Tuo mayday on hätäkutsu. Nyt Rovaniemellä se kaikuu joka puolella, täällä on hätätila. Eilen Yle ja tänään iltapäivälehdet uutisoivat Rovaniemen asuntopulasta. Täällä on paha ahdinko, kun asunnot otetaan majoituskäyttöön ja asukkaat potkitaan "pellolle".
Eilen kuvien kera uutisissa rivitalo-osakeyhtiö mikä otettu laittomaan majoitukseen.
Sitten vielä kierrellään, kaarrellaan ja valehdellaan sekä asukkaille että tiedotusvälineille. Moraalitonta, röyhkeää, itsekästä ja ilkeää, kun ahneus sokaisee rehellisyyden ja empatian.
Helppoa sanoa, että osta asunto. Eihän niitäkään ole enää tarjolla niin kuin edellisvuosina, liikaa kahmittu tuohon laittomaan majoitukseen. Vanhoissa asunnoissa korjausvelkaa, uudet huonosti tehtyjä koppeja mihin tungettu pieneen neliömäärään kaksioita ja kolmioita ylihinnoiteltuina. Ostajalla pelko siitäkin, että talossa toimii salahotellit.
Missä vaiheessa ihmisten ahneus ryöstäytyi noihin mittoihin ja miksi???? Miten päättäjät, viranhaltijat ja ihmiset eivät puutu tuohon voimakkaammin? Kaupunkia vaaditaan rakentamaan sekä investoimaan uusiin taloihin, mutta täällähän on asuntoja, kun ne vain saataisiin oikeaan luvalliseen käyttöön. Sehän on vain hölmöläisen täkinpaikkuuta, jos tehdään lisää nekin ryöstäytyy laittomaan majoitukseen. Jos tuota ei saa kitkettyä pois niin ollaan yhä syvemmällä suossa ja
meille ei ole koteja.
Laiton majoittaja, piiloudut keksityn termin, lyhytvuokraaja, taakse ja eikö koskaan käväise mielessä meidän asuntoahdingossa olevien hätä? Miltä se teistä tuntuu, kun ihmisiltä viedään kodit? Entä jos sinulta itseltäsi?
MAYDAY,MAYDAY
81
625
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä oli taas eilen uutisissa juttua, kuinka talosta sanotaan irti vuokralaiset siksi, kun talo otetaan omaan käyttöön. Alkaapa nämä rivitalot menemään kohta kaikki "omaan käyttöön". Oma käyttö selviää, kun ei ole tehty digi- ja väestövirastoon muuttoilmoituksia, avainboksi ilmestyy ovipieliin ja kukaan ei ole merkitty asukkaaksi.
Selityksiä kyllä löytyy, kun toimittaja sekä kuvaaja ilmestyvät ovelle. Ihan valheitakin. - Anonyymi
Olikhan muistettu hakia lupaa majoitustoiminnan aloittamiseen?
- Anonyymi
Hyväpalkkainen työ, rahaa jemmassakin mutta lisää hamutaan. Missä vaiheessa ihmisiltä on unohtuneet lait, asetukset, säännöt ja rehellisyys, että pitää laittomin keinoin hankkia lisää rahaa? Moraali, etiikka, rehellisyys jääneet eurojenhimon alle,
jopa valehdellaan ja kaikin keinoin yritetään peitellä laitonta majoitustoimintaa.
Joka puolella huhutaan, että se majoittaminen on kultakaivos, mutta vaikka ne muutamat majoituskuukaudet tuokin hyvän tulon niin kyllä se omistusasunto ihan tavallisellakin vuokraamisella tuottaa pitkään ja tasaisesti ja on sitä paitsi luvallista.
Rovaniemi on sen verran pieni paikka, että kaikki tietävät nämä salahotellien pitäjät ihan nimeltä ja tämäkin viimeksi lehdessä ollut tapaus on monen tiedossa. Montako asunnotonta tuostakin taloyhtiöstä saatiin aikaan? Oletteko ylpeitä tekemisistänne ja kuinka te kehtaatte? No kehtaattehan te kun euroja tulee taskuun niin luulette sen oikeuttavan vaikkapa vilppiinkin. - Anonyymi
Money talks,näin se vaan menee.
- Anonyymi
Jos itselläsi sattuisi olemaan
tyhjä asunto, josta voi tienata
900€/vrk. , niin varmasti tarttuisit
syöttiin.
Te yksinhuoltaja vuokralaiset
voitte huoletta mennä Kemiin.
Sieltä löytyy halpoja vuokra-asuntoja.
Teistä ei rikastu , kuin
hiekkaa eteisen lattialle.
- Anonyymi
-IHMISILTÄ VIEDÄÄN ASUNNOT...Ei viedä,omistaja vuokraa niitä turisteille joilta saa hurjasti enemmän rahaa kuin työttömältä työnhakijalta...Tottahan se on,noin toimisin iteki jos olis vapaa kämppä.
- Anonyymi
Onneksi sinulla ei ole. Jaxuhalit!
- Anonyymi
Todella pahalta, todella pahalta näyttää nyt tässä kyllä. Paha kallistumassa.
- Anonyymi
Ei auta ku pistää kenot ja lotot vetämään,vaurastua niin että voi ostaa kämpän jota vuokrata...Sitte oliski lokosat oltavat...Ei tarvis ku käydä kämpällä vaatteet vaihtamassa ja taas kentälle mistä lentäis johonki lämpimään,terassille tuoppi kourassa jalat suorassa lököileen...
- Anonyymi
Et siis lukenut juttua tai sattunut katsomaan tv:tä, kun siellä näyttiin kuinka Notko oli tienannut lyhytvuokrauksella. Tulot 0 € eikä muutkaan rahavirrat päätä huimaa 2800 €, nämä on julkista tietoa, kun verovuoden lopussa ne julkaistaan, elikkä kaikkien saatavilla. Kuinka itse pärjäisit 7 €:lla per päivä? Melkoinen kultakaivos ja vielä laittomalla konstilla!!!!!
Jos ostat asunnon, kalustat ja varustat sen laittomaan majoitukseen, niin sinunhan pitää itse asua siinä, että saat sen lailliseksi. Lyhyt sesonki ei tuota kaupungin kassaankaan nin kuin luulette. Kaupunginjohtaja sen sanoi pari päivää sitten.
- Anonyymi
Tuo airbnb-touhu on täysin ymmärrettävää ja monille se on karmea ku totuus on se että täällä ollaan totuttu siihen että kämppä on ja sossu hoitaa kaiken eikä ite tarvi huolehtia mistään.
- Anonyymi
sie ja sukus pahin.
- Anonyymi
Minua raivostuttaa tuo ...tanan ajattelu että kaikista rassukoista on pidettävä huoli eikä kukaan saa vaurastua,helpottaa elämäänsä.Köyhistä pidetään huoli täällä,joskus tuntuu että niitä suorastaan lellitään pilalle.Ja yleinen käsitys että ne on aina oikeassa on vahva.Näin ei ole.
- Anonyymi
Siinäpä raivoat, et sillä mitään saavuta.
Minä vihaan laittomia majoittajia, ovat selkeä syy asuntopulaan.
Olen aina ollut työssä, kaiken itse maksanut, mitään etuja en ole yhteiskunnalta saanut, lapsilisää lukuun ottamatta. Lapset olen kasvattanut ja veroni maksanut. Nyt ikääntyneenä maksan yhä veroja ja talous hyvällä mallilla. Jouduin myymään taloni, kun jäin yksin, puolison vei syöpä. Kuvittelin, että saan vuokra-asunon. Ei niitä ole!!!! Pelko, että vuokra-asunnosta ajetaan pois, kun otetaan LAITTOMAAN majoitukseen sai minut ostamaan asunnon, asunnon mikä vituttaa joka päivä, kun ei ole hyvä, piti ottaa se minkä sattui saamaan.
Nauttikaa vain te LAITTOMUUTTA harrastavat ja hukkukaa noihin suunnattomiin tuloihinne, joita oikeasti ei ole, inhoan teitä joka hengenvedolla. Joku olisi saanut minusta hyvän, maksukykyisen, siistin ja asiansa hoitavan vuokralaisen. Pikavoittojen toivossa kenellekään ei kelpaa vakavarainen hyvä vuokralainen, hävetkää ahneet! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aina ollut työssä, kaiken itse maksanut, mitään etuja en ole yhteiskunnalta saanut, lapsilisää lukuun ottamatta. Lapset olen kasvattanut ja veroni maksanut. Nyt ikääntyneenä maksan yhä veroja ja talous hyvällä mallilla. Jouduin myymään taloni, kun jäin yksin, puolison vei syöpä. Kuvittelin, että saan vuokra-asunon. Ei niitä ole!!!! Pelko, että vuokra-asunnosta ajetaan pois, kun otetaan LAITTOMAAN majoitukseen sai minut ostamaan asunnon, asunnon mikä vituttaa joka päivä, kun ei ole hyvä, piti ottaa se minkä sattui saamaan.
Nauttikaa vain te LAITTOMUUTTA harrastavat ja hukkukaa noihin suunnattomiin tuloihinne, joita oikeasti ei ole, inhoan teitä joka hengenvedolla. Joku olisi saanut minusta hyvän, maksukykyisen, siistin ja asiansa hoitavan vuokralaisen. Pikavoittojen toivossa kenellekään ei kelpaa vakavarainen hyvä vuokralainen, hävetkää ahneet!Jos Rovaniemellä ei vastustettaisi niin paljon oikeiden hotellien rakentamista, niin ei ne ns. salahotellit pärjäisi.
Tuntuu pahalta, että jotkut lyhytvuokrauksen vastustajat vastustavat kovaäänisesti myös uusia hotelleja, mm. Arinan tornihotellia. Jos se Arinan hotelli saisi tulla Rovaniemelle, niin nämä salahotellit ei menestyisi yhtä hyvin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nauttikaa vain te LAITTOMUUTTA harrastavat ja hukkukaa noihin suunnattomiin tuloihinne, joita oikeasti ei ole, inhoan teitä joka hengenvedolla. Joku olisi saanut minusta hyvän, maksukykyisen, siistin ja asiansa hoitavan vuokralaisen. Pikavoittojen toivossa kenellekään ei kelpaa vakavarainen hyvä vuokralainen, hävetkää ahneet!Alä jää sinne Rovaniemelle itkemään. Pistä asuntosi vuokralle ja muuta itse lämpimämpään ja halvempaan paikkaan Thaimaa esim.
- Anonyymi
1234567890
- Anonyymi
333
- Anonyymi
sss
- Anonyymi
Mitä pahaa hotelleissa on?!Turisti jokikinen tuo tänne 500e vrk täällä ollessaan.Se on paljon se.
- Anonyymi
Kysykää niiltä, jotka vastustavat myös LAILLISIA hotelleja!
Ovatko he AirBnB-väen "myyriä"?
- Anonyymi
Airbnbt tuovat ne rahat nyt,se on tänne kelpo korvaus heidän sotkemisesta,kolistelusta...Miettikää sitä.
- Anonyymi
Emme todellakaan ole vastustaneet laillista majoituskapasiteetin lisäämistä missään muodossa. Jos tämä yks itseään mielellään "suurliikemieheksi" tituleeraava ei ole saanut hotellihankettaan etenemään niin hän katkerana syyttää ketä milloinkin tilanteestaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme todellakaan ole vastustaneet laillista majoituskapasiteetin lisäämistä missään muodossa. Jos tämä yks itseään mielellään "suurliikemieheksi" tituleeraava ei ole saanut hotellihankettaan etenemään niin hän katkerana syyttää ketä milloinkin tilanteestaan.
Katso somesta kirjoituksia. Kyse ei ole tämän yrittäjän hotellihankkeesta, vaan Osuuskunta Arinan hankkeesta, jota Rovaniemellä vastustetan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso somesta kirjoituksia. Kyse ei ole tämän yrittäjän hotellihankkeesta, vaan Osuuskunta Arinan hankkeesta, jota Rovaniemellä vastustetan.
Jos Arinan hotellia ei päästä
rakentamaan , niin ei pääse
soppamieskään tekemään
Henttunen Toweria.
Yhteinen nimittäjä.
- Anonyymi
Turismin aiheuttamat haitat ovat todella olemattomia.Nekin ovat korjattavissa.HYÖTY/HAITTA-vaaka on hyödyn puolella,vankasti jumissa pohjassa...Eikä tee elettäkään ylöspäin...
- Anonyymi
Tämä välilyönnitön jankuttaja se jaksaa, vaikka vakavia haittoja on jo tuotu esiin suut ja silmät täyteen. Pitäköön "totuutensa". Suurin osa ymmärtää onneksi jo, mistä on kyse.
- Anonyymi
Hätämajoitusta asunnottomille. Missä? Tyhjiä virastoja löytyy. Sinne.
- Anonyymi
Ei turismi pysähdy,se tarkoittaa sitä että tällä kaupungilla on valoisa tulevaisuus,mielipuoliset turismin vastustajat,turismi talloo ne maan rakoon.
- Anonyymi
Voi hyvä Luoja, että on todella kovakallosta porukkaa vai ihanko aivotonta, kun ei millään, ei ihan millään ymmärretä, että ei turismia vastusteta vaan sitä laitonta majoittamista asuintaloissa. Itse olet mielipuoli, kun jankkaat yhä tuota samaa.
Majoitus asuntojen keskellä vie kotirauhan. Iltayöstä matkailijat vyöryy kerrostaloon, hissi kolisee, rapussa mölisevät, kun eivät saa heti ovea auki. Osa tulee myöhemmin ja summanmutikassa painelevat ovisummereita, turha herätys monena yönä vakiasukkaalle.
Siten kun lauma on asunnossa, se mölinä jatkuu ja alkavat vasta elämään ja majoittumaan.
Aamulla hyvin varhain taas herätys asukkaille, kun turistit ovat lähdössä. Ei ne piittaa hiljaisuudesta, asuntojen vuokraajat eivät myöskään piittaa, kun eivät ohjeista majoittujiaan.
Sinäkin, joka et näytä ymmärtävän sitä riesaa minkä matkailijat aiheuttavat ihmisten asuntojen keskellä, voisit vaikka kahden viikon ajan kuunnella vähillä yöunilla sitä hulinaa niin ehkä jotain oppisit. Meillehän tämä haitta jatkuu viikkokausia.
Vihaan, inhoan, halveksin ja kiroan jokaisen luvattoman ahneen majoittajan, pilasivat meiltä kotirauhan. Osaavatko edes hävetä, ahneus edellä vievät jopa asukkailta asunnot. Asuntopula on juuri näiden aiheuttamaa.
Turistit, menkää oikeisiin majoituskohteisiin, hotelli, vuokramökit, resortit ja hostellit on tehty teitä varten. - Anonyymi
Tunnen myötähäpeää siitä, että joku on noin täysin "ulalla" ja tietämätön ja vielä vouhottaa kuinka hyvä asia turismi on. Ei se itsekään millään tavalla hyödy turismista, vouhottaa vain siksi kun tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Sehän ei itse uskalla edes asunnostaan poistua, muut hakee sille ne kaljatkin.
Turismi, yksi elinkeino elinkeinojen joukossa. Mutta ne lieveilmiöt pitää kitkeä heti alkuunsa.
Ensin luvaton majoittaminen täyskieltoon. Toiseksi lisää valvontaa kausityöntekijöiden kohtelusta ja työajoista, palkkauksesta jne . Safarit ja vetokoira-asiat valvontaan. Luvat jatkuvaan tarkkailuun, taksit, muualta tulleet kuljetusfirmat ja tarkastus moottorikelkkasafarien turva-asioista.
- Anonyymi
Turismin haitat,niistä valittavat KORJATKAA NE HAITAT,TURISTIT HOITAVAT JO OSUUTENSA RAHOILLAAN JA LÄSNÄOLOLLAAN!HE PITÄVÄT TÄMÄN VIIHTYISÄNÄ,ETTE TE.
- Anonyymi
Sekö on viihtyisää, kun ei saa nukkua viikkoihin? Kyllä se on viihtyisyys kaukana, kun talosta tuli salahotelli. Ei kait se meidän asukkaiden kontolle kuulu poistaa niitä haittoja!!!! Eiköhän se kuulu rakennusvalvonnalle ja muille viranhaltijoille.
Jaksan ihmetellä ja moni muukin ihmettelee miten joku yksinkertainen tollo ilkeää edes kirjoitella noin pöljiä kommentteja. Taitaa juurikin asua siellä äitinsä helmoissa jossain periferiassa vanhassa homekopissa. Ei sinne kaupungin kerrostalojen melut ja haitat kuulu.
Kaljapöhnässä nukkuu yönsä eikä kuule, näe eikä ymmärrä mitään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekö on viihtyisää, kun ei saa nukkua viikkoihin? Kyllä se on viihtyisyys kaukana, kun talosta tuli salahotelli. Ei kait se meidän asukkaiden kontolle kuulu poistaa niitä haittoja!!!! Eiköhän se kuulu rakennusvalvonnalle ja muille viranhaltijoille.
Jaksan ihmetellä ja moni muukin ihmettelee miten joku yksinkertainen tollo ilkeää edes kirjoitella noin pöljiä kommentteja. Taitaa juurikin asua siellä äitinsä helmoissa jossain periferiassa vanhassa homekopissa. Ei sinne kaupungin kerrostalojen melut ja haitat kuulu.
Kaljapöhnässä nukkuu yönsä eikä kuule, näe eikä ymmärrä mitään!Kyllä se ilkeää kirjoitella.
Sehän tekee hyvät rahat
teitä häiriten.
Siirtää vielä vastuunkin teille
toisille asukkaille.
- Anonyymi
ANTTI YUISAKU OILA STAA SHIIHDO HOM HESSINKAA
- Anonyymi
Joko paikkakunnalla on seksiturismia? Hyvät mahdollisuudet sen järjestämiseen.
- Anonyymi
Metelöinti on poistettava. Se ei ole asukkaiden vastuulla,Airbnb jatkuu,metelöinnillä tai ilman.
- Anonyymi
Ei totisesti ole asukkaiden vastuulla vaan niiden jotka pitävät salahotellia. Nämä laittomat majoittajat eivät itse piittaa ja kieltävät häiriöt, kun itse asuvat muualla.
Monikielin ohjeistus asuntoon. Hiljaisuus klo 22-06. Jätteet lajiteltava ja pakattava suljettuihin pusseihin. Ulko-ovea ei saa jättää auki, tekevät niin, kun oma porukka tulee eri aikoihin. Käytävälle ei saa jättää tavaroita ja pidettävä siistinä.
Asunnon vuokraajan puhelinnumero siihen lappuun, ei ole muiden asukkaiden velvollisuus opastaa turreja. Inhottavaa, kun illalla tulevat lentokentältä tai retkiltään myöhään ja soittelevat vakiasukkaiden ovisummereita.
Salahotellin pitäjä vieköön koppinsa pyykit omaan kotiinsa ja pesköön siellä, ei se taloyhtiön pyykkitupa ole vain teitä varten!
HOPI, HOPI, nyt toimikaa te luvatonta majoitusbisnestä tekevät!!!!
- Anonyymi
Onko mahdollista pitää pääovessa näkyvää ilmoitusta missä pyydetään turisteja olemaan käytävällä hissunkissun?
- Anonyymi
Muutkin säännöt ja ohjeet!
- Anonyymi
Käytävällä,rapuissa..Tuokin teko voi hiljentää käytävät ja raput...
- Anonyymi
Jos tuon tyylistä kylttiä ei pidetä turismin ollessa parhaimmillaan...Silloin saa syyttää itseään...
- Anonyymi
Ulko-ovelle ständi missä texti missä toivotaan hiljaisuutta rapussa,..Varmasti on vaikutusta...Eikä tule kalliiksi...
- Anonyymi
Ei kannata menettää hermoja. Ette voi vaikuttaa matkailuun. Se tyrehtyy omia aikojaan joskus. Sitä odottaessa hankkikaa korvatulpat ja vastamelukuulokkeet yms. Aika monet suunnittelevat paikkakunnan vaihtoa, jos työt eivät ole esteenä. Rovaniemelle tapahtui se, minkä eteen tehtiin töitä aika pitkään, kenelle lieveilmiöt tulivat yllätyksenä. Luultavasti tilanne pahenee. Polku on nyt vasta alussa.
- Anonyymi
Lopettakaa riidat.
Tekoäly kertoo.
- Anonyymi
Noudattakaa lakia, kertoo tekoäly. Siten loppuu riidat.
- Anonyymi
Laittakaa ne ständit oven viereen turistikauden ollessa ,loppuu kolinat.Ei oo kallis satsaus.Kylttiin vaan texti- HILJAA RAPUSSA TMS. ja satavarmasti on vaikutusta.
- Anonyymi
Ei turismi tyrehdy täällä päinvastoin,tämä kaupunki kasvaa ja elää turismista myös jatkossa.
- Anonyymi
Ymmärtääkö ne brittituristit tuon
HILJAA RAPUSSA- kyltin ?
Entäs ranskalaiset?
- Anonyymi
Täytyykö tuo alleviivata että Englannin kielellä?Ei ...tana...Undulaatti...
- Anonyymi
Anyway,joka rapun oven viereen ständi missä texti ENGLANNIKSI-HILJAA RAPUSSA.TOIMII.AINAKIN METELI VÄHENEE.
- Anonyymi
Onhan niitä muitakin häiriöitä. Soittelevat summanmutikassa ovisummereita, todellinen riesa, herätä turhaan soittoon, yhdellekään en avaa ovea. Ei se riitä, että käytävässä ollaan hiljaa, kun mölyää ne siellä asunnossakin ja kolistelevat pitkälle yöhön.
Asuntojen omistajille se vastuu, kun pitävät salahotellia meidän kotitalossa. Hävetkää pöljät ahneet laittoman majoituksen rahahuorat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niitä muitakin häiriöitä. Soittelevat summanmutikassa ovisummereita, todellinen riesa, herätä turhaan soittoon, yhdellekään en avaa ovea. Ei se riitä, että käytävässä ollaan hiljaa, kun mölyää ne siellä asunnossakin ja kolistelevat pitkälle yöhön.
Asuntojen omistajille se vastuu, kun pitävät salahotellia meidän kotitalossa. Hävetkää pöljät ahneet laittoman majoituksen rahahuorat.Onpa pahaa tekstiä. Näin rumastiko ajattelee Mie oon asukas väki? Onko tosi? Eihän? Ei ei.
Ottakaa positiivinen asenne. Miksei airbnb voi olla teille mahdollisuus eikä uhka? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa pahaa tekstiä. Näin rumastiko ajattelee Mie oon asukas väki? Onko tosi? Eihän? Ei ei.
Ottakaa positiivinen asenne. Miksei airbnb voi olla teille mahdollisuus eikä uhka?Laitetaan ne kämpästä erehtyneet turret rimputtelemaan sinun ovelle keskellä yötä. Ja sama parin päivän päästä uudelleen. Aamulla sitten pitäisi jaksaa töihin lähteä. Katsotaan, kauanko pysyy mieli positiivisena. Sesonkihan kestää sen melkein puoli vuotta.
Uhka vai mahdollisuus? Kyllä se uhka on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa pahaa tekstiä. Näin rumastiko ajattelee Mie oon asukas väki? Onko tosi? Eihän? Ei ei.
Ottakaa positiivinen asenne. Miksei airbnb voi olla teille mahdollisuus eikä uhka?Mitä rumaa tuossa on???? Totuus. Ei todellakaan ole mukavaa, kun väki ramppaa yötä päivää ja edes yölepoa ei enää ole.
Turistit eivät kuulu asuintaloihin, hotellit ja muut OIKEAT majoituspaikat on turisteille.
Vastuu matkailijoista on niillä ahneilla majoittajilla jotka veivät ihmisiltä kodit ja saavat aikaan kotirauhan menetyksen.
Valvoppa itse muutama kuukausi, kun turret mölisee ja ramppaa. - Anonyymi
Yritinpä tuossa taannoin sitä sitä heippalappua ihan englannin kielellä.
" silence please. We try sleep. We must wake up early morning "
ilmoituslappu vain provosoi möykettä ja hääräämistä revontulibongaajille ja yön muille kulkijoille.
Ja tämä tarina on tosi tuumas Rautavaaran Tapsakin aikoinaan.
- Anonyymi
Jotaki on tehtävä,kun ei hotellit riitä nykysin...Pakko niiden jossain on yöpyä.
- Anonyymi
Onhan näitä paikkoja. Turret bussiin ja kohti Kemijärveä, Sodankylää, Sallaa... Ei mekään etelän lomilla vartin päässä kentältä majoituta. Aina on pitänyt bussissa köröttää aikansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan näitä paikkoja. Turret bussiin ja kohti Kemijärveä, Sodankylää, Sallaa... Ei mekään etelän lomilla vartin päässä kentältä majoituta. Aina on pitänyt bussissa köröttää aikansa.
Voisitko sinä tulla laittamaan
ne "ständit" sinne ovenpieleen ?
Sinähän ne rahatkin keräät
salahotelli toiminnasta.
Kielen voit valita itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko sinä tulla laittamaan
ne "ständit" sinne ovenpieleen ?
Sinähän ne rahatkin keräät
salahotelli toiminnasta.
Kielen voit valita itse.HOTELLIIN, mökkiin tai resorttiin majoittumaan vaikka sinne Kemijärvelle tai Sallaan, kun ei kerran Rovaniemen laillinen majoitus riitä. Salahotelleista en puhunut mitään. Niitä inhoan yli kaiken.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HOTELLIIN, mökkiin tai resorttiin majoittumaan vaikka sinne Kemijärvelle tai Sallaan, kun ei kerran Rovaniemen laillinen majoitus riitä. Salahotelleista en puhunut mitään. Niitä inhoan yli kaiken.
Arinan tornihotelli voisi helpottaa... Ei, vastustan! Vastustan! Olenhan salahotellien salakannattaja, vastustan mukamas airbnb, oikeasti olen Lyhytvuokraajien asialla, heidän ....
- Anonyymi
Miten siitä saa laittoman touhun?Ei se taida loppua vaikka se kiellettäisiinkin...
- Anonyymi
Ständi oven viereen johon texti -HILJAA RAPUSSA!
- Anonyymi
Ei riitä tuo kyltti. Nehän mölisee ja kolistelee asunnoissa yömyöhäiseen. Entä se, kun ne herättää asukkaita jatkuvasti soittamalla ovisummeria muihin kuin niihin asuntoihin mihin ovat menossa.
Totaalikielto jatkuvalle majoitusbisnekselle asuintaloissa! Hotellit on sitä varten.
- Anonyymi
Miten se kielto toteutuu?En ole sen kannalla,en sitä vastaankaan koska mulla ei ole turisteista mitään moittimista.
- Anonyymi
Et tietenkään ole moittimista, kun asut itse korvessa.
Oletko kuullut koskaan sanaa: välilyönti?
- Anonyymi
Kyllä tuo kyltti vaikuttaisi niiden käyttäytymiseen ku älyävät ettei he ole toivottuja yöpyjiä noissa asunnoissaan...
- Anonyymi
"Turreja" haukutaan. Ovatko ne vaki-asukkaat enkeleitä? He voivat häiritä naapureita, jopa inhottavilla tavoilla! Sellaisia voivat olla omistus-asunto asukkaat!
- Anonyymi
iik
- Anonyymi
Sellaisia useat luukkunsa omistavat ovat....
- Anonyymi
Oman luukkunsa omistavat ovat usein huvittavia pihapoliiseja.
- Anonyymi
Parempi sekin kuin laiton salamajoittaja, joka luikkii huppu päässä pyörävaraston kautta päästämään turisteja alaovesta. Tietää itsekin, että toimii laittomasti.
- Anonyymi
Onko sulle tullut laittoman majoitustoiminnan lopettamiskehotus kun noin käärmeissäsi olet 🤭
T: oman luukun omistaja, taloyhtiön hallituksen jäsen ja armoton pihakyylä 👍✌️
- Anonyymi
En avaa yhdellekään turrelle ovea. Jos öiseen aikaan soi ovisummeri niin soitan sille luvattoman majoituksen tekijälle, että tule nyt ihmeessä päästämään asiakkaasi sisälle. Kehotan kaikkia muitakin tekemään niin. Taloyhtiössä on asunto-osakkeiden omistajien nimet niin ei muuta, kun puheluja näille rikollisille! Pääsevät iltayön happihyppelylle.
- Anonyymi
JOS mun kämpän ovikello sois tähän aikaan turhaan öisin,se loppuisi satavarmasti tavalla tai toisella.
- Anonyymi
Kävipä kerran niinkin, että talon asukas koitti yöllä tavoittaa majoittajaa, kun turistit pitivät hirveää mekkalaa asunnossa. Ei yllättäen vastannut puhelimeen. Seuraavana päivänä asiasta kysyttäessä mutisi partaansa, että oli laittanut illalla kännykän äänettömälle. Ja kuitenkin nämä majoittajat aina väittävät olevansa tavoitettavissa häiriötilanteissa.
Että tällaista "vastuunkantoa".- Anonyymi
Näin meidänkin taloyhtiössä. Kiinan tyttäret leikkivät revontuliretken jälkeen kuohuviinipäissään jotain hippaleikkiä ja kiljuivat kuin henkeä vietäis. Kello oli kaksi - kolme yöllä. Salamajoittajalle koitettiin soittaa. Ei vastannut. Aamulla soitti takaisin ja kertoi, että on kipeänä ja halusi siksi nukkua. Niin olisi halunnut nukkua muutkin.
- Anonyymi
Yuotube:
HOMELESSNESS CRISIS IN AMERICA. Tuota se kodittomuus tuskin on koskaan täällä,tosin jotkut olevat sitä mieltä...Slummit ja köyhät,niistä mainitseminen vielä... - Anonyymi
Samanlaista täälä olis,muttei oo,koska meilä on SOSSU JA SOPPATYKKI!!!!JEEÉEEEEE. !!!!!
- Anonyymi
Nyt korkki kiinni!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt korkki kiinni!
Kossua ko sais alkoholittomana!
Rollon menestys tarina, voisi myös raittiusväki juoda sitä.
Olisi kossun maku, mutta ei alkoholiprosenttia!
Alkakaapa sitä kehitellä! Rovaniemen valtuuston kokouksessa myös skoolaus juomana.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1394735Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv772706Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?851717Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko91186- 48924
- 66902
- 21883
Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi
Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu122873Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N75862Olisin valmis tutustumaan uudelleen
En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.50799