Ilmoitan, että kissamme näkee unta

Kuulostaa olevan kovasti tekeillä tuossa unessa. Minun pitäisi mennä nukkumaan, mutta en raaski herättää. Nukkuu siis sängyssäni.
Meillä on ikäänkuin vuorot, eli sillä on päivät ja minulla yöt, mutta nyt se on lipsunut minun vuorolleni.
Se myös kuorsaa usein.

18

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kissan satunnainen kuorsaaminen on yleensä vaaratonta, mutta säännöllinen tai äänekäs kuorsaaminen voi olla merkki terveysongelmista, kuten nenän tai nielun ahtautumisesta, kroonisesta kissaflunssasta tai polyypeista. Jos kuorsaaminen on uutta tai pahenee, tai siihen liittyy muita oireita, kuten tukkoisuutta, kannattaa varata aika eläinlääkäriin.

      • Ihan normaalia ja hiljaista on tuo kuorsaus.
        Se on vain syvässä unessa.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ihan normaalia ja hiljaista on tuo kuorsaus.
        Se on vain syvässä unessa.

        eli ei ole säännöllistä se kuorsaaminen


    • Anonyymi

      Yleensä nukkuvaa kissaa ei kannata herättää, ellei ole pakollista. Kissat nukkuvat noin kaksi kolmasosaa valveillaoloajastaan, ja uni on tärkeää niiden hyvinvoinnille ja palautumiselle. Jos kissa on toipumassa sairaudesta tai stressistä, lepo on erityisen tärkeää. Herättäminen voi keskeyttää tärkeän unen ja aiheuttaa kissalle stressiä.

      • Vieläkin nukkuu, mutta uni on jo ohi.
        Mnen kohta viereen ja se käpertyy polvitaipeeni kohdalle, sillä siinä on sen mielestä paras paikka.

        (tosin se herättää minut joskus neljältä ja haluaa että avaan sille alakerran oven)


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Vieläkin nukkuu, mutta uni on jo ohi.
        Mnen kohta viereen ja se käpertyy polvitaipeeni kohdalle, sillä siinä on sen mielestä paras paikka.

        (tosin se herättää minut joskus neljältä ja haluaa että avaan sille alakerran oven)

        Kissa voi herättää ihmisen yöllä monista syistä, kuten halusta leikkiä, nälästä, tai osoittaakseen hellyyttä ja turvallisuudentunnetta. Joskus kyse voi olla myös opitusta tavasta, jolla se on oppinut saamaan huomiota tai ruokaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kissa voi herättää ihmisen yöllä monista syistä, kuten halusta leikkiä, nälästä, tai osoittaakseen hellyyttä ja turvallisuudentunnetta. Joskus kyse voi olla myös opitusta tavasta, jolla se on oppinut saamaan huomiota tai ruokaa.

        Sillä on vain tapana siirtyä aamuksi alkerran matolle.
        On siellä tietysti ruokakuppikin.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Sillä on vain tapana siirtyä aamuksi alkerran matolle.
        On siellä tietysti ruokakuppikin.

        Eli sillä voi olla nälkäkin


    • Anonyymi

      Oi, pikku kisuli! Kissat on niin jänniä ja veikeitä persoonia. Lapsuuden kodissa oli aina kissoja.
      Itsellä koira kuorsaa sohvalla. Jos päästäisin sänkyyn, hyppäisi tyynyni päälle ensin. Koira rakastaa loikoilla sängyssä vieressä. Meillä se tulee sohvallakin aina viereen tai syliin. On niin seurallinen.

    • Anonyymi

      Ihan oikein toimittu. Kissat ovat jumalia, niitä on kohdeltava sen mukaisesti.

      xLiner

    • Kissat ja koirat on niin söpöjä, kun ne nukkuu. Sieltä voi tulla vaikka millaisia inahduksia. ❤️

      • Hauskasti on käärinyt häntänsä takatassujen ympärille😊


      • Anonyymi

        Oi. Tuo on ihana 😍


      • Onpa suloinen karvapallo. Kiva kuva. Täältä paljon rapsutuksia ja haleja kissallesi. 😊🐈‍⬛


      • tosi.typy kirjoitti:

        Onpa suloinen karvapallo. Kiva kuva. Täältä paljon rapsutuksia ja haleja kissallesi. 😊🐈‍⬛

        Hän kiittää😊
        taikka no, sit kun tuolta ehtii.. ovat just molemmat kisut parvekkeella pimenevää marraskuun iltaa fiilistelemässä


    • Kissasi on eläväinen, kun se käy unessa seikkailujaan läpi. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä se uneksii ja jahtaa noin intensiivisesti? :)

      Kysy siltä.

    • Anonyymi

      Hah. Kerran heräsin (onneksi) kun Maine Coon tuli naaman päälle nukkumaan. Sitten mokoma kummasteli, miksi olin niin pahalla päällä.

      Tosin se oli jo aamu, niin en hirveästi suuttunut. Löntystelin sitten aamukuselle ja täytin ne hemmetin ruokakupit sen jälkeen.
      Sitten vasta itselle pannullinen kahvia ja askillinen tupakkaa kahvin kanssa.
      Silloin tosiaan vielä poltin tupakkaa.

      >simiti<

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe