Toimiva avoin suhde?

Anonyymi-ap

Meillä tilanne, että olemme alusta asti puhuneet puolisoni kanssa avoimesta suhteesta.
Lähtökohtaisesti olen itse avoin ja ennakkoluuloton. En halua elää elämääni miettien miten asioiden "pitäisi" mennä, tai mitä muut ajattelevat.
Meillä on upea ja luottamuksellinen parisuhde, jossa myös fyysinen puoli toimii kaikin tavoin!
Nyt puolisoni on käynyt muutaman kerran treffeillä erään naisen kanssa. Tämä on nostanut minulla pintaan todella kamalia tunteita lähinnä itseäni kohtaan.
Koen valtavaa itseinhoa ja riittämättömyyden tunnetta. Minua on kaikissa aiemmissa parisuhteissa petetty, mutta jollain tavalla tämä tuntuu vielä pahemmalta. Meillä on kaikki hyvin, seksi on upeaa, kaikesta puhutaan, mutta silti en riitä (tämä minun tunteeni).
Puolisoni kaipaa treffailua ja jännitystä, eikä ole tällaista elämänvaihetta päässyt koskaan kokemaan (ollut ennen minua todella pitkässä parisuhteessa).
Ymmärrän kyllä tämän tarpeen ja halun kokeilla. Silti en pääse yli todella voimakkaasta riittämättömyyden ja itseinhon tunteesta.
Haluan vilpittömästi puolisoni voivan hyvin, enkä halua pitää liian tiukasti ja tukahduttavasti hänestä kiinni. En lähtökohtaisesti ole mikään ehdoton monogamian kannattaja ja haluaisin päästä terveellä tavalla sinuiksi avoimen parisuhteen kanssa.
Olemme molemmat biseksuaaleja. Miesten kanssa miehelläni on ollut suhteemme aikana seikkailuja ja tämä on minulle täysin ok. Mutta muut naiset herättävät minussa valtavia negatiivisia tunteita.
Toivoisin vinkkejä ja kokemuksia toimivista avoimista parisuhteista.

16

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heitä ukko ulos

• Anonyymi

Kiitos alkeellisesta vastauksesta. Meillä toimitaan kypsemmin, joten ketään ei vaan heitetä ulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos alkeellisesta vastauksesta. Meillä toimitaan kypsemmin, joten ketään ei vaan heitetä ulos.

Eli olet hänestä taloudellisesti riippuvainen ja joudut alistumaan hänen vaatimuksiinsa muka "omasta tahdosta".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että kommenttisi tapasi elää on "kypsää"

• Anonyymi

En ole millään tavalla riippuvainen.

• Anonyymi

Kannatat avointa suhdetta. Kun miehesi sitä totettaa, sina tunnt tuskaa ja itseinhoa. Miksi kannatat avointa suhdetta? Pakottaako miehesi sinut siihen? Uskotko etyä miehesi pettäisi sinua jos et avoimeen suhteeseen suostu. Vai onko itselläsi aikomus pettää miestäsi luvallisesti kun teillä on avoin suhde. Itseinhosi on oma aihettamaasi. Ei se millainen olet muuten, vaan se että olet itse jostain käsittättömästä syystä mennyt mukaan tuollaiseen järjettömyyteen. Olosi paranee varmasti kun et suostu avimeen suhteeseen. Luultavasti sun pitää erota ja etsiä itsellesi uusi puoliso jota et halua jakaa kenenkään toisen kanssa ja sitoudut ITSE uskollisuuteen. N.s avoin suhde on kavereiden kanssa paneskelua. EI parisuhde. Mutta kyllä täällä tälläisen elämisen puolustajia on. Samoinkuin pettämisenkin. Tuollainen elämä sattuu aina johonkin jos syviä tunteita on. Miksi sellaiseen suostut? Jos ,"tätä avointa sikailua" edelleen haluat ja elät, et ehkä ole ainoa joka sinua inhoaa. Lähinpänä tod. miehesi.

• Anonyymi

Et siis sisäistänyt lukemaasi ollenkaan. Kiitos täysin turhasta kommentista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et siis sisäistänyt lukemaasi ollenkaan. Kiitos täysin turhasta kommentista

Et varmaan sinäkään

• Anonyymi

Olet itsekäs mies käy samoja ajatuksia ja sinä itket onko suhde edes vakaalla pohjalla kun sinä teet itä haluat eikä edes hetkeä voi

• Anonyymi

Voisitko opetella kirjoittamaan ennen kommentointia? Vastauksessasi ei ollut mitään tolkkua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko opetella kirjoittamaan ennen kommentointia? Vastauksessasi ei ollut mitään tolkkua

Etköä osaa lukea tekstiä ilman pisteitä ja pilkkuja lueppa itelles ääneen

• Anonyymi

Ei toimi suomalaisilla ainakaan enkä usko että kenelläkään muullakaa mu onnea teille jotka haluatte kokea olevanne suhteessa jossa on RAKKAUTTA näinhän sitä saa kertojakin oikein hekumoi kuinka hyvältä tuntuu kun mies käy treffeillä muiden naisten kanssa

• Anonyymi

Miksi minulle tulee avauksesta mieleen se sketsi TV:stä, jossa potilas löi päätään seinään ja kyseli lääkäriltä, että tällainen sattuu päähän, voisiko lääkäri auttaa?

On ihan tervettä tuntea riittämättömyyttä, jos kumppani liihottelee muiden kanssa. En ymmärrä, miksi kirjoittaja kokee tässä ongelmana olevan "Mutta muut naiset herättävät minussa valtavia negatiivisia tunteita." Niin pitääkin!

• Anonyymi

Näinhän se nimenomaan. Terve tunne ja normaali reaktio, kun puoliso on toisen kanssa. Kyllä tämä ennen tiedettiin. Miksi nykyaika sotkee selvää asiaa.

• Anonyymi

Jumala on tarkoittanut parisuhteeseen turvallisuuden tunteen. Sitä kannattaa pohtia.

• Anonyymi

Minusta tuntuu, että joku ranskatar osaisi varmasti vastata tähän järkevämmin,kuin suomalaiset.

Kauanko olette olleet yhdessä? Oletko itse ollut muiden kanssa? ?Minä ymmärrän kyllä tunteesi ja juuri tuo riittämättömyyden tunne on minusta ymmärrettävä, kun itse kerta koet kaiken olevan erinomaisesti ja ettei mitään puutu. Auttaisiko puhuminen? Koetko, että sinun olisi mahdollista avautua tunteistasi? Sanot "Puolisoni kaipaa treffailua ja jännitystä" ja sehän kertoo, että sinä et ole riittämätön. Pitkäaikaisen kumppani on melko mahdoton antaa noita. Tai toki jotkut pariskunnat alkavat noita saadakseen harrastaa kaikenlaisia leikkejä, mutta toimisiko se teillä? Voisitko ehkä kääntää ajatuksesi niin, että sinä vältyt kaikenlaiselta tuollaiselta (ellei se sitten olisi sinusta mukavaa)?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      119
      4590
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      27
      3324
    3. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      20
      3185
    4. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      44
      2949
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      119
      2789
    6. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      49
      2787
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      17
      2569
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2305
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2125
    10. Vornanen ja oulainen

Voi voi Ville mihin sekaannuit🥶
      Oulainen
      7
      1961
    Aihe