Ja jos 5g niin onko ollut parempi kuin 4g eli itsellä 4g puhelin ja pitäis ostaa uusi puhelin mutta 4g puhelimiakin on myynnissä eli onko tavallisella käytöllä eroa vai onko 5g parempi
Onko sinulla 4g vai 5g puhelin
27
226
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
4G:n kattavuus lienee suurempi. 4G-verkot ulottuvat pidemmälle säteelle kuin 5G. Eli jos mielii tepastella muualla kuin kaupungeissa ja taajamissa niin mielestäni 4G:n kuuluvuus on luotettavampi. Datansiirto on nopeampi 5G:ssä.
- AnonyymiUUSI
4g on 1g kevyempi.
5G
Mahtaako 4G-puhelimissa olla enää turvapäivitykset ajantasalla.
Onneksi tietokoneita ei joudu vaihtamaan kolmen vuoden välein.
https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2023/12/31/opas-mita-tapahtuu-jos-jattaa-androidin-paivittamatta- AnonyymiUUSI
Puhelimessa ei ole eroa hyvyydessä onko se 4 vai 5 G kykenevä. 5G laite ei voi käyttää 5 Gtä, ellei siihen laittaa 5G simmiä tai tilaa e-sim 5G tä,varten. Siihen voi laittaa tavallisen simmin jolloin se on 2 tai 4 G moodissa, kuinka haluat. Tyypillisesti 4G on kattavampi verkko, eli jos asut Juupajoella niin unohda 5G.
- AnonyymiUUSI
On puhelin jossa on mahdollisuus 5geelle, mutta siinä on 4g. Päivittää tasaisin välein. On kolme-neljä vuotta vanha.
Kyllähän tuo luurini on 5G. Liittymäni tosin oli vaan 4G, mutta operaattori päätti lopettaa liittymäni ja antoi tilaukselleni 5G liittymän. En tosiaan olisi tarvinnut 5G liittymää, mutta 4G liittymät ajetaan vissiin alas.
Osta ehdottomasti 5G puhelin jos et aivan väkisin halua uusia kohtapuoleen sitä taas. Elisa ainakin on lopettamassa 4G liittymät, ellei jo ole lopettanutkin. Alasajo käynnissä..En nyt puhunut verkosta.. vaan liittymistä. Elisa haluaa poistaa 4G liittymät. Uskon että käytetyin verkko on 2G jos niin sanot. En oikeasti tiedä. Minä olen ollut Elisan asiakas ja vuosia yritettiin painostaa pois 4G liittymästä. Lopulta tekivät sen väkisin.
- AnonyymiUUSI
Noin minullakin käynyt liittymä vaihtui 5g ssi ja liittymän hinta nousi vaikka on 4g puhelin ja katsonut samsungin a16 tai a17 puhelinta ja kumpaakin myydään 4g tai 5g versioina ja 4g 20-30 euroa halvempi kai sit täytyy ostaa 5g malli
- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
En nyt puhunut verkosta.. vaan liittymistä. Elisa haluaa poistaa 4G liittymät. Uskon että käytetyin verkko on 2G jos niin sanot. En oikeasti tiedä. Minä olen ollut Elisan asiakas ja vuosia yritettiin painostaa pois 4G liittymästä. Lopulta tekivät sen väkisin.
4G-liittymä toimii 5G-puhelimessa täysin normaalisti, mutta nopeudet rajoittuvat 4G-verkkoon. Vastaavasti 5G-liittymä toimii myös 4G-puhelimessa, mutta laite ei pysty hyödyntämään 5G-verkon nopeuksia ja etuja
- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
En nyt puhunut verkosta.. vaan liittymistä. Elisa haluaa poistaa 4G liittymät. Uskon että käytetyin verkko on 2G jos niin sanot. En oikeasti tiedä. Minä olen ollut Elisan asiakas ja vuosia yritettiin painostaa pois 4G liittymästä. Lopulta tekivät sen väkisin.
Sinua on viilattu linssiin, maksu varmasti myös nousi?
Anonyymi kirjoitti:
Noin minullakin käynyt liittymä vaihtui 5g ssi ja liittymän hinta nousi vaikka on 4g puhelin ja katsonut samsungin a16 tai a17 puhelinta ja kumpaakin myydään 4g tai 5g versioina ja 4g 20-30 euroa halvempi kai sit täytyy ostaa 5g malli
Just tsekkasin Elisan sivulta, että myyvät vielä 4 G -liittymää. En si mene sanomaan, kuinka kauan. Tai si kusettivat minua ihan huolella. Mikä sekin on tosiasiassa aivan mahdollista.
Anonyymi kirjoitti:
4G-liittymä toimii 5G-puhelimessa täysin normaalisti, mutta nopeudet rajoittuvat 4G-verkkoon. Vastaavasti 5G-liittymä toimii myös 4G-puhelimessa, mutta laite ei pysty hyödyntämään 5G-verkon nopeuksia ja etuja
Okei.. tiedät selvästi paremmin kuin minä asiasta. Kiitos kun jaoit tietosi.
- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Just tsekkasin Elisan sivulta, että myyvät vielä 4 G -liittymää. En si mene sanomaan, kuinka kauan. Tai si kusettivat minua ihan huolella. Mikä sekin on tosiasiassa aivan mahdollista.
Noin kävi dna kin sanoivat ettei muka ole 4g liittymää enään ja 5g muuttivat vaikka sanoin minulla on 4g puhelin eli linssiin vedolta vaikutti mut hinta nousi eli ei ole dna kaan 4g enään
- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Valtioneuvosto laski operaattoreilta aikaa aikaisemmasta 2033-vuodesta vuoteen 2029.
4 vuotta 4 G toimii vielä mainiosti. Anonyymi kirjoitti:
Valtioneuvosto laski operaattoreilta aikaa aikaisemmasta 2033-vuodesta vuoteen 2029.
4 vuotta 4 G toimii vielä mainiosti.Niin.. mutta liittymäthän tulee operaattoreilta ja jos ne ei enää suostu myymään 4G liittymiä.. vaikka kuinka ja hyvin verkko toimisikin.
Mä jouduin ottamaan 5 G liittymän sen varjolla kun operaattori määräsi. Sanoivat että ei heillä ole muuta enään. Toki sain sen samaan hintaan kuin vanha liittymä. Taisi jopa olla edukkaampikin.. jonkun vuoden ..
Eli mua on myyjä kusettanut. Taas kerran.
En ole alan erityisosaaja tai asiantuntija. Kerron vain omasta kokemuksestani.
Oikeasti mulla ei ole mitään tarvetta 5G :n tarjoamille eduille. En mä tarvitse, siksi en sitä ole ottanut. Vaan operaattori vain ilmoitti että jatkossa mulla on 5G. Eikä multa kysytty.
Tai kysyttiin tuhat ja yksi kertaa. Aina vastasin että ei kiitos.
- AnonyymiUUSI
4G-verkkojen toimivuus on edelleen hyvä ja ne palvelevat useimpia käyttötarkoituksia, kuten videoiden katselua ja tiedostojen lataamista, mutta 5G on nopeampi ja luotettavampi vaihtoehto. Vaikka 3G-verkot on jo suljettu, 4G-verkot pysyvät käytössä todennäköisesti vielä pitkään, ja vanhemman 2G-verkon käyttö jatkuu ainakin vuoteen 2029 asti 4G- ja 5G-verkkojen rinnalla, Valtioneuvosto kertoilee.
- AnonyymiUUSI
Pelkkää markkinointia pitkälti koko juttu, niinsanottu 5g verkko hyödyntää edelleenkin osana itseään 4g verkkoa ja 4g tekniikkaa etenkin haja-asutusalueilla, kaupunkiympäristöissä saattaa olla olla täysi 5g tekniikkaa myöten käytössä...en tiedä enkä viitsi ottaa selvää...pakko taipua tuulen mukana :)
- AnonyymiUUSI
Totta minäkin käyn välillä eräässä maalaispaikassa ja puhelimeen ei tule netti lainkaan sinne ja kuuluvuus nolla eli hyvällä tuurilla voi joskus jopa soittaa ja pätkii eikä kuule toista ja sammuu itsekseen eikö nykypäivänä pitäis kuulua kaikkialla ja linkkitorneja on lähistöllä mut puhelimesta menee netti ja kuuluvuus
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta minäkin käyn välillä eräässä maalaispaikassa ja puhelimeen ei tule netti lainkaan sinne ja kuuluvuus nolla eli hyvällä tuurilla voi joskus jopa soittaa ja pätkii eikä kuule toista ja sammuu itsekseen eikö nykypäivänä pitäis kuulua kaikkialla ja linkkitorneja on lähistöllä mut puhelimesta menee netti ja kuuluvuus
Kaikki operaattorit eivät sitten toimi kaikissa torneissa ja sekin vaihtelee miten 4g:tä ja 5g:tä on tarjolla.
Cellmapperilla näet mitä on missäkin lähimastossa tarjolla ja miltä operaattorilta
- AnonyymiUUSI
Edistyksellisimmät voivat varautua ostamaan jo 6G laitteita.
6G on 50 kertaa nopeampi mitä 5G. Niin se kehitys kehittyy.
"South Korea is accelerating its 6G development, aiming for a commercial network launch by 2028 to become the first country to do so. The government is investing heavily, encouraging local companies to develop materials and components, and strengthening the supply chain for the new technology. The 6G network is envisioned to offer speeds 50 times faster than 5G "- AnonyymiUUSI
6G veroissa Kiina omistaa eniten maailmanlaajuisia patentteja.
Mikrosirujen nopeudet alkavat olla huimaavaa luokkaa.
"China is a leader in 6G development, aiming for commercial rollout by 2030 and holding the most global 6G patents. Recent breakthroughs include a "universal" chip that can operate across a wide spectrum of frequencies and achieve speeds over \(100\) Gbps, as well as initial trials for its 6G network infrastructure. The country has also established a national promotion group to guide its 6G efforts, which include creating a nationwide 6G system with integrated communication and sensing capabilitie" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
6G veroissa Kiina omistaa eniten maailmanlaajuisia patentteja.
Mikrosirujen nopeudet alkavat olla huimaavaa luokkaa.
"China is a leader in 6G development, aiming for commercial rollout by 2030 and holding the most global 6G patents. Recent breakthroughs include a "universal" chip that can operate across a wide spectrum of frequencies and achieve speeds over \(100\) Gbps, as well as initial trials for its 6G network infrastructure. The country has also established a national promotion group to guide its 6G efforts, which include creating a nationwide 6G system with integrated communication and sensing capabilitie"Vuonna 2030 Etelä-Koreassa data liikkuu 250 kertaa nopeammin mitä 4G: n aikakaudella.
Ei ehdi nappia painaa kun vastapuoli jo vastaa:) "Meinasin soittaa sinulle", "juu, huomasin sen kyllä". - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2030 Etelä-Koreassa data liikkuu 250 kertaa nopeammin mitä 4G: n aikakaudella.
Ei ehdi nappia painaa kun vastapuoli jo vastaa:) "Meinasin soittaa sinulle", "juu, huomasin sen kyllä".6G tulee olemaan vielä kehittyneemmät terveysanalyysit.
- Sheena
- AnonyymiUUSI
5G - ja on parempi kuin 4. Huomaa etenkin ulkomailla kun käyttää nettiä "kokoajan"
- Sheena- AnonyymiUUSI
5g ssä on heikompi läpäisykyky kuin 4g ssä, kantamakin myös
- AnonyymiUUSI
Suurkaupungeissa 4G ja 5G ovat hyvä ajatus, syrjemmässä liikkuvilla ongelmia tiedossa.
Suomessa 5G verkko kattoi maapinta-alasta vasta 18 %. Vastaavasti nopean 4G-verkon osalta saatavuus oli 96 % kotitalouksista ja 28 % pinta-alasta.
Kuvitelkaa, Suomessa on vielä 70 % maapinta-alaa, jossa 4G verkkokaan ei vielä toimi. - AnonyymiUUSI
4G verkkoa ei voi lopettaa vielä pitkään aikaan, koska 5G-verkko on niin heikko. On paljon alueita, joihin 5G ei kanna.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1385838
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san4022664- 1382601
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv142113- 161778
- 731276
Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä51111Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101072- 52948
- 85897