On se vaan niin ilkeä vaiva =(
Esiintyykö teillä atooppista ihottumaa vain kasvojen ja/tai selän alueella? Lueskelin tuossa Verkkoklinikan sivulla Atopiasta ja siellä oli erään lääkärin maininta, että LIIALLISELLA HYGIENILLA olisi osuutta atopian syntyyn.
Atopiasta...
6
785
Vastaukset
- atoopikko
www.atopialiitto.fi
- sdfghjk
Silmäluomet, suun ympäristä, otsa.
Nuorempana kädet reagoi atooppisesti, nyt se on siirtynyt kasvoihin.
Pakkohan ihmisen on joskus peseydyttävä oikein pesuaineella, ei sille voi mitään.- Mimmu
Itse en voi enää käyttää ollenkaan tavan "pesuaineita", pelkällä voidepesulla eikä edes joka päivä suihkutteluja. Liiallisesta hygieniasta ihoni menisi "tulehdus" kuntoon, joista on kokemusta. Ja olen kyllä huomannut, että vettä kun ei käytä juuri ollenkaan, niin eipä sitä Tulehduskierrettäkään tule. Pelkän voiteenkin avulla saa liat pois...
- girl
mulla on taipeissa [polviel kohalla mut taka puolel) vauvasta asti on a-ihottumaa.. kesällä ne on ihanan parantuneen näköset aurinko auttaa mut sit talvella se vastaa kamalaa on!! ei oo kivaa... :/ sit ei oo enää onnex käsi varissa
kyllä minulla on ollut ihottumaa kasvoissa aina niskoja myöten mutta selässä ei koskaan!
Mun muistaakseni lääkärit eivät ole pystyneet selvittämään sitä mistä atopia johtuu ja miksi jotkut sairastuvat siihen.Ainakin nuorten atopia kurssilla sanottiin,että elimistössämme on jonkin geeni(en muista vaan nimeä) joka ylireagoi silloin kun iho on pahimmillaan ja tämä aiheuttaisi atopian(myöskin psoriasiksen)(?) sitä tosin lääkärit eivät tiedä mitä tämä geeni tekee ihmisen elimistössä ja onko geenillä/atopialla jonkin tehtävä elimistössämme esim.ylläpitää sitä.
Siitä lääkärit ovat ainakin varmoja,että atopia on parantumaton ja periytyvä sairaus eli esim. jos vaikka omilla vanhemmilla on atopia niin lapsilla on suuririski sairastua siihen.Tässäkin on sitten se hölmöys,että atoopikkoja on monia erilaisia ja se kuinka sairastuu on yksilöllistä.
Jollakin atopia puhkeaa sressin tai allergian yhteydessä, toisella se kulkee suvussa ja kolmannella sitä ei löydy suvusta lainkaan vaan on onnistunut saamaan taipumuksen atopiaan ja allergioita löytyy tai ei löydy.
Itse kuulun siihen ryhmään(olen tätä paljon jo täällä jankuttanut)jossa atopia kulkee suvussa mutta minun kohdallani kummallista on se,että minulla ei ole mitään allergioita eli olen vain onnistunut saamaan perintönä atopian.
Ainakin näin kesäisin peseminen tuntuu auttavan minun ihooni.Mistä lähtien olet sairastanut atopiaa?Kuinka se sinulle puhkesi?- Mimmu
En ala täällä kertomaa atopiastani tän tarkemmin, sillä kirjoittelen Atopialiiton keskusteluissa. Sehän on paras paikka syvällisempään ajatusten vaihtoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä772261Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351455- 1331452
- 1501156
- 108993
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten371919Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683