Toimiva avoin suhde?

Anonyymi-ap

Meillä tilanne, että olemme alusta asti puhuneet puolisoni kanssa avoimesta suhteesta.
Lähtökohtaisesti olen itse avoin ja ennakkoluuloton. En halua elää elämääni miettien miten asioiden "pitäisi" mennä, tai mitä muut ajattelevat.
Meillä on upea ja luottamuksellinen parisuhde, jossa myös fyysinen puoli toimii kaikin tavoin!
Nyt puolisoni on käynyt muutaman kerran treffeillä erään naisen kanssa. Tämä on nostanut minulla pintaan todella kamalia tunteita lähinnä itseäni kohtaan.
Koen valtavaa itseinhoa ja riittämättömyyden tunnetta. Minua on kaikissa aiemmissa parisuhteissa petetty, mutta jollain tavalla tämä tuntuu vielä pahemmalta. Meillä on kaikki hyvin, seksi on upeaa, kaikesta puhutaan, mutta silti en riitä (tämä minun tunteeni).
Puolisoni kaipaa treffailua ja jännitystä, eikä ole tällaista elämänvaihetta päässyt koskaan kokemaan (ollut ennen minua todella pitkässä parisuhteessa).
Ymmärrän kyllä tämän tarpeen ja halun kokeilla. Silti en pääse yli todella voimakkaasta riittämättömyyden ja itseinhon tunteesta.
Haluan vilpittömästi puolisoni voivan hyvin, enkä halua pitää liian tiukasti ja tukahduttavasti hänestä kiinni. En lähtökohtaisesti ole mikään ehdoton monogamian kannattaja ja haluaisin päästä terveellä tavalla sinuiksi avoimen parisuhteen kanssa.
Olemme molemmat biseksuaaleja. Miesten kanssa miehelläni on ollut suhteemme aikana seikkailuja ja tämä on minulle täysin ok. Mutta muut naiset herättävät minussa valtavia negatiivisia tunteita.
Toivoisin vinkkejä ja kokemuksia toimivista avoimista parisuhteista.

19

706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heitä ukko ulos

• Anonyymi

Kiitos alkeellisesta vastauksesta. Meillä toimitaan kypsemmin, joten ketään ei vaan heitetä ulos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos alkeellisesta vastauksesta. Meillä toimitaan kypsemmin, joten ketään ei vaan heitetä ulos.

Eli olet hänestä taloudellisesti riippuvainen ja joudut alistumaan hänen vaatimuksiinsa muka "omasta tahdosta".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että kommenttisi tapasi elää on "kypsää"

• Anonyymi

En ole millään tavalla riippuvainen.

• Anonyymi

Kannatat avointa suhdetta. Kun miehesi sitä totettaa, sina tunnt tuskaa ja itseinhoa. Miksi kannatat avointa suhdetta? Pakottaako miehesi sinut siihen? Uskotko etyä miehesi pettäisi sinua jos et avoimeen suhteeseen suostu. Vai onko itselläsi aikomus pettää miestäsi luvallisesti kun teillä on avoin suhde. Itseinhosi on oma aihettamaasi. Ei se millainen olet muuten, vaan se että olet itse jostain käsittättömästä syystä mennyt mukaan tuollaiseen järjettömyyteen. Olosi paranee varmasti kun et suostu avimeen suhteeseen. Luultavasti sun pitää erota ja etsiä itsellesi uusi puoliso jota et halua jakaa kenenkään toisen kanssa ja sitoudut ITSE uskollisuuteen. N.s avoin suhde on kavereiden kanssa paneskelua. EI parisuhde. Mutta kyllä täällä tälläisen elämisen puolustajia on. Samoinkuin pettämisenkin. Tuollainen elämä sattuu aina johonkin jos syviä tunteita on. Miksi sellaiseen suostut? Jos ,"tätä avointa sikailua" edelleen haluat ja elät, et ehkä ole ainoa joka sinua inhoaa. Lähinpänä tod. miehesi.

• Anonyymi

Et siis sisäistänyt lukemaasi ollenkaan. Kiitos täysin turhasta kommentista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et siis sisäistänyt lukemaasi ollenkaan. Kiitos täysin turhasta kommentista

Et varmaan sinäkään

• Anonyymi

Olet itsekäs mies käy samoja ajatuksia ja sinä itket onko suhde edes vakaalla pohjalla kun sinä teet itä haluat eikä edes hetkeä voi

• Anonyymi

Voisitko opetella kirjoittamaan ennen kommentointia? Vastauksessasi ei ollut mitään tolkkua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko opetella kirjoittamaan ennen kommentointia? Vastauksessasi ei ollut mitään tolkkua

Etköä osaa lukea tekstiä ilman pisteitä ja pilkkuja lueppa itelles ääneen

• Anonyymi

Ei toimi suomalaisilla ainakaan enkä usko että kenelläkään muullakaa mu onnea teille jotka haluatte kokea olevanne suhteessa jossa on RAKKAUTTA näinhän sitä saa kertojakin oikein hekumoi kuinka hyvältä tuntuu kun mies käy treffeillä muiden naisten kanssa

• Anonyymi

Miksi minulle tulee avauksesta mieleen se sketsi TV:stä, jossa potilas löi päätään seinään ja kyseli lääkäriltä, että tällainen sattuu päähän, voisiko lääkäri auttaa?

On ihan tervettä tuntea riittämättömyyttä, jos kumppani liihottelee muiden kanssa. En ymmärrä, miksi kirjoittaja kokee tässä ongelmana olevan "Mutta muut naiset herättävät minussa valtavia negatiivisia tunteita." Niin pitääkin!

• Anonyymi

Näinhän se nimenomaan. Terve tunne ja normaali reaktio, kun puoliso on toisen kanssa. Kyllä tämä ennen tiedettiin. Miksi nykyaika sotkee selvää asiaa.

• Anonyymi

Jumala on tarkoittanut parisuhteeseen turvallisuuden tunteen. Sitä kannattaa pohtia.

• Anonyymi

Minusta tuntuu, että joku ranskatar osaisi varmasti vastata tähän järkevämmin,kuin suomalaiset.

Kauanko olette olleet yhdessä? Oletko itse ollut muiden kanssa? ?Minä ymmärrän kyllä tunteesi ja juuri tuo riittämättömyyden tunne on minusta ymmärrettävä, kun itse kerta koet kaiken olevan erinomaisesti ja ettei mitään puutu. Auttaisiko puhuminen? Koetko, että sinun olisi mahdollista avautua tunteistasi? Sanot "Puolisoni kaipaa treffailua ja jännitystä" ja sehän kertoo, että sinä et ole riittämätön. Pitkäaikaisen kumppani on melko mahdoton antaa noita. Tai toki jotkut pariskunnat alkavat noita saadakseen harrastaa kaikenlaisia leikkejä, mutta toimisiko se teillä? Voisitko ehkä kääntää ajatuksesi niin, että sinä vältyt kaikenlaiselta tuollaiselta (ellei se sitten olisi sinusta mukavaa)?

• Anonyymi00018

Vinkkinä sanoisin, että jos koet ihan sietoikkunan yli menevää epävarmuuden tunnetta, niin puhukaa ja tehkää päätös lopettaa avoin suhde. Ei sinun tarvitse olla sellainen toivomasi avoin ihminen, jos avoin suhde aiheuttaa sinulle tuskaa. Ihmiset muuttuvat. Vaikka suhteen alussa puhuitte avoimesta suhteesta, niin me ihmiset muutumme. Puhukaa. Kerro myös omista tunteista siitä, kun miehesi on käynyt treffeillä toisen naisen kanssa. Kyllä avoimissa suhteissa yleensä ymmärretään kaikenlaista eteen tulevia ilmiöitä. Ihmisiähän kun kaikki ollaan, niin tunteetkin on hyvin inhimillisiä. Avoimessa suhteessa kuitenkin on se rikkaus, että molemmat saatte kokea paljon hyvää, jos sen sallitte toisillenne. Tsemppiä!!

• Anonyymi00019

Jotenkin tulee mieleen että sinä halusit saada miehen joka tuo turvaa sinulle. Mutta saat harrastaa seksiä kaikkien kanssa ja kerätä kirsikoita kakuista.. nyt kun vihdoin mies on päässyt edistämään omalta puolelta asioita (joka on paljon vaikeampaa miehille). Tajuat että voitkin menettää miehen ja että avoin suhde ei tarkoita että nainen saa kaiken ja mies kerää vain murusia sinusta..

Voisin todeta että teidän suhde on pilattu eikä tule kestämään. Et ollut tarpeeksi avoin tunteille ja kumppanillesi ennen päätöstäsi, etkä ollut tarpeeksi valmis tuohon parisuhde muotoon.

• Anonyymi00020

Meillä on ollut avoin suhde jo useamman vuoden ajan. Aluksi tunteet oli hyvin voimakkaita sekä innostukseen että hämmennykseen ja jopa mustasukkaisuuteen.
      Kun tunteet keskusteli läpi ja toteutti avointa suhdetta niin että molemmat siitä tykkäsi, niin luottamus vahvistui ja enää ei tarvinnut ajatella että en riitä ja toinen lähtee jonkun muun mukaan yms.
      Olemme saaneet nauttia avoimen suhteen parhaista puolista, eli siitä että kaikkia muita ihmisiä ei tarvi katsoa kiellettynä vaan pientä flirttiä voi olla ihan jokapäiväisessä elämässä myös muiden kuin oman puolison kanssa. Ja jos flirtti johtaa pidemmälle, niin ei tarvi painaa jarrua.
      Kuvauksesi perusteella sanoisin, että teillä täytyy saada luottamus toisen pysyvyyteen takaisin. Sitä voi vahvistaa vaikka sillä että harjoittaa avointa suhdetta swingerinä toisen pariskunnan kanssa. Silloin ajatus puolison lähtemisestä toisen perään ei ole niin vahva.
      Jos haluat, voin jutella kikissä asiasta lisää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      152
      3426
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2422
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      116
      1220
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      13
      1203
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1094
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      49
      948
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      894
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      880
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      39
      777
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      198
      705
    Aihe