Kun Luoma halusi kiistää Raamatun merkityksen hän sanoi:
”Uskoni kohde on Kristus, ei Raamattu”.
Nyt hän sanoo:
”Mikään ei voi tulla minun ja Raamatun väliin, ei edes Kristus”.
Arkkipiispa Luoman sekavat puheet
136
542
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, ristiriitaista.
- Anonyymi
🚨🚨🚨 En ymmärrä, miksi AP VALEHTELEE! Eihän Luoma ole MISSÄÄN sanonut KOSKAAN "Mikään ei voi tulla minun ja Raamatun väliin, ei edes Kristus”.
Hän on sanonut ihan PÄINVASTOIN: "Mikään ei voi tulla minun ja Kristuksen väliin, ei edes Raamattu”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🚨🚨🚨 En ymmärrä, miksi AP VALEHTELEE! Eihän Luoma ole MISSÄÄN sanonut KOSKAAN "Mikään ei voi tulla minun ja Raamatun väliin, ei edes Kristus”.
Hän on sanonut ihan PÄINVASTOIN: "Mikään ei voi tulla minun ja Kristuksen väliin, ei edes Raamattu”.No mutta, nyt se on kääntynytkin päinvastaiseksi. Sitä kutsutaan peilikuvailmiöksi. Ja kun sitten särkyy peilikuva, niin paradoksit katoavat ja aukeaa viides dimensio (tiedettä).
Einsteinin sanoin, kahden pisteen lyhyin välimatka ei ole jana, vaan kaari, eikä totuus ole kummassakaan ääripäässä, vaan se on kaaren puolivälissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta, nyt se on kääntynytkin päinvastaiseksi. Sitä kutsutaan peilikuvailmiöksi. Ja kun sitten särkyy peilikuva, niin paradoksit katoavat ja aukeaa viides dimensio (tiedettä).
Einsteinin sanoin, kahden pisteen lyhyin välimatka ei ole jana, vaan kaari, eikä totuus ole kummassakaan ääripäässä, vaan se on kaaren puolivälissä.Se ei ole kääntynyt, kun ei ole sanottu niin. AP valehtelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole kääntynyt, kun ei ole sanottu niin. AP valehtelee.
Ei valehtele. Älä syytä syytöntä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on sanonut ihan PÄINVASTOIN: "Mikään ei voi tulla minun ja Kristuksen väliin, ei edes Raamattu”.Kyllä on sanonta. Kotimaa-lehti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on sanonta. Kotimaa-lehti!
Olisi se kyllä kamalaa, jos te menettäisittekin Kristus-nimisen kuoliaaksi kidutetun uhrinne, ja joutuisittekin opettelemaan Jeesuksen opettamassa taivasten valtakunnassa elämistä, kun on vastattava itse kaikista omista teoistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on sanonta. Kotimaa-lehti!
Todistaisit, mutta ethän pysty, kun valehtelet aito_lainen .
”Julkisuuteen tulleen tiedon mukaan (Perusta 3/2025, s. 152) olet sanonut, että ”mikään ei saa tulla minun ja Kristuksen väliin, ei edes Raamattu”. ”
https://www.perustalehti.fi/tag/tapio-luoma/
- Anonyymi
Jeesuskin puhui sekavasti.
- Anonyymi
Onko Luoma todella noin pihalla:
"”Mikään ei voi tulla minun ja Raamatun väliin, ei edes Kristus”
Joh 1
"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus"
Luoma ei tajua sitä, että "sana tuli lihaksi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh 1
"Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus"
Luoma ei tajua sitä, että "sana tuli lihaksi."Tai tajuaa, ettei sitä sitten kiduteta kuoliaaksi, kirota kiroukseksi, eikä teurasteta uhrilampaana Saatanalle uhriksi?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai tajuaa, ettei sitä sitten kiduteta kuoliaaksi, kirota kiroukseksi, eikä teurasteta uhrilampaana Saatanalle uhriksi?!
Kuinka pihalla on ihminen, jos kuvittelee, että tässä on jotakin hieno?
- Anonyymi
Mitä muka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh 1
Luoma ei tajua sitä, että "sana tuli lihaksi."Olette te kyllä tavallisia neropatteja, kun tiedätte nämä uskonnon teologiasiatkin paremmin kuin itse arkkipiispat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka pihalla on ihminen, jos kuvittelee, että tässä on jotakin hieno?
Mitä hienoa, missä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hienoa, missä?
Hukkasitko loputkin, aitolainen, aivoistasi?!
- Anonyymi
No miten ?
Mohammed vain tappoi ja nussi lampaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh 1
Luoma ei tajua sitä, että "sana tuli lihaksi."Älkää uskoko kaikkea, mitä valehtelijat ja mustamaalaajat täällä väittävät jonkun sanoneen. Harjoittakaa medialukutaitoa ja selvittäkää asiat vaikka Googlen tai tekoälyn avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten ?
Mohammed vain tappoi ja nussi lampaita.Mltä sekavaa Jeesus puhui?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olette te kyllä tavallisia neropatteja, kun tiedätte nämä uskonnon teologiasiatkin paremmin kuin itse arkkipiispat.
Pihtiputaan uskova mummo näkee polviltaan pitemmälle kuin piispat tapulin nokasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mltä sekavaa Jeesus puhui?
Mitä sekavaa jeesus ei puhunut?
- Anonyymi
Kolmas kerta sitten toden sanoo, kun hän ilmoittaa, että siirrytään julistamaan Jeesuksen käskemää taivasten valtakunnan evankeliumia hyvällä taivasten valtakunnan Isä Jumalalla, joka nyt kristinuskossa Kristus-nimellä on kuoliaaksi kidutettu ja kirottu uhrilammas.
Kerropa sinä, joka sanot, että Kristus oli lihaksi tullut Sana, jotakin aivan upeaa siis, niin miksi te sitten palvotte tätä kulttihahmoa kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna ja teurastettuna uhrilampaanatosi Jumalana ja perkaatte pois taivasten valtakunnan?- Anonyymi
<<<Nyt hän sanoo:
”Mikään ei voi tulla minun ja Raamatun väliin, ei edes Kristus”.<<<
Olen samaa mieltä - kun julistetaan Jeesuksen julistamaksi käskemää taivasten valtakunnan evankeliumia, ei voida käyttää Kristus-nimeä, joka liittyy vain Paavalin syntievankeliumiin. Tätä sanaa/nimeä ei ole ollut silloin, kun Jeesus eli, vaan kyseessä on Paavalin luoma termi oppiinsa, jolla hän/he juutalaiset tekivät jumalahuijauksen Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä. - Anonyymi
Eihän nykykirkolla ole enää mitään yhteyttä raamatun opetuksilla, nykyään kirkon linja kulloinkin voimassa oleva trendi, woke, palestiina, BLM, LGT oikeudet. Eli kaikki mahdollinen huuhaa juttu mikä kulloinkin on muotia? Sitten ihmetellään missä meni vikaan? Kirkollisveron perimistä on pienennettävä, lasketaan kulut väestökirjanpidolle, ja ihmisten hautauskululle. Kirkko saa hankkia muille kuluilleen uuden maksajan?
- Anonyymi
Rauhoitu, jahvekultti! 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhoitu, jahvekultti! 😂
Veit sanat suustani - juuri hain sitä kohtaa. Meillä on tämä yhteistyö, aitolainen, aina toiminut erinomaisen hyvin. Alkaa tästä kohdasta. Tässä ensin kristinuskon perustana olevasta Jahve-kultista ja siitä mitä on todettu;
Anonyymi
2025-10-26 11:59:37
Ja jatkuu tästä kohdasta kaikkien välihuutelujen jälkeen sillä, että mitä Raamatussa todella lukee.
Anonyymi
2025-10-26 14:08:25
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19129165/kaikki-oikeat-uskovat-ovat-ratkaisukristittyja
Kaikkine välihuuteluineen. Mutta etsivä löytää sieltä totuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän nykykirkolla ole enää mitään yhteyttä raamatun opetuksilla, nykyään kirkon linja kulloinkin voimassa oleva trendi, woke, palestiina, BLM, LGT oikeudet. Eli kaikki mahdollinen huuhaa juttu mikä kulloinkin on muotia? Sitten ihmetellään missä meni vikaan? Kirkollisveron perimistä on pienennettävä, lasketaan kulut väestökirjanpidolle, ja ihmisten hautauskululle. Kirkko saa hankkia muille kuluilleen uuden maksajan?
Joudut nyt perehtymään Raamattuun uudemman kerran, ja ota tällä kertaa avuksi silmälasit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joudut nyt perehtymään Raamattuun uudemman kerran, ja ota tällä kertaa avuksi silmälasit.
Edellä linkki mistä voit aloittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä linkki mistä voit aloittaa.
Lue mieluummin Raamattua!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue mieluummin Raamattua!
Ne kaikki on juuri Raamatusta, etkö lukenut?
- Anonyymi
"”Uskoni kohde on Kristus, ei Raamattu”."
Luoma ei ymmärrä kristinuskoa sillä Raamattu on Jumalan Sana eli Jeesus!!
Joh. 1:1
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.- Anonyymi
Arkkipiispa näyttää tuntevat nykyisen wokettavan, liberaalin luterilaisuuden mutta ei tunne kristinuskoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arkkipiispa näyttää tuntevat nykyisen wokettavan, liberaalin luterilaisuuden mutta ei tunne kristinuskoa.
Sanopa muuta - aivan ilmeisesti aikovat nyt vihdoinkin kuopata teidän uhrikultin saatananpalvonnan, Jeesuksen uudella tulemisella, kun totuus laskeutui pilvistä niin, että kaikkien silmät voivat nähdä - vaikka maapallon toiselta puolelta, tuota lausetta on irvsiltu, että miten se on mahdollista, koska maapallo on pyöreä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on sanonut, että kristinusko jatkuu tämän jälkeen?
- Anonyymi
Arkkipiispa ei tiedä yhtään mitään kristinuskosta eikä luterilaisuudesta.
Vai tahallaanko opettaa niitä vastaan? - Anonyymi
Et vieläkään löydä aivojasi, voi, voi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arkkipiispa ei tiedä yhtään mitään kristinuskosta eikä luterilaisuudesta.
Vai tahallaanko opettaa niitä vastaan?Ei ole enää kristinuskoa - kupattu, hävinnyt, kadonnut BUF. Siellähän se lukee ketjussa, jonka laitoin. Lukisitte joskus mitä kirjoitetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole enää kristinuskoa - kupattu, hävinnyt, kadonnut BUF. Siellähän se lukee ketjussa, jonka laitoin. Lukisitte joskus mitä kirjoitetaan.
Höpöhöpö!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpöhöpö!
No, katosiko totuus nyt? Ei kadonnut - sinä vain muutuit höpöhöpöksi. Oletko koskaan kuullut, että mielipiteillään ihminen aina kertoo vain itsestään? Kuten tässäkin tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, katosiko totuus nyt? Ei kadonnut - sinä vain muutuit höpöhöpöksi. Oletko koskaan kuullut, että mielipiteillään ihminen aina kertoo vain itsestään? Kuten tässäkin tapauksessa.
Juttusi ovat täyttä puppua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttusi ovat täyttä puppua.
Ei totuus voi muuttua pupuksi, ja loikkia pois, vain sinun sanomana, kun se ei edes pala siinä tulessa, mihin olet matkalla (1.Kor.3:13).
- Anonyymi
Ihan itse herjasit, kun hyökkäsit toiseen kirjoittajaan noin.
Arkkipiispa ei ole mikään erehtymätön, Jumalasta seuraava, jota ei saisi arvostella. - Anonyymi
Mikäs jumala se arkkipiispa sulle on, kun sitä tunnut hehkuttavan ?
Luoma on laumoineen hyvim johdonmukaisesti viemässä ihmisä harhaan, mutta Raamattu ohjeistaa kristittyjä tässäkin kohtaa;
" Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu"
Gal. 1: 8.
Jeesus on myös Sana, Joh. 1 -> Anonyymi kirjoitti:
Mikäs jumala se arkkipiispa sulle on, kun sitä tunnut hehkuttavan ?
Luoma on laumoineen hyvim johdonmukaisesti viemässä ihmisä harhaan, mutta Raamattu ohjeistaa kristittyjä tässäkin kohtaa;
" Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu"
Gal. 1: 8.
Jeesus on myös Sana, Joh. 1 ->Tuskin Jeesus Sana on.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tuskin Jeesus Sana on.
Johanneksen Evankeliumi alkaa juuri noilla sanoilla;
Alussa oli sana ja sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä ja elämä on ihmisten valkeus.
Lue koko Johanneksen evankeliumin ensimmäinen luku kokonaan, siis Joh: 1. 1, huomaat, että puhutaan Jeesuksesta.
Mielummin koko evankeliumi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei totuus voi muuttua pupuksi, ja loikkia pois, vain sinun sanomana, kun se ei edes pala siinä tulessa, mihin olet matkalla (1.Kor.3:13).
Et voi mitään sille, ettei väkevä uskominenkaan muuta puppua todeksi. .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johanneksen Evankeliumi alkaa juuri noilla sanoilla;
Alussa oli sana ja sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä ja elämä on ihmisten valkeus.
Lue koko Johanneksen evankeliumin ensimmäinen luku kokonaan, siis Joh: 1. 1, huomaat, että puhutaan Jeesuksesta.
Mielummin koko evankeliumi.Jeesus on sana. Jumala on sana. Vain sanoja.
- Anonyymi
Logos tarkoittaa järkeä, logiikkaa, tietoa ja viisautta.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Tuskin Jeesus Sana on.
Sana=logos, järki, viisaus, tieto, logiikka....
- Anonyymi
uskon kohde on aku ankka ei aku ankka lehti 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Sen kyllä huomaa sinusta.
- Anonyymi
Ilku vaan, mutta et sinäkään ole suojattu tulevalta todellisuudelta, vaikka et typeryyksissä edes ymmärrä, että mistä on kyse. Ei kukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen kyllä huomaa sinusta.
Tällä kertaa samaa mieltä.
- Anonyymi
Kiitin mielenkiintoista työtäni, kulttuuria, taidetta, kirjallisuutta, musiikkia, teatteria ja näitä kauniita syyspäiviä. On niin paljon kiitettävää.
En siis kumartanut lainkaan.- Anonyymi
Hienoa, hyvä päivä oli. Ei, älä kumarra. Toivottavasti ei kukaan enää.
- Anonyymi
Liekö vasemisto paska iskeny..Kristus on tie,valo ja RAKKAUS !
- Anonyymi
OLI - ehkä teille - ei ole enään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
OLI - ehkä teille - ei ole enään.
Ja nyt te vastaattekin sitten, niintä omista teoistanne, ihan itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt te vastaattekin sitten, niintä omista teoistanne, ihan itse.
Myös pahoista teoistanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös pahoista teoistanne.
Miten määrittelet pahan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten määrittelet pahan?
Esimerkiksi viattomien kuoliaaksi kiduttamisen palvontana tosi Jumalina ja teurastettuina uhrilampaina.
Sitten normaali arkijärjen mukaan - sinulla on omatunto sitä varten, että se kertoo sinulle, että miten sinun kuuluu toimia.
- Anonyymi
Nyt sitten alkoi sen ilmestyskirjan, ensimmäisen luvun suuri parku, voihkiminen ja valitus Jeesuksen lävistäjillä.. varmaan nyt ilmestyskirjassakin kauppiaat heittävät tuhkaa päälleen, kun ei mene enää edes sielut kaupaksi! Olisiko ollut jo 14. luku?!
- Anonyymi
Löytyy luku 18:13 - olemme huikeasti jo 18. luvussa asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy luku 18:13 - olemme huikeasti jo 18. luvussa asti.
Mutta vasta luvussa 22:3 on lopulta kaikki kiroukset purettu, joten matkaa on vielä.
- Anonyymi
Luoma on hädissään.
- Anonyymi
Sääliksi käy Luomaa.
Jaak 3
"Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme." - Anonyymi
Miksi arkkipiispa olisi hädissään? Jeesuksen opetuksellinen, uusi tuleminen on kirkolle suuri helpotus. Se on se ekumenia kaikessa hyvässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sääliksi käy Luomaa.
Jaak 3
"Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion. Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme."Sääliksi käy teitä, jotka olette liian tyhmiä ja ymmärtämättömiä käsittämään yhtään mitään mistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sääliksi käy teitä, jotka olette liian tyhmiä ja ymmärtämättömiä käsittämään yhtään mitään mistään.
Tämä on kohta, jota olen pohtinut psykologisesti/filosofisesti, että liittyykö tuo nyt siihen "luonnostaan jo vihattavaan", vai voiko se olla todella vain yksinkertaista tyhmyyttä, mistä seuraa sitten seuraava ongelma, että ovatko tyhmät sitten niitä jotka ovatkin näitä jo "luonnostaan vihattavia"?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on kohta, jota olen pohtinut psykologisesti/filosofisesti, että liittyykö tuo nyt siihen "luonnostaan jo vihattavaan", vai voiko se olla todella vain yksinkertaista tyhmyyttä, mistä seuraa sitten seuraava ongelma, että ovatko tyhmät sitten niitä jotka ovatkin näitä jo "luonnostaan vihattavia"?!
Miksi teille - lisäystä - luopuminen kristinuskon pahuuteen perustuvasta uhrikultista, jonka vastustamisesta Jeesus jo aikoinaan surmattiin - ja siirtyminen julistamaan Jeesuksen taivasten valtakunnan tulemista totuudella ja oikeudenmukaisuudella - on niin paha asia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi teille - lisäystä - luopuminen kristinuskon pahuuteen perustuvasta uhrikultista, jonka vastustamisesta Jeesus jo aikoinaan surmattiin - ja siirtyminen julistamaan Jeesuksen taivasten valtakunnan tulemista totuudella ja oikeudenmukaisuudella - on niin paha asia?
Rauhoitu jo, jahvekultti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhoitu jo, jahvekultti!
Jahven kultti ei ole enää edes voimassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahven kultti ei ole enää edes voimassa.
Enpä tiedä kenenkään niin mainostaneen tuota Baalin uhrikulttia kuin aitolaisen, mutta se on tärkeä tietää, ettei tuota juutalaisuutta sotketa Jeesuksen opetukseen.
- Anonyymi
Hairaduksia. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi
Kaheli ukko.
- Anonyymi
Miksi valehtelit aloituksessasi Luomasta, aito_laisnimittelijä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelit aloituksessasi Luomasta, aito_laisnimittelijä?
Aito-lainen sulla on housussas! 😂
- Anonyymi
Luoma sanoi:
”Mikään ei saa tulla minun ja Kristuksen väliin, ei edes Raamattu.”
Tätä muut ovat lainanneet vaikka missä, mutta aito_lainen haluaa keksiä ihan omiaan tarkoituksena mustamaalata pahemmin Luomaa.- Anonyymi
Missä sitä on lainattu?
Sanoi noin Kotimaa-lehdessä, mikä on ongelmasi taas?
- Anonyymi
Luoma on nauttinut liikaa ehtoollisviiniä.
- Anonyymi
Oppiin sen Mäkiseltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oppiin sen Mäkiseltä?
Jos teidänlaisistanne tehtäisiin käkikelloja, niin minkähänlaisilta ne näyttäisivät?
- Anonyymi
Ihan hönö ukko!
- Anonyymi
"Luoma sanoi:
”Mikään ei saa tulla minun ja Kristuksen väliin, ei edes Raamattu.”"
Itseasiassa Luoma tuossa toteaa että ...
"mikään ei saa tulla minun ja Kristuksen väliin, ei edes Jeesus!"
Miten tämän siis voisi ymmärtää?
Tuossahan Luoma tosiaan että hänen ja Messiaan (Messias on arvonimi eikä vieläkään ihmiskunnalla ole yksimielisyyttä kuka tämä Messias on ja onko Hän edes vielä tullut) väliin ei saa mikään tulla, ei edes Jeesus!!
Elävän kristinuskon mukaanhan tämä Kristus on juuri tämä Jeesus, joka kuoli Golgatan ristillä kaikkien niiden puolesta jotka tulevat uskoon Häneen.- Anonyymi
Siten tämä ymmärretään, että Jeesus edustaa taivasten valtakunnan isä Jumalaa, jota evankeliumia hän käski julistaa, ja Kristus edustaa Paavalin syntievankeliumia kulttihahmona, joka on uusi nimi pakanalliselle hallitsijalle, Auringonjumala Sol Invictukselle. Ovat kaksi täysin eriasiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siten tämä ymmärretään, että Jeesus edustaa taivasten valtakunnan isä Jumalaa, jota evankeliumia hän käski julistaa, ja Kristus edustaa Paavalin syntievankeliumia kulttihahmona, joka on uusi nimi pakanalliselle hallitsijalle, Auringonjumala Sol Invictukselle. Ovat kaksi täysin eriasiaa.
Nämä nimet yhdistetään juutalaisen luomassa kristinuskossa, kun halutaan luoda väärinymmärrys, että juutalaisella syntiopilla olisi jotakin tekemistä Jeesuksen opetuksen kanssa.
Mutta myös siksi, että häivytetään käsite Jeesuksesta israelilaisena, kun hän opetti taivasten valtakunnan isänä Israelin Jumalaa, eikä juutalaisten Baal-uhrikulttijumalaa.
Ja itse tarina Kristuksena luodaan sitten perisyntivalheella Luojajumalasta, itse uhrina, Kristus-nimellä Jeesuksena.
Ja näin katoaa koko Israelin Jumala pelikentältä, eivätkä uskovaiset huomaa mitään vikaa kristinuskon syntiopissa, jossa todellisuudessa onkin kaksi eri Jumalan nimistä - on uhri Jumala ja uhrilahjan saaja Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä nimet yhdistetään juutalaisen luomassa kristinuskossa, kun halutaan luoda väärinymmärrys, että juutalaisella syntiopilla olisi jotakin tekemistä Jeesuksen opetuksen kanssa.
Mutta myös siksi, että häivytetään käsite Jeesuksesta israelilaisena, kun hän opetti taivasten valtakunnan isänä Israelin Jumalaa, eikä juutalaisten Baal-uhrikulttijumalaa.
Ja itse tarina Kristuksena luodaan sitten perisyntivalheella Luojajumalasta, itse uhrina, Kristus-nimellä Jeesuksena.
Ja näin katoaa koko Israelin Jumala pelikentältä, eivätkä uskovaiset huomaa mitään vikaa kristinuskon syntiopissa, jossa todellisuudessa onkin kaksi eri Jumalan nimistä - on uhri Jumala ja uhrilahjan saaja Jumala.Ja on kaksi eri evankeliumia, joissa on eri Jumalat - Augsburgin tunnustuksen mukaan on tosi Jumala, joka uhrina lepyttää vihaisen Jumalan, ettei tämä laita helvettiin.
Lupaus tosin on katteeton, ja tarinan mukaan uskovaiset päätyvät helvettiin Jumalansa luo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja on kaksi eri evankeliumia, joissa on eri Jumalat - Augsburgin tunnustuksen mukaan on tosi Jumala, joka uhrina lepyttää vihaisen Jumalan, ettei tämä laita helvettiin.
Lupaus tosin on katteeton, ja tarinan mukaan uskovaiset päätyvät helvettiin Jumalansa luo.Jeesus ja Kristus ovat kaksi täysin eri asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ja Kristus ovat kaksi täysin eri asiaa.
Esimerkiksi Augsburgin tunnustuksessa on hyvin tarkkaan, että missä kohdassa lukee nimi Jeesus ja missä kohdassa nimi Kristus. Vain nimi Kristus lukee, kun pelastaa uhrina, ja vain nimi Jeesus, kun tulee lukemaan viimmeisen tuomion (pettämisestään).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esimerkiksi Augsburgin tunnustuksessa on hyvin tarkkaan, että missä kohdassa lukee nimi Jeesus ja missä kohdassa nimi Kristus. Vain nimi Kristus lukee, kun pelastaa uhrina, ja vain nimi Jeesus, kun tulee lukemaan viimmeisen tuomion (pettämisestään).
Tästä varmasti arkkipiispa Luoma pystyisi paremmin - ja varmasti tarkemmin - esitelmöimään, mutta periastteessa nimet Kristus ja Jeesus ovat toisensa opillisesti poissulkevia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä varmasti arkkipiispa Luoma pystyisi paremmin - ja varmasti tarkemmin - esitelmöimään, mutta periastteessa nimet Kristus ja Jeesus ovat toisensa opillisesti poissulkevia.
Ja tätä tarkoittaa se, että Jeesuksen opetuksista on pois Kristus, kun taas kristuskulttiin ei voi sopia Jeesus.
- Anonyymi
Mitähän sieniä se syö?
- Anonyymi
Tämä on se metka asia, mitä aina ihmettelen - jos tyhmä ei ymmärrä jotakin asiaa, niin vika on jonkun toisen korvien välissä?! Minkä logiikan mukaan se näin menee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on se metka asia, mitä aina ihmettelen - jos tyhmä ei ymmärrä jotakin asiaa, niin vika on jonkun toisen korvien välissä?! Minkä logiikan mukaan se näin menee?
Mitä et ymmärrä?
- Anonyymi
Höpöukko.
- Anonyymi
Huru-ukko koko miehimys.
- Anonyymi
Kunhan höpöttää….
- Anonyymi
Luoma on velvoitettu ajamaan nykyaikaista wokettavaa ja poliittista luterilaisuutta mitä Martti Lutherkaan ei olisi hyväksynyt.
Tähän wokettavaan luterilaisuuteen kuuluu Jumalan sanan mitätöiminen koska Jumala vastustaa homoseksiä minkä kannatus Luomalle on välttämätöntä. Tästä syystä nykykirkko vieroksuu Jeesusta eli Jumalan sanaa. Vain poikkeustapauksissa kirkko edes enää mainitsee nimen Jeesus vaan käyttää Messiaan kreikankielistä arvonimeä Kristus. Kirkko ei edes suostu käyttämään Jeesuksen alkuperäistä arvonimeä Messias.
"12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä (Jeesus) ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.""- Anonyymi
Juuri niin.
- Anonyymi
Juuri näin. Oliko ihan varmasti aitoa Paavalia - meidän - juutalaisten pelastumiseksi lain kirouksesta (Gal.3:13) - kun et kehdannut laittaa selvää lähekoodia tälle NIMEN PELASTUKSELLE?
- Anonyymi
"Ei ole taivaan alla", ja Jeesus opettaa meidän todellisuuden olevan taivasten valtakunta - sen alla on helvetti.
- Anonyymi
Martti Simojoen jälkeen ei maassa ole ollut täysjärkistä piispaa.
- Anonyymi
Pitänee aikalailla paikkansa, Simojoen jälkeen arkkipiispat eivät ole uskaltaneet asettua poikkiteloin tämän maailman (=paholaisen) poliittisten valtavirtausten kanssa. Ei edes taistolaisuutta ja sen hulluutta uskallettu ponnella vastustamaan, vaikka jokainen tiesi että se on täysin jumalatonta eli ateistista propagandaa.
Nyt arkkipiispa on hiljaa länsi-Afrikan kristittyjen tapoista mitä siellä tapahtuu radikaalin islamin toimesta tuhansin uskovin. Joten nykyisin luterilaisen kirkon rappiota alleviivaa tämä hiljaisuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitänee aikalailla paikkansa, Simojoen jälkeen arkkipiispat eivät ole uskaltaneet asettua poikkiteloin tämän maailman (=paholaisen) poliittisten valtavirtausten kanssa. Ei edes taistolaisuutta ja sen hulluutta uskallettu ponnella vastustamaan, vaikka jokainen tiesi että se on täysin jumalatonta eli ateistista propagandaa.
Nyt arkkipiispa on hiljaa länsi-Afrikan kristittyjen tapoista mitä siellä tapahtuu radikaalin islamin toimesta tuhansin uskovin. Joten nykyisin luterilaisen kirkon rappiota alleviivaa tämä hiljaisuus.Jos Suomen raamattukäräjin Länsi on julistanut avoimen sodan, Yhdysvaltain presidentin kirjeen mukaan, kristinuskoa vastaan, niin paljonko on varaa huudella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Suomen raamattukäräjin Länsi on julistanut avoimen sodan, Yhdysvaltain presidentin kirjeen mukaan, kristinuskoa vastaan, niin paljonko on varaa huudella?
Mikä saa teidät kuvittelemaan, että tämä on enemmän rappiota, kuin viattoman opettajan - moraalia ja etiikkaa opettaneen - kiduttamisen palvonta, kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna taivasten valtakunnan isä Jumalana?
En osaa maailmassa edes kuvitella pöyristyttävämmän röyhkeämpää oppia, kuin mihin kristinusko perustuu Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä saa teidät kuvittelemaan, että tämä on enemmän rappiota, kuin viattoman opettajan - moraalia ja etiikkaa opettaneen - kiduttamisen palvonta, kuoliaaksi kidutettuna ja kiroukseksi kirottuna taivasten valtakunnan isä Jumalana?
En osaa maailmassa edes kuvitella pöyristyttävämmän röyhkeämpää oppia, kuin mihin kristinusko perustuu Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä!Tuskin maltan odottaa, että kirkko saa tuomittua teidät kaikki helvetin tuleen, vai luuletteko pääsevänne helvetin tuomiotanne pakoon, kysyi eräs joskus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin maltan odottaa, että kirkko saa tuomittua teidät kaikki helvetin tuleen, vai luuletteko pääsevänne helvetin tuomiotanne pakoon, kysyi eräs joskus?
Kirkolla ei ole mitään valtaa tuomita yhtään ketään!
- Anonyymi
Täysjärkistä arkkipiispaa - kai tarkoitit ?
Martti Simojoesta sanoi piispa kollega että kun hän tapasi piispa Vaino Malmivaaran niin oli niin vaikuttunut, että meni peilin eteen ja totesi: Martti..sinun pitää tehdä parannus !
Väinöstä oli niin hehkunut Kristuksen tuoksu.
- Anonyymi
Aito_laisen ”lainaus” johtaa vain tälle sivulle, koska kyseessä ei ole aito lainaus, vaan valhe, jossa aito_lainen halusi vaihtaa sanojen järjestystä, jotta voisi paremmin tehdä Luomasta naurunalaisen, mutta teki yksinomaan itsestään typerän.
Eikö Luoman oman sanomiset riitä kritiikin pohjaksi?- Anonyymi
Kyllä Luoma tekee ihan itse itsensä naurunalaiseksi.
- Anonyymi
Yritä keskittyä omiin kirjoituksiisi, äläkä aitolaisen näkemiseen jokaisessa ketjussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritä keskittyä omiin kirjoituksiisi, äläkä aitolaisen näkemiseen jokaisessa ketjussa.
Just niin!
- Anonyymi
Olet tunnetusti valehtelusta ja itsesi peukutteluista riippuvainen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Luoma tekee ihan itse itsensä naurunalaiseksi.
Voi tehdä, mutta sinä teet itsesi mm. tarpeellasi valehdella hänestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa typerä, valheellinen kommentti.
Sinut on helppo tunnistaa ja valheisiisi saa puuttua.
Kun vakehtelet ja kommentoit valheittesi pohjalta, silloin kirjoitat asioiden ohi, et tosiasioista. Luomastakaan ei ole lupa valehdella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just niin!
Komppasit siis valheitasi, joila yritit ohittaa vastuun omista valheistasi…
kun et mitään välitä, valehtelet vain mitä huvittaa ilman moraalia.
- Anonyymi
Aloituksen aiheeseen ja T. Luoman sanomiseen: "Uskoni kohde on Kristus, ei Raamattu". Kielii ja viestittää ennenkaikkea sitä pöyhkeyttä, miten hän suhtautuu ylimielisesti niitä kohtaan, jotka kuitenkin pitävät myös Raamatunsanaa ohjenuoranaan johtamansa kirkkointuition sisällä. En ota siihen kantaa, käyttääkö hän nimeä Kristus vai Jeesus.
Vaikka kirjoittaisin minkälaisen syytelistan tässä yhteydessä hänelle, en kuitenkaan sitä tee. Miksi?
Vaikka kirjoittaisin hänelle syytelistan huonosti johdetusta hommasta, punavärisen viitan vaihtamisesta sateenkaaren väreihin, joka sekin jo itsessään viestii jotakin ja kielii itsessään. Sateenkaarihan "luotiin" ihan eri asiaa varten. Isosta Kirjasta voi lukea. Hän ei tulisi sillä yhtään hullua hurskaammaksi, ellei hän itse suostu ottamaan vastaan.
Sillä jokapaikkaan ei tarvitse mennä "esiintymään". Jokainen on vapaa valitsemaan seuransa. Myös T. Luoma. Kuten minäkin, ja peräkylän Sanelma, tai Kerttu. Tai naapurin Taisto.- Anonyymi
Luoma on susi paimenen stolassa.
- Anonyymi
Muutenkin länsimaiden kirkon päättäjien on alistuttava poliittisten päättäjien tahtoon (tahdon ilmaisijoina ovat nykyään islam ja vasemmisto) ja nämä kirkolliset päättäjät ovat alistuneet tähän säilyttääkseen mukavan virka-aseman.
Tämä piirre ihmisissä on ollut kaikkina aikoina sillä vain Jeesukseen uskovat alistumme tapettaviksi ja tuhottaviksi koska Jeesus alistui. Emme edes saa olla Mestariamme paremmassa asemassa, meidän on kuoltava kuten uskovat kaikkina aikoina, ensin henkisesti ja joskus sitten jopa fyysisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luoma on susi paimenen stolassa.
Mikä onkaan kauheampaa, kuin lammas varustettuna suden hampailla?
En ole ikinä tykännyt kauhuelokuvista. Siltähän tämä maailma varmaankin näyttää.
Toisin sanoen, en ole ikinä juonut maitoa enkä juo. Niin kuin siinä TV mainoksessa.
Kyllä maar miekin maidosta tykkään. Ja kermasta sopivasti, jopa mustan kahvin terästykseks. Mutta kyllä se lantrattu ja kuorittu kurrikin kelpaa..ruuan kanssa.
- Anonyymi
Ukko on ihan sekaisin,
- Anonyymi
sitä se teettää...
- Anonyymi
Kirkon ei pitäisi sotkeentua mitenkään homojuttuihin, vaan keskittyä omaan perustehtävänsä, ja antaa valtiovallan hoitaa omat säätämänsä avioliittolakinsa toimeenpanot ja lain tulkinnat.
- Anonyymi
Kirkon ei pitäisi sotkeentua minkäänlaisiin väliaikaisiin poliittisiin virtauksiin vaan julistaa iankaikkista totuutta ja uskoon tulemista Jeesukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkon ei pitäisi sotkeentua minkäänlaisiin väliaikaisiin poliittisiin virtauksiin vaan julistaa iankaikkista totuutta ja uskoon tulemista Jeesukseen.
Ei pelkkä uskoontulo ole koko totuus. Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkkä uskoontulo ole koko totuus. Ihminen saadaan käännyttämällä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.Jaak. 2:20
Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kirkon ei pitäisi sotkeentua minkäänlaisiin väliaikaisiin poliittisiin virtauksiin vaan julistaa iankaikkista totuutta ja uskoon tulemista Jeesukseen."
Jos kirkko haluaa pysyä kristillisenä niin sen ei pitäisi ottaa kantaa mihinkään maalliseen ja poliittiseen asiaan. Poliittiset asiat kun aina ovat vain aikansa lapsia ja virtauksia joilla ei ole koskaan historiassakaan ollut pysyvää vaikutusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kirkon ei pitäisi sotkeentua minkäänlaisiin väliaikaisiin poliittisiin virtauksiin vaan julistaa iankaikkista totuutta ja uskoon tulemista Jeesukseen."
Jos kirkko haluaa pysyä kristillisenä niin sen ei pitäisi ottaa kantaa mihinkään maalliseen ja poliittiseen asiaan. Poliittiset asiat kun aina ovat vain aikansa lapsia ja virtauksia joilla ei ole koskaan historiassakaan ollut pysyvää vaikutusta.Syytä olettaa,että vuonna 2025 etiikkaa ja moraalia opettaneen opettajan kidutuskuolema, uskontona, on äärimmäisen huono juttu. Varsinkin kun usko Jeesukseen perustuu Luojajumalan kiroukseen, kun olisi kuulunut uskoa Jeesusta.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli aikansa kuuluisimpia homoseksuaaleja. Molemmat vietiin vankilaankin niistä asioista.
- Anonyymi
Tiedä itsekään mitä höpöttää.
- Anonyymi
Ihan näkoistään söpötystä.
- Anonyymi
Dementia?
- Anonyymi
Kristus on Raamattu.
- Anonyymi
Höpöhöpö!
- Anonyymi
Asiaa on. Asiaa on. Monenmoista asiaa. Siellä ja täällä. Täällä ja siellä.
Onneksi kaikki eivät ole lapualaisia tai eteläpohjanmaalaisia kiroilijoita tai kieroilijoita.
Kaiketi sekin joidenkin onni.
No. Tää nyt on tätä.- Anonyymi
Ihan on vain jokaisen ihmisen älystä kiinni. Ei sen vaikeampaa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja12914280Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va275908SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1545465Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2984319HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.384067"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste993641Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant23551Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan223518Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan592601Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.921387