Hyvä buddy-love,
Me kaikki suremme vielä rakkaan Pöllö-livemme ja oman Palstapöllömme poismenoa. Tämä valloittava lintupersoona toi päiviimme jännitystä, huolta ja sydämen sulamisonnettomuuksia.
Rakas Palstapöllö: Requiescat in pace. 🙏
Olemme kaikki tietoisia myös siitä, että "ongelmatilannettasi" kuvaava viestiketju on vahvana kandidaattina ehdolle vuoden 2025 parhaaksi Sinkut-palstan ketjuksi.
Minulla, Palstapöllön Virallisella Suojelupyhimyksellä, on sinulle toive:
Voisitkohan jatkaa live-seurantaasi seuraavaksi jonkin laitteen parissa? Se lohduttaisi meitä kaikkia! Kirjoitit pöllöketjuun niin paljastavan kommentin sähköalan osaamisestasi, että minä vallan innostuin!
"Tuossa on todennäköisesti hengenvaarallinen kytkentä, sillä ilmeisesti vaihe on kytketty maadoitusliuskoihin."
(https://keskustelu.suomi24.fi/t/19166075/tuli-pieni-ongelmatilanne#comment-138746509)
Laite-live voisi luonnollisesti koskea vain sellaisia toimenpiteitä, joiden tekemiseen sinulla on tarvittava taito ja lainmukainen oikeus. Työturvallisuudesta on huolehdittava asianmukaisella tavalla.
Mutta Laite-live auttaisi meitä kaikkia toipumaan Pöllö-liven äkillisestä ja traagisesta päättymisestä! 😍
Ystävällisesti,
Palstapöllöä syvästi kaivaten,
🦄
Yxärin ehdotus buddy-lovelle
28
275
Vastaukset
- Anonyymi
Pöllö menehtyi silti hyvissä käsissä ja se tiesi sen. Se ei joutunut sentään menehtymään ulkona pakkasessa ypöyksin. Ja ei joutunut enempää kärsimään koska ilmiselvästi sitä vaivasi jokin. Mistäs sitä tietää?
Jokin sairaus tai onnettomuus mahdollisesti taustalla. Jokin isompi pöllölajin yksilön hyökkäys on myös mahdollinen. Ehkä kanahaukka, sillä se pystyy nappaamaan jopa variksia.
Itsekin olen todistanut luonnon raakuutta, kun kaupunkiympäristössä näin variksen nokkivan elävää mutta huonovointista pulua. Yritin hätistää variksen pois kunnes tajusin nopeasti että parempi ehkä vain antaa olla. Se olisi ollut vain pulun kärsimyksen pitkittämistä.
Niin julmalta kuin se kuulostaakin, objektiivisesti katsottuna minun olisi varmaan kannattanut päättää pulun päivät itse. Tai sitten soittaa johonkin eläinsuojeluyhdistykseen. Vastaavia tapauksia lienee luonnossa pilvin pimein, niitä ei vain useimmiten näe. Luonto toimii raa'asti.Olisi se varis voinut tietysti ampua tai vääntää niskat nurin, jos sillä olisi siihin kyvyt. Hellempi eutanasia. Muttei sillä ole kykyjä. Ihmisellä on ja silti se valitsee usein sen julmimman, kitumisen ja kiduttamisen. Antaa sen kärsiä.
Se ei käy järkeen, miksi.
Jasu- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Olisi se varis voinut tietysti ampua tai vääntää niskat nurin, jos sillä olisi siihin kyvyt. Hellempi eutanasia. Muttei sillä ole kykyjä. Ihmisellä on ja silti se valitsee usein sen julmimman, kitumisen ja kiduttamisen. Antaa sen kärsiä.
Se ei käy järkeen, miksi.
JasuKai se kuuluu ihmisluontoon. Gladiaattorikisat ja kaikki. Pääsyy urheilutapahtumiin menemiselle on että kansa näkee kuinka joku urheilija loukkaantuu ja kärsii. Lisäksi siellä esiintyy kiihottamista kansanryhmää kohtaan. Aggressioiden ja patoutumien eräänlaista purkamista.
Anonyymi kirjoitti:
Kai se kuuluu ihmisluontoon. Gladiaattorikisat ja kaikki. Pääsyy urheilutapahtumiin menemiselle on että kansa näkee kuinka joku urheilija loukkaantuu ja kärsii. Lisäksi siellä esiintyy kiihottamista kansanryhmää kohtaan. Aggressioiden ja patoutumien eräänlaista purkamista.
Ihminen on vaikea olento monessa määrin, mutta tuon väkivallan suhteen ja siitä saatavan ilon, hurmoksen mitä kullekin suhteen vaarallinen kaikille. Kai se on yksi tapa harventaa populaa, synnyttää joukkoon aggressiivisia ja arvaamattomia luonteenlaatuja. Herkkiä valitsemaan väkivallan järjen sijaan.
Ehkä sillekin on olemassa "tarkoitus", vaikka se sekopäiselle tuntuukin.
Jasu
- Anonyymi
Raijasit pöllön sitte kaatikselle? ;)
-sivusta- Anonyymi
Jos maa on jäässä niin pakkohan se on maatuviin jätteisiin laittaa. Tai polttaa. Pitääkö tästäkin tehdä numero?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos maa on jäässä niin pakkohan se on maatuviin jätteisiin laittaa. Tai polttaa. Pitääkö tästäkin tehdä numero?
Jos niskat menee nurin ihan ilman pöllöjä tai sen salakuljettajiaki, ni todellakin pitää. ;)
-amorinpostinnuoli
Tänä iltana Funeau lupasi juoda viiniä.
Siinä olisi seurattavaa.- Anonyymi
Funeau-live -- vai död?
- Anonyymi
Ai "viimeinen ehtoollinen ennen ripittäytymistä"? -sivu
Anonyymi kirjoitti:
Funeau-live -- vai död?
Kyllä se on live.
Yleisölle suunnattu prompteri kertoo pitääkö nauraa vai hihittää.- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Kyllä se on live.
Yleisölle suunnattu prompteri kertoo pitääkö nauraa vai hihittää.Siis lippuostoksille matka käy! Vai onnistuuko vaan soittamalla?
-noeipätietenkään
- Anonyymi
Jäihän tänne kuitenkin monta harakkaa (naaras) ja pullasorsaa (uros).
>simiti<- Anonyymi
Ja yksi joutsen. ☝️
Mikkojuhan sanoi minua joutseneksi!
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja yksi joutsen. ☝️
Mikkojuhan sanoi minua joutseneksi!
🦄Miksi Mikkojuhan ei kehunut miehiä?
Eikö hän olekaan ihmisrakas?
Naisia on vain lirkutellut.
Ja naiset ahmien nieli kaikki latteudet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Mikkojuhan ei kehunut miehiä?
Ja naiset ahmien nieli kaikki latteudet.Pahoittelut varaslähdöstä.
Siksi, että kukaan mies ei koskaan pyytänyt häneltä kehuja. Hän olisi varmasti kehunut miehiä, jos he olisivat sitä pyytäneet.
En tiedä mihin viittaat lirkuttelulla. Kohteliaisuus ei ole lirkuttelua.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Miksi Mikkojuhan ei kehunut miehiä?
Ja naiset ahmien nieli kaikki latteudet.Eihän me miehetkään hänelle niin kilttejä ollu. Mäkin piruilin hänelle siitä asemaravintolasta. No eihän hän mitenkään oo voinu tietää niistä traumoista mitä toi Hämeenlinnan asema on mulle aiheuttanu. Siks ois hyvä päästä pyytän anteeks, mutta eipä oo mahdollisuutta suotu.
Mutta olihan se kamala vihree väritys ja ne kauheet heitto ovet.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahoittelut varaslähdöstä.
Siksi, että kukaan mies ei koskaan pyytänyt häneltä kehuja. Hän olisi varmasti kehunut miehiä, jos he olisivat sitä pyytäneet.
En tiedä mihin viittaat lirkuttelulla. Kohteliaisuus ei ole lirkuttelua.
🦄On varmasti kurjaa, jos joutuu kerjäämään kohteliaisuuksia.
Yleensä sellaiset naiset ovat jääneet huomiotta parisuhteessa ja ovat helposti hyväksikäytettävissä.
En väitä, että tämä liittyisi sinuun. Ihan yleisesti ajattelen nöyryytettyjä naisia.
Naisia jotka nousevat barrikadeille julistamaan feminismiä, vaikka todellinen syy tyytymättömyyteen on joku muu.
kohteliaisuudella 🧸 Anonyymi kirjoitti:
On varmasti kurjaa, jos joutuu kerjäämään kohteliaisuuksia.
Yleensä sellaiset naiset ovat jääneet huomiotta parisuhteessa ja ovat helposti hyväksikäytettävissä.
En väitä, että tämä liittyisi sinuun. Ihan yleisesti ajattelen nöyryytettyjä naisia.
Naisia jotka nousevat barrikadeille julistamaan feminismiä, vaikka todellinen syy tyytymättömyyteen on joku muu.
kohteliaisuudella 🧸Onhan feminismi tärkeä asia.
Kyllä minuakin ketuttaisi jos joku toinen saa samasta työstä enemmän palkkaa.
Hirveetä olis myös se, jos olis pakko käyttää rintaliivejä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On varmasti kurjaa, jos joutuu kerjäämään kohteliaisuuksia.
kohteliaisuudella 🧸Kiitos hyvistä huomioista. Olen helposti hyväksikäytettävissä, koska olen sinisilmäinen.
Saan kyllä paljon huomiota parisuhteessa, ja mies varmasti tekee kaikkensa, mutta huomionkaipuuni on pohjaton, eikä sellaisen täyttämistä voi koskaan sälyttää yhdelle ihmiselle.
Oma lähestymistapani feminismiin on hyvin käytännönläheinen: vähemmän sanoja, enemmän tekoja. Eikä sanaa "feminismi" tarvitse koskaan käyttää palstan ulkopuolella. Se on turhaa.
Mitäs kohteliaisuuksia sinulla olisi minulle? 😛 Ei, ei tunnu kurjalta pyytää tätä. Tuntuu hyvältä. 🤭
🦄 - Anonyymi
Turhis kirjoitti:
Onhan feminismi tärkeä asia.
Kyllä minuakin ketuttaisi jos joku toinen saa samasta työstä enemmän palkkaa.
Hirveetä olis myös se, jos olis pakko käyttää rintaliivejä.Vaikka ihmiset tekisivät samaa työtä, heillä on aina erilainen koulutus ja kokemustausta ja erilaiset verkostot. Yksityisellä sektorilla palkan voi neuvotella työehtosopimuksen minimitasoa korkeammalle. Kysyntä ja tarjontahan sen määrää, millaisella palkalla kukakin palkataan. Siinä mielessä en ymmärrä, miten pelkkä työn luonne voisi olla ainoa palkan peruste. Lisäksi tulevat vielä mahdolliset provisiot, bonukset ja muut tulospalkkiot, jotka perustuvat suoritukseen.
En itse ole yksityisellä sektorilla työskennellessäni koskaan saanut työehtosopimuksen mukaista palkkaa vaan aina sitä korkeampaa. Olen perustellut korkeamman palkan ja saanut sen, ja joskus sellaista on ihan tarjottukin minulle. Jos rekryssä on mukana välitysfirma, joka neuvottelee palkan, tilanne on vielä parempi: joku muu neuvottelee pyytämäni palkan minulle, ja heillä on itsellään myös intressi onnistua neuvottelussa.
Ilman rintaliivejä on epämukava fiilis, jos boobsit ovat heiluvaiset. Mutta kukaan ei pakota ketään käyttämään rintsikoita. Eivät ne aina ole mikään yhteiskunnallinen statement. 😁
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Kiitos hyvistä huomioista. Olen helposti hyväksikäytettävissä, koska olen sinisilmäinen.
Saan kyllä paljon huomiota parisuhteessa, ja mies varmasti tekee kaikkensa, mutta huomionkaipuuni on pohjaton, eikä sellaisen täyttämistä voi koskaan sälyttää yhdelle ihmiselle.
Oma lähestymistapani feminismiin on hyvin käytännönläheinen: vähemmän sanoja, enemmän tekoja. Eikä sanaa "feminismi" tarvitse koskaan käyttää palstan ulkopuolella. Se on turhaa.
Mitäs kohteliaisuuksia sinulla olisi minulle? 😛 Ei, ei tunnu kurjalta pyytää tätä. Tuntuu hyvältä. 🤭
🦄No, olen ihaillut kykyäsi kirjoittaa selkeästi ja ytimekkäästi.
Erityisesti silloin kun puhutaan filosofiasta tai muista vaikeaselkoisista aiheista.
Itseltäni tuo kyky puuttuu.
Sanoissani on enemmän tunnetta kuin informaatiota.
Enempää ei tänään heru.😊- Anonyymi
Turhis kirjoitti:
No, olen ihaillut kykyäsi kirjoittaa selkeästi ja ytimekkäästi.
Erityisesti silloin kun puhutaan filosofiasta tai muista vaikeaselkoisista aiheista.
Itseltäni tuo kyky puuttuu.
Sanoissani on enemmän tunnetta kuin informaatiota.
Enempää ei tänään heru.😊Kiitos!
Se kyky ei puutu sinulta myöskään. 🤭 Sanon tämän nyt ihan kohteliaisuudesta, mutta et ole myöskään huonolla tavalla tunteellinen.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos!
Se kyky ei puutu sinulta myöskään. 🤭 Sanon tämän nyt ihan kohteliaisuudesta, mutta et ole myöskään huonolla tavalla tunteellinen.
🦄'Kohteliaisuudella', ei 'kohteliaisuudesta'. Siis että toteamus oli tarkoitettu kohteliaaksi, ei epäkohteliaaksi.
Autocorrectini oli taas virkaintoinen ja muutti adessiivin elatiiviksi. 😐
🦄
- Anonyymi
Miksi minua ei kehuta, vaikka olen onnettomuudesta huolimatta edelleen viisain ja voimakkain mies palstalla?
Tai ei mua tarvi kehua. Teen vtu senkin ihan yksin. Prk!
>simiti<- Anonyymi
jos olisit feministi niin saisit kehuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos olisit feministi niin saisit kehuja.
Sinä taas vaikutat inceliltä. Sori siitä.
>simiti<
Tilanteesta johtuen, havaitsen olevani melko apea.
Mutta ehdotuksesi on motivoiva, joten se lähtee toteutukseen.
Tosin ensin pitää korjata lämmitystä, sillä siihen liittyvässä laitteessa on nyt vika.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1114669Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1734415Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.951789- 4031671
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a331433Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann61129Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3561127- 611010
- 67989
- 92958