400 000 km rullattu pikkuauto on Suomessa haluttu kolaroitunakin.

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/autot/art-2000011594803.html

Rahaa uponnut jo noin 5000 euroa ja kyseessä on kolariauto. Oma kokemus 300 tkm ajetusta Toyotasta on sellainen, että parempi jättää ostamatta.

Aika alas on vajonnut Suomen autokanta.

75

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika ihmeellinen lehtijuttu jostain täysin loppuunajetusta ja kolaroidusta mopoautosta.
      Kaikki oma raha minkä tuollaiseen laittaa on liikaa.

      • Anonyymi

        Kertaapa millainen on mopoauto. Sehän on Klongswagen "kaikilla herkuilla".


    • Anonyymi

      Mikähän on ollut tämän Laurin motiivi kirjoittaa juttu yhdestä vanhasta romusta?

      "Yarikselle tuli lopulta hintaa ovien vaihtoineen ja maalauksineen yhteensä noin 3 000 euroa."

      Kyllä tuolla rahalla saa paljon parempiakin vanhoja romuja.

      Erityisesti minua nauratti tämä:
      "Toyota Yarikset ovat erittäin kysyttyjä käyttöautoja, joita Auvisen tapaiset autojobbarit yrittävät haalia omakseen. 12 vuotta vanhoistakin yksilöistä saatetaan pyytää vielä yli 13 000 euroa."

      Ei viddu. Onko oikeasti olemassa niin tyhmiä ihmisiä jotka yrittävät pyytää tuollaisesta tonnin pommista 13.000? Ja vielä enemmän naurattaa jos alkaa edes hieromaan kauppaa tuollaisesta hintapyynnöstä.
      Tuollaisen arvon maximissaan tonni.

    • Anonyymi

      Heikosti menestyvä autokorjaaja yrittää saa tuosta ritsasta jokusen satasen voittoa kun myy sen eteen päin, eihän tuossa artikkelissa ole muuta sanomaa.

      • Anonyymi

        Iso kysymys on että miksi tämä journalisti Lauri on päättänyt käyttää omaa aikaansa ja työnantajansa painovoimaa puffaamalla tämän jobbarin yhden vanhan romun myyntiä?

        Tässä puhutaan nyt kuitenkin vain täysin pikkurahoista.


    • Anonyymi

      Hauskaa, että miten pikku toyota saa "parempien" autojen omistajien silmät pyörimään, kun pikku toyotalla on ajettu jo 400tkm ja meno senkun jatkuu! On valitettavaa, ettei "paremilla" autoilla pysty samaan, vaan "paremmat" autot paalataan jo alkaen100tkm..

      • Anonyymi

        Jatkakaa vaan pikku tojotalla ajamista, ei kiinnosta pätkääkään.

        Mun huomion on herättänyt miksi tämä Lauri/IS on päättänyt kirjoittaa/julkaista tarinan yhdestä loppunaetusta ja kolaroidusta lintasta.

        Ja puffaa siinä tätä jobbaria tämän yhden romun myymiseen ylihintaan jolekin tyhmälle.
        Tätäkö on IS:n panos autojournlismiin?


      • Anonyymi

        Kyllä nyt toyotisti taas kuvittelee liikoja, ei ketään kiinnosta onko tuollaisella Yarisilla ajettu 400 tkm vai jotain muuta.

        Sitä taas voi aidosti ihmetellä miksi ostaa 400 tkm ajettu kolaroitu pikkuauto ja laittaa sen korjaukseen vielä 3000 euroa. Samalla rahalla kun saa ehjiä ja huomattavasti vähemmän ajettuja yksilöitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkakaa vaan pikku tojotalla ajamista, ei kiinnosta pätkääkään.

        Mun huomion on herättänyt miksi tämä Lauri/IS on päättänyt kirjoittaa/julkaista tarinan yhdestä loppunaetusta ja kolaroidusta lintasta.

        Ja puffaa siinä tätä jobbaria tämän yhden romun myymiseen ylihintaan jolekin tyhmälle.
        Tätäkö on IS:n panos autojournlismiin?

        Näkyy kiinnostavan kun ketjuun halusit kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyy kiinnostavan kun ketjuun halusit kirjoittaa.

        Et nyt tainnut oikein ymmärtää lukemaasi?

        Ei kyse ole Toyotasta, vaan siitä mikä pointti tuossa koko jutussa on? Joku ostaa kolaroidun paljon ajetun auton ja käyttää suhteessa aivan tuhottamasti rahaa sen korjaamiseen. Mikä tässä oli journalistinen tavoite?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt tainnut oikein ymmärtää lukemaasi?

        Ei kyse ole Toyotasta, vaan siitä mikä pointti tuossa koko jutussa on? Joku ostaa kolaroidun paljon ajetun auton ja käyttää suhteessa aivan tuhottamasti rahaa sen korjaamiseen. Mikä tässä oli journalistinen tavoite?

        Palstan täyttäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt tainnut oikein ymmärtää lukemaasi?

        Ei kyse ole Toyotasta, vaan siitä mikä pointti tuossa koko jutussa on? Joku ostaa kolaroidun paljon ajetun auton ja käyttää suhteessa aivan tuhottamasti rahaa sen korjaamiseen. Mikä tässä oli journalistinen tavoite?

        Oliko 1300 euroa älyttömästi autoon, jos sillä uusitaan kaksi ovea ja lisäksi auto maalataan.
        Tuohon autoon on kenties uusittu jarrupalat kerran ja kenties jarrunesteet voisi vaihtaa. turhaan sinänsä, sillä eivät jarrut Suomessa kiehu. Vesipumppu, nivelet, pakoputki jne. ovat alkuperäiset jne. Moottoria ei ole varmasti koskaan säädetty millään tavalla. Autossahan on 1,5 litran moottori. Epäilyttää onko tuo jobbari autoista tietoinen? 500-600 tkm tuollaisella autolla ajetaan. Onhan lähes vastaavat km-määrät ajettu pienellä 1,1 ltran moottorillakin. Niihin piti vielä vaihtaa vesipumppuja ja hihnoja. Eikä ole varmasti kertaakaan jättänyt tielle, kuten hyvin harva Toyotan omistaja koskaan on jäänyt. Omasta syystä todennäköisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt tainnut oikein ymmärtää lukemaasi?

        Ei kyse ole Toyotasta, vaan siitä mikä pointti tuossa koko jutussa on? Joku ostaa kolaroidun paljon ajetun auton ja käyttää suhteessa aivan tuhottamasti rahaa sen korjaamiseen. Mikä tässä oli journalistinen tavoite?

        Oliko 1300 euroa älyttömästi autoon, jos sillä uusitaan kaksi ovea ja lisäksi auto maalataan.
        Tuohon autoon on kenties uusittu jarrupalat kerran ja kenties jarrunesteet voisi vaihtaa. turhaan sinänsä, sillä eivät jarrut Suomessa kiehu. Vesipumppu, nivelet, pakoputki jne. ovat alkuperäiset jne. Moottoria ei ole varmasti koskaan säädetty millään tavalla. Autossahan on 1,5 litran moottori. Epäilyttää onko tuo jobbari autoista tietoinen? 500-600 tkm tuollaisella autolla ajetaan. Onhan lähes vastaavat km-määrät ajettu pienellä 1,1 ltran moottorillakin. Niihin piti vielä vaihtaa vesipumppuja ja hihnoja. Eikä ole varmasti kertaakaan jättänyt tielle, kuten hyvin harva Toyotan omistaja koskaan on jäänyt. Omasta syystä todennäköisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko 1300 euroa älyttömästi autoon, jos sillä uusitaan kaksi ovea ja lisäksi auto maalataan.
        Tuohon autoon on kenties uusittu jarrupalat kerran ja kenties jarrunesteet voisi vaihtaa. turhaan sinänsä, sillä eivät jarrut Suomessa kiehu. Vesipumppu, nivelet, pakoputki jne. ovat alkuperäiset jne. Moottoria ei ole varmasti koskaan säädetty millään tavalla. Autossahan on 1,5 litran moottori. Epäilyttää onko tuo jobbari autoista tietoinen? 500-600 tkm tuollaisella autolla ajetaan. Onhan lähes vastaavat km-määrät ajettu pienellä 1,1 ltran moottorillakin. Niihin piti vielä vaihtaa vesipumppuja ja hihnoja. Eikä ole varmasti kertaakaan jättänyt tielle, kuten hyvin harva Toyotan omistaja koskaan on jäänyt. Omasta syystä todennäköisesti.

        Noin kolme tonnia kolaroidusta, 400 tkm ajetusta ja toistakymmentä vuotta vanhasta pikkuautosta on paljon, vaikka se kuinka olisi Toyota. Samalla rahalla saa puolet vähemmän ajettuja yksilöitä, ja niillä on todennäköisesti paljon enemmän vielä kilometrejä edessään.


    • Anonyymi

      nämä pitäisi vaihtaa valtion toimesta romutuspalkkiolla uusiin sähköautoihin ....jos ihan itse korjaaja laittaa bensahybridin niin se jo kertoo jotain automaailmasta,,?

      • Anonyymi

        Joo, mutta kun niillä akkukikottimilla on niin kallista ajaa, kun remontit maksaa helposti moninkertaisesti, kuin tuon pikku toyotan hinta!! Ja kaiken huipuksi akkukikottimilla ei pääse kun korkeintaan puolet toyotan matkasta, kun ne joutaa paaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutta kun niillä akkukikottimilla on niin kallista ajaa, kun remontit maksaa helposti moninkertaisesti, kuin tuon pikku toyotan hinta!! Ja kaiken huipuksi akkukikottimilla ei pääse kun korkeintaan puolet toyotan matkasta, kun ne joutaa paaliin.

        Nyt on lähtenyt taas tojofanaatikolla homma täysin lapasesta.

        Tuossa artikkelissa ei puhuta mitään sähköautoista vaan pelkästään tuosta yhdestä tojotasta. Mistä ihmeestä te nyt yritätte kaivaa sähköautot tähän yhteyteen? Onko teillä joku 24/7-angsti päällä asiasta?

        Mun huomion on herättänyt miksi tämä Lauri/IS on päättänyt kirjoittaa/julkaista tarinan yhdestä loppunaetusta ja kolaroidusta lintasta.

        Ja puffaa siinä tätä jobbaria tämän yhden romun myymiseen ylihintaan jolekin tyhmälle.
        Tätäkö on IS:n panos autojournlismiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on lähtenyt taas tojofanaatikolla homma täysin lapasesta.

        Tuossa artikkelissa ei puhuta mitään sähköautoista vaan pelkästään tuosta yhdestä tojotasta. Mistä ihmeestä te nyt yritätte kaivaa sähköautot tähän yhteyteen? Onko teillä joku 24/7-angsti päällä asiasta?

        Mun huomion on herättänyt miksi tämä Lauri/IS on päättänyt kirjoittaa/julkaista tarinan yhdestä loppunaetusta ja kolaroidusta lintasta.

        Ja puffaa siinä tätä jobbaria tämän yhden romun myymiseen ylihintaan jolekin tyhmälle.
        Tätäkö on IS:n panos autojournlismiin?

        No, onhan tuo aloituksen toyotakin jonkunsortin akkuauto!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onhan tuo aloituksen toyotakin jonkunsortin akkuauto!!

        Ei ole hybridi. Katso kuvaa vaihdekepistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hybridi. Katso kuvaa vaihdekepistä.

        No ainakin jutussa lukee niin, että on Hybridi.. en tiedä valehtelevatko jutussa sitten.


    • Anonyymi

      No, kuka haluaa, kuka ei. Onneksi ei tarvitse noihin tyytyä.

    • Anonyymi

      Ensimmäisen sukupolven Yaris on todellisuudessa kestävä auto ja jokaisen pizzakuskin suosikki. Valitettavasti niitä ei enää ole juuri tarjolla rahallakaan.

      • Anonyymi

        Miksi haluaisi riesakseen jonkun vanhan rotiskon joka on joskus ollut luotetta?
        Ruoste on jo nuo kaikki raiskannut.


      • Anonyymi

        jep..on se kakkoskoppakin ihan hyvä,,


    • Anonyymi

      en usko yhdelläkään patteri autolla ei pääse noin pitkälle eikä missään nimessä yli akku takuun

      • Anonyymi

        no on varmasti tehty remppaa enempi ja vähempi..itsekkin ajelin aikoinaa 1,3 asconalla 400.000,..nokka-akseli uusiksi,vesipumppuja, latureita,vetoniveliä , takalaakereita. jne..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no on varmasti tehty remppaa enempi ja vähempi..itsekkin ajelin aikoinaa 1,3 asconalla 400.000,..nokka-akseli uusiksi,vesipumppuja, latureita,vetoniveliä , takalaakereita. jne..

        No, mutta Ascona ei olekkaan Toyota!


    • Anonyymi

      Onhan tuo loppuun ajettu mopoauto joka tapauksessa. Jokainen euro tuohon on typerästi käytettyä rahaa. Myynnissä on samanikäisiä Yariksia paljon vähemmän ajettuna. Miksi joku ostaisi tuollaisen täysin loppuunajetun ja vielä lisäksi kolaroidun yksilön.

      Miksi kaivaa verta omasta nenästään väkisin?

    • Anonyymi

      Sama.
      Tuollainen yaris menee pizzakuskeille ja wolt jakeluun, ylihintaan.

      • Anonyymi

        Ja se ottaa "Länsiautoilioita" pattiin, kun toyota menee kaupaksi "ylihintaisenakin"!! Toyotasta kannattaa maksaa "ylihintaa", koska se raha tulee takaisin minimaalisina korjauskustannuksina ja säästää omistajansa hermoja luotettavuudellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se ottaa "Länsiautoilioita" pattiin, kun toyota menee kaupaksi "ylihintaisenakin"!! Toyotasta kannattaa maksaa "ylihintaa", koska se raha tulee takaisin minimaalisina korjauskustannuksina ja säästää omistajansa hermoja luotettavuudellaan.

        Vedä rauhassa henkeä ja mietipä tätä asiaa maalaisjärjellä.

        Tässä on kyseessä vain yksi tojota. Ei mitään tekemistä länsiautojen kanssa.
        Joku hölmö on nyt laittanut omaa rahaa kolme tonnia tähän täysin loppuunajettuun ja kolaroituun mopoautoon.

        Ei käy mitenkään kateeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä rauhassa henkeä ja mietipä tätä asiaa maalaisjärjellä.

        Tässä on kyseessä vain yksi tojota. Ei mitään tekemistä länsiautojen kanssa.
        Joku hölmö on nyt laittanut omaa rahaa kolme tonnia tähän täysin loppuunajettuun ja kolaroituun mopoautoon.

        Ei käy mitenkään kateeksi.

        Vielä enemmän käy sääliksi sitä kusetettavaa jolle tämä jobbari myy tuon loppuunpoljetun kolariauton ylihintaan.


        Katoku näistä on yleensä pyydetty kolmetoista tonnia. Nyt teen juuri sinulle kun olet fiksu kaveri ja maksat käteisellä niin sinulle tänään aivan valtavan hyvän tarjouksen. Pomo antaisi heti kenkää jos saisi tietää miten halvalla nyt myyn tämän auton juuri sinulle.
        Kahdeksan tonnia. Säästät siinä suoraan viisi tonnia.
        Huono kauppa minulle mutta hyvälle asiakkaalle joka ymmärtää autojen ja hintojen päälle mun on pakko tehdä tämä tarjous.
        Kun olet tehnyt näitä kauppoja jo niin monta kertaa niin mun on pakko tehdä tämä kauppa tappiolla talolle.
        Kättä päälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä rauhassa henkeä ja mietipä tätä asiaa maalaisjärjellä.

        Tässä on kyseessä vain yksi tojota. Ei mitään tekemistä länsiautojen kanssa.
        Joku hölmö on nyt laittanut omaa rahaa kolme tonnia tähän täysin loppuunajettuun ja kolaroituun mopoautoon.

        Ei käy mitenkään kateeksi.

        Kenen maalaisjärjellä asiaa mietitään.
        tojotan vastustajan maalaisjärki on eri kuin Toyotan rakastajan maalaisjärki.

        Joten maalaisjärjellä mietitty asia voi olla mitä vaan.


    • Anonyymi

      Hauska avauksen otsikko.
      Ei todellakaan ole haluttu, vaan iso poikkeus jonka autojen korjaaja osti.
      Eihän noita kukaan muuten osta kuin puolipakosta kun ei ole rahaa muuhun.

      • Anonyymi

        Jaa? Vai ei kukaan osta! Tietääkseni Suomen teillä liikkuu eniten kaikenlaisia Toyotia sekä uusia, että vanhoja!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa? Vai ei kukaan osta! Tietääkseni Suomen teillä liikkuu eniten kaikenlaisia Toyotia sekä uusia, että vanhoja!!

        Aina löytyy joku täysin kusetettava yksilö joka ostaa jobbarilta tuollaisen 400.000km rullatun kolaroidun Yariksen "hyvään hintaan".

        Mitä se kertoo tuollaisen ihmisen elämästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina löytyy joku täysin kusetettava yksilö joka ostaa jobbarilta tuollaisen 400.000km rullatun kolaroidun Yariksen "hyvään hintaan".

        Mitä se kertoo tuollaisen ihmisen elämästä?

        Kun samanikäisiä Yariksia on myynnissä "vain" 200.000km ajettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina löytyy joku täysin kusetettava yksilö joka ostaa jobbarilta tuollaisen 400.000km rullatun kolaroidun Yariksen "hyvään hintaan".

        Mitä se kertoo tuollaisen ihmisen elämästä?

        Mitäs väliä sillä on jos on ajettu paljon? Jos auto on kunnossa, sillä pystyy ajamaan vielä vuosikausia ilman suurempia ongelmia! Ja hintahan on aina Myyjän ja ostajan välinen asia... ei ole pakko ostaa, jos on kallis!! Hyvä käytetty auto on halvempi kokonaiskustannuksiltaan, kuin kallis uudehko auto. Uudehkot autot on kalliita korjata, joten remontin kustannus uudehkolla autolla voi olla moninkertainen vanhan auton hintaan nähden. Eli, uudehkon auton remontin hinnalla saa ostettua monta hyvää vanhaa autoa!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs väliä sillä on jos on ajettu paljon? Jos auto on kunnossa, sillä pystyy ajamaan vielä vuosikausia ilman suurempia ongelmia! Ja hintahan on aina Myyjän ja ostajan välinen asia... ei ole pakko ostaa, jos on kallis!! Hyvä käytetty auto on halvempi kokonaiskustannuksiltaan, kuin kallis uudehko auto. Uudehkot autot on kalliita korjata, joten remontin kustannus uudehkolla autolla voi olla moninkertainen vanhan auton hintaan nähden. Eli, uudehkon auton remontin hinnalla saa ostettua monta hyvää vanhaa autoa!!

        Ei kilometrit nyt ihan kaikkea kerro, koska auton käyttö ja huolto vaikuttaa myös paljon, mutta noin lähtökohtaisesti jokainen ajettu kilometri kuitenkin kuluttaa autoa. Ja jopa Toyotalle 400 tkm alkaa olla paljon, auto voi tänään olla kunnossa mutta huomenna siitä voi hajota mikä tahansa paikka. Ja sellaisesta autosta 5000 euroa on minusta iso raha.


    • Anonyymi

      Aah ihanaa Toyota on parasta mitä rahalla saa.👍

      • Anonyymi

        Ja kaupasta korolla..


    • Anonyymi

      kyllä ne alkaa kaikissa merkeissä osien kierrätys 180.000 km jälkeen osassa ennemmin oli vaikka mikä auto merkki tai voimajärjestelmä tahansa ,osassa enempi ,osassa vähempi.. itse pidän pienille autoille maagisena lukuna 200.000 km ja sitten vaihdetaan 100.000 ajettuun joka on hyvin huollettu jos ajaa enempi..? tietenkin kannattaa ottaa selvää merkin tyyppivioista jne..? gooklettamalla englanniksi löytyy parhaiten tietoa.. esim engine problems,gearbox åroblems,auto merkki ja perään problems.. vaikka toyota yaris problems, löytyy kaikista vuosimallista heikkoudet..

    • Anonyymi

      400 000 km Toyotalla. En epäile etteikö kestäisi, kun huoltaa ja korjaa, mutta Toyotan ajettavuus huomioiden kyseessä on aikamoinen viitsiminen.

      • Anonyymi

        Kieltämättä sama tuli mieleen että kyllä aika masokisti on täytynyt olla että 400 tkm viitsii Yarisilla hangata menemään vaikka kuinka olisi teknisesti luotettava auto... Onhan tuo kaupungissa varsinkin voimalinjansa vuoksi mukava, ei siinä mitään, mutta muuten sellainen peltirumpu että ei tuolla kyllä yhtään pidempää matkaa huvita ajaa.


      • Anonyymi

        Mitä Toyotan ajettavuuteen tulee, niin enempi "parempia" autoja näkee pitkin ojanpohjia ja puun ympäri kääreytyneenä tai veteen syöksyneinä. "Paremmat" autot myös tappaa enempi ihmisiä!!! Joten turha moittia Toyotaa ajettavuudesta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä Toyotan ajettavuuteen tulee, niin enempi "parempia" autoja näkee pitkin ojanpohjia ja puun ympäri kääreytyneenä tai veteen syöksyneinä. "Paremmat" autot myös tappaa enempi ihmisiä!!! Joten turha moittia Toyotaa ajettavuudesta!!

        Ensimmäistä kertaa kyllä kuulen väitteen että auton huonompi ajettavuus vähentää kolareiden/henkilövahinkojen määrää, ei kyllä ole Toyota-fanaattisuudella mitään rajaa 😁😁

        Tietyn tyyppiset autot vetävät riskitasoltaan keskimääräistä korkeampia kuljettajia puoleensa, kuljettajasta ne onnettomuudet kuitenkin aiheutuvat eikä autosta.


    • Anonyymi

      Tuollaisen "uudempikoppasen" Yariksen pyyntihinnat reilu 200 tkm ajetulle alkaa jostain alle 5 tonnista (netto hyvinkin siellä 3,5-4 tonnia).

      Jos 400 tkm ajetulle, kolaroidulle Yarikselle on tullut (itse kopeloituna) hintaa 3000 €, kyllä siinä aikalailla mennään +- 0 linjalla, ellei jopa miinuksella.

      Omille töille kun laskee vaikka 10 €/h, ollaan jo ihan toisissa hinnoissa.

      Aika erikoinen lehtijuttu tuosta näkökulmasta katsottuna ja muutenkin.

      • Anonyymi

        "Jos 400 tkm ajetulle, kolaroidulle Yarikselle on tullut (itse kopeloituna) hintaa 3000 €, kyllä siinä aikalailla mennään +- 0 linjalla, ellei jopa miinuksella."

        No sitähän minä juuri sanoin. Ja tämä kommentti herättää erityistä hilpeyttä
        "12 vuotta vanhoistakin yksilöistä saatetaan pyytää vielä yli 13 000 euroa."

        Kertoo että tämä "journalisti" on täysin pihalla siitä mitä kirjoittaa. Tuo jobbari on vedättänyt märkäkorvaa huolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos 400 tkm ajetulle, kolaroidulle Yarikselle on tullut (itse kopeloituna) hintaa 3000 €, kyllä siinä aikalailla mennään - 0 linjalla, ellei jopa miinuksella."

        No sitähän minä juuri sanoin. Ja tämä kommentti herättää erityistä hilpeyttä
        "12 vuotta vanhoistakin yksilöistä saatetaan pyytää vielä yli 13 000 euroa."

        Kertoo että tämä "journalisti" on täysin pihalla siitä mitä kirjoittaa. Tuo jobbari on vedättänyt märkäkorvaa huolella.

        Yritysmaailmassa kysyntä on se mikä määrää hinnan ihan kaikissa tuotteissa, niin autoissakin. Kylmä totuus on, että huonosti kaupaksi menevä on halpaa ja hyvin kaupaksi menevä vastaavasti on arvokkaampaa. Tosi huonosti kaupaksi menevät autot on sitten Huutokaupoissa myytävänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritysmaailmassa kysyntä on se mikä määrää hinnan ihan kaikissa tuotteissa, niin autoissakin. Kylmä totuus on, että huonosti kaupaksi menevä on halpaa ja hyvin kaupaksi menevä vastaavasti on arvokkaampaa. Tosi huonosti kaupaksi menevät autot on sitten Huutokaupoissa myytävänä.

        Totta itse saisin pienestä kiasta samanverran mitä maksoin uutena vuonna 2022...näin on ollut myös rapakon takana..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritysmaailmassa kysyntä on se mikä määrää hinnan ihan kaikissa tuotteissa, niin autoissakin. Kylmä totuus on, että huonosti kaupaksi menevä on halpaa ja hyvin kaupaksi menevä vastaavasti on arvokkaampaa. Tosi huonosti kaupaksi menevät autot on sitten Huutokaupoissa myytävänä.

        Eli mitä kalliimpi auto niin sitä paremmin se menee kaupaksi? Pitäisikö vielä vähän miettiä tuota logiikkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli mitä kalliimpi auto niin sitä paremmin se menee kaupaksi? Pitäisikö vielä vähän miettiä tuota logiikkaa?

        No, varmaan tahallaan ymmärsit väärin.... Mitä kysytympi tuote, sitä ennempi voi pyytää. Eli kysynnän ja tarjonnan laki määrittelee hinnan.


    • Anonyymi

      Väärin aloittajalta! Toyota on oikea auto se kestää isältä pojalle! Se on auto aina ollut Toyota ja Toyota tulee jatkossakin olemaan. Koko suku ajaa Toyotalla, on se vaan niin hyvä! Niinhän se vaari vainaakin kuolinvuoteellaan viimesillä voimillaan parkas notta "Toiijjota kestää!" Viisas mies loppuun asti, lähti saappaat jalassa!

    • Anonyymi

      Outous on autokauppiaan korjaavana ihmettelevän vajaa 400 tkm auton kestämistä. Toyota noilla kilometreillä on usein saanut ensimmäiset jarrupalat 320-340 tkm ajettuna. Kaikki nesteet tehtaalta, koska vesipumppua ei ole tarvinnut vaihtaa. Ei ainoatakaan niveltä, sähkövikaa, eikä autoa ole tarvinnut säätää mistään kertaakaan.
      Iso 1,5 litran moottorihan tuossa autossa on, joten kenties 700 tkm on tuonkin auton määränpää. Naurattaa saksalaisten autojen korjaamis- ja huoltamisvimma.
      Saksalaiseen VW tuotteeseen erehtyneenä, en koskaan samaa tee uudelleen.

    • Anonyymi

      Kyllä tuolla loppuunajetulla kolariromulla pääsee varmaan vielä tsägällä hetken aikaa eteenpäin.

      Ei tuon arvo kuitenkaan ole kuin max kaksi tonnia.

    • Anonyymi

      Ennenvanhaan ostettiin Carina diesel 400.000 ajettu hintaan 1500 euroa ..sillä ajeli vielä toiset 400.000..

    • Anonyymi

      "Toyota Yarikset ovat erittäin kysyttyjä käyttöautoja, joita Auvisen tapaiset autojobbarit yrittävät haalia omakseen. 12 vuotta vanhoistakin yksilöistä saatetaan pyytää vielä yli 13 000 euroa."
      Miettikääs nyt ihmiset prkl, mitä tuollaiset maksoi uutena ennen kuin maksatte edes yli 6000 euroa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on kelvolliset 2 renkaat.

        Noiden vanhojen romujen arvo autona on pienempi kuin kahden hyvän rengaskerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on kelvolliset 2 renkaat.

        kiinalaisia ja korealaisia renkaita saa halvalla..vältää tuollaiseen koppuraan,euhän sillä edes ajeta lujaa,,kaupunkipörriäinen...taitaa nuo sähköauton omistajat ostaa nyt näitä luottopelejä kakkosautoksi,


    • Anonyymi

      Ylivoimaisesti halutuin ja helposti myytävä käytetty auto on Toyota.
      Premium pellejä tämä harmittaa kun oma mersu tai volkkari ei kelpaa juuri kenellekään.

      • Anonyymi

        Eikä näissä ole vikoja. Oliko se jotain 99,7 prosenttia omistajista kun sanoi ettei näissä ole vikaa ja jos vikaa on ollut niin 12 voltin akku. Mielestäni aika hyvin. En itse ajaisi mutta en kiellä että on laatuauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä näissä ole vikoja. Oliko se jotain 99,7 prosenttia omistajista kun sanoi ettei näissä ole vikaa ja jos vikaa on ollut niin 12 voltin akku. Mielestäni aika hyvin. En itse ajaisi mutta en kiellä että on laatuauto.

        Enpä sanoisi että mikään laatuauto kun tutkimuksen mukaan jättää kaikkein eniten tiellä. Muissa autoissa lienee siis vähemmän tiellejättäviä vikoja kuin tuo 0,3%.


    • Anonyymi

      uudempien mallien laatua..
      https://www.toyotaownersclub.com/forums/forum/49-yaris-yaris-cross-club/

    • Anonyymi

      Vanhojen Tojojen ostajilla on järki jäänyt kotiin.

    • Anonyymi

      "Yarikselle tuli lopulta hintaa ovien vaihtoineen ja maalauksineen yhteensä noin 3 000 euroa. "

      Eli koko auto tuli maksamaan 3000 euroa, ei 5000 euroa.

      Tuohon hintaan on jo todellinen aarre. Ei tule kilsoille paljoa hintaa. Järkimies kerrankin.

      • Anonyymi

        Kaikki yli tonnin tuollaisesta loppuunajetusta koirankopin kokoisesta kiposta on liikaa.
        Tässä todellisen maailman hintapyyntö eikä tuo ole kolariauto niinkuin IS:n jutussa oleva.

        https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/15368784

        Ja pitää olla kaksi hyvää rengaskertaa ja tuore leima. Ilman niitä Kax hinta on 500 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki yli tonnin tuollaisesta loppuunajetusta koirankopin kokoisesta kiposta on liikaa.
        Tässä todellisen maailman hintapyyntö eikä tuo ole kolariauto niinkuin IS:n jutussa oleva.

        https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/15368784

        Ja pitää olla kaksi hyvää rengaskertaa ja tuore leima. Ilman niitä Kax hinta on 500 euroa.

        Hintaa et päätä sinä vaan markkinatilanne. Koska ostajia löytyy niin hinta kohoaa.

        Keskieuroopassa pienet autot on eniten myytyjä. Kerrokka siis miksi auton pitäisi olla iso jos sillä kulkee yksin/kaksin kaupungissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki yli tonnin tuollaisesta loppuunajetusta koirankopin kokoisesta kiposta on liikaa.
        Tässä todellisen maailman hintapyyntö eikä tuo ole kolariauto niinkuin IS:n jutussa oleva.

        https://www.nettiauto.com/toyota/yaris/15368784

        Ja pitää olla kaksi hyvää rengaskertaa ja tuore leima. Ilman niitä Kax hinta on 500 euroa.

        no ei ole ,kaveri osti yarikseen uudet talvirenkaat 350€ ...ihan hyvät..ei ole pakko ostaa kalleimpia kermaperseiden renkaita jotka eivät testeissä ole olleet paljon parempia..esim kumho 85€ kpl joka pärjäsi testeissä ihan hyvin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hintaa et päätä sinä vaan markkinatilanne. Koska ostajia löytyy niin hinta kohoaa.

        Keskieuroopassa pienet autot on eniten myytyjä. Kerrokka siis miksi auton pitäisi olla iso jos sillä kulkee yksin/kaksin kaupungissa?

        näin on hyville pienille ja isoille on aina kysyntää ..ja hinnat yllättää.
        https://www.is.fi/autot/art-2000010339559.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hintaa et päätä sinä vaan markkinatilanne. Koska ostajia löytyy niin hinta kohoaa.

        Keskieuroopassa pienet autot on eniten myytyjä. Kerrokka siis miksi auton pitäisi olla iso jos sillä kulkee yksin/kaksin kaupungissa?

        "Hintaa et päätä sinä vaan markkinatilanne. Koska ostajia löytyy niin hinta kohoaa"

        En minä sitä tonnia ole omasta päästä keksinyt

        Tuossa oli esimerkki 400.000km yariksen hintatasosta. . Tuon Yariksen saa tonnilla ja se on huippuyksilö. Toisin kuin tuo artikkelin kolaroitu kippo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hintaa et päätä sinä vaan markkinatilanne. Koska ostajia löytyy niin hinta kohoaa"

        En minä sitä tonnia ole omasta päästä keksinyt

        Tuossa oli esimerkki 400.000km yariksen hintatasosta. . Tuon Yariksen saa tonnilla ja se on huippuyksilö. Toisin kuin tuo artikkelin kolaroitu kippo.

        Minä en moisesta maksaisi edes viittä sataa. Sen 500 saa takaisin soittamalla romiksesta auton hakemaan romu pois, ja jää vähän vaivan palkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en moisesta maksaisi edes viittä sataa. Sen 500 saa takaisin soittamalla romiksesta auton hakemaan romu pois, ja jää vähän vaivan palkkaa.

        Suomalaiset on pösilöitä..ostetaan loppuunajetuja linttoja kalliilla..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      152
      2864
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

      Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      279
      2550
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      39
      1544
    4. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      38
      1510
    5. Voi mies olit taas niin komea

      Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1222
    6. Kadutko koskaan

      Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1163
    7. Ryöstö Punkaharjulla

      Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      15
      1075
    8. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

      Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1053
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      319
      946
    10. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

      Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      60
      922
    Aihe