Islam Al-Meyali ei käy koulun uimatunneilla uskonnon takia
Hukkumiset|Opettajien mukaan moni maahanmuuttajanuori jättää uimatunnit välistä. Syitä ovat muun muassa uskonto, perhe – ja ihan vain se, ettei kiinnosta. Jonna Hovi-Horkan HS
2:00
”Viime kesän hukkumisonnettomuuksien jälkeen puhuimme aiheesta opettajanhuoneessa ja monet sanoivat, että tällaisia uutisia on osattu odottaa.”
”Maahanmuuttajien osallistuminen koulu-uintiin on ollut heikompaa kuin kantasuomalaisilla.”
”Meidän koulussa kaikki osallistuvat uimaopetukseen, eikä se ole kiinni siitä, että mistä maasta on kotoisin.”
Kelpaisko Kela vai estääkö uskonto??
41
259
Vastaukset
- Anonyymi
ALLAAAAAH ei kellu…
- Anonyymi
Tunnutte jotenkin pöljiltä kun täällä kirjoittelette.
Jos nuori ei ole tottunut meidän uimahalleihin ja siihen käytäntöön mikä meillä on niin miksi sinne uimaan on mentävä. En minäkään lapsena mennyt uimaan kun suorastaan kammosin vettä ja sitä että sinne olisi vielä pitänyt sukeltaa. Ja takuu varmasti olen suomalinen. Aikuisena opettelin uimaan joten kuten mutta en vieläkään yli seitsemänkymppisenä noihin bakteeri altaisiin mene. on muitakin liikuntamuotoja.- Anonyymi
mutta olet unohtanut keistä bakteerit altaisiin tuli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisistä jotka eivät peseydy ennen altaaseen menoa johon kuuluu myös suomalaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko itse unohtanut että sinussakin on niitä "bakteereja".
- Anonyymi
Suomalinen?
Morjens morientes! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalinen?
Morjens morientes!Se on itse lestatrolli...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan pesemättömältä persulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisistä jotka eivät peseydy ennen altaaseen menoa johon kuuluu myös suomalaiset.
Totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko itse unohtanut että sinussakin on niitä "bakteereja".
Ei persu ymmärrä.
- Anonyymi
se on saastaista se koira uinti , älä siis ui koiraa 🤣🤣🤣 jokainen ihminen osaa uida koiraa
- Anonyymi
Eihän kukaan ole sinua kieltänyt uimasta koiraa, buahhaa buahhaa....
Joten ui vaan koiraa buahhaa buahhaa,,,,
- Anonyymi
jokainne ihminen osaa uida luonnostaan kauhoo eturaajoilla vettä kuin jääkarhu että kroppa pysyy pinnalla ja jaloilla leikkii manaattia vaikka eri tahtiin ei siis mitään merenneitoa
- Anonyymi
Eri asia haluaako uida.
- Anonyymi
Onhan se hyvä että kerrot oman uimataitosi, minä en vaan sitä haluasi nähdä.
Luetaan nyt yhdessä Hesarista irakilaistaustainen nuoren naisen Islam Al-Meyali,17, mielipiteitä.
”Äiti on kannustanut minua menemään uimakouluun, mutta en ole itse halunnut mennä.”
- " Al-Meyali kertoo, että uimaopetuksesta poisjäänti johtuu kulttuurisista ja uskonnollisista syistä – ja ihan vain siitä, ettei uinti kiinnosta."
Vanhemmat kannustavat tyttöä, mutta kun ei vaan teini-ikäitä kiinnosta. Taitaa olla monelle tieni-ikäisen vanhemmalle tuttu juttu. Vanhemmat haluavat lapselle vain hyvää. Kakaran pitäisi tehdä läksyt, liikkua enemmän, olla vähemmän somessa, tulla ajoissa kotiin, mutta kun ei vaan murrosikäistä kiinnosta.
Vähän tälläkin asialla on tekemistä uskonnon kanssa. Paljon tällä on tekemistä sen kanssa, että lapsi ei useinkaan itse ymmärrä omaa parastaan - kun ei vaan huvita.
Parhain terveisin, Moktar. ;)- Islam Al-Meyali -> Islam Al-Meyalin
Sijapääte puuttui ja sen mukana kaikki. Terveisiä vaan sille katkokävelykäppänälle. ;)- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
- Islam Al-Meyali -> Islam Al-Meyalin
Sijapääte puuttui ja sen mukana kaikki. Terveisiä vaan sille katkokävelykäppänälle. ;)Itsellesikö terveiset lähetit, buahhaa buahhaa....
- Anonyymi
Tyrkyttäkää vaan teinille uintia joka ei varmaan tee niin kuin haluatte.
Hölmöjäkö olette. Anonyymi kirjoitti:
Itsellesikö terveiset lähetit, buahhaa buahhaa....
Taisipa kolahtaa heti oikeaan osoitteeseen, kun ihan salamana reagoit.
Nauretaan vartti. ;)- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
Nauretaan vartti. ;)Nauretaan vaan buahhaa buahhaa vartti sinunkin jutuillesi.
- Anonyymi
Moktar.Gubta kirjoitti:
Nauretaan vartti. ;)Itsevaltias Mokatar Gubta vappunaamari kasvoillaan kommentoi, buahhaa buahhaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyrkyttäkää vaan teinille uintia joka ei varmaan tee niin kuin haluatte.
Hölmöjäkö olette.Tieni-ikäistä
Tieni-ikäinen
Pahasti lipsuu öyhön sandaali.
Liukasta on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsellesikö terveiset lähetit, buahhaa buahhaa....
Jos et nyt enemmän nolaisi itseäsi.
- Anonyymi
Islamisaation raivopäinen edistäjä ontuu ja kompuroi änkyttäen. ;)
- Anonyymi
Hullulla nauru on usein ainoa hupi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hullulla nauru on usein ainoa hupi.
Kyllä hullu saa olla mutta ei tyhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hullu saa olla mutta ei tyhmä.
Munauikkareista kiihottuva suihkutirkistelijä
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16017189/burkini-ei-kuulu-uimahalleihin-suomessa-#comment-98923968 - Anonyymi
Kertoisitko muitakin hyviä vitsejäsi.;) ;)) ;)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunhan kirjaudun sisään.
Olen trollaamassa anonyyminä juuri nyt.
Tunnistatte minut sitten kyllä. Huutonaurua vartti tai kaksi. ;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puheenjohtajana minfossa niitä tekee.
Kylläpä nousikin möly. Kylläpä nyt pubitikka osuikin heti kerralle tikkataulun keskustaan - sian silmään. ;)))
- Anonyymi
Kylläpä kylläpä.
Jalla jalla. - Anonyymi
Mikä möly? vastattiin vaan sinun kommentteihin. Et sinä ole ainoa joka saa mielipiteen sanoa.
Koita ymmärtää että kaikki ei ole sinun kanssa samaa mieltä, heitä tuo vappunaamari mäkeen.
Ja puujalka kirjoituksesi saman tien, pliis tee se. Tämä palsta on meille kaikille. ymmärrätkö?
- Anonyymi
Yksisilmäinen trolli rapsuttelee kaljuaan karvahatun alta.
Miten se tikka noin omaan silmäänsä lipsahtikaan?
Kärsäkin alkoi vuotamaan.
Voi voi. - Anonyymi
Kerralle kerralle...
Näin tapahtui karvahattuherralle, vaikka pojuhan tuo taitaa olla vaan.
Heikosti alkaa öyhön aamu.
Osumaa saanut jo viikon edestä.
Eikö Jukkelis jaksa? - Anonyymi
Sikaa ( tällä kertaa itseään ) tikkataulunaan käyttävä reuhkapäinen sadisti ei täytä ihmisyyden vaatimuksia.
T. Oikeutta eläimille Mölystä päätellen tähtäimet on nyt oikein säädetty.
Nauretaan vartti. ;)- Anonyymi
Jos uskonto sen estää, niin miksi se ei estä sitten hukkumaan menemistä, vaan pitää kokeilla, pysyykö pinnalla.
- Anonyymi
Sen parempi, etteivät muslimi kakarat likaa uima-altaita ja häiriköi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2154065Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112573Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382285Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?801390Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861288- 481149
- 751027
- 59893
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58871- 44832