Miehille mietittävää

Anonyymi-ap

MIESTEN KÄYTÖS HEIJASTUU NAISESSA

Jos nainen käyttäytyy kuin lapsi, se johtuu siitä, että hän on tosimiehen kanssa. Hän tuntee olevansa turvassa.

Jos nainen käyttäytyy kuin äiti, hän on henkisesti pojan kanssa. Hänestä tuntuu, että hänen täytyy kasvattaa hänet.

Jos nainen käyttäytyy kuin mies, hän on heikon miehen kanssa. Hänet on pakotettu astumaan väliin ja olemaan johtaja.

Jos nainen käyttäytyy ahdistuneesti ja tarvitsee jatkuvaa rauhoittelua, se johtuu siitä, että hän on uskottoman miehen kanssa. Hänellä ei ole luottamusongelmia. Hänellä on uskollisuusongelmia.

Jos nainen käyttäytyy levottomasti ja haluaa aina lopettaa suhteen, se johtuu siitä, että hän on turvattoman miehen kanssa. Hän jättää hänet taistelemaan elämänsää ihmisiä vastaan sen sijaan, että suojelisi häntä ja heidän liittoaan.

Jos nainen tekee aina ylitöitä, hän on laiskan miehen kanssa. Hän tuntee olevansa taloudellisesti alttiina ja yrittää hyvittää tätä talous eroa

Pointti on, että naisen käytös heijastaa usein sitä energiaa, jonka hän saa mieheltään.

Onko jokaisella naisella oma kasvutarina miehen kanssa vai ilman? Totta kai.

Silti suhde voi muuttaa naisen joksikin, mitä hän ei ole.

Jopa silloin kun nainen on tehnyt kasvun ja sisäisen työnsä, hänestä voi silti tulla hyvin toisenlainen , jos hän on väärän miehen kanssa.

Tämän vuoksi, ennen kuin diagnosoit itsellesi masennuksen tai ahdistuksen tai julistat itsesi rakkauteen sopimattomaksi, tarkista millaisten miesten kanssa olet ollut tekemisissä.

Mihin rooliin sinut on valittu? Hyvä nainen ei ole vain alistuva. Hän on myös reagoiva.

Varmista aina, onko stressaava käytöksesi todella peräisin sinusta vai onko se vain vastaus siiheen millaisissa parisuhteissa olet ?

91

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Hyvin kummallinen olettama tuo "Jos nainen käyttäytyy kuin lapsi, se johtuu siitä, että hän on tosimiehen kanssa. Hän tuntee olevansa turvassa." 😀

• Anonyymi
        UUSI

Tosi on.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi on.

Tietysti on tosi. Tosimies (tai tosinainen), saa kumppanistaan esilleen itsevarmuutta, rentoutta, uskallusta olla oma itsensä jne. ei taantumista lapseksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti on tosi. Tosimies (tai tosinainen), saa kumppanistaan esilleen itsevarmuutta, rentoutta, uskallusta olla oma itsensä jne. ei taantumista lapseksi.

No kuinka hän sitten aloittajaäijä performoi sitä tosimieheyttääm?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä skeidaa ei vaan voi keksiä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kysy sitä häneltä. Mitä ilmeisimmin kontrolloimalla, alistamalla, alentamalla ymv. jos aikuisen ihmisen kerta pitäisi olla kuin lapsi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kysy sitä häneltä. Mitä ilmeisimmin kontrolloimalla, alistamalla, alentamalla ymv. jos aikuisen ihmisen kerta pitäisi olla kuin lapsi.

Tämä on kyllä erikoinen aihe mistä spleinaa mut jatka toki setämies

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi setäoletettu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla nuo harhat edelleen jatkuvat.

• Anonyymi
        UUSI

Älytön.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

hilaamalla turhien kommentoijat kölin alitse :D

• Anonyymi
      UUSI

"Mihin rooliin sinut on valittu? Hyvä nainen ei ole vain alistuva."

Ei jum@l@uta.

Muistakaa ihmiset olla kriittisiä tämän "huolehtimisen" kaapuun käärityn naisvihan kanssa.

Aito feminiinisyys ei tarkoita alistumista. Feminiinisyyden voima on siinä, että sen avulla luodaan yhteys muihin ihmisiin.

Alistuminen ja alistaminen on yhteyden katkaisemista omaan itseensä ja muihin. Siihen kannustavat vain toksisesti maskuliinisen miehet. Positiivisesti maskuliininen mies suojelee, eikä suojeluun koskaan kuulu alistaminen tai naisen muokkaaminen mielensä mukaiseksi. Joka muuta väittää ei suojele ketään, ei myöskään itseään.

🦄

• Anonyymi
        UUSI

Huomatkaa myös, että minun viestissäni sanat feminiinisyys ja maskuliinisuus ovat tärkeämpiä kuin sukupuolet.

Minä olen aina suhteessa maskuliinisempi henkilö ja sitä ei voi keinotekoisesti muuttaa.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huomatkaa myös, että minun viestissäni sanat feminiinisyys ja maskuliinisuus ovat tärkeämpiä kuin sukupuolet.

Minä olen aina suhteessa maskuliinisempi henkilö ja sitä ei voi keinotekoisesti muuttaa.

🦄

Joo ja sinun sana on muutenkin varmaan kaikkein tärkein määre

• Anonyymi
        UUSI

Joo puhaltakoon huolipuheensa vulvaansa, eiku

• Anonyymi
      UUSI

Kävin läpi omaa parisuhdehistoriaani ja totesin, että ainakaan minun kohdallani yksikään aloituksen väitteistä ei pidä paikkaansa.

• Anonyymi
      UUSI

Pitääkö palstaäijä esim jokeltaa kans? Mitä himputtia minä just luin -ulla Tee

• Anonyymi
      UUSI

Itse sanottaisin niin että ”sisäinen lapsi eli leikkisyys ja luottamus” tulee esiin

• Anonyymi
        UUSI

Ei varmana tule

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varmana tule

Luonteissa on eroavuuksia, sen tämäkin viestiketju todistaa. Ei ole vain yhtä totuutta. Jokainen mieltää asioita eri tavoin, siksi itsekin annoin ääniä väittämille, jotka olivat erimieltä aloituksen kanssa.

Totuus on minusta siinä, että näkemyseroja syntyy, kun kokemat ovat erilaisia ja luonteet eivät kohtaa. Toisilla on herkemmät hoksottimet ja ylireakoiva tapa myös kärjistää asioita, jos joku ärsyttää häntä, sen olen itsekin kokenut.

Ymmärrämmekö toisia kuinka oikein/ hyvin vai meneekö epämieluisat mielikuvat asioista aina väärin ymmärtämiseksi? Näitä olen kohdannut. Prinsessoista tulee vanhempina helpommin draamakuningattaria. Ovat vaikeampia käsitellä vieraammille miehille?

Prinsessat ovat ehdottomia silloin, kun heidän kapeakatseisuutensa kokee kovia. Heillä on narsistin luonne, eivät kestä kritiikkiä itseään kohtaan ja loukkaantuvat herkemmin ja ovat samalla kostonhimoisia silloin.

Tämä niistä lapsista, jotka kokee tietynlaisen miehen turvalliseksi tai turvattomaksi? Asiat harvemmin ovat niin yksioikoisia, mitä prinsessat toivoo ja ajattelee omassa arjessaan. Kohdannut vain tällaisia harmillisia tapauksia ja aistinut heissä asioita, jotka saa omat niskakarvat helposti nousemaan ikävällä tavalla? Pelkoja ja uhkia, omanlaisia miehille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luonteissa on eroavuuksia, sen tämäkin viestiketju todistaa. Ei ole vain yhtä totuutta. Jokainen mieltää asioita eri tavoin, siksi itsekin annoin ääniä väittämille, jotka olivat erimieltä aloituksen kanssa.

Totuus on minusta siinä, että näkemyseroja syntyy, kun kokemat ovat erilaisia ja luonteet eivät kohtaa. Toisilla on herkemmät hoksottimet ja ylireakoiva tapa myös kärjistää asioita, jos joku ärsyttää häntä, sen olen itsekin kokenut.

Ymmärrämmekö toisia kuinka oikein/ hyvin vai meneekö epämieluisat mielikuvat asioista aina väärin ymmärtämiseksi? Näitä olen kohdannut. Prinsessoista tulee vanhempina helpommin draamakuningattaria. Ovat vaikeampia käsitellä vieraammille miehille?

Prinsessat ovat ehdottomia silloin, kun heidän kapeakatseisuutensa kokee kovia. Heillä on narsistin luonne, eivät kestä kritiikkiä itseään kohtaan ja loukkaantuvat herkemmin ja ovat samalla kostonhimoisia silloin.

Tämä niistä lapsista, jotka kokee tietynlaisen miehen turvalliseksi tai turvattomaksi? Asiat harvemmin ovat niin yksioikoisia, mitä prinsessat toivoo ja ajattelee omassa arjessaan. Kohdannut vain tällaisia harmillisia tapauksia ja aistinut heissä asioita, jotka saa omat niskakarvat helposti nousemaan ikävällä tavalla? Pelkoja ja uhkia, omanlaisia miehille.

Miksi tuo draamailuominaisuus(kin) piti sukupuolittaa? Eihän se riipu sukupuolesta.

🦄

• Anonyymi
      UUSI

Mutta pidä silti huoli omista asioistas.

• Anonyymi
      UUSI

Käyttäytyy kuin lapsi. Hyi. Sairasta.

• Anonyymi
      UUSI

Seurassani naiset on lapsia ja täälläkin varmasti huomattu että olen synnynnäinen johtaja eli minä vien ja naiset vikisee eli minä ohjaan ja nainen polkee

• Anonyymi
      UUSI

Sen allekirjoitan, että kumppanin käytös heijastuu myös omaan käytökseen. En miellä tätä kuitenkaan sukupuolittuneeksi asiaksi, vaan yleisesti parisuhteita koskevaksi asiaksi olipa parisuhteessa olijoiden sukupuolet mitä tahansa.

On itsestään selvää, että jos suhteessa on esim. luottamusongelmia, heijastuu se tavalla tai toisella ihmisen käytökseen. Saattaa tulla ahdistusta, epäilyksiä, vainoharhaisuuttakin.. Tai jos kantaa yksin taloudellisen vastuun, voi se tuntua todella raskaalta taakalta. Mutta tuota en kyllä pysty millään näkemään, että miten nainen käyttäytyy kuin lapsi, jos tuntee olonsa turvalliseksi miehen kanssa? Absurdi ajatus. Kun suhteessa on henkisesti ja fyysisesti turvallista olla, voivat molemmat tuntea rauhaa ja suhteessa vallitsee tasapaino ja tasa-arvo. Ei nainen ole koskaan mikään lapsi suhteessa eikä mies mikään johtaja. Tuo on jotain jenkkihöpinää, jota tietyt "miespodcastit" levittävät, että mies olisi suhteessa joku liidari ja nainen voi sitten vain keskittyä olemaan kaunis ja ihana, kun mies kantaa suhteessa sen johtajan roolin.

Haluan olla miehen kumppani. En lapsi, en äiti. Kumppanuus toteutuu vain silloin, kun suhteessa vallitsee luottamus, kunnioitus ja tasavertaisuus.

Aletheias

• Anonyymi
        UUSI

Konservatiiveille kaksi asiaa ovat kauhistuttavia:
        1) tasa-arvo
        2) vapaus

He keksivät mitä kummallisimpia selityksiä sille, että nämä kaksi asiaa eivät toteutuisi parisuhteessa.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Konservatiiveille kaksi asiaa ovat kauhistuttavia:
        1) tasa-arvo
        2) vapaus

He keksivät mitä kummallisimpia selityksiä sille, että nämä kaksi asiaa eivät toteutuisi parisuhteessa.

🦄

Juuri tuo. Aivan kuin pelkäisivät, että he menettävät kontrollin, jos nuo kaksi asiaa toteutuu. He eivät ilmeisesti ymmärrä, ettei toista ihmistä voi kontrolloida ja jos sitä yrittää, johtaa se aina todella surulliseen lopputulokseen.

Aletheias

• Anonyymi
      UUSI

Osatotuus mu ei koko totuus jos nainen käyttäytyy kuin lapsi on isähahmon kanssa jos nainen käyttäytyy kuin äiti seurustelee hän lapsensa kanssa mielestään vähintäänkin luottamusongelma ja uskollisuusongelma on yksi ja sama ongelma kahdella eri nimellä jos nainen tekee aina ylitöitä ni minun oppimani mukaan siksi että pakenee koti arkea mies taas useimmiten siksi että pystyy perheensä elättämään jotkut siksi että se on asia jonka osaavat hoitaa/tehdä ja jotkut paetakseen kotoa heijastaa mitä heijastaa niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan ihan yhtälailla suhde voi muuttaa miehenkin joksikin mitä tämä ei ole siksi mä taas olen opetellu käyttäytymään niin kuin oletetaan pääsee veesti helpommalla ei tarvi esittää eikä olla omaitsensä sen kun on vaan myös osin jo nykyään sama syy miksi en käy omia ajatuksiani läpi ei hyödytä mitään ja muutenkin kivempi käydä muiden ajatuksia läpi omat tuntee jo paremmin tai yhtä hyvin vähintään kun omat taskutkin toki telee tutustumisen muhun entistä vaikeammaksi mu eipä tuo ole haitannu mua tähänkään asti ei tarvi mun ainakaan suuremmin miettiä edes kuinka pitkään menee ennen kuin toinen pettää vuos jo on kiinni toisessa muutoin maks puolesta vuodesta vuoteen miksi en vaivaudu panostaan eikö olisi turhaa kun tietää lopputuloksen jo etukäteen

• Anonyymi
      UUSI

Vaihtaisin osion käyttäytyy kuin lapsi muotoon: Uskaltaa rentoutua ja olla leikkisä sekä luottaa siihen, että myös mies hoitaa osuutensa.

• Anonyymi
        UUSI

Kaikki ihmiset eivät ole leikkisiä, edes lapsina.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja me jotka olemme sitä aikuisina emme tarvitse siihen muiden ihmisten (esim. miesten) lupaa.

🦄

• Anonyymi
        UUSI

Nyt kun tarkemmin ajattelen niin on totta, että oma mieheni on muuttunut leikkisämmäksi sen jälkeen, kun tapasi minut. Olemme jutelleet siitä ja hän on itsekin sitä mieltä, että minä olen vaikuttanut siihen.

Itse olen ollut leikkisä aina.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja me jotka olemme sitä aikuisina emme tarvitse siihen muiden ihmisten (esim. miesten) lupaa.

🦄

Vaikken lupia kyselekään, niin minusta on mukavampaa olla leikkisä toisen edes vähän leikkisän kanssa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikken lupia kyselekään, niin minusta on mukavampaa olla leikkisä toisen edes vähän leikkisän kanssa.

Juu, katso tuo ylempi kommenttini.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi mietin, että kuka täysijärkinen mies haluaisi naisen, joka käyttäytyy kuin lapsi. Lapsenmielinen leikkisyys on mukavaa, vaikka toki silläkin on rajansa, mutta epäilen ettei lapsellinen passuuttaminen ja kiukuttelu ole kenenkään miehenkään mielestä ihanaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäksi mietin, että kuka täysijärkinen mies haluaisi naisen, joka käyttäytyy kuin lapsi. Lapsenmielinen leikkisyys on mukavaa, vaikka toki silläkin on rajansa, mutta epäilen ettei lapsellinen passuuttaminen ja kiukuttelu ole kenenkään miehenkään mielestä ihanaa.

Minä kyllä tykkään "passata" miestäni. 😁 Häntä piti tosin vähän totutella siihen, koska hän ei ollut tottunut sellaiseen. 😄

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kyllä tykkään "passata" miestäni. 😁 Häntä piti tosin vähän totutella siihen, koska hän ei ollut tottunut sellaiseen. 😄

🦄

Omaehtoisesti on toisinaan ihan mukavaa olla toiselle kiva ja ihana ja ilahduttaa. Passuuttaminen on minusta kuitenkin vain ja ainoastaan tympeää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Omaehtoisesti on toisinaan ihan mukavaa olla toiselle kiva ja ihana ja ilahduttaa. Passuuttaminen on minusta kuitenkin vain ja ainoastaan tympeää.

Miten sen kukin määrittelee.

Minulle passaaminen on rakkaudenosoitus.

Passuuttaminen viittaa siihen, että pyytää toiselta jotain, jota tämä ei haluaisi omaehtoisesti tehdä. Sellainen on tietysti tuomittavaa.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miten sen kukin määrittelee.

Minulle passaaminen on rakkaudenosoitus.

Passuuttaminen viittaa siihen, että pyytää toiselta jotain, jota tämä ei haluaisi omaehtoisesti tehdä. Sellainen on tietysti tuomittavaa.

🦄

Nimenomaan ... passaaminen on passaajan itsensä päättämää, passuuttaminen on passaamisen vaatimista. Niissä on vissi ero.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Huumori, seksi (rentous), kyky heittäytyä ja elää hetkessä sen sijaan, että stressaa kaikkea mikä pitäisi vielä tehdä yms. sekä rakkaudella kiusoittelu ovat myös leikkisyyden ilmentämistä. Tilannetaju on kuitenkin suotavaa näissäkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Passuuttamista en harrasta ja ärsyynnyn itsekin, jos vaaditaan passaamista. Huomioin mielelläni ja muistan pikkujutut, jotka ilahduttavat miestä, mutta passaajaksi en ryhdy. Tietenkin ilahdun, jos minutkin huomioidaan ja mielestäni yksi toimivan parisuhteen edellytyksistä on, että kumpikin huomioi toisiaan sortumatta ylimiellyttämiseen ja liikaan ennakoimiseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Passuuttamista en harrasta ja ärsyynnyn itsekin, jos vaaditaan passaamista. Huomioin mielelläni ja muistan pikkujutut, jotka ilahduttavat miestä, mutta passaajaksi en ryhdy. Tietenkin ilahdun, jos minutkin huomioidaan ja mielestäni yksi toimivan parisuhteen edellytyksistä on, että kumpikin huomioi toisiaan sortumatta ylimiellyttämiseen ja liikaan ennakoimiseen.

Mikä lasketaan passaamiseksi? Onko se passaamista, että vie toiselle vaikka tuoreen kahvin tai teen toiseen huoneeseen? Ja suukottelee samalla kun vie sen. 🤭 Meille tuo on normaalia molemmin päin.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä lasketaan passaamiseksi? Onko se passaamista, että vie toiselle vaikka tuoreen kahvin tai teen toiseen huoneeseen? Ja suukottelee samalla kun vie sen. 🤭 Meille tuo on normaalia molemmin päin.

🦄

Mielestäni se mistä kerrot on perus huomioimista ja etenkin silloin, jos kyse on omasta halusta ilahduttaa puolisoa ja huomioida se minkä hän kokee huomioimisena ja rakkauden osoituksena. Kumminkin puolin.

Passuuttamisella ja passaamisella tarkoitan sitä, että puoliso vaatii, että kaikki tehdään hänelle valmiiksi ja oletusarvo on se, että sama passaamisen taso pysyy yllä riippumatta siitä onko töissä kiireitä yms.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni se mistä kerrot on perus huomioimista ja etenkin silloin, jos kyse on omasta halusta ilahduttaa puolisoa ja huomioida se minkä hän kokee huomioimisena ja rakkauden osoituksena. Kumminkin puolin.

Passuuttamisella ja passaamisella tarkoitan sitä, että puoliso vaatii, että kaikki tehdään hänelle valmiiksi ja oletusarvo on se, että sama passaamisen taso pysyy yllä riippumatta siitä onko töissä kiireitä yms.

"Passuuttamisella ja passaamisella tarkoitan sitä, että puoliso vaatii, että kaikki tehdään hänelle valmiiksi ja oletusarvo on se, että sama passaamisen taso pysyy yllä riippumatta siitä onko töissä kiireitä yms."

Aivan. Tämä menee niin kauas oman sietokykyni ulkopuolelle, etten edes ymmärtänyt, että joku voisi sietää tuollaista.

🦄

• Anonyymi
      UUSI

Hmm ... eli siis "Jos nainen käyttäytyy kuin äiti, hän on henkisesti pojan kanssa. Hänestä tuntuu, että hänen täytyy kasvattaa hänet." mutta "Jos nainen käyttäytyy kuin lapsi, se johtuu siitä, että hän on tosimiehen kanssa. Hän tuntee olevansa turvassa." Hyvin ristiriitaista ajattelua. Ellei sitten äiti ole tosinainen ja mies, joka käyttäytyy kuin lapsi koe olevansa turvassa.

• Anonyymi
      UUSI

No minä ainakin teen kotona hemmetisti enemmän mitä mies töitä. Ihan sama olinko kotiäiti vai työäiti. Mun hommien määrä ei muuksi muutu kotona tai töissä äiti.

Joten laiskuus on kyllä selvä miehen pahe mitä tulee kotihommiin ja ipanoitten kanssa oloon.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Ihan kamalaa. Tuollaiset miehet eivät ansaitsisi perhettä.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan kamalaa. Tuollaiset miehet eivät ansaitsisi perhettä.

🦄

On niin kivaa huilata, tekee sitten kun itselle sopii. Ei silloin kun olisi tarve. 😅
        Osaa hän tehdä, kun vaan viitsisi. Ei oo niin kiire tehdä mitään.

Hän kuitenkin on ottanut marsujen ruokkimisesta, siivouksesta ja paijailusta kivasti kopin. Ja oon saanu tiskikoneen hänen työmaaksi laittamalla kaiken väärin koneeseen.

Että ehkä joku päivä edistymme lisää.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On niin kivaa huilata, tekee sitten kun itselle sopii. Ei silloin kun olisi tarve. 😅

Hän kuitenkin on ottanut marsujen ruokkimisesta, siivouksesta ja paijailusta kivasti kopin. Ja oon saanu tiskikoneen hänen työmaaksi laittamalla kaiken väärin koneeseen.

Jasu

Niin ja ruokapuolikin on nytkähtänyt hänelle, kun kehuu häntä ja polttaa ruoat, kypsyttää kuivaksi niin jop on alkanu tekee ruokaa. Tarvii olla ovela. 😝

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja ruokapuolikin on nytkähtänyt hänelle, kun kehuu häntä ja polttaa ruoat, kypsyttää kuivaksi niin jop on alkanu tekee ruokaa. Tarvii olla ovela. 😝

Jasu

Keljua kun pitää kikkailla, mutta pääasia että tekee jo edes jotain. Sekin on multa vähän vähemmäksi hommaa. Luulen ettei moni mies osaa vaan ajatella, että vaikka on miten touhukas muija, niin mieskin voisi olla osallisena eikä möllöttää sohvalla, hyvin sulla sujuu noi hommat.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Keljua kun pitää kikkailla, mutta pääasia että tekee jo edes jotain. Sekin on multa vähän vähemmäksi hommaa. Luulen ettei moni mies osaa vaan ajatella, että vaikka on miten touhukas muija, niin mieskin voisi olla osallisena eikä möllöttää sohvalla, hyvin sulla sujuu noi hommat.

Jasu

Kuulostaa siltä, että miehesi vanhemmilta on jäänyt hänen kasvattamisensa hieman kesken. 😀

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että miehesi vanhemmilta on jäänyt hänen kasvattamisensa hieman kesken. 😀

Vanhemmalta. Isä on kuollut jo kun oli teini. Äiti on passannut.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

No mutta onhan teini-ikään mennessä jo suurin osa perustasta opetettu. Tai no ainakin pitäisi olla. Oma 10-vuotiaani osaa jo nuo tiskikoneen täytöt ja pyykkikoneen käytöt ja roskien viemiset ja ruokaakin osaa laittaa jne.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Eniten ärsyttää se sokeus, ettei näe milloin olisi syytä liikkua tekemään, eikä viitsi kun näkee. Taidoista ei ole kiinni mikään hänellä. On varsin hyvä kaikessa mitä ikinä tekeekin, mutta toivottoman aloitekyvytön.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eniten ärsyttää se sokeus, ettei näe milloin olisi syytä liikkua tekemään, eikä viitsi kun näkee. Taidoista ei ole kiinni mikään hänellä. On varsin hyvä kaikessa mitä ikinä tekeekin, mutta toivottoman aloitekyvytön.

Jasu

Vaan siis tuo kasvatuksen keskeneräisyys tuli nyt lähinnä mieleen siitä, että muksuja tarvii joskus vähän huijata, että hommat alkaisivat hoitua. 😛

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Pari kertaa kypsensin kanan ylikypsäksi tai niin, se kuivui. Ja ukko parta tutisten jauhoi sitä kuivaa kanaa. Oli varmaan hyvää. 😝😇

Sitten oli niin mutkun mutkun mulle, ei kanaa näin kuulu kuivaksi tehdä. Sanoin, sitten että teetkö sinä kanan niin onnistuu. Sitten kun on tehnyt niin nohevana oli kun kukko poika, kun kehuin ai miten hyvää! Nykyään sanonkin aina, teetkö kulta kanan mä vaan kuivatan sen, en osaa. Ja hän tekee.. Hihii. 😆👍🫶

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Pari kertaa kypsensin kanan ylikypsäksi tai niin, se kuivui. Ja ukko parta tutisten jauhoi sitä kuivaa kanaa. Oli varmaan hyvää. 😝😇

Sitten oli niin mutkun mutkun mulle, ei kanaa näin kuulu kuivaksi tehdä. Sanoin, sitten että teetkö sinä kanan niin onnistuu. Sitten kun on tehnyt niin nohevana oli kun kukko poika, kun kehuin ai miten hyvää! Nykyään sanonkin aina, teetkö kulta kanan mä vaan kuivatan sen, en osaa. Ja hän tekee.. Hihii. 😆👍🫶

Jasu

Täytyy vaan tyriä niin hän rientää näyttämään miten se tehdään oikein. 😂
        Sillee ne hommat hiljalleen siirtyy miehelle. 🤫😏🤭

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Olet oppinut "asellistetun avuttomuuden" hyödyllisen taidon. 👍

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan siis tuo kasvatuksen keskeneräisyys tuli nyt lähinnä mieleen siitä, että muksuja tarvii joskus vähän huijata, että hommat alkaisivat hoitua. 😛

Juurikin niin teen miehenikin kanssa. Pakko. Ainoa tapa mikä tepsii. 😅

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mun äitini on ollut aina suorastaan hävyttömän taitava tuossa taidossa, siis olemaan osaamatta tehdä yhtään mitään oikein.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu se näemmä ollut pakko tämän miestyypin kanssa. Muu ei mee jakeluun kuin, että hän saa olla osaava esimerkki.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu se näemmä ollut pakko tämän miestyypin kanssa. Muu ei mee jakeluun kuin, että hän saa olla osaava esimerkki.

Jasu

Toivoin kyllä aikonaan löytäväni semmoisen mitä ei tartte jekuttaa tekemään, että olis itsellään järkeä ryhtyä tuumasta toimeen ja ihan siks vaan, että yhdessä helpompi.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mun äitini on ollut aina suorastaan hävyttömän taitava tuossa taidossa, siis olemaan osaamatta tehdä yhtään mitään oikein.

Mun pitää vielä opetella. Tylsää pienentää itseään mutta minkäs teet. 🙄

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Oon kyllä ollu sellasenkin kanssa joka tekis kaiken eikä antas mun tehä mitään. Ikään kuin olisin lasihelmi mikä hajoo jos teen jotain. 😅

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Mä olen tässä vasta pikkuhiljaa ymmärtänyt vanhempieni parisuhteen dynamiikkaa. Kuten todettu, niin äitini on ihan hävyttömän taitava tuossa ja olen toisinaan kokenut, että hän laistaa sillä varjolla ihan kaikesta mikä ei nappaa. Mun porukat ovat olleet yhdessä parikymppisistä ja siinä vaihessa kun minä ja siskoni tultiin kuvaan mukaan, niin se että isä teki melkein kaiken, oli jo vakiintunut kuvio. Mä en usko, että tuo olisi edes ollut äidiltäni kauhean tarpeellista käytöstä, sillä mun isä on kyllä melko omatoimisen oloinen ja tullut omillaan toimeen jo 14-vuotiaasta lähtien. Luulen, että tuo vaan tulee äidilleni ihan luonnostaan, vaikka hän kyllä osaa ja hänellä on mielipiteitä jne. Vaan eipä tuo ilman seuraamuksia kuitenkaan ole tullut. Kun on aina antanut kaiken tuolleen toisen vastuulle, niin sitten on hyvin vaikeaa napata niitä ohjia itselleen, kun haluaakin jonkun tietyllä tavalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen tässä vasta pikkuhiljaa ymmärtänyt vanhempieni parisuhteen dynamiikkaa. Kuten todettu, niin äitini on ihan hävyttömän taitava tuossa ja olen toisinaan kokenut, että hän laistaa sillä varjolla ihan kaikesta mikä ei nappaa. Mun porukat ovat olleet yhdessä parikymppisistä ja siinä vaihessa kun minä ja siskoni tultiin kuvaan mukaan, niin se että isä teki melkein kaiken, oli jo vakiintunut kuvio. Mä en usko, että tuo olisi edes ollut äidiltäni kauhean tarpeellista käytöstä, sillä mun isä on kyllä melko omatoimisen oloinen ja tullut omillaan toimeen jo 14-vuotiaasta lähtien. Luulen, että tuo vaan tulee äidilleni ihan luonnostaan, vaikka hän kyllä osaa ja hänellä on mielipiteitä jne. Vaan eipä tuo ilman seuraamuksia kuitenkaan ole tullut. Kun on aina antanut kaiken tuolleen toisen vastuulle, niin sitten on hyvin vaikeaa napata niitä ohjia itselleen, kun haluaakin jonkun tietyllä tavalla.

Se mitä mieltä mun isäni oikeasti on tuosta kuviosta käynee hyvin ilmi siitä, että hän on opettanut molemmat tyttärensä osaamaan tarvittaessa tehdä ihan kaiken itsekseen. 😂

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mun äidissä vähän samaa. Tpisaalta mun isä on kova tekemään ja ei kyllä vaadi potkimista eteenpäin. Nytkin loppus maalla asuminen, jos iskä ei olis se joka pystyy, viittii, osaa ja tekee. Äiti on aika heikossa kunnossa liikkumisen puoleen ja mieli menny mukana.

Mutkin iskä opetti tekee kaikkee mitä ikinä tarvii tehä. Ota ja tee, oppii kun tekee. Mä nyt aina viihyinkin iskän kanssa. Äitin kanssa ruvennu viettää aikaa vasta aikuisuuden kynnyksellä.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mun äidissä vähän samaa. Tpisaalta mun isä on kova tekemään ja ei kyllä vaadi potkimista eteenpäin. Nytkin loppus maalla asuminen, jos iskä ei olis se joka pystyy, viittii, osaa ja tekee. Äiti on aika heikossa kunnossa liikkumisen puoleen ja mieli menny mukana.

Mutkin iskä opetti tekee kaikkee mitä ikinä tarvii tehä. Ota ja tee, oppii kun tekee. Mä nyt aina viihyinkin iskän kanssa. Äitin kanssa ruvennu viettää aikaa vasta aikuisuuden kynnyksellä.

Jasu

Äitikin on ollu aina tekevä ja ahkera, mutta hyvin valikoiva mitä tekee mikä jää iskälle. Ei ne laiskoja ole ollu ikinä kumpikaan.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta onhan teini-ikään mennessä jo suurin osa perustasta opetettu. Tai no ainakin pitäisi olla. Oma 10-vuotiaani osaa jo nuo tiskikoneen täytöt ja pyykkikoneen käytöt ja roskien viemiset ja ruokaakin osaa laittaa jne.

Ei ole heillä, isä on eläny omaa elämää ja ollu vähän kaaosta se lapsuus. Parisuhde riitoja.

Lapsi jääny jalkoihin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Äitikin on ollu aina tekevä ja ahkera, mutta hyvin valikoiva mitä tekee mikä jää iskälle. Ei ne laiskoja ole ollu ikinä kumpikaan.

Jasu

Joo, siis kyllä munkin äitini on tekevä ja ahkerakin, mutta vain häntä itseään kiinnostavissa asioissa. Tai no annetaan sen verran kredittiä, että kyllä hän vaikkapa isän vaaatteita ompelee tarpeen vaatiessa. Tosin sen kiukkuisuuden ja stressaamisen määrä minkä kera se tulee, on melko musertava.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Mä tiedostan kyllä kotoita oppineeni sen tekemisen vimman, mutta myös oman työni tuloksesta nauttimisenkin. Oon silleen kun isäni, että jollen saa tehä ja touhuta tylsistyn kuoliaaksi, mutta introvertimpi kuten äitini etten nauti ihmisten kanssa hengailusta. Isäni taas saa virtaa ihmisistä ja maailmalla liehumisesta.

Siksi mulla onkin oltava koti semmonen että voin tyydyttää tekemisen tarpeeni introverttinä. En sosialisoida ja kuolla uupumukseen sen myötä.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä tiedostan kyllä kotoita oppineeni sen tekemisen vimman, mutta myös oman työni tuloksesta nauttimisenkin. Oon silleen kun isäni, että jollen saa tehä ja touhuta tylsistyn kuoliaaksi, mutta introvertimpi kuten äitini etten nauti ihmisten kanssa hengailusta. Isäni taas saa virtaa ihmisistä ja maailmalla liehumisesta.

Siksi mulla onkin oltava koti semmonen että voin tyydyttää tekemisen tarpeeni introverttinä. En sosialisoida ja kuolla uupumukseen sen myötä.

Jasu

Äiti taas jaksaa möllöttääkin vaan. Se pärjäis hyvin introverttinä kaupunkiyksiössäkin missä ei oo muuta kun siivous ja kokkaus, makaa loppupäivän. Mä taas kuolen mielummin pois, kun suostun semmoseen elämään missä muuta ei ole. Tai pitäs lärpättää ihmisten kanssa jonninjoutavia jotta aika kuluu.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Hyvä että olet delegoinut joitain tehtäviä.

Itse kannatan kyllä avointa viestintää, reiluutta ja tasapuolisuutta sekä taitoihin perustuvaa työnjakoa. Meillä on itsestään selvää, että mies paistaa kanat, koska hän saa niistä mehevämpiä. Minä teen muita juttuja, joissa olen parempi.

Huijaaminen olisi ehkä vielä pahempaa kuin epätasainen työnjako. 🥴

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä että olet delegoinut joitain tehtäviä.

Itse kannatan kyllä avointa viestintää, reiluutta ja tasapuolisuutta sekä taitoihin perustuvaa työnjakoa. Meillä on itsestään selvää, että mies paistaa kanat, koska hän saa niistä mehevämpiä. Minä teen muita juttuja, joissa olen parempi.

Huijaaminen olisi ehkä vielä pahempaa kuin epätasainen työnjako. 🥴

🦄

Mun mies ei kommunikoinnista muutu miksikään. Harmi mutta semmonen se on.
        Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toivoin kyllä aikonaan löytäväni semmoisen mitä ei tartte jekuttaa tekemään, että olis itsellään järkeä ryhtyä tuumasta toimeen ja ihan siks vaan, että yhdessä helpompi.

Jasu

Jos parisuhteessa toinen tekee ja toinen vetäytyy, se on kommunikaatio ja yhteen hiileen puhaltamis -ongelma. Tunnetason ongelma.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos parisuhteessa toinen tekee ja toinen vetäytyy, se on kommunikaatio ja yhteen hiileen puhaltamis -ongelma. Tunnetason ongelma.

- Sheena

Ei kommunikaatiokaan niin vaan käsitys jo lähtöjään ihan erilainen. Käytännöt ei kohtaa, eikä siinä auta puhuminenkaan kun toinen ei muokkaudu vaan tekee omien kaavojen mukaan kaiken.

Minä lähinnä sopeudun kun oon joustavampi muutenkin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kommunikaatiokaan niin vaan käsitys jo lähtöjään ihan erilainen. Käytännöt ei kohtaa, eikä siinä auta puhuminenkaan kun toinen ei muokkaudu vaan tekee omien kaavojen mukaan kaiken.

Minä lähinnä sopeudun kun oon joustavampi muutenkin.

Jasu

Kaikki ihmiset ei vaan ole silleen yhteistyökykyisiä eikä joustavia. Omat tavat kokee niin oikeiksi, ettei toisten tavat herätä edes miettimään voisiko joku toinenkin tietää ja haluta jotain erilailla.

Menee kun juna raiteita pitkin, muut sitten sopeutuu ja muokkaantuu ympärillä.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Sitä yritin aikoinaan miehelleni kertoa, mutta hän ei koskaan pystynyt sanomaan muuta kuin, että hänen mielestään kaikki on hyvin! Minä menin tosi huonoon kuntoon, eikä hän vielä silloinkaan pystynyt käsittelemään parisuhteemme ongelmia vuorovaikutukseen liittyen! Kun nuorin lapseni sai asperger diagnoosin olin varma siitä, että hänen isänsä on myös assi. Lopulta väsyin niin totaalisesti, että laitoin eropaperit menemään!

• Anonyymi
      UUSI

Mä käyttäydyn lapsekkaasti kun olen ihastunut. Olipa se mies tai nainen, taannun jotenkin kakaraksi osittain. 😄

Kyllä se siitä kun ihastus asettuu järkeviin mittasuhteisiin. Alkuun otan kauheesti tunnekirroksia ja oon päästäni ulalla.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Tulee niitä hölmöjä möläyksiä, järki tökkii, ei saa sanaa aina suustaan, hirnuttaa jne jne. Ihastuminen on rasittava vaihe kun tulee toope.

Jasu

• Anonyymi
      UUSI

Ei pidä taannuttaa lapseksi naista joka nöyrästi tottelee tosimiestä.

• Anonyymi
        UUSI

Niin juuri, hän ei silloin ole lapsi vaan aivan normaali, väkevästi seksuaalinen teininainen, jonka tunteita eivät mitkään *nistit ole onnistuneet vielä pilaamaan.

• Anonyymi
      UUSI

"Jos nainen käyttäytyy kuin lapsi, se johtuu siitä, että hän on tosimiehen kanssa. Hän tuntee olevansa turvassa."

Miksi kukaan mies haluaisi parisuhteeseen lapsen tasolle jääneen naisen kanssa? Anteeksi, mutta millaisten mieleltään sairaiden yksilöiden väität olevan "tosimiehiä"?

"Jos nainen käyttäytyy kuin äiti, hän on henkisesti pojan kanssa. Hänestä tuntuu, että hänen täytyy kasvattaa hänet."

Jos käyttäydyn joskus miestä kohtaan "kuin äiti", niin en missään tapauksessa halua kasvattaa häntä. Se kertoo siitä, että rakastan häntä ja välitän hänestä. Kasvatusta tarvitseva mies ei ikinä saisi minusta esille tuollaisi tunteita.

"Jos nainen käyttäytyy kuin mies, hän on heikon miehen kanssa. Hänet on pakotettu astumaan väliin ja olemaan johtaja."

En pidä johtajuutta miehen olimaisuutena. Minulle johtajuus on luonnollinen osa persoonaani, eikä minua tarvitse siihen rooliin pakottaa. En kuitenkaan ole autoritäärinen johtaja, vaan neuvotteleva johtaja ja tulen erittäin huonosti toimeen autoritääristä johtamista harjoittavien kanssa.

"Jos nainen käyttäytyy ahdistuneesti ja tarvitsee jatkuvaa rauhoittelua, se johtuu siitä, että hän on uskottoman miehen kanssa. Hänellä ei ole luottamusongelmia. Hänellä on uskollisuusongelmia."

Mies, joka petti minua, ei saanut minusta esille ahdistumista tai jatkuvaa rauhoitteluntarvetta. Minä vain erosin ja se siitä.

"Jos nainen käyttäytyy levottomasti ja haluaa aina lopettaa suhteen, se johtuu siitä, että hän on turvattoman miehen kanssa. Hän jättää hänet taistelemaan elämänsää ihmisiä vastaan sen sijaan, että suojelisi häntä ja heidän liittoaan."

Jos haluan lopettaa liiton, niin en vain halua enää olla yhdessä kyseisen miehen kanssa. Ei se liity mitenkään muihin ihmisiin.

"Jos nainen tekee aina ylitöitä, hän on laiskan miehen kanssa. Hän tuntee olevansa taloudellisesti alttiina ja yrittää hyvittää tätä talous eroa"

En ole koskaan tehnyt ylitöitä taloudellisen tarpeen vuoksi. Olen tehnyt ylitöitä, jos niistä on saanut kivasti ekstraa, mutta yleensä teen ylitöitä ihan vain saadakseni projektin nopeammin päätökseen. Minä tykkään työstäni. En tee sitä pelkän rahan takia. Tekisin työtäni, vaikka miehellä olisi millaiset tulot tahansa ja hän olisi superahkera.

Toki parisuhde hyvin usein vaikuttaa sen osapuolten käytökseen, hyvässä ja pahassa, mutta aloituksen oletukset ovat kovinn yksinkertaistettuja ja omalla kohdallani täysin pieleen meneviä. Tosin minä en olekaan alistuva yksilö, vaan osaan pitää oman tilani.

• Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

Äänestin jo toukokuussa.

- Sheena

• Anonyymi
      UUSI

"Mihin rooliin sinut on valittu? "

Ainakin näihin:

I'm a bitch, I'm a lover
      I'm a child, I'm a mother
      I'm a sinner, I'm a saint
      I do not feel ashamed
      I'm your Hell, I'm your dream

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI

Ei minua voi valita mihinkään rooleihin. Parisuhtessa ollessani minä olin se, joka olin avoin keskusteluille mieheni kanssa, minä olin se joka olin aloitteellinen oikeastaan kaikkeen. Ja se liittyi siihen, että hänen kotonaan oli roolit olleet juuri tuollaiset. Hän ei pystynyt muuntatumaan muunlaiseksi, eikä suostunut lähtemään parisuhdeterapiaankaan. Kauan jaksoin ja koska aloin voida todella huonosti, laitoin eropaperit menemään! Passaajaa minusta ei tule koskaan ja uuden kumppanin pitää olla keskustelutaitoinen ja aloitteellinen monissa asioissa, koska itsekin olen sellainen. Keskinäisen vuorovaikutuksen pitää olla molemminpuolista. Pidän ikäisistäni miehistä kumppaniehdokkaina.

• Anonyymi
      UUSI

Taitaa kertoa enempi aloittajan toiveista aloitus kuin todellisuudesta.

Ei jatkoon.

• Anonyymi
      UUSI

Mistäs se kertoo, jos aikuiset miehet alkaa käyttäytyä kuin pojat naisen seurassa?

• Anonyymi
      UUSI

Mua ei valita rooliin, teen mitä haluan.

• Anonyymi
      UUSI

Ihan täyttä paskaa. Jos nainen on hyvässä seurassa hän varmaankin käyttäytyy kuin täysipäinen ihminen - jos siis nainen kykenee siihen. Jos ei kykene hän on väärässä seurassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5151
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      175
      4892
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      67
      3346
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2956
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2262
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      236
      1702
    7. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      77
      1241
    8. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      98
      1226
    9. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      69
      921
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      95
      879
    Aihe