Sitä saa syödä isoja ruokaannoksia ja laihtuu jos jättää pois kaikki herkut joissa on paljon rasvaa ja sokeria sekä suuret leipä ja pullamäärät.
Sitä voi laihduttaa niinkin että paino pysyy melkein samassa,mutta läskiä sulaa pois vatsasta.
Jos jättää pois kokonaan hiilihydraatit,nesteet poistuu kehosta.😲Silloin laihtuu jos kulutus on suurempi mitä syöty energiamäärä.
Hiilihydraatit ei lihota,
https://vm.tiktok.com/ZNd3SnLUm/
Hiilihydraatti ei lihota
49
441
Vastaukset
- Anonyymi
Siis hiilarivapaat leivät on jätettävä pois? Kohdalleni ei mokomia ole osunut!
- Anonyymi
Espanjalainen 117 vuotiaaksi elänyt nainen ei juuri viljatuotteita ravinnokseen käyttänyt ja eli kuolemaansa asti toimintakykyisenä. Leipä on vain nimike viljasta tehdylle tuotteelle. Hiilihydraatteja on muissakin tuotteissa kuin viljassa kyseessä on lähinnä sokeri silloin kun hiilihydraateista puhutaan, puhdas sokeri on 100% hiilihydraatti. Viljatuotteiden hiilihydraattipitoisuus vaihtelee 70% - 15% valmisteesta riippuen leseissä on yleensä vähemmän hiilihydraatteja. Hiilihydraatteja ei täysin pysty välttelemään, mutta eläinkunnan tuotteissa kuten liha, kala, kananmunat, rasvat ja niin edelleen niitä ei juuri ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Espanjalainen 117 vuotiaaksi elänyt nainen ei juuri viljatuotteita ravinnokseen käyttänyt ja eli kuolemaansa asti toimintakykyisenä. Leipä on vain nimike viljasta tehdylle tuotteelle. Hiilihydraatteja on muissakin tuotteissa kuin viljassa kyseessä on lähinnä sokeri silloin kun hiilihydraateista puhutaan, puhdas sokeri on 100% hiilihydraatti. Viljatuotteiden hiilihydraattipitoisuus vaihtelee 70% - 15% valmisteesta riippuen leseissä on yleensä vähemmän hiilihydraatteja. Hiilihydraatteja ei täysin pysty välttelemään, mutta eläinkunnan tuotteissa kuten liha, kala, kananmunat, rasvat ja niin edelleen niitä ei juuri ole.
Hän söi kyllä 8 eri viljaa
- Anonyymi
Kyllä elimistö tarvitsee hiilihydraatteja toimiakseen. Ihme ettei ihmiset tiedä tätä v 2025
- Anonyymi
Paino pysyy melkein samassa mutta läskiä sulaa pois vatsasta? Miten?
Pois vatsasta. Sisäelimistä vai ihon alta?- Anonyymi
Hiilihydraatit ovat välttämättömiä rasvojen hajottamisessa. Siinä sulle vastaus. onko vielä jotain kysymyksiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiilihydraatit ovat välttämättömiä rasvojen hajottamisessa. Siinä sulle vastaus. onko vielä jotain kysymyksiä
Maksa itseasiassa tekee hiilihydraateista rasvaa jota kutsutaan sisäelin rasvaksi. Entsyymien tehtävä elimistössä on hajottaa ravinteita elimistölle tarpeelliseen muotoon. Rasvat taas toimivat solujen rakennusaineena mm. aivot sisältävät 70 % rasvaa. Eli hiilihydraatit ei mitään hajota elimistössä. Ihminen pärjää aivan hyvin ilman hiilihydraattejakin rasvojen toimiessa energianlähteenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maksa itseasiassa tekee hiilihydraateista rasvaa jota kutsutaan sisäelin rasvaksi. Entsyymien tehtävä elimistössä on hajottaa ravinteita elimistölle tarpeelliseen muotoon. Rasvat taas toimivat solujen rakennusaineena mm. aivot sisältävät 70 % rasvaa. Eli hiilihydraatit ei mitään hajota elimistössä. Ihminen pärjää aivan hyvin ilman hiilihydraattejakin rasvojen toimiessa energianlähteenä.
Eiköhän solujen uusiutumisessa oleellinen osa ole proteiineilla. Pelkästä rasvasta ei nyhjästä uutta solukkoa eikä edes korvata vanhaa, poistuvaa.
Viimeisen lauseesi vahvistan oman kokemukseni perusteella. Niukkakuituinen sapuska tarvitsi suoliston toiminnan vuoksi hyytelöityvää granulaattia. Ei hiilaria.
Kasvien maanpinnan yläpuolisten vihreiden osien syöminen olisi täyttänyt kuitutarpeen aiheuttamatta hiilaritulvaa.
Itse söin surutta sikaa ja nautaa. Myös broileria. Kaloista savustettua tuontisiikaa. Kirjo- ja kassilohi alkoi tympimään ja tarvitsi tauottelua kuten oikeastaan kaikki muukin. Järvikalat olisivat hyviä eikä niihin kyllästyisi mutta ovat kalliita.
Kananmunia harkiten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiilihydraattien tärkeimmät tehtävät elimistössä ovat energian tuottaminen, erityisesti keskushermostolle ja lihaksille, sekä proteiinien säästäminen muihin toimintoihin. Lisäksi ne edistävät suoliston terveyttä ja toimintaa ja ovat välttämättömiä rasvojen hajottamisessa. Ne auttavat myös parantamaan suorituskykyä ja nopeuttamaan palautumista liikunnan yhteydessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin jos sä syöt liikaa hiilihydraatteja silloin ne varastoituu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oot sä tosissa että kasvikset,marjat ,hedelmät ,palkokasvi, täysjyvävilja lihottavat . Ihan oikeesti. Uskot sä oikeesti noin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oot sä tosissa että kasvikset,marjat ,hedelmät ,palkokasvi, täysjyvävilja lihottavat . Ihan oikeesti. Uskot sä oikeesti noin
Jos syöt hedelmiä, palkokasveja, täysjyväviljaa, marjoja niin paljon ettet ehdi niitä kuluttaa niin varmasti ne varastoituu.
- Anonyymi
Hiilihydraattien TÄYDELLINEN välttäminen ei ole aivan helppoa.
- Anonyymi
Miksi niitä pitäis vältellä kun elimistö tarvitsee niitä toimiakseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi niitä pitäis vältellä kun elimistö tarvitsee niitä toimiakseen.
Vastaus oli suunnattu aloittajan kolmanteen osioon hiilareiden välttämisestä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaus oli suunnattu aloittajan kolmanteen osioon hiilareiden välttämisestä!
Tiedoksi syömällä runsaasti nestepitoisia ruokia kuten hedelmiä ja kasviksia nesteitä poistuu kehosta.
- Anonyymi
Ihmiset LIHOO vain herkuista,eli se pitää kiinnittää huomiota kaikista HERKUISTA tuleviin kaloreihin.
JOS terveellisesä ruuasta tulee vain 1000 kaloria ja herkuista 1500-3000 ihminen lihoo 😲☹️
JOS terveellisestä ruuasta tulee 1500 kaloria ja herkuista VAIN 500 KALORIA ihminen laihtuu.
Esim kilo perunaa VAIN 700 kaloria on noin 2 täyttä paistinpannullista hyvää ravitsevaa ruokaa.😮- Anonyymi
Kuka syö kilon perunoita aterialla, Joku todellisuudentaju pitää olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka syö kilon perunoita aterialla, Joku todellisuudentaju pitää olla.
Ei niitä pakko ole kerralla syödä 😱
- Anonyymi
Sopiva ruoka-annos on
300 g peruna 🥔
200 g liha 🥩
300 salatut 🍅🥬
JOS nuokin syö niin takuulla lähtee nälkä,eikä tee mieli yhtään syödä mitään ylimääräistä.
Tuosta tulee yhdellä aterialla 2 täyttä lautasellista.
Ja kalorit VAIN 1000 😲🍲 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopiva ruoka-annos on
300 g peruna 🥔
200 g liha 🥩
300 salatut 🍅🥬
JOS nuokin syö niin takuulla lähtee nälkä,eikä tee mieli yhtään syödä mitään ylimääräistä.
Tuosta tulee yhdellä aterialla 2 täyttä lautasellista.
Ja kalorit VAIN 1000 😲🍲Siitä tuleekin vain 600 kaloria,mutta kun juo päälle kakkukahvit se kasvaa 700 kaloriin,sekään EI ole liikaa syöty. 🤔
- Anonyymi
Jos hiilarit eivät lihota niin miksi sitten pitäisi jättää pois sokeri ja vähentää leivän ja pullan syömistä. Pullan vielä ymmärrän koska siinähän saattaa olla rasvaa mutta tuo sokerin ja leivän suosiminen niiden hiilaripitoisuuden vuoksi?
Onneksesi sokerissa ei ole sinulle häijyjä lihottavia aineita vaan täyttä, terveellistä ravintoa!- Anonyymi
Varmaan tarkoiteaan vaaleaa leipää. Ruisleivässä on enemmän ravintoaineiya kuin esim paahtoleivässä tai ranskanleivässä
- Anonyymi
ei se ruisleipä lihota vaan se mitä sä laitat sen päälle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan tarkoiteaan vaaleaa leipää. Ruisleivässä on enemmän ravintoaineiya kuin esim paahtoleivässä tai ranskanleivässä
Hiilari mikä hiilari. Aloittajan erittelemättä.
Ruisleivän hiilarit ovat "hitaampia" ja siinä on kuituja ja protskua.
Pakkausten tuoteselosteet valottavat asiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkausten tuoteselosteet valottavat asiaa.kyllä minä tiedän ,mutta kaikki ei tiedä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkausten tuoteselosteet valottavat asiaa.itse syön harvoin leipää. Kuitua saan muualta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei se ruisleipä lihota vaan se mitä sä laitat sen päälle
Totta. Minun herkkuani on ruisnäkkäri. Siihen margariinia, ja ihan pieni ripsaus suolaa. Tänään kyllä vähän opettelin jättää sen suolan pois. Muutenkin yritän vähentää suolan käyttöä. Paino on ehkä hiukan tippunut, syön paljon vihanneksia myös.
Ostin tänään lohta; 2, 5 kg perattuna. Hinta 20.00 e Silakan kilohinta tuplasti kalliimpi. Ostan kyllä välillä silakkaa tai muikkua.
- Anonyymi
Hiilareiden TÄYDELLINEN puute laihduttaa. Siis rasva vähenee mutta lihastakin lähtee.
- Anonyymi
eli mikä hyöty. sä voit syödä hiilihydraatteja ja polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasmassaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli mikä hyöty. sä voit syödä hiilihydraatteja ja polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasmassaa
Bulkkaus ja lihasmassan lisäys ovat kisojen välijaksojen puuhia. Kisoihin valmistautuminen on eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bulkkaus ja lihasmassan lisäys ovat kisojen välijaksojen puuhia. Kisoihin valmistautuminen on eri asia.
anteeksi. mä en tiennyt että palsta on kisaajille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
anteeksi. mä en tiennyt että palsta on kisaajille
Samat lainalaisuudet pätevät! Kehonrakennuksessa vain korostuen!
Itse olen vain ikääntynyt kuntoilija mutta kuvittelen tietäväni ko. alueesta jotain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat lainalaisuudet pätevät! Kehonrakennuksessa vain korostuen!
Itse olen vain ikääntynyt kuntoilija mutta kuvittelen tietäväni ko. alueesta jotain.Mun pointti on se että voi syödä hiilihydraatteja ja laihtua sekä kiinteytyä. Itse naisena en halua olla bodari. Yritän sanoa että itselläni on reidet kiinteytyneet vaikka harrastan vain ulkoilua ja kävelylenkkejä
- Anonyymi
Hiilihydraatti ei lihota,mutta LIIKA syöminen lihottaa.
- Anonyymi
Se pitää punnita ja mitata säännöllisesti vyötärön ympärysmitta.
Tiedoksi vaan että lihominen tulee aina vasta kuukauden jälkiviiveellä,eli sitä ei tiedä heti.
Se saattaa vain tuntua siltä että saa syödä eikä liho.
Se pitää aloittaa HETI uusi kuuri jos niin on päässyt käymään,muuten lihoo lisää ☹️
Ainut toimiva konsti laihtua on syödä vähän kaloreita, syödä vähän 😮💨 ja käydä vähintään kävelemässä. - Anonyymi
myös liian vähän syöminen johtaa usein lihoamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se pitää punnita ja mitata säännöllisesti vyötärön ympärysmitta.
Tiedoksi vaan että lihominen tulee aina vasta kuukauden jälkiviiveellä,eli sitä ei tiedä heti.
Se saattaa vain tuntua siltä että saa syödä eikä liho.
Se pitää aloittaa HETI uusi kuuri jos niin on päässyt käymään,muuten lihoo lisää ☹️
Ainut toimiva konsti laihtua on syödä vähän kaloreita, syödä vähän 😮💨 ja käydä vähintään kävelemässä.se nmikä toimiii toiselle, ei välttämättä toimi toiselle.
Liian vähän syöminen voi olla iso riski että nälkä on niin kova että joutuu illalla syömään liika-paljon ja toinen huono puoli liian vähän syömisessä voi olla se että voi tulla kaikki puutostilat kehoon kun keho ei saa tarpeeksi ruokaa&hivenaineita &vitamiineja. Kävelylenkin pituus ja tempo määrää sen miten minä syön ruokaa , ennen kävelyä ja kävelyn jälkeen.
Aamutankkaan itseni kaurapuurolla, menen lenkille jotta jaksaa tehdä se 8 km;n pituinen lenkki, ja tempotaso on nopeaa kävelyä, jopa ylikorostetun nopeata ja hiki siinä tulee että hiki alkaa virrata kesken kävelylenkin ja sitten välillä teen intervallia eli otan juoksuvetoja joho sisältyy kävelyä.
Lenkin jälkeen noin 1-2 tuntia niin syön lämminaterian ja sitä ennen tankkaan kehoa(palautumiseen lenkistä) jolloin kaurapatukalla tai lenkin aikana voin syyä kaurapatukan. Banaani myös hyvä, joka usein kaurapatukkaa vähäsokerisempi mut kyl vähäsokerisiakin kaurapatukkoja löytyy joskin aika hankalastilöydettäviä meinaa olla.
Pidän varani että saan tarpeeksi ruokaa hikisen ja pitkän liikunnan jälkeen että annoskoko pitää olla sellainen että se ei saa olla liian pieni koska kulutus on myös ollut luokkaa tosi kova mutta ihan eri asia jos tekee 3-4 kilsan kävelylenkin puolinopealla tai hitaalla etananvauhdilla niin voin silloin huoletta syyä pienen ateriamäärän.
Aamupala minun pitää olla jonkun verran syömistä, samoin klo 11.00 lämminateria , mikäli on liikuntaa ja myös ilman liikuntaakin mun kello 11.00 lämminaterian annoskoko on suurempi kuin kello 14.00 ja 17.00 lämminaterioiden annoskoot.
jos aamulla ja aamupäivällä tankkaa tarvittavan määrän ruokaa mahaan niin silloin ei tule yllätyksiä yleensä illalla kun monilla voi tulla liian kova nälkä eikä ne pysty kamppailemaan nälkää vastaan mutta voi olla yksilöllistä että toiset sietää näläntunnetta paremmin että siinä on kyse silloin ihmisen kehon biologisista eroista.
Kuten sanoin, en väitä olevani oikeassa ja jokaiselle toimii oma juttunsa.
minulla se kuvio menee noin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se nmikä toimiii toiselle, ei välttämättä toimi toiselle.
Liian vähän syöminen voi olla iso riski että nälkä on niin kova että joutuu illalla syömään liika-paljon ja toinen huono puoli liian vähän syömisessä voi olla se että voi tulla kaikki puutostilat kehoon kun keho ei saa tarpeeksi ruokaa&hivenaineita &vitamiineja. Kävelylenkin pituus ja tempo määrää sen miten minä syön ruokaa , ennen kävelyä ja kävelyn jälkeen.
Aamutankkaan itseni kaurapuurolla, menen lenkille jotta jaksaa tehdä se 8 km;n pituinen lenkki, ja tempotaso on nopeaa kävelyä, jopa ylikorostetun nopeata ja hiki siinä tulee että hiki alkaa virrata kesken kävelylenkin ja sitten välillä teen intervallia eli otan juoksuvetoja joho sisältyy kävelyä.
Lenkin jälkeen noin 1-2 tuntia niin syön lämminaterian ja sitä ennen tankkaan kehoa(palautumiseen lenkistä) jolloin kaurapatukalla tai lenkin aikana voin syyä kaurapatukan. Banaani myös hyvä, joka usein kaurapatukkaa vähäsokerisempi mut kyl vähäsokerisiakin kaurapatukkoja löytyy joskin aika hankalastilöydettäviä meinaa olla.
Pidän varani että saan tarpeeksi ruokaa hikisen ja pitkän liikunnan jälkeen että annoskoko pitää olla sellainen että se ei saa olla liian pieni koska kulutus on myös ollut luokkaa tosi kova mutta ihan eri asia jos tekee 3-4 kilsan kävelylenkin puolinopealla tai hitaalla etananvauhdilla niin voin silloin huoletta syyä pienen ateriamäärän.
Aamupala minun pitää olla jonkun verran syömistä, samoin klo 11.00 lämminateria , mikäli on liikuntaa ja myös ilman liikuntaakin mun kello 11.00 lämminaterian annoskoko on suurempi kuin kello 14.00 ja 17.00 lämminaterioiden annoskoot.
jos aamulla ja aamupäivällä tankkaa tarvittavan määrän ruokaa mahaan niin silloin ei tule yllätyksiä yleensä illalla kun monilla voi tulla liian kova nälkä eikä ne pysty kamppailemaan nälkää vastaan mutta voi olla yksilöllistä että toiset sietää näläntunnetta paremmin että siinä on kyse silloin ihmisen kehon biologisista eroista.
Kuten sanoin, en väitä olevani oikeassa ja jokaiselle toimii oma juttunsa.
minulla se kuvio menee noin.tarkoitan siis sitä ettei tuu väärinkäsityksiä että niinä päivinä jolloin en tee liikuntaa niin silloin annoskoot myös aamulla ja kello 11.00 on pienempiä kuin silloin kun teen aamuliikuntaa mutta aina mulla aamupala ja kello 11.00 lämminaterian annoskoko on isompi kuin kello 14.00 &17.00 aterioiden annoskoko.
Toivottavasti ymmärsitte kun meinaan kirjottaa epäselvästi.
- Anonyymi
Kalorit lihottaa, jos niitä syö enemmän kuin kuluttaa.
Piste.- Anonyymi
Urheilijat ja kovaa kuntoilevat pystyy syömään suuhunsa korkeakalorista kuhhan pittää muistaa se että liika on liikaa. Siksi esim kalorimittari olis hyvä olla. Tosin kaikille se ei sovi koska voi aiheuttaa stressiä.
Tiiän paljon kovaa kuntoilevia ja urheilijoita jotka esim kestävyysjuoksijat saattaa 10 -20 kilonmetrin lenkin päätteeksi tyhjentää karkkipussin tai osan pussin karkeista ja tämä ei lihota heitä ollenkaan. He ilmeisesti ottaa päivän aterioilla ja muussa syöntikerroilla huomioon tuon karkin syönnin tai ei tarvi ottaa huomioon johtuen kovemmasta liikuntamäärästä.
Kovaa kuntoilevat tosin heillä voi olla tarkempaa se että pitää muistaa se ettei kalorimäärä nouse niin että kuntoilusta ei ole mitään hyötyä että kilpaurheilijoilla ei tätä ongelmaa. Kun minä olin aikoinaan kilpaurheilija(pikajuoksija ) niin pystyin syömään paljon ruokaa ja karkkiakin vedin varmaan 2 kertaa ainakin viikossa niin eipä mulla paino noussut koskaan.
eri asia sitten pohtia, onko karkki niin terveellistä. Eihän se ole mutta kun me kaikki ihmiset emme ota asioita liian kirjaimellisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Urheilijat ja kovaa kuntoilevat pystyy syömään suuhunsa korkeakalorista kuhhan pittää muistaa se että liika on liikaa. Siksi esim kalorimittari olis hyvä olla. Tosin kaikille se ei sovi koska voi aiheuttaa stressiä.
Tiiän paljon kovaa kuntoilevia ja urheilijoita jotka esim kestävyysjuoksijat saattaa 10 -20 kilonmetrin lenkin päätteeksi tyhjentää karkkipussin tai osan pussin karkeista ja tämä ei lihota heitä ollenkaan. He ilmeisesti ottaa päivän aterioilla ja muussa syöntikerroilla huomioon tuon karkin syönnin tai ei tarvi ottaa huomioon johtuen kovemmasta liikuntamäärästä.
Kovaa kuntoilevat tosin heillä voi olla tarkempaa se että pitää muistaa se ettei kalorimäärä nouse niin että kuntoilusta ei ole mitään hyötyä että kilpaurheilijoilla ei tätä ongelmaa. Kun minä olin aikoinaan kilpaurheilija(pikajuoksija ) niin pystyin syömään paljon ruokaa ja karkkiakin vedin varmaan 2 kertaa ainakin viikossa niin eipä mulla paino noussut koskaan.
eri asia sitten pohtia, onko karkki niin terveellistä. Eihän se ole mutta kun me kaikki ihmiset emme ota asioita liian kirjaimellisesti.Tyhjien kaloreiden syöminen (kuten karkkien) on tyhmää laihdutti tai ei. Erityisesti laihduttaesssa nautinnollista on syödä vatsansa täyteen ja sen voi tehdä kun ruoka ei ole liian kaloripitoista.
Pitkäkestoisessa liikunnassa makea välipala (itselläni suklaa) voi "buustata" väsymyksen hetkellä mukavasti, mutta kun hommata on selvitty, niin silloin tarvitaan nestettä ja kun olo vähän tasaantuu, niin oikeaa ruokaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjien kaloreiden syöminen (kuten karkkien) on tyhmää laihdutti tai ei. Erityisesti laihduttaesssa nautinnollista on syödä vatsansa täyteen ja sen voi tehdä kun ruoka ei ole liian kaloripitoista.
Pitkäkestoisessa liikunnassa makea välipala (itselläni suklaa) voi "buustata" väsymyksen hetkellä mukavasti, mutta kun hommata on selvitty, niin silloin tarvitaan nestettä ja kun olo vähän tasaantuu, niin oikeaa ruokaa.Pailallisen yhdistyksen jokakeväisissä hiihtokisoissa antoi isäni minulle kaksi sokeripalaa sanoen, että jos viimeinen puoli kilsaa alkaa tuntua vaikealta niin imeskele noita. Älä aikaisemmin. Tapahtui 40--, 50- lukujen vaihteessa silloisiilla välineillä ja meillä 8v ja myös 10v sarjalaisilla oli 3km:n latu mäkisessä maastossa.
Ikäloppuna vanhuksena lähden aamuisin salille sokerittoman maitokahvin voimalla. Tehostan sen vaikutusta syömällä yjden vesirinkelin puolikkaat joihin olen edellisenä iltana imeyttänyt juoksevaa hunajaa.
Mukaan salille 3dl itse jauheesta sötkötettyä juomaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pailallisen yhdistyksen jokakeväisissä hiihtokisoissa antoi isäni minulle kaksi sokeripalaa sanoen, että jos viimeinen puoli kilsaa alkaa tuntua vaikealta niin imeskele noita. Älä aikaisemmin. Tapahtui 40--, 50- lukujen vaihteessa silloisiilla välineillä ja meillä 8v ja myös 10v sarjalaisilla oli 3km:n latu mäkisessä maastossa.
Ikäloppuna vanhuksena lähden aamuisin salille sokerittoman maitokahvin voimalla. Tehostan sen vaikutusta syömällä yjden vesirinkelin puolikkaat joihin olen edellisenä iltana imeyttänyt juoksevaa hunajaa.
Mukaan salille 3dl itse jauheesta sötkötettyä juomaa.sokeria käyttää kaikki kestävyysurheilijat tietyn määrän, jotkut jopa paljon kuten entinen norjalainen maailmanmestari murtomaahiihtäjä joka telkkarissa kertoi treenin jälkeen syövän kokonaisen karkkipussin .
tuota on monet kestävyys urheilijat tehneet, myös jääkiekkoilijat, jopa pikajuoksijat . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eri asia sitten pohtia, onko karkki niin terveellistä. Eihän se ole mutta kun me kaikki ihmiset emme ota asioita liian kirjaimellisesti.Kyllä se on minunkin vaihdettava kävelyt pyöräilyyn niin alkaa tulla tuostakin.Aivaniinkuin ennenkin.
- Anonyymi
Alaikäisten karkinsyöjien ketju!
- Anonyymi
Ristiriitainen väittämä!
Hiilarit eivät lihota , mutta sokeriakaan ei saisi syödä?!
Mitä se sokeri on? Rasvaa vaiko proteiinia? - Anonyymi
Huomasin saman että hiilihydraatti EI lihota vaan huomattavasti enemmän lihottaa rasva.Söin kolme viikkoa yli 573,68 g karkkia joka päivä ja kolmet täytekakkukahvit ja suklaakeksejä aamupalalla ja fasupaloja 3 pussia ja aamupulla päiväpulla iltapulla ja yöpulla meni viikon ENKÄ lihonut YHTÄÄN vaan laihduin koko ajan. Kolmen viikon jälkeen päätin herkutella ja laitoin teelusikallisen voita Vanajan korpun päällä ja menin heti sen lusikan jälkeen puntariin niin olinkin lihoin tunnissa heti 6tisen kiloa ja pihtimitta oli kasvanut 4 cm ylhäältä ja 10 cm alhaalta.Verenpaine nousi niin että se on nyt 241/140.Myös erekdiot hävisi samana päivänä.Tåmä todistaa että hiilihydraatti EI lihota vaan HUOMATTAVASTI enemmän rasva.Huaveihin laitoin TARKASTI kaiken.😏Repikää siitä
- Anonyymi
Huomasin, ettei rasvan, eri lihojen ja kalojen syöminen lihota. Päin vastoin. Laihduin kuudessa viikossa 16 kiloa. Ensimmäisen viikon aikana vaakanäyttö laski 5.5kg mutta siitä oli suuri osa nestettä.
En lakenut kaloreja enkä syömiäni määriä. Söin mitä mieli teki. silloin kun teki ja sen varran kuin halusin.
Mutta ei grammaakaan hiilareita. Vaimoni kokeili samaa mutta lopetti kun rinnoista ja pakaroista alkoi kadota tavaraa vaikka takareisien selluliitit olivat tähtäimessä.
Eräs kaverini toimi samoin mutta muutaman viikon jälkeen kossujano yllätti halvaavine seurauksineen. Tolkku säilyi mutta keho ei toiminut halutulla tavalla. Pieni määrä pimahti päähän.
Tämä on totta jokainen tavu. Ei tarvitse edes liioitella.
Kolestrolin nousuahan ei kannattaisi mainitakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset25517426Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"18312388Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El706160MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny235001Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään694975Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.524120Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja463701Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003662NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun413171Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463129