Työkkärin tapaaminen jälleen

Anonyymi-ap

Kävin 3kk sitten aktivointisuunnitelman laadinnassa ja se jatkui lopulta kuten ennenkin, suunnitelmaan kirjattiin pari pakkohakua eikä muuta. No nyt tuli viesti että pitää taas mennä paikan päälle jutustelemaan!? Onko tullut jotkut uudet ohjeet että hommaa ei tehdä mielellään puhelimitse vai mikähän homma???

No eipä siinä, käyn kertomassa just samat jutut mitä viimeiset kolme vuotta...

32

415

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi suostuit laittamaan pakkohaut siihen suunnitelmaan? se on karenssiansa

• Anonyymi

Mikä ihmeen karenssiansa se olevinaan on, hakee ne pari paikkaa mitkä on velvoitettu ?????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä ihmeen karenssiansa se olevinaan on, hakee ne pari paikkaa mitkä on velvoitettu ?????

niin ja jos saat jonku paskaduunin nollatunti provikka palkalla nii mitä teet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää hakea, ei ottaa töitä. Siinä se ero. Hakemukseen voi laittaa sen kuuden tonnin nettopalkan ja autoedun, niin ei takuulla tule huonoja hommia, ei kyllä mitään muutakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin tulee työkkäristä pakkohakuja nollasopimusduuneihin. Viimeisin tieto on, että nollasopimukset tulkitaan siellä osa-aikaiseksi työksi ja työttömiltähän odotetaan kokoaikatyön hakemista. Eli kannattaa välttää viimeiseen saakka, jos joutuu hakemaan yhteiskunnan tukea elämiseen työttömyyden aikana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää hakea, ei ottaa töitä. Siinä se ero. Hakemukseen voi laittaa sen kuuden tonnin nettopalkan ja autoedun, niin ei takuulla tule huonoja hommia, ei kyllä mitään muutakaan.

Jos työnantaja hyväksyy hakemuksen työ on otettava vastaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos työnantaja hyväksyy hakemuksen työ on otettava vastaan

Kyllä minä voisin lähteä kuuden tonnin palkalla :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä voisin lähteä kuuden tonnin palkalla :)

Mikäli työsuhdetta ei synny asettamasi kuuden tonnin palkkavaatimuksen takia, olet itse aiheuttanut työttömyytesi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäli työsuhdetta ei synny asettamasi kuuden tonnin palkkavaatimuksen takia, olet itse aiheuttanut työttömyytesi

Jos työsuhdetta ei synny työnantajan asettaman liian alhaisen palkan takia, tarkoittaako se ettei työsuhdetta ole syntynyt työnantajan takia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos työsuhdetta ei synny työnantajan asettaman liian alhaisen palkan takia, tarkoittaako se ettei työsuhdetta ole syntynyt työnantajan takia?

Älkää luulko että voitte tuollaisilla sanakikkailuilla kiertää sosiaalihuoltolakia!

Työtön ei voi asettaa palkkaa ehdoksi, vaan hänen on otettava vastaan työtä kuin työtä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää luulko että voitte tuollaisilla sanakikkailuilla kiertää sosiaalihuoltolakia!

Työtön ei voi asettaa palkkaa ehdoksi, vaan hänen on otettava vastaan työtä kuin työtä

"hänen on otettava vastaan työtä kuin työtä"

Eipä ole näin. Jos työttömällä on ammatti tai pitemmän työuran tehnyt tietyllä alalla niin eipä voida velvoittaa esim työkokeiluun ellei se ole työnhakijan oma ala..jos velvoittavat tai siis yrittävät velvoittaa niin homme menee ristiriitan perustuslain kanssa.

Itselläni on 2v metallitutkinto 80-luvulta enkä ole koskaan ollut sillä alalla, olin kuitenkin yhtä mittaa 20v toisella alalla ja tämä katsotaan nyt minun ammatiksi. Nyt ollut reilu 3v työttömänä ja ainoat työllisyystoimet mihin pystyvät minut velvoittavasti hakemaan on uravalmennus ja ns cv-kurssit...mihinkään muuhun ei ole velvollisuutta. Ja toki pari pakkohakua pitää tehdä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"hänen on otettava vastaan työtä kuin työtä"

Eipä ole näin. Jos työttömällä on ammatti tai pitemmän työuran tehnyt tietyllä alalla niin eipä voida velvoittaa esim työkokeiluun ellei se ole työnhakijan oma ala..jos velvoittavat tai siis yrittävät velvoittaa niin homme menee ristiriitan perustuslain kanssa.

Itselläni on 2v metallitutkinto 80-luvulta enkä ole koskaan ollut sillä alalla, olin kuitenkin yhtä mittaa 20v toisella alalla ja tämä katsotaan nyt minun ammatiksi. Nyt ollut reilu 3v työttömänä ja ainoat työllisyystoimet mihin pystyvät minut velvoittavasti hakemaan on uravalmennus ja ns cv-kurssit...mihinkään muuhun ei ole velvollisuutta. Ja toki pari pakkohakua pitää tehdä...

Väärin. ammattisuoja on vain 3 kk ajan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin. ammattisuoja on vain 3 kk ajan

Laki työttömyysturvalain muuttamisesta ja väliaikaisesta muuttamisesta

Henkilöllä on kolmen kuukauden aikana työttömäksi työnhakijaksi rekisteröitymisestä tai tätä myöhemmästä päätoimisten opintojen päättymisestä lukien pätevä syy kieltäytyä työstä, joka ei vastaa hänen koulutukseensa ja työkokemukseensa perustuvaa ammattitaitoaan (ammattitaitosuoja). Työnhakijalla on ammattitaitosuojan aikana pätevä syy kieltäytyä myös tarjotusta kokoaikatyöstä 6 §:n 3 kohdan perusteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki työttömyysturvalain muuttamisesta ja väliaikaisesta muuttamisesta

Henkilöllä on kolmen kuukauden aikana työttömäksi työnhakijaksi rekisteröitymisestä tai tätä myöhemmästä päätoimisten opintojen päättymisestä lukien pätevä syy kieltäytyä työstä, joka ei vastaa hänen koulutukseensa ja työkokemukseensa perustuvaa ammattitaitoaan (ammattitaitosuoja). Työnhakijalla on ammattitaitosuojan aikana pätevä syy kieltäytyä myös tarjotusta kokoaikatyöstä 6 §:n 3 kohdan perusteella.

Kun 3 kk on ohi työttömän on pakko ottaa "paskaduunia"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lehdenjako, puhelinmyynti, ym provikkahommat sopii työttömille hyvin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei se mikään pakko ole, pakko voi olla kyllä hakea mitä te-palvelut velvoittaa mutta se on vaan haku, töihin pääseminen on ihan eri juttu sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jostaihan sitä on alotettava,jotta työkokemusta kartuu.Toisaalta jotain on Suomessa pahasti pielessä,kun työtä ei saa vaikka kuinka sitä haluaa ja eläkekin on jo lääkärin kuolintodistuksen varassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei se mikään pakko ole, pakko voi olla kyllä hakea mitä te-palvelut velvoittaa mutta se on vaan haku, töihin pääseminen on ihan eri juttu sitten.

Ei ole pakko ottaa tarjottua työtä vastaan mutta sitten menettää tuet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole pakko ottaa tarjottua työtä vastaan mutta sitten menettää tuet

Nimenomaan mutta sitä ennen on haettava sitä työtä ja tässä vaiheessa jos ei työtä halua tekee sen hakemuksen siten ettei sitä työtä saa, ei se sen kummempaa ole ja tuet rapsahtelee tilille kuten ennekin..Hakemukseen siihen riittää yleensä vaikka 50e isompi palkkapyyntö mitä normaalisti saisi...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan mutta sitä ennen on haettava sitä työtä ja tässä vaiheessa jos ei työtä halua tekee sen hakemuksen siten ettei sitä työtä saa, ei se sen kummempaa ole ja tuet rapsahtelee tilille kuten ennekin..Hakemukseen siihen riittää yleensä vaikka 50e isompi palkkapyyntö mitä normaalisti saisi...

Jos työtyömän itse kirjoittama palkkaehto johtaa siihen ettei työsuhdetta synny, on työtön itse aiheuttanut työttömyytensä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos työtyömän itse kirjoittama palkkaehto johtaa siihen ettei työsuhdetta synny, on työtön itse aiheuttanut työttömyytensä

Höpö höpö...ja voi siihen muutakin tarinoida mutta ei pidä liioitella...siten se on itse aiheutettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö...ja voi siihen muutakin tarinoida mutta ei pidä liioitella...siten se on itse aiheutettu.

Mulla riittää kun aloitan hakemuksen näillä sanoilla.. "Hei, olen 50 vuotias..."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

lehdenjako, puhelinmyynti, ym provikkahommat sopii työttömille hyvin

Mielummin menen kiskoille makaamaan kun teen näitä paskahommia, joissa kusetetaan ihmisiä ja joutuu huoraamaan!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielummin menen kiskoille makaamaan kun teen näitä paskahommia, joissa kusetetaan ihmisiä ja joutuu huoraamaan!!

Sinä paska teet tasan sen mitä käskemme!

• Anonyymi

Miksi teit Aktivointisuunnitelman? Jos ei ole elämänhallinnassa mitään vikaa ja kykenee palkkatöitä tekemään, siis terveys kunnossa niin ei tarvitse tehdä Aktivointisuunnitelmaa.

Pitkäaikainen työttömyys ei tarkoita automaattisesti elämänhallinnan menettämistä.

Aktivointisuunnitelmassa tulee mukaan automaattisesti sosiaalitoimi.

• Anonyymi

Koska se on pakko tehdä, laki velvoittaa kuntaa. Ja eipä tuossa kukaan mitään menetä...paitsi karenssia pukkaa jos et osallistu. Mulla suunnitelma jatkui kuten ennenkin joten mitä väliä....

• Anonyymi

Tee sinä typeryyksissäsi mitä tykkäät mutta älä yllytä muita samanlaiseen perseilyyn

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tee sinä typeryyksissäsi mitä tykkäät mutta älä yllytä muita samanlaiseen perseilyyn

Ei sitä pakko ole tehdä, mutta tuet katkeaa jos ei tee.

• Anonyymi

Aktivointisuunnitelma on pakko tehdä

• Anonyymi

"Jos työnantaja hyväksyy hakemuksen työ on otettava vastaan".

Mikäs pakko sitä on ottaa vastaan? Siis käytännössä. Toki työttömän pitäisi ottaa se vastaan muuten saattaa tulla karenssi. Tuo edellyttäisi, että ta kantelisi asiasta te-virkailijalle.

• Anonyymi

Toivottavasti ilmoittaa, saadaan vetelehtijät ja vedättäjät kuriin

• Anonyymi

TA voi myös tarkistaa onko haettu ja näin on tehtykin, tosin varmaan harvinaista koska eihän miljoonia hakuja voida tarkistaa mitenkään...mutta jos on syytä epäillä, ihan varmasti tarkistavat. Ja sitten vielä enemmän jos se paikka on tullut TA:lta työtarjouksena.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski

Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi
      Maailman menoa
      67
      5927
    2. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      349
      5749
    3. Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia

ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä
      Maailman menoa
      93
      4731
    4. Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.

Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y
      Maailman menoa
      12
      2235
    5. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      18
      2048
    6. Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin

🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu
      Maailman menoa
      52
      1952
    7. Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?

Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont
      Maailman menoa
      43
      1870
    8. Martina vuokraa yksiötä

Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      1211
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      203
      1114
    10. Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!

Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka
      Maailman menoa
      64
      1061
    Aihe