
      Mieliala kohoaa ja sitä jaksaa muita toimia paremmin.
      Pippa myönsi jatkuvan voimistelun ja levon tärkeyden arkielämässä.
      Nyt olen pettynyt itseeni ja elämä maistuu pakkopullalta.
      Katsotaanpa mielialaa kahden kuun päästä.

• Anonyymi

Painonhallintaan en vielä pääse; laihdutus on oikea palsta toistaiseksi,
        mutta lihavuuteen en myöskään sovi.
        Katsotaan tilannetta 2026 tammikuussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Painonhallintaan en vielä pääse; laihdutus on oikea palsta toistaiseksi,
        mutta lihavuuteen en myöskään sovi.
        Katsotaan tilannetta 2026 tammikuussa.

Tunnin liikuntaa; 10min core-voimistelua+45min Power Walk.
        Vesi maistui sen jälkeen pitkästä aikaa. Juonut vain 1lvettä; liian vähän.
        Liikunnan aikana sitä tarvitsee enemmän kuin enimmäkseen istuessaan.
        Mieliala parani huomattavasti.
        Käyn aamusella kaupassa; Power Walk 1tunti ja sen jälkeen puutarhatyötä 1tunti.
        Olen jättänyt kanaeikkeleet, koska niissä on paljon säilöntäaineita.
        Turhaa rasitusta maksalle. Meijerituotteista saa E-aineita liikaa, joten vähennän niitä.
        Soijasoppaa+1dl jugurttia+ porkkanaraastetta; nokkosteetä tuoreista nokkosista.
        Arkipäivän siivousta samalla, kun kuuntelee esitelmiä elämäntavan kohennuksista.
        Sauna kauppakävelyn jälkeen. Seurustelua ja kuppi kakaokahvia iltapäivällä.

• Anonyymi

Pippa Laukka sairastui vakavasti maksastaan. Kertoi siitä Tanssii tähtien kanssa ohjelmassa. Kun sormi pystyssä neuvoo ja moittii muita ja sitten sairastuukin itse elintapasairauteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pippa Laukka sairastui vakavasti maksastaan. Kertoi siitä Tanssii tähtien kanssa ohjelmassa. Kun sormi pystyssä neuvoo ja moittii muita ja sitten sairastuukin itse elintapasairauteen.

Googlasin eilen lyhyesti Pippaa ja huomioin hänen sairastuneen.
        Treenaajat, eliittiurheilijat kuolevat jopa, vaikka yrittävät elää terveesti!
        Keski-ikäiset ystävättäreni kärsivät monenlaisista polvi-,lonkkasairauksista.
        Heillä on painoa enemmän kuin normaalia, mutta en haluaisi heidän alkavan
        mitään hormooni-pistos tai vatsaleikkaus laihdutuksia.
        Niissä on niin paljon sivuvaikutuksia ja moni tulee aliravituksi.
        Minullakin tulee olemaan joitakin sairauksia vähäisen painoni tähden,
        mutta ei ole tarkoitus elää 90-vuotiaaksi ja tulla riippuvaiseksi toisista.
        Niin kauan kuin kykenen elämään itsenäistä elämää mielekkäästi,
        suht koht kivuitta, niin elämä on elämisen arvoista - minulle.
        Minulle riittäisi tämä viherkaihi yhdessä silmässä tähän vaiheeseen.
        Johtuu kai siitä, että olen laiminlyönyt mustikoiden syönnin.

2024 Pippa kertoi harrastaneensa päivittäin liikuntaa osallistuakseen
        samoihin kilpailuihin kuin Aitolehti. Kai jokin monipuolinen kuntokilpailu.
        En itse harrasta sitä tyyliä. Ollaan eri ikäryhmässä. He keski-ikäisiä.
        Kuvasta näkyi, miten iloinen, hoikka ja vahva Pippa oli saatuaan tuloksia.
        Suosin mieluummin yogaa, Pilatesta ja nyt Thai Chi ja vastaavaa hidasta.
        Kun vertaan itseäni nelisen vuotta sitten harrastamiini nopeisiin muotoihin,
        kuten HIIT; TABATA, niin näkyy, miten keho vaatii erilaista liikuntaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Googlasin eilen lyhyesti Pippaa ja huomioin hänen sairastuneen.
        Treenaajat, eliittiurheilijat kuolevat jopa, vaikka yrittävät elää terveesti!
        Keski-ikäiset ystävättäreni kärsivät monenlaisista polvi-,lonkkasairauksista.
        Heillä on painoa enemmän kuin normaalia, mutta en haluaisi heidän alkavan
        mitään hormooni-pistos tai vatsaleikkaus laihdutuksia.
        Niissä on niin paljon sivuvaikutuksia ja moni tulee aliravituksi.
        Minullakin tulee olemaan joitakin sairauksia vähäisen painoni tähden,
        mutta ei ole tarkoitus elää 90-vuotiaaksi ja tulla riippuvaiseksi toisista.
        Niin kauan kuin kykenen elämään itsenäistä elämää mielekkäästi,
        suht koht kivuitta, niin elämä on elämisen arvoista - minulle.
        Minulle riittäisi tämä viherkaihi yhdessä silmässä tähän vaiheeseen.
        Johtuu kai siitä, että olen laiminlyönyt mustikoiden syönnin.

2024 Pippa kertoi harrastaneensa päivittäin liikuntaa osallistuakseen
        samoihin kilpailuihin kuin Aitolehti. Kai jokin monipuolinen kuntokilpailu.
        En itse harrasta sitä tyyliä. Ollaan eri ikäryhmässä. He keski-ikäisiä.
        Kuvasta näkyi, miten iloinen, hoikka ja vahva Pippa oli saatuaan tuloksia.
        Suosin mieluummin yogaa, Pilatesta ja nyt Thai Chi ja vastaavaa hidasta.
        Kun vertaan itseäni nelisen vuotta sitten harrastamiini nopeisiin muotoihin,
        kuten HIIT; TABATA, niin näkyy, miten keho vaatii erilaista liikuntaa.

On se minusta vähän kuin "suutarin lapsilla ei ole kenkiä".

Pippa kovasti puhuu "sallivuudesta" ohjelmissaan. Sitten kertoi meidän työhyvinvointi-webinaarissa että oli yksi päivä järkyttyneenä muistanut ettei ole saanut 10 000 askelta päivässä täyteen ja joutui siirtämään nukkumaan menoa ja alkaa polkemaan apinan raivolla ja otsasuonet pullistuen crosstraineria. Meneekö elämä tosiaan pilalle jos päivässä tulee vain 9500 askelta? Ei se sairastumista kuitenkaan näemmä estä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pippa kovasti puhuu "sallivuudesta" ohjelmissaan. Sitten kertoi meidän työhyvinvointi-webinaarissa että oli yksi päivä järkyttyneenä muistanut ettei ole saanut 10 000 askelta päivässä täyteen ja joutui siirtämään nukkumaan menoa ja alkaa polkemaan apinan raivolla ja otsasuonet pullistuen crosstraineria. Meneekö elämä tosiaan pilalle jos päivässä tulee vain 9500 askelta? Ei se sairastumista kuitenkaan näemmä estä.

Askeleiden laskua päivässä pidetään hyvänä tapana seurata omaa arkiliikkuvuuttaan, mutta minä en ole koskaan jaksanut ottaa sitä tavaksi; se on tuntunut orjuuttavalta.
        Annoin pois omat kapineeni. Kuten kuntopyörän. Stepperistä pidän, koska siihen laitoin tarjottimen kiinni kirjan lukua varten. Onhan se TV:n edessä, mutta katson siitä lähinnä DVD:tä ja voimisteluohjelmia vanhanaikaisesti. Sitä mieltyy joihinkin treenaajiin.
        Jane Fonda on hyvä nuoresta naisesta aina ikääntyneeseen asti ottaen huomioon naisen muuttuvat kehon tarpeet. You Tubesta löytää Janen kaikkien ikäisten harjoituksia.
        Tehokkaita laihtumiseen ja lihasten vahvistamiseen. Janen oma esimerkki herättää luottamusta hänen ohjelmiensa tehokkuuteen ikääntyessä ja aktiivina pysyessä.

Mitkä ovat omat kokemuksesi työhyvinvointi-webinaarista, jota seuraat?
        Oletko saanut hyviä ohjeita jaksaaksesi omalla vapaajallasi?
        Joillakin on työ, mikä pakottaa istumaan enimmäkseen ja toisilla yksipuolisesti rasittaa ja tarvitsevvat tasapainotusta keholleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Askeleiden laskua päivässä pidetään hyvänä tapana seurata omaa arkiliikkuvuuttaan, mutta minä en ole koskaan jaksanut ottaa sitä tavaksi; se on tuntunut orjuuttavalta.
        Annoin pois omat kapineeni. Kuten kuntopyörän. Stepperistä pidän, koska siihen laitoin tarjottimen kiinni kirjan lukua varten. Onhan se TV:n edessä, mutta katson siitä lähinnä DVD:tä ja voimisteluohjelmia vanhanaikaisesti. Sitä mieltyy joihinkin treenaajiin.
        Jane Fonda on hyvä nuoresta naisesta aina ikääntyneeseen asti ottaen huomioon naisen muuttuvat kehon tarpeet. You Tubesta löytää Janen kaikkien ikäisten harjoituksia.
        Tehokkaita laihtumiseen ja lihasten vahvistamiseen. Janen oma esimerkki herättää luottamusta hänen ohjelmiensa tehokkuuteen ikääntyessä ja aktiivina pysyessä.

Joillakin on työ, mikä pakottaa istumaan enimmäkseen ja toisilla yksipuolisesti rasittaa ja tarvitsevvat tasapainotusta keholleen.

IS toi esille, miten ohjelma "Olet, mitä syöt" alkaa nyt marraskuussa.
        8 viikkoa eteenpäin joitakin neuvoja,joista on varmasti hyötyä suuremmallekin yleisölle.
        Osallistujat olivat kaikki normaalia kansalaista, joku normaalipainon ylärajassa.
        Haluavat kohentaa oloaan ja parantaa elämäntapaansa vaatimusten lisääntyessä.
        Uusia viruksia, sairauksia, vaatimuksia työpaikoilla, opiskeluissa, haasteita perheessä...
        On oltava psyykkisesti vahva ja terve selviytyäkseen tulevan talven yli.
        Tähän asti terveysterapeutit ovat keskittyneet lähinnä ravintoon ja liikuntaan,
        mutta yhtä tärkeää on ihmisen henkinen puoli, mitä lisää elämäänsä ja karsii pois.

Jos syntyy uusia ryhmiä , harrastuksia, niin se tuo sisältöä elämään ja auttaa kiinnostuksen ruokaan vähentyvän. Sitä syö elääkseen, eikä elä syödäkseen. Ohjelmaan osallistujien työt tuntuivat kiinnostavilta ja he puolestaan tulevat inspiroimaan toisia läheisyydessään.
        Vaikeutena voi olla saada koko perhe mukaan terveempiin toimintoihin, kun lapset ovat er elämänvaiheissa, mutta paljon on yhteistä toimintaa, mikä yhdistää perheitä.

Heräsin taas näihin rauhaisiin yön tunteihin; lämmintä kermakakaokahvia, opiskelua.
        10 min voimistelu ja ulos yön hiljaisuuteen, kun sadekin loppui mukavasti.
        Tänään soijasoppaa, kananmunaa, porkkanaa, kaalia kreikkalaista jogurttia...
        Eiköhän se riitä pitämään mummo liikkeessä ja aktiivisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pippa on puheissaan sallivuudesta ja rentoudesta puhuja mutta selkeästi on itse todellisuudessa raivopäinen suorittaja, on noihin thriathloneihin osallistunut jne. Otsasuoni pullistuu sillä ihan konkreettisesti kun katsoo TTK:ta. Ei ihme että terveys pettää. Tuo omituinen tietystä askelmäärästä kiinni pitäminen kertoo suorituskeskeisestä ja pakonomaisesta ajattelusta. Askelmääräsuositukset on eri maissa erilaisia ja koko idea aivan typerä. Miten joku liikuntavammainen tai vanhus muka kävelee 10000 askelta päivässä? Terveet taas liikkuu ihan luonnostaankin töissä kun laittaa päiväksi mittauksen päälle. Yksi kaveri laittoi mittarin päälle kun oli töissä niin tuli yli 40 000 askelta päivän mittaan. Ehkä joku taksikuski tai rekkakuski istuu päivät liikkumatta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

P.L. oli pitämässä meille webinaaria työnantajan tilauksesta. Samaa toistoa vaan ei mitään uutta mitä ei olisi jo tuhanteen kertaan toistettu aiemmin. Oli työajan hukkaan heittämistä kun olisi ollut tärkeämpääkin tekemistä. Pistinkin Pipan höpisemään taustalle ja siirryin tekemään työtäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pippa on puheissaan sallivuudesta ja rentoudesta puhuja mutta selkeästi on itse todellisuudessa raivopäinen suorittaja, on noihin thriathloneihin osallistunut jne. Otsasuoni pullistuu sillä ihan konkreettisesti kun katsoo TTK:ta. Ei ihme että terveys pettää. Tuo omituinen tietystä askelmäärästä kiinni pitäminen kertoo suorituskeskeisestä ja pakonomaisesta ajattelusta. Askelmääräsuositukset on eri maissa erilaisia ja koko idea aivan typerä. Miten joku liikuntavammainen tai vanhus muka kävelee 10000 askelta päivässä? Terveet taas liikkuu ihan luonnostaankin töissä kun laittaa päiväksi mittauksen päälle. Yksi kaveri laittoi mittarin päälle kun oli töissä niin tuli yli 40 000 askelta päivän mittaan. Ehkä joku taksikuski tai rekkakuski istuu päivät liikkumatta?

Katsoin ensi kertaa Pippaa You Tubessa. Hänen tulisi kyetä tietämään - koulutuksensa perusteella - miten syytökset, häpeän tunteen nostaminen, lamaannuttaa kenet tahansa ja aiheuttaa impulssit ylensyöntiin painaakseen ruoalla ahdistuksen alas.
        Laihduttajat seisotetaan hänen ja viikon ruokapöytänsä edessä kuin aikoinaan koulussa pistettiin tottelematon lapsi nurkkaan häpeämään. Pippa on vielä äiti, joten sitäkin kautta häneltä odottaa ymmärtäväisempää suhtautumista osallistujiin.
        Tosiaan vastenmielistä tyrannisoimista ja egonsa pönkittämistä apua tarvitseien kustannuksella. En yleensä katso mitään ohjelmaa, missä kiusataan, petetään, kieroillaan ja valitaan poistettavaksi. Aikuisilta odottaa enemmän kuin keskenkasvuisilta lapsilta.
        Myös kaikenlaiset "kuka laihtuu eniten"-ohjelmat oat aiheuttaneet osallistujilleen suuria ongelmia jälkeenpäin ja moni katuu osallistumistaan. Olivat suosittuja, vaikka todisteita oli vuosikymmeniä monista vahingoista, mitä vähäinen ravinto yhdistettynä raskaaseen liikuntaan aiheuttaa. Näin Pipasta kuvan IS:sä 2024 ja hän näytti tosi vahvalta, terveeltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsoin ensi kertaa Pippaa You Tubessa. Hänen tulisi kyetä tietämään - koulutuksensa perusteella - miten syytökset, häpeän tunteen nostaminen, lamaannuttaa kenet tahansa ja aiheuttaa impulssit ylensyöntiin painaakseen ruoalla ahdistuksen alas.
        Laihduttajat seisotetaan hänen ja viikon ruokapöytänsä edessä kuin aikoinaan koulussa pistettiin tottelematon lapsi nurkkaan häpeämään. Pippa on vielä äiti, joten sitäkin kautta häneltä odottaa ymmärtäväisempää suhtautumista osallistujiin.
        Tosiaan vastenmielistä tyrannisoimista ja egonsa pönkittämistä apua tarvitseien kustannuksella. En yleensä katso mitään ohjelmaa, missä kiusataan, petetään, kieroillaan ja valitaan poistettavaksi. Aikuisilta odottaa enemmän kuin keskenkasvuisilta lapsilta.
        Myös kaikenlaiset "kuka laihtuu eniten"-ohjelmat oat aiheuttaneet osallistujilleen suuria ongelmia jälkeenpäin ja moni katuu osallistumistaan. Olivat suosittuja, vaikka todisteita oli vuosikymmeniä monista vahingoista, mitä vähäinen ravinto yhdistettynä raskaaseen liikuntaan aiheuttaa. Näin Pipasta kuvan IS:sä 2024 ja hän näytti tosi vahvalta, terveeltä.

Kyseiseen ohjelmaformaattiin kuuluu se että ensin osallistujaa nöyryytetään ja haukutaan. Sen jälkeen saapuu Pelastaja joka kertoo miten elää.

Kun on seurannut noita jotka osallistuneet ohjelmaan, ovat kaikki entisissä mitoissa lukuunottamatta Jippua joka mahd. käyttää Ozempicia.

Brittiversiossa paikallinen Laukka oli laiha kuin tikku ja syykin selvisi: muija on ketjuröökaaja. Eli siitä se suutarin lasten kengistä maininta. Asian saattoi toki päätellä jo harmaasta ja ryppyisestä naamasta kun että röökaa.

• Anonyymi

Kehon kuntoa voi seurata mm. tarkkailemalla kieltään.
      Minulla oli kieli harmahtavan kalvon peitossa ja pieniä haavoja täynnä.
      Todennäköisesti maksa oli ylirasitettu lääkkeistä ja väärästä ravinnosta.
      Sitä söi kurssien ja koulujen ruokalassa ja matkoilla hamppareita.
      Nyt on kieli ehjä ja vaaleanpunainen, mutta se vaatii hiukan itsekuria.
      Tuli vain mieleen, kun satuin näkemään Ozempic-kielen You Tubissa.
      OLi harmaan maton peittämä ja kuulemma paha maku suussa.
      Se on yksi sivuvaikutuksista; tupakoijat maistuvat myös tuhkakupilta.
      Jotkut ovat tottuneet siihen. Sukulaisilla käydessä sai pestä vaatteensa.
      Se vaatteista lemuava haju oli kurkkua kirveltävä, kun oli kotona.
      Kaikilla on omat heikkoutensa. Sitä ei jaksa ottaa rasitteeksi toistenkin.
      Tuntui hyvältä ottaa se tunnin kävely raittiissa ilmaassa ja nyt saunaan.

• Anonyymi

Toistaiseksi minulla näkyy tuloksia kuukauden jälkeen, kun jatkan huomion kiinnittämistä dieettiin ja liikuntaan. Voimistelut oat jääneet siivousten ollessa ajankohtaisia. 30 min. käelyt piristäät mieltä ja kohottavat mielialaa.
      5 min. lihaskuntoharjoituksissakin ehtii käymään koko kehon läpi, mutta mutta...
      Saa kävelyt tehokkaammiksi, kun vaivautuu ottamaan sen "kuntolelun" käsiinsä.
      Lämmin soijarahkasoppa tuntuu vahvistavalta ja kermakahvi ei ärsytä vatsaa.
      Viikossa paino vaihtelee, mutta kun se nousee, niin tietää seuraavan vaiheen olevan laskua. Sama koskee mittoja. Vyötärö levenee, kunnes kapenee omaan tahtiinsa.
      Syksy on lämmin ja nautittavaa ulkoillessa. Rulattori käsillä tarvittaessa.

• Anonyymi

IS valistaa: Halvin laihdutuslääke on 7-9 tunnin uni. Jopa 500kcal vähennys pvä.
        Se merkitsee parin kg:n vaikutusta kehoon kuukaudessa.
        Unen puute lisää mielitekoja. TV:n edessä istuen moni syö kcal mielitekoonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      128
      11168
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      156
      10334
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8040
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      196
      6572
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      53
      5671
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      73
      5081
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      151
      4424
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      25
      4246
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      71
      4079
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      134
      3637
    Aihe