Kissa kiikutti lähipuskasta pienen pöllön (ilmeisesti helmipöllö).
Siististi kanniskeli, eikä ole reikiä.
Apaattinen otus ja kun vein sitä oksalle, niin se ei pistänyt yhtään vastaan.
Ei jaksa lentää ja siksi kissa sen todennäköisesti kiinnikin sai.
Ei siis pysynyt oksalla, vaan tippui maahan.
Nyt se on kylpyhuoneessa kinkkuviipaleen kanssa, mutta ei näytä kelpaavan, vaikka taitaa olla nälkiintynyt (ainakin se on kovin kevyt), tai jotain muuta vikaa.
Mitähän tuolle tekisi.
Odotellaan nyt, ehkä se piristyy...
Kissalle on kerrottu, ettei lintuja saa syödä ja se sopimus on yleensä pitänyt, mutta ehkä pöllö ei ole sen mielestä lintu, vaan jotain muuta. Eikä se siihen enää koskenut, kun kerroin, ettei pöllöjäkään syödä.
Hiiriä ja myyriä se jahtaa ihan tehokkaasti ja siitä sitä aina kehutaan.
Tuli pieni ongelmatilanne
134
830
Vastaukset
- Anonyymi
Vie se kunnan eläinlääkärille , se voi olla kyllä shokissa. Se lähtee mutta lentää sitten päin seiniä
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Onkohan täällä enää edes sellaista, sillä kaikkea on supistettu.
No sepä🥺itse soitin pienestä joutsenesta syksyllä eläinten suojelu järjestölle. Niitä vapaaehtosia alkaa vaan olla niin vähän myös.
- Anonyymi
Olisit kehunut kissaa se teki mitä kissan kuuluukin tehdä
- Anonyymi
Aina ihmetellyt näitä eläinrääkkäyksestä nauttivia ihmisiä. Luonnossa on eri tilanne ja olosuhteet. Kukaan normaali ihminen ei nauti eläimen kärsimyksestä.
- Anonyymi
https://youtube.com/shorts/EBoQoI7OfPI?si=G_vH4sd683p7lU89
Olet kyllä melkonen velho😂
Sähän saat siitä lemmikin❤️Mukava otus olisi, mutta ei se taida osata olla kuin tuolla pihalla ja kaukana ihmisistä (ja todennäköisesti nyt myös kauempana kissoista).
- Anonyymi
Pöllö!
No siis mä olen jo ikivanha, mutta ei nyt pöllönpoikasta kissa koskaan ole kotiin kuljettanut.
Pois meistä.
(naurua) - Anonyymi
Söiskö se niitä kalastuksessa käytettäviä toukkia?
Ei liikaa.
Vilma - Anonyymi
Voimat taitavat olla vähissä. 🥺
Ei hätää, olen katsonut kymmeniä videoita siitä, miten nämä tilanteet ratkeavat.
1. Tuo lintu pois kylppristä ja ota se syliin. Vaikka ihminen on sille shokki, yksinäisyys vieraassa ympäristössä on vielä isompi shokki. 😍🦉
2. Pidä lintu lämpimänä, mutta älä kiedo sitä mihinkään pakettiin, jotta se saa verrytellä siipiään sitten, kun siihen pystyy. Sylissä + jokin kevyt vaate päälle peitoksi heitettynä on hyvä. (Muista että linnut kakkivat.)
3. Nesteytys on tärkeintä. Yritä saada lintu juomaan vettä hieman. Pienellä lusikalla, ruiskulla tai muuten mielikuvitusta käyttäen. Varo ettei mene henkitorveen.
4. Pilko kinkku noin 5 mm x 5 mm siivuiksi ja syötä niitä linnulle käsin. Ei sitä kinkkua, joka on jo pilaantunut kylppärissä! Tuoretta kinkkua. ☺️
Kerro kuinka kävi! 😛
🦄- Anonyymi
Ei suolaa linnuille!
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suolaa linnuille!
VilmaOlet oikeassa. Mitä ehdotat kinkun tilalle? Pähkinöitä murskeena?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa. Mitä ehdotat kinkun tilalle? Pähkinöitä murskeena?
🦄22:15
Pähkinöitä linnut syövät, mutta pöllöllä on kumma nokka. Pitäiskö auttaa?
Auringonkukan siemeniä.
Mato vois olla kiva.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
22:15
Auringonkukan siemeniä.
Mato vois olla kiva.
VilmaNyt on marraskuu, ja onkimatoja voi olla vaikea saada kaupoista tähän aikaan päivästä.
Suolattomat pähkinät ovat ehkä todennäköisintä, mitä buddy-lovelta voisi löytyä.
Miksi hän ei jo vastaa?! 🥺 Olen huolissani pikku pöllöstä!
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on marraskuu, ja onkimatoja voi olla vaikea saada kaupoista tähän aikaan päivästä.
Suolattomat pähkinät ovat ehkä todennäköisintä, mitä buddy-lovelta voisi löytyä.
🦄Eihän pöllö ole mikään siemensyöjä. Raakaa jauhelihaa tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän pöllö ole mikään siemensyöjä. Raakaa jauhelihaa tms.
Oletan, ettei buddy lovella ole jauhelihaa juuri nyt, koska hän turvautui kinkkuun.
Arvoisat kommentoijat. Nyt ei ole kyse siitä, mitä pöllö tyypillisesti syö, vaan siitä, mitä sellaista buddy-lovella on saatavillaa, jota pöllö voisi turvallisesti syödä.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Oletan, ettei buddy lovella ole jauhelihaa juuri nyt, koska hän turvautui kinkkuun.
Arvoisat kommentoijat. Nyt ei ole kyse siitä, mitä pöllö tyypillisesti syö, vaan siitä, mitä sellaista buddy-lovella on saatavillaa, jota pöllö voisi turvallisesti syödä.
🦄Suklaata?
- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Suklaata?
Suklaassa on teobromiinia, joka voi olla vaarallista. En antaisi suklaata pöllölle.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Nyt on marraskuu, ja onkimatoja voi olla vaikea saada kaupoista tähän aikaan päivästä.
🦄Jauhelihaa on jo sulamassa.
On se jo virkeämpi otus ja roikkuu ammeessa suihkuletkun päällä.
Mutta on siinä näköjään haava jossain, sillä ammeen pohjalla on hiukan verta.
Todennäköisesti tulee kuitenkin kuntoon, sillä siivet vaikuttavat toimivilta.Anonyymi kirjoitti:
🦄Pakkasessa on kaikenlaista, muttei sentään pakastettuja hiiriä.
Eli jauhelihaa on luvassa.Gattino kirjoitti:
Suklaata?
Miten voit olettaa, että täällä olisi suklaata, sillä sehän hupenee aivan huomaamatta itsekseen.
(no on sitä silti, sillä olen yrittänyt syödä muutakin kuin keksejä ja suklaata)- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Jauhelihaa on jo sulamassa.
Todennäköisesti tulee kuitenkin kuntoon, sillä siivet vaikuttavat toimivilta.Ai ai ai. 🥺
Kai otat sen viereesi yöksi? 🥺
Kuolisin heti, jos olisin pieni pöllö, ja joku "pöllö" jättäisi minut kylpyhuoneeseen yksin! 😢
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Ai ai ai. 🥺
Kai otat sen viereesi yöksi? 🥺
Kuolisin heti, jos olisin pieni pöllö, ja joku "pöllö" jättäisi minut kylpyhuoneeseen yksin! 😢
🦄Siellä se on edelleen suihkuletkun päällä.
Kävin pesemässä hampaat (omani, sillä pöllöllä ei edes ole) ja siellä se vahti mitä minulla on tekeillä.
Pidin sille muutaman kerran pu-pu-pu-ääntä ja se ryhtyi räpyttelemään silmiään.
Kyllä se siellä viihtyy ja sillä on vesiastia vieressä, jos tulee jano.
Huomenna testaan sitä jauhelihan jakelua ja katsotaan nyt missä kunnoss on jo silloin muutenkin.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Siellä se on edelleen suihkuletkun päällä.
Kävin pesemässä hampaat (omani, sillä pöllöllä ei edes ole) ja siellä se vahti mitä minulla on tekeillä.
Pidin sille muutaman kerran pu-pu-pu-ääntä ja se ryhtyi räpyttelemään silmiään.
Kyllä se siellä viihtyy ja sillä on vesiastia vieressä, jos tulee jano.
Huomenna testaan sitä jauhelihan jakelua ja katsotaan nyt missä kunnoss on jo silloin muutenkin.No niin. ☺️ Kuulostaa hyvältä. Hyvää yötä pöllölle ja sinulle, ja palaamme taas huomenna Buddy-Loven Pöllö-Liven pariin. 😛🦉
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Taidat olla kovin nuori. Pöllölle ei kelpaa mikään korvike ja eines; raaka liha on ainoa vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän pöllö ole mikään siemensyöjä. Raakaa jauhelihaa tms.
Juu, kasvis syöjät antas pöllölle varmaan kaalia tai hedelmiä.
Sitten ihmettelisivät, kun ei pöllö toivu, vaan pöllön voimat ehtyy.
Pöllö on lihansyöjä ja jauheliha on pöllölle sopivaa elvytys safkaa, ei
sitä paistettuna tarjota, vaan raakana. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
22:15
Auringonkukan siemeniä.
Mato vois olla kiva.
Vilmatoivottavasti vaan vitsailette ettekä ole noin tyhmiä todellisuudessa.
pöllö syö hiiriä. - AnonyymiUUSI
Gattino kirjoitti:
Suklaata?
Kuumaa kahvia, sokeria ja kermaa sekaan?
- AnonyymiUUSI
buddy-love kirjoitti:
Jauhelihaa on jo sulamassa.
Todennäköisesti tulee kuitenkin kuntoon, sillä siivet vaikuttavat toimivilta.jos kissan hampaat osuneet verisuoneen niin voi olla sisäinen verenvuoto, päällepäin tulee vain tippa pistokohdasta. kissa todennäköisesti napannut pöllön hiiren kimpusta, pöllö ei halua luovuttaa saalistaan ja paeta koska sen henki riippuu siitä saaliista pakkas-yönä.
toki voi olla että pöllö oli jo heikentynyt ja vain istuskeli pihalla, niiden menestyminen riippuu täysin siitä onko hyvä hiirivuosi.
Pöllön???
No gise, se joka eli 19 vuotiaaksi. Niin kaikenlaista toi hiirtä ja myyrää. Mutta ei pöllöö. Aika erkoista, jos pöllön ois tuonu.
Jotain variksiakin täällä oli. Olivat nokkineet gisee selkään ja päähän.Hyvä huomio. Nyt kun katoin. Niin eihän se oo kun jotain 60 grammaa. Mä kun oon luullu, että pöllöt on isoja. Vaikka ei toi kovin laajalle oo levinny. Aika kapeella vyöhykkeellä läpi venäjän ja pohjoismaissa, baltiassa. Mutta ei enää tanskassa ja keski euroopassakin vaan vuoristoalueilla.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Hyvä huomio. Nyt kun katoin. Niin eihän se oo kun jotain 60 grammaa. Mä kun oon luullu, että pöllöt on isoja. Vaikka ei toi kovin laajalle oo levinny. Aika kapeella vyöhykkeellä läpi venäjän ja pohjoismaissa, baltiassa. Mutta ei enää tanskassa ja keski euroopassakin vaan vuoristoalueilla.
Mä kirjoitin, että se voisi olla hiiripöllö, mikä lienee pienin.
Vilma
Joku teräväpää poisti??? Anonyymi kirjoitti:
Mä kirjoitin, että se voisi olla hiiripöllö, mikä lienee pienin.
Vilma
Joku teräväpää poisti???Helmipöllö on tähän mennessä paras arvaus.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Helmipöllö on tähän mennessä paras arvaus.
Pienin pöllö on varpuspöllö. Miten kirjoitinkin pieleen.
Vilma
Olen joskus kouluikäisenä nähnyt sellaisen koivun oksalla. Söpö.
- Anonyymi
Ehkä se on törmännyt johonkin esteeseen ja loukkaantunut sen myötä. Joillekin linnuille ei saa tehdä niin että vie ne kylmästä lämpimään sillä se johtaa niillä lämpöshokkiin ja menehtymiseen. En tiedä koskeeko se pöllöjäkin ja koskeeko se kaikkia lintuja. Ainakin pikkulinnuilla tuo shokkivaikutus pätee. Ulkona on kylmä eli lämpötilanvaihtelu ulko-, ja sisälämpötilan välillä saattaa olla haitaksi. Pöllöä kannattaa pitää jossakin viileässä, kuten parvekkeella tai vaikka autotallissa.
Ei tuolla kylpyhuoneessa ole nyt kuin 15 astetta, sillä meillä ei ole vielä lämmitys kunnolla päällä.
(lämmityskattila ei pidä nollakeleistä, sillä se se sammuttaa itsensä vedellä jos lämpöä ei kulu riittävästi ja siksi nyt on vain muutma sähköpatteri päällä)
Näitä helmipöllöjä on laitettu putkaankin:
https://www.keski-uusimaa.fi/uutissuomalainen/6290342
"Se vietti yönsä poliisiaseman säilössäpitotiloissa. Sille tarjoiltiin vettä ja peuranlihaa."- Anonyymi
Piih.. 😂
Aika kivat oltavat loppujen lopuksi.👍 - Anonyymi
Sehän on valtion elukka se pöllö, kun se on rauhoitettu, joten poliisi on velvollinen huolehtimaan rauhoitetusta pöllöstä, jos kansalainen sellaisesta ilmoittaa.
- Anonyymi
Voiko ihanampaa ihanuutta olla olemassa! 😍😍😍🦉
Haluan tuollaisen! 🥰
🦄
- Anonyymi
Ui, ne ovat tosi somia 😻 Kävelin kerran pientä vesakkojen holvikaareksi ympärille muodostamaa polkua, kun yhdellä oksalla aivan naaman korkeudella oli pieni nukkuva helmipöllö. En ollut koskaan nähnyt mitään sellaista niin läheltä
🐾- Anonyymi
Tuo polku kulki aivan junaradan vieressä, pienen taajamametsän reunassa. Liikuin siellä kerran ystäväni kanssa, joka kauhisteli että aavemainen polku muistutti aivan Stephen Kingin labyrinttia. Mahtoiko se siellä asua, vai oliko vain sinne eksynyt?
- Anonyymi
Ihana! 😍 Kunpa törmäisi kerran elämässään tuollaiseen!
🦄
- Anonyymi
oisko jauhelihaa antaa sille
- Anonyymi
pitäisikö sinun buddy ottaa joku helpompi lemmikkieläin kuin kissa, Juha mieto esimerkiksi lemmikiksi...
Kun no en ihmettele miten jotain pedofiilirehtoreitakin aina on olukoissa pilvin pimein... kiun todella näen jotain teinityttöjä, hymyilen ja hymyilevät takaisin jotenkin aina.
TÄMÄ KAI TURKULAISTESTEN SISÄSIITTOISUUS JA PEDOFILIUS OLISI KAI NYT POI9STETTAVA JO HETI PUOLUSTUSVOIMIEN TOIMESTAKINTuo kissa on kyllä hyvin helppo, sillä se kertaa mitä sillä on mielessä ja näkyy myös ottavan huomioon mitä minulla on mielessäni.
Yrittää aina tehdä mitä sille ehdotan, mutta ihan aina se ei ymmärrä ohjeita.
(liskon koira oli siinä suhteessa huomattavasti fiksumpi)
- Anonyymi
niin en tiedä mikä vanhuksia, lukion rehtoreitakin vaivaa vietellä sukupuoliyhtyteen tieni-tyttöjä, onko se ihme trendi kuin vale-lääkäriytkin oli turussa, monia niitä
- Anonyymi
Miten pöllö jaksaa?! 🥺
🦄♥️🦉- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Virkeä on ja vähemmän pelokas.
Jauheliha ei kuitenkaan vielä kelvannut.Voi ei. 🥺
Kokeile vielä jotain muuta murkinaa, jossa ei ole suolaa...
Minulle on sattunut nyt sydämen sulamisonnettomuus.
🦄♥️🦉 Anonyymi kirjoitti:
Voi ei. 🥺
Kokeile vielä jotain muuta murkinaa, jossa ei ole suolaa...
Minulle on sattunut nyt sydämen sulamisonnettomuus.
🦄♥️🦉Kanaa on ostoslistalla ja ehkä se kelpaa.
Pöllöt ovat kyllä mystisiä olentoja.
Kerran kauan sitten eräs pieni pöllö saattoi meidät mökille. Se istui tienviitan päällä, odotti meidät ja lehahti lentoon ja lensi koko matkan auton edessä matalalla.
Pysähtyi välillä taas odottamaan hidasta kulkuamme, kunnes taas lensi valojen edessä taakseen vilkuillen. Tuolloin tuli fiilis, että joku edesmennyt ihminen saattoi meitä.
Toivottavasti pieni pölleröinen selviää.- Anonyymi
pöllöt ovat ihmisten ruokaa eiväy me mut tajua... on milikubisu jonkin keksimä'
- Anonyymi
Siellä alussa ketjua jo tulikin neuvo, soita kunnan eläinlääkärille tai paikalliseen eläinsuojeluun. Villieläimien eli luonnonvaraisten eläimien hoitoloita on aika vähän ja harvalti, mutta kun en yhtään tiiä missä vaikutat, niin neuvon ottamaan yhteyttä kuntaan ihan ekana. Sieltä neuvoja.
Orimattilassa Virenojalla, Heinolassa vaikuttaa osaajia mitä tulee lintuihin.
Jasu- Anonyymi
Luonnonvaraiset eläimet on niin erilaisia autettavia, että suosittelen kysyä neuvoa vaikka soittaen Heinolaan ihan ohjeita saadaksesi. Salla-Mari Simpanen osaa varmasti lintuasiat. Hyvä tyyppi joka kokenut tekijä.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luonnonvaraiset eläimet on niin erilaisia autettavia, että suosittelen kysyä neuvoa vaikka soittaen Heinolaan ihan ohjeita saadaksesi. Salla-Mari Simpanen osaa varmasti lintuasiat. Hyvä tyyppi joka kokenut tekijä.
JasuJa tuolta numeroa talteen muutkin.
https://sey.fi/elainsuojeluneuvojat/
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Nimi tuli väärin, mutta hän. Sallamaari. 🙂
https://yle.fi/a/74-20109268
JasuVaikuttaa mukavalta ihmiseltä.
Saattaa olla, että tässä lähempänä on eräs paikka ja kiikutan tuon sinne, jos se ei tule pian kuntoon ja ottavat sen vastaan.
Katsotaan nyt miten tilanne etenee.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Vaikuttaa mukavalta ihmiseltä.
Saattaa olla, että tässä lähempänä on eräs paikka ja kiikutan tuon sinne, jos se ei tule pian kuntoon ja ottavat sen vastaan.
Katsotaan nyt miten tilanne etenee.Mitä pikemmin, sen parempi jollet ole kokenut tuolla saralla. 🙂👍
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mitä pikemmin, sen parempi jollet ole kokenut tuolla saralla. 🙂👍
JasuOn meillä joskus kauan sitten ollut hanhia, ankkoja, kalkkunoita, viiriäisiä ja fasaaneita (isäni muinaisia projekteja).
Hyvin pärjäisin, jos tuo suostuisi syömään, mutta ei kelpaa, vaikka on kanapala nokassa jo kiinni.buddy-love kirjoitti:
On meillä joskus kauan sitten ollut hanhia, ankkoja, kalkkunoita, viiriäisiä ja fasaaneita (isäni muinaisia projekteja).
Hyvin pärjäisin, jos tuo suostuisi syömään, mutta ei kelpaa, vaikka on kanapala nokassa jo kiinni.No sitten pidän mölyt mahassani. Tiiät linnuista enemmän, kun minä. 😄👍
Eikö syö mitään? Mahtaako selvitä?
JasuJasu2025 kirjoitti:
No sitten pidän mölyt mahassani. Tiiät linnuista enemmän, kun minä. 😄👍
Eikö syö mitään? Mahtaako selvitä?
JasuEi syö, enkä ryhdy pakkosyöttämään, sillä tuo on niin pieni otus, että voisi tulla vaurioita.
Saavat huomenna tutkia tuon jos hoitopaikka löytyy ja päättää sitten mitä tehdään.
- Anonyymi
Hyvä, ettei tuonu jotain naapurin lepakkoa. -sivusta
Onhan minulla ollut pieni lepakkokin tuossa kattolistan välissä.
Parvekkeen ovi oli auki ja oli sitten eksynyt sisään.
Hankala oli saada se pihalle, sillä piti varoa mahdollista vesikauhutartuntaaa (niissä saattaa olla sitä tääläkin).
- Anonyymi
Muistaisin jostain lukeneeni, että sen tarjottavan ruuan pitäisi pöllölle olla hiirenlämmin ja liikkua, jotta se kelpaisi.
Pakkosyöttö sitten erikseen..
Voin muistaa väärinkin.
xLiner - Anonyymi
Vie se MTV:lle töihin mainoskatkoksien väliin.
- Anonyymi
Eikö ne tarjoa loukkantuneille linnuille yleensä jauhelihaa, varmaan naudan jauheliha olis paras, eikä kannata tarjota mitään leikkeleitä, joissa on liikaa suolaa linnulle.
Pöllö on ilmeisesti shokissa tapahtuneesta.
Joku sellainen piemeä kolo, esim pyyhkeen sisään, niin siellä varmaan pöllö tuntee olonsa turvalliseksi ja voi huilata.
Varmaan vois soittaa 112 ja sieltä varmaan voivat hälyyttää sopivan viranomaisen paikalle, varmaan poliisi vois tuollaisesta pöllöstä huolehtia ja voivat toimittaa pöllön johonkin löytöeläin hoiotlaan, jossa saa asianmukaisen hoidon.
Eikös se pöllö ole rauhoitettu eläin, joten poliisi voi tarjota pöllölle suojelusta.
112 numeroon neuvotana soittamaan vähemmän tärkeimmissäkin asioissa, kuten, jos näkee suden, niin kyllä pöllön kanssa vois 112 soittaa. - Anonyymi
Ei kyllä hyvälle kuulosta.
Toivotaan parasta, mutta luulen että ammattilaista tarvitaan.
-keinovaginamies- Kissa kuljeskelee siis valvomatta ulkona?
Soo soo☝️
Pöllön auttamiseksi en osaa sanoa enempää mitä muut ovat jo sanoneet,Kissa on työkissa ja sen kuuluu pyydystää ympäristöstä hiiriä ja myyriä.
Yleensä se pysyy toimessaan tarkasti, mutta nyt oli poikkeustilanne.buddy-love kirjoitti:
Kissa on työkissa ja sen kuuluu pyydystää ympäristöstä hiiriä ja myyriä.
Yleensä se pysyy toimessaan tarkasti, mutta nyt oli poikkeustilanne.Jees, ihan en höyrähtäneenä kissaihmisenä hyväksyis tuotakaan, mut tää nyt ei ole oikee paikka vänkäämiselle,
Ja on mullakin ollut vapaana ja valvomatta ulkoilevia kissoja aikoinaan..
Kerran ku pyöräilin kaupasta kotiin, yks kissoista oli siinä pihalla jotenkin hämillään ja hieman peloissaankin olevan oloisena ja kävi välillä sadevesiastian vieressä sen alle kyttäämässä (sadevesiastian alla oli semmone betoninen rännikaivo tai millä nimellä niitä sanotaan..). Menin sit itekkin katsomaan että mikä sillä on siellä, nii sieltä kuulu terävää sähinää.
Siinä vaiheessa nappasin kissan sisälle.
Aikani ku sit olin siinä saavin lähettyvillä katellu et mikä peto siellä onkaan, nii näätä! (tod näk. oli se kärppää isompi mun mielestä)
Se luikki sit siitä matkoihinsa, ainakin vaikutti vahingoittumattomalta.
Toisen kerran tää samainen kissa ajoi pihaan sorsanpoikasen, sitäkin se tuntui vähän pelkäävän mutta jahdata piti kuitenkin..
Minä nappasin linnun ämpäriin ja käytiin exän kanssa lähistöllä olevan isomman ojan reunustoilla kattelemassa löytyiskö emo-sorsa ja muu poikue sieltä, mut eipä näkynyt.. vietiin se yks, Ankkuliksi nimetty poikanen sit jokeen rantaruovikon suojiin josko se siellä pärjäis, ku ei sitä siihen lähistölle uskaltanut jättää ettei kissa jahtaa sitä taas pihalle, tai joku muu kissoista oikeasti nappaa ja tapa saaliikseen.
Mun nykyisistä kissoista toinen saalistaa mun sukkia😃m.wurst kirjoitti:
Jees, ihan en höyrähtäneenä kissaihmisenä hyväksyis tuotakaan, mut tää nyt ei ole oikee paikka vänkäämiselle,
Ja on mullakin ollut vapaana ja valvomatta ulkoilevia kissoja aikoinaan..
Kerran ku pyöräilin kaupasta kotiin, yks kissoista oli siinä pihalla jotenkin hämillään ja hieman peloissaankin olevan oloisena ja kävi välillä sadevesiastian vieressä sen alle kyttäämässä (sadevesiastian alla oli semmone betoninen rännikaivo tai millä nimellä niitä sanotaan..). Menin sit itekkin katsomaan että mikä sillä on siellä, nii sieltä kuulu terävää sähinää.
Siinä vaiheessa nappasin kissan sisälle.
Aikani ku sit olin siinä saavin lähettyvillä katellu et mikä peto siellä onkaan, nii näätä! (tod näk. oli se kärppää isompi mun mielestä)
Se luikki sit siitä matkoihinsa, ainakin vaikutti vahingoittumattomalta.
Toisen kerran tää samainen kissa ajoi pihaan sorsanpoikasen, sitäkin se tuntui vähän pelkäävän mutta jahdata piti kuitenkin..
Minä nappasin linnun ämpäriin ja käytiin exän kanssa lähistöllä olevan isomman ojan reunustoilla kattelemassa löytyiskö emo-sorsa ja muu poikue sieltä, mut eipä näkynyt.. vietiin se yks, Ankkuliksi nimetty poikanen sit jokeen rantaruovikon suojiin josko se siellä pärjäis, ku ei sitä siihen lähistölle uskaltanut jättää ettei kissa jahtaa sitä taas pihalle, tai joku muu kissoista oikeasti nappaa ja tapa saaliikseen.
Mun nykyisistä kissoista toinen saalistaa mun sukkia😃On täällä muitakin itsekeen kulkevia kissoja, mutta tuo on sikäli erikoistapaus, että kaikki haluavat ruokkia sitä. Välillä se on koko päivän naapurissa syötettävänä.
(mutta ei muuta muualle, sillä vain minä kuuntelen mitä se haluaa kertoa)
((se löytyi 10 vuotta sitten nälkiintyneenä oveltamme ja on sen jälkeen majaillut täällä))
Tilannepäivitys:
Pöllölle on kyselty hoitopaikkaa, mutta ei vielä tänään onnistunut (selviää huomenna).
Asiantuntijan komentti oli, että jauheliha ja kana ovat tuolle oikeaa sapuskaa ja piti outona ettei se syö.
Itse olen alkanaut epäillä, että pöllössä on jokin aiempi ongelma, joka on aiheuttanut koko tämän jupakan.
Tyrkytän kanaa vielä uudellee ja toivotaan, että alkaa kelvata.
Ystävällinen otus on, sillä istuu sormen varassa oikein kiltisti.- Anonyymi
"Ystävällinen otus on, sillä istuu sormen varassa oikein kiltisti."
Apua! 🤩😍🥰
En tiedä mikä tämä tunne on... Kateuden ja ihastuksen sekoitus! 😍
🦄♥️🦉
Miksi tästä ketjusta on poistettu asiallinen viestini?
[minä vaan kysyn]Eräs palsta suosion muoto on se, että viesteistä tehdään aiheettomia ilmoituksia ja sitten urheilu-uutisia ja Temua selaava sensori poistaa kaikki ilmoitetut viestit niitä "kiireessään" lukematta.
:)buddy-love kirjoitti:
Eräs palsta suosion muoto on se, että viesteistä tehdään aiheettomia ilmoituksia ja sitten urheilu-uutisia ja Temua selaava sensori poistaa kaikki ilmoitetut viestit niitä "kiireessään" lukematta.
:)Tunnen itseni tärkeäksi, kun minua canceloidaan näin mallikkaasti. Varmasti siinä viestissäni oli jotain järkyttävää, joka meni ilmoittajan ihon alle.
Tunnen olevani palstasuosion huipulla! :)
Ei näitä tuehia poistoja voi selittää normaalilla järjellä.tosi.typy kirjoitti:
Tunnen itseni tärkeäksi, kun minua canceloidaan näin mallikkaasti. Varmasti siinä viestissäni oli jotain järkyttävää, joka meni ilmoittajan ihon alle.
Tunnen olevani palstasuosion huipulla! :)
Ei näitä tuehia poistoja voi selittää normaalilla järjellä.Sinä olet liian näkyvä ja vaikutusvaltainen perusteltuine mielipiteinesi, joten tietysti sinut halutaan pois näkyviltä.
;)buddy-love kirjoitti:
Sinä olet liian näkyvä ja vaikutusvaltainen perusteltuine mielipiteinesi, joten tietysti sinut halutaan pois näkyviltä.
;)Minulla on liikaa mielipiteitä, se on kyllä huomattava ongelma. :)
tosi.typy kirjoitti:
Minulla on liikaa mielipiteitä, se on kyllä huomattava ongelma. :)
Ja nyt kun olen julkituonut sinut noin selvästi ja itsekin tilanteen vahvistat, niin saat varautua, että sensuuri lisääntyy moninkertaiseksi.
;) ;)
(jostain kumman syystä oma palstasuosioni ei ole lainkaan samaa luokkaa, eikä minua ole sensuroitu aikoihin)buddy-love kirjoitti:
Ja nyt kun olen julkituonut sinut noin selvästi ja itsekin tilanteen vahvistat, niin saat varautua, että sensuuri lisääntyy moninkertaiseksi.
;) ;)
(jostain kumman syystä oma palstasuosioni ei ole lainkaan samaa luokkaa, eikä minua ole sensuroitu aikoihin)Ehkä minun kannattaisi tuplata mielipideviestini, jotta tietty prosentti säilyisi sensuroimattomana? Ilmeisesti täytyy ottaa vankkumaton ote ja alkaa täysillä riehumaan palstalla. Jospa ne viestit säilyisivät niin paremmin?
Ehkä sinua ei suoraan sensuroida, mutta saat silti huomiota. Profiilikuvasi on edelleen vain puolikas. Kyllä sinua hieman sensuroidaan päivittäin.
Ehkä et vain huomaa sitä, koska puolikuvasi on roikkunut profiilissa jo pitkään. Olet vain puoliksi olemassa. :)tosi.typy kirjoitti:
Ehkä minun kannattaisi tuplata mielipideviestini, jotta tietty prosentti säilyisi sensuroimattomana? Ilmeisesti täytyy ottaa vankkumaton ote ja alkaa täysillä riehumaan palstalla. Jospa ne viestit säilyisivät niin paremmin?
Ehkä sinua ei suoraan sensuroida, mutta saat silti huomiota. Profiilikuvasi on edelleen vain puolikas. Kyllä sinua hieman sensuroidaan päivittäin.
Ehkä et vain huomaa sitä, koska puolikuvasi on roikkunut profiilissa jo pitkään. Olet vain puoliksi olemassa. :)Pistin tuon kuvan alkperäisversion jonnekin talteen, eli pitäisi nyt etsiä se sieltä ja ladata uudelleen.
Mutta kummallista, että ne edes ovat saaneet sählättyä siten, että kuva on puolittunut.buddy-love kirjoitti:
Pistin tuon kuvan alkperäisversion jonnekin talteen, eli pitäisi nyt etsiä se sieltä ja ladata uudelleen.
Mutta kummallista, että ne edes ovat saaneet sählättyä siten, että kuva on puolittunut.Tuo sählääminen on näillä foorumeilla muodostunut taitolajiksi. Se varmasti vaatii jo ylempää älyllistä moniosaamista. Me tavalliset palstakansalaiset emme voi sitä ymmärtää.
Se sinun kuvasi on jossain hyvässä tallessa. Jemma nimisessä piilossa. Se löytyy aikanaan, kun sitä vähiten etsii.tosi.typy kirjoitti:
Tuo sählääminen on näillä foorumeilla muodostunut taitolajiksi. Se varmasti vaatii jo ylempää älyllistä moniosaamista. Me tavalliset palstakansalaiset emme voi sitä ymmärtää.
Se sinun kuvasi on jossain hyvässä tallessa. Jemma nimisessä piilossa. Se löytyy aikanaan, kun sitä vähiten etsii.Olen ajatellut kirjoittaa jonkin laatikon päälle "HUKKA", niin hukassa olevat asiat löytyvät sieltä.
(paitsi jos susi on syönyt ne)
- Anonyymi
Onko pöllö ollut koko tämän ajan yksin kylppärissä?
Ei voi olettaa, että sitä huvittaisi elää ja syödä, jos täytyy koko ajan olla yksin ja eristyksissä muista. 😮
Se täytyisi ottaa käteen ja rintataskuun! 🦉🥰 Sitten sitä voisi huvittaa elää.
🦄On se ollut minulla sormen päällä muutaman kerran ja sormessa on vain yksi pieni puolittainen reikä (sillä on todella terävät kynnet).
Mutta kyllä se oikeasti rasittuu jos sen vierellä on liian kauan (erakko-otushan se on).
Ei kuitenkaan vaikuta pelkäävän enää yhtään.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
On se ollut minulla sormen päällä muutaman kerran ja sormessa on vain yksi pieni puolittainen reikä (sillä on todella terävät kynnet).
Mutta kyllä se oikeasti rasittuu jos sen vierellä on liian kauan (erakko-otushan se on).
Ei kuitenkaan vaikuta pelkäävän enää yhtään.Ok, se ei sitten ilmeisesti ole enää ihan poikanen. 🥰
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Ok, se ei sitten ilmeisesti ole enää ihan poikanen. 🥰
🦄Ihan täysikokoinen on, mutta tavattoman pieniähän nuo ovat silloinkin.
- Anonyymi
in yliopstollisessakin keskussairaalassa?
Alle 1,4EUR?
Mutta jooh niinpäniin.. onko kissan arvo enemmän kuin ihmisen arvo entä koiran hengen arvo?
Jotain kuin joskus olin, kyllä järjestön Ku Klux klan, tarkemmin Imperial Klans of the Ku Klux klan, jäsenkin, mutta niin en vihaa espanjalisia enkä muitakaan tummaihoisia, pyysin eroa ja .. todella joku Ohion valtiosta amerikasta myönnämme ainulle eron, koska olet jo tehnyt niin paljon meidän eteen...
- Mutta että muista että meidän järjestömme siis KKK uler suojelemaan sinua loppuelämäänsi asti. - Anonyymi
Sanoit että se vuoti verta alussa.
Katsoitko mistä se tuli? Voiko olla sisäinen vamma ettei halua tai pysty syömään?
Tämä pomppas silmille..En ole kyllä seurannut ketjua. Kiitos kun päivitit🙏
-sivust ja kiire taas..Oletan, että siivessä on vamma, mutta ei sitä höyhenien seasta näe.
Eilen siipi oli vielä hiukan väärässä asennossa, mutta pitää sitä nyt jo ihan oikein.
Jos pääsee huomenna hoitoon, niin siellä ehkä selviää tarkemmin.
- Anonyymi
niin noh niin jos on elämässä aikaa niin voi tutustua erilaisiin järjestöihinkin kuin joku kkk esim... tain soldiers odf odinkin heh
niin mutta järki pääässä kuin yleisimmillä yliopistojen professoreilla EI OLE heheh - Anonyymi
Hienoa, että välität luonnon eläimistä. Kannattaisiko ottaa yhteyttä paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen. Sieltä saa neuvoja ja voi tarvittaessa viedä potilaan sinne. Kinkussa voi olla vähän liikaa suolaa. Kuulostaa ennemminkin nestehukalta. Pitäisi saada juomaan. Ehkä eläinlääkäri pistäisi tiputukseen vähäksi aikaa ja tarkistaisi, ettei siipiluu ole murtunut tms. Kun ei kerran lennä. Toivotaan, että oikea ratkaisu löytyy ja pääsee tarvitsemaansa hoitoon. Ota huomioon myös lintuinfluenssat yms. Olisi varmaan kyllä jo menehtynyt, jos sellainen olisi. Käsittele kuitenkin suojahansikkailla ja pese kädet hyvin. Kiitos huolempidostasi!
Ei vaikuta murtuneelta, sillä saa sen nyt taitettua ihan oikein paikoilleen, mutta jokin venähdys siinä ilmeisesti ainakin on ja myös se haava on todennäköisesti juuri siivessä.
Parhaaseen mahdolliseen asiantuntijaan on nyt otettu yhteyttä ja hän saattaa löytää huomenna tuolle hoitajan.
Lintuinfluenssavaara on tietysti olemassa, mutta ei vaikuta sairastavan sitä.
- Anonyymi
joo minä en välitä eläimisarä enkä koirien kakoistakaan kaduilla.. eläimet kuuluisivat luontoon, eivätkä ihmisten vanfittaviksi kuin metsästyskoiratkin olisi vapautetava täysin luontoon.
Poikkeuksena ehkä akvaarion kalat ja hait, pieniäkin haita voi olla akvaarioisa.Itse olen perustanut kasvienvapautusrintaman ja vaadimme kaikkia ruukkukasveja vapautettavaksi luontoon.
- Anonyymi
Oon se joka kommentoi mahdollisesta lämpöshokista. Kuulin sen neuvon läheiseltäni joka on myös todellinen lintumies. Nimi jääköön mainitsematta mutta Suomessa monet lintumiehet tietävät hänet nimensä perusteella. Toinen neuvo minkä hän on sanonut minulle on että silloin kun pöllöjä pyydystää niin sen houkuttimen on liikuttava ja näytettävä elävältä, jotta pöllö hyökkää siihen kiinni. Houkutin voi olla keinotekoinen tai elävä. Mielellään elävä hiiri tai vastaava.
Pöllösi söisi paljon mieluummin jotain elävää ravintoa kuin pelkkää lihaa sellaisenaan. En tiedä miksi, mutta niin se menee. Luulisi sen syövän kuitenkin kun sille tulee tarpeeksi kova nälkä. Ehkä pöllöt tykkäävät elävistä otuksista sen vuoksi koska se toimii osoituksena pöllölle että kohteen liha on tuoretta purtavaa.Asiantuntijan mukaan tuon pitäisi kyllä nälkäisenä syödä kanaa kun vain tarjotaan.
Ei ole nyt hiiriä tarjoiltavaksi, sillä kissa on ollut ahkerasti töissä.
Huomenna selviää todennäköisesti enemmän.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Asiantuntijan mukaan tuon pitäisi kyllä nälkäisenä syödä kanaa kun vain tarjotaan.
Ei ole nyt hiiriä tarjoiltavaksi, sillä kissa on ollut ahkerasti töissä.
Huomenna selviää todennäköisesti enemmän.Niiltähän pääsee niitä oksennuspalloja eli ravinnon sulamattomia osia. Onko se vielä oksennellut? Sen syömättömyys voi liittyä jotenkin siihen. Tarkemmasta lajikohtaisesta ekologiasta en tiedä, kuten kuinka usein se pöllö oksentelee. Ne liikkuvat talvisin pitkälti jyrsijöiden perässä missä niitä on saatavilla. Ehkä pöllö vieroksuu ravintoa mitä se ei yleensä syö.
Jokin jyrsijä voisi maistua sille parhaiten. Pikkulintujakin ne syö, varpuspöllöt siis. Lemmikkisi on ilmeisesti helmipöllö 🦉. Kanahan on lintu, joten sillä logiikalla kanan tarjoaminen voisi sopia pöllölle. Isommat pöllöt syövät myös jäniksiä. Yllätyksekseni googletin että jänikset eivät olekaan jyrsijöitä 😱. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niiltähän pääsee niitä oksennuspalloja eli ravinnon sulamattomia osia. Onko se vielä oksennellut? Sen syömättömyys voi liittyä jotenkin siihen. Tarkemmasta lajikohtaisesta ekologiasta en tiedä, kuten kuinka usein se pöllö oksentelee. Ne liikkuvat talvisin pitkälti jyrsijöiden perässä missä niitä on saatavilla. Ehkä pöllö vieroksuu ravintoa mitä se ei yleensä syö.
Jokin jyrsijä voisi maistua sille parhaiten. Pikkulintujakin ne syö, varpuspöllöt siis. Lemmikkisi on ilmeisesti helmipöllö 🦉. Kanahan on lintu, joten sillä logiikalla kanan tarjoaminen voisi sopia pöllölle. Isommat pöllöt syövät myös jäniksiä. Yllätyksekseni googletin että jänikset eivät olekaan jyrsijöitä 😱.Wikipedialinkki: https://fi.wikipedia.org/wiki/Oksennuspallo . "Pöllöt nielevät ruokansa kokonaisina tai suurina kappaleina." Eli voisiko tuossa piillä ongelma eli kannattaako niille tarjoilla isoja lihaklönttejä, kuten hiiren tai myyrän kokoisia paloja jos ne nielevät ruokansa sellaisenaan? Pöllöt ovat tottuneet siihen. Kyllä ne pienivät ravintonsa nokallaan jos muu ei auta. Ja kynnet, nehän vasta tappavat ovatkin.
Anonyymi kirjoitti:
Wikipedialinkki: https://fi.wikipedia.org/wiki/Oksennuspallo . "Pöllöt nielevät ruokansa kokonaisina tai suurina kappaleina." Eli voisiko tuossa piillä ongelma eli kannattaako niille tarjoilla isoja lihaklönttejä, kuten hiiren tai myyrän kokoisia paloja jos ne nielevät ruokansa sellaisenaan? Pöllöt ovat tottuneet siihen. Kyllä ne pienivät ravintonsa nokallaan jos muu ei auta. Ja kynnet, nehän vasta tappavat ovatkin.
Asiantuntija ei pitänyt ongelmana sitä, ettei pala ole valtava.
Mutta huomenna todennäköisesti tilanne on paremmalla mallilla.Anonyymi kirjoitti:
Niiltähän pääsee niitä oksennuspalloja eli ravinnon sulamattomia osia. Onko se vielä oksennellut? Sen syömättömyys voi liittyä jotenkin siihen. Tarkemmasta lajikohtaisesta ekologiasta en tiedä, kuten kuinka usein se pöllö oksentelee. Ne liikkuvat talvisin pitkälti jyrsijöiden perässä missä niitä on saatavilla. Ehkä pöllö vieroksuu ravintoa mitä se ei yleensä syö.
Jokin jyrsijä voisi maistua sille parhaiten. Pikkulintujakin ne syö, varpuspöllöt siis. Lemmikkisi on ilmeisesti helmipöllö 🦉. Kanahan on lintu, joten sillä logiikalla kanan tarjoaminen voisi sopia pöllölle. Isommat pöllöt syövät myös jäniksiä. Yllätyksekseni googletin että jänikset eivät olekaan jyrsijöitä 😱.Jänis on periaatteessa märehtijä, sillä se syö ruokansa kahteen kertaan.
(papanoita on kahta laatua)
Mutta jauhelihan ja kanan pitäisi siis olla tuolle nyt juuri se paras ravinto.
Kiitos Buddy tästä pöllölivestä. Laitathan päivityksiä miten homma etenee. Kiitos.
Ja arvasinhan, että sinä olet ihanan kiltti luonne. Välität kanssaeläjistämme.
Ja kysyppäs kissaltasi, metsästikö hän pöllön vai toiko tarkoituksella sen sinun hoiviisi?
Ei meinaan ole vierasta sekään, että luontokappaleet auttavat toisiaan.
Saatat olla anteeksipyynnön velkaa toruistasi. Kissallesi.Kyllä se sen verran varomaton kuitenkin oli, että tuli vaurioita, joten auttaminen ei ollut mielessä, vaan "Katso mitä löysin, enkö olekin taitava".
Enkä varsinaisesti torunut sitä, vaan pelkästään ilmoitin, ettei siihen saa koskea (eikä koskenut sen jälkeen) ja kerroin ettei meillä syödä pöllöjä.
Se on kummallinen kissa, sillä se aina yrittää toimia siten kuin sanon.
(paitsi, että jos sitä ei huvita tulla sisään, niin silloin se teeskentelee, ettei edes kuule)
((välillä se myös moittii minut hyvin selväsanaisesti, jos en ole tajunnut mitä sillä on tekeillä))buddy-love kirjoitti:
Kyllä se sen verran varomaton kuitenkin oli, että tuli vaurioita, joten auttaminen ei ollut mielessä, vaan "Katso mitä löysin, enkö olekin taitava".
Enkä varsinaisesti torunut sitä, vaan pelkästään ilmoitin, ettei siihen saa koskea (eikä koskenut sen jälkeen) ja kerroin ettei meillä syödä pöllöjä.
Se on kummallinen kissa, sillä se aina yrittää toimia siten kuin sanon.
(paitsi, että jos sitä ei huvita tulla sisään, niin silloin se teeskentelee, ettei edes kuule)
((välillä se myös moittii minut hyvin selväsanaisesti, jos en ole tajunnut mitä sillä on tekeillä))Fiksu kissa sinulla. Ja varmasti moittii sinua välillä ihan aiheesta... :)
Pikku-pirpana kirjoitti:
Fiksu kissa sinulla. Ja varmasti moittii sinua välillä ihan aiheesta... :)
No kerran se oli jahtaamassa jotain ja oletin, että se on hiiri. Kissan mukaan se piilotteli verstaan takana olevan levyn alla ja päätin auttaa metsästyksessä pomppimalla sen levyn takana, jotta hiiri lähtisi sieltä karkuun kissan suuntaan. Mutta se olikin myyrä ja pakeni koloonsa siellä levyn alla.
Kissa hämmästyi ja kysyi mitä ihmettä teen.
Sitten se ilmoitti, ettei se noin onnistu ja ettei kannata enää jatkaa.
Lähti pois ja minä jäin miettimään, että olisi heti sanonut että se onkin myyrä.
Se käy myös moittimassa jos viheltelen itsekseni.
(ilmeisesti se on musikaalisempi kuin itse olen)
Surkujen surku
Ei se selvinnyt.
Kävin tarkastamassa joko se haluaisi syödä, mutta ei enää hengittänyt.
Joku suurempi vika siinä oli ja tuskin olisi pärjännyt, vaikka olisi päässyt tänään hoitoon.- Anonyymi
Paska homma, mutta melko arvattava lopputulos ilman eläinlääkäriä, ja olis saattanut olla sen kanssakin.
Jos villi petolintu on siinä tilassa, että tulee ihmisen sormelle istuskelemaan rauhassa, niin huonosti sillä on asiat jo silloin. Anonyymi kirjoitti:
Paska homma, mutta melko arvattava lopputulos ilman eläinlääkäriä, ja olis saattanut olla sen kanssakin.
Jos villi petolintu on siinä tilassa, että tulee ihmisen sormelle istuskelemaan rauhassa, niin huonosti sillä on asiat jo silloin.Ei noin pieniin ole nykyään resursseja käyttää, joten eipä siitä eläinlääkäristä apua olisi ollut.
60 grammaa on muutenkin sen kokoinen otus, että sille on hankalaa tehdä mitään kunnollista hoitoa. Tuskin tuolle tavallinen eläinlääkäri olisi kyennyt asentamaan edes tiputusta.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Ei noin pieniin ole nykyään resursseja käyttää, joten eipä siitä eläinlääkäristä apua olisi ollut.
60 grammaa on muutenkin sen kokoinen otus, että sille on hankalaa tehdä mitään kunnollista hoitoa. Tuskin tuolle tavallinen eläinlääkäri olisi kyennyt asentamaan edes tiputusta.Voi että. En halunnut kertoa, että yritin pelastaa useita pikkulintuja, mutta vain yhden onnistuin 😔 Aina kannattaa yritää
- Anonyymi
Voi pientä. 😭
🦄♥️🦉 Voi poloista. Surullinen uutinen.
Se kuitenkin sai viimeisinä päivinään hyvää hoitoa ja huolenpitoa luonasi. Teit voitavasi. Pieni pöllö ei vaan jaksanut elää. Sillä oli jokin kohtalokkaampi terveysongelma, joka ei näkynyt ulospäin. Siksi se kissakin sai sen helposti kiinni ja toi sen sinulle hoidettavaksi.
Joku sillä pöllöllä oli, ei vaan voida tietää mikä.Surullista. Jotenkin noi pöllöt on mukavia olentoja. En oo kylläjään ikinä tosi elämässä nähny. Eipä noita pikkuelukoita oikein voi pelastaa. Faijakin yritti pelastaa tulkun, mutta ei selvinny. Varis taas onnistuttiin pelastaan. Mulla taas on niin suuri tautikammo, etten noita luonnon eläimiä osaa auttaa.
Eihän sun kissa ole sähköinssi? Tämä meinaan on ja persehän siinä savusi hetken aikaa. Kipinää kynsille! 😆
https://youtube.com/shorts/s76vm0GBkAY?si=gVTbUWlo_UyLypIUTuossa on todennäköisesti hengenvaarallinen kytkentä, sillä ilmeisesti vaihe on kytketty maadoitusliuskoihin. Lisäksi on epäilyttvää, että kipinä näkyy vielä kun tassu on jo poissa pistorasiasta (yleensäkään ei pitäisi näkyä kipinöiniä).
Jälkimmäisellä peruteella epäilen, ettei video ole todellisuutta, vaan tekoälyn tekemä.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Tuossa on todennäköisesti hengenvaarallinen kytkentä, sillä ilmeisesti vaihe on kytketty maadoitusliuskoihin. Lisäksi on epäilyttvää, että kipinä näkyy vielä kun tassu on jo poissa pistorasiasta (yleensäkään ei pitäisi näkyä kipinöiniä).
Jälkimmäisellä peruteella epäilen, ettei video ole todellisuutta, vaan tekoälyn tekemä.Juu, tekoälyllä tehty. Näitä on paljon netissä nykyään. Milloin mummo koittaa lentää raketilla yms. huvittavaa, mutta selvästi tekemällä tehtyä filminpätkää. 🙂
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Juu, tekoälyllä tehty. Näitä on paljon netissä nykyään. Milloin mummo koittaa lentää raketilla yms. huvittavaa, mutta selvästi tekemällä tehtyä filminpätkää. 🙂
JasuKissat ovat hassuja eläimiä ja pidän kissavideoista.
Paheksun syvästi tekoälyn tekemiä pläjäyksiä kissoista.
Niistä puuttuu lämpö ja eloisuus.
Saa nähdä syrjäyttääkö tekoälyn maailma todellisuuden.Gattino kirjoitti:
Kissat ovat hassuja eläimiä ja pidän kissavideoista.
Paheksun syvästi tekoälyn tekemiä pläjäyksiä kissoista.
Niistä puuttuu lämpö ja eloisuus.
Saa nähdä syrjäyttääkö tekoälyn maailma todellisuuden.On ne joskus huvittavia. Vaikkei just nää. Liian ilmeistä tekoälyä.
https://youtube.com/shorts/yAmxYaiWcmE?si=zTYkazbdbyCT5bUobuddy-love kirjoitti:
Tuossa on todennäköisesti hengenvaarallinen kytkentä, sillä ilmeisesti vaihe on kytketty maadoitusliuskoihin. Lisäksi on epäilyttvää, että kipinä näkyy vielä kun tassu on jo poissa pistorasiasta (yleensäkään ei pitäisi näkyä kipinöiniä).
Jälkimmäisellä peruteella epäilen, ettei video ole todellisuutta, vaan tekoälyn tekemä.Ei kai tollasta kytkentää kukaan erehdy tekeen. Ellei sitten joissakin maissa oo saman väriset johtimet. Tai sitten on tehty nolla maa, eli on vahingossa maadotettu nollan sijaan vaiheeseen.
Eiks siinäkin tuu kauhee ylivirta, jos menee vaikka nolla poikki ja virta tulee pelkkien vaiheiden kautta? Muista lapsuudessa, kun sähköpojat kytki hellan, niin oli aika ylitehokas.JeroP kirjoitti:
Ei kai tollasta kytkentää kukaan erehdy tekeen. Ellei sitten joissakin maissa oo saman väriset johtimet. Tai sitten on tehty nolla maa, eli on vahingossa maadotettu nollan sijaan vaiheeseen.
Eiks siinäkin tuu kauhee ylivirta, jos menee vaikka nolla poikki ja virta tulee pelkkien vaiheiden kautta? Muista lapsuudessa, kun sähköpojat kytki hellan, niin oli aika ylitehokas.Kirjotin ensin ja katoin sitten, niin ku tavallista. Mutta tekoälyhän toi oli.
Mä oon paljon nähny noita tekoölyllä tehtyjä koneistus onnettomuuksia. Näkee kyllä millon tekoälyllä tehty, kun jää epäjohdonmukaisuuksia. Mm kiilahihnat ei pyöri.JeroP kirjoitti:
Ei kai tollasta kytkentää kukaan erehdy tekeen. Ellei sitten joissakin maissa oo saman väriset johtimet. Tai sitten on tehty nolla maa, eli on vahingossa maadotettu nollan sijaan vaiheeseen.
Eiks siinäkin tuu kauhee ylivirta, jos menee vaikka nolla poikki ja virta tulee pelkkien vaiheiden kautta? Muista lapsuudessa, kun sähköpojat kytki hellan, niin oli aika ylitehokas.Kyllä erehtyy.
Vanhanmallisessas PEN-kytkennässä kun tekee muutoksia ketjutuksen varrella ja sattuu kytkemään vaiheen ja nolla väärinpäin, niin silloin se ketjussa pidemmällä oleva maadoitus muuttuukin vaiheeksi.
Ja asiaa tuntemattomien tekemissä kytkennöissä värit ovat miten sattuu (varsinkin koska värikoodit ovat muuttuneet vuosien varrella).
Hellan voi kytkeä eri tavoilla ja siellä takaseinässä on siihen ohjeet.
Hellan vikatilanne:
Jos ajatellaan, että meillä on hellassa tähtikytkentä, jossa jokainen levy on omassa vaiheessaan ja tuossa nollajohdin katkeaa, niin silloin levy ei edes lämpene, jos vain yksi levy on päällä. Jos kytkee kaksi levyä päälle, niin silloin levyt lämpenevät, mutta tuosta ei tule ylitehoa.
Yleensäkin, esimerkiksi tähtikytketty oikosulkumoottori ei edes välttämättä tarvitse nollajohdinta, sillä se pyörii kyllä ihan normaaliin tapaan sitä ilmankin.
Jos hellan kuitenkin kytkee siten, että 230 Voltin kytkentään mitoitetun levyn kytkee vaiheiden väliin, siin silloin tulee ylijännitettä (ja siitä seuraa liikaa tehoa) ja levy tuhoutuu nopeasti.
Eli siis ylitehokas hella oli kytketty siten, että 230 Voltin vastukset, jotka oli tarkoitettu vaiheen ja nollan väliin, oli kytketty vaiheiden väliin, jolloin jännite on 400 Volttia.
- Anonyymi
joku niiin joku rokki ... Nazarethin kappalle.. Woke up this mornig, my dog was dead, someone shot him to the heat and my cat is also down, somone poisonened i guesss..
Animal Planet. - Anonyymi
Pöllö tuo huonoa sanomaa... olen vaan kuullut tän eikä se välttis totta olekkaan. Enkä halua sinua enempää masentaa. Olen pahoillani ettei selvinnyt. Omat koirat kun sai linnun kiinni niin käänsin niiltä järjestäin niskat nurin. Ei mitään järkeä niitä hoidella. Kaalliiksi tuli hiirikin hoitaa. Mutta lasten takia sen tein. Minusta ei ole oikein että eläin joutuu kärsimään. Siksi ne tulee luoksemme. Apua hakemaan. Tarkastuksen jälkeen kannattaa päättää se paras vaihtoehto aikuisena. Jos eläin ei sitä saa syödä se kuuluu laskea vapaaksi. Minä olen ikävä kyllä niin paska ja kylmä ihminen naiseksi tiedän sen. Mutta mielestäni ihmiselläkin pitäisi olla oikeus ottaa nappi jos kärsii kovista kivuista tai esim syövästä. Tämä oli vain minun näkökanta.
Oikein teit ja olit kuitenkin lempeä yritit kaikkesi. 🌤parempaa viikonloppua- AnonyymiUUSI
Useat eläimet ovat rauhoitettuja ja tappamisesta saa kovan sakon. Niiden vangitseminenkin on lain vastaista.
- Anonyymi
Nyyh. Pikku pöllöä.
Silti.
Pitäisikö sun tarkistuttaa ittes, jos linnulla on ollut jokin sairas ja heikko ja helposti kissan napattava.
Vilma - AnonyymiUUSI
Ehkä kissa toi sen sisälle hoidettavaksi.
Sinähän hoidat myös kissaa. - AnonyymiUUSI
Olisko nestettä vaille.
Mitä sille tapahtui?- AnonyymiUUSI
Jos kuoli, pidä hautajaiset.
Palstalaiset lähettää
terveiset.
Hoitajalle, kissalle ja pöllön matkalle.
- AnonyymiUUSI
Pienelle pöllölle kauniita ikiunia. Nyt on hyvä olla. Toivottavasti. 🥺🩶💫
- AnonyymiUUSI
niin pöllöt eivät ole mille näyttäväty, kun joku Twin Peaks -sarjassakin, pöllöt ovat jotain muuta
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El1256649MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny575723Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.834457NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun904345Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1384154Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.841476- 3711351
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a291288- 811287
Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana
Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?381034