Olen yrittänyt metsästää Suomesta TDK RW CD-XG levyjä? Kyseessä on Philipsin tallentava CD soitin joka vaatii tuon levytyypin? Levyke on sellainen, jonka voi tyhjentää välillä, kuten tavallisen CD-RW levyn ja äänittää, vaikka satoja kertoja. Joskus nuokin levyt tulee tiensä päähän, tai laitteessani on vikaa?
Tämä Philipsin soitin ei tallenna tavalliselle RW levykkeelle, koska laite on vanhempaa tekniikkaa. Tuota XG levykettä on ulkomailla myynnissä, Englannissa, saksassa ja Yhdysvalloissa, mutta ei kait Suomessa, en ole ainakaan löytänyt?
Onko kellään tietoa onko jollain firmalla Suomessa. Kiitos avusta jos joku tietää!
Tallentimen levyjahti
13
156
Vastaukset
- Anonyymi
Tekniikka ei ole "vanhempaa", vaan erilaista. Aikoinaan kotikäyttöön tehdyille tallentaville cd-soittimille haluttiin ihan oma formaattinsa joistakin kaupallisista syistä. Markkinoille tuli ns. audio-dc-levyjä, joita kuitenkin voi käyttää myös tietokoneissa.
Itsellänikin on Sonyn tallentava cd-soitin, joka vaatii noita levyjä. Omistan kolme mainitsemasi tyyppistä TDK:n levyä ja lisäksi kolme Philipsin valmistamaa samanlaista, tosin vain 74 minuutin tallennuskapasiteetilla. Mikään pakko ei siis ole käyttää nimenomaan TDK:n valmistamia levyjä, myös Maxellin kertaalleen tallennettavia lyvyjä minulla on paljon.
Koska ainakaan Sony ei enää valmista noita soittimia, ei soittimien vaatimille levyillekään ole Suomessa juuri kysyntää. Itse olen tilannut levyjä ulkomailta luotettavista verkkokaupoista, koska Suomesta niitä tunnu enää löytyvän. Soittimia myytiin 20 vuotta sitten kaiketi aika vähän.
Levyssä on siis oltava logo, jossa lukee COMPACT DISC DIGITAL AUDIO ja vielä REWRITABLE, jos haluat moneen kertaan tallentavan levyn. Googlettamalla niitä löytynee yhä ulkomailta. Miksi et osta niitä sieltä?- Anonyymi
eBay myy niitä, mutta eikös se ole huutokauppa sivusto, eli pitäisi joku tarjous jättää? En ole noihin perehtynyt? Minun tallennin on Philips 770 tyyppi merkiltään. En ole ollut tietoinen muiden kuin TDK valmistamista RW levyistä 74 min kapasiteetiltaan. Tavallinen RW levy ei kelpaa, olen kokeillut. Pitänee ruveta jahtaamaan ulkomailta levyjä. Klarnaa voi käyttää maksamiseen, niin ei tule vahinkoa jos konnat alkaa kusettaa.
- Anonyymi
Sivuhuomautus: Aloittaja kirjoitti, että tavallinen RW-levy ei käy.
- Anonyymi
Hmm...asiasta neljänteen....miksi et tallenna ulkoiselle kiintolevylle ???
Flac tiedosto on hyvin lähellä CD tasoa.
Toistoon on kymmeniä audio ohjelmia.- Anonyymi
Tarkoitus on laittaa musiikkia, kuten vinyyliltä RW -GX cd:lle joita, ottaa kopio cd levylle ja voi kuunnella autossa, siksi olisi tallennuslevyn tarve. Tuolta levyltä on hyvä laittaa tietokoneen muistiin ja siitä tikulle autoa varten, esimerkiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitus on laittaa musiikkia, kuten vinyyliltä RW -GX cd:lle joita, ottaa kopio cd levylle ja voi kuunnella autossa, siksi olisi tallennuslevyn tarve. Tuolta levyltä on hyvä laittaa tietokoneen muistiin ja siitä tikulle autoa varten, esimerkiksi.
Jos autossa voi kuunnella muistitikulta niin miksi tallentaa ollenkaan hankalalle ja kuluvalle cd-levylle? Itse en viitsi autossa(kaan) kuunnella kuin radiota, kotona radion lisäksi youtube videoita silloin tällöin. Nuorena kun autossa vietti aikaa, tuli kuunneltua kasettejakin ja radiosta tuli vähemmän kuunneltavaa.
- Anonyymi
Mistä soittimia saa?
- Anonyymi
Pitäisiä saada tallennettua autoon musiikkia cd formaatille
Kuinka toimitaan mp 3 tiedostojen imurointi ilman maksuja.- Anonyymi
Helpoimmin voi muuntaa youtubesta mp3 monilla ohjelmilla ja lisäosilla.
- Anonyymi
Ei taida Suomesta XG levyjä löytyä?
- Anonyymi
Ihme kun ei millään kapalla ole jäänyt myymättömiä XG levyjä varastoon?
- Anonyymi
eBaystä noita museolevyjä näemmä yhä löytyy. eBay ei ole mikään kauppa, vaan alusta, jolla kuka tahansa, vaikka sinä, voi myydä tai ostaa mitä tahansa. Kannattaa toisin sanoen tutustua myyjän saamiin suositusprosentteihin. Jos 98% asiakkaista suosittelee myyjää, kyse ei liene huijarista.
Vilkaisin paria ensimmäistä listalla olevaa, jotka postittavat Britanniasta. Maahan erosi juuri EU:sta, joten ilmeisesti hintoihin tulee jokin vähäinen tulli lähetyskulujen lisäksi.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=rewritable+music+cds&_sop=12- Anonyymi
Lisäänpä vielä, että omistamani Maxell-levyt tilasin aikoinaan juuri eBaystä, myyjää en tosin enää muista, on liian monta vuotta kulunut. Mitään ongelmia minulla ei ole koskaan eBayn kanssa ollut. Olen valinnut myyjän, johon on oltu tyytyväisiä, maksanut tavallisella luottokortilla, ja tavara on aina tullut perille, joskus nopeasti, joskus hitaammin.
Täällä kerrotaan noiden levyjen historiasta englanniksi: https://obsoletemedia.org/cd-rw-audio/
"Käytöstä poistuneiden medioiden museo" sanotaan otsikossa. Jo vuonna 2008 levyjä oli vaikea löytää mistään. Vielä vuonna 2016 TEAC valmisti noita tallentavia soittimia, mutta tietääkseni Suomessa ei yksikään iso alan yritys ole TEAC-merkkisiä laitteita myynyt. TEACin soittimet poikkesivat kuulemma muista sikäli, että niissä voi käyttää ihan tavallisia cd-levyjä.
Jos tilaat levyjä, logossa pitää olla kaksi sanaa: AUDIO ja REWRITABLE, niin saat haluamaasi tavaraa. Levymerkillä ei ole väliä.
Kerro meille, miten kävi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2629869K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1875602Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1615201PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *724856- 2122429
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.122259Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3201938- 211635
- 901587
- 411143