Huuto

Anonyymi-ap

Heräsin kello kaksi huutoon. Ääni oli niin kova, etä maljakot kilisivät ikkunalaudalla ja seinältä tipahti taulu. En ole koskaan kuullut sellaista meteliä. Se oli loputon, konemaisesti ulvova, tasainen ja persoonaton humina. Desibelejä en halua edes ajatella. En kuulisi niitä.

Makuuhuoneen katossa vilkkuivat keltaiset valot.

Kello on nyt puoli viisi ja ulvonta on tauonnut vain kerran. En ole nukkunut hetkeäkään. Ääntä ei pääse pakoon minnekään. Kuultavasti kuolleetkin jo harhailevat puistossa, kadulla ja toreilla kaavuissaan ja kyselevät, että mitä nyt.

En halua tietää.

(hihitystä)

32

339

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nyt se hiljeni.

Ei ole kuulunut mitään minuuttiin. Nyt kahteen.

Jokin suuri laite poistui kadulta hetki sitten. En uskalla liikkua. Aina kun reagoin jollain tavalla, jotain pahempaa tapahtuu.

On yhä hiljaista.

(hihitystä)

• Anonyymi

Ei olisi pitänyt katsoa ulos.

Äänenlähde on yhä paikalla, eikä se ole yksin. Niitä on kolme.

(kääk)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olisi pitänyt katsoa ulos.

Äänenlähde on yhä paikalla, eikä se ole yksin. Niitä on kolme.

(kääk)

Ei kyllä nyt näyttää siltä,että ulvojat ovat lähdössä, sillä vilkut ovat sammuneet ja masiinat liikkuvat jonossa pois näkyvistäni.

Sitten ei muuta kuin nukkumaan.

(reps)

• Anonyymi

Ripaus Edvard Munchin tuottamaa tunnelmaa.

• Anonyymi

huuto kuin joku ulvova mylläri, grinder.

• Anonyymi

Generoiko Huuto Hallan.
      Vilma

• Anonyymi

Minäkin kerran lapsena heräsin valtavaan huutoon. Se oli omani.

Näin painajaista, ja se päättyi karmivalla tavalla. Onneksi heräsin.

• Anonyymi

tuollaiswnkin äänwen voi aammuguimaan heräyä jos oma maha mörisee kuin karhu omasta nälänhädäsrä... möeuawcö ööbu inasrta tulee, kuin krhun nörinä-ääni jonka hallitus aihauyanut

• Anonyymi

lhalliyus aiheuttanut kansallisen näläbnhädän

mutta minä yrittäisin autya masentuneita nuoria naisia, sekin on ongelma

• Anonyymi

jos joku koulu ikävysyää tyhmänä nii koulukirjan väliin tuollainen:

"Parabellum" viittaa useisiin asioihin, joista yleisimmät ovat latinalaisesta fraasista "Si vis pacem, para bellum" ("Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan") peräisin olevat merkitykset: se voi olla nimi tunnetulle Luger P08-pistoolille, kaksi yleistä käsiaseenpatruunaa (7,65 \times 21 mm ja 9 \times 19 mm Parabellum) tai nimitys historialliselle konekiväärille (Parabellum MG14). Se voi myös viitata taiteellisiin teoksiin, kuten elokuviin tai musiikkialbumeihin.

• Anonyymi

Katalin seikka tällaisessa öisessä ulvomisessa oli tuo tauko.

Jos kaksi tuntia pyörii paikoillaan sidottuna kiinni täysin käsittämättömään meteliin keskellä yötä, joka ei anna tehdä muuta kuin kuunnella itseään, niin on lähes ihme sen loppuminen.

Tulee hiljaista. Kuulet taas omat ajatuksesi ja olo tuntuu normaalilta ja meno myös. Taputtelet siinä tyytyväisenä tyynyä ja samassa se alkaa uudestaan. Tuijotat pimeää seinää voimatta uskoa ääntä todeksi.

(naurua)

• Anonyymi

Vaihtoehtotodellisuus

Tormakkana rohkeana kansalaisena tunnettu Funeau marssii kadulle puhelin kädessään.

Massiivisen kuormurin uumenista työntyvä paksu letku kulkee pitkin katua kuin valtava käärme ja katoaa maan uumeniin. Kadussa on reikä. Reiän vierellä seisoo oranssi tyyppi kypärä päässään.

- Mitä ihmettä tämä on? Miksi täällä täytyy huutaa keskellä arkiyötä!? Ja mitä ihmettä te teette.

- Me putsataan hulevesikaivoja.

- Hule…Mitä!?

- Siis hiekkaa ja muuta moskaa, joka on pystyviemärien pohjalla.

- Eikö sitä voi tehdä päivällä!?

- Ei. Piti tukkia koko katu.

- No voihan… En saa nukuttua. Huominen pitää siirtää toiseen päivään!?

- Valitan. No mutta en nuku minäkään, kaveri nauroi taputteli jättimäistä letkua vierellään.

Funeau päätti lopettaa meikkaamisen.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaihtoehtotodellisuus

Tormakkana rohkeana kansalaisena tunnettu Funeau marssii kadulle puhelin kädessään.

Massiivisen kuormurin uumenista työntyvä paksu letku kulkee pitkin katua kuin valtava käärme ja katoaa maan uumeniin. Kadussa on reikä. Reiän vierellä seisoo oranssi tyyppi kypärä päässään.

- Mitä ihmettä tämä on? Miksi täällä täytyy huutaa keskellä arkiyötä!? Ja mitä ihmettä te teette.

- Me putsataan hulevesikaivoja.

- Hule…Mitä!?

- Siis hiekkaa ja muuta moskaa, joka on pystyviemärien pohjalla.

- Eikö sitä voi tehdä päivällä!?

- Ei. Piti tukkia koko katu.

- No voihan… En saa nukuttua. Huominen pitää siirtää toiseen päivään!?

- Valitan. No mutta en nuku minäkään, kaveri nauroi taputteli jättimäistä letkua vierellään.

Funeau päätti lopettaa meikkaamisen.

(reps)

Arska

Arska oli letkumies jo kolmannessa polvessa. Hän pyöritti valtavaa imuriaan kaupungin tyhjillä kaduilla ammattimaisin elkein. Arska nosti kaivonkannet ylös ja katsahti mustaan reikään muutaman kerran yössä. Sitten hän veti suunnattoman letkun ajoneuvonsa uumenista ja huolellisesti asetti sen suun reiän reunalle, sitten varovasti laski koko komeuden kaupungin sisään.

Kaikkialla kaupungin vuoteissa huokaistiin, kun Arska käynnisti valtavan laitteensa ja nojasi sen meteliin.

- Kuka tuo oli?

- Näytti ihan Funeaulta, mutta en ole ihan prikulleen varma.

- No tuskin. Siis tuoko?

- Niin. Näytti kyllä aika… homssuiselta. Siis ei lainkaan niin kuin Funeau, tyyni ja tyylikäs. Siis tuo oli aivan raivona.. Ei varmaan ollut Funeau. Eihän nyt Funeau tällaisessa paikassa asu. Vai asuuko?

- Mistä minä tiedän. Jatketaan hommia. Unohda toi. Aina ne häiritsee tosimiesten hommia.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arska

Arska oli letkumies jo kolmannessa polvessa. Hän pyöritti valtavaa imuriaan kaupungin tyhjillä kaduilla ammattimaisin elkein. Arska nosti kaivonkannet ylös ja katsahti mustaan reikään muutaman kerran yössä. Sitten hän veti suunnattoman letkun ajoneuvonsa uumenista ja huolellisesti asetti sen suun reiän reunalle, sitten varovasti laski koko komeuden kaupungin sisään.

Kaikkialla kaupungin vuoteissa huokaistiin, kun Arska käynnisti valtavan laitteensa ja nojasi sen meteliin.

- Kuka tuo oli?

- Näytti ihan Funeaulta, mutta en ole ihan prikulleen varma.

- No tuskin. Siis tuoko?

- Niin. Näytti kyllä aika… homssuiselta. Siis ei lainkaan niin kuin Funeau, tyyni ja tyylikäs. Siis tuo oli aivan raivona.. Ei varmaan ollut Funeau. Eihän nyt Funeau tällaisessa paikassa asu. Vai asuuko?

- Mistä minä tiedän. Jatketaan hommia. Unohda toi. Aina ne häiritsee tosimiesten hommia.

(reps)

Hitsin pimpulat

Kissa istui ikkunalaudalla ja katseli kun paiskoin vaatteitani pitkin korituolia ja kirosin. Minulla ei ole minkään valtakunnan kuulosuojaimia, ajattelin. Mutta sitten ymmärsin että minulla oli kuulokkeet.

- Tuota menoa sinulta menee kuulo, kissa sanoi.

- Eikä mene. Ole vaiti.

- Tyhmä ihminen. Kuinka tuollaisessa metelissä voi nukkua? En käsitä.

- Ehkä ei ole tarkoituskaan nukkua. En vain voi sietää tuota meteliä. Parempi mikä tahansa muu kuin tuo. Mene syömään raksuja siitä.

- Ei ole nälkä. Miksi menisin?

- No mene sitten keittiöön katsomaan olenko siellä.

- Kuinka voit olla keittiössä jos makaat siinä?

- Voi herra mun vereni.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hitsin pimpulat

Kissa istui ikkunalaudalla ja katseli kun paiskoin vaatteitani pitkin korituolia ja kirosin. Minulla ei ole minkään valtakunnan kuulosuojaimia, ajattelin. Mutta sitten ymmärsin että minulla oli kuulokkeet.

- Tuota menoa sinulta menee kuulo, kissa sanoi.

- Eikä mene. Ole vaiti.

- Tyhmä ihminen. Kuinka tuollaisessa metelissä voi nukkua? En käsitä.

- Ehkä ei ole tarkoituskaan nukkua. En vain voi sietää tuota meteliä. Parempi mikä tahansa muu kuin tuo. Mene syömään raksuja siitä.

- Ei ole nälkä. Miksi menisin?

- No mene sitten keittiöön katsomaan olenko siellä.

- Kuinka voit olla keittiössä jos makaat siinä?

- Voi herra mun vereni.

(hihitystä)

Arska ja Pera

Arska ja Pera istuivat toimistossaan Peran autossa ja söivät yöpalaa. Arskalla oli munapiirakka ja Peralla silli-sellainen. Juomaksi oli energiajuomia kassillinen huoltamolta.

Molemmat maiskuttivat ja räpläsivät puhelintaan.

- Tässä! Tässä on Funeaun aito kuva! Katso.

- Ei se tuo ole, vaan tämä. Tuohan on jokin tekoälyn veivaama sotku, eikä luonnonkaunis niin kuin tämä.

- Ei tana ole tuo Funeau. Se olet aivan sekaisin.

- Kyllä tässä lukee, että Funeau, Place… hetkinen. Siis Place de la Voncorde, 2004.

- Sä oot aivan sekaisin. Siis tuo homssuko? Mene hoitoon. Aivan naurettava väite.

- No mutta….

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arska ja Pera

Arska ja Pera istuivat toimistossaan Peran autossa ja söivät yöpalaa. Arskalla oli munapiirakka ja Peralla silli-sellainen. Juomaksi oli energiajuomia kassillinen huoltamolta.

Molemmat maiskuttivat ja räpläsivät puhelintaan.

- Tässä! Tässä on Funeaun aito kuva! Katso.

- Ei se tuo ole, vaan tämä. Tuohan on jokin tekoälyn veivaama sotku, eikä luonnonkaunis niin kuin tämä.

- Ei tana ole tuo Funeau. Se olet aivan sekaisin.

- Kyllä tässä lukee, että Funeau, Place… hetkinen. Siis Place de la Voncorde, 2004.

- Sä oot aivan sekaisin. Siis tuo homssuko? Mene hoitoon. Aivan naurettava väite.

- No mutta….

(hihitystä)

Lisko

Kun kissa palasi kierrokseltaan, niin ainoa havaittava muutos huoneistossa oli se että Funeauta ei näkynyt missään. Vuode oli tyhjä. Lisäksi tuuletusikkuna oli hieman raollaan, ja veto tuntui selvästi.

Kissa hyppäsi ikkunalaudalle ja kuuli kummallista rapinaa talon seinustalta. Sen vaistot heräsivät.

Muutaman hetken kuluttua jokin tuntui vilahtelevan puiston puiden varjoissa, sitten liikkuvan oksilla. Mikä tahansa se oli, niin sitä oli jopa kissan vaikea havaita.

Sitten kissa näki sen, kun se loikkasi lehmuksesta kuorma-auton katolle.

- Mikä tuo oli?

- Ai mikä, Arska kysyi.

- Joku kolahti. Laitoitko paineventtiilin kiinni?

- Laitoin. Tässä on seksikäs kuva Funeausta. Katso.

- Ole hiljaa. Joku liimautui juuri katolle.

- Tos…

molempien miesten piirakat ja energiajuomat, sekä puhelimet leijuivat ilmassa, kun he tuijottivat silmät levällään ja suut kauhusta auki tuulilasia, johon oli ilmestynyt jotain kammottavaa.

Ja se oli ruudulla väärinpäin.

Sen kieli kiemurteli lasilla ja sen silmät hehkuivat oranssina pimeydessä, jonka se itse kammottavilla, elävillä hiuksillaan ympärilleen loi.

Arska ja Pera puristivat kiinni toisistaan ja kirkuivat yhteen ääneen.

(hihitystä)

• Anonyymi

Se on se hiton liskoihminen mikä siellä huutaa. Olen siitä sähisemisestä aikaisemminkin täällä maininnut. Saatanan aggressiivisia ovat näin loppusyksystä. Pitää välillä kepillä lyödä kuonoon jos yrittävät tulla silmille tai pitävät liian kovaa mökää. Sangen vttumaisia elikoita ovat.

• Anonyymi

Kyllä joo

Olen samaa mieltä.

Jonkinlainen roti pitää touhussa olla, muuten saa olla kuin Ellun kana.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä joo

Olen samaa mieltä.

Jonkinlainen roti pitää touhussa olla, muuten saa olla kuin Ellun kana.

(hihitystä)

Paitsi

Tämä seuraava on niin lähellä ydintä, että ydin tulee jo tutuksi.

Kun päättää jotain, niin ihmistä koetellaan.

Lopetin röökaamisen (4. päivä).

(outs)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paitsi

Tämä seuraava on niin lähellä ydintä, että ydin tulee jo tutuksi.

Kun päättää jotain, niin ihmistä koetellaan.

Lopetin röökaamisen (4. päivä).

(outs)

Siis on kuin kykenisi kävelemään pitkin seiniä. Ei turhaa asiaa, johon en pystyisi. Kaikki onnistuu, mutta koko ajan on sellainen fiilis, että kohta romahtaa.

Riippuvuus on kuin hämähäkinseitti, vahva.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis on kuin kykenisi kävelemään pitkin seiniä. Ei turhaa asiaa, johon en pystyisi. Kaikki onnistuu, mutta koko ajan on sellainen fiilis, että kohta romahtaa.

Riippuvuus on kuin hämähäkinseitti, vahva.

(hihitystä)

Kauhu

Palstakirjoittelu on yleishyödyllistä hukkaa: Hukkaat elämäsi muiden onnistumisen vuoksi.

Taas röökilakko tapahtuu vain ja ainoastaan itsesi vuoksi, koska sellaisella pelastetaan myös ne muut.

Onko minusta kehkeytymässä itsekeskeinen olento, vai altruisti.

Silputtujen ja käärittyjen lehtien halaaja.

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kauhu

Palstakirjoittelu on yleishyödyllistä hukkaa: Hukkaat elämäsi muiden onnistumisen vuoksi.

Taas röökilakko tapahtuu vain ja ainoastaan itsesi vuoksi, koska sellaisella pelastetaan myös ne muut.

Onko minusta kehkeytymässä itsekeskeinen olento, vai altruisti.

Silputtujen ja käärittyjen lehtien halaaja.

(hirn)

Viides päivä jo häämöttää

Kun viides päivä koittaa, niin minun on suljettava tämä herkullinen keskustelukavana, sillä olen luultavasti huomenna niin pihalla, että en pysty enää mihinkään.

Ja juuri sinä hetkenä kauhu ratsastaa sisään kysymättä lupaa.

Se tulee rymistellen ja voimalla, enkä mahda sille mitään. Se on perustila, lähtöpiste ja alku kaikelle tälle.

Nollapiste.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viides päivä jo häämöttää

Kun viides päivä koittaa, niin minun on suljettava tämä herkullinen keskustelukavana, sillä olen luultavasti huomenna niin pihalla, että en pysty enää mihinkään.

Ja juuri sinä hetkenä kauhu ratsastaa sisään kysymättä lupaa.

Se tulee rymistellen ja voimalla, enkä mahda sille mitään. Se on perustila, lähtöpiste ja alku kaikelle tälle.

Nollapiste.

(hihitystä)

Seitsemäs päivä

Tiedätte kuinka ihmiselimistö toimii (ja psyyke siinä sivussa).

Kun seitsemäs päivä koittaa, niin olet ohittanut sen mahdottoman, johon kompastuit.

Olet irti.

Olet vapaa.

Olet.

Mulle kyllä tuollainen ei ole vain mahdollisuus, vaan päämäärä. Idea. Kirkas idea.

Mutta sinne on kolme päivää matkaa todella rankassa maastossa.

Ja kaikki yhden röökin vuoksi.

Mitä järkeä?

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seitsemäs päivä

Tiedätte kuinka ihmiselimistö toimii (ja psyyke siinä sivussa).

Kun seitsemäs päivä koittaa, niin olet ohittanut sen mahdottoman, johon kompastuit.

Olet irti.

Olet vapaa.

Olet.

Mulle kyllä tuollainen ei ole vain mahdollisuus, vaan päämäärä. Idea. Kirkas idea.

Mutta sinne on kolme päivää matkaa todella rankassa maastossa.

Ja kaikki yhden röökin vuoksi.

Mitä järkeä?

(reps)

Join bissen

Nyt kysellään sitä mikä oleellisinta on: Selkärankaa.

Kun heittää bissen naamaan, niin kohta jo kädet käyvät.

Aivan pe*****ä.

Aloitin tuon moskan vetämisen, kun olin 14v.

(reps)

• Vastamelukuulokkeet.

Enää ei kuulu ulkoa huuto,
      eikä pään sisältä,
      kun vähän volumea lisätään.

• Anonyymi

Mjaa

Siis sä esitelmöit mulle vastiksista, kun mun addiktio on pahimmillaan.

Mene itseesi, sanoin itselleni.

(naurua)

• Anonyymi kirjoitti:

Mjaa

Siis sä esitelmöit mulle vastiksista, kun mun addiktio on pahimmillaan.

Mene itseesi, sanoin itselleni.

(naurua)

Omaa ääntä on toki kuunneltava, varsinkin pieriessä.
        Sitä ei pääse pakoon, ei itse, eikä muut.

Minua vaivaa kirjoittamisen vimma. Olen sanomassa jotain suurta, mutta se etsii vielä muotoaan.

Itse olen itseäni täynnä, enkä jaksaisi enää itseäni kuunnella.
        Luin tuossa omaa viestiarkistoa, joka on tehokkain tapa kyllästyä itseensä.

Kunpa ajattelu laantuisi, asettuisi harmoniaan tinnituksen kanssa.

• Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

Omaa ääntä on toki kuunneltava, varsinkin pieriessä.
        Sitä ei pääse pakoon, ei itse, eikä muut.

Minua vaivaa kirjoittamisen vimma. Olen sanomassa jotain suurta, mutta se etsii vielä muotoaan.

Itse olen itseäni täynnä, enkä jaksaisi enää itseäni kuunnella.
        Luin tuossa omaa viestiarkistoa, joka on tehokkain tapa kyllästyä itseensä.

Kunpa ajattelu laantuisi, asettuisi harmoniaan tinnituksen kanssa.

Tinnitys

Joo siis ei ole mun juttu rektaalihommat.

Mutta jos porukka on sellaista, niin mitä siihen nyt sanoisi.

Ei muuta kuin tinnitystä lisää.

(hirn)

• Anonyymi

Huomisen häivekuva

Kun koko elämänsä juoksentelee filtteri huultensa välissä, niin ei tule ajatelleeksi toisin.

Rööki on tapa irrota paskakeisseistä, lähteä vitomaan tilanteista korrektisti.

Miettikää jos koko ajan joku seurueesta haluaisi käväistä vessassa.

Ei mene läpi.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomisen häivekuva

Kun koko elämänsä juoksentelee filtteri huultensa välissä, niin ei tule ajatelleeksi toisin.

Rööki on tapa irrota paskakeisseistä, lähteä vitomaan tilanteista korrektisti.

Miettikää jos koko ajan joku seurueesta haluaisi käväistä vessassa.

Ei mene läpi.

(reps)

Ajattelutapa muuttuu

Sinänsä on ihan positiivista se että ajattelun informaatiopiste toisinaan vaihtaa paikkaa.

Mutta kun röökistä on kyse, niin on hyvin arveluttavaa se että tyytyisi pureskelemaan lyijykynän päätä savujen sijaan.

Tai haistellakseen häntää.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelutapa muuttuu

Sinänsä on ihan positiivista se että ajattelun informaatiopiste toisinaan vaihtaa paikkaa.

Mutta kun röökistä on kyse, niin on hyvin arveluttavaa se että tyytyisi pureskelemaan lyijykynän päätä savujen sijaan.

Tai haistellakseen häntää.

(reps)

Addiktio

Älykkäimmät olennot Telluksella modifioivat riippuvuudestaan harrastuksen, jonka alkuperän unohtavat.

Minä en unohda.

Olen yhä alkupistettä lähellä.

Se edistyksestä.

(naurua)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19807
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      76
      6800
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6466
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      99
      6215
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      6079
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      104
      5977
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      63
      5385
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      45
      5110
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      60
      4440
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      50
      4040
    Aihe