Tai vähintään epäilyttävää. Toisessa ketjussa kovasti hyökätään joogaa vastaan, uskotaan pahojen henkien hommaksi. Se on sitten varmaan syntiä.
Lestadokkarissa ex-lesta sanoi, että vaikka sanotaan ettei syntilistoja ole, niin käytännössä on. Samaa on varmaan muissakin lahkoissa, on syntilistoja, asioita joita ei hyvällä katsota vaikkei niitä synniksi varsinaisesti paasata.
Miktä syntilistoja on muissa lahkoissa, lestojen pitkän syntilista moni aonakin osin tunteekin: tv, tanssi, kilpaurheilu, maallinen musiikki, korvakorut... etc.
Mikä on syntiä?
95
465
Vastaukset
- Anonyymi
Saatana hyökkää kristittyjen keskinäistä yhteyttä vasteen riirauttamalla ja pilkkaaalla yhteisöjä lahkoiksi.
- Anonyymi
Totta - kaikki ovat yhtälailla Jumalan kirkkautta vailla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä siinä sitten on juuri se Saatanan mentävä lokonen?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lestadiolaisuus on niin tekopyhää? Eikö nuoret tajua ja varsinkin tytöt ja naiset siinä lahkossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi lestadiolaisuus on niin tekopyhää? Eikö nuoret tajua ja varsinkin tytöt ja naiset siinä lahkossa?
Olkaa kuin itse tykkäätte nuoret lestat.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b7fdf524-feea-4a46-ad3a-9056c39aece9 - Anonyymi
Hakutulos
syntiä:ut:x
1. Luuk. 15:18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
2. Luuk. 15:21 Mutta poika sanoi hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan.
3. Luuk. 17:3 Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.
4. Luuk. 17:4 Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: Minä kadun, niin anna hänelle anteeksi."
5. Joh. 5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi".
6. Joh. 8:11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".
7. Joh. 8:34 Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
8. Joh. 9:2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
9. Joh. 9:3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.
10. Joh. 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: Me näemme; sentähden teidän syntinne pysyy".
11. Joh. 15:22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
12. Joh. 15:24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
- Anonyymi
Jeesuksen opetuslapsia on aina pilkattu lahkoiksi.
Apt. 24:
13. . Eivät he myöskään voi näyttää sinulle toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.
14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
Ap. t. 26:22
15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.
Dan. 12:2; Joh. 5:28-29
16. Siksi ahkeroinkin, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.- Anonyymi
Paavalin tekstiä "palvelen isieni Jumalaa", juutalaisten Jumala oli/on Jahve tulivuori, myös Baal uhrikulttijumala, jolle uhrattiin/uhrataan ihmisiä, kyseessä ei ole Jeesuksen opettama Israelin Jumala, joka on kristinuskon uhri Jeesuksen nimeen (Jeremia 7 luku).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin tekstiä "palvelen isieni Jumalaa", juutalaisten Jumala oli/on Jahve tulivuori, myös Baal uhrikulttijumala, jolle uhrattiin/uhrataan ihmisiä, kyseessä ei ole Jeesuksen opettama Israelin Jumala, joka on kristinuskon uhri Jeesuksen nimeen (Jeremia 7 luku).
Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen, ja käski tehdä oikeuden niin toiselle kuin toisellekin.
- Anonyymi
Etkö sinä, ihminen, edes ymmärrä, ettei Paavali ollut mikään Jeesuksen "opetuslapsi", vaan juutalainen fariseus, joka itse loi koko kristinuskon juutalaisuuteen "palvellakseen isensä Jumalaa", kun teki uskonnon Israelin Jumalan tuhoamisesta Jeesuksen nimeen, jota Jeesus opetti?!
- Anonyymi
Tietokirjat. Varsinkin luonnontieteitä koskevat.
- Anonyymi
Riipuu seurakunnata, lestoilla on yhdenmukaiset kiellot, helluntailaisuus on semmoinen opillinen sirkus, on lahkoa joka lähtöön ja niillä omat sääntönsä.
- Anonyymi
Miten opilliset kiellot liittyvät siihen, että uskovainen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten opilliset kiellot liittyvät siihen, että uskovainen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla?
Vaikka tekisitte mitä tai olette tekemättä, syntisiä olette ja pysytte ja kuolette synteihinne (kuuluisi lukea syntisisinä), mutta väärä muoto on tarkoituksella kirjoitettu Jeesuksen sanomaksi harhaanjohtamistarkoituksessa.
- Anonyymi
Syntiä on suunsoittajien keskuudesta sensuroidut aloitukset ja kommenttimielipiteet.
Mielipiteeni. Korjaan.
Kylläpä edestään löytää.- Anonyymi
Kaikki ovat syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla - miten se sanomiseen/puhumiseen liittyy tai mielipiteisiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki ovat syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla - miten se sanomiseen/puhumiseen liittyy tai mielipiteisiin?
"Haitallista ei ole se, mikä menee suusta sisään, vaan se mikä tulee ja mitä suusta ulos. Se saastuttaa ihmisen."
Sanoja Jeesus Nasaretilainen. Miten se mielestäsi liittyy puhumiseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Haitallista ei ole se, mikä menee suusta sisään, vaan se mikä tulee ja mitä suusta ulos. Se saastuttaa ihmisen."
Sanoja Jeesus Nasaretilainen. Miten se mielestäsi liittyy puhumiseen?Tuota itsekin mietin, kun kirjoitin edellä olevan, mutta kun Jeesus ei opettanut mitään synnistä, vaan vastusti koko syntioppia, niin Jeesuksen opetuksessa se ei liity syntiin.
Se liittyy sihen, kuten joku viisas on joskus sanonut, että silloin vihollinen tekee ystävän kanssa yhteistyötä, kun joku puhuu pahaa sinusta ja ystävä tuo viestin siitä sinulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota itsekin mietin, kun kirjoitin edellä olevan, mutta kun Jeesus ei opettanut mitään synnistä, vaan vastusti koko syntioppia, niin Jeesuksen opetuksessa se ei liity syntiin.
Se liittyy sihen, kuten joku viisas on joskus sanonut, että silloin vihollinen tekee ystävän kanssa yhteistyötä, kun joku puhuu pahaa sinusta ja ystävä tuo viestin siitä sinulle.Sellainen ystävä kuuluisi vipata ikkunasta pihalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen ystävä kuuluisi vipata ikkunasta pihalle.
Putin tekee niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putin tekee niin.
Juu, olen lukenut - juoruajia liikkeellä?!
- Anonyymi
Synti on sisäinen ominaisuus henkilöillä, uskovaisilla juutalaisuudessa, joiden Jumalaa Jeesus Raamatussa sanoo Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi. Kristinuskona se edellyttää Luojajumalan petollisuuteen uskomisen.
- Anonyymi
Tästä syystä kolminaisuusoppi on kaikkien kristinuskon haarojen perusvaatimus.
- Anonyymi
Kaikki mikä mukavaa, on syntiä.
- Anonyymi
Minkä opin mukaan?
- Anonyymi
En tiedä, onko syntiä olemassa mutta syntisiä ihmisiä on kyllä olemassa.
Ilmestyskirja:
21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."- Anonyymi
Onko kirjoitettu...mikä on kolmas...neljäs kuolema? Olette kyllä oikeassa, jotta monilla nuo edellytykset täyttyvät, joista tuossa ILM. 21:8 lukee, myöskin tässä ajassa.
Kannattaisi ehkäpä syventyä myöskin niihin toisinajattelijoihin ja toisuskoviin. Kaikkien. - Anonyymi
Eihän tuossa syntiä edes mainita?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuossa syntiä edes mainita?!
Ihmiset ovat vain pahoja - mikä sekään ei sovi listaan. Ei se ole mikään synonyymi sanalle synti. Listahan on suoraan sitä muiden tuomitsemista, minkä Jeesus kielsi?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ovat vain pahoja - mikä sekään ei sovi listaan. Ei se ole mikään synonyymi sanalle synti. Listahan on suoraan sitä muiden tuomitsemista, minkä Jeesus kielsi?!
Niin. Eihän täydellistä ihmistä saa "tuomita"? Edes ojentaa.
Toki ojentamista on monenmoista. Kilttiä ja vähemmän kilttiä.
Jotkut ovat pahoja suustaan. Toiset jopa teoistaan. Jo nuo molemmat itsessään herättävät "pahaa verta."
Siis. Eihän täydellistä saa tuomita.?
JK. Voisi käydä asetelma heikoksi sellaisessa oikeudessa. Mutta älköömme välittäkö provoilijoista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Eihän täydellistä ihmistä saa "tuomita"? Edes ojentaa.
Toki ojentamista on monenmoista. Kilttiä ja vähemmän kilttiä.
Jotkut ovat pahoja suustaan. Toiset jopa teoistaan. Jo nuo molemmat itsessään herättävät "pahaa verta."
Siis. Eihän täydellistä saa tuomita.?
JK. Voisi käydä asetelma heikoksi sellaisessa oikeudessa. Mutta älköömme välittäkö provoilijoista.Jeesuksen opissa tuomitsemisessa ei ole kyse teoista, vaan kadotukseen vievästä tiestä, kun Saatana huijaa ja varastaa uskojan sielun, ja Jeesus sitten heittelee sanomansa kyykäärmeen sikiöt tulenliekkeihin Jumalansa luo, viettämään ikuista elämää tulessa, nimensä hyväksikäytöstä.
- Anonyymi
Vain uskonharhaiset voivat olla omasta mielestään "syntisiä", mikäli he sellaiseen harhakuvitelmaan haluavat uskoa, kun taas meitä tervejärkisiä heidän uskonharhakuvitelmansa eivät koske lainkaan.
Toivotan kaikille uskonharhaisille pikaista tervehtymistä ja tervetuloa meidän tervejärkisten maailmaan. - Anonyymi
Koska uskosssa (ja muussakin kuin uskossa jos puhutaan maailmankaikkeudesta) on paljon epäselvyyttä, ei syntiä mielestäni kovin paljon kannata ruveta pohtimaan. Tervettä järkeä käyttäen elää niin oikein kuin se on mahdollista. Se riittää. Loppu jääköön Jumalan anteeksiannon ja armon huomaan. En usko Jumalan olevan loputtoman armoton vaikka ei aina osaa valita mikä on oikea tai väärä ratkaisu. Näin itse uskovana elän.
Sinänsä en väheksy aloituksen tekijän kysymystä, synnistä voi olla joku määritelmäkin raamatussa. Laittakoon tähän ken muistaa. Ihan niin kuin rukouksestakin, Rukous on sydämen puhetta Juamalan kanssa. Nyt vähän poikkesin aiheesta.- Anonyymi
Minulla heräsi muistoissain, kysymyksesi synnistä. Kun aviorikoksesta kivitysuhanalla ollut nainen pelastui Jeesuksen ansiosta. Sillä Herra sanoi tuolle aviorikoksen tehneelle: "Mene, äläkä enää syntiä tee."
Minäkin olen syntinen lihoissani. Ja kaikkea muuta, kuin täydellinen. Tai perfektionisti. Mikä kaamea sanahirviö.
Ja sinäpä sen sanoit. Rukous on puhetta Jumalalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla heräsi muistoissain, kysymyksesi synnistä. Kun aviorikoksesta kivitysuhanalla ollut nainen pelastui Jeesuksen ansiosta. Sillä Herra sanoi tuolle aviorikoksen tehneelle: "Mene, äläkä enää syntiä tee."
Minäkin olen syntinen lihoissani. Ja kaikkea muuta, kuin täydellinen. Tai perfektionisti. Mikä kaamea sanahirviö.
Ja sinäpä sen sanoit. Rukous on puhetta Jumalalle.Siinäpä onkin uusi synnin pohdinta kun nainen kivitysuhan alla pelastui Jeesuksen armosta.
Oliko hän varmasti vapaaehtoisesti aviorikokseen ryhtynyt vai oliko kenties joku hänet väkisin maannut. Silloin oli naisella hyvin vähän oikeutta päättää omista asioistaan, jopa kehonsa käytöstä.
Ja siitä voisi päästä pohtimaan avioeron synnillisyyttä. Onko silloinkin syntinen kun on erotettu eli toinen osapuoli on avioeron hakenut ja sen saanut tämän toisen tekemättä mitään. Eli ovatko tässä tapauksessa eronnut ja väkisin erotettu yhtä syntisiä?
Näin ollen katson että ei kannata kovin paljon pohtia syntiä. Kun elää niin kuin oikeaksi omalla järjellään ymmärtää, se riittäköön. Näin itse teen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä onkin uusi synnin pohdinta kun nainen kivitysuhan alla pelastui Jeesuksen armosta.
Oliko hän varmasti vapaaehtoisesti aviorikokseen ryhtynyt vai oliko kenties joku hänet väkisin maannut. Silloin oli naisella hyvin vähän oikeutta päättää omista asioistaan, jopa kehonsa käytöstä.
Ja siitä voisi päästä pohtimaan avioeron synnillisyyttä. Onko silloinkin syntinen kun on erotettu eli toinen osapuoli on avioeron hakenut ja sen saanut tämän toisen tekemättä mitään. Eli ovatko tässä tapauksessa eronnut ja väkisin erotettu yhtä syntisiä?
Näin ollen katson että ei kannata kovin paljon pohtia syntiä. Kun elää niin kuin oikeaksi omalla järjellään ymmärtää, se riittäköön. Näin itse teen.Juu, ei taaskaan auennut, että miksi kukaan fariseus ei heittänytkään sitä naista kivellä. Kuinka paljon viisaampi Jeesus oli. Jeesus ei todellakaan puhunut mitään synnistä. Hilpeä kohta Raamatussa.
- Anonyymi
10 käskyä esittää syntiluettelon.
Jooga mm. on tiettyjen, kauko-itäisten jumaluuksien palvomista ja rikkoo näin Raamatun Jumalan 1. käskyä vastaan.- Anonyymi
✨ 2. Moos. 20:
10 käskyä:
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2.+Moos.+20:1&rnd=1763879992682
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8 Muista pyhittää lepopäivä.
9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13 Älä tapa.
14 Älä tee huorin.
15 Älä varasta.
16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
✨ 2. Moos. 20:
10 käskyä:
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2. Moos. 20:1&rnd=1763879992682
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8 Muista pyhittää lepopäivä.
9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13 Älä tapa.
14 Älä tee huorin.
15 Älä varasta.
16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
*Juu löytyy Raamatusta 5.Mooseksen kirja, 4:10 alkaen, kun tulivuoren Jumala sylkäisee parissa laavakivitaulussa.
- Anonyymi
Onko siis syntiä julistaa Raamattuun vedoten synniksi sellaista, mitä Raamatun kirjoituksiin ei ole kirjattu synniksi?
- Anonyymi
Eihän mikään ole syntiä, varsinkaan jos ei tunnista tai tunnusta itsestään syntiä.
Tarkoitatteko nuota ylläolevia käskyjä?
Ja kun kaikki ovat täydellisiä, missä on silloin synti?
Siis onko syntiä siellä, minkä tunnustaa synniksi.
Tämä maailma ihmisineen ei näe syntiä missään, joten lakkaako synti silloin olemasta?
Pois se! Sillä synnittömiä olemme vasta taivaassa. Emme lihoissamme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän mikään ole syntiä, varsinkaan jos ei tunnista tai tunnusta itsestään syntiä.
Tarkoitatteko nuota ylläolevia käskyjä?
Ja kun kaikki ovat täydellisiä, missä on silloin synti?
Siis onko syntiä siellä, minkä tunnustaa synniksi.
Tämä maailma ihmisineen ei näe syntiä missään, joten lakkaako synti silloin olemasta?
Pois se! Sillä synnittömiä olemme vasta taivaassa. Emme lihoissamme.Ja Jeesus opetti, että taivasten valtakunta on meidän ympärillä ja sisällisesti meissä Jumalan valtakuntana. Kuka on luonut sinun opissasi lihan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Jeesus opetti, että taivasten valtakunta on meidän ympärillä ja sisällisesti meissä Jumalan valtakuntana. Kuka on luonut sinun opissasi lihan?
Minun opissani lihan on luonut luovuudellaan Kaikkivaltias Isä Jumala. Täsmennän.
Tuo sama Isä, joka on Jeesuksen Isä. Isä Henki.
Ja tuo sama Isä Jumala istuimeltaan, joko armahtaa tai tuomitsee, kulloisellekin tekojensa ja ansioittensa mukaisesti.
En puhu sanalla perisynti. Kuitenkin kaikki ihmiset syntisiä ja Jumalan kirkkautta vaille.
Sillä lihoissamme elämme. Joko riivattuina tai vapaina riivaajista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun opissani lihan on luonut luovuudellaan Kaikkivaltias Isä Jumala. Täsmennän.
Tuo sama Isä, joka on Jeesuksen Isä. Isä Henki.
Ja tuo sama Isä Jumala istuimeltaan, joko armahtaa tai tuomitsee, kulloisellekin tekojensa ja ansioittensa mukaisesti.
En puhu sanalla perisynti. Kuitenkin kaikki ihmiset syntisiä ja Jumalan kirkkautta vaille.
Sillä lihoissamme elämme. Joko riivattuina tai vapaina riivaajista.Sekö, jonka Paavali kirosi kiroukseksi ja kidutti kuoliaaksi Jeesuksen nimeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekö, jonka Paavali kirosi kiroukseksi ja kidutti kuoliaaksi Jeesuksen nimeen?
Tämäkö loi sen lihan?
- Anonyymi
Ja edelleenkin synti on vain ihmisen sisäinen ominaisuus, kun Paavalin käskystä on perannut Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan pois.
Synti - kuten ilmiö nimeltä PERISYNTI - joka on petollisen Luojajumalan valhetarina luomiskertomuksesta - kertookin, että miten ihminen sai tuon ominaisuuden..
Synti ei ole teko.- Anonyymi
Eikö tappaminenkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tappaminenkaan?
Nythän tämä menee aina vaan kimurantimmaksi. Ei pysy erkkikään mukana mikä on syntiä ja mikä ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän tämä menee aina vaan kimurantimmaksi. Ei pysy erkkikään mukana mikä on syntiä ja mikä ei.
Juurihan sanoin - synti on ihmisen ominaisuus, ei teko.
Tästä tulee aina mieleen Lutherin sanat, kun tämä jutteli Paholaisen kanssa, ja kysyi, että oliko tämä varmasti merkinnyt hänen edellisen päivänkin suolikaasupaukuttelunsa syntilistaansa.
- Anonyymi
Hyvä kysymys, syntiä kun kuulemma voi jo olla se, että mitä raamatunkäännöstä lukee tai on lukematta.
Pesukoneen valunnoista, väärästä vaatetuksesta, kun sinulla on liian kiire pysähtyi jäädä sanaa, eivaan anteeksi Sanaa, joltain itsensä Tuomionpasuunaksi korottaneelta , kova-ääniseltä kirjoitushullulta aito_ehta_mölytoosalta.
Eeva kuylemma jo teki syntiä mutta mitä syntiä kun ei kukaan sitä tiedä. Moni puhuu omenapuusta ja siinä kasvaneesta omenasta mutta tahallaanhan sen ympärille jätettiin pystyttämättä piikkilanka-aita. Tahallaan houkuteltiin ihminen siitä syömään tai miten nyt tahansa sen kuvitellyn synnin kanssa nyt olikaan. Ehkäpä Eeva sen ohi kävellessään kiersi sen väärältä puolelta?! Jumala oli kaiken Luoja, synninkin!- Anonyymi
Kyllä, Paavalin petollisessa Luojajumalan tarinassa Jumalahan on ihan verraton tunari, kun joutuu kaikkivoipaisena syntymään ihmiseksikin, tekemään Paavalin avulla kidutusitsemurhan oman mokansa korjaamiseksi.
Mutta synti on kyllä Saatanan tontilla, eikä edes mokailevan Jumalan, koska se pelottelee helvetillä, jos ei palvo Jumalan kiroamista itselleen uhriksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, Paavalin petollisessa Luojajumalan tarinassa Jumalahan on ihan verraton tunari, kun joutuu kaikkivoipaisena syntymään ihmiseksikin, tekemään Paavalin avulla kidutusitsemurhan oman mokansa korjaamiseksi.
Mutta synti on kyllä Saatanan tontilla, eikä edes mokailevan Jumalan, koska se pelottelee helvetillä, jos ei palvo Jumalan kiroamista itselleen uhriksi.Siis palvo Jeesuksen Kristus nimeen uhrina - koko kristinuskon ydinsanoma.
- Anonyymi
Syntiä on kaikki se, mikä tulee Jumalan tahtoa vastaan. ✝️
- Anonyymi
Niin on, ja siksi juuri Paavali käyttää pelastuksen kohdalla sanaa PALVELLA, kun pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, ja siksi juuri Paavali käyttää pelastuksen kohdalla sanaa PALVELLA, kun pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia.
Ai niin Raamatun koodi - Paavalin tärkein kristinuskon oppikirje, kirje Roomalaisille ja luku 7 , kaksi viimeistä jaetta.
- Anonyymi
Onkin tärkeää tietää, että minkä Jumalan syntitahto ja miten Jumala on ne kertonut ja kenelle, ja mihin voi maksaa korvauksen ja miten, että riittääkö vain tosi Jumalan palvominen kirottuna, vai paljonko pitää maksaa tarvittaessa kirkolle lisää.
- Anonyymi
Kun ihminen tekee väärin ja ymmärtää sen ,siinä se synti on valmis ..Asia vain pitää ymmärtää !
- Anonyymi
Kenen mielestä tekee väärin? Monen vanhemman mielestä on varmasti erittäin väärin, jos tytär patsastelee alastonkuvillaan tienaamassa netissä.
- Anonyymi
Mitä kummaa kuvittelet ymmärtäväsi 'synti' sanalla?!
Katollisella kirkolla oli oikein pappi kehittelemässä syntejä, joita voi tehdä, kun maksoi rahaa kirkolle.
Tämä on se kohta - anekauppa - jonka Luther puhdisti luterilaisuutena, kun teki puhutun uskonpuhdistuksensa, ja joutui kirkonkiroukseen.
Paavalin ja kristinuskon tie Raamatun mukaan menee tuleen, katoliset puhuvat kiirastulesta - sama tuli on kristinuskossakin - ja katolliset pääsivät pois sieltä rahalla.
Nyt luterilaiset pääsevät pois vain yksin armosta, jos se Jumala tulee armosta pelastamaan, jota palvoo kirottuna uhrina Jeesuksen nimeen itsensä puolesta, kun Luther poisti anekaupan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kummaa kuvittelet ymmärtäväsi 'synti' sanalla?!
Katollisella kirkolla oli oikein pappi kehittelemässä syntejä, joita voi tehdä, kun maksoi rahaa kirkolle.
Tämä on se kohta - anekauppa - jonka Luther puhdisti luterilaisuutena, kun teki puhutun uskonpuhdistuksensa, ja joutui kirkonkiroukseen.
Paavalin ja kristinuskon tie Raamatun mukaan menee tuleen, katoliset puhuvat kiirastulesta - sama tuli on kristinuskossakin - ja katolliset pääsivät pois sieltä rahalla.
Nyt luterilaiset pääsevät pois vain yksin armosta, jos se Jumala tulee armosta pelastamaan, jota palvoo kirottuna uhrina Jeesuksen nimeen itsensä puolesta, kun Luther poisti anekaupan.Synti on siis perustunut vain bisnekseen. Ei muuhun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti on siis perustunut vain bisnekseen. Ei muuhun.
Ja kun papit vaativat vauvan hengen säästämisestä rahaa, siitäkin saatiin korvattava synti, kun uhraaminen oli Jumalan (puhuva Pedon kuva) määräys. Synti oli siis Jumalan määräyksen rikkomista, joka oli korvattava rahalla, jonka papit rahastivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun papit vaativat vauvan hengen säästämisestä rahaa, siitäkin saatiin korvattava synti, kun uhraaminen oli Jumalan (puhuva Pedon kuva) määräys. Synti oli siis Jumalan määräyksen rikkomista, joka oli korvattava rahalla, jonka papit rahastivat.
Näin papit kehittelivät jos jonkilaisia Jumalan määräyksiä synneiksi tienatakseen.
- Anonyymi
Syntiä on kaikki mikä satuttaa omaa sielua tai ketä tahansa lähimmäistä,oli se sitten luonto/eläin tai ihminen,tuttu tai tuntematon. Kaikki missä ei puhu pyyteetön Rakkaus.🤷♀️
- Anonyymi
Syntiä on kaikki missä noustaan toista lähimmäistä veljeä/siskoa vastaan. Kaikki missä tuomitaan ja tuomaroidaan.missä ylenkatsotaan ja oikeassaollaan. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntiä on kaikki missä noustaan toista lähimmäistä veljeä/siskoa vastaan. Kaikki missä tuomitaan ja tuomaroidaan.missä ylenkatsotaan ja oikeassaollaan. 🤷♀️
Te kehittelette ihan omia plörinöitä uskonnosta. Miksi sitten Jeesus kidutettiin syntien vuoksi kuoliaaksi, oliko hän tehnyt niin paljon syntiä?
- Anonyymi
Jos natsit olisivat voittaneet, niin kristinuskon sijalla voisi olla natsien ateistinen järjestelmä uskossaan antiikin traditioon perustuen arjalaisen rodun ylemmyyteen, jolla on oikeus ja jopa velvollisuuus evoluutioteoriata mukaillen hävittää heikot ja alemmat ihmisryhmät. Nykyistä kristinuskoon pohjautuvaa eurooppalaista yhteiskuntajärjestystä ei voi lainkaan pitää huonona järjestelmänä verrattuna myöskin ateistiseen äärimmäiseen julmuuteen pystyvään sosialistiseen järjestelmään.
- Anonyymi
Tuo ateistinen natsijärjestelmä uskonto onkin mielenkiintoinen, kun natsit itse olivat sionisti juutalaisia saadakseen oman valtion.
Sana holokausti tulee VT:sta ja tarkoittaa kokonaan poltettua uhria juutalaisuuden Jumalalle, puhuvalle pedon kuvalle, joka juutalaisuuteen perustuen on myös kristinuskon Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo ateistinen natsijärjestelmä uskonto onkin mielenkiintoinen, kun natsit itse olivat sionisti juutalaisia saadakseen oman valtion.
Sana holokausti tulee VT:sta ja tarkoittaa kokonaan poltettua uhria juutalaisuuden Jumalalle, puhuvalle pedon kuvalle, joka juutalaisuuteen perustuen on myös kristinuskon Jumala.Juutalaiset ovat tosi eteviä näissä himmelleiden rakentamisessa, ei ainoastaan kristinuskon himmelin- ei Luther heitä turhaan kehunut.
- Anonyymi
Eikö olekin mielenkiintoista, että se äärimmäiseen julmuuteen perustuva järjestelmä oli sionistien oma luomus, ja samalla luotiin EU, ja tuo järjestelmä on diktatuurilla Suomessa myös perustuslailla pakollinen. Minkähänlaisia julmuuksia vielä nähdäänkään?
Lyhyesti määriteltynä, syntiä on kaikki se, mikä vie Jumalasta poispäin.
Raamatussa on synniksi käännetty mm nämä kohdat_:
Agnoema, liukastuminen, kompastuminen, tarkoittaa vahingossa tehtyä pahaa.
Anomia, lain rikkominen.
Asebeia, aktiivinen toiminta Jumalaa vastaan.
Hamartia tarkoittaa ohiampumista tai osumattomuutta, kun epäonnistutaan tarkoittamalla hyvää, mutta sitten huomataan, että tehdäänkin pahaa.
Ofeilima merkitsee velkaa laiminlyömisestä, väärämielisyydestä, sopimuksen rikkomisesta tai muusta vastaavasta.
Parabasis viittaa lain rikkomiseen kiertämällä oikea.
Parakon tarkoittaa tottelemattomuutta, mutta viittaa myös väärin kuulemiseen.
Kun seksi ja seksuaalisuus keksittiin synniksi, siitä on tullut melkoinen aarreaitta niille, jotka sitten näitä tekosyntejä määrittelee.
Kuten äitini aikoinaan tuumasi piimää juodessaan ” Jos muori tietäisi, miten hyvältä tämä maistuu, se olisi varmasti syntiä”. :D- Anonyymi
Saldosi parissa vuodessa:
Aloituksia
3
Kommenttia
19 004
Ajattele minkä ajan käytät tällä palstalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksia
3
Kommenttia
19 004
Ajattele minkä ajan käytät tällä palstalla.Etenkin palsta-asukki-aito_laisen olisi hyvä ajatella.
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksia
3
Kommenttia
19 004
Ajattele minkä ajan käytät tällä palstalla."Ajattele minkä ajan käytät tällä palstalla."
Kun tässä keskustellaan synnistä, niin yritätkö vääntää tuota jotenkin siihen suuntaan?
Niin, vietän välillä aikaa ja välillä ne. Muilla palstoilla en ole ja muu sosiaalinen media jää vähemmälle kommentoinnille.
Kun ei enää pääse eri rientoihin mukaan kuten ennen, tämä on ollut aika kiva paikka pysyä ajan tasalla siitä, mitä etenkin kristittyjen maailmassa liikkuu.
- Anonyymi
Rahapelit on kielletty. Tv.n katsominen on kielletty mutta miksi tietokoneen näytön katsominen on sallittu? Sehän on selvästi pahempi synnin (pirun silmä) pesä.
- Anonyymi
"Synti" on sana, joka 2000 vuotta vanhan Raamatun tekstien mukaan kehitettiin Mooseksen suulla puhuvan juutalaisuuden Tulivuorijumalan kiristämiseen, kun tämä keräsi hyötyä Salomon papeille kansalaisten kiristämisellä.
Tästä se periytyi bisnesidea katolisuuteen.
Katolisuudessa on oikein pappi, joka kehitti erilaisia syntejä, kuten neitsyt Marian raiskaaminen, jotka sai sitten anteeksi, kun maksoi Vatiikanille, ja näin kerättiin kirkolle varoja.- Anonyymi
Martti Luther oli niin tosikko, että häntä sieppasi tämä idea, ja hän naulasi 95 teesiänsä katolisen kirkon oveen, tätä anekaupaksi kutsuttua toimintaa vastaan, ja joutui paavin määräämänä kirkon kiroukseen.
Tästä syntyi luterilaisuus - helvetistäkään ei enää pääse pois maksamalla luterilaiselle kirkolle, mihin juutalaisen Paavalin opilla Raamatun mukaan joutuu, vaan vain yksin armosta, jos Jeesuksen nimeen kirottuna uhrina palvomasi Jumala tulee sinut pelastamaan.
Terveisin Martti Luther - totuuden ja oikeudenmukaisuuden puolustaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Martti Luther oli niin tosikko, että häntä sieppasi tämä idea, ja hän naulasi 95 teesiänsä katolisen kirkon oveen, tätä anekaupaksi kutsuttua toimintaa vastaan, ja joutui paavin määräämänä kirkon kiroukseen.
Tästä syntyi luterilaisuus - helvetistäkään ei enää pääse pois maksamalla luterilaiselle kirkolle, mihin juutalaisen Paavalin opilla Raamatun mukaan joutuu, vaan vain yksin armosta, jos Jeesuksen nimeen kirottuna uhrina palvomasi Jumala tulee sinut pelastamaan.
Terveisin Martti Luther - totuuden ja oikeudenmukaisuuden puolustaja.Ja näkyi olevan jo edelläkin. Onko teille täysin mahdoton käsite sellainen asia maailmassa kuin TIETO?
On olemassa asioita, jotka ovat TIETOA, eivät mielipiteitä.
Kuten lusikka, haarukka, auto, polkupyörä.
Sellainen sana on myös SYNTI, ja mihin se on keksitty ja kehitetty muinoin.
Se ei ole nykyaikainen termi, vaan tulee sieltä tuhansien vuosien takaa, kun pelättii mölisevää tulivuorijumalaa, jota papit käyttivät typerien ihmisten pelottelulla hyväkseen muka Jumalana saadakseen itselleen hyötyä.
Siitä on jo ainakin 3000 vuotta aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näkyi olevan jo edelläkin. Onko teille täysin mahdoton käsite sellainen asia maailmassa kuin TIETO?
On olemassa asioita, jotka ovat TIETOA, eivät mielipiteitä.
Kuten lusikka, haarukka, auto, polkupyörä.
Sellainen sana on myös SYNTI, ja mihin se on keksitty ja kehitetty muinoin.
Se ei ole nykyaikainen termi, vaan tulee sieltä tuhansien vuosien takaa, kun pelättii mölisevää tulivuorijumalaa, jota papit käyttivät typerien ihmisten pelottelulla hyväkseen muka Jumalana saadakseen itselleen hyötyä.
Siitä on jo ainakin 3000 vuotta aikaa.Lisäystä - jos oikein kovasti toivoisin ihmettä, niin saisinkohan - kuin ihmeen kaupalla - teidät kokemaan odotetun tempauksen, ja lentämään raketilla kuuhun?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - jos oikein kovasti toivoisin ihmettä, niin saisinkohan - kuin ihmeen kaupalla - teidät kokemaan odotetun tempauksen, ja lentämään raketilla kuuhun?!
Luoja, että olen väsynyt tähän idiotismiin, jota viisaampi oli Jeesuskin jo 2000 vuotta sitten, eikä todellakaan opettanut sanaakaan juutalaisten kiristyksen syntiopista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luoja, että olen väsynyt tähän idiotismiin, jota viisaampi oli Jeesuskin jo 2000 vuotta sitten, eikä todellakaan opettanut sanaakaan juutalaisten kiristyksen syntiopista.
Miten helvetin perhana ihmiset voivat olla vielä vuonna 2025 älyllisesti näin alhaisella tasolla.
- Anonyymi
Luterilaisuus itsessään on syntiä sillä se on kapinaa Jumalaa ja ainoaa oikeaa kirkkoa vastaan.
- Anonyymi
No, Lutherilla nyt paloi juutalaisiin hihat, kun pistivät kaikki uskovaiset pahuudella kumartanaan puhuvaa Pedon kuvaa Jumalanaan, ja myymään sielunsa Paholaiselle. Olisi minullakin Lutherina palanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, Lutherilla nyt paloi juutalaisiin hihat, kun pistivät kaikki uskovaiset pahuudella kumartanaan puhuvaa Pedon kuvaa Jumalanaan, ja myymään sielunsa Paholaiselle. Olisi minullakin Lutherina palanut.
Ymmärrän häntä kyllä oikein hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän häntä kyllä oikein hyvin.
Tottakai. Jumala ei antanut ihmisille kuin uskon. Saatana puolestaan antoi ihmisille tiedon ja ymmärryksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai. Jumala ei antanut ihmisille kuin uskon. Saatana puolestaan antoi ihmisille tiedon ja ymmärryksen.
Erikoisen Jumalan luomus olet, jonka kuvaksi ihminen luomiskertomuksen mukaan tuli? Ei kai vaan paratiisissa ollut Saatana ollut luojasi, kun näin käännät pelikentän?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoisen Jumalan luomus olet, jonka kuvaksi ihminen luomiskertomuksen mukaan tuli? Ei kai vaan paratiisissa ollut Saatana ollut luojasi, kun näin käännät pelikentän?!
Paratiisissa Jumala kielsi ihmisiltä tiedon jonka Saatana sitten antoi. Ymmärrys seurasi heti perässä kun valkeni että tiedolla on hintansa.
- Anonyymi
Tosikristitylle syntiä on kaikki, mikä tuntuu synnille.
- Anonyymi
Unohdit täsmentää että kyse tietenkin aina toisten ihmisten tekemisistä. Tosiuskovahan ei koskaan tee syntiä. Ainakaan omasta mielestään. Ja täytyy muistaa että Jumala on ehdollistettu olemaan aina samaa mieltä tosiuskovan kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit täsmentää että kyse tietenkin aina toisten ihmisten tekemisistä. Tosiuskovahan ei koskaan tee syntiä. Ainakaan omasta mielestään. Ja täytyy muistaa että Jumala on ehdollistettu olemaan aina samaa mieltä tosiuskovan kanssa.
Tosi uskova on - Roomalaiskirje 7 luku, kaksi viimmeistä jaetta - kristinuskolla edelleenkin PELASTUNUT PALVELEMAAN LIHALLA SYNNIN LAKIA.
Oletteko te kaikki lukukyvyttömiä ja aivottomia idiootteja?
- Anonyymi
Epärehelliyys ja epäaitous on syntiä. Ei siihen kuole, mutta elämänilo katoaa. Asia korjaantuu kun pyrkii siihen mikä on totta ja mikä tuntuu hyvältä. Sitten on synnistä vapaa. Synnin saa jättää "tietyille" uskovaisille.
- Anonyymi
No mitä mieltä olet siitä, että Jeesus tapettiin koko syntiopin vastustamisesta, kun sanoi sen jumaluutta Saatanaksi, ja te hoette täällä syntiä?
Miettikääs hetki välillä Raamatunkin mukaan, miksi näitä sanotaan synniksi:
Raamatussa on synniksi käännetty mm nämä kohdat_:
Agnoema, liukastuminen, kompastuminen, tarkoittaa vahingossa tehtyä pahaa.
Anomia, lain rikkominen.
Asebeia, aktiivinen toiminta Jumalaa vastaan.
Hamartia tarkoittaa ohiampumista tai osumattomuutta, kun epäonnistutaan tarkoittamalla hyvää, mutta sitten huomataan, että tehdäänkin pahaa.
Ofeilima merkitsee velkaa laiminlyömisestä, väärämielisyydestä, sopimuksen rikkomisesta tai muusta vastaavasta.
Parabasis viittaa lain rikkomiseen kiertämällä oikea.
Parakon tarkoittaa tottelemattomuutta, mutta viittaa myös väärin kuulemiseen- Anonyymi
Taidat olla pinkkimummo?
- Anonyymi
Aikansa kutakin,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2539454Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu1527702K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1525281Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1524963PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *584670Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko1054350Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1294173- 1681988
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91869Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2901646