Siinä tyhjentävästi parisuhteen kriiseistä

Anonyymi-ap

27

341

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos. Lista ei kuitenkaan ole tyhjentävä.

Nuo ovat kaikki vain käyttäytymiseen liittyviä seikkoja, ja kaikki tuollaista mulqwist-käyttäytymistä.

Lista ei käsittele erilaisten ominaisuuksien yhteensovittamista. Sellaiseen ei liity pahantahtoisuutta tai huonoa käytöstä muulloin kun silloin, jos persoonallisuuden eroja ei osata ottaa huomioon. Useimmat meistä eivät kuitenkaan (toivottavasti) ole suhteessa noin mulqwisteja kuin tuossa listassa väitetään. Toimimme joskus vain eri logiikalla kuin suhteen toinen osapuoli.

🦄

• Anonyymi

Niinpä, suhteessa olisi kumpaisenkin hyvin hyvä tietää kumppanin "käyttöohjeet".

Ihmettelen myös vähän noita listoja erilaisista "merkeistä". Parempi olisi antaa hyviä malleja miten merkkeihin reagoida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, suhteessa olisi kumpaisenkin hyvin hyvä tietää kumppanin "käyttöohjeet".

Ihmettelen myös vähän noita listoja erilaisista "merkeistä". Parempi olisi antaa hyviä malleja miten merkkeihin reagoida.

Mutta siellähän olikin neuvoja, miten toimia, jos huomaa merkkejä.

• Anonyymi

"Teksti: Elina Järvi"

Onpa myrkyllistä kaakatusta.

• Anonyymi

Kui niin, mielestäni tuo oli hyvä.

Lähinnä ihmettelen joidenkin ymmärtämisongelmia 😂

• Anonyymi

Listaus on mielestäni hieman hämmentävä. Tuossa lueteltiin asioita, joiden kohdalla itse olettaisin tyhmimmänkin jo aikaa sitten tajunneen asioiden olevan päin peetä. En kyllä miten tilanne voisi mennä noin huonoksi, ilman että on edes tunnistettu ongelmia olevan.

• Anonyymi

Juuri tätä yritin ylempänä ilmaista. Sen lisäksi etten enää kuvailisi noita listan asioita "kriiseiksi" vaan katastrofeiksi, ne ovat mielestäni esimerkkejä vastuuttomasta käyttäytymisestä. Ei aikuinen käyttäydy noin.

Ymmärrän sanan "parisuhteen kriisi" aivan eri tavalla! Siinä on mielestäni taustalla intressiristiriita, luonne-ero, muutokseen reagoiminen tai kommunikaatio-ongelma.

Nuo listassa olevat asiat ovat mielestäni luokattoman huonoa käyttäytymistä, jota havaitessaan kannattaisi juosta jo karkuun...

Ja niille jotka väittävät minun olevan aina oikeassa.... No, olenhan minä aika usein oikeassa! 🤭

Ylempänä oleva kommentti, jossa kirjoittajan tekstiä väitetään "kaakatukseksi", on kuitenkin vain naisvihaa ja halveksumista. Pyysin sen kommentin poistoa... saa nähdä kuinka käy. Itse kiittäisin tuon tekstin kirjoittajaa ja tämän ketjun aloittajaa tärkeän asian nostamisesta keskusteluun. Kyllä eri mieltä voi olla asiallisestikin.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri tätä yritin ylempänä ilmaista. Sen lisäksi etten enää kuvailisi noita listan asioita "kriiseiksi" vaan katastrofeiksi, ne ovat mielestäni esimerkkejä vastuuttomasta käyttäytymisestä. Ei aikuinen käyttäydy noin.

Ymmärrän sanan "parisuhteen kriisi" aivan eri tavalla! Siinä on mielestäni taustalla intressiristiriita, luonne-ero, muutokseen reagoiminen tai kommunikaatio-ongelma.

Nuo listassa olevat asiat ovat mielestäni luokattoman huonoa käyttäytymistä, jota havaitessaan kannattaisi juosta jo karkuun...

Ja niille jotka väittävät minun olevan aina oikeassa.... No, olenhan minä aika usein oikeassa! 🤭

Ylempänä oleva kommentti, jossa kirjoittajan tekstiä väitetään "kaakatukseksi", on kuitenkin vain naisvihaa ja halveksumista. Pyysin sen kommentin poistoa... saa nähdä kuinka käy. Itse kiittäisin tuon tekstin kirjoittajaa ja tämän ketjun aloittajaa tärkeän asian nostamisesta keskusteluun. Kyllä eri mieltä voi olla asiallisestikin.

🦄

Juurikin noin. Oman kokemukseni mukaan se kriisi on koettu jo kauan ennen kun ollaan linkin takana olevan listan tilanteessa. Tuossa ollaan jo lähtökuopissa, eikä enää kriiseilemässä. Toinen mahdollinen tulkinta on tosiaan se, että kyse on lapsellisesta kiukuttelusta, mielenosoituksista tai kykenemättömyydestä asiallisuuteen ja rakentavuuteen. Oli kyseessä kumpi tahansa, niin mielestäni tuossa ollaan jo pahasti myöhässä näitä miettimässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin noin. Oman kokemukseni mukaan se kriisi on koettu jo kauan ennen kun ollaan linkin takana olevan listan tilanteessa. Tuossa ollaan jo lähtökuopissa, eikä enää kriiseilemässä. Toinen mahdollinen tulkinta on tosiaan se, että kyse on lapsellisesta kiukuttelusta, mielenosoituksista tai kykenemättömyydestä asiallisuuteen ja rakentavuuteen. Oli kyseessä kumpi tahansa, niin mielestäni tuossa ollaan jo pahasti myöhässä näitä miettimässä.

Onhan kaakattaja kääntänyt paljon aitoa vaihdevuosikriisiä miehen viaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan kaakattaja kääntänyt paljon aitoa vaihdevuosikriisiä miehen viaksi.

Miehilläkin sitten on mitä ilmeisimmin tasan samanlaiset vaihdevuosikaakatukset. Sen verran paljon tuossa on asiaa, josta miehetkin kaakattavat.

• Puoliso tahtoisi että tekisimme arjessa jotain yhdessä.
      Meillä on kuitenkin vähän yhteisiä intressejä. Siivous taitaa olla ainoa sellainen, mutta ei sitäkään jaksa aina tehdä.

Television katselu yhdessä, sohvalla maaten, on noussut puolisolle tärkeäksi aiheeksi.

En kuitenkaan suoriudu siitä kiitettävästi.
      Torkahtelen vähän väliä ja minua tuupitaan jatkuvasti hereille.

Puoliso kuitenkin ymmärtää, että parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja.

• Anonyymi

Hmm ... ymmärrän kyllä, että yhteinen tekeminen on tärkeää. Sitä en kuitenkaan ymmärrä miksei toinen saisi nukkua. Tietysti, jos se häiritsee sitten yöuniasi, niin okei. Noin yleisesti mietin kuitenkin, että mikä siinä nukahtamisessa on se ongelma? Haluaisiko hän keskustella sitten jälkikäteen siitä mitä katsoitte, vai häiritseekö kuorsaamisesi, vai mitä? Itse ajattelisin, että jos se toinen nyt kuitenkin siinä vieressäni olisi, niin nukkukoon, jos nukuttaa. 🙂

• Anonyymi

Minä olen myös huono telkkukaveri.

Minä en pysty YHTÄÄN katsomaan telkkua niin, etten tekisi siinä jotain muuta samalla. 😁

En ole koskaan nukkunut telkun edessä, mutta minulta onnistuu mm. kirjojen tai (sanoma)lehtien lukeminen, puhelimen selaaminen (mukaan lukien Sinkut-palstalle kirjoittelu), käsitöiden tekeminen tai muu pikkunäprääminen, syöminen, puhelimessa puhuminen ja (viikonloppuiltaisin) alkoholijuoman siemailu. Puheluun kysyn tietysti luvan toiselta telkun katsojalta.

Eihän telkkua VOI katsoa pitkästymättä ilman, että samalla tekee jotain muuta. Se on täysin mahdotonta. Välillä minua pyydetään kommentoimaan ohjelman sisältöä. Se ei välttämättä aina onnistu... 🙈

🦄

• Anonyymi kirjoitti:

Hmm ... ymmärrän kyllä, että yhteinen tekeminen on tärkeää. Sitä en kuitenkaan ymmärrä miksei toinen saisi nukkua. Tietysti, jos se häiritsee sitten yöuniasi, niin okei. Noin yleisesti mietin kuitenkin, että mikä siinä nukahtamisessa on se ongelma? Haluaisiko hän keskustella sitten jälkikäteen siitä mitä katsoitte, vai häiritseekö kuorsaamisesi, vai mitä? Itse ajattelisin, että jos se toinen nyt kuitenkin siinä vieressäni olisi, niin nukkukoon, jos nukuttaa. 🙂

Pirteänä minäkin haluaisin jakaa elokuvia hänen kanssaan.

On kiinnostavaa kuulla ja nähdä miten toinen reagoi elokuvan kohtauksiin.
        Hyvän elokuvan jälkeen yleensä keskustellaan siitä.

• Anonyymi

Ainoat kompromissit mitä parisuhteessa pitää tehdä on että mies valitsee parhaan saatavilla olevista nuorikoista, ja sitten nuorikko alkaa tottelemaan miestään. Tämä on toiminut hyvin, tuhansien vuosien ajan.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen myös huono telkkukaveri.

Minä en pysty YHTÄÄN katsomaan telkkua niin, etten tekisi siinä jotain muuta samalla. 😁

En ole koskaan nukkunut telkun edessä, mutta minulta onnistuu mm. kirjojen tai (sanoma)lehtien lukeminen, puhelimen selaaminen (mukaan lukien Sinkut-palstalle kirjoittelu), käsitöiden tekeminen tai muu pikkunäprääminen, syöminen, puhelimessa puhuminen ja (viikonloppuiltaisin) alkoholijuoman siemailu. Puheluun kysyn tietysti luvan toiselta telkun katsojalta.

Eihän telkkua VOI katsoa pitkästymättä ilman, että samalla tekee jotain muuta. Se on täysin mahdotonta. Välillä minua pyydetään kommentoimaan ohjelman sisältöä. Se ei välttämättä aina onnistu... 🙈

🦄

Elokuvan aikana saatan kaivella kännykästä elokuvan kontekstiin liittyviä tietoja.

Viimeksi selvitin itselleni millainen oli Kalmarin unioni ja sen historia.
        Samalla selailin muut tuon aikakauden tapahtumat.

Siinä kyllä kärsi elokuvan katselu ja vaimokin taisi huomauttaa.

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

Elokuvan aikana saatan kaivella kännykästä elokuvan kontekstiin liittyviä tietoja.

Viimeksi selvitin itselleni millainen oli Kalmarin unioni ja sen historia.
        Samalla selailin muut tuon aikakauden tapahtumat.

Siinä kyllä kärsi elokuvan katselu ja vaimokin taisi huomauttaa.

Kumman elokuvan katselu siitä kärsi? Jos luet hiljaa puhelintasi, eihän se vaimoasi haittaa. Sitä paitsi onhan esimerkiksi Wikipedia paljon kiinnostavampi paikka kuin mikään elokuva!

🦄

• Anonyymi kirjoitti:

Kumman elokuvan katselu siitä kärsi? Jos luet hiljaa puhelintasi, eihän se vaimoasi haittaa. Sitä paitsi onhan esimerkiksi Wikipedia paljon kiinnostavampi paikka kuin mikään elokuva!

🦄

Elokuva oli mielestäni mielenkiintoinen juuri sen kontekstin vuoksi.
        Pidän epookkielokuvista ja ahmin visuaalista historiaa, vaikka se on usein vääristynyttä.

Puoliso elää draamassa, itkee ja iloitsee.

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

Elokuva oli mielestäni mielenkiintoinen juuri sen kontekstin vuoksi.
        Pidän epookkielokuvista ja ahmin visuaalista historiaa, vaikka se on usein vääristynyttä.

Puoliso elää draamassa, itkee ja iloitsee.

Niin mutta mistä se vaimo siis tarkalleen ottaen huomautti? En hahmota sitä tekstistäsi.

🦄

• Anonyymi kirjoitti:

Niin mutta mistä se vaimo siis tarkalleen ottaen huomautti? En hahmota sitä tekstistäsi.

🦄

😊Odotin tuota.
        Haluat täsmävastauksia.
        Toivoin nöyrästi, että et alkaisi saivartelemaan.👍

Hän halusi jakaa elokuvakokemuksen kanssani. Hän koki, että se mahdotonta, jos en katso elokuvaa.

Mielestäni tämä ilmeni ketjun aikaisemmissa viesteissä. Tosin kirjoitustyylini on ympäripyöreä.

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

😊Odotin tuota.
        Haluat täsmävastauksia.

Hän halusi jakaa elokuvakokemuksen kanssani. Hän koki, että se mahdotonta, jos en katso elokuvaa.

Mielestäni tämä ilmeni ketjun aikaisemmissa viesteissä. Tosin kirjoitustyylini on ympäripyöreä.

"Hän halusi jakaa elokuvakokemuksen kanssani. Hän koki, että se mahdotonta, jos en katso elokuvaa."

Kiitos tästä! Olin utelias. 😁

Täsmäkysymykset eivät ole saivartelua. Minulle on normaalia, että toinen välillä katsoo telkkua ja toinen tekee siinä vieressä hetken jotain muuta ja ehkä sitten katoaa välillä muualle. Ei se toinenkaan kyllä juuri koskaan mitään elokuvaa katso, muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.

Mutta jos joku pyytäisi minua katsomaan elokuvan kanssaan, pyytäisin sellaisesta jo palkkaa!

🦄

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

😊Odotin tuota.
        Haluat täsmävastauksia.

Keskusteluiden sisältö kuuluu konmarittaa , kääriä ja laittaa pinoon minimaallisesti tilaa vieden. Kiihkeä yksisarvisemme on joskus liian vauhdikas 😂.
        -sivusta

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

😊Odotin tuota.
        Haluat täsmävastauksia.

Ratkaisu: menette leffateatteriin elokuvaa katsomaan, puhelimet kiinni.

• Anonyymi

Jaaha, no eihän siinä sitten mitään. En nyt oikein keksi mitään muuta, kuin jaahas.

Jasu

• Hyvä artikkeli, kiitos.

• Anonyymi

Asiallisia asioita. Ei voi kuin ihmetellä miksei ihmiset huomaa parisuhteensa olevan kriisissä. Kenties he eivät myöskään keksi miten keskustella asiasta.

• Anonyymi

Sama juttu, kun joku on ikänsä jollakin työpaikalla töissä ja ihmettelee miksi joku uusi ei osaa mitään työjuttuja.

Ei asioita osaa, ellei niitä opi jossain. Olisi hyvä, jos parisuhteessa edes toinen osaisi neuvoa ja toinen olisi vähintään vastaanottava ja sovittelunhaluinen.

Aika usein ei ole kumpikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22