Vain 230.000
https://www.is.fi/autot/art-2000011618417.html
Niillähän piti päästä miljoona km
22
495
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Pakoputkiautollakin kaikki ajaa miljoonan😂
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/a/d530419e-d653-4b9c-83df-14481f72adcc- AnonyymiUUSI
Pakoputkimersu kesti melkein 35tkm!
Eikös mersut ole vasta sisäänajettuja miljoonan kohdalla?
-onhan ne tavallaan, korjaamoon ajettu sisälle monta kertaa😂 - AnonyymiUUSI
Virittämällä saa auton kuin auton hajalle. Patteriauto räjähtää jos sitä virittää. Pakoputkiauto kestää helposti miljoonan ilman viritelyjä.
https://www.is.fi/autot/art-2000009100094.html - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Virittämällä saa auton kuin auton hajalle. Patteriauto räjähtää jos sitä virittää. Pakoputkiauto kestää helposti miljoonan ilman viritelyjä.
https://www.is.fi/autot/art-2000009100094.htmlJa kuitenkin pakoputkiautot romutetaan keskimäärin 250-300tkm ajettuina.
- AnonyymiUUSI
Kyllähän patterivatkaimilla pääsee miljoonan. Vaihdetaan vaan patteri 230 tkm välein. Lisäksi pitää vaihdella myös sähkömoottoreita.... taitaa niissäkin vaihtoväli olla samaa luokkaa. Tosin moottorinvaihto on patterivatkaimien mittapuulla halpaa, kustannus mitättömät 5000 - 10 000 €/laaki.
100 000 € huoltobudjetti riittää pitkälle.- AnonyymiUUSI
Siinä akussa oli ennenaikainen vika. Korjaus maksoi artikkelin mukaan 5000e mutta sillä vaihdettiin akun kemia toisenlaiseksi eli koko akku uusittiin.
Ainakin Tojossa sähkömoottorit ja akku kuuluu Turvan 10 vuoden takuun piiriin täysmääräisesti. Näin taida ihan kaikissa olla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siinä akussa oli ennenaikainen vika. Korjaus maksoi artikkelin mukaan 5000e mutta sillä vaihdettiin akun kemia toisenlaiseksi eli koko akku uusittiin.
Ainakin Tojossa sähkömoottorit ja akku kuuluu Turvan 10 vuoden takuun piiriin täysmääräisesti. Näin taida ihan kaikissa olla.Tollootan turvat on nähty. Esim. Relax ei korvaa fossiilihypetysten 5000 € hintaista pakoputken lämmönvaihtimen uusimista. Ja se purnukka poksahti heti takuun päätyttä eli elinikä reilu 3 vuotta!
Se akkuturvaki lie speksattu niin, että korvatan max. auton nykyarvoa vastaava summa.
Jos autolla jo ikää vaikka 9,5 vuotta ja akku paskana, niin sehän on tonnin ritsa = takuu korvaa max. 1000 €.
Paskaiset naurut ei maksa mitään. Lisätietoja voi kysellä D4D pommikoneen ostaneilta.
- AnonyymiUUSI
Uusin malli kulkee 300 km. "Lohduton näky"
https://www.is.fi/autot/art-2000011135606.html- AnonyymiUUSI
Milloin Tesla alkaa sisustaa?
- AnonyymiUUSI
Löysit amerikasta kolaroidun Teslan, mitä yrität sillä todistaa?
- AnonyymiUUSI
Kerrottiinko paljonko pieni akkuhuolto maksoi?
- AnonyymiUUSI
Arvelisiin LFP akun vaihtohinnaksi noin 20-25 000€ .. Tässä kyseisessä teslan tapauksessa hinta voiolla korkeampikin kun joudutiin tekemään kaikenmaailman lisätöitä.
- AnonyymiUUSI
Akku n. 5000$, työ 900$.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Arvelisiin LFP akun vaihtohinnaksi noin 20-25 000€ .. Tässä kyseisessä teslan tapauksessa hinta voiolla korkeampikin kun joudutiin tekemään kaikenmaailman lisätöitä.
Ei ihan osu arviosi kohdalleen.
- AnonyymiUUSI
Volvoo!!
- AnonyymiUUSI
pussiakku ja korjaus...opiskele
- AnonyymiUUSI
Suomessa auton keskimääräinen romutus ikä on 23 vuotta ja keskimääräinen ajosuorite vuodessa noin 15tkm eli keskimäärin autot menee romuun 350tkm ajettuna. Tämä siis tilastojen mukaan katseltuna.
Akut kyllä tuon kulumisen kestää jos ei varsinaista vikaantumista tule vastaan.- AnonyymiUUSI
Juuri näin, ja jos joku ajaa huomattavasti enemmän niin polttoainekulujen säästökin on selvästi suurempi, millä kattaa jo hyvin mahdollisia korjauksia.
Hyvä muistaa että jo tuolla 350 tkm ajomäärälläkin säästö polttoaineessa on luokkaa 30-35 k€ polttomoottoriautoon verrattuna. - AnonyymiUUSI
Akku kokonaisuutena ehkä kestää, mutta pariin kertaan jos pitää yksittäinen moduli vaihtaa tai korjata pienen pohjakosketuksen jäljet, niin eihän se kustanna kuin pari kertaa 5000 €.
Samoin näyttää silteä, että kohtuu korkea riski on sis rak latauslaitteen tai lämpöpumupn poksahtamisesta tai siitä, että sähkömoottori pitää uusia laakerivian tai jäähdytysnestevuodon vuoksi. Kaikkia näitä tulee eteen jo 100 tkn lukemissakin (huonolla tuurilla) eli voi joutua tekemään saman jumpan jopa pariin kertaan. Mutta onneksi nämäkin ovat halpoja korjauksia, ei maksa moottorin vaihtokaan kuin vaivaiset 5000-10 000 €.
50 000 € kun varaa korjausbudjetiksi, niin hyvä tulee.
- AnonyymiUUSI
Kaikesta löytyy poikkeuksia ja vain intohimoinen rölli yrittää noilla jutuilla onneen.
- AnonyymiUUSI
luuletko että kukaan köyhempi rölli ostaa autoasi käytettynä..
- AnonyymiUUSI
Minulla autot ovat vaihtuneet uudempiin viimeistään 200.000km ajettuina, viimeiset alle 100.000 km kohdalla. Minua ei kiinnosta niiden kohtalo sen jälkeen, kun olen niistä luopunut. Aivan sama, vaikka joku niillä kitkuttaisi miljoonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on867983- 827930
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1716138- 105370
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist585138En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛224221Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53950- 393750
- 373749
Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"
Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..393586