https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a5b889c2-1fda-496a-98fb-818e01d2104
Kaisa Juuson toiminta kuohuttaa: ”Ihmiset ovat raivoissaan”
Juuso katsoo, että ilman häntä, Länsi-Pohjan keskussairaalan eli Länskän tilanne olisi nykyistä huonompi.
– Jotkut ovat sitä mieltä, että minun olisi pitänyt erota ministerin tehtävästä ja siten estää sairaalaverkkolain voimaantulo. No eihän se nyt niin mene. Sen olisi toimeenpannut joku muu ministeri ja lopputulos Länskän kannalta olisi hyvin suurella todennäköisyydellä paljon pahempi.
Juuso epäilee, että nyt esille tuodussa kritiikissä on nähtävissä valmistautumista kevään 2027 eduskuntavaaleihin.
– Näyttää nyt kuitenkin siltä, että tietyt Laphan [Lapin hyvinvointialueen] valtuutetut tekevät jo täysillä vuoden 2027 eduskuntavaalikampanjaa solvaamalla minua ja yllyttämällä aivan järkevinä pitämiäni ihmisiä aivan käsittämättömään vihaan.
sote on vaalipeliä nyt?
4
80
Vastaukset
- Anonyymi
Muutama fakta: Lapin keskussairaala Rovaniemellä on jo 2017 päivystysasetuksessa (ministeri Annika Saarikko) nimetty Lapin ainoaksi laajan päivystyksen sairaalaksi. Lapin hyvinvointialueella ei ole näin ollen mahdollista ylläpitää kahta laajan päivystyksen sairaalaa, mutta kuitenkin ihan kohtalaisesti palveluja tarjoava sairaala myös Kemissä, Juuso kirjoittaa.
Hän toteaa päivityksessään, että Länsi-Pohjan yöpäivystys olisi jo suljettu, mikäli hän ei olisi terveydenhuoltolain yhteydessä varmistanut sen toiminnan jatkumista.
– Tämän olen varmistanut 1.10 voimaan tulleella lailla. Ilman minua Länskän ovet olisivat nyt yöllä kiinni, eikä siellä olisi mahdollisuutta minkäänlaiseen kirurgiaan, Juuso kirjoittaa.
Vaatimuksia erosta
Iltalehti uutisoi perjantaina, miten osa Lapin hyvinvointialueen valtuustossa olevista puolueista kritisoi Juuson toimintaa voimakkain sanakääntein. Useat valtuutetut katsoivat Juuson epäonnistuneen ministerinä oman alueensa puolustamisessa.
IL- Anonyymi
onko suomen keskusta kimpussa?
- Anonyymi
sshs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741