Hernejauheliha

Anonyymi-ap

Arvelinkin, ettei siinä mitään herneitä ole seassa, vaan herneprotskua. Tarkistin kuitenkin ja olinkin oikeassa.

Suomalainen naudanliha 70 %, hernejauhis 30 % (vesi, herneproteiinirouhe 7 % (herneproteiini, herneuute), fermentoitu sipuli).

Myös vebab, josta tykkään on tehty herneproteiinista ja käytännössä ei ollenkaan huonoa rasvaa. Jauhelihan proteiinipitoisuus vaihtelee tyypillisesti välillä 19–27g/100g
Vebabissa on muistaakseni 25g/100g.

>simiti<

50

268

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

kohta voi tulla joku uusi tuote kuin... porkkana-kaurapuurokin.... kinkun syöminenhän on kiellettyä aina yli 30-cuotiailta lihan söminen aina kiellettyä yli 12-vuotiailra.

• Anonyymi
      UUSI

Maistoin k.o tuotetta. Täyttä hevonhuttua. Ei jatkoon.

• Anonyymi
        UUSI

Etkä maistanut

• Anonyymi
      UUSI

lihaton kinkku jouluksi?

• Anonyymi
        UUSI

Se on varmaan sinun yksityisasia tai valinta?

• Anonyymi
      UUSI

Liha menee maailmalle ja ukrainaan ja ukrainalaiset syö lihaa ja suomalaiset korviketta ja teollista lisäainetta herne joka ei koskaan ole herneestä tehtykkään miksi

• Anonyymi
      UUSI

En osta, en periaatteestakaan. Yksikään kusipää ei määrittele, mitä minä syön.

• Anonyymi
        UUSI

Siinä taas yksi mettiintynyt juntti jostakin pohjoiskarjalasta, joka haluaa syödä vain eläinten raatoja, periaatteesta. Onneksi suolistosyöpä ja verisuonitaudit poistaa sinun kaltaiset tältä planeetalta fiksumpia aikaisemmin.

• Anonyymi
      UUSI

Onko ok, jos ottaa vain vähän vähemmän tavanomaista jauhelihaa ja syö yhtenä lisukkeena lämpimiä pakasteherneitä? 😇

🦄

• Anonyymi
        UUSI

Tuo oli hyvä😂. Voipi myös tehdä murekkeen, jonka sisään tunkee oikeita hernei eikä mitään korviketta. Sikäli mikäli ei kärsi allergiasta.

• Anonyymi
        UUSI

Kokonaisissa herneissä ei ole niin paljon proteiinia. Tuossahan oli lisättynä herneproteiinia, joka on aivan eri juttu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kokonaisissa herneissä ei ole niin paljon proteiinia. Tuossahan oli lisättynä herneproteiinia, joka on aivan eri juttu.

Niin, mutta minä en tällaisena raavaana, lihaa syövänä heteronaisena halua syödä herneproteiinia.

Haluan lihan erikseen ja herneet erikseen. En mielelläni syö mitään "eristettyä" proteiinia, vaikka treenaankin jonkin verran.

Muut saavat syödä juuri niin kuin haluavat. Minä haluan saman oikeuden.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, mutta minä en tällaisena raavaana, lihaa syövänä heteronaisena halua syödä herneproteiinia.

Haluan lihan erikseen ja herneet erikseen. En mielelläni syö mitään "eristettyä" proteiinia, vaikka treenaankin jonkin verran.

Muut saavat syödä juuri niin kuin haluavat. Minä haluan saman oikeuden.

🦄

Tietenkin jokainen syö omien mieltymysten mukaan. Itsekin olen korvannut punaisen lihan lähes täysin kalalla ja kanalla.
        Noita MUU tuotteita olen toki maistanut monenlaista, mutta oikeastaan vain vebab ja kinkuton suikale on maistunut.

Ne ovat kuitenkin hyviä korvaamaan osan lihasta juurikin sen huonon rasvan puuttumisen takia.
        Se on minun asia ja mun puolesta syökööt muut vaikka pelkkää ihraa, jos siltä tuntuu.

Ja tuosta murekkeesta on pakko mainita. Siinä toki käytän sikanautaa (ihmeen yleinen eläin tuo sikanauta). Sekaan tuoreita herkkusieniä viipaloituna ja päälle cheddar- tai mustaleima emmendal kuorrute.

>simiti<

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin jokainen syö omien mieltymysten mukaan. Itsekin olen korvannut punaisen lihan lähes täysin kalalla ja kanalla.
        Noita MUU tuotteita olen toki maistanut monenlaista, mutta oikeastaan vain vebab ja kinkuton suikale on maistunut.

Ne ovat kuitenkin hyviä korvaamaan osan lihasta juurikin sen huonon rasvan puuttumisen takia.
        Se on minun asia ja mun puolesta syökööt muut vaikka pelkkää ihraa, jos siltä tuntuu.

Ja tuosta murekkeesta on pakko mainita. Siinä toki käytän sikanautaa (ihmeen yleinen eläin tuo sikanauta). Sekaan tuoreita herkkusieniä viipaloituna ja päälle cheddar- tai mustaleima emmendal kuorrute.

>simiti<

Ketä kuvittelet kiinnostavan sun syömiset?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ketä kuvittelet kiinnostavan sun syömiset?

19 vastausta minun vastausten lisäksi. BOOM, nyt sinäkin sait vastauksen. 🤣

>simiti<

• Anonyymi
      UUSI

nakinkin voi korvata porkkanalla, kun samanmuotoinenkin on

• Anonyymi
      UUSI

tuollainen joku symbolinen merkitys kiinalaisissa kirjainmerkeissäkin,, tiedän jotain että jos on teräviä kulmia niin vihaa tjsp... eräs tyttö niin häneltä voisin kysyä jotain, toivoisin että ei muuttaisi heti pois kun ehkä voi olla kalliitakin asua mutta niiin

• Anonyymi
      UUSI

porkkana-nakki.

mutta niin kyllä kiinnoataa mitä merkkaisi joku oma allekirjoitukseni ja kun harmittaa jos joku niin voi olla kiinalainen tyttö tai niin tietäisi ehkä mitä joku allekirtusmerkkini tarkoitytaisi olisiko Yakuzaa=

• Anonyymi
      UUSI

niin tämä onkin hyvä idis nakin voi korvaa kokonaan pikku poekknlla,

• Anonyymi
      UUSI

Jatkossakin syön lihaa, ihan turha jonkun viherpiipertäjän siitä minulle inistä.

• Anonyymi
        UUSI

Mitä kasvissyöjät Jussi ja Riikka sulle nyt on inissyt?

>simiti<

• Anonyymi
        UUSI

Tälleen sivusta totean, että yleisimmin tuo menee toisin päin. Jos vain mainitseekaan syöneensä jotain kasvispitoista, ei tarvitse olla edes vegaanista, niin heti on joku "lihansyöjä" vinkumassa. Ihmeellisiä vinkuvia valittajia nuo "lihansyöjät".

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tälleen sivusta totean, että yleisimmin tuo menee toisin päin. Jos vain mainitseekaan syöneensä jotain kasvispitoista, ei tarvitse olla edes vegaanista, niin heti on joku "lihansyöjä" vinkumassa. Ihmeellisiä vinkuvia valittajia nuo "lihansyöjät".

Minulle (lihansyöjälle) valitti joku, että tuoreissa herneissä ei ole kovin paljon herneproteiinia. 🤭

Se ei minua häiritse, koska otan proteiinini lihasta, pavuista, kananmunista, juustoista ja pähkinöistä.

Herne ei ole ruokavaliossani proteiinin vuoksi. 🤔

Minä rakastan lounaspöytien kasvisruokia. Otan myös vain aina lihaa lisukkeeksi... 😇 Salaatteja syön myös tosi paljon.

Niin kauan kuin ostaa tai valmistaa ruokansa itse, voi syödä mitä haluaa.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle (lihansyöjälle) valitti joku, että tuoreissa herneissä ei ole kovin paljon herneproteiinia. 🤭

Se ei minua häiritse, koska otan proteiinini lihasta, pavuista, kananmunista, juustoista ja pähkinöistä.

Herne ei ole ruokavaliossani proteiinin vuoksi. 🤔

Minä rakastan lounaspöytien kasvisruokia. Otan myös vain aina lihaa lisukkeeksi... 😇 Salaatteja syön myös tosi paljon.

Niin kauan kuin ostaa tai valmistaa ruokansa itse, voi syödä mitä haluaa.

🦄

Oletan tuon sinulle esitetyn kommentin liittyneen siihen, että esitit itse vaihtoehdoksi lihaa ja herneitä. Sinällään toki ihan hyvä valinta, mutta ei tietenkään lainkaan verrattavissa yksi yhteen.

Ei siinä, en minäkään tuota tuotesekoitusta ymmärrä, enkä tule sitä käyttämään. Käytän kasviproteiinin kasviproteiinina ja sen vähän lihan mitä käytän, tulen jatkossakin käyttämään lihana. Toki sitten itse ruokaa laittaessani voin sinne ruokaan sekoittaa useita proteiinin lähteitä (esim. liha ja pavut), mutta minulla ei ole tarvetta tuollaiselle valmisjalosteelle.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletan tuon sinulle esitetyn kommentin liittyneen siihen, että esitit itse vaihtoehdoksi lihaa ja herneitä. Sinällään toki ihan hyvä valinta, mutta ei tietenkään lainkaan verrattavissa yksi yhteen.

Ei siinä, en minäkään tuota tuotesekoitusta ymmärrä, enkä tule sitä käyttämään. Käytän kasviproteiinin kasviproteiinina ja sen vähän lihan mitä käytän, tulen jatkossakin käyttämään lihana. Toki sitten itse ruokaa laittaessani voin sinne ruokaan sekoittaa useita proteiinin lähteitä (esim. liha ja pavut), mutta minulla ei ole tarvetta tuollaiselle valmisjalosteelle.

Ei niin ja minä olen sekasyöjä. En tiedä millainen ruokavalio on ihmisellä, joka kutsuu itseään lihansyöjäksi. Ei kuulosta minun korvaani ihan ihmiselle sopivalta ruokavaliolta. Kissa on lihansyöjä, mutta jopa koiraeläimet ovat luonnostaan sekasyöjiä, vaikka saavatkin lihasta irti paljon enemmän kuin ihminen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin ja minä olen sekasyöjä. En tiedä millainen ruokavalio on ihmisellä, joka kutsuu itseään lihansyöjäksi. Ei kuulosta minun korvaani ihan ihmiselle sopivalta ruokavaliolta. Kissa on lihansyöjä, mutta jopa koiraeläimet ovat luonnostaan sekasyöjiä, vaikka saavatkin lihasta irti paljon enemmän kuin ihminen.

Hah, olet oikeassa! 😂 Sekasyöjä on parempi termi kuin lihansyöjä.

Sen verran lisään vielä ruokavalioasiaa, että oma kehoni ei siedä suuria määriä viljoja. Sokerinsietokykyni ei ole hyvä, ja viljojen tärkkelys hajoaa sokereiksi kehossa. Joudun tosi tarkasti säännöstelemään viljojen määrää, jotta oloni pysyy hyvänä. Kuitua saa onneksi paljon myös monista kasviksista.

Punainen liha sen sijaan ei tähän mennessä ole vaikuttanut haitallisesti veriarvoihini. Se ei myöskään tee piikkiä verensokeriin. Viljan huonon vaikutuksen tunnen sen sijaan nahoissani heti, enkä sen vuoksi syö mielelläni esim. pastaa. Se väsyttää aivan kamalasti.

Jos aion pitää itseni terveenä, joudun syömään ruokaa, joka nostaa verensokeria vain maltillisesti. Myös uni ja liikunta vaikuttavat verensokerin tasapainoon.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En minäkään moista meinaa ostaa. Kuten kirjoitin, käytän myös eläinkunnan tuotteita, mutta punaista lihaa hyvin harvoin.

Juuri sehän oli pointti, että herne ja herneproteiini ovat eri asioita. Kirjoitukseni sikisikin siitä, kun monilla palstoilla kuviteltiin jauhelihan seassa olevan herneitä.

Ja joku tietysti loukkaantuu tästäkin, kun kerron olevani aivan himona papuihin. Ehdoton suosikkini on cidneypapu. Se sopii kaikkiin ruokiin, melkeinpä aamupuuroonkin.

Toki aamupuurostakin voi pahoittaa mielensä ja kirjoittaa, että aamuisin ON PAKKO syödä munia ja pekonia. Ei ole. Täysjyvä aamupuuroni omenasoseen kanssa on terveellisempää, enkä ole siltikään kieltämässä keneltäkään sitä muna ja pekoni aamiaista. Edelleenkään edes aamupalani ei tee minusta kasvissyöjää, tai jotain määräilijää, jota jotkut yrittävät väittää.

Omalla kohdallani vain pyrin välttämään niitä huonoja, eli tyydyttyneitä rasvoja, koska pumppunikaan ei enää ole kuten nuorella miehellä.

>simiti<

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En minäkään moista meinaa ostaa. Kuten kirjoitin, käytän myös eläinkunnan tuotteita, mutta punaista lihaa hyvin harvoin.

Juuri sehän oli pointti, että herne ja herneproteiini ovat eri asioita. Kirjoitukseni sikisikin siitä, kun monilla palstoilla kuviteltiin jauhelihan seassa olevan herneitä.

Ja joku tietysti loukkaantuu tästäkin, kun kerron olevani aivan himona papuihin. Ehdoton suosikkini on cidneypapu. Se sopii kaikkiin ruokiin, melkeinpä aamupuuroonkin.

Toki aamupuurostakin voi pahoittaa mielensä ja kirjoittaa, että aamuisin ON PAKKO syödä munia ja pekonia. Ei ole. Täysjyvä aamupuuroni omenasoseen kanssa on terveellisempää, enkä ole siltikään kieltämässä keneltäkään sitä muna ja pekoni aamiaista. Edelleenkään edes aamupalani ei tee minusta kasvissyöjää, tai jotain määräilijää, jota jotkut yrittävät väittää.

Omalla kohdallani vain pyrin välttämään niitä huonoja, eli tyydyttyneitä rasvoja, koska pumppunikaan ei enää ole kuten nuorella miehellä.

>simiti<

"Täysjyvä aamupuuroni omenasoseen kanssa on terveellisempää, enkä ole siltikään kieltämässä keneltäkään sitä muna ja pekoni aamiaista."

Puuron terveellisyys riippuu myös siitä, nostaako se verensokeria. Itse en pystyisi syömään useita desilitroja viljatuotetta ilman että minulle tulisi todella huono olo. Verensokeripiikki olisi kamala. 🥴 En kyllä pidä puuron maustakaaan, mutta se on eri asia.

Punainen liha ei kaikilla (esim. minulla) nosta kolesterolia tai triglyseridiarvoja. Toisilla se nostaa niitä heti.

Laihdutin kerran 10 kg syömällä joka päivä mm. munia ja pekonia. Sitten kyllästyin niiden makuun. Nykyään syön niitä yhdessä vain hotelleissa.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sen verran lisään vielä ruokavalioasiaa, että oma kehoni ei siedä suuria määriä viljoja. Sokerinsietokykyni ei ole hyvä, ja viljojen tärkkelys hajoaa sokereiksi kehossa. Joudun tosi tarkasti säännöstelemään viljojen määrää, jotta oloni pysyy hyvänä. Kuitua saa onneksi paljon myös monista kasviksista.

Punainen liha sen sijaan ei tähän mennessä ole vaikuttanut haitallisesti veriarvoihini. Se ei myöskään tee piikkiä verensokeriin. Viljan huonon vaikutuksen tunnen sen sijaan nahoissani heti, enkä sen vuoksi syö mielelläni esim. pastaa. Se väsyttää aivan kamalasti.

Jos aion pitää itseni terveenä, joudun syömään ruokaa, joka nostaa verensokeria vain maltillisesti. Myös uni ja liikunta vaikuttavat verensokerin tasapainoon.

🦄

Itse olen diapeetikko ja hitaat hiilarit, kuten täysjyvä eivät vaikuta minuun.
        Toki olettaisin sen olevan yksilöllistä, mutta mielummin täysjyvää ja palkokasveja, kuin kuorittua viljaa ja tyydyttyneitä rasvoja. Kala on myös mahtis juttu diapeetikolle.

Nuo kaikki kolme riittivät siihen, että sain jättää lääkityksenkin pois. Sitäpaitsi pavuilla tuli aikoinaan mahtipieruja! Ne oli hauskoja, mutta nyt suoliston bakteerit ovat jo tottuneen.
        Tähän väliin pikkuinen knoppitieto. Ihmisen suolistossa on monta kiloa bakteereja. 😁

>simiti<

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen diapeetikko ja hitaat hiilarit, kuten täysjyvä eivät vaikuta minuun.
        Toki olettaisin sen olevan yksilöllistä, mutta mielummin täysjyvää ja palkokasveja, kuin kuorittua viljaa ja tyydyttyneitä rasvoja. Kala on myös mahtis juttu diapeetikolle.

Nuo kaikki kolme riittivät siihen, että sain jättää lääkityksenkin pois. Sitäpaitsi pavuilla tuli aikoinaan mahtipieruja! Ne oli hauskoja, mutta nyt suoliston bakteerit ovat jo tottuneen.
        Tähän väliin pikkuinen knoppitieto. Ihmisen suolistossa on monta kiloa bakteereja. 😁

>simiti<

Juu, se on kovin yksilöllistä. Minä en ole diabeetikko, mutta mikä tahansa vilja suurissa määrin saa minut voimaan huonosti. Saisin itsestäni helposti diabeetikon, jos en tarkkailisi syömisiäni.

En voi itse syödä kalaa maun vuoksi. Syön sitä hyvin satunnaisesti. Se maistuu siltä kuin sitä olisi liotettu meressä kuukausitolkulla. Minulla on monta kymmentä itemia sisältävä lista ruokia, joita en voi syödä maun tai koostumuksen vuoksi. Onneksi nyt aikuisena ei tarvitse! ✨🤩 Ja aina löytyy myös jotain hyvänmakuista terveellistä tilalle.

Tärkeintä on se, että pyrkii syömään 800 - 1000 kg kasviksia päivässä. Ja että saa proteiinia tarpeeksi. Loppu on sitten hienosäätöä.

Minä en saa pavuista pieruja. 😔 Ainoastaan suuresta määrästä sipulia. 🤭

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

🦄

Minäkin syön niukasti viljoja ja se mitä syön on täysviljaa. En tosin ylipäänsä syö viljaa kuitujen takia. Niitä saan ihan tarpeeksi kasviksista.

Minun syyni olla syömättä punaista lihaa on se, että minusta se on etovan makuista, on aina ollut. Joskus teini-ikäisenä aloin kyseenalaistaa, että miksi minä syön ruoka-ainetta, joka maistuu minusta helvetillisen pahalta. Mitä järkeä on syödä jotakin, joka minun on pakko upottaa mausteisiin saadakseni sen nieltyä? Uudelleenlämmitettynä mikään määrä mausteita ei meinaa riittää muuttamaan punaista lihaa syömäkelpoiseksi. En yksikertaisesti näe mitään järkeä syödä sellaista, kun ei se edes ole (minulle) ravitsemuksellisesti tärkeää. Ja silti tulee aina joku "lihansyöjä" vinkumaan ja vonkumaan ruokavaliostani. En nyt tarkoita sinua. Sinä kirjoitat asiallisesti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>simiti<

Niinpä. Oletan kyseessä olevan myös täysin eri hernelajike kuin se (yleensä joku sokeriherne), jota yleisesti pakasteherneenä myydään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin syön niukasti viljoja ja se mitä syön on täysviljaa. En tosin ylipäänsä syö viljaa kuitujen takia. Niitä saan ihan tarpeeksi kasviksista.

Minun syyni olla syömättä punaista lihaa on se, että minusta se on etovan makuista, on aina ollut. Joskus teini-ikäisenä aloin kyseenalaistaa, että miksi minä syön ruoka-ainetta, joka maistuu minusta helvetillisen pahalta. Mitä järkeä on syödä jotakin, joka minun on pakko upottaa mausteisiin saadakseni sen nieltyä? Uudelleenlämmitettynä mikään määrä mausteita ei meinaa riittää muuttamaan punaista lihaa syömäkelpoiseksi. En yksikertaisesti näe mitään järkeä syödä sellaista, kun ei se edes ole (minulle) ravitsemuksellisesti tärkeää. Ja silti tulee aina joku "lihansyöjä" vinkumaan ja vonkumaan ruokavaliostani. En nyt tarkoita sinua. Sinä kirjoitat asiallisesti.

"En yksikertaisesti näe mitään järkeä syödä sellaista, kun ei se edes ole (minulle) ravitsemuksellisesti tärkeää."

Juuri näin. Ei kannata tässä maailmantilanteessa tunkea väkisin alas jotain mistä ei pidä, koska vaihtoehtoja löytyy aina. Yleensä löytyy myös hyviä ja terveellisiä vaihtoehtoja. Jos oikein hyvä tuuri on, löytyy myös edullisia vaihtoehtoja.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Uudelleenlämmitettynä mikään määrä mausteita ei meinaa riittää muuttamaan punaista lihaa syömäkelpoiseksi."

Aika jännä. Itse pidän uudelleenlämmitettynä muun muassa joulukinkusta ja ribseistä, vaikka niissä olisi vain suolaa mausteena. 😋

Mutta ei tosiaan kannata syödä mitään, joka ei maistu tai jota kohtaan keho reagoi huonosti.

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, se on kovin yksilöllistä. Minä en ole diabeetikko, mutta mikä tahansa vilja suurissa määrin saa minut voimaan huonosti. Saisin itsestäni helposti diabeetikon, jos en tarkkailisi syömisiäni.

En voi itse syödä kalaa maun vuoksi. Syön sitä hyvin satunnaisesti. Se maistuu siltä kuin sitä olisi liotettu meressä kuukausitolkulla. Minulla on monta kymmentä itemia sisältävä lista ruokia, joita en voi syödä maun tai koostumuksen vuoksi. Onneksi nyt aikuisena ei tarvitse! ✨🤩 Ja aina löytyy myös jotain hyvänmakuista terveellistä tilalle.

Tärkeintä on se, että pyrkii syömään 800 - 1000 kg kasviksia päivässä. Ja että saa proteiinia tarpeeksi. Loppu on sitten hienosäätöä.

Minä en saa pavuista pieruja. 😔 Ainoastaan suuresta määrästä sipulia. 🤭

🦄

No nyt!

"Se maistuu siltä kuin sitä olisi liotettu meressä kuukausitolkulla"

Enpäs tiennytkään, että kalat ovat meressä kuukausitolkulla. Tähän on saatava muutos!

No joo. Makuasioistahan ei tokikaan voi kiistellä. Lapsena ehdoton suosikkini oli pippurimakrilli. Hyvänä kakkosena tuli einesmaksalaatikko ja vasta kolmantena äidin tekemä puolukkamarjalappapuuro.

Mutta saanhan kuitenkin syödä sinappisilliä ja perunia, vaikka juhannus on vielä kovin kaukana?

>simiti<

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt!

"Se maistuu siltä kuin sitä olisi liotettu meressä kuukausitolkulla"

Enpäs tiennytkään, että kalat ovat meressä kuukausitolkulla. Tähän on saatava muutos!

No joo. Makuasioistahan ei tokikaan voi kiistellä. Lapsena ehdoton suosikkini oli pippurimakrilli. Hyvänä kakkosena tuli einesmaksalaatikko ja vasta kolmantena äidin tekemä puolukkamarjalappapuuro.

Mutta saanhan kuitenkin syödä sinappisilliä ja perunia, vaikka juhannus on vielä kovin kaukana?

>simiti<

Olen ihan varmasti asunut jossain meren rannalla jossain aiemmassa elämässäni ja syönyt itseni täyteen kalaa joka päivä.

Nyt olen aivan valtavan onnellinen siitä, ettei sitä ole pakko syödä! Se on ihanaa.

Olisi kamalaa, jos kalaa pitäisi syödä eikä olisi muuta proteiinia. 🥺

Savustus tekee kalasta siedettävää. 👍 En osaa itse savustaa.

🦄

• Anonyymi
      UUSI

lantytua koko pekolni lanttu-kinkku seitsemän kiloa lanttu-vihannesta.

• Anonyymi
      UUSI

Erikoinen tyuo minun allekirjoitus... kun niin joku kiinalainen tyttö kai en muista mistä tulikaan kuin jotain Yakuzaa...

Oikeasti minua harmittaa jos häiriysen tuota tyttöä kun jos monestikin heräilen yöllä tekemään tietokehommia, niin jos häiritsee häntä .. kaupungin äänet.

• UUSI

En ole kokeillut. Maistuuko se erilaiselle? Herneille, tai omituiselle?

Missä resepteissä tuota herne-jauhelihaa kannattaisi käyttää, missä ei?

• Anonyymi
        UUSI

Hyppää palstasetä järveen!

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hyppää palstasetä järveen!

Palstatrolli saa näyttää mallia edellä! Ole hyvä!

😂

• Anonyymi
        UUSI

En ole maistanut, mutta pointtini tosiaan oli se, ettei siinä mitään herneitä ole seassa.

>simiti<

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole maistanut, mutta pointtini tosiaan oli se, ettei siinä mitään herneitä ole seassa.

>simiti<

Kiitos tiedosta. 😊

• Anonyymi
        UUSI
        tosi.typy kirjoitti:

Kiitos tiedosta. 😊

Tirsk 🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi
      UUSI

YLE opettaa, miten meidän pitää elää, mitä syödä. Viitatkaa kintaalla tälle vihreälle aivopesulle.

• Anonyymi
        UUSI

Perustrolli kiljuu ja on epätoivoinen. Mahtavaa! Kuole junttiuteesi ja kehityksen vihaamiseesi.
        Hiton tollo, joka haikailee paluuta 1800 luvulle Venäjän alaisuuteen.

>simiti<

• Anonyymi
      UUSI

noniin kun joza kaat5uu jotain niin normi joku taisyelupelastaja... vään joku lääkäriyksikkö joa vuotaa vera ei mnikään senaihoiraja-wweikki'

• Anonyymi
      UUSI

Miksi ostaa jauhelihaa jota on blantattu herneillä,, voihan niitä herneitä ym. lisätä siihen itsekkin,, kohta ihmisiä höynäytetään ostamaan valmiiksi keitettyä vettä🫣

• Anonyymi
        UUSI

No kun siinä ei ole herneitä, mikäli ymmärrät lukemaasi.

• Anonyymi
      UUSI

niin no jos on omaa verta sormissakin niiin mwlkoisra

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      227
      5551
    2. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      133
      5105
    3. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      28
      4888
    4. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      128
      2163
    5. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      404
      1837
    6. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      49
      1745
    7. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      90
      1697
    8. Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan

Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1662
    9. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      94
      1395
    10. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      381
      1337
    Aihe