Talvipyöräily näyttää olevan tehokkaampaa liikuntaa mitä olen kuvitellut.
Kalorit oli pitempään keskimäärin 3600 enkä lihonut yhtään.
Nyt aloitin kuurin tuolla samalla liikunnalla ja lasken kalorit 1600-2000 kaloriin päivä.Voin tehdä lisäksi ehkä vielä juoksumattoreenin aina välillä jos siltä tuntuu.
Vaihdan pyöräilyn myöhemmin hiihtoon kun lunta on tarpeeksi hiihtämisen.
Pyöräilen vaihtoehtoisesti aina kun hiihtokelit on huonot
En lihonut talvipyöräilyn ansiosta
16
285
Vastaukset
- Anonyymi
Tämänkin mukaan.Todellinen kulutus 600 kaloria tunnissa eli pyöräily 3 tuntia kuluttaa 1800 kaloria 😁VERKKAISELLA vauhdilla
Talvilajit,kalorinkulutus jopa 880 tunnissa
Jopa 880 kcal tunnissa! Näin paljon talvilajit polttavat kaloreita
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000006010718.html - Anonyymi
Kesällä on järkevää pyöräillä ja talvella kävellä.
- Anonyymi
Talvililiikunta kuluttaa vähintään puolet enemmän kaloreita kuin liikkuminen kesällä eli laihtuu huomattavasti paremmin.
Liikkuminen viileässä on muutenkin paljon mukavampaa.
Pitää osata vain pukeutua ilmojen mukaan.
Pakkasraja on -28 jos sen yli menee kävelen mielummin.
Olen kyllä käynyt -30 asteen pakkasellakin hiihtämässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talvililiikunta kuluttaa vähintään puolet enemmän kaloreita kuin liikkuminen kesällä eli laihtuu huomattavasti paremmin.
Liikkuminen viileässä on muutenkin paljon mukavampaa.
Pitää osata vain pukeutua ilmojen mukaan.
Pakkasraja on -28 jos sen yli menee kävelen mielummin.
Olen kyllä käynyt -30 asteen pakkasellakin hiihtämässä.(JOS haluaa vain pienentyä,pitää syödä vähän eli 1200-1600 kaloria)
Laihdutuksen voi tehdä näinkin 🤔😲
Syön päivässä nyt 3300 kaloria
Paino nousee ja samaan aikaan rasva palaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
(JOS haluaa vain pienentyä,pitää syödä vähän eli 1200-1600 kaloria)
Paino nousee ja samaan aikaan rasva palaa.Syö PALJON hyvää ja herkullista ruokaa rasva palaa ja lihas kasvaa samanaikaisesti KUN liikkuu paljon.😳
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paino nousee ja samaan aikaan rasva palaa.Nyt takana 2 tavipyöräilypäivää
Talvipyöräily kuluttaa oikeasti puolet enemmän kaloreita kuin pyöräily kesällä.Ero on suurinpiirtein sama kuin kävelyssä ja reippaassa juoksemisesta.
Se oikein tuntuu raskaalta mutta sitä kuitenkin jaksaa hyvin.Jopa aktiivisuusranneke antoi sitä 500 kaloria suremman kulutuksen,mutta se on todellisuudessa enemmän.
Siinä on suunnilleen sama kulutus kuin hiihdossa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paino nousee ja samaan aikaan rasva palaa.80 grammaa proteenia riittää pitämään yllä samaa lihaspainoa,mutta jos haluaa lisätä lihaspainoa
Se saa olla noin 130 grammaa.
Minulla on ollut ennen aina korkeintaan 80 g mutta nyt lisään sen 120-130 grammaan.
Siinä on siis se etu että lihakset kasvaa samaan aikaan kun laihtuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
80 grammaa proteenia riittää pitämään yllä samaa lihaspainoa,mutta jos haluaa lisätä lihaspainoa
Minulla on ollut ennen aina korkeintaan 80 g mutta nyt lisään sen 120-130 grammaan.
Siinä on siis se etu että lihakset kasvaa samaan aikaan kun laihtuu.Tuosta asiasta oli yksi fideo Timo hakkaraiselta mutta se olin niin kauheaa sänkläystä yksinkertaisesta asiasta että katsoin vain vähän alkua.Aivan täyttä paskanjauhantaa aivan kaikki.
Huijarit tekee tuota saadakseen rahaa ihmisiltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
80 grammaa proteenia riittää pitämään yllä samaa lihaspainoa,mutta jos haluaa lisätä lihaspainoa
Siinä on siis se etu että lihakset kasvaa samaan aikaan kun laihtuu.Kyllä näyttää läski lähtevän,vaikka olen syönyt 3000 kaloria joka päivä.
Pihtimitat pienentynyt 6 mm
Vyötärö 1 cm
Paino 1 kilo
Aamu Verenpaine laskenut viikossa 144/84/52
116/81/62 😁HETI kun aloitin talvipyöräilyn
Pystyisin lisäämään liikuntaa helposti vielä puolella.
En ole syönyt yhtään karkkia enkä suklaata,mutta nyt ylimääräisiä kaloreita tullut ruokakokeiluista.
Heraproteenilla ja kreikkalaisesta jugurtilla proteenit nousi 220 g päivä,mutta lopetan ne toistaiseksi kokonaan koska joutui käymään yöllä kusella 5 kertaa.
Normaalisti on tarvinnut käydä vain kerran ja silloin kun on syönyt vähän illalla ei ole ollut ainuttakaan yöherätystä.Liika iltasyönti vie eturauhaslääkkeen vaikutuksen kokonaan.
Nyt syön vain tavallista ruokaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näyttää läski lähtevän,vaikka olen syönyt 3000 kaloria joka päivä.
Pihtimitat pienentynyt 6 mm
Vyötärö 1 cm
Paino 1 kilo
Aamu Verenpaine laskenut viikossa 144/84/52
116/81/62 😁HETI kun aloitin talvipyöräilyn
Pystyisin lisäämään liikuntaa helposti vielä puolella.
En ole syönyt yhtään karkkia enkä suklaata,mutta nyt ylimääräisiä kaloreita tullut ruokakokeiluista.
Heraproteenilla ja kreikkalaisesta jugurtilla proteenit nousi 220 g päivä,mutta lopetan ne toistaiseksi kokonaan koska joutui käymään yöllä kusella 5 kertaa.
Normaalisti on tarvinnut käydä vain kerran ja silloin kun on syönyt vähän illalla ei ole ollut ainuttakaan yöherätystä.Liika iltasyönti vie eturauhaslääkkeen vaikutuksen kokonaan.
Nyt syön vain tavallista ruokaa.Ihmeen nopeasti alkoi läski lähtemään.Oletin että ensimmäiset tulokset tulisivat vasta kolmen viikon kuluttua noilla kaloreilla.
Tämähän on ennestään minulle tuttu asia että talvililiikunta laihduttaa nopeasti.Olisin laihduttanut ne pois jo 2023 ja 2024 mutta ensin ensin sen esti suuri työmäärä ja seuraavana vuonna kaatumiset.
Kaksi vakavaa kaatumista ja yksi oikein vakava jossa murtui nilkka.
Kannattaa käyttää aina talvella kävelyssä kävelysauvoja vaikka ei olisi yhtään luokasta.Nytkin oli tiellä yksi pieni liukas kohta mihin meinasin kaatua.
Yksiötä lumilta pystyisi laihduttamaan helposti vaikka 40-50 kiloa.Minulla on vain noin 5 kiloa jonka korvaan lihaspainolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeen nopeasti alkoi läski lähtemään.Oletin että ensimmäiset tulokset tulisivat vasta kolmen viikon kuluttua noilla kaloreilla.
Tämähän on ennestään minulle tuttu asia että talvililiikunta laihduttaa nopeasti.Olisin laihduttanut ne pois jo 2023 ja 2024 mutta ensin ensin sen esti suuri työmäärä ja seuraavana vuonna kaatumiset.
Kaksi vakavaa kaatumista ja yksi oikein vakava jossa murtui nilkka.
Kannattaa käyttää aina talvella kävelyssä kävelysauvoja vaikka ei olisi yhtään luokasta.Nytkin oli tiellä yksi pieni liukas kohta mihin meinasin kaatua.
Yksiötä lumilta pystyisi laihduttamaan helposti vaikka 40-50 kiloa.Minulla on vain noin 5 kiloa jonka korvaan lihaspainolla.Kuntosali on pelkkää ajantuhlausta tuohon verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntosali on pelkkää ajantuhlausta tuohon verrattuna.
Kävin nyt hiihtämässä ensimmäistä kertaa.Latua ei oltu kunnostettu eikä siinä pystynyt hyvin hiihtämään luistelutyylillä.Lunta oli laadussa 10 cm.Hiihtäminen siinä oli turhan raskasta ja epämiellyttävää.Perinteinen tyyli olisi onnistunut.
Hiihtoaikakin jäi liian lyhyeksi kun piti lähtä aikaisemmin pois auraamattoman hiihtoladut takia.
Tuosta viisastuneena katson aina latukameran ennen lähtöä niin osaan ottaa perinteiset sukset tai menen pyöräilemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin nyt hiihtämässä ensimmäistä kertaa.Latua ei oltu kunnostettu eikä siinä pystynyt hyvin hiihtämään luistelutyylillä.Lunta oli laadussa 10 cm.Hiihtäminen siinä oli turhan raskasta ja epämiellyttävää.Perinteinen tyyli olisi onnistunut.
Hiihtoaikakin jäi liian lyhyeksi kun piti lähtä aikaisemmin pois auraamattoman hiihtoladut takia.
Tuosta viisastuneena katson aina latukameran ennen lähtöä niin osaan ottaa perinteiset sukset tai menen pyöräilemään.Nyt se reeni vasta alkaa,tarkistin latukamerasta
Latua ei oltu vieläkään kunnostettu,mutta siinä pystyy hiihtämään koska siinä on kävelty ja hiihdetty niin paljon.
Kyllä se kannattaa talvella valita aina mielummin hiihto kuin pyöräily jos pystyy hiihtämään
- Anonyymi
Sulla on estrogeenitasapaino sekaisin.
- Anonyymi
Oli aika jolloin minäkin pyöräilin. Talvikelillä jatkuvia kaatumisia ja solisluun murtumia.
Käsiä ja jalkoja kipsissä. Lääkärit huokaisevat helpotuksesta, kun tyydyn kävelyihin.- Anonyymi
Mikä oli pihtimitta ennen ja jälkeen kaatuilun? Pihtimitta auttaa kaatumisessa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,1234619Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu293357- 203265
Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt472969Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka502876Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1222809Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod182580Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132305MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142125- 92079