Uskontojen uhrien tuki ry;n (UUT) mukaan eniten he saavat kontakteja helluntailaisuudesta ja Jehovantodistajista ihmisiltä jotka ovat sairastuneet näissä lahkoissa ja hakevat apua. Nykyisin paljon myös seksuaaliset vähemmistöt ovat kokeneet hengellistä ja henkistä väkivaltaa yhteisöissään. Myös kirkon viidesläiset ja lestaadiolaiset ovat olleet tässä kärkikahinoissa edustettuina ja monet muut pienemmät uskonliikkeet.
Mikä näitä uskonnollisia liikkeitä yhdistää? Minulla on selvä käsitys siitä. Se on ARMOTTOMUUS. Armo on kristinuskossa tärkein asia ja kun se puuttuu uskonto muuttuu hengelliseksi väkivallaksi.
Mistä tulevat uskontojen uhrit?
155
900
Vastaukset
- Anonyymi
Ajatuksesi siis lienee, että uhrit ovat seurausta armottomuudesta.
No, se armo on osa kristinuskon saagaa siinä mielessä, että Jumala saattaa armahdella ihmisiä, mutta missään en muista sanotun, että kristityn pitäisi olla armollinen toisia kohtaan.- Anonyymi
"Saattaa"???!!!
-Armohan on kristinuskon ydin luterilaisuudessa. ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Minun Osakseni.
"...missään en muista sanotun, että kristityn pitäisi olla armollinen toisia kohtaan."
-Tietämättömyytesi on aivan uskomatonta. Uskoin että tämä nyt on aivan selvää kaikille - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Näemmä et ole lainkaan lukenut sitä, mitä Jeesus opetti?
Aika symppis tyyppi...
Jotenkin muistuttaa lähinnä armotonta narsistia!
Tuleeko mieleen Trump ja Putin...
34»Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. 35Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. 36Viholliset ovat oman talon väkeä.
37»Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle. 38Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle. 39Joka varjelee elämäänsä, kadottaa sen, mutta joka elämänsä minun tähteni kadottaa, on sen löytävä.
- Anonyymi
Jeesuksen vuorisaarna on yksi tärkeinmistä UT:n Jeesukseen liitetyistä tiedoista.
https://virsikirja.fi/virsi-516-kuulkaa-keita-mestari/
6. säkeistö puhuu armahtamisesta. Se on jopa ehto että meidät itsemme armahdetaan.
Jeesuksen opettama Isä meidän -rukous: "Anna anteeksi meidän syntimme niin kuin mekin annamme anteeksi niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet - Anonyymi
Itsekin uskon että helluntaiset ja jehovat on valittu tämän järjestön propagandan uhreiksi ja näin ollen työstetään näitä katkeroituneita ihmisiä siihen tyyliin että saadaan propaganda-aineistoa juuri näitä näkyvämpiä seurakuntia kohtaan heitä demonisoidakseen.
- Anonyymi
Tosiasia on se että juuri näistä piireistä avunhakijoita on tullut eniten. Siihen ei tarvita propagandaa eikä katkeruutta.
- Anonyymi
Luuletko että jehovien ja hellareiden taoa syyllistää uhrejaan valkopesee heidät?
- Anonyymi
jokainen kirkollisveron maksaja on uskontojen uhri !!!
- Anonyymi
Uskontojen Uhrien auttavan palvelun on perustanut helluntailaisuudesta irtaantumaan onnistunut mies.
- Anonyymi
Armottomuus korostuu uskovissa muiden herjaamisena.
Siten uskonnon uhreja on pakko tulla kum ajattelee uskovien käytöstä.
Siinä tosiaan olisi parantamisen varaa.- Anonyymi
Minä ainakin ja väitän, että miljoonat kanssa maatkaajani tunnustavat samoin, jotka ovat joutuneet kärsimään koko lapsuutensa ja nuoruutensa ajan saatanallisesta elämästä, jota uskonnottomuus aiheutti, sadat pelon vallassa valvotut yöt, kun juoppo ja usein hänen kaverinsa möykkäs meidän keittiössä aina aamutunneille asti.
Kun sitten tuli se yksi päivä, jolloin kaikki muuttui, isäni tuli selvin päin kotiin reissultaan ja kertoi tulleensa uskoon Jeesukseen. Eihän siihen aluksi oikein uskottu, mutta kun mies muuttui lähes toiseksi mieheksi anteeksi pyyntöineen, niin totta se vaan oli. Traumoja se lapsuudessa koettu pelko ja epävarmuus meihin lapsiin jätti, mutta Jeesus on hiljalleen niistä parantanut.
Ei einakaan parannuksen teko elämässä ja Usko Jeesukseen aiheuta kenessäkään mitään pahaa. Sen olen itse saanut niin omakohtaisesti kokea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin ja väitän, että miljoonat kanssa maatkaajani tunnustavat samoin, jotka ovat joutuneet kärsimään koko lapsuutensa ja nuoruutensa ajan saatanallisesta elämästä, jota uskonnottomuus aiheutti, sadat pelon vallassa valvotut yöt, kun juoppo ja usein hänen kaverinsa möykkäs meidän keittiössä aina aamutunneille asti.
Kun sitten tuli se yksi päivä, jolloin kaikki muuttui, isäni tuli selvin päin kotiin reissultaan ja kertoi tulleensa uskoon Jeesukseen. Eihän siihen aluksi oikein uskottu, mutta kun mies muuttui lähes toiseksi mieheksi anteeksi pyyntöineen, niin totta se vaan oli. Traumoja se lapsuudessa koettu pelko ja epävarmuus meihin lapsiin jätti, mutta Jeesus on hiljalleen niistä parantanut.
Ei einakaan parannuksen teko elämässä ja Usko Jeesukseen aiheuta kenessäkään mitään pahaa. Sen olen itse saanut niin omakohtaisesti kokea.Mutta kun sitä uskoa Jeesukseen tulkitaan niin monella tavalla ja myös niin että se vie ihmisen jopa psykiatrisiin hoitoihin ja terapioihin. Älä yritä panna Jeesuksen syyksi sitä mitä ihmiset hänen nimissään tekevät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun sitä uskoa Jeesukseen tulkitaan niin monella tavalla ja myös niin että se vie ihmisen jopa psykiatrisiin hoitoihin ja terapioihin. Älä yritä panna Jeesuksen syyksi sitä mitä ihmiset hänen nimissään tekevät
"Älä yritä panna Jeesuksen syyksi sitä mitä ihmiset hänen nimissään tekevät"
Olen aivan samaa mieltä. On turha yrittää syyttää olemattomuuksia omasta kelvottomuudesta. - Anonyymi
Lahkoista varoittaminen ei ole mitään herjaamista.
- Anonyymi
Ennemmin kalat lopettaa uimisen kuin uskovat lopettavat toinen toistensa herjaamisen ja näin uhrien tekemisen. Jossain tapauksessa myös herjaaja itse voi olla uhri, koska häneen iskostunut se toimintapa ja käsitys että se on oikeaa uskoa ja hän aiheuttaa siinä itselleen myös kärsimystä kun herjatessa joutuu toisten herjaamisen kohteeksi.
- Anonyymi
Lahkoistahan he.
- Anonyymi
"Uskontojen Uhrien auttavan palvelun on perustanut helluntailaisuudesta irtaantumaan onnistunut mies."
Tuollainen mies tarvitseekin toisten pilkkajien apua, kun on luopunut uskostaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Uskontojen Uhrien auttavan palvelun on perustanut helluntailaisuudesta irtaantumaan onnistunut mies."
Tuollainen mies tarvitseekin toisten pilkkajien apua, kun on luopunut uskostaan.Typerän helluntailaisentyperä kommentti! Se että on irtaantunut helluntailaisuudesta ei tarkoita sitä että on luopunut uskostaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typerän helluntailaisentyperä kommentti! Se että on irtaantunut helluntailaisuudesta ei tarkoita sitä että on luopunut uskostaan.
Aamen! Tuossa nähdään hyvin miksi kyseinen järjestö piti perustaa ja mikä on helluntailaisuuden asenne muihin uskoviin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen mies tarvitseekin toisten pilkkajien apua, kun on luopunut uskostaan.Olet näköjään itsekin uskonnollisen manipuloinnin uhri ja siten avun tarpeessa.
- Anonyymi
Pilkkaamalla ja herjaamalla niitä. uskonnon uhreja tietenkin tulee. Ei rakastamalla.
Monesti vain se pilkkaaja sekä herjaaja on itse uskonnon uhri kun innokkaasti. herjaa muita vielä Raamattua siinä apuna käyttäen. Hän saattaa vielä uhriutua, että häntä vainotaan kun ei ymmärretä että herjat ovat vain hyväksi muille, ymmärtävät tehdä parannuksen ja kääntyä pois väärältä tieltä muita herjaamaan. Herjaaja on aivopesty herjaamaan muita laittomuuden tekijöiksi ja jakelemaan Raamatunjakeita kuin miekaniskuja ja on siten yhä lailla uskonnon uhri sitä itse tajuamatta.- Anonyymi
Senkö takia sinä herjaat uskovaisia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senkö takia sinä herjaat uskovaisia?
Silloin sitä on totisesti, totisesti uskonnon uhri, jos usko on sitä että herjaa muita uskovia laittomuuden tekijöiksi tai jotenkin muutoin. Silloin sitä mielessään kuvittelee muka olevansa itse oikealla tiellä kun omasta mielestä kaikki muut ovat väärässä. Kyllä siihen harhaan hyvin helposti lankeaa ja se on. yksi saatanan juoni.
Jos niin pääsee käymään, se pitää vain surulla tunnustaa näin on asiat eikä yrittää kiemurrella että en minä vaan ne pojat.
- Anonyymi
Uskoontulon psykologiaa mm. vapaakirkoissa
Ihmiset pitää kuitenkin ensin saada kiinnostumaan liikkeen toiminnasta niin paljon että heidät saadaan liikkeen vaikutuskeinojen ulottuville. Tämä tapahtuu yleensä vetoamalla kaikissa ihmisissä uinuviin eksistentiaalisiin tarpeisiin: haluun vapautua yksinäisyydestä, terveyteen, olemassaolon tarkoitukseen, sisäiseen rauhaan, onneen tai ikuiseen elämään. Käsittelyssä ihminen saatetaan asettaa henkiseen tai hengelliseen kriisiin hyvin kovillakin keinoilla sanomalla ihmisen oman uskon oleva riivaajista ja lapsenuskonsa väärää, ja hän on menossa kadotukseen ja jos hän on uskoutunut jostakin ongelmastaan pastorille, sanotaan hänen ongelmansa johtuvan siitä, ettei hän ole oikeassa uskossa” jne. Uskonliikkeen on tehtävä itsestään uskottava ja pyrittävä osoittamaan että juuri heillä on totuus ja Jumala puolellaan. Tämä tapahtuu käyttämällä myös Raamattua hyvin mielivaltaisesti ja manipuloivasti. Paras käännytettävä on ihminen, joka jo valmiiksi on jossakin kriisissä, koska hän on silloin heikoimmillaan; hänen itsekunnioituksensa ja omanarvontunteensa voivat olla hyvin matalalla ja hän on turvautumassa melkein mihin tahansa ”apuun”. Kriisissä ihmisen itsemääräämistunne on myös kriisissä, koska hän ei omilla ponnistuksillaan ole päässyt kriisinsä yli ja hän tarvitsee muiden apua. Siksi monet uskonlahkot huomaavatkin juuri nämä ihmiset helposti.
Kokonaan oma lukunsa olisivat ne vanhukset, jotka joutuvat erilaisten vaikuttamiskeinojen kohteeksi heikentyneen arvostelukykynsä takia kun uskonliike pyrkii saamaan heiltä rahat. Kun taivaspaikka luvataan tuonpuoleisessa, on moni vanhus valmis allekirjoittamaan testamentin. Sellaista manipulointia ei myöskään saa unohtaa jossa luvataan sairauksien paranevan pelkällä uskolla, sillä erityisesti mielenterveyspotilaille siitä saattaa olla suurta vahinkoa koska heidän sairaudentietoisuutensa katoaa ja he hylkäävät silloin lääketieteellisen avun. Myös sodat tarvitsevat pappinsa manipuloimaan sotilaista pelottomia ja todistamaan sitä että jumala on vain meidän puolellamme ja että me olemme jumalan asialla. Sama koskee niitä lapsia, jotka lähetetään tallomaan miinakenttiä paratiisinavain kaulassaan siinä uskossa että parempaa on tulossa.- Anonyymi
Jatkoa
Uskonnollinen liike korostaa siis aluksi sitä, että ihmiset voivat tulla mukaan sellaisina kuin ovat, mutta se jättää sanomatta: ”me muutamme sinut mieleiseksemme”. Tässä vaiheessa liike ei vaadi mitään vaan antaa ilmaiseksi kahvia ja pullaa, lehtiä, kirjoja, esitelmiä, ystävällisyyttä jne. Liike pyrkiikin näennäisesti asettumaan uuden jäsenen puolelle tukemalla hänen itsemääräämispyrkimystään. Liike korostaakin sitä, että kuulija itse henkilökohtaisesti vastaa elämästään ja kohtalostaan täällä ja tuonpuoleisessa. Ns. etsikkoaika voi olla vain tämä hetki: ”Ota Jeesus vastaan. Sinä tiedät omassatunnossasi että Hän odottaa sinulta ratkaisua. Sinun elämäsi on juuri nyt veitsenterällä, missä vietät ikuisuutesi se ratkaistaan nyt. Jeesus auttaa sinua. Hän parantaa sinut ja antaa sinulle uuden elämän. Elämäsi voi muuttua nyt. Kuulijan on nyt aika tehdä ratkaisunsa. Myönteisen ratkaisun tehnyt uusi jäsen otetaan liikkeeseen kasteen kautta, jonka merkitys on siinä että henkilö tietoisesti ja julkisesti sitoutuu liikkeeseen. Manipulaatio on onnistunut silloin kun ihminen alistuu noudattamaan liikkeen sääntöjä ja oppeja ja myöntää sille jumalallisen auktoriteetin.
Ratkaisunsa ja kasteensa jälkeen liike voi esittää jäsenelle jo näkyviä muutos- ja käyttäytymisvaatimuksia koska sitoutumisensa jälkeen uusi jäsen ei koe liikkeen taholta tulevia vaatimuksia manipulaationa. Erilaisten kurssitusten ja raamattutuntien avulla jäsen sisäistää vähitellen sellaisen oppi- ja käyttäytymisjärjestelmän, joka kieltää ja mitätöi jäsenen henkilökohtaisen itsemääräämispyrkimyksen. Liikkeen opin ja normiston sisäistämisestä seuraa, että liikkeen jäsen alkaa tuntea syyllisyyttä aina, kun hän rikkoo liikkeen sääntöjä, arvostelee sitä tai epäilee sen totuuksia. Lopulta liikkeen jäsen hylkää väärinä omat henkilökohtaiset tarpeensa, ihmissuhteensa, harrastuksensa jne. Liike on saavuttanut tavoitteensa: jäsen tuomitsee itse itsensä ja uhrautuu liikkeelle. Samalla hän torjuu vihaisesti kaikki liikettä kohtaan tapahtuvat arvostelut ja puolustaa sitä fanaattisesti.
Mutta mitä jos ”Jeesus” ei auttanutkaan pois kriisistä ja henkilö jätetään yksin taistelemaan kriisiensä lisäksi nyt myös syyllisyydentunteidensa ja helvetinpelkojensa kanssa, sillä hänen hengellinenkin identiteettinsä on nyt lyöty matalaksi. Hänelle voidaan myös ilmoittaa että hänessä on riivaaja; hän ei ole ollut ratkaisussaan ja antautumisessaan täysin rehellinen ja näin hän voi syyttää ongelmistaan vain itseään.
Jos liikkeen jäsen päättää irtautua liikkeestä, hän kohtaa monenlaisia vaikeuksia. Hän ottaa kantaakseen tuomion, jonka hän tietää liikkeen oppien mukaan hänelle lankeavan. Se, minkälaiset ovat ex-jäsenen mahdollisuudet selviytyä riippuvat lähinnä hänen psyykkisistä voimavaroistaan ja sosiaalisesta elämäntilanteestaan. Valitettavasti vain harva terapeuttikaan ymmärtää tätä problematiikkaa ja terapiasta voi tullakin vain paikallaan junnaavaa ykinpuhelua vuosiksi eteenpäin. Siksi voidaan tarvita myös Uskontojen uhrien tuki ry:n vertaistukea avuksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa
Uskonnollinen liike korostaa siis aluksi sitä, että ihmiset voivat tulla mukaan sellaisina kuin ovat, mutta se jättää sanomatta: ”me muutamme sinut mieleiseksemme”. Tässä vaiheessa liike ei vaadi mitään vaan antaa ilmaiseksi kahvia ja pullaa, lehtiä, kirjoja, esitelmiä, ystävällisyyttä jne. Liike pyrkiikin näennäisesti asettumaan uuden jäsenen puolelle tukemalla hänen itsemääräämispyrkimystään. Liike korostaakin sitä, että kuulija itse henkilökohtaisesti vastaa elämästään ja kohtalostaan täällä ja tuonpuoleisessa. Ns. etsikkoaika voi olla vain tämä hetki: ”Ota Jeesus vastaan. Sinä tiedät omassatunnossasi että Hän odottaa sinulta ratkaisua. Sinun elämäsi on juuri nyt veitsenterällä, missä vietät ikuisuutesi se ratkaistaan nyt. Jeesus auttaa sinua. Hän parantaa sinut ja antaa sinulle uuden elämän. Elämäsi voi muuttua nyt. Kuulijan on nyt aika tehdä ratkaisunsa. Myönteisen ratkaisun tehnyt uusi jäsen otetaan liikkeeseen kasteen kautta, jonka merkitys on siinä että henkilö tietoisesti ja julkisesti sitoutuu liikkeeseen. Manipulaatio on onnistunut silloin kun ihminen alistuu noudattamaan liikkeen sääntöjä ja oppeja ja myöntää sille jumalallisen auktoriteetin.
Ratkaisunsa ja kasteensa jälkeen liike voi esittää jäsenelle jo näkyviä muutos- ja käyttäytymisvaatimuksia koska sitoutumisensa jälkeen uusi jäsen ei koe liikkeen taholta tulevia vaatimuksia manipulaationa. Erilaisten kurssitusten ja raamattutuntien avulla jäsen sisäistää vähitellen sellaisen oppi- ja käyttäytymisjärjestelmän, joka kieltää ja mitätöi jäsenen henkilökohtaisen itsemääräämispyrkimyksen. Liikkeen opin ja normiston sisäistämisestä seuraa, että liikkeen jäsen alkaa tuntea syyllisyyttä aina, kun hän rikkoo liikkeen sääntöjä, arvostelee sitä tai epäilee sen totuuksia. Lopulta liikkeen jäsen hylkää väärinä omat henkilökohtaiset tarpeensa, ihmissuhteensa, harrastuksensa jne. Liike on saavuttanut tavoitteensa: jäsen tuomitsee itse itsensä ja uhrautuu liikkeelle. Samalla hän torjuu vihaisesti kaikki liikettä kohtaan tapahtuvat arvostelut ja puolustaa sitä fanaattisesti.
Mutta mitä jos ”Jeesus” ei auttanutkaan pois kriisistä ja henkilö jätetään yksin taistelemaan kriisiensä lisäksi nyt myös syyllisyydentunteidensa ja helvetinpelkojensa kanssa, sillä hänen hengellinenkin identiteettinsä on nyt lyöty matalaksi. Hänelle voidaan myös ilmoittaa että hänessä on riivaaja; hän ei ole ollut ratkaisussaan ja antautumisessaan täysin rehellinen ja näin hän voi syyttää ongelmistaan vain itseään.
Jos liikkeen jäsen päättää irtautua liikkeestä, hän kohtaa monenlaisia vaikeuksia. Hän ottaa kantaakseen tuomion, jonka hän tietää liikkeen oppien mukaan hänelle lankeavan. Se, minkälaiset ovat ex-jäsenen mahdollisuudet selviytyä riippuvat lähinnä hänen psyykkisistä voimavaroistaan ja sosiaalisesta elämäntilanteestaan. Valitettavasti vain harva terapeuttikaan ymmärtää tätä problematiikkaa ja terapiasta voi tullakin vain paikallaan junnaavaa ykinpuhelua vuosiksi eteenpäin. Siksi voidaan tarvita myös Uskontojen uhrien tuki ry:n vertaistukea avuksi.Taidat itse olla uskontojen uhri kun toistat samaa teemaa usealle palstalle.
Tarvitset varmaan ei vertaistukea vaan ohjausta pois vääristä mielipiteistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat itse olla uskontojen uhri kun toistat samaa teemaa usealle palstalle.
Tarvitset varmaan ei vertaistukea vaan ohjausta pois vääristä mielipiteistä."vääriä mielipiteitä" ???!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa
Jos liikkeen jäsen päättää irtautua liikkeestä, hän kohtaa monenlaisia vaikeuksia. Hän ottaa kantaakseen tuomion, jonka hän tietää liikkeen oppien mukaan hänelle lankeavan. Se, minkälaiset ovat ex-jäsenen mahdollisuudet selviytyä riippuvat lähinnä hänen psyykkisistä voimavaroistaan ja sosiaalisesta elämäntilanteestaan. Valitettavasti vain harva terapeuttikaan ymmärtää tätä problematiikkaa ja terapiasta voi tullakin vain paikallaan junnaavaa ykinpuhelua vuosiksi eteenpäin. Siksi voidaan tarvita myös Uskontojen uhrien tuki ry:n vertaistukea avuksi.Asiantunteva kirjoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa
Jos liikkeen jäsen päättää irtautua liikkeestä, hän kohtaa monenlaisia vaikeuksia. Hän ottaa kantaakseen tuomion, jonka hän tietää liikkeen oppien mukaan hänelle lankeavan. Se, minkälaiset ovat ex-jäsenen mahdollisuudet selviytyä riippuvat lähinnä hänen psyykkisistä voimavaroistaan ja sosiaalisesta elämäntilanteestaan. Valitettavasti vain harva terapeuttikaan ymmärtää tätä problematiikkaa ja terapiasta voi tullakin vain paikallaan junnaavaa ykinpuhelua vuosiksi eteenpäin. Siksi voidaan tarvita myös Uskontojen uhrien tuki ry:n vertaistukea avuksi.Uskonlahkot luovat oman jeesuksensa. Sillä ei ole mitään tekemistä historian eikä Raamatunkaan Jeesuksen kanssa. Ne toimivat vain manipulaation käsikassarana
- Anonyymi
Uskonnon uhri, on joko herjaamisen uhri tai uhrautunut itse herjaamaan pilaten elämänsä.
- Anonyymi
Kumpi sinä olet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi sinä olet?
Onhan niitä on uskontojen uhreja miljoonia ja taas miljoonia vainoissa kuolleita. Suomessakin on tapettu omaisia ja muitakin uskonnon vaatiman kunnian tähden. Tänäkin päivänä kristittyjä tapetaan eri maissa, vain siksi että uskovat Jeesukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpi sinä olet?
Parempi olla se, jota herjataan ja jolle naljaillaan.
Herjaajan kohtalo ikävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niitä on uskontojen uhreja miljoonia ja taas miljoonia vainoissa kuolleita. Suomessakin on tapettu omaisia ja muitakin uskonnon vaatiman kunnian tähden. Tänäkin päivänä kristittyjä tapetaan eri maissa, vain siksi että uskovat Jeesukseen.
Toisen maailmansodan jälkeen suurimman joukkotuhonnan tekivät kristityt Ruandassa 90-luvulla. n. 900000 kuollutta.
- Anonyymi
” uhrautunut itse herjaamaan pilaten elämänsä”
Onko tuon toimintasi syynä joku uskontoon kytkeytyvä lapsuuden trauma?
- Anonyymi
Mieltä manipuloimallako "uskoon Jeesukseen"?
Manipuloimisella tarkoitetaan käsittelyä, vaikuttamista, missä ihmistä ohjaillaan taitavasti hänen itsensä sitä huomaamatta. Määritelmänsä mukaan se tarkoittaa myös toisten hyväksikäyttöä ja juonittelua. Manipulaatio on siis sellaista ihmisen toiminnan säätelyä että hänet saadaan toimimaan vastoin omaa tahtoaan ja etuaan. Näin voidaan periaatteessa tehdä kahdella eri tavalla: vaikuttamalla joko suoraan ihmisen hermojärjestelmään tai välillisesti vaikuttamalla ihmisen psyykkiseen ohjausjärjestelmään. Suorien manipulaatiomenetelmien käyttö on meidän yhteiskunnassamme laillisesti valvottua niin että ainoastaan lääketieteen piirissä siihen voidaan joissakin tapauksissa turvautua. Epäsuoriin manipulaatiomenetelmiin ei maassamme ole mitään valvontakoneistoa paitsi siltä osin, jos toiminnassa rikotaan yleistä lakia. Näissä tapauksissa näyttökysymys on kuitenkin vaikeaa.
Epäsuoria manipulaatiomenetelmiä on monentasoisia, mutta niiden äärimuotona voidaan pitää ns. aivopesua. Aivopesu suoritetaan vaiheittain. Ensin tuhotaan identiteetti. Tämä tehdään eristämisellä muista ihmisistä, valvottamalla, kiduttamalla ja syyttämällä aikaisemmasta ”rikollisesta” elämäntavasta ja maailmankatsomuksesta. Tarkoituksena on ihmisen murtaminen niin että hän on valmis sekä tunnustamaan että tuomitsemaan aikaisemman elämänsä vääränä. Tämän jälkeen alkaa uudelleen koulutusvaihe, jolloin ihminen opiskelee uuden minäkäsityksen ja maailmankatsomuksen entisten tilalle. Tätä menetelmää on käytetty tehokkaasti mm. poliittisten- ja sotavankien käsittelyssä mutta samanlaisia menetelmiä on havaittavissa tiettyjen uskonnollisten yhteisöjen käännyttämistekniikoissa. Mm. teologi ja psykologi Pekka Järvinen on käsitellyt tätä aihetta Helsingin yliopistoon tekemässään pro gradu –tutkielmassaan yhdestä intialaisperäisestä Suomeen saapuneesta uususkonnollisesta mietiskelyliikkeestä.
Ihmisen keskeisenä toimintaa ohjaavana pyrkimyksenä on siis se, että hän voi kokea itse määräävänsä itsestään. Jopa pahasti alkoholista riippuvainen henkilö pitää kiinni itsemääräämistunteestaan väittämällä: ”Voin lopettaa juomisen koska vain itse haluan!”. Onnistuneen manipulaation edellytyksenä on siis ihmisen itsemääräämistunteen loukkaamattomuus. Manipulaatio pitää siksi toteuttaa niin, että sen kohde ei lainkaan huomaa käsittelyä vaan kuvittelee toimivansa oman tahtonsa mukaisesti. Tämä manipulaation perusedellytys on myös sen suurin ongelma: miten käsitellä ihmisiä niin hienovaraisesti, että he eivät sitä edes huomaa? Manipulointia tapahtuu enemmän ja vähemmän myös kotoisissa uskonliikkeissämme. Eräs pastori valittikin ettei maamme teologisissa tiedekunnissa opeteta näitä tekniikkoja. Kirkon ulkopuolella ja reunamilla olevat uskonliikkeet ovatkin paremmin orientoituneet hengelliseen manipulointiin. - Anonyymi
Uskonnon uhri on jos uskoo harhaoppeihin.
Niissä pitää vääntää asioista, väitellä ja herjata muita.
Pyhä Henki puhdistaa harhaopeista.- Anonyymi
Mihin harhaoppiin sinä uskot?
- Anonyymi
Uskonnollisessa hörhöilyssä ei ole mitään pyhää. Käytä omaa järkeäsi, jos sinulla on sellainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin harhaoppiin sinä uskot?
Ei sellaisiin missä herjataan muita tai ollaan sotakiimassa.
Ne kannattaa kiertää kaukaa.
- Anonyymi
Jeesuksen kertomuksessa laupiaasta samarialaisesta (Luuk. 10) lähimmäinen oli se joka osoitti laupeutta ja armoa. Uskovaiset menivät kaikki ohi, mutta samarialainen joita juutalaiset pitivät riivattuina pysähtyi ja armahti rosvojoukon pahoinpitelemää miestä. Mistä tämä kertoo?
Luterilainen kristitty Jumalan armosta - Anonyymi
Jos olet kokenut jossakin uskonliikkeesä hengellistä väkivaltaa, silloi on olemassa ainoastaa yksi oikea suunta kulkea mikäli haluat säilyttää mielenterveytesi. Se on pois tuosta liikkeestä niin kauaksi kuin mahdollista.
- Anonyymi
Miten yhteisön pitäisi suhtautua opin vastaiseen toimintaan? Valtiot reagoivat säätämiensä lakien rikkomiseen valtiosta riippuen antamalla kuka kovempia kuka lievempiä tuomioita yrittäen saada valtion kansalaiset toimimaan valtion omassa opissaan/laeissaan määrittelemällä tavalla. Kristinuskollakin on tietty opillinen rakennelma, jota eri kirkkokunnat yrittävät noudattaa kuka kristinuskon oppia noudattamaan pyrkien kuka luopumalla kristinuskon opista eri syihin vedoten.
- Anonyymi
Jeesus sanoi Luukkaan Evankeliumin mukaan:
18:8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
Mikä Suomen luterilaisten piispojen alkuseurakunnan ajoilta periytyvä usko suhteessa Raamattuun ja kristinuskon traditioon? Kuoliko Pietari pää alaspäin ristille ristiinnaulittuna turhaan uskoen kuoleman uhallakin Jeesuksen sanoihin?
- Anonyymi
Kyllähän toisten herjaaminen sekä tuomitseminen pitäisi kieltää jokaisessa opissa ja kukin uskoo sen määrän mukaan minkä Jumala on Henkeä on antanut. Jos jollekin enemmän, ei hän herjaa heikompia, vaan hoivaa heitä, ohjaa heitä jos hekin ravittuisivat Jumalan Pyhä Hengestä.
- Anonyymi
Päivi Räsänen jatkaa alkuseurakunnan ajoilta asti periytyvää kristinuskonopin julistusta, jota oppia kannattavat Päivi Räsäsen lisäksi maapallon valtakirkot, katolinen kirkko ja ortodoksiset patriarkaatit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivi Räsänen jatkaa alkuseurakunnan ajoilta asti periytyvää kristinuskonopin julistusta, jota oppia kannattavat Päivi Räsäsen lisäksi maapallon valtakirkot, katolinen kirkko ja ortodoksiset patriarkaatit.
Päivi Räsänen ei edusta millään tavalla alkuseurakunnan ajoilta periytyvää julistusta. Hän edustaa pelkästään viidesläistä ideologiaa ja amerikkalaista evankelikaalisuutta joka on hyvin nuori tulokas Suomessa.
- Anonyymi
Arvostelu sallittakoon myös kirkoissa. Arvostelun kieltäminen näivettää koko kristinuskon. Arvostelu ja kriittisyys ovat jopa uskonpuhdistuksemme alku ja periaate.
Arvostelu ei ole kenenkään herjaamista tai parjaamista. Eikö uskovien syntejä saisi sanoa synneiksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Päivi Räsänen jatkaa alkuseurakunnan ajoilta asti periytyvää kristinuskonopin julistusta, ...."
Tätähän me Jeesuksen seuraajat olemme aina tehneet viimeiset 2000 vuotta ja jatkamme edelleen kirkkolaitosten vastustuksesta huolimatt. Anonyymi kirjoitti:
"Päivi Räsänen jatkaa alkuseurakunnan ajoilta asti periytyvää kristinuskonopin julistusta, ...."
Tätähän me Jeesuksen seuraajat olemme aina tehneet viimeiset 2000 vuotta ja jatkamme edelleen kirkkolaitosten vastustuksesta huolimatt.Kuuluuko siihen potaskan levittäminen asiallisesta jooga yrittäjästä Kalajoella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvostelu sallittakoon myös kirkoissa. Arvostelun kieltäminen näivettää koko kristinuskon. Arvostelu ja kriittisyys ovat jopa uskonpuhdistuksemme alku ja periaate.
Arvostelu ei ole kenenkään herjaamista tai parjaamista. Eikö uskovien syntejä saisi sanoa synneiksi?Arvostelun kieltäminen johtaa vain sokeuteen omien virheiden suhteen.
Kristinuskokaan ei tule olla arvostelun yläpuolella.
- Anonyymi
Tietenkin hyvä että esivalta puuttuu uskonnollisuuteen jos se menee överiksi fallostelun tai toisten herjaamisen muodossa ja vähän ruitsee sen suuntaisia harhaoppeja sekä suojelee yksilöä asioilta jotka eivät kuuluu terveen kristillisyyden piiriin.
- Anonyymi
Britannian lapset ovat uskontojen uhreja sillä Englannin poliisi ei halua tehdä asialle mitään koska pelkää islamin kostoa:
""Nyt on paljastunut, että Britannian poliisi TIESI, että raiskausjengit lähestyivät lapsia kouluissa.
He päättivät olla tiedottamatta siitä, jottei se johtaisi ”yhteisöjen välisiin jännitteisiin”.
Poliisi kirjaimellisesti VANGITSI isät, kun nämä yrittivät pelastaa tyttäriään." - Anonyymi
Tietenkin uskontojen uhrit käsittää koko maailman eikä vain meidän kotoperäisen herjaamisen ja lähimmäisten tuomitsemisen mitä erinäisempien syiden vuoksi. Yhteiskunnan tulee suojella kaikkia ihmisiä siltä, että he joutuvat henkisesti, hengellisesti tai fyysisesti kaltoinkohdelluksi, vaan että he saavat kasvaa rauhassa iloisiksi Jumalan lapsiksi Pyhässä Hengessä. Se ei ole luonnollista tässä pahassa maailmassa, joka ottaa mielellään silmätituksi ja raastaa ihmisestä pois kaiken vilpittömyyden.
- Anonyymi
Tietenkin kun ollaan oikein varovaisia niin jos joku puuttuu siihen miten naisia saatetaan alistaa kun joutuvat kulkemaan perunasäkissä sekä muutoinkin, niin se sanominen onkin sitten kauheaan haloon aihe. Ei itse asia. Että jopa on mennyt sanomaan pahasti, voi hyvä ihme, eikä kukaan kiinnitä mihinkään yhtään mitään huomiota kuin siihen ettei saa ketään herjata vaikka vähän syytä olisikin. Aivan niin se ei toimi.
- Anonyymi
Olin ruokakauppaan menossa, kun vastaani tuli kaupasta perhe. Vähän ihmettelin Suomalaisena, kun naisella oli pieni lapsi käsivarrella ja toisella kädellä hän kantoi tavaraa täynnä olevaa raskasta kauppakassia. No mitäs se mies sitten kantoi? joku voi kysyä, ei sitten yhtään mitään, hän tuijotteli siinä kävellessään vaimonsa rinnalla känykkäänsä. Tuli vain mieleen, että kyllä meidän Suomalaisten miesten osa on huono ja alisteinen, jos vertaa oikein kunnon kulttuuriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin ruokakauppaan menossa, kun vastaani tuli kaupasta perhe. Vähän ihmettelin Suomalaisena, kun naisella oli pieni lapsi käsivarrella ja toisella kädellä hän kantoi tavaraa täynnä olevaa raskasta kauppakassia. No mitäs se mies sitten kantoi? joku voi kysyä, ei sitten yhtään mitään, hän tuijotteli siinä kävellessään vaimonsa rinnalla känykkäänsä. Tuli vain mieleen, että kyllä meidän Suomalaisten miesten osa on huono ja alisteinen, jos vertaa oikein kunnon kulttuuriin.
Hyvä huomio. Ei ole palaamista Raamatun aikojen epätasa-arvoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä huomio. Ei ole palaamista Raamatun aikojen epätasa-arvoon.
Tuollaista se on muslimeilla:
" kun naisella oli pieni lapsi käsivarrella ja toisella kädellä hän kantoi tavaraa täynnä olevaa raskasta kauppakassia. No mitäs se mies sitten kantoi? joku voi kysyä, ei sitten yhtään mitään"
”Mikä näitä uskonnollisia liikkeitä yhdistää? Minulla on selvä käsitys siitä. Se on ARMOTTOMUUS. Armo on kristinuskossa tärkein asia ja kun se puuttuu uskonto muuttuu hengelliseksi väkivallaksi.”
Niin, kun on jäykät ja ehdottomat näkemykset ja ihmisten odotetaan noudattavan määräyksiä määräysten vuoksi, se todellakin näkyy armottomuutena.- Anonyymi
Armo on Jumalan ominaisuus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Armo on Jumalan ominaisuus!
Ihmiselle se ei kuulu.
Ihminen on armoton herjaaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiselle se ei kuulu.
Ihminen on armoton herjaaja.Tekisit parannuksen, etkä olisi niin armoton.
- Anonyymi
Suurinta armottomuutta se luterilainen oppi, että pieni lapsi on syntinen ja perkeleen vallassa, kuten Luther opettaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurinta armottomuutta se luterilainen oppi, että pieni lapsi on syntinen ja perkeleen vallassa, kuten Luther opettaa.
Raamattu opettaa että ihminen on syntinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa perkeleen vallassa oleva on aamuyöllä liikkuva pedofiilinoita ja saatanalta poskeen ottava uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa
- Anonyymi
"Britannian lapset ovat uskontojen uhreja sillä Englannin poliisi ei halua tehdä asialle mitään koska pelkää islamin kostoa:
""Nyt on paljastunut, että Britannian poliisi TIESI, että raiskausjengit lähestyivät lapsia kouluissa.
He päättivät olla tiedottamatta siitä, jottei se johtaisi ”yhteisöjen välisiin jännitteisiin”."
Suomessa nuo uskontojen uhrit-juttu on vain feikkaamista ja vihaviestintää uskovaisia kohtaan sen rinnalla mitä Englannin, Ranskan, Espanjan ja Saksan naiset ja lapset joutuvat kokemaan.- Anonyymi
Täällä vain armottomasti herjataan pikkuasioista joilla ei ole oikeasti mitään merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä vain armottomasti herjataan pikkuasioista joilla ei ole oikeasti mitään merkitystä.
Pikkuasioitako? Minun tuttavapiirissäni on ollut parikin homoseksuaalista nuortamiestä jotka tekivät itsemurhan uskovien kiusaamisen takia, ja muita joita on kiusattu muiden asioiden takia. Kiusaaminen ei ole leikin asia nuorelle ihmiselle. Häpeäisit edes puheitasi uskovainen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikkuasioitako? Minun tuttavapiirissäni on ollut parikin homoseksuaalista nuortamiestä jotka tekivät itsemurhan uskovien kiusaamisen takia, ja muita joita on kiusattu muiden asioiden takia. Kiusaaminen ei ole leikin asia nuorelle ihmiselle. Häpeäisit edes puheitasi uskovainen!
Tuo on surullista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on surullista
Amerikan homoista kun herjataan, se pikkuasia.
Ovat kuolleet ajat sitten luonnollisen kuoleman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikan homoista kun herjataan, se pikkuasia.
Ovat kuolleet ajat sitten luonnollisen kuoleman.Rakastat selvästi herjaamisen harjoittamista ja siitä puhumista, kuten myös amerikan homoista, falloksista, kuvitelluista kansanmurhista enemmän kuin yksikään toinen tällä palstalla.
- Anonyymi
Olisko se helluntailainen joka perusti uskontojen uhrien tuki ry:n?
Ei ollut.
Ensin ryhmä kokoontui ihan verkostonsa avulla ja tuolloin kaikki lähti eräästä radio-ohjelmasta vuonna 1987. Siinä esiintyi entisiä Jehovan todistajia ja entisiä mormoneja. Se sai liikkeen aikaan ja Forsell alkoi rakennella verkostoja.
Meni aikaa ja kokoontumisissa oli entisiä Jehovan todistajia, helluntailaisia, vapaakirkkolaisia, skientologeja ja itämaisista uskonnoista ja mormoneista jne.
Yhdistys rekisteröityi 1992 ja siinä oli viisi perustajäsentä.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Ei ollut.
Ensin ryhmä kokoontui ihan verkostonsa avulla ja tuolloin kaikki lähti eräästä radio-ohjelmasta vuonna 1987. Siinä esiintyi entisiä Jehovan todistajia ja entisiä mormoneja. Se sai liikkeen aikaan ja Forsell alkoi rakennella verkostoja.
Meni aikaa ja kokoontumisissa oli entisiä Jehovan todistajia, helluntailaisia, vapaakirkkolaisia, skientologeja ja itämaisista uskonnoista ja mormoneista jne.
Yhdistys rekisteröityi 1992 ja siinä oli viisi perustajäsentä.Jehovan, skientologit, itämaiset uskonnot ja mormonit eivät ole kristittyjä.
”Anonyymi” 2025-11-17 19:45:35 kirjoitti: ”Arvostelu sallittakoon myös kirkoissa. Arvostelun kieltäminen näivettää koko kristinuskon. Arvostelu ja kriittisyys ovat jopa uskonpuhdistuksemme alku ja periaate.”
”Arvostelu ei ole kenenkään herjaamista tai parjaamista. Eikö uskovien syntejä saisi sanoa synneiksi?”
Täyttä asiaa. Täytyy osata olla myös itsekriittinen ja miettiä aina välillä, mikä ei niin hyvin mene. Vain näin voi asioita korjata parempaan suuntaan.
Ihmettelen kovasti tämän tyylisiä kannanottoja: ”Anonyymi” 2025-11-19 13:03:20 :”Suomessa nuo uskontojen uhrit-juttu on vain feikkaamista ja vihaviestintää uskovaisia kohtaan…”
Jos voidaan huonosti jossain uskonnollisessa yhteisössä, niin miksi ei kyetä ongelmia nostamaan esiin ja tekemään niille jotain?
Mikä ihme sen estää?- Anonyymi
Toki ihminen voi huonosti jos ei kestä omaa syntisyyttään mutta ei halya siitä luopuakaan.
Ei pidä olla uskovien joukossa jos ei usko eikä halua muuttua kohti Jeesuksen kaltaisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki ihminen voi huonosti jos ei kestä omaa syntisyyttään mutta ei halya siitä luopuakaan.
Ei pidä olla uskovien joukossa jos ei usko eikä halua muuttua kohti Jeesuksen kaltaisuutta.Kuvittelet siis jo olevasi melkeinpä Jeesus ja muut ovat sitten niitä syntisiä. Kerrotko vielä mihin uskonnolliseen lahkoon kuulut että tiedän olla pois niistä paikoista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvittelet siis jo olevasi melkeinpä Jeesus ja muut ovat sitten niitä syntisiä. Kerrotko vielä mihin uskonnolliseen lahkoon kuulut että tiedän olla pois niistä paikoista?
Myöhempien aikojen herjaajien seurakunta.
- Anonyymi
Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa."
Matt. 13:25
Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois. - Anonyymi
LIDLISTÄ juuri nyt. Paljettihousuja 12.99€ Ei ahista.
- Anonyymi
Aidot uskontojen uhrit ovat länsimaiden raiskatut naiset ja lapset ja islamin alistetut naiset.
Siis kun kysyn näin: ”Jos voidaan huonosti jossain uskonnollisessa yhteisössä, niin miksi ei kyetä ongelmia nostamaan esiin ja tekemään niille jotain?”
Niitä ”Anonyymi” 2025-11-20 09:51:01 vastaa :”Toki ihminen voi huonosti jos ei kestä omaa syntisyyttään mutta ei halya siitä luopuakaan.”.
Siis noissa uskonnollisissa piireissä ei siis kyetäkään kestämään omaa syntisyyttä, vaikka kovasti jotkut kehuvat ”uudesti syntyneensä”?
”Ei pidä olla uskovien joukossa jos ei usko eikä halua muuttua kohti Jeesuksen kaltaisuutta.”
Tuo melkein jo vei sanattomaksi. Siis leikitti Jeesuksia? Hänenkö mukaan seurakuntalaisia pitää johtaa huonosti tai aiheuttaa heille pahaa?
Teilläkö ei siis ole ihmisiä ollenkaan, jotka johtavat ja puhuvat seurakunnalleen?
”Anonyymi” 2025-11-20 10:01:47 tuumaa: ”Kerrotko vielä mihin uskonnolliseen lahkoon kuulut että tiedän olla pois niistä paikoista?”
Jos todella ollaan noin kyvyttömiä arvioimaan rehellisesti sitä omaa toimintaa ja käytöstä, niin vaara on suuri, että seurakuntaan syntyy tosiaan uskonnon uhreja.- Anonyymi
Jokaisessa seurakunnassa on niitä, jotka kokevat joko painostusta tai jäävänsä vaille tarvitsemaansa huomiota. Sellaisia on niin luterilaisessa kirkossa kuin muissa uskonnollisissa yhteiskunnissa.
Todellisia väärinkäytöksiä on vähän ja valitettavasti juuri ne pääsevät framille.
Useinhan nämä uskontojen uhrit ovat sellaisia, jotka on erotettu seurakunnasta tai ovat itse eronneet siitä ja haluavat näin kostaa. Mutta ongelmat eivät parane kostamalla. Ne paranevat seurakuntien itsensä tekemillä korjaustoimenpiteillä ja valvonnalla.
Mummonmuori käyttää taas tätäkin keskustelua uskovien mollaamiseen:
"Siis noissa uskonnollisissa piireissä ei siis kyetäkään kestämään omaa syntisyyttä, vaikka kovasti jotkut kehuvat ”uudesti syntyneensä”? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisessa seurakunnassa on niitä, jotka kokevat joko painostusta tai jäävänsä vaille tarvitsemaansa huomiota. Sellaisia on niin luterilaisessa kirkossa kuin muissa uskonnollisissa yhteiskunnissa.
Todellisia väärinkäytöksiä on vähän ja valitettavasti juuri ne pääsevät framille.
Useinhan nämä uskontojen uhrit ovat sellaisia, jotka on erotettu seurakunnasta tai ovat itse eronneet siitä ja haluavat näin kostaa. Mutta ongelmat eivät parane kostamalla. Ne paranevat seurakuntien itsensä tekemillä korjaustoimenpiteillä ja valvonnalla.
"Siis noissa uskonnollisissa piireissä ei siis kyetäkään kestämään omaa syntisyyttä, vaikka kovasti jotkut kehuvat ”uudesti syntyneensä”?” Mummonmuori käyttää taas tätäkin keskustelua uskovien mollaamiseen”
Tapansa mukaan tahallisesti vääristellen: siis, siis ja siis… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siis noissa uskonnollisissa piireissä ei siis kyetäkään kestämään omaa syntisyyttä, vaikka kovasti jotkut kehuvat ”uudesti syntyneensä”?Mummomuori ei ketään mollaa vaan kertoo oman rehellisen näkemyksensä asiasta. Te ette halua nähdä missä ovat todelliset syyt että jotkut jäsenenne voivat huonosti. Eivät ne ole uhreissa vaan uhrien tekijössä eli TEISSÄ.
En ole tavannut yhtään uskonnon uhria joka haluaisi kostaa yhtään mistään tai kenellekään. Miksi ette korjaa toimintaanne vai ettekö näe virheitänne? Miksi ihmisiä joutuu kalliisiin psykoterapioihin tai jopa psykiatrian klinikoille teidän seurakunnistanne?
- Anonyymi
Työ varmaan jo vähän aavistatte minne hyö menevät?
- Anonyymi
Eihän uskonnon uhrit keskustelu ylistä uskovia.
Sehän lähtee siitä että uskovat herjaavat, fallostelevat yms. Eli ovat pahoja.
Eli pitäisi tehdä se kuuluisa parannus. ”Anonyymi” 2025-11-21 08:19:17 kirjoitti:
”Jokaisessa seurakunnassa on niitä, jotka kokevat joko painostusta tai jäävänsä vaille tarvitsemaansa huomiota.”
Yritin kovasti ymmärtää tätä. Jotenkin tämä lähtee jälleen siitä ajatuksesta, ettei missään yhteisössä ole mitään korjattavaa tai muutettavaa vaan ongelma on jossain yksilössä.
Jos ihminen kokee jossain jatkuvasti olevansa painostuksen tai kovan kontrollin alaisena, yrittää epätoivoisesti tehdä kuten vaaditaan, muttei onnistu siinä. Sairastuu ja yrittää lähteä pois, mutta sitäkään ei aina sallittaisi, niin miksi se on vain yksilön ongelma?
”Useinhan nämä uskontojen uhrit ovat sellaisia, jotka on erotettu seurakunnasta tai ovat itse eronneet siitä ja haluavat näin kostaa. Mutta ongelmat eivät parane kostamalla. Ne paranevat seurakuntien itsensä tekemillä korjaustoimenpiteillä ja valvonnalla.”
Tässä on myös jotain, mikä sotii todellisuutta vastaan. Usein nämä uhrit ovat sellaisia, joita ei olisi haluttu päästää pois. Vaikka olisikin lähtenyt itse, saatetaan vielä painostaa monin tavoin palaamaan takaisin.
Ei se ole kostamista, jos hakee vertaistukea samaa kokeneilta. Antaa äänen niille, joita on kohdeltu huonosti tai epäoikeudenmukaisesta uskonnon varjolla.
Usein ongelmat ovat näissä yhteisöissä, joissa saattaa mm. olla henkilö, joka käyttää uskoaan vain oman valtansa pönkittämiseen. Samoin koko yhteisö on saatettu saada uskomaan, että kaikki mitä he tekevät on aina oikein, vaikkei todellisuudessa näin olisikaan.
”Anonyymi” 2025-11-22 19:23:36 kirjoittaa:
”Te ette halua nähdä missä ovat todelliset syyt että jotkut jäsenenne voivat huonosti. Eivät ne ole uhreissa vaan uhrien tekijössä eli TEISSÄ.”
Tämä juuri on se ongelma, ja ihmettelen mistä tuollainen asenne on peräisin. Ei puhettakaan mistään nöyryydestä tai hengellisestä kasvamisesta.
”En ole tavannut yhtään uskonnon uhria joka haluaisi kostaa yhtään mistään tai kenellekään. Miksi ette korjaa toimintaanne vai ettekö näe virheitänne? ”
Ihmettelen kovasti tuota kostamista tässä yhteydessä? Kokevatko jotkut ”kostamisena” sen, että nämä uhrit puhuvat ääneen kaikesta siitä, mitä ovat kokeneet?- Anonyymi
Eiköhän se ole katkeroituneen ihmisen halua saada sympatiaa ja hyväksyntää. Kyllä siinä on joillakin myös kostonhalua. Miksi he muutoin vaahtoaisivat asiasta.
Parempi tulos saataisiin, jos nuo uhrit ottavat itse suoraan yhteyttä kyseiseen kirkkoon tai seurakuntaan. Asioden paisuttelu ei johda mihinkään.
Uskontojen uhrien tapaukset poikkeavat niin paljon toisistaan että mitään yleistä linjaa ei voida sanoa, mutta ne kaikki ovat hyvää materiaalia rienaajille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se ole katkeroituneen ihmisen halua saada sympatiaa ja hyväksyntää. Kyllä siinä on joillakin myös kostonhalua. Miksi he muutoin vaahtoaisivat asiasta.
Parempi tulos saataisiin, jos nuo uhrit ottavat itse suoraan yhteyttä kyseiseen kirkkoon tai seurakuntaan. Asioden paisuttelu ei johda mihinkään.
Uskontojen uhrien tapaukset poikkeavat niin paljon toisistaan että mitään yleistä linjaa ei voida sanoa, mutta ne kaikki ovat hyvää materiaalia rienaajille.Raiskatunko pitäisi ottaa yhteyttä raiskaajaansa???!!! Ainoa oikea tapa on hakea apua ulkopuolelta. Itse uosittelen juuri mm. Uskontojen uhrien tuki ry:tä. He voivat suositella myös terapeutteja jotka osaavat auttaa. Toinen mahdollisuus voisi olla kirkon perheasiain neuvottelukeskukset. Siitäkin minulla on hyvät kokemukset. Siellä on koulutettua ja ammattitaitoista väkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raiskatunko pitäisi ottaa yhteyttä raiskaajaansa???!!! Ainoa oikea tapa on hakea apua ulkopuolelta. Itse uosittelen juuri mm. Uskontojen uhrien tuki ry:tä. He voivat suositella myös terapeutteja jotka osaavat auttaa. Toinen mahdollisuus voisi olla kirkon perheasiain neuvottelukeskukset. Siitäkin minulla on hyvät kokemukset. Siellä on koulutettua ja ammattitaitoista väkeä.
"Raiskatunko pitäisi ottaa yhteyttä raiskaajaansa???!!!"
Ei, vaan seurakunnan JOHTOON! Näinhän on tehty vanhoillislestadiolaisten tapauksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raiskatunko pitäisi ottaa yhteyttä raiskaajaansa???!!! Ainoa oikea tapa on hakea apua ulkopuolelta. Itse uosittelen juuri mm. Uskontojen uhrien tuki ry:tä. He voivat suositella myös terapeutteja jotka osaavat auttaa. Toinen mahdollisuus voisi olla kirkon perheasiain neuvottelukeskukset. Siitäkin minulla on hyvät kokemukset. Siellä on koulutettua ja ammattitaitoista väkeä.
Myrkyllisiä ihmisiä kannattaa karttaa jo oman mielenterveytensäkin takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myrkyllisiä ihmisiä kannattaa karttaa jo oman mielenterveytensäkin takia.
Jeesus puhui raatelevista susista jotka eivät laumaa säästä ja jotka liikkuvat hänen nimessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus puhui raatelevista susista jotka eivät laumaa säästä ja jotka liikkuvat hänen nimessään.
Tuo kuvaus sopii kaikkein parhaiden katoliseen kirkkoon!
- Anonyymi
Kommentti. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
”Anonyymi” 2025-11-24 10:41:42 kirjoitti:
”Eiköhän se ole katkeroituneen ihmisen halua saada sympatiaa ja hyväksyntää. Kyllä siinä on joillakin myös kostonhalua. Miksi he muutoin vaahtoaisivat asiasta.”
Siis miksi he muutoin ahdistuisivat ja kokisivat pahaa oloa kohtelustaan?
Et nyt näemmä lainkaan osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Yhteisö, jolla on asenteita sekä oppeja, jotka tuottavat tuollaisia tilanteita, ei synnytä mitään kostonhalua, vaan tarvetta hakea apua ja tukea. Sitäkö sinä pidät pahana? Totta kai ihminen menee sinne, missä häntä ymmärretään sekä kohdellaan hyvin.
”Parempi tulos saataisiin, jos nuo uhrit ottavat itse suoraan yhteyttä kyseiseen kirkkoon tai seurakuntaan.”
Kun ”Anonyymi” 2025-11-24 12:50:41 kommentoi vähän rajusti ”Raiskatunko pitäisi ottaa yhteyttä raiskaajaansa???!!! Ainoa oikea tapa on hakea apua ulkopuolelta.”, niin kyllä siinä asiaa on myös mukana.
Kun vielä toistat :”Anonyymi” 2025-11-24 13:42:51:”Ei, vaan seurakunnan JOHTOON! Näinhän on tehty vanhoillislestadiolaisten tapauksissa.”
Eli ne, jotka ovat juuri niitä, jotka hyväksyvät käytöstä, mikä on tuonut sitä ahdistusta ja pelkoakin, niin vielä pitäisi ottaa lisää syyttelyjä tuolta suunnalta?
Esimerkkinä vaikka juuri lestadiolaisten ”hoitokokoukset”. Hurjimillaan ne olivat 70 -luvulla ja pikkuhiljaa ne ovat vähentyneet. Vaikka Suomen rauhanyhdistysten keskusyhdistys ry (SRK) väitti, ettei herätysliike enää järjestä hoitokokouksia eikä hyväksy hengellistä väkivaltaa, silti sitä tehdään.
Nyt sitä väitetään mm. sielunhoidoksi tai kurinpidoksi. Sielunhoito tapahtuu aina kahden kesken, vapaaehtoisesti ja jossa sielunhoitajaa sitoo ehdoton vaitiolovelvollisuus. Ei missään useampien ihmisten läsnäolleessa tai pakotettuna.
Asiaa tutkinut kertoo: "Monet varsinkin 1970-luvun hoitokokousajat nähneet pelkäävät, että heidät suljetaan yhteisön ulkopuolelle." Avoin keskustelu pelkojen syistä ei ole mahdollista, koska kritiikki "voidaan ohittaa siirtämällä katse kritiikistä kritisoijaan ja asettamalla hänen sieluntilansa kyseenalaiseksi". Seuraamukset voivat olla raskaita, sillä "yhteisö voi pahimmassa tapauksessa viedä jäseneltään miltei kaiken, minkä varaan hän on elämänsä rakentanut. Ei ihme, että moni vaikenee tai kirjoittaa netissä nimimerkin takana."
Eli asia on edelleen vaikea lestadiolaisille, eikä sitä ole vielä loppuun saakka käsitelty. Joten painostamista ja pakotettua "sielunhoitoa" tapahtuu rauhanyhdistysten piirissä yhä edelleen samoilla kurinpitomenetelmillä kuin aiemminkin.
Tämä oli vain yksi esimerkki, sillä samankaltaisia on monissa muissakin uskonnollisissa yhteisöissä.
Eikä ongelma poistu sillä, että uhreja syyllistetään.- Anonyymi
”Eiköhän se ole katkeroituneen ihmisen halua saada sympatiaa ja hyväksyntää. Kyllä siinä on joillakin myös kostonhalua. Miksi he muutoin vaahtoaisivat asiasta.”
Tämä on se suurin motivaatio uskontojen uhreille, että tullaan ilman uskoontuloa Jeesukseen seurakuntiin vallanhaluisina määräilemään ja kun sitten Jeesuksen seurakunnissa ei lihan ja pahuuden voimat pääse valtaan niin petytään ja tällöin aika usein psyyke ei kestä tätä pettymystä ja mennään johonkin tätä varten perustettuun järjestöön kostamaan ja kostotoiminta taasen sitten aiheuttaa lisää psyykkisiä ongelmia mistä alkaa loputon kierre mikä aina päättyy aineisiin, rikoksiin tai kuolemaan. Anonyymi kirjoitti:
Tämä on se suurin motivaatio uskontojen uhreille, että tullaan ilman uskoontuloa Jeesukseen seurakuntiin vallanhaluisina määräilemään ja kun sitten Jeesuksen seurakunnissa ei lihan ja pahuuden voimat pääse valtaan niin petytään ja tällöin aika usein psyyke ei kestä tätä pettymystä ja mennään johonkin tätä varten perustettuun järjestöön kostamaan ja kostotoiminta taasen sitten aiheuttaa lisää psyykkisiä ongelmia mistä alkaa loputon kierre mikä aina päättyy aineisiin, rikoksiin tai kuolemaan.”Tämä on se suurin motivaatio uskontojen uhreille, että tullaan ilman uskoontuloa Jeesukseen seurakuntiin vallanhaluisina määräilemään…”
Aivan järkyttävää mustamaalaamista!
Eli kun teille tulee joku, joka tekee sen ”ratkaisun”, vilpittömästi uskoo ja elää vuosia yhteisössänne, mutta lopulta murtuu teidän aiheuttaman paineen alla, niin heitä pitää panetella oikein valheen kanssa…
”…sitten aiheuttaa lisää psyykkisiä ongelmia mistä alkaa loputon kierre mikä aina päättyy aineisiin, rikoksiin tai kuolemaan.”
Uskontojen uhrit pääsevät siis eroon noista ongelmista ja pääsevä tasapainoon ja moni löytää myös sen uskon, mikä rakentaa heitä eikä riko.
Miksi omia vääriä tekoja ei haluta millään tunnusta ja todellakin tehdä parannusta niistä?- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Tämä on se suurin motivaatio uskontojen uhreille, että tullaan ilman uskoontuloa Jeesukseen seurakuntiin vallanhaluisina määräilemään…”
Eli kun teille tulee joku, joka tekee sen ”ratkaisun”, vilpittömästi uskoo ja elää vuosia yhteisössänne, mutta lopulta murtuu teidän aiheuttaman paineen alla, niin heitä pitää panetella oikein valheen kanssa…
”…sitten aiheuttaa lisää psyykkisiä ongelmia mistä alkaa loputon kierre mikä aina päättyy aineisiin, rikoksiin tai kuolemaan.”
Uskontojen uhrit pääsevät siis eroon noista ongelmista ja pääsevä tasapainoon ja moni löytää myös sen uskon, mikä rakentaa heitä eikä riko.
Miksi omia vääriä tekoja ei haluta millään tunnusta ja todellakin tehdä parannusta niistä?"Miksi omia vääriä tekoja ei haluta millään tunnusta ja todellakin tehdä parannusta niistä?"
Sairaaksi tekevä uskovaisuus tekee kannattajansa sokeaksi myös itseään ja omia tekojaan kohtaan. Yhteisössään sairastunut ihminen kyseenalaistaa koko systeemin ja herättää ahdistusta ja halutaan siksi torjua ja syytellä vain uhria. - Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Tämä on se suurin motivaatio uskontojen uhreille, että tullaan ilman uskoontuloa Jeesukseen seurakuntiin vallanhaluisina määräilemään…”
Miksi omia vääriä tekoja ei haluta millään tunnusta ja todellakin tehdä parannusta niistä?”Tämä on se suurin motivaatio uskontojen uhreille, että tullaan ilman uskoontuloa Jeesukseen seurakuntiin vallanhaluisina määräilemään…”
Näin se menee sillä Jeesuksen seuraaminen on ehdoton edellytys olla nöyränä ja ahkerana Jeesuksen orjana ja jos tähän ei suostu nyt turmio tulee mitä Uskontojen uhrit- järjestökin tuo hyvin esiin.
Apostolitkin ja sen jälkeiset Jeesuksen seuraajat olemme kestäneet tappamiset ja kidutukset sen takia että Jeesus on ollut meidän kanssamme. Muuten ihminen sortuu ja menehtyy lopulta.
"... moni löytää myös sen uskon, mikä rakentaa heitä eikä riko."
Juuri tämä on toiveemme että uskontojen uhri löytää aidon uskon Jeesukseen niin tällöin mikään mahti maailmassa ei voi häntä enää nujertaa.
- Anonyymi
Uskonnon uhreja ei ole jos uskovat eivät käyttäydy huonosti.
Siitä kaikki lähtee, ei Jumalasta.
Eikä Raamattu käske herjaamaan eikä kaivamaan malkaa naapurin silmästä.- Anonyymi
Sinähän olet oikein kova poika juuri itse herjaamaan lähimmäisiäsi..
- Anonyymi
Väitteesi ei pidä tietenkään paikkaansa, ns. ”uhrien” omienkaan kertomusten mukaan,
vaan he ovat ahdistuneet jo pelkästä kristillisestä opetuksesta, siitä mikä on ok, mikä ei, siinä mitä tulee eri asioihin, kuten kristilliseen seksuaalimoraaliin. - Anonyymi
"Uskonnon uhreja ei ole jos uskovat eivät käyttäydy huonosti."
Jumala ei feikkejä katsele Jeesuksen seurakunnissa ja siksi nämä sortuvat ennen pitkää uskontojen uhriksi ja tätä rataa kuolee lopulta pois.
Ainut keino on elävä uskoon tulo Jeesukseen sillä tämän jälkeen itse Jeesus pitää hänestä huolen eikä häntä voi enää sortaa mitkään maalliset voimat, eivät kidutuskammioiden kiduttajatkaan mahda mitään Herramme omille. Onhan tämä nähty lukemattomia kertoja kun kirkkojen tappajat ja kiduttajat ovat yrittäneet tuhota Jeesuksen omia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitteesi ei pidä tietenkään paikkaansa, ns. ”uhrien” omienkaan kertomusten mukaan,
vaan he ovat ahdistuneet jo pelkästä kristillisestä opetuksesta, siitä mikä on ok, mikä ei, siinä mitä tulee eri asioihin, kuten kristilliseen seksuaalimoraaliin."....”uhrien” omienkaan kertomusten mukaan,
vaan he ovat ahdistuneet jo pelkästä kristillisestä opetuksesta,"
Jos seurakunnissa julistetaan Jeesusta niin totta kai nämä feikit ahdistuvat ja alkavat kapinoida elävää krisitinuskoa vastaan ja näin sortuvat lopulta katkeruuden sappeen mikä kuluttaa heidän psyykkeensä loppuun.
Sinänsä ei ole väärin että nämä psyykkeensä menettäneet sitten menevät Uskontojen uhrit-järjestöön maalliseen terapiaan (mikä voi olla kuitenkin myös puoskarointia) ja siellä saavat purkaa pahaa oloaan, mutta usein se paha olo muuntuu kostonhaluksi kuten joidenkin kirkon piispojenkin kohdalla on käynyt niin tällä kostonhalullaan nämä vain sitten telovat psyykettään edelleen. Ei Jumalakaan pilkkaajia loputtomiin katsele.
- Anonyymi
Voimaannuttavia biisejä esim. Savolainen: valo, pisara,en enää vaikene jne. T. Ex lesta. Elämä voittaa.✌🤷♀️
Hei kaikille,
Uskontojen uhrien tuki UUT ry:llä on toimintaa myös Tukinetissä.
Kahdenkeskistä tukea saa seuraavista palveluista:
Vertaistukea uskontojen varjopuoliin -tukisuhde
Onko sinulla ristiriitainen suhde uskonyhteisöösi? Oletko lähtenyt uskonyhteisöstä ja kaipaat tukea menneen käsittelyyn ja uuteen suuntaamiseen? UUT:n tukisuhde on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat keskustella yksityisesti ja luottamuksellisesti johonkin uskonyhteisöön kuulumisesta tai siitä eroamisesta. Tukihenkilönä toimii Uskontojen uhrien tuki UUT ry:n koulutettu vapaaehtoinen vertaistukija. Tukisuhde ei ole ammattiapua, vaan sen tarkoitus on tarjota vertaistukea uskonyhteisöjen varjopuoliin liittyen. Tukisuhteen kesto on muutamasta kuukaudesta korkeintaan noin puoleen vuoteen, riippuen tuen tarpeestasi ja viestittelyn tahdista. Tukisuhteen aloittaminen edellyttää palveluun rekisteröitymistä itse valitsemallasi nimimerkillä.
https://tukinet.net/teemat/vertaistukea-uskontojen-varjopuoliin/tukisuhteet/
UUT:n seksuaalineuvonta
Onko sinulla tausta jossain hengellisessä yhteisössä? Kaipaatko luottamuksellista keskustelutukea jonkin seksuaalisuuteen liittyvän aihepiirin käsittelyyn? Tässä tukisuhteessa voit keskustella nimettömästi sinua mietityttävästä aiheesta. Tukihenkilöinä toimivat Uskontojen uhrien tuki UUT ry:n vapaaehtoiset, joilla on koulutusta seksologian alalta. Tukisuhde voi olla maksimissaan muutaman kuukauden mittainen, riippuen tuen tarpeestasi ja viestittelyn tahdista. Voit myös kysyä kertaluonteisesti neuvoa johonkin sinua askarruttavaan kysymykseen.
https://tukinet.net/teemat/uutn-seksuaalineuvonta/tukisuhteet/
Tukinetissä on paljon muitakin palveluita, joista saa tukea esimerkiksi elämän eri ongelma- ja kriisitilanteissa.
https://tukinet.net/
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Kuten edellä jo ehdin todeta, niin ei ole väärin että nämä psyykkeensä menettäneet sitten menevät Uskontojen uhrit-järjestöön maalliseen terapiaan (mikä voi olla kuitenkin myös puoskarointia) ja siellä saavat purkaa pahaa oloaan, mutta usein se paha olo muuntuu kostonhaluksi kuten joidenkin kirkon piispojenkin kohdalla on käynyt niin tällä kostonhalullaan nämä vain sitten telovat psyykettään edelleen. Ei Jumalakaan pilkkaajia loputtomiin katsele.
Mutta tämäkin maallinen apu on vain väliaikaista, vain se että ottaa aidosti uskon Jeesukseen vastaan voi pelastaa ihmisen lopullisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten edellä jo ehdin todeta, niin ei ole väärin että nämä psyykkeensä menettäneet sitten menevät Uskontojen uhrit-järjestöön maalliseen terapiaan (mikä voi olla kuitenkin myös puoskarointia) ja siellä saavat purkaa pahaa oloaan, mutta usein se paha olo muuntuu kostonhaluksi kuten joidenkin kirkon piispojenkin kohdalla on käynyt niin tällä kostonhalullaan nämä vain sitten telovat psyykettään edelleen. Ei Jumalakaan pilkkaajia loputtomiin katsele.
Mutta tämäkin maallinen apu on vain väliaikaista, vain se että ottaa aidosti uskon Jeesukseen vastaan voi pelastaa ihmisen lopullisesti.Jeesusta ei noissa uhrintekijäyhteisöissä löydy, mutta perkeleitä sitäkin enmmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tämäkin maallinen apu on vain väliaikaista, vain se että ottaa aidosti uskon Jeesukseen vastaan voi pelastaa ihmisen lopullisesti.Älä jauha paskaa! Jeesus ratsasti aasilla, mutta nyt kaltaisesi aasit ratsastavat Jeesuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tämäkin maallinen apu on vain väliaikaista, vain se että ottaa aidosti uskon Jeesukseen vastaan voi pelastaa ihmisen lopullisesti.Muista! Kun Jumalan nimessä teet pahaa lähimmäisillesi, se on Pyhän Hengen pilkkaamista jota ei anteeksi anneta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tämäkin maallinen apu on vain väliaikaista, vain se että ottaa aidosti uskon Jeesukseen vastaan voi pelastaa ihmisen lopullisesti.On tietenkin katsottava saavatko uskontojen uhrit ammattiapua vai vain puoskareiden hyväksikäyttöä heidän vihanlietsonnassaan kristinuskoa kohtaan.
Mutta se on selvää että seurakuntiin pettyneet tarvitsevat apua sillä Jumalakaan ei feikkaamista hyvällä. Jos haluaa mennä Jeesuksen seurakuntaan niin ainut tie sinne on Jeesus Kristus ja uskoontulo Häneen.
- Anonyymi
Niin ei murtunutta ruokoa muserra Jeesus, vaan parantaa haavat.
Ihmiset vain rikkovat- Anonyymi
Minulle tulee mieleen Jeesuksen sanat ristillä: Jumala, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät. Minä olen kyllä pystynyt antamaan anteeksi, mutta yhteys näihin uhrintekijä -yhteisöihin kannattaa lopettaa jo oman mielenterveytensäkin takia. Valittavasti on olemassa niin myrkyllisiä ihmisiä että heistä on paras pysyä erossa.
- Anonyymi
Olivat uskovat mitä vatipäitä herjaajia tahansa, niin Jeesus on ratkaisu siihen.
- Anonyymi
Kyllä se parannus on näiden uskovaisten itsensä tehtävä. Ei Jeesus sitä tee heidän puolestaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se parannus on näiden uskovaisten itsensä tehtävä. Ei Jeesus sitä tee heidän puolestaan
"Mistä tulevat uskontojen uhrit?"??
Yleensä ne tulevat kapakasta tai bordellista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä ne tulevat kapakasta tai bordellista.Perusherja onkin että usko lähtee punaisten lyhtyjen kadulta.
Kun usko on sitä tasoa, ei ihme jos uhreja tulee.
Näyttää olevan vain muutama, jotka osaavat olla rehellisiä:
”Anonyymi” 2025-11-26 11:35:21 kirjoitti:
”Sairaaksi tekevä uskovaisuus tekee kannattajansa sokeaksi myös itseään ja omia tekojaan kohtaan. Yhteisössään sairastunut ihminen kyseenalaistaa koko systeemin ja herättää ahdistusta ja halutaan siksi torjua ja syytellä vain uhria.”
Niin, taustalla voi olla käsitys siitä, että koska pitää olla täydellinen ja ehdoton kaikessa, niin siinä ei ole varaa arvoida mitään tekemäänsä?
Fundamentalismin eräs piirre voi olla hyvin voimakas. Se on että jäseniltä vaaditaan selkietä ja ulkonaisesti tunnistettavia käyttätymisnormeja ja niiden ehdotonta noudattamista. Tämä koskee mysö mielipiteitä.
Samoin maailman kuva, joka on dualistinen eli manikealainen maailmankuva todellisuus jaetaan yksiselitteisiin ja kompromissittomiin hyvän ja pahan, valon ja pimeyden alueisiin.
Kun näille tulee keskinäisiä erimielisyyksiä, ei niitä osata käsitellä oikein mitenkään. Ainoa vaihtoehto on että nämä pirstaloituvat joidenkin henkilöiden ympärille ja eroavat omille teilleen.
Näissä yhteisöissä on myös kielletty kyseenalaistamasta johtajien määräyksiä tai opetuksia. Ne koetaan samana kuin vastustaisi Jumalaa eli johtaja on korotettu miltei jumalan asemaan.
Näin yritetään pitää ryhmää koossa, kaikki, jotka vähänkin poikkeavat muista, tulevat painostuksen alaisiksi.
Toinen on ”Anonyymi” 2025-11-26 17:50:43 joka kirjoitti:
”…mutta yhteys näihin uhrintekijä -yhteisöihin kannattaa lopettaa jo oman mielenterveytensäkin takia. Valittavasti on olemassa niin myrkyllisiä ihmisiä että heistä on paras pysyä erossa.”
Aikoinaan luin artikkelin ”Naamiona terve mieli”, missä tuotiin esiin se, miten tosiaan tietyt persoonallisuushäiriöt voivat korostua hengellisissä yhteisöissä ja he pääsevät helposti pomoiksi.
”Anonyymi” 2025-11-26 13:01:35 kirjoitti :…sillä Jeesuksen seuraaminen on ehdoton edellytys olla nöyränä ja ahkerana Jeesuksen orjana ja jos tähän ei suostu nyt turmio tulee…”
Tuo näyttää puuttuvat joistakin yhteisöistä, ellei sitten niitä johtajia pidetä jonkinlaisia jeesuksen sijaisina.
”Anonyymi” 2025-11-26 20:24:52 purkaa vihaansa:
”On tietenkin katsottava saavatko uskontojen uhrit ammattiapua vai vain puoskareiden hyväksikäyttöä heidän vihanlietsonnassaan kristinuskoa kohtaan.”
Eiköhän parasta ole tuo vertaistuki, jossa samaa kokeneet tukevat ja auttavat toisiaan eteenpäin. Samoin monet löytävät sitten terveempiä seurakuntia, missä ei tarvitse kohdata noita kiusaajiaan.
”Anonyymi” 2025-11-26 13:09:50 höpöttää:
”Jos seurakunnissa julistetaan Jeesusta niin totta kai nämä feikit ahdistuvat ja alkavat kapinoida elävää krisitinuskoa vastaan ja näin sortuvat lopulta katkeruuden sappeen mikä kuluttaa heidän psyykkeensä loppuun.”
”Ei Jumalakaan pilkkaajia loputtomiin katsele.”
Eli jos joku ”tulee” uskoon ja innokkaasti haluaa olla yhteisössä ja yhteisön mieliksi, mutta koska opit ja vaadittavat normit ovatkin aivan jotain muuta, kuin mitä on uskoteltu, ja vuosien mittaan ristiriita tulee vaikeaksi, niin näin ei tule tehdä.
Eli ei kannata liittyä tuollaiseen yhteisöön, jos uskonsa haluaa säilyttää.
”Anonyymi” 2025-11-26 16:56:46 antaa hyvän huomautuksen:
”Muista! Kun Jumalan nimessä teet pahaa lähimmäisillesi, se on Pyhän Hengen pilkkaamista jota ei anteeksi anneta.”
Näin on. Ei se, että joissakin yhteisöissä toimitaan väärin, ole mitään Jumalan pilkkaa. Vaan juuri tuo on sitä.- Anonyymi
”Sairaaksi tekevä uskovaisuus tekee kannattajansa sokeaksi myös itseään ja omia tekojaan kohtaan. Yhteisössään sairastunut ihminen kyseenalaistaa koko systeemin ja herättää ahdistusta ja halutaan siksi torjua ja syytellä vain uhria.”
Tämä on Jumalan ja Pyhän hengen pilkkaa sillä Jeesus eikä siis Pyhä henki tee sairaaksi ketään. Jumala itse julistaa olevansa kenen tahansa Häneen uskovan lääkäri eli parantaja.
Jos täällä esittää huomioita niin tulisi edes vähän tuntea elävää ja apostolista kristinuskoa ettei heti kättelyssä mene Jumalan pilkaksi koska vihaa uskovaisia. - Anonyymi
"Näissä yhteisöissä on myös kielletty kyseenalaistamasta johtajien määräyksiä tai opetuksia. Ne koetaan samana kuin vastustaisi Jumalaa eli johtaja on korotettu miltei jumalan asemaan."
Sairasta vihanlietsontaa, hengellisissä seurakunnissa ei määräillä vaan annetaan Jumalan hoitaa omalla aikataulullaan Jeesukseen uskoontullutta. Opetustilanteita kyllä on paljon tarjolla missä käydään Raamattua läpi mutta nämäkin ovat vapaaehtoisia. Itse en ole koskaan käynyt yhdessäkään opetustuokiossa. - Anonyymi
"Eiköhän parasta ole tuo vertaistuki, jossa samaa kokeneet tukevat ja auttavat toisiaan eteenpäin."
Sunnuntaisaarnat ja vertaustuki erilaisissa yhteistilaisuuksissa ja rukous ovat näissä seurakunnisssa keskeisiä mutta pääasia on että jokaiselle annetaan hengellistä tilaa antaa Jeesuksen opettaa rukouksessa ja Sanan luvussa. - Anonyymi
Kaikenkaikkiaan tuo mummomuorin pahantahtoinen jopa maaninen vuodatus tulee jostain vihanlietsojien ja varmaan kirkollisten mielipiteistä ja eikä yksikään huomio vastaa sitä mitä Jeesuksen johtamat seurakunnat ovat. Ei Jeesus murra särkynyttä ja telo ihmisiä sairaiksi kuten tuossa mummomuorin viestissä tuodaan epäsuoraan esiin.
Täytyy aina muistaa että Jeesuksella on myös seurakunta maan päällä jota Hän johtaa ja pitää toiminnassa. Ei Jeesus kirkkolaitoksia tarvitse seurakuntiinsa. Ymmärrän kyllä mikä katkeruutta ja vihaa kirkollisissa Jeesuksen toiminta yhä aiheuttaa koska nämä kirkkolaitokset haluavat olla määräämässä miten Jeesus johtaa seurakuntiaan.
- Anonyymi
""Mistä tulevat uskontojen uhrit?"??
Yleensä ne tulevat kapakasta tai bordellista."
Tämä on realistinen huomio sillä uskontojen uhrithan ovat feikkejä joilla ei ola aitoa uskoontulemista Jeesukseen ja kun feikki ja vallanhimo ei toimikaan Pyhän hengen johtamissa seurakunnissa niin eihän siinä ole muuta mahdollisuutta kuin lannistua ensin, sitten katkeroitua ja sitten alkaa kostonhimo ja tämä järjestö tarjoaa kostolle oivan alustan. Olipas raivoisia vastauksia ja kommentteja siihen, että on olemassa seurakuntia ja yhteisöjä, joissa ei aina ole niin hyvä uskovan olla. Asia halutaan kieltää ja näin ummistaa silmänsä siltä, ettei niitä omia tekojaan tarvitsisi nähdä.
”Anonyymi” 2025-11-27 04:22:29 kirjoitti:
”Yleensä ne tulevat kapakasta tai bordellista.”
Mielestäsi siis uskovat tulevan lähinnä näistä ihmisryhmistä? Mustamaalaat siis kaikki ne, jotka erehtyvät menemään sellaiseen yhteisöön (joko vanhempiensa mukana, ystäviensä kanssa jne.) jossa epätervettä kristinuskoa toteutetaan.
”Anonyymi” 2025-11-27 10:17:29 kirjoittaa:
”Sairasta vihanlietsontaa, hengellisissä seurakunnissa ei määräillä…”
”Opetustilanteita kyllä on paljon tarjolla missä käydään Raamattua läpi mutta nämäkin ovat vapaaehtoisia…”
Miksi totuuden kertominen on sinusta vihanlietsontaan? Oletan että itsekin tiettyjä hengellisiä suuntia vihaat ja pidät itseäsi niitä parempana.
”Anonyymi” 2025-11-27 10:24:13 kirjoitti.
”…eikä yksikään huomio vastaa sitä mitä Jeesuksen johtamat seurakunnat ovat. Ei Jeesus murra särkynyttä ja telo ihmisiä sairaiksi kuten tuossa mummomuorin viestissä tuodaan epäsuoraan esiin.”
Tuos asian nyt suorasti esiin. Onneksi on monia eri kristinuskon suuntauksia, joissa on hyvä ja rakentavia seurakuntia. Niinpä niiden parista ei synny uskontojen uhrejakaan.
Koska olemassa on myös niitä, joissa toteutetaan hyvin ahdistavia oppeja ja normeja, niin näissä syntyy ihan tavallisissa uskovissa tilanne, että heidän on lähdettävä sieltä pois.
Moni uskontojen uhri on löytänyt terveen yhteisön, jossa tosiaan ei murreta ketään.
”Ymmärrän kyllä mikä katkeruutta ja vihaa kirkollisissa Jeesuksen toiminta yhä aiheuttaa koska nämä kirkkolaitokset haluavat olla määräämässä miten Jeesus johtaa seurakuntiaan.”
Tuo taas on vähän huijaava käsitys, sillä kyllä näissä yhteisöissä ihmiset ovat niitä, jotka johtavat ja luovat omat norminsa. Aika häpeällistä on siirtää vastuuta Jeesuksen harteille niistä omista teoistaan.
”Anonyymi” 2025-11-27 10:11:17 kirjoitti:
”Yleensä ne tulevat kapakasta tai bordellista."
”Tämä on realistinen huomio sillä uskontojen uhrithan ovat feikkejä joilla ei ola aitoa uskoontulemista Jeesukseen ja kun feikki ja vallanhimo ei toimikaan…”
Taitaa olla niin, että kannattaa olla varuillaan niissä yhteisissä, missä ihmisiä ”tulee uskoon”. koska heistä jokainen saattaa olla tuollainen ”feikki”. Samoin niiden kohdalla, jotka ovat vuosia toimineet näissä yhteisöissä, osa ehkä jo lapsesta saakka, sillä heissäkin on useita uskonnon uhreja.
Eikö tuo tee jo vähän vainoharhaiseksi?- Anonyymi
Tarkoitatko luterilaisia seurakuntia:
"Olipas raivoisia vastauksia ja kommentteja siihen, että on olemassa seurakuntia ja yhteisöjä, joissa ei aina ole niin hyvä uskovan olla." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olipas raivoisia vastauksia ja kommentteja siihen, että on olemassa seurakuntia ja yhteisöjä, joissa ei aina ole niin hyvä uskovan olla."Eri syistä seurakuntiin katkeroituneet ovat vihaisia, raivoisia ja varsinkin kostonhaluisia ja tämä Uskontojen uhrit - järjestö antaa heille keinon purkaa vihaansa.
Täytyy tiedostaa että ovat tulleet seurakunnan piiriin ilman että usko Jeesukseen on sydämessä ja Jeesus elää hänessä. Tällöin ihminen nöyrä antaja ja vastaanottaja ja ryhtyy työhön jos hänelle jotain työtä annetaan. Ilman Jeesusta hän on vallanhimoinen anastaja ja vaatii valtaa ja kunniaa ja kun tällaiseen seurakunnissa ei ole kellään mahdollisuutta niin kosto alkaa aseena tämä Uskontojen uhrit-järjestö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olipas raivoisia vastauksia ja kommentteja siihen, että on olemassa seurakuntia ja yhteisöjä, joissa ei aina ole niin hyvä uskovan olla."Varmaan tarkoitetaan vapaita suuntia, jehovia ja mormoneita
- Anonyymi
Sehän selvä, että herjaajat tekevät uskonnon uhreja, ei ne, jotka rakastavat Jeesuksen käskyn mukaan.
- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
Keitä oikeastaan tarkoitat tuolla "herjaajilla"?
Ymmärrän että hän tarkoittaa herjaajilla kirkollisia "uskovia" ja nimikristittyjä jotka vainoavat Jeesukseen uskovia ja heidän seurakuntiaan kuten Suomen luterilainen kirkko näkyvällä tavalla nykyään toimii.
Eli me Jeesuksen seuraajat olemme niitä uskontojen uhreja, varsinkin islam ja Suomen luterilainen kirkko vainoaa näkyvällä tavalla uskovaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän että hän tarkoittaa herjaajilla kirkollisia "uskovia" ja nimikristittyjä jotka vainoavat Jeesukseen uskovia ja heidän seurakuntiaan kuten Suomen luterilainen kirkko näkyvällä tavalla nykyään toimii.
Eli me Jeesuksen seuraajat olemme niitä uskontojen uhreja, varsinkin islam ja Suomen luterilainen kirkko vainoaa näkyvällä tavalla uskovaisia.Herjaajilla tarkoitetaan niitä jotka hyökkäävät luterilaista kirkkoa vastaan kuten edellinen kirjoittaja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herjaajilla tarkoitetaan niitä jotka hyökkäävät luterilaista kirkkoa vastaan kuten edellinen kirjoittaja
Tässä tarkoitettiin herjaajilla heitä jotka herjaavat elävää kristinuskoa eli Jeesukseen uskovaa seurakuntaa missä luterilainen kirkko on ainakin Suomessa kunnostautunut jopa median ilmoittamana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herjaajilla tarkoitetaan niitä jotka hyökkäävät luterilaista kirkkoa vastaan kuten edellinen kirjoittaja
Se on outoa, että jotkut kokevat sen herjaukseksi, jos kerrotaan, miten luterilainen oppi on poikennut Raamatun opista. Näin on käynyt mm naispappeuden, kasteen ja seurakuntarakenteen kohdalla. UT:ssähän seurakuntaan kuului vain niitä, jotka olivat tulleet HENKILÖKOHTAISESTI USKOON, käyneet kasteella ja pyrkivä elämään Raamatun ohjeiden mukaisesti.
Ketään kastettu vanhempien tai sukulaisten uskon mukaan.Joillekin ovat perinnäissäännöt ja vanhat traditiot tärkeämpiä kuin Jeesuksen ja Paavalin opettama oppi. Heistä Jeesus sanoi:
"Te teette minun sanani tyhjäksi perinnäissääntöjenne takia." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on outoa, että jotkut kokevat sen herjaukseksi, jos kerrotaan, miten luterilainen oppi on poikennut Raamatun opista. Näin on käynyt mm naispappeuden, kasteen ja seurakuntarakenteen kohdalla. UT:ssähän seurakuntaan kuului vain niitä, jotka olivat tulleet HENKILÖKOHTAISESTI USKOON, käyneet kasteella ja pyrkivä elämään Raamatun ohjeiden mukaisesti.
Ketään kastettu vanhempien tai sukulaisten uskon mukaan.Joillekin ovat perinnäissäännöt ja vanhat traditiot tärkeämpiä kuin Jeesuksen ja Paavalin opettama oppi. Heistä Jeesus sanoi:
"Te teette minun sanani tyhjäksi perinnäissääntöjenne takia."Ei vaan herjausta on se miten te haukutte Jeesuksen omia. Luterilaisuus on hyvin raamatullista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Te teette minun sanani tyhjäksi perinnäissääntöjenne takia."Kerrotko miksi sieltä teidän seurakunnastanne tulee ihmisiä hakemaan apua Uskontojen uhrien tuki ry:stä? Olisiko peiliin katsomisen paikka?
EX-helluntailainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Te teette minun sanani tyhjäksi perinnäissääntöjenne takia."Miksi et ota ollenkaan huomioon sitä että UT kertoo kristinuskon syntyvaiheista ja varhaisista seurakunnista? Kun näille uskoon tulleille syntyi lapsia, heidän lapsiaan alettiin myös kastamaan. Mm. kirkkoisä Origenes kertoo että tämä käytäntö on peritty suoraan apostoleilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkkoa on aiheellista kritisoida kun se eksyy perustaltaan. Se on laajemmassa kuvassa hyökkäys perkelettä vastaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Te teette minun sanani tyhjäksi perinnäissääntöjenne takia."Me emme voi palata menneen ajan kulttuuriin jossa vaimot olivat miehensä omaisuutta samalla tavalla kuin talo ja karjakin. Emme myöskään Vanhan testamentin homojen tappomääräyksiin. Elämme kokonaan toisenlaisessa ja tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ja uskomme että se on oikein.
Luterilainen kristitty - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkkoa on aiheellista kritisoida kun se eksyy perustaltaan. Se on laajemmassa kuvassa hyökkäys perkelettä vastaan
Olisitko sinä nyt itse tuo mainitsemasi Jumalan vastustaja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrotko miksi sieltä teidän seurakunnastanne tulee ihmisiä hakemaan apua Uskontojen uhrien tuki ry:stä? Olisiko peiliin katsomisen paikka?
EX-helluntailainen"Kerrotko miksi sieltä teidän seurakunnastanne tulee ihmisiä hakemaan apua Uskontojen uhrien tuki ry:stä?"
Helluntaiseurakunnissa oletetaan että ihminen elää Kristuksessa Jeesuksessa eikä maallisissa valtataisteluissa. Tätä kaikki eivät kestä koska eivät ole tulleet uskoon vaan janoavat valtaa itselleen ja sitten menevät Uskontojen uhreihin kostamaan seurakunnille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me emme voi palata menneen ajan kulttuuriin jossa vaimot olivat miehensä omaisuutta samalla tavalla kuin talo ja karjakin. Emme myöskään Vanhan testamentin homojen tappomääräyksiin. Elämme kokonaan toisenlaisessa ja tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ja uskomme että se on oikein.
Luterilainen kristitty" Elämme kokonaan toisenlaisessa ja tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ja uskomme että se on oikein.
Luterilainen kristitty"
Näinhän me olemme aina todenneet että luterilaiset elävät nykyajan poliittisissa virtauksissa kun taasen Jeesukseen uskovat elämme 2000 vuotta vanheissa opeissa mitä Jeesus ja apostolit opettivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kerrotko miksi sieltä teidän seurakunnastanne tulee ihmisiä hakemaan apua Uskontojen uhrien tuki ry:stä?"
Helluntaiseurakunnissa oletetaan että ihminen elää Kristuksessa Jeesuksessa eikä maallisissa valtataisteluissa. Tätä kaikki eivät kestä koska eivät ole tulleet uskoon vaan janoavat valtaa itselleen ja sitten menevät Uskontojen uhreihin kostamaan seurakunnille.Osa taas on tullut uskoon ja heitä on helluntaiseurakunnassa uhkailtu tai muuten kohdeltu huonosti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osa taas on tullut uskoon ja heitä on helluntaiseurakunnassa uhkailtu tai muuten kohdeltu huonosti
Helluntaiseurakunnissa ei toisia uskovia uhkailla muuta kuin silloin jos hän sortuu näyttävään syntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kerrotko miksi sieltä teidän seurakunnastanne tulee ihmisiä hakemaan apua Uskontojen uhrien tuki ry:stä?"
Helluntaiseurakunnissa oletetaan että ihminen elää Kristuksessa Jeesuksessa eikä maallisissa valtataisteluissa. Tätä kaikki eivät kestä koska eivät ole tulleet uskoon vaan janoavat valtaa itselleen ja sitten menevät Uskontojen uhreihin kostamaan seurakunnille.Jos teidän käsityksenne Kristuksessa Jeesuksessa elämästä on lähimmäistenne kiusaaminen, demonisoiminen, helvetillä pelottelu ja monenlainen hengellinen ja henkinen väkivalta, älkää ihmetelkö että osa uskovistanne kärsii, voi huonosti ja hakee apua terveydenhoidon ammattilaisilta ja Uskontojen uhrien tuki ry:stä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntaiseurakunnissa ei toisia uskovia uhkailla muuta kuin silloin jos hän sortuu näyttävään syntiin.
Päästäkää heidät edes pois lahkostanne ja lopettakaa tuomionne ja uhkailunne. Älkää sitoko heitä pimeään lahkoonne!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nähtävästi uhkaillaan, siitä tuo uskonojen uhrien ry on todisteena
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Elämme kokonaan toisenlaisessa ja tasa-arvoisessa yhteiskunnassa ja uskomme että se on oikein.
Luterilainen kristitty"
Näinhän me olemme aina todenneet että luterilaiset elävät nykyajan poliittisissa virtauksissa kun taasen Jeesukseen uskovat elämme 2000 vuotta vanheissa opeissa mitä Jeesus ja apostolit opettivat.Älä pane Jeesuksen syyksi sitä mitä te siellä omassa karsinassanne paasaatte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä pane Jeesuksen syyksi sitä mitä te siellä omassa karsinassanne paasaatte.
Kun minä hieman arvostelin näiden uskovien käyttäytymistä, minua uhkailtiin nopealla ja tuskallisella kuolemalla. Miten se tapahtuisi, sitä ei kerrottu. Todella järkyttävä uskonlahko.
Olen onnellinen että minä pääsin sieltä pois. Helppoa se ei ollut.
EX-helluntailainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun minä hieman arvostelin näiden uskovien käyttäytymistä, minua uhkailtiin nopealla ja tuskallisella kuolemalla. Miten se tapahtuisi, sitä ei kerrottu. Todella järkyttävä uskonlahko.
Olen onnellinen että minä pääsin sieltä pois. Helppoa se ei ollut.
EX-helluntailainenOK. Noissa lahkoissa ei sallita mitään heihin itseensä kohdistuvaa kritiikkiä. Helvettituomio tulee ainakin hyvin nopeasti. Tästä tunnistaa kaikki uskonlahkot joita on syytä karttaa.
”Anonyymi” 2025-12-02 09:54:58 kirjoitti:
”Ymmärrän että hän tarkoittaa herjaajilla kirkollisia "uskovia" ja nimikristittyjä jotka vainoavat Jeesukseen uskovia ja heidän seurakuntiaan…” ja ”Suomen luterilainen kirkko vainoaa näkyvällä tavalla uskovaisia.”
Tuota, näyttää siltä että sinulla on krooninen väärinlukemisen ja ymmärtämisen ongelma.
”Anonyymi” 2025-12-02 10:00:19 kirjoitti: ”Herjaajilla tarkoitetaan niitä jotka hyökkäävät luterilaista kirkkoa vastaan kuten edellinen kirjoittaja…”
Ehkä jotain tuollaista tuo kirjoittaja tarkoitti.
”Anonyymi” 2025-12-02 11:30:45 kirjoitti:
”Kerrotko miksi sieltä teidän seurakunnastanne tulee ihmisiä hakemaan apua Uskontojen uhrien tuki ry:stä? Olisiko peiliin katsomisen paikka?”
Ongelma näyttää olevan ylpeys ja ylimielisyys siitä, että on muita parempi omasta mielestään. Samoin jäykkyys sekä ehdottomuus, koska olevinaan ollaan aina oikeassa eikä mitään inhimillisiä piirteitä saa olla.
”Anonyymi” 2025-12-02 16:20:03 kirjoittaa:
”Noissa lahkoissa ei sallita mitään heihin itseensä kohdistuvaa kritiikkiä. Helvettituomio tulee ainakin hyvin nopeasti.”
Ikävä kyllä joissakin yhteisöissä on juuri noin. Auktoriteetti on se, joka määrää mitä saa ajatella ja tehdä, eikä kukaan saa kyseenalaistaa tätä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20v on otettu kiinni
Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.38213562Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju524296S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä
Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam1094113Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu364050Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko633891- 853344
- 1053232
Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta643218IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?
16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan1453189Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e1602941