Olisko niin, kun saatas nuo peokorvaukset poistettua niin niillä rahoilla palkattas Ivalon Terveyskeksuksen päivystys ja henkilökunnan palkkausasiat kuntoo ja muutama uusi hoitajan virka
P E T O K O R V U K S E T
17
455
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä ajatus, kannatan.
- Anonyymi
kuinkahan paljon todella löytyisi näitä vääriä ilmoituksia. On jälkikäteen täyin mahdoton saada selvyyttä. Mutta jos halutaan niin tehdään töitä ainakin nuo liiat pedot sudet mm. pois kokonaan. Suomella on hyvä kopterikalusto, on osaavia miehiä, jotka virkavastuulla ja määräyksen perusteella ilmasta käsin tapaa laiastaan jokaisen suden ja jos muutama jätetään ja kuskataan korkeasaareen sen kolmen lisäksi jotka jo elättinä niin siinä on jo riittävsti. Yhteinen kansanhyöy on paras laki, että olisi kansanedusajienkin syytä herätä todellsuuteen ja tehdä nopeasi lakiin muutoksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuinkahan paljon todella löytyisi näitä vääriä ilmoituksia. On jälkikäteen täyin mahdoton saada selvyyttä. Mutta jos halutaan niin tehdään töitä ainakin nuo liiat pedot sudet mm. pois kokonaan. Suomella on hyvä kopterikalusto, on osaavia miehiä, jotka virkavastuulla ja määräyksen perusteella ilmasta käsin tapaa laiastaan jokaisen suden ja jos muutama jätetään ja kuskataan korkeasaareen sen kolmen lisäksi jotka jo elättinä niin siinä on jo riittävsti. Yhteinen kansanhyöy on paras laki, että olisi kansanedusajienkin syytä herätä todellsuuteen ja tehdä nopeasi lakiin muutoksia.
onhan hiljaista porokas porukka ???????
- Anonyymi
Ehkä kansakoulu olisi ensin kannattanut käydä loppuun asti.
- Anonyymi
Kannattavaa korvausten hakeminen on poronhoitajalle, vaikka Leo tuossa jotain muuta väittää. Vielä kannattavampaa tietysti, jos sen poron saa myytyä tai syötyä, ja korvaukset päälle. Äkkiseltään voisi pitää mahdollisena, että tämä "petokorvausten Suomenmestari" voisi olla narahtanut.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/leo-saa-valtiolta-vuosittain-lahes-150-000-suurpetojen-raatelemista-poroista-ihmettelee-itsekin-maalaisjarkihan-tasta-puuttuu-taydellisesti/8102420 - Anonyymi
jossakin tämä homma on niin suurta petosta että sitä ei voi käsittää ja kaiken huippu on että nämä joitten tulisi valvoa ummistavat silmänsä ja ovat hiljaal
- Anonyymi
Paljon mukavampi on istahtaa kelataksin Mersun sellaisen kyytiin ja aloittaa matkan Rovaniemelle jopa saattajan kanssa ja katsella maisemia ja kyliä. Ja nauttia elämästä enemmän kuin istuskella terveysaseman tiloissa.
Samalla voi sitten asiantuntija lääkäreitten tutkimusten tai muun jälkeen kotiutuessa käydä kauppa-asioilla
suuremmissa liikkeissä tai erikoisliikkeissä ja tuoda kotiin tarpeellista.
Suotta noita porokorvauksia ajattelee, niitten rahamäärät jakautuvat ympäri poronhoitoaluetta, edes kaikille ei niistä riitä ropon ropoa.
Joten onnellista matkaa jatkossa vain suurin sydämin.- Anonyymi
ei liiku kohta mersut ja ei liiku ihmiset kun nämä loiset saavat kaiken muunkin sekaisin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei liiku kohta mersut ja ei liiku ihmiset kun nämä loiset saavat kaiken muunkin sekaisin
Sitten ellei mersulla niin varjotaksiladalla, kai sellainen löytyy ja homma hoituu.
Koska lääkäri ei tule potilaan luo, menköön potilas lääkärin luo! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jo näky raato tien eunalla ja oli melko tuore.,että tietää jollekki rahaa ja jollekki menetyksiä jos ei mee vakuutuksen piikkiin, että kyllä kolari voi jollekki kannattaa
- Anonyymi
Pitää pyytää paikallisia "oligarkkeja" avuksi koska nehän siellä määräilee kaikesta muustakin. Sekä saamelaisyhteisöä tuon lisäksi esittämään muutosta menoon.
Yhtä asiaa ihmettelen, sieltä poistui kaksi nimismiestä, mistähän moinen johtui.
Heillä oli kyllä avuliaat konstaapelit "neuvomassa" mikä on oikea menettely ja toinen eli toiseksi viimeinen nimismies rakenteli jopa kesämökin, maalle, jonka ostivat yhdessä kahden konstaapelin kanssa.
Jospa tuollaiset valtiovallan edustajat lähettäisivät hyville virkamiehilleen toivomusaloitteen asian korjaamiseksi.- Anonyymi
Poliisit voisivat papin kanssa pelotella Juusoa että sen talon seinät revitään auki ja naispoliisit kaatavat vaatteet lattialle.
Pappi voi voisi saamelaisyhteisön eli saamelaiskäräjien kanssa kirota Juuson seitsemästä synnistä Jumalan väkeä vastaan.
Ja oligarkit antaisivat julkilausuman ettei Juuson perilliset kelpaa leijoniin eikä rotareihin.
Johan tokeneisi tolkusti!
Mentäisiin myös tälläisillä Kemijoen koskien lunastamisperusteella pappien ja poliisien pelotellessa että pellolaiset eivät tule saamaan yhtään lohta sillä Torniojoki rakennetaan
Kuten Kemijoki aikoinaan.
- Anonyymi
Ihminen on kuulemma ainut peto ja minä olen ollut kotona kokoajan ja mieheni Holo on poliisi ja ei hänellä kyllä eläimiä pitäis minun tietojen mukaan olla, koska me sovittiin hänen kanssa, että minä kunnioitan vaimona häntä ihmisenä sekä miehenä!
Sille ei voi mitään jos hän joutuu välillä tekemään eläinten kanssa töitä, mutta ei mieheni sentään mikään ELÄINTEN LAHTAAJA OLE!
Ei minun isälläkään ole koiraa, koska se kuoli vanhuuteen ja meistä tuli IHMISIÄ. Eläinlääkäri oli antanut määräyksen, että se koira pitää lopettaa. Ei meistä kukaan pystynyt viemään sitä koiraa MURHATTAVAKSI vaikka LAGERIN NINA OLI HAKENUT SILLE IHAN ITSE MURHAUS MÄÄRÄYKSEN ELÄINLÄÄKÄRILTÄ JA VÄITTI, ETTÄ ME MUKA OLTIIN HOIDETTU HUONOSTI SITÄ KOIRAA KOIRINA!
ME HOLOT EI OLLA MITÄÄN ELÄINTEN EIKÄ IHMISTEN TAPPAJIA! MINUN EX-MIEHENI MURHASI MEIDÄN PIKKU KOIRAN AIKOINAAN, KOSKA HÄN EI VOINUT SIETÄÄ KOIRAN KARVOJA.
Minä olen ANTANUT 2 koiraa ja 2 kissaa pois.
Minun vanhin tyttö halusi kissan, koska hänen mielestään ÄITINSÄ ON IHMINEN JA HÄN ISÄNSÄ KANSSA ELÄIMIÄ, koska HEILLÄ ON POROJA!- Anonyymi
Lisään tähän, että kyllä minä arvostan LIHA- JA MAITOTUOTTEIDEN TUOTTAJIA JA MIEHENI HOLONA ARVOSTAA IHAN VARMASTI MYÖS.
Minä en vain SUOSTU SYÖMÄÄN KAIKKIEN ELÄINTEN LIHOJA, KOSKA EN SENTÄÄN OMAN LAPSENI SUKUA SUOSTU SYÖMÄÄN!
Äitini jos käy ostamassa ELÄINTEN RUOKA-KAUPASTA RUOKAA JA TUO OSTOKSET KOTIA NIIN NIISTÄ TULEE IHMISTEN RUOKAA, KUN MINÄ KUNNIATON IHMINEN LAITAN OSTOKSET KAAPPIIN!
KAUPASSA JONOSSA TAPAHTUU SAMA, MUTTA SE ON KUNNIANLOUKKAUS KÄYDÄ HOLONA IVALOSSA JA INARIN KUNNASSA KAUPASTA OSTAMASSA IHMISENÄ RUOKAA.
Kyllä minä olen välillä käynyt, mutta olen PYRKINYT siihen, että EI TARVI KÄYDÄ NIIN EN POLJE ELÄINTEN OIKEUKSIA SILLÄ, ETTÄ TOISISTAKIN TULEE VÄHÄKSI AIKAA IHMISIÄ.
- Anonyymi
olisi iso säästö jos nuo korvaukset lopettas
- Anonyymi
Jos teurastettais kaikki porot. Petokorvauksiq ei tattis maksaa. Tämmöstä st1 sen viisastenkeho päätteli.
- Anonyymi
Kanoja tilalle
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi1617553Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä1305189Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y432680- 2692305
Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu812218Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont672078Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota
Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v5672065Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.571116Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2911077Laittaisin whatsuppissa viestin
Jos olisin täysin varma että se on toivottua vielä kun aikaa on mennyt ja että toivot sitä edelleen.661065