Piippaaja herättää yöllä.

Anonyymi-ap

Palotin-piippaajia voi olla monia... eräänä yönä herätti pääpalovaroitin patterin loppumisesta, tosi kova ääni.

Nyt herätti piippaaja kun unohtui uuni päälle lieden juttu pienempi piippaus jossa pitää painaa OK-nappulaa jotta lopettaa.
Tein ranskalaisia perunoita ja lihapullia, unohtui uuni päälle.

Piippaajat niin nyt on monia piippaajia koska huoltohenkilöt jättivät vanhankin piippperin on ylimääräinen irrallinen siirreltävä piippari keittiön pöydälllä = portable-mallinen voi laittaa minne haluaa.

7

92

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

.. hah niin... piippaajien eli palovaroittimien erilaiset tyypit, vaikka olisi verkkovirralla toimiva piipperi, niin silti pitäisi olla paristovarmennus koska yleensä tulipalon syttyessä sähkötkin katkeavat, akkuvarmennettu palo-piipperi, tuosta asiasta olikin huoltomiiesten kanssa juttua että minkälainen olisi hyvä...

• Anonyymi
      UUSI

Olen todistanut sen kun ruoka palaa karrelle mikrossa. Palaneen käry voi jäädä sinne melkeinpä pysyvästi, jolloin mikro on syytä vaihtaa. Siitä en tiedä voiko uunille käydä samoin. Uusi uuni maksaa. Joka tapauksessa, ruokaa ei kannata polttaa.

Jos omistaa koiran tai kissan niin ne saattavat itsekseen väännellä uunin nappuloita. Jokin suojaussysteemi pitäisi kehittää niiden nappuloiden eteen jotta uunia ei saisi vahingossa päälle. Vieläkin tärkeämpää on pitää huoli ettei uunin sisällä, päällä ja lähellä ole syttyvää materiaalia.

• UUSI

Sitä mä oon ihmetellytkin, että joka keittiössä saa olla tollanen laite, ilman palosuojauksia. Kun taas joku hitsaaminen vaatii tosi hyvät suojaukset. Kokemuksesta kun tiedän, kun viimepäivät oon noita palolevyjä asentanu seiniin ja kattoon.

• Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Sitä mä oon ihmetellytkin, että joka keittiössä saa olla tollanen laite, ilman palosuojauksia. Kun taas joku hitsaaminen vaatii tosi hyvät suojaukset. Kokemuksesta kun tiedän, kun viimepäivät oon noita palolevyjä asentanu seiniin ja kattoon.

Kerran olin leirintäalueen mökissä missä uuni oli jo valmiiksi päällä. Sen yläpuolella olevat rakenteet olivat kuumentuneet. Kaiken lisäksi uunista puuttui säätönappi ja taisi olla juuri se mikä oli päällä. Ei sitten edellisellä asukkaalla käynyt mielessä irrottaa töpseliä seinästä tai mainita asiasta leirintäalueen henkilöstölle :D?

Se olisi ollut pienempi paha kuin ottaa riski että koko mökki olisi palanut poroksi. Toivoi varmaan että ennen kuin kukaan huomaisi niin mökki ehtisi palaa jos se palaisi, jolloin todisteet olisivat mahdollisesti palaneet siinä samalla.

• UUSI

Tiedän pääpalovarottimen. Kun se alkaa soimaan, niin kohta alkaa sivuvarottimet. Tosin tässä nykyisessä asemapaikassa varottimia ei oo ketjutettu. Täytyy varmaan hommata sellaset sitten kun vaihtaa. Mutta ainakin noissa kahdessa muussa on päiväystä vielä viitisen vuotta. Tää mun huoneen varotin taas on joku ikivanha, en löytäny päiväystä ollenkaan.

• Anonyymi
      UUSI

nyt niin tuollainen itsellä on monia noia palovaroityimia

älä ole tyhnä kui jari

• Anonyymi
      UUSI

Sähän tunget vaikka toisten Braunin omaan uuniis, jos saat sillä jääkaappis sulaketta "kätevästi" siirrettyä. Kuulemma. ;)
      -kolmenegenkoneellinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      125
      6649
    2. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      57
      5723
    3. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      83
      4457
    4. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      90
      4345
    5. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      138
      4154
    6. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      84
      1476
    7. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      371
      1351
    8. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      29
      1288
    9. Anteeksi kaikesta...

Olin tosi hölmö...
      Ikävä
      81
      1287
    10. Onko kaivattusi muuttunut sinä aikana

Kun olet hänet tuntenut? Jos, mihin suuntaan? Mistä epäilet muuttumisen johtuneen?
      Ikävä
      38
      1034
    Aihe