Vaihdoin kävelyn pyöräilyyn

Anonyymi-ap

Kävely ei nyt toiminut,siksi pyöräilyä.Kävely toimii vain silloin kun saa pidettyä kalorit hyvin pienenä.
Ainoastaan kovalla vesisateella kävelyä.

Voihan sitä sitten lisäksi kävellä niin paljon kuin haluaa jos siihen on aikaa.

30

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten hormoonit, onko sulla ne hyvin?

• Anonyymi

Entä erektiot, vaikuttaako kävelyn vaihtaminen pyöräilyyn?

• Anonyymi

Pyöräily antaa enemmän mahdollisuuksia. Katson asiaa vain kuntoilun kannalta.
      Maasto ja maisemat vaihtuvat. Oman kuomituksen säätäminen laaja-alaisesti.
      Eräs etu on pyöräilyn pienempi nivelten rasittavuus.
      Itse pidän pyöräilystä metsäpoluilla ja hiljaisilla metsäteillä.

1964 suoritetun, 11kk:n asevelvollisuuden jälkeen päätin, etten teltassa nuku, en alumiiniastiasta syö, enkä polupyörällä aja.
      Mikään päärös ei ole pitänyt.
      Ikävin fillarointikokemukseni. Syksyisessä räntäsateessa 80km yhdellä lopputaipaleen väliruokailulla. Jääkärifillarissa omat vehkeet 2:n viikon reisua ajatellen.
      Kahden viikon kuluttua oli paluu yhtä juhlaa. Kuiva keli ja saimme ajella vapaasti omassa rytmissä ja ryhmissä.

• Anonyymi

Pyöräily on monella tavalla parempi laihdutuksen kannalta kuin kävely,siinä on vähintään puolet suurempi energiankulutus kuin kävelyssä ja lenkit kestää pitempään.
      Nämä kaksi asiaa lisää huomattavasti energiankulutusta ja se auttaa laihtumaan.
      Myöskään syöminen ei silloin ole niin tarkkaa,eli herkkujakin voi silloin tällöin syödä jonkin verran.

• Anonyymi

Se miksi miksi en ole pyöräillyt puoleen vuoteen johtuu vain siitä että siihen ei ole ollut mitään aihetta.👈
        Paino on pysynyt samassa ilman liikuntaakin VAIKKA olen syönyt keskimäärin 3000 kaloria joka päivä.😁
        Arkiaktiivisutta oli enemmän.

MIKSI NYT LAIHDUTAN😲
        Nyt kalorit nousi liikaa eli keskimäärin 3500 kaloriin ja ei yhtään edes arkiaktiivisutta
        Sen seurauksena aloin nyt erittäin nopeasti lihomaan.
        En kuitenkaan halua olla lihava,monestakin syystä.
        Laihana olo on paljon parempi ja säästyy monilta ylipainon aiheuttamilta sairauksilta esim rasva maksa,diabetes,syväntauti,korkea verenpaine,syöpä yms

• Anonyymi

Pyöräilyssä on kuormituksen intensitettiä helpompi säädellä laajoissa puitteissa.
        Energian kulutus riippuu kuomituksen intensitettistä ( syketaso suhteessa omaan maksimiin ja ajallisesta kestosta) joka on fillaroinnissa helpommin sädeltävissä.
        Ei yksi laji ole automaattisesti toista tehokkaampaa mutta fillarointi on monessakin mielssä helpompi toteuttaa tuloksellisesti.
        Kohtalaisen matalasykkeinen kuormitus kohdistuu energian kulutukseen kehittämättä kuntoon liittyviä ominaisuuksia. Paras tulos= kehon koostumuksen muutos, parempi aerobinen ja lihaskunto.
        Mitä hiivatinherkkupeffoja on palsta tulvillaan? Tärkein asia voiko syödä herkkuja!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyöräilyssä on kuormituksen intensitettiä helpompi säädellä laajoissa puitteissa.
        Energian kulutus riippuu kuomituksen intensitettistä ( syketaso suhteessa omaan maksimiin ja ajallisesta kestosta) joka on fillaroinnissa helpommin sädeltävissä.
        Ei yksi laji ole automaattisesti toista tehokkaampaa mutta fillarointi on monessakin mielssä helpompi toteuttaa tuloksellisesti.
        Kohtalaisen matalasykkeinen kuormitus kohdistuu energian kulutukseen kehittämättä kuntoon liittyviä ominaisuuksia. Paras tulos= kehon koostumuksen muutos, parempi aerobinen ja lihaskunto.
        Mitä hiivatinherkkupeffoja on palsta tulvillaan? Tärkein asia voiko syödä herkkuja!!!

Pyöräily on ehdottomasti kaikista paras laji laihduttamisessa koska sitä pystyy harrastamaan ympäri vuoden ja siinä ei tule mitään urheiluvammoja.

Hiihto on myöskin hyvä mutta se kestää vain noin 3 kuukautta ja välillä kelit on niin huonoja esim ladut aivan jäässä vesisateiden ja lauhan kelin jälkeen,niillä keleillä voi aivan hyvin pyöräillä kunhan on pyörässä hyvät nastarenkaat Itselläni on kolme pyörää Talvi pyörä,kesäpyörä,sähköavusteinen pyörä mikä on ollut melkein käyttämättömänä vuosikausia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyöräily on ehdottomasti kaikista paras laji laihduttamisessa koska sitä pystyy harrastamaan ympäri vuoden ja siinä ei tule mitään urheiluvammoja.

Hiihto on myöskin hyvä mutta se kestää vain noin 3 kuukautta ja välillä kelit on niin huonoja esim ladut aivan jäässä vesisateiden ja lauhan kelin jälkeen,niillä keleillä voi aivan hyvin pyöräillä kunhan on pyörässä hyvät nastarenkaat Itselläni on kolme pyörää Talvi pyörä,kesäpyörä,sähköavusteinen pyörä mikä on ollut melkein käyttämättömänä vuosikausia.

"Pyöräily on ehdottomasti kaikista paras laji laihduttamisessa koska sitä pystyy harrastamaan ympäri vuoden ja siinä ei tule mitään urheiluvammoja."

Paitsi sinä olet kaatunut useita kertoja ja katkonut luitasi kuten aina välillä olet kertonut. Sitä se osteoporoosi on. Mutta mikä pahinta, pää kolahti jäiseen tiehen ja siitä oli pahemmat seuraukset. Kannattaa käyttää kypärää eikä muoviämpäriä kuten sinä.

• Anonyymi

Kävelyn ja golfin laihdutusvaikutukset.
      Olen seurannut golfaajien verkkaista hiippaamista kentällä. Minulle on todisteltu sen laihduttavaa vaikutusta. Liikkuminen ei paljoakaan kuluta mutta 18 reiän kierros, 4 tuntia ilma eväitä, onkin jo kova paikka!

• Anonyymi

Golfia arvostelevat ovat yleensä elämälleen pahasti katkeroituneita ja useimmiten oikein varattomia. Golf-kassin kantamisen tai kärryn vetämisen voi helposti lisätä kulutuslaskuriin, ja katsoa mikä on totuus.

Sähköautolla ajelu pitkin kenttää sen sijaan usein korreloi joko pelaajan painon, pelaajan iän tai kentän lämpötilan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Golfia arvostelevat ovat yleensä elämälleen pahasti katkeroituneita ja useimmiten oikein varattomia. Golf-kassin kantamisen tai kärryn vetämisen voi helposti lisätä kulutuslaskuriin, ja katsoa mikä on totuus.

Sähköautolla ajelu pitkin kenttää sen sijaan usein korreloi joko pelaajan painon, pelaajan iän tai kentän lämpötilan kanssa.

En arvostele golfia vaan väittämää sen laihduttavaa vaikutusta liikuntana. Kärrin laahaaminenkaan ei kummemmin nosta sykettä.
        Kotoista golfausta olen ajoittain seurannut vaimoni sairaalan huoneen ikkunasta.
        Fyysisesti olemme kuikuilleet golfia Espanjassa ja Domonikaanisessa tasavallassa.
        Kun laihdutus kytektään liikuntaan niin minun asteikossa on kyse kuntoa kohentavasta tekemisestä.
        Toistan. 18 reiän kiertäminen ilman eväitä kuluttaa energiaa enemmän kuin sohvalla makailu mutta kuluttavasta kuntoilusta se on kaukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En arvostele golfia vaan väittämää sen laihduttavaa vaikutusta liikuntana. Kärrin laahaaminenkaan ei kummemmin nosta sykettä.
        Kotoista golfausta olen ajoittain seurannut vaimoni sairaalan huoneen ikkunasta.
        Fyysisesti olemme kuikuilleet golfia Espanjassa ja Domonikaanisessa tasavallassa.
        Kun laihdutus kytektään liikuntaan niin minun asteikossa on kyse kuntoa kohentavasta tekemisestä.
        Toistan. 18 reiän kiertäminen ilman eväitä kuluttaa energiaa enemmän kuin sohvalla makailu mutta kuluttavasta kuntoilusta se on kaukana.

1. Golf pitää kuntoa yllä ja auttaa painonhallinnassa

Yksi kierros golfia kuluttaa keskimäärin 1 400 kaloria ja kävelyä 18 reiän aikana kertyy helposti kymmenenkin kilometriä.

-18 reikää kärryn kanssa kuluttaa keskimäärin 1 400 kaloria
        -18 reikää kantobägin kanssa kuluttaa keskimäärin 1 800–2000 kaloria
        -18 reiän mittainen kävely vastaa reippaasti lääkäreiden suosittelemaa yli 10 000 askeleen päivätavoitetta
        -18 reiän pelaaminen kolmesti viikossa tarjoaa tarpeeksi kuntoilua painonhallinan ylläpitämiseksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi kierros golfia kuluttaa keskimäärin 1 400 kaloria ja kävelyä 18 reiän aikana kertyy helposti kymmenenkin kilometriä.

-18 reiän mittainen kävely vastaa reippaasti lääkäreiden suosittelemaa yli 10 000 askeleen päivätavoitetta
        -18 reiän pelaaminen kolmesti viikossa tarjoaa tarpeeksi kuntoilua painonhallinan ylläpitämiseksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leppoisa oleilu ja sykettä nostamaton liikkuminen ulkosalla lisää ruokahalua enemmän kuin kuluttaa energiaa.
        1. Väitteesi saattaa epäilemään kuntoilu käsitteemme erimittaisuutta.
        Jos tuo hiippaaminen pitää kuntoa yllä niin eipä ole hääppöinen lähtökohta.
        Painonhallinan avain on "ilman eväitä". On tuon ajan syömättä.

Useammassa yhteydessä vedotaan johonkin keskiarvoiseen numerotietoon joka , sellaisenaan ei suoraan sovi kenellekään.

En ole koskaan laskenut kaloreja vaan tietänyt sen mitä suuhuni tungen. Olen käynyt kokoiselleni vaakalukeman korkealla tasolla.
        Muutoksen seurannassa olen luottanut saman InBody laitteen tulosteisiin. Siis muutoksiin niissä. Muutokset kehon koostumuksessa ja kerran vuodessa tapahtuva vertaaminen tuloksia laboratoriotutkimusten tietoihin, on mielestäni keskenään luotettavampia muutoksen mittareita kuin kaloreilla leikkiminen.
        Ainoa kalorilukema joka on kiinnostanut on muutokset lepokulutuksessa. Elintoimintojen ylläpitäminen. Pieneminen on johdonmukaista. Lihastakatoaa ja peruskulutus laskee.
        2230kcal/vrk olen tullut alas päin inhottavan paljon ja se tuntuu myös. Muutama tuttavani väittää, että minun pitää hyväksyä vanhenemiseen liittyvät seuraukset.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Olen alkanut aivan selvästi laihtumaan.Pyöräily on vähentänyt herkkujen syömisen minimiin.Nyt kaloreita tulee vähintään 1000 vähemmän kuin ennen ja kulutus on 800 kaloria suurempi.
        Syön terveellisemmin kuin ennen.

• Anonyymi

Lihaksia pitää saada.

• Anonyymi

Olen alkanut aivan selvästi laihtumaan.Pyöräily on vähentänyt herkkujen syömisen minimiin.Nyt kaloreita tulee vähintään 1000 vähemmän kuin ennen ja kulutus on 800 kaloria suurempi.
      Syön terveellisemmin kuin ennen.

• Anonyymi

Lihomisen SYY on liika syöminen,mutta liikkumattomuus on se SYY mikä johtaa siihen.
      Eli JOS liikkuu paljon ei liho 😳

• Anonyymi

Jos jättää herkut ja syö vain 1500kcal päivässä ei tarvi lähteä hampaat irvessä kuluttamaan kaloreita.

Jos ei syö liikaa ei liho.

• Anonyymi

Liikkuminen johti kasvaneeseen ruokahaluun ja lihomiseen.
        Talviloman + kahden viikonlopun ajan perinteistä hiihtäen päivittäin 60km.
        Ensimmäinen vajaa tunti oli hieman väkinäistä mutta sitten elimistö tavoitti tasapainon ja energian tarve ja varastijen hyödyntäminen tavoittivat tasapainon. Oli tunne, että sillä intensiteetillä voisi jatkaa loputtomiin kunhan olisi juotavaa.
        Viimeiset 5km vedin "veren maku suussa".
        Kotona suihkuun. Oli elttaantunut oli ja vissyä naamaan. Parin tunnin kuluttua iltapäivän myöhäinen lounas tai etuaikaine päivällinen. Tavallista, lapsiperheen kotiruokaa.
        Kaikki hyvin MUTTA. Pari tuntia sapuskan jälkeen iski hillitön nälkä. Asiaa sekä seinäkaapille,että jääkaapilta suuruksia. Tätä alkuun alle tunnin välein kunnes välit hieman harvenivat.
        Laihtumisen odotuksen vastaisesti painoni nousi tuon viikon + viikonloppujen aikana vajaa 2 kiloa. Vaikka ottaa huomioon nestepitoisuuden vaihtelut yms. niin joka tapauksessa läskiä kertyi. Se siitä liikunnasta! Varsinkin KULUTTAVASTA sellaisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikkuminen johti kasvaneeseen ruokahaluun ja lihomiseen.
        Talviloman kahden viikonlopun ajan perinteistä hiihtäen päivittäin 60km.
        Ensimmäinen vajaa tunti oli hieman väkinäistä mutta sitten elimistö tavoitti tasapainon ja energian tarve ja varastijen hyödyntäminen tavoittivat tasapainon. Oli tunne, että sillä intensiteetillä voisi jatkaa loputtomiin kunhan olisi juotavaa.
        Viimeiset 5km vedin "veren maku suussa".
        Kotona suihkuun. Oli elttaantunut oli ja vissyä naamaan. Parin tunnin kuluttua iltapäivän myöhäinen lounas tai etuaikaine päivällinen. Tavallista, lapsiperheen kotiruokaa.
        Kaikki hyvin MUTTA. Pari tuntia sapuskan jälkeen iski hillitön nälkä. Asiaa sekä seinäkaapille,että jääkaapilta suuruksia. Tätä alkuun alle tunnin välein kunnes välit hieman harvenivat.
        Laihtumisen odotuksen vastaisesti painoni nousi tuon viikon viikonloppujen aikana vajaa 2 kiloa. Vaikka ottaa huomioon nestepitoisuuden vaihtelut yms. niin joka tapauksessa läskiä kertyi. Se siitä liikunnasta! Varsinkin KULUTTAVASTA sellaisesta.

Ainakin minulla kalorit vähentyy puolella kun aloitan liikunnan KOSKA lopetan herkkujen syömisen 😳

Herkuista ne kalorit tulee.Terveellistä kasvisruokaa SAA syödä niin paljon kuin jaksaa mahan aivan täyteen vaikka monta kertaa päivässä.😮

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin minulla kalorit vähentyy puolella kun aloitan liikunnan KOSKA lopetan herkkujen syömisen 😳

Herkuista ne kalorit tulee.Terveellistä kasvisruokaa SAA syödä niin paljon kuin jaksaa mahan aivan täyteen vaikka monta kertaa päivässä.😮

Mitä sinä herkkupelle tarkoitat noilla herkuillasi?
        Kaikkea muuta sekaravintoa paitsi rehuja?

• Anonyymi

Olen vähän laihtunut,mutta syön vieläkin vähän liikaa.
      Vyötärön ympärysmitta on pienentynyt 1 cm ja pihtimitat 3 mm mutta paino on pysynyt vielä samassa.

Eli isoilla kaloreilla 2500 ja liikunnalla rasvapaino muuttuu lihaspainoksi.😀

• Anonyymi

Itse vaihdoin soudun vuorikiipeilyyn. Enkä ole katunut vuottakaan.

• Anonyymi

Minä vaihdoin mankelin petonimyllyyn.

• Anonyymi

Herkkupellet vouhottavat kaloreiden numeerisista kulutuslukemista.
      Voi pyhä pulivari!!! Sehän on kovin yksilökohtainen asia. Yhdelle vähä on toiselle paljon ja kolmannelle suunnilleen sinne päin.
      Liikunnan vaikutus kulutukseen on saman suuntainen, yksilöstä riippuva!
      Mutta, herkkuja, herkkuja, herkkuja tai sitten ei! Heko, heko!

• Anonyymi

Pyöräily näyttää tosiaan hyvin ennaltaehkäisevän lihomista.Vaikka kalorit on ollut nyt keskimäärin viikon ajan 3700 päivässä en ole yhtään lihonut.😳
      Pitää jo nyt aloittaa se kuuri mitä olen aikonut jo vuoden aloittaa.
      Pienillä kaloreilla en laihduta

• Anonyymi

Kyllä sitä laihtuu,JOS haluaa laihtua,siitä se on vain kiinni.
        Minulla tosialoitukseen riittää verenpaineen nouseminen.
        Se yleensä nousee jos vähänkään lihoo.
        Verenpainemittari on halpa henkivakuutus 😳
        Eli verenpaineen kannattaa aina mitata.Verenpaineella on yksi erittäin haitallinen vaikutus.

• Anonyymi

Vaihdoin Suomen pimeydessä, rännässä ja sateessa pyöräilemisen Espanajassa golfaamiseen. Sokeriarvot ovat nyt kohdallaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      95
      2980
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      95
      2455
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      39
      2265
    4. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      78
      2247
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      7
      1856
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      13
      1496
    7. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      83
      1287
    8. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1190
    9. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1107
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1064
    Aihe