Kuinka kauan lähisukulaisella on oikeus kaataa murheitaan ja omia riitojaan ulkopuolisille henkilöille?
Olen 10 vuotta saanut joka ikinen päivä pitkiä viestejä siitä, kuinka hirveätä erään sukulaisen elämä on, kuinka hänen lapsenlastaan ei päästetä hänen luokseen, kuinka psykopaatti miniä on jne jne. Loputon valitus siitä, että hän yrittää kaikkensa ja muut tekevät kaiken väärin.
Olen kirjoittanut tuhansia viestejä hänelle auttaakseni jotenkin, ymmärtääkseni.
Alan olla aivan loppu, olen sydänvikainen 80-vuotias ja joudun valvomaan öitä näiden murheiden vuoksi.
Tuntuu, etten jaksa enää, kun en edes tiedä, mitä mieltä nämä muut asianosaiset ovat.
En halua sekaantua ihmisten riitoihin, mutta jos sanon, etten jaksa enää , eikä sydämeni kestä enää, hän loukkaantuu, syyllistää ja osoittaa mieltään.
Eikö 10 vuotta piinaa riitä, kun omat sairaudetkin rasittavat elämää jo ihan tarpeeksi?
Omat murheet kaadetaan toisten niskaan
2
383
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä AP. sinulla on kaikki valta ja oikeus olla kuuntelematta tuon katkeroituneen ihmisen jatkuvaa valitusta. Kukaan ei jaksa tullaista purnausta alati kestää. Olet jo , enemmän kuin tarpeeksi, kantanut kortesi kekoon yrittäessäsi auttaa häntä.
Hänelle ei mikään riitä, ei tarjoamasi apu, ei myötätunto, ei mikään.
Ehdota että ottaa yhteyttä seurakuntansa pastoriin tai johonkin toiseen henkilöön jolla on vaitiolovelvollisuus. Saattaa autta kun hän purkaa mieltään aivan neutraalille kuuntelijalle.
On todellakin parasta että vähennät kanssakäyntiä hänen kanssaan. Ei haittaa yhtään miten hän reagoi. Jos vahingossa vastaat hänen soittoonsa, heti valitus-syyttävä-mantran alkaessa, yksinkertaisesti vain sanot: " nyt joku ( toinen tuttava esim.) yrittää soittaa tai joku koputtaa oveesi - nyt täytyy mennä, Hei Hei!". ja suljet puhelimen.
Tehtyäsi tuon muutaman kerran, eikohän viesti mene perille ja jättää sinut , kipeästi ansaitsemaasi, rauhaan. - Anonyymi
katkase välit ja estä se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 32329116
Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa
Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?542348- 2051711
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien441710Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?
Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes1571611- 341361
Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta
Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.511128- 1221038
Sinkkusiskoni pliis kertokaa
Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex99947Huomioon ottaminen
Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin30942