Jos puhutaan elämässä menestymisestä, sekä ulkonäöstä.
Uskotteko että ulkonäöllä on merkitystä työelämässä, vai lähteekö teidän mielestä kaikki ihmiset samalta viivalta työnhakutilanteessa?
Kauneus ja elämässä menestyminen
71
559
Vastaukset
- Anonyymi
Tosi mielenkiintoinen avaus. Entäpä jos on kaunis (tai komea), sekä hyvät puhelahjat. Vastapelurina työnhakutilanteessa on pätevämpi henkilö ammatillisesti, mutta ei niin hyvännäköinen, eikä hänellä ole puhelahjoja. Kumpi vie voiton?
- Anonyymi
Riippuu mitä työtä hakee, moneen tekniseen työhön valitaan se ammatillisesti pätevämpi, koska tuottavuus ratkaisee, tunarit tulee kalliiksi firmalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu mitä työtä hakee, moneen tekniseen työhön valitaan se ammatillisesti pätevämpi, koska tuottavuus ratkaisee, tunarit tulee kalliiksi firmalle.
Kovimmat ammattilaiset ovat usein hankalia tyyppejä, saattavat puhua vähän ja murahdellen, mutta tulokset puhuu puolestaan, työnantaja haluaa pitää heistä kiinni ja asiakkaat ovat tyytyväisiä työn tuloksiin. Kovat puhelahjat ei auta ja harvoin ne osuu yksiin muiden taitojen kanssa, koomikot ja papit on sitten eri asia.
- AnonyymiUUSI
Jos valinnan tekee rekryfirma, niin voiton vie helposti ulospäin suuntautunut ja sanavalmis.
Kuuntelin vasta Kalliomäki podcast Juho Toivola rekryn, joka korosti sitä, ettei substanssiosaamisen ja koulutuksen pitäisi painaa niin paljon, vaikka asiantuntijatyötä tekevänä tiedän, miten "puhuen pärjäävät" ovat suuri haitta muiden työlle.
Tosin rekrystäkin myönnettiin, ettei persoonalliuustestein valitut vastaa aina toivottua lopputulosta, on vain n. 60% mahdollisuus osua.
Näitä puheliaita persoonallisuuksia on todennäköisesti valittu työntekijöiksi liian paljon. Näin käy helposti, kun työhönottaja on työalaansa erikoistumaton. Tällöin rekrytoijalla, sen enempää kuin työantajan edustajalla ole kunnollista kuvaa tehtävästä työstä. - AnonyymiUUSI
Sopivampi vie voiton.
- Anonyymi
Ulkonäöllä on paljon merkitystä, mutta se häviää puheäänelle. Vai mitä ole mieltä?
- Anonyymi
Tietysti äänelläkin on merkitys, mutta jos sitä ääntä ei osaa käyttää lahjakkaaseen puhumiseen niin niin..
- AnonyymiUUSI
Kyllä ma Numminen- äänellä varustettu sopisi kelan asiakaspalveluun.
- Anonyymi
Mulla on tuttavia varakkaista perheistä, ja jotenkin tuntuu että kyllä varakkaiden perheiden kasvatit pääsee eteneen helpommin kuin muut ihmiset. Onkohan se sitten heillä sisäistetty paremmin että hyvin pärjää, ja köyhempien perheiden tyypit ei tavallaan osaa sitä peliä.
- AnonyymiUUSI
Juttu on niin, että varakkaammat asuvat eri alueilla ja tuntevat naapurista muita varakkaita, tutustuvat toisiinsa, vaihtavat tietoja ja sen sellaista. Kun käy viemässä joulukorin naapurustoon niin kun kevät aika koittaa ja alkaa kysellä vähän kesätöitä nuorisolle niin kuinka ollakaan juuri sellainen onkin ollut haussa.
Eli pitää tuntea sopivat ihmiset, olla reipas ja avulias, siitä on apua mutta ei takaa mitään. Feikki pellet ei mene tätä polkua, puolihuijareilla on omat metkut.
- Anonyymi
Ulkonäöllä on tutkitusti merkitystä niin työelämässä kuin sen ulkopuolella. Ulkoisesti viehättäväksi koetut ihmiset tulevat herkemmin valituiksi työtehtäviin, heitä kohdellaan keskimäärin paremmin jne. Kääntöpuolena toki saattaa olla ihmisten kokema kateus, mikä saattaa näkyä monin eri tavoin.
Tämä ei ole oma mielipiteeni vaan ihan tutkittu juttu.
Aletheias - Anonyymi
Varmaan kauneudesta/komeudesta on hyötyä, mutta ulosanti varmaan on se kuitenkin jokeri. Toki henkilön koulutus ja käytös tilanteessa merkitsee paljon ja itsevarma sisäistyminen pyrkimyksen saavuttaa kyseinen työpaikka J
- Anonyymi
Oot todellakin asian ytimessä. Jos mietitään perheitä missä on rahaongelmia, niin se heijastuu lapsiin väistämättä. Puhumattakaan vanhempien mt-ongelmista, mitkä heijastuvat lapsiin loppuiäksi. Uskon että hyvinvoivat ja itsevarmat vanhemmat kasvattavat tietämättään vahvempia sekä selviytyvämpiä lapsia. Voitte kivittää nyt mut jos haluatte, ei paina pätkääkään.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oot todellakin asian ytimessä. Jos mietitään perheitä missä on rahaongelmia, niin se heijastuu lapsiin väistämättä. Puhumattakaan vanhempien mt-ongelmista, mitkä heijastuvat lapsiin loppuiäksi. Uskon että hyvinvoivat ja itsevarmat vanhemmat kasvattavat tietämättään vahvempia sekä selviytyvämpiä lapsia. Voitte kivittää nyt mut jos haluatte, ei paina pätkääkään.
Nojatuoli psykologi yrittää päteä. Yritykseksi se kyllä jääkin. Olet täysin väärässä ja kyse ei ole uskon asioista.
- Anonyymi
Ei ole mitään tarvetta kivittää. Se on juuri näin!
- Anonyymi
Vielä! Jos perhe voi hyvin ja vanhemmat kannustaa ja ohjaa jälkikasvuaan, niin on suuremmat mahdollisuudet saada heistä elämän poluilleen tasapainoisia henkilöitä.
- Anonyymi
Tämä on just se ohjenuora, millä ehkä saattaa pystyä kasvattaan terveitä ja hyvinvoivia nuoria ihmisiä. Oot todellakin oikeassa.
Olen sitä mieltä, ettö tuollaisessa tilanteessa kauniimpi pääsee helpomalla, mutta sitten löytyy niitä katellisia selkäänpuukottajia muissa tilanteissa.
- Anonyymi
Mä en usko tuohon. Jos on kaksi ihmistä samalla viivalla, ja puhutaan pelkästään ulkonäöstä (ei oteta huomioon puhelahjoja, eikä hakijan itsevarmuutta) sekä pätevyydestä. Niin en usko että kauniimpi pääsee helpommalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en usko tuohon. Jos on kaksi ihmistä samalla viivalla, ja puhutaan pelkästään ulkonäöstä (ei oteta huomioon puhelahjoja, eikä hakijan itsevarmuutta) sekä pätevyydestä. Niin en usko että kauniimpi pääsee helpommalla.
Oletan että henkisesti hyvinvoiva ihminen jolla on itseluottamusta, sekä suurin tahto saada se työ, niin hän saa sen.
- Anonyymi
Jos sulla on lapsia, niin ethän istuta näitä pimeitä ajatuksia sun lapsille???? Ethän?
Anonyymi kirjoitti:
Jos sulla on lapsia, niin ethän istuta näitä pimeitä ajatuksia sun lapsille???? Ethän?
Perustan mielipiteeni siihen, mitä olen kuullut. En omaan kokemukseen.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Perustan mielipiteeni siihen, mitä olen kuullut. En omaan kokemukseen.
Mä luulen että tämä on vain sun oma olettamus, eikä mikään kuulemisen perusteella tehty mielipide. Sun oma itseluottamus on se homma millä kasvatat omat lapsesi. Vala heihin uskoa jooko? Jos sä itse ajattelet noin, niin se imeytyy sun lapsiin. Nyt ryhtiä nainen! Kasvata niitä lapsia äläkä vaan valu alas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä luulen että tämä on vain sun oma olettamus, eikä mikään kuulemisen perusteella tehty mielipide. Sun oma itseluottamus on se homma millä kasvatat omat lapsesi. Vala heihin uskoa jooko? Jos sä itse ajattelet noin, niin se imeytyy sun lapsiin. Nyt ryhtiä nainen! Kasvata niitä lapsia äläkä vaan valu alas.
Harvinaisen hyvin sanottu, hyvä ohjenuora.
Anonyymi kirjoitti:
Minä kasvatan lapseni parhaani katsomallani tavalla eikä siihen ole kenelläkään ulkopuolisella mitään sanottavaa.
Ehkä tärkein ohjenuora omassa kasvattamisessa ja omalla taustalla on ollut se, että lapsista on kasvanut empaattisia ja oikeudenmukaisia nuorukaisia.
Eivät taatusti latelisi tuntemattomille kasvatusneuvoja jossain netissä ja vielä vähemmän jossain sinkut-palstalla.- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Minä kasvatan lapseni parhaani katsomallani tavalla eikä siihen ole kenelläkään ulkopuolisella mitään sanottavaa.
Ehkä tärkein ohjenuora omassa kasvattamisessa ja omalla taustalla on ollut se, että lapsista on kasvanut empaattisia ja oikeudenmukaisia nuorukaisia.
Eivät taatusti latelisi tuntemattomille kasvatusneuvoja jossain netissä ja vielä vähemmän jossain sinkut-palstalla.Tietysti jokainen kasvattaa omat lapsensa niin hyvin kuin pystyy. Mutta jos sen oman kasvatuksen tulos on heikkoa, niin kannattaa ottaa vinkkejä vastaan.
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti jokainen kasvattaa omat lapsensa niin hyvin kuin pystyy. Mutta jos sen oman kasvatuksen tulos on heikkoa, niin kannattaa ottaa vinkkejä vastaan.
Tää oli jo oikeasti parasta trollausta mitä olen kokenut. Pakko jo vähän hymyillä.
Tartuitte mun kommenttiin, vaikka tosi moni edeltävä kirjoittaja oli samoilla linjoilla.
En keskustele klo 1.30 yöllä kasvatusasioista sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät a) tunne minua tai b) tunne lapsiani.- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Tää oli jo oikeasti parasta trollausta mitä olen kokenut. Pakko jo vähän hymyillä.
Tartuitte mun kommenttiin, vaikka tosi moni edeltävä kirjoittaja oli samoilla linjoilla.
En keskustele klo 1.30 yöllä kasvatusasioista sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät a) tunne minua tai b) tunne lapsiani.En tunne sinua enkä lapsiasi. Tunnen sut ainoastaan nimimerkkisi kautta, ja sun kirjoitukset profiloivat sinut erittäin epävakaaseen henkilöön, et ole kykenevä kasvattamaan yhtään lasta. Koen sääliä ja surua sun lapsiasi kohtaan. Toivottavasti lapsillasi on kuitenkin parempi tulevaisuus ilman sinua, eli sen toisen vanhemman myötä joka antaa heille tukea ja varmuutta elämään.
Anonyymi kirjoitti:
En tunne sinua enkä lapsiasi. Tunnen sut ainoastaan nimimerkkisi kautta, ja sun kirjoitukset profiloivat sinut erittäin epävakaaseen henkilöön, et ole kykenevä kasvattamaan yhtään lasta. Koen sääliä ja surua sun lapsiasi kohtaan. Toivottavasti lapsillasi on kuitenkin parempi tulevaisuus ilman sinua, eli sen toisen vanhemman myötä joka antaa heille tukea ja varmuutta elämään.
Tuo on henkistä väkivaltaa enkä keskustele kanssasi elää.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Totuus sattuu.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Veikkaan että sun lapsilla on identiteetti- ja mielenterveysongelmia. Jos osuin oikeaan, niin katsele peiliin. (Sun kirjoittelut on niin pimeitä. Kovasti annat ymmärtää olevasi empaattinen ja muut huomioonottava. Sekä sinua kiusataan koko ajan puheidesi mukaan. Tosiasiassa olet narsisti, joka hakee huomiota.)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veikkaan että sun lapsilla on identiteetti- ja mielenterveysongelmia. Jos osuin oikeaan, niin katsele peiliin. (Sun kirjoittelut on niin pimeitä. Kovasti annat ymmärtää olevasi empaattinen ja muut huomioonottava. Sekä sinua kiusataan koko ajan puheidesi mukaan. Tosiasiassa olet narsisti, joka hakee huomiota.)
Hän ja mustasusi on nyt yhdessä koska heitä kiusataan ja kaikki ikävässä ja joka paikassa kiusaa heitä ei ketään muuta josta vähän erimielisiä ollaan kuka kiusaa ja ketä. Oon vähän ihmetellyt että niin miten on tätä jotain naista esim kiusattu, en ole huomannut. Ehkä sit mennyt ohi vaan minulta. Kai sitten on. Mutta se on usein se oma kokemus erilaista kuin muiden. 2 tuntia ja pääsee töistä nukkumaan. Vähän yli vielä auts. :/ Älkää kiusatko ketään. Se ois parasta. Nukkukaa hyvin muut.
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla osaaminen ja kokemus tehdä diagnooseja nettikirjoittajista?
Noilla keittiöpsykologin taidoilla ja empatiakyvyllä et ansaitsisi edes näppäimistöä eteesi.
En jatka keskustelua kanssasi enää.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikenlaista roskaa sinäkin täällä kirjoitat. Jos tykkäät jätteiden käsittelystä, ala roskakuskiksi, mutta jätä kirjoittajat mustat sydämet- ja sudet sekä kaikki muutkin rauhaan.
Juttusi haiseekin niin p*skalle, että sivusta seuratessa lentää oksu ja ripuli samaan aikaan! Anonyymi kirjoitti:
En tunne sinua enkä lapsiasi. Tunnen sut ainoastaan nimimerkkisi kautta, ja sun kirjoitukset profiloivat sinut erittäin epävakaaseen henkilöön, et ole kykenevä kasvattamaan yhtään lasta. Koen sääliä ja surua sun lapsiasi kohtaan. Toivottavasti lapsillasi on kuitenkin parempi tulevaisuus ilman sinua, eli sen toisen vanhemman myötä joka antaa heille tukea ja varmuutta elämään.
Miksi vain toisille suodaan palstasuosiota ja näkyvyyttä, ja minut jätetään taas tuosta kaikesta osattomaksi.
Kyllä minunkin olemuksestani pitäisi kehittää kaikenlaista, jolla voisi yrittää ärsyttää minua.
Aivan varmasti täällä ärsyyntyisin, vaikka visusti yrittäisinkin vaikuttaa aivan tasamielialaiselta.Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minullakin on aivan valtaavasti identietteeti- ja varsinkin mielenterveysongelmia.
Lisäksi suhtaudun vainoharhaisesti siihen, että kaupassa ei enää olisikaan juuri oikeita suklaalaatuja.
Ja huomaatko miten epätoivoisesti kaipaan huomiota.
Kyllä tuosta pitäisi jotain jo saada irti.- AnonyymiUUSI
buddy-love kirjoitti:
Kyllä minullakin on aivan valtaavasti identietteeti- ja varsinkin mielenterveysongelmia.
Lisäksi suhtaudun vainoharhaisesti siihen, että kaupassa ei enää olisikaan juuri oikeita suklaalaatuja.
Ja huomaatko miten epätoivoisesti kaipaan huomiota.
Kyllä tuosta pitäisi jotain jo saada irti.😂
Katsoin firman ulkomaille suunnattua esitettä, jossa oli kuvia toimistosta.
Ihmettelin kuvissa olevia miehiä.
Keitä olivat nämä kravattimiehet valkoisissa kauluspaidoissa.
Ne olivat palkattuja mannekiinimiehiä. Me olimme liian rumia mainokseen.- Anonyymi
On sillä merkitystä. Samoin kuin sukupuolella.
Viihdyttävää silmänruokaa pidetään joskus liian pitkään työpaikoilla, vaikka niiden työpanos olisi huomattavan heikko.
Jos kauniit nuoret hymyilevät naismyyjät vetävät setämiehiä jäätelökioskin asiakkaiksi, niin mieluummin se kauppias palkkaa sellaisen kuin juron näköisen keski-ikäisen löllön karvanaaman (naisillakin voi olla viikset).
Nuoria kannattaa palkata riistohommiin senkin vuoksi, etteivät he tiedä oikeuksiaan työntekijöinä.
Edellä jo mainittiin, että nätti ulkonäkö aiheuttaa myös joissain kateutta ja huonoa käytöstä. Yhtälailla kova ammattitaito ja hyvä työasenne vtuttaa osaa heikommasta aineksesta.
Jonkun tutkimuksen mukaan komeammat ja pidemmät miehet saavat parempaa palkkaa ja nousevat urallaan enemmän kuin lyhyet ja rumat miehet.
xLiner - Anonyymi
Huomenta.
No, jaa. Jos havainnoi julkisuudessa esiintyviä henkilöitä, niin eivät menestyjät ole mitään kansikuvapoikia tai kaunottaria.
Kunnianhimo voi olla kantava voima. Ahkeruus.
Mutta nätin ihmisen on helppoa olla työpaikalla, äärimmäisessä tapauksessa ei. Ahdistelijat.
Jos taas nätti ihminen onkin jakorasia, niin miksi kaikki miehet pyrkivät samalle rasialle pippaloissa, vaikka voisi olla potentiaalinen taudinkantaja.
Vilma
Mä haluan uskoa asiallisiin perusteisiin valinnoissa, paitsi jos on 'hyviä veljiä/siskoja'
ottamassa työhön. CV on helpompi täydentää joillekin. - Anonyymi
En pyri mestykseen ulkonäköni avulla, vaan taitojeni ja persoonani hienoilla piirteillä. Mutta luultavasti moni pinnallisempi ihminen pärjää ja valitsee juuri pinta edellä työntekijänsä ja menestyksenkin. Ihmiset nyt on..
Jasu- Anonyymi
Veikkaan että ihan jokainen työnantaja saa minussa enemmän tulosta ja hyvää asiakaskuntaa taitojeni ja persoonani takia, kun ulkonäköni. Ulkonäkö muuttuu ja katoaa, taidot senkun lisääntyy ja karisma.
Jasu
- Anonyymi
Ulkonäöllä voi olla pieni merkitys, mutta ei sen enempää. Samalta viivalta ei kuitenkaan lähdetä työnhakutilanteessa, vaan viivaan vaikuttaa hakijan koulutus ja historia.
- Anonyymi
Saattaahan ulkonäöllä jollekin valitsijalle olla merkitystä.
Tärkeintä mielestäni on
+ nuorilla asenne
+ kokemusta jo omaavilla se eka puhelinkohtaaminen jos ei muuten tunne
+ osaaminen, mitä on aiemmin tehnyt
Silmät ovat sielun peili, kohtaamistilanteessa.
Tatuoinnit, ponnarit nenä- ja korvarenkaat?
Tällä hetkellä ei välttämättä voi nirsoilla. On tyytyminen siihen mitä saa.
Asenne ynnä osaaminen. Tärkeintä.
Muutamia rekrytoinut
Mies 65- Anonyymi
Mä pidän myös siitä, että ihminen sanoo, että tuota en osaa, mutta olen valmis perehtymään ja opettelemaan. Työyhteisöhän tulokkaan oppimisesta juuri kyseiseen työhön ovat osavastuullisia. Identtisiä työpaikkoja on harvassa, jos aiempaakin kokemusta on. Ei ole tänään kättelyssä, että sinähän osaat. It-ohjelmat eroavat.
Vilma - Anonyymi
Sukupolvien välinen kuilu näkyy tuossa melko selvästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä pidän myös siitä, että ihminen sanoo, että tuota en osaa, mutta olen valmis perehtymään ja opettelemaan. Työyhteisöhän tulokkaan oppimisesta juuri kyseiseen työhön ovat osavastuullisia. Identtisiä työpaikkoja on harvassa, jos aiempaakin kokemusta on. Ei ole tänään kättelyssä, että sinähän osaat. It-ohjelmat eroavat.
VilmaTotta.
Rajapinnat on reilua selvittää puolin ja toisin. Myös rekrytoijan tulee olla rehellinen.
(Mitä nämä työvoiman välitykseen erikoistuneet yritykset eivät välttämättä ole).
Työnopastus on sitten vaihe kaksi. Maksat kahdelle palkkaa jotta yhden työ saadaan tehdyksi. Mutta se kannattaa. Itse kuitenkin joutuisin sotkut selvittämään.
Ja kun tuossa eri kommentissa oli vihjaus sukupolvien väliseen kuiluun, niin täällä tunnelin valoisassa päässä yritetään tehdä tulosta ja uusi työntekijä on oleva osa siinä tavoitteen toteutuksessa.
Mies 65 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Rajapinnat on reilua selvittää puolin ja toisin. Myös rekrytoijan tulee olla rehellinen.
(Mitä nämä työvoiman välitykseen erikoistuneet yritykset eivät välttämättä ole).
Työnopastus on sitten vaihe kaksi. Maksat kahdelle palkkaa jotta yhden työ saadaan tehdyksi. Mutta se kannattaa. Itse kuitenkin joutuisin sotkut selvittämään.
Ja kun tuossa eri kommentissa oli vihjaus sukupolvien väliseen kuiluun, niin täällä tunnelin valoisassa päässä yritetään tehdä tulosta ja uusi työntekijä on oleva osa siinä tavoitteen toteutuksessa.
Mies 65Jos ulkoisilla tekijöillä on liikaa negatiivistä merkitystä (tatuoinnit, lävistykset ym.) voi siinä näkyä sukupolvien arvostusten eroavuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ulkoisilla tekijöillä on liikaa negatiivistä merkitystä (tatuoinnit, lävistykset ym.) voi siinä näkyä sukupolvien arvostusten eroavuus.
No itse sanoisin tuota merkitystä kulttuurien eroavuudeksi.
Eihän työnhakija hetulleen mitään voi.
Omassa kulttuurissani tatuoinnit ovat käyntikortteja ja sanatonta viestintää.
Näitä viestejä löytyy iholtani.
Mies 65 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No itse sanoisin tuota merkitystä kulttuurien eroavuudeksi.
Eihän työnhakija hetulleen mitään voi.
Omassa kulttuurissani tatuoinnit ovat käyntikortteja ja sanatonta viestintää.
Näitä viestejä löytyy iholtani.
Mies 65Se onkin hyvä termi. Yleisemmin havahduin vain pohtimaan tuota asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin hyvä termi. Yleisemmin havahduin vain pohtimaan tuota asiaa.
Ikäluokilla on toisistaan poikkeavia ajatusmalleja, jotka on omaksuttu ..., jotenkin. Myös ikäluokan sisällä on ajatuksien eroavaisuuksia.
Näin ajattelen ja hyväksyn erilaisuuden. Olen pärjännyt.
Mutta.
Olen myös ollut työpaikassa missä ponnarit, korut, lävistykset ja tatuoinnit olivat ... syntiä!
Ja synnin harjoittajia ei palkattu.
Mutta palkanmaksajana yritys (500 työntekijää) suoritealansa huippua niin rahan määrässä kuin täsmällisyydessakin.
O ny sitte näien kans!
Mies 65 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikäluokilla on toisistaan poikkeavia ajatusmalleja, jotka on omaksuttu ..., jotenkin. Myös ikäluokan sisällä on ajatuksien eroavaisuuksia.
Näin ajattelen ja hyväksyn erilaisuuden. Olen pärjännyt.
Mutta.
Olen myös ollut työpaikassa missä ponnarit, korut, lävistykset ja tatuoinnit olivat ... syntiä!
Ja synnin harjoittajia ei palkattu.
Mutta palkanmaksajana yritys (500 työntekijää) suoritealansa huippua niin rahan määrässä kuin täsmällisyydessakin.
O ny sitte näien kans!
Mies 65Kyllä, jokainen uusi sukupolvi tuo mukanaan tiettyjä virtauksia. Jotkin virtaukset voivat olla edistyksellisempiä kuin toiset. Hyvä asenne on jos pystyy arvioimaan ja muuttamaan tarvittaessa omia näkemyksiään tai sitten ainakin perustelemaan paremmin aikaisempia näkemyksiään ja pysyttelemään tarvittaessa hyväksi havaitussa.
Koomista mielestäni kertomassasi esimerkissä on se tosiasia, että työyhteisöön on voinut livahtaa joku ”synnintekijä”, jolla on ollut piilotettu tatuointi jossain päin kehoa. He osallistuivat kuitenkin tuloksen tekemiseen salaisesti.
Voisiko olla, että tietyllä tapaa oman itsensä ilmentämisen mukauttamisella työpaikan arvoihin sopivaksi (lävistyksissä ei koruja, tatuoinnit piiloon jne.), voidaan saavuttaa paremmin yhteinen päämäärä? Työntekijä, joka ei ilmennä kovin näkyvästi omia aatteitaan, on mukautuvaisempi laajemminkin ajatusmaailmaltaan ja ideologialtaan? Riippuu tietysti työpaikasta, millaista suorittajaa haetaan.
Myöskään avonaiset kaulukset, minihameet ja verkkosukkahousut eivät kuulu monien työyhteisöjen pukukoodistoon. Fokus pyritään pukeutumista suitsimalla pitämään työn ja tuloksen kannalta olennaisissa arvoissa ja asioissa. Ehkä se on ihan hyväkin asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, jokainen uusi sukupolvi tuo mukanaan tiettyjä virtauksia. Jotkin virtaukset voivat olla edistyksellisempiä kuin toiset. Hyvä asenne on jos pystyy arvioimaan ja muuttamaan tarvittaessa omia näkemyksiään tai sitten ainakin perustelemaan paremmin aikaisempia näkemyksiään ja pysyttelemään tarvittaessa hyväksi havaitussa.
Koomista mielestäni kertomassasi esimerkissä on se tosiasia, että työyhteisöön on voinut livahtaa joku ”synnintekijä”, jolla on ollut piilotettu tatuointi jossain päin kehoa. He osallistuivat kuitenkin tuloksen tekemiseen salaisesti.
Voisiko olla, että tietyllä tapaa oman itsensä ilmentämisen mukauttamisella työpaikan arvoihin sopivaksi (lävistyksissä ei koruja, tatuoinnit piiloon jne.), voidaan saavuttaa paremmin yhteinen päämäärä? Työntekijä, joka ei ilmennä kovin näkyvästi omia aatteitaan, on mukautuvaisempi laajemminkin ajatusmaailmaltaan ja ideologialtaan? Riippuu tietysti työpaikasta, millaista suorittajaa haetaan.
Myöskään avonaiset kaulukset, minihameet ja verkkosukkahousut eivät kuulu monien työyhteisöjen pukukoodistoon. Fokus pyritään pukeutumista suitsimalla pitämään työn ja tuloksen kannalta olennaisissa arvoissa ja asioissa. Ehkä se on ihan hyväkin asia.Sinulla on selkeitä huomioita ja näkemyksiä.
Mielenkiintoisiakin.
Olisi tuosta hyvästä maksajasta paljonkin kerrottavaa. Ja linjassa ajatuksiesi kanssa.
Täytyy rekkaan asentaa ketjukoukut. Että pysyvät mukana. Talvi tulee.
Kerron kun ehdin. Myöhemmin.
Mies 65 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, jokainen uusi sukupolvi tuo mukanaan tiettyjä virtauksia. Jotkin virtaukset voivat olla edistyksellisempiä kuin toiset. Hyvä asenne on jos pystyy arvioimaan ja muuttamaan tarvittaessa omia näkemyksiään tai sitten ainakin perustelemaan paremmin aikaisempia näkemyksiään ja pysyttelemään tarvittaessa hyväksi havaitussa.
Myöskään avonaiset kaulukset, minihameet ja verkkosukkahousut eivät kuulu monien työyhteisöjen pukukoodistoon. Fokus pyritään pukeutumista suitsimalla pitämään työn ja tuloksen kannalta olennaisissa arvoissa ja asioissa. Ehkä se on ihan hyväkin asia."Myöskään avonaiset kaulukset, minihameet ja verkkosukkahousut eivät kuulu monien työyhteisöjen pukukoodistoon"
Sepä, vaan missä työpaikassa oikeasti on lista asioista, jotka eivät kuulu työhteisön pukukoodistoon?
Oma työpaikkani on tuossakin asiassa aika vekkuli.. toiset esihenkilöt menettävät mielenterveytensä, jos heidän alaisellaan on shortsihame sileiden ehjien sukkahousujen kanssa. Toiset taas eivät ole moksistaan, jos heidän alaisensa pukeutuu "raadeltuihin" shortseihin, risaisten sukkahousujen kanssa.
- Sheena - Anonyymi
Millainen asenne nuorilla/vanhoilla on tärkeä?
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on selkeitä huomioita ja näkemyksiä.
Mielenkiintoisiakin.
Olisi tuosta hyvästä maksajasta paljonkin kerrottavaa. Ja linjassa ajatuksiesi kanssa.
Täytyy rekkaan asentaa ketjukoukut. Että pysyvät mukana. Talvi tulee.
Kerron kun ehdin. Myöhemmin.
Mies 6514:49:54
Minä en tingi näkemyksistäni. Mutta suvaitsen toisinajattelijoita. Mitäs näistä, Kaanaan häistä. Huomenna on Jerikossa jortsut.
Se yritys ja pääkonttori sijaitsi uskonnollisesti vahvalla alueella. Vaikka johto nyt ei niin vakaumuksellista ollut niin arvot tulivat ympäristöstä.
Ja kyllä sinne "syntisiäkin" eksyi.
Itse palkkasin erään sellaisen ja kollegat tuumas jotta sillähän on korvikset ja ponnari. Totesin vain, että puhuu myös ruotsia, jota tehtävässä tarvittiin. Ja monta vuotta vierähti, kunnes kellotornissa asia huomattiin. Liian myöhään.
Itse olen myös uskonnollisesta kodista, joten ilmapiiri oli tuttu. Kaiken lisäksi yrityksessä oli melkoinen kasvuvauhti ja Euroopan valloitus meneillään, niin uudetkin tulijat sekoittuivat hyvin joukkoon. Ja sama henkilö oli rekrytoinut ainakin neljäsataa työntekijää joten tietty homogeenisuus säilyi.
Yritysostojen kautta alkuperäiset arvot vähitellen hämärtyivät ja katosivat lopulta kokonaan sijoitusyhtiön tullessa omistajaksi.
Pukeutumiskoodista.
En tietenkään siellä malttanut suutani kiinni pitää kun palkanlaskija keinahteli verkkosukissa ja reikäshortseissa toimistoon. "Miksi tuollaiset olet hankkinut, kun ehjiäkin myydään?"
Seurasi verbaalinen läksytys ympäri korvia.
Mies 65 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
14:49:54
Minä en tingi näkemyksistäni. Mutta suvaitsen toisinajattelijoita. Mitäs näistä, Kaanaan häistä. Huomenna on Jerikossa jortsut.
Se yritys ja pääkonttori sijaitsi uskonnollisesti vahvalla alueella. Vaikka johto nyt ei niin vakaumuksellista ollut niin arvot tulivat ympäristöstä.
Ja kyllä sinne "syntisiäkin" eksyi.
Itse palkkasin erään sellaisen ja kollegat tuumas jotta sillähän on korvikset ja ponnari. Totesin vain, että puhuu myös ruotsia, jota tehtävässä tarvittiin. Ja monta vuotta vierähti, kunnes kellotornissa asia huomattiin. Liian myöhään.
Itse olen myös uskonnollisesta kodista, joten ilmapiiri oli tuttu. Kaiken lisäksi yrityksessä oli melkoinen kasvuvauhti ja Euroopan valloitus meneillään, niin uudetkin tulijat sekoittuivat hyvin joukkoon. Ja sama henkilö oli rekrytoinut ainakin neljäsataa työntekijää joten tietty homogeenisuus säilyi.
Yritysostojen kautta alkuperäiset arvot vähitellen hämärtyivät ja katosivat lopulta kokonaan sijoitusyhtiön tullessa omistajaksi.
Pukeutumiskoodista.
En tietenkään siellä malttanut suutani kiinni pitää kun palkanlaskija keinahteli verkkosukissa ja reikäshortseissa toimistoon. "Miksi tuollaiset olet hankkinut, kun ehjiäkin myydään?"
Seurasi verbaalinen läksytys ympäri korvia.
Mies 65Kiitos mielenkiinnosta ajatuksiini nähden, pidän myös sinun ajatuksiasi ja kokemuksiasi kiinnostavina.
Itse olen lukenut mielenkiintoista kirjaa tänään Leiponut ja laittanut ruokaa. En lähtenytkään lenkille lopulta, vaikka aikomus oli. Ensi viikolla on luvassa niin paljon liikuntaa, että hyvällä omalla tunnolla jätin välistä tänään
.
Talviset kelit ovat täällä jälleen. Toivottavasti asennushommat sujuivat hyvin.
Tunnistan jotain samaa omassa ajattelussani. Pidän kiinni hyväksi havaituista ajatusmalleista, mutta olen kuitenkin utelias ilmiöiden ja virtausten suhteen. Ymmärrän, että nykynuorten tilanne on erilainen omaan nuoruuteeni nähden. En ole kasvanut älypuhelinten ja sosiaalisen median mahdollisuuksien ja toisaalta paineiden ympäröimänä.
Uskonnollisessa arvopohjassa voi parhaimmillaan olla yritykselle menestyksen avaimia, mutta joskus myös rajoittunutta, ihmisiä kahlitsevaa ja tuomitsevaa ajattelua.
Naiselliset ”kikat” toimivat yleensä melko hyvin miehiin, ja kuten ehkä huomasit omassakin tapauksessa huomiosi palkanlaskijassa kiinnittyi ihan muihin asioihin kuin itse työntekoon :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Myöskään avonaiset kaulukset, minihameet ja verkkosukkahousut eivät kuulu monien työyhteisöjen pukukoodistoon"
Sepä, vaan missä työpaikassa oikeasti on lista asioista, jotka eivät kuulu työhteisön pukukoodistoon?
Oma työpaikkani on tuossakin asiassa aika vekkuli.. toiset esihenkilöt menettävät mielenterveytensä, jos heidän alaisellaan on shortsihame sileiden ehjien sukkahousujen kanssa. Toiset taas eivät ole moksistaan, jos heidän alaisensa pukeutuu "raadeltuihin" shortseihin, risaisten sukkahousujen kanssa.
- Sheena”Sepä, vaan missä työpaikassa oikeasti on lista asioista, jotka eivät kuulu työhteisön pukukoodistoon?”
Tuli mieleen viranomaiset, ehkä asiallinen pukeutuminen on sisään rakennettu vaade ja melko kaukaa haettuna mieleeni tuli eduskunta, jossa on pukeutumisohjeet.
Esihenkilöllä on varmasti oma vaikutuksensa ja tietysti itse työtehtävillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millainen asenne nuorilla/vanhoilla on tärkeä?
- SheenaItse ajattelen, että sekä nuorilla että vanhoilla on hyvä olla riittävä ymmärrys eri ilmiöistä ja tietynlaista joustoa tarvittaessa. Mies 65 kuvasi esimerkissään, että työnhakijan ruotsin kielen taito meni ulkonäköön liittyvien vaatimusten ohi ja hän tuli valituksi tehtävään.
Teknologian kehitys on taannut nuorille paremmat mahdollisuudet kehittää osaamistaan luonnollisesti kasvunsa lomassa, kun taas vanhemmat ihmiset joutuvat opettelemaan samat asiat erikseen, uusina opeteltavina asioina.
Muutosten sietäminen ja uusien asioiden omaksuminen on tärkeä taito kaiken ikäisille, mutta etenkin ajattelisin, että se on tärkeää vanhemmille työntekijöille.
Nuorten olisi hyvä ymmärtää vanhempien työntekijöiden kokemuksen merkitystä ja kunnioittaa sitä omalta osaltaan. Jotkin asiat opitaan vain käytännön työelämässä työtä tekemällä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse ajattelen, että sekä nuorilla että vanhoilla on hyvä olla riittävä ymmärrys eri ilmiöistä ja tietynlaista joustoa tarvittaessa. Mies 65 kuvasi esimerkissään, että työnhakijan ruotsin kielen taito meni ulkonäköön liittyvien vaatimusten ohi ja hän tuli valituksi tehtävään.
Teknologian kehitys on taannut nuorille paremmat mahdollisuudet kehittää osaamistaan luonnollisesti kasvunsa lomassa, kun taas vanhemmat ihmiset joutuvat opettelemaan samat asiat erikseen, uusina opeteltavina asioina.
Muutosten sietäminen ja uusien asioiden omaksuminen on tärkeä taito kaiken ikäisille, mutta etenkin ajattelisin, että se on tärkeää vanhemmille työntekijöille.
Nuorten olisi hyvä ymmärtää vanhempien työntekijöiden kokemuksen merkitystä ja kunnioittaa sitä omalta osaltaan. Jotkin asiat opitaan vain käytännön työelämässä työtä tekemällä.Työpaikallani on paljon uusia nuoria työntekijöitä, vanhemmat kuten minä ollaan harvinaisuuksia. Vaikka haluaisin itse uskoa tuohon mitä kirjoitit teknologian kehityksestä; että se on nuorilla "ytimessä" ja vanhoilla ei niinkään, se pitää kuitenkin vain osittain paikkaansa.
Meillä monet nuoret eivät osaa alkeellisiakaan perustaitoja toimistojärjestelmistä, saati meidän erikoisluokan alati kehittyvästä omasta järjestelmästä. Monilta vanhemmalta työntekijöiltä sujuu tekniikka paremmin. Vanhemmilla on muutos ytimessä ja parempi kokonaiskuva.. kaikesta 🤔🧐 Nuorilla on kuitenkin paljon enemmän intoa, pätemisen tarvetta ja halua oppia. Samoin epärealistisia näkemyksiä asioista 😂Vanhemmat ovat enemmän kyynistyneitä.
Se mitä eniten tarvitaan ihan kaikenikäisiltä, on toisten kuuntelu ja kunnioitus. Itse olen erikoistunut "sekoilemaan" nuorempien kahvipöytäkeskusteluihin kertomalla miten asioita ennen hoidettiin töissä.. tai yksityiselämässä. Se on työpaikalla oikeastaan piristävintä, huomata, että nuoret todella kuuntelevat korvat höröllä.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Työpaikallani on paljon uusia nuoria työntekijöitä, vanhemmat kuten minä ollaan harvinaisuuksia. Vaikka haluaisin itse uskoa tuohon mitä kirjoitit teknologian kehityksestä; että se on nuorilla "ytimessä" ja vanhoilla ei niinkään, se pitää kuitenkin vain osittain paikkaansa.
Meillä monet nuoret eivät osaa alkeellisiakaan perustaitoja toimistojärjestelmistä, saati meidän erikoisluokan alati kehittyvästä omasta järjestelmästä. Monilta vanhemmalta työntekijöiltä sujuu tekniikka paremmin. Vanhemmilla on muutos ytimessä ja parempi kokonaiskuva.. kaikesta 🤔🧐 Nuorilla on kuitenkin paljon enemmän intoa, pätemisen tarvetta ja halua oppia. Samoin epärealistisia näkemyksiä asioista 😂Vanhemmat ovat enemmän kyynistyneitä.
Se mitä eniten tarvitaan ihan kaikenikäisiltä, on toisten kuuntelu ja kunnioitus. Itse olen erikoistunut "sekoilemaan" nuorempien kahvipöytäkeskusteluihin kertomalla miten asioita ennen hoidettiin töissä.. tai yksityiselämässä. Se on työpaikalla oikeastaan piristävintä, huomata, että nuoret todella kuuntelevat korvat höröllä.
- SheenaNuorten paremmat ICT-taidot näkyvät erityisesti aloilla, joissa digiosaaminen on keskeistä:
IT ja teknologia: nopea uusien ohjelmistojen, laitteiden ja koodauksen omaksuminen.
Media ja viestintä: sujuva somen, digitaalisen sisällöntuotannon ja editointityökalujen käyttö.
Luovat alat ja yrittäjyys: verkkomarkkinointi, somebrändäys ja oman sisällön tuottaminen.
Peliala: pelien tekninen ymmärrys, striimaus ja e-urheilun ympäristöjen hallinta. Tässä joitain mainitakseni. Tietysti riippuu, millä alalla olet työssä, miten nuorten parempi tai edistyneempi osaaminen näkyy.
Vaikuttaa mukavalle työyhteisölle tuo sinun työyhteisö ja ihana, että nuoret kuuntelevat mielellään vanhempia :)
Riippuu mistä roikkuu. Varmasti on merkitystä mutta määrä vaihtelee.
Omalla kohdallani tuskin on vaikuttanut. En yleensäkään ole hakenut monien kanssa samoja paikkoja kuin joskus kesätöitä hakiessa. Enkä oikeastaan ole ollut työnantajan puolestakaan tilanteessa jossa olisin ollut vaikuttamassa rekrytointiin. Kahvipöytäkeskusteluissa yms. sitten kuullut jotain asiasta.
Joskus työuran alkuvaiheissa jollain tapaa merkityksellistä oli että ensinnäkin olin aika nuori asiakkaisiin ja kollegoihin verrattuna ja toiseksi luultavasti näytin vielä nuoremmalta kuin todellisuudessa olin.- Anonyymi
Pitäisikö tuolle asialle tehdä jotain, vai riittääkö että se tiedostetaan?
Jos ihmiset tekevät etätöitä, olisi mahdollista käyttää vaikka avattaria kohtaamisissa. - Anonyymi
Ei lähde ulkonäkö vaikuttaa monen työnantajan tavoissa palkata mutta pelkkä ulkonäkö ei aina riitä kun siihen pirihuoran ammattiin et kom sii kom saa
- Anonyymi
On tästä aiheesta tehty tutkimuksiakin ja niiden perusteella ulkonäkö vaikuttaa työelämässä. Samoin tosin vaikuttvat persoonallisuus ja kuinka henkilökemiat osuvat yhteen. Koulutus, osaaminen jne. Usein kuitenkin halutaan palkata se ns. hyvä tyyppi, josta pidetään.
- Anonyymi
UlkonäölläKIN on merkitystä, mutta ei voi tietää millaisella ulkonäöllä, riippuu työnantajasta 🤷♀️
- Sheena - Anonyymi
Työnhakutilanteessa on eniten merkitystä, jos on luonteva esiintyminen, normaali ryhti, avoin katse ja selkeä esiintyminen sekä osoittaa kiinnostusta hakemaansa paikkaan. Ne ovat luontaisia ominaisuuksia. Ulkonäkö on plussaa ja asiallinen siisti pukeutuminen myös. Luulen että olen tällä meiningillä saanut työpaikkoja, joissa joku toinen olisi ollut minua parempi. Olen vähän joka paikassa kuin kala vedessä, en tiedä onko itsetunnolla siinä merkitystä, voi olla tai sitten toinen vaan on suoraan luontevampi. Voihan olla jo se että on ollut useampi sisarus, on oppinut toimimaan ryhmässä.
Itse töissä sitten kaikki sekoittuvat, ei ainakaan ulkonäollä ole mitään väliä. - AnonyymiUUSI
Ei ole uskomus, vaan painavaa tieteellistä faktaa, että kauniit (nuoret hoikat ja seksikkäät) naiset pärjäävät parhaiten naisista.
- AnonyymiUUSI
Tietenkin on merkitystä.
- AnonyymiUUSI
Perustele?
Sivusta
- AnonyymiUUSI
Ei lähde samalta viivalta.
T. Nainen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1385838
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san4022664- 1382601
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv142113- 161778
- 731276
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä51111Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101072- 52948
- 85897