Olen vähän mietiskellyt asioita

Anonyymi-ap

Mä oon vähän miettinyt, että kun tässä on tullut kaikkee vaivaa ja kolotusta iän myötä, eikä tulevaisuus maailmassa tai elämässä ylipäätään muutenkaan näytä kovin hääppöiseltä niin miksi ihmeessä mä tämän pelin katsoisin loppuun kun on olemassa nopea ratkaisu, joka hoitaa kaikki ongelmat kerralla ja lopullisesti. Eihän tässä ole mitään järkeä kun edessä se on muutenkin!

20

228

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

No se oo gubbe ku lasolia ostaa

• Anonyymi
      UUSI

Eihän elämässä mitään järkeä olekkaan. Se järki ja elämän tarkoitus täytyy itse omassa päässään laatia. Mitä varten minä täällä elän? Mitä varten minä täällä haluan elää?

Eläminen on vapaaehtoista.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Ei ole! Ei paljon kyselty kun tämä elämä pantiin alkuun. Mutta eihän siitä tietenkään voi syytettä nostaa!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole! Ei paljon kyselty kun tämä elämä pantiin alkuun. Mutta eihän siitä tietenkään voi syytettä nostaa!

Ei syntyminen ole vapaaehtoista, mutta eläminen kyllä on. Mietis nyt vähän tarkemmin.

Jasu

• UUSI

Ei ole, sillä on velvollisuuksia.

• Anonyymi
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Ei ole, sillä on velvollisuuksia.

Kelle se on velvollinen?

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kelle se on velvollinen?

Jasu

Tai siis minä ainakin itse päätän, että olenko jollekkin velvollinen vai en. Niin siksi kysyn ja ihmettelen samalla mitä mahdat tarkoittaa?

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tai siis minä ainakin itse päätän, että olenko jollekkin velvollinen vai en. Niin siksi kysyn ja ihmettelen samalla mitä mahdat tarkoittaa?

Jasu

Kaikki velvollisuudethan loppuu, kun kuolee.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kelle se on velvollinen?

Jasu

Kaikilla on, mutta lähinnä tarkoitin itseäni.

• Anonyymi
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Kaikilla on, mutta lähinnä tarkoitin itseäni.

Aa, velvollisuudet on keksitty juttu. Jos mietit ihmisiä jotka asustelee metsissä yhteiskunnan ulkopuolella, ei niilläkään ole velvollisuuksia.

Yhteiskunta on se mikä velvoittaa, ei kukaan muu. Muttei yhteiskunnassakaan mikään pakko ole velvoitteita noudattaa, sekin on vapaaehtoista. Toki ehdoiksi on asetettu aina jotain velvoitteita, jotta saa jotain hyötyä vastineeksi.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aa, velvollisuudet on keksitty juttu. Jos mietit ihmisiä jotka asustelee metsissä yhteiskunnan ulkopuolella, ei niilläkään ole velvollisuuksia.

Yhteiskunta on se mikä velvoittaa, ei kukaan muu. Muttei yhteiskunnassakaan mikään pakko ole velvoitteita noudattaa, sekin on vapaaehtoista. Toki ehdoiksi on asetettu aina jotain velvoitteita, jotta saa jotain hyötyä vastineeksi.

Jasu

Mutta jos joku haluaa kuolla pois, niin milläpä sen voi estää ja miksi ketään pitäisi pakottaa väkisin elämäänkään. Minusta sekin on holhoavaa, kun ei yhtään tiedä miten kukin elämän kokee.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Omat velvoitteeni ovat sellaisia, että muut kärsivät jos en noudata niitä.
        Enkä useimmista niistä varsinaisesti itse edes hyödy, muutoin kuin kiitollisuuden muodossa.

• Anonyymi
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Omat velvoitteeni ovat sellaisia, että muut kärsivät jos en noudata niitä.
        Enkä useimmista niistä varsinaisesti itse edes hyödy, muutoin kuin kiitollisuuden muodossa.

Eli haluat elää muiden iloksi ja hyödyksi? Niinhän minäkin, vielä kun saan elämisen iloa siitä kun pystyn tekemään muita iloiseksi omalla panoksellani. Ei mullakaan muuta syytä varsinaisesti ole. Mutta se riittää.

Itse en pidä sitä niinkään velvollisuutena, lähinnä itseni velvoittamisena. Kyllä he pärjäis ilman minuakin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli haluat elää muiden iloksi ja hyödyksi? Niinhän minäkin, vielä kun saan elämisen iloa siitä kun pystyn tekemään muita iloiseksi omalla panoksellani. Ei mullakaan muuta syytä varsinaisesti ole. Mutta se riittää.

Itse en pidä sitä niinkään velvollisuutena, lähinnä itseni velvoittamisena. Kyllä he pärjäis ilman minuakin.

Jasu

Tuokin, että haluan kuoltuani antaa kehostani kaiken mikä käy ja kelpaa elinluovutuksena tulee juuri siitä, että kuoltuanikin joku saa kokea ehkä vielä iloa ja elää onnellisemmin, kun saa minusta varaosia. Eli ilahduttaminen on perimmäinen syyni elää ja kuollakin toisaalta. 🙂

Jasu

• UUSI

Joskus ihminen laiskistuu niin paljon, että hän ei enää viitsi elää.
      Päivät ovat samanlaisia, mitään uutta ja jännää ei tapahdu.

• UUSI

Mutta et ole vielä nähnyt kun joku kävelee Marsissa.

• UUSI

Noh sinäkin taidat varmaan pistää sinne jo työhakemusta menemään .mikä parasta jos sinä olet siellä myös rakentamasa . Ymmärsin ettei marssiin voi lähteä usein

• UUSI
        valtakunta kirjoitti:

Noh sinäkin taidat varmaan pistää sinne jo työhakemusta menemään .mikä parasta jos sinä olet siellä myös rakentamasa . Ymmärsin ettei marssiin voi lähteä usein

En, sillä en pidä matkailusta.

• UUSI

Noh sinulla on paljon elämässä elettävää kuin nähdä tämä miten saan lapset takaisin maailmassa on liian vähän hyviä ihmisiä.

• UUSI

Aloittajalla on yksi suojelevainen kuin ääni, jos ei muuta ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      103
      14187
    2. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      25
      5876
    3. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      154
      5571
    4. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      152
      5408
    5. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      203
      5133
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      289
      4280
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      23
      3957
    8. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      87
      3611
    9. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      1
      3527
    10. Vanhat miehet eivät muista

Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan
      Maailman menoa
      19
      3489
    Aihe