Kysymys on suunnattu lapsettomille 35-50 vuotiaille naisille ja miehille. Saman ikäiset normot on tietenkin kiireisiä jälkikasvunsa kanssa, mutta mites me luuserit.....
Miten diilaatte vanhenemisen kanssa?
41
271
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ei mitään ongelmaa.
Vanhenemiseen?? ⁉️ Kuka täällä vanhenee?
Täällä palstalla olemme kaikki ikinuoria. 😁
Ei ongelmaa, kunhan terveys vaan säilyy. Itse voi vaikuttaa hyvinvointiin ja omaan aktiivisuuteen. 😇- AnonyymiUUSI
Aika tyhjää ja yksinäistä on keski-ikäisen miehen elämä ilman lapsia ja parisuhdetta.
Anonyymi kirjoitti:
Aika tyhjää ja yksinäistä on keski-ikäisen miehen elämä ilman lapsia ja parisuhdetta.
Tuo on surullista. Oletko ajatellut muuttaa elämääsi sosiaalisemmaksi?
Voit osallistua moniin harrastuksiin, järjestötoimintaan ja/ tai aloittaa aikuisopiskelun, vaikka jossain opistossa. Olisiko hauskaa oppia ruuanlaittoa, leivontaa, tai vaikkapa valokuvausta? Vaihtoehtoja on monia.
Valitettavasti kukaan ei tule hakemaan sinua kotisohvalta. Itse pitää aktivoitua.- AnonyymiUUSI
tosi.typy kirjoitti:
Tuo on surullista. Oletko ajatellut muuttaa elämääsi sosiaalisemmaksi?
Voit osallistua moniin harrastuksiin, järjestötoimintaan ja/ tai aloittaa aikuisopiskelun, vaikka jossain opistossa. Olisiko hauskaa oppia ruuanlaittoa, leivontaa, tai vaikkapa valokuvausta? Vaihtoehtoja on monia.
Valitettavasti kukaan ei tule hakemaan sinua kotisohvalta. Itse pitää aktivoitua.No kun ne ämmätkin niissä harrastuksissa on vanhoja. Haluun alle 30v naisen.
Ei tähän tuskaan auta kuin kunnon sedaatio ja ryynikännit - AnonyymiUUSI
Niin kerta! Ja sitäpaitsi terveyskin on mennyt, mutta palsta pysyy. Aloituksesta sen verran, että hyvin harvalla 50 vuotiaalla on enää alaikäisiä lapsia.
Voi niitä aikoja, kun oli nuori, komea, työelämässä ja muutenkin mahtava isukki. Kerran ostin tyttärelle pikkuisen 50cc mönkkärin. Pitihän sitä toki testata heti, kun hain toverin kanssa sen matkahuollosta.
On se varmaan ollut näky, kun 2 raavasta äijää hihittelee ja rällää pikkuisella mönkkärillä.
>simiti<
>simiti<
Minä vanhenen mielelläni. Se on luonnollinen osa elämää kohti kuolemaa. En halua olla ikinuori tai elää ikuisesti. On lohtu, että elämäni päättyy aikanaan.
Vaikka rakastankin elämääni, kuolema on lohduttavaa. Se, että oikeasti tietää ja myös tiedostaa kuolevansa, auttaa elämään tässä hetkessä ja rakastamaan elämää.
Eli elämä on tässä hetkessä tärkeää.- AnonyymiUUSI
Kuolemassa on parasta jos se tulee yllättäen eikä satu. Tai noh, en tiedä ottiko aikoinaan kipeää, kun törmäilin mönkkärillä. Juuri se osa aivolohkoa tuhoutui.
Jälkikäteen olen lukenut, että ambulanssissakin piti vielä vähän avustaa pumppua. Aika lähellä kuoloa sitä siis on käyty. Jos se yksi tyyppi ei olisi ollut koiran kanssa lenkillä ja koira päättäväisesti kiskonut luokseni, niin sinne olisin kuollut.
Niin ja toki oli matkapuhelin ja toimiva verkkokin. Moinen itsestään selvyys välillä unhoittuu.
>simiti<
- AnonyymiUUSI
Olen 37-vuotias lapseton nainen. Enpä ole tullut ajatelleeksi vanhenemista. Johtuu ehkä siitä, että olen kai "kummallinen" koska olen kuin teini... ajatuksiltani ja myös ulkonäöltäni. Elän mielestäni ihanaa elämää, eli kaikki lienee ok :)
Mutta juu.. aiotko olla ikinuori teini vielä kahdenkymmenen vuodenkin päästä..?
Ei muuten mutta se ei vaan mene niin.
Eikä pahalla.- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Eikä pahalla.En "aio" mitään, olen vaan tällainen, enkä usko, että tulen muuttumaan ikinä... eiköhän se "muutos" olisi jo tapahtunut, jos olisi tapahtuakseen :´D
- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Eikä pahalla.Heh, jos tiedät miten tuosta "teinimentaliteetista" pääsee joskus pois, kerro minullekin... 🤭
🦄 Anonyymi kirjoitti:
En "aio" mitään, olen vaan tällainen, enkä usko, että tulen muuttumaan ikinä... eiköhän se "muutos" olisi jo tapahtunut, jos olisi tapahtuakseen :´D
Ihan ok. Jos uskot tuohon itse, niin mikä jottei.
Ennustan sulle järkyttävää keski-iän kriisiä. Siis kun huomaatkin, että vanhuus on lähempänä kuin nuoruus.
Toivon toki sinulle parasta mahdollista elämää juuri sellaisenaan kuin haluat.
Jokainen meistä elää tavallaan, tärkeintä että on hyvä elää. Ja sinusta huokuu se, että sinun on hyvä elää. Nyt ainakin.
Olen vain itse erilainen kuin sinä. Olen realisti. Kaikki vanhenevat ja kuihtuvat. Jokainen.
Toisaalta tapasi olla murehtimatta huomista on ihailtavaa.- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ennustan sulle järkyttävää keski-iän kriisiä. Siis kun huomaatkin, että vanhuus on lähempänä kuin nuoruus.
Jokainen meistä elää tavallaan, tärkeintä että on hyvä elää. Ja sinusta huokuu se, että sinun on hyvä elää. Nyt ainakin.
Olen vain itse erilainen kuin sinä. Olen realisti. Kaikki vanhenevat ja kuihtuvat. Jokainen.
Toisaalta tapasi olla murehtimatta huomista on ihailtavaa."Ennustan sulle järkyttävää keski-iän kriisiä. Siis kun huomaatkin, että vanhuus on lähempänä kuin nuoruus."
Minä olen jo tukevasti keski-iän puolella eikä teinifiilis näytä laantumisen merkkejä.
Mitä tälle voi tehdä? 🤔😄
🦄 Anonyymi kirjoitti:
"Ennustan sulle järkyttävää keski-iän kriisiä. Siis kun huomaatkin, että vanhuus on lähempänä kuin nuoruus."
Minä olen jo tukevasti keski-iän puolella eikä teinifiilis näytä laantumisen merkkejä.
Mitä tälle voi tehdä? 🤔😄
🦄No, kaikki eivät kasva henkisesti aikuisiksi koskaan. Ovat sitten ikiteinejä.
- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Toisaalta tapasi olla murehtimatta huomista on ihailtavaa.Miksi kokisin jotain "keski-iän kriisiä?" Heh.... olenhan 37-vuotiaana jo varhaisessa keski-iässä, eikä ole mistään kriiseistä tietoakaan. Ei ole ikinä ollut. Totesinhan jo aiemmin, että elän mielestäni ihanaa elämää. En muuttaisi yhtään mitään ja näillä mennään <3 :)
- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
No, kaikki eivät kasva henkisesti aikuisiksi koskaan. Ovat sitten ikiteinejä.
Totta turiset. Mielestäni kantsii ainakin henkisesti kasvaa teiniydestä pois. Kaikilla se ei tokikaan onnistu, vaan jäädään sinne unelmahöttöön ja pois todellisuudesta ja vastuun kantamisesta.
Sellaisista ne jengit ja rikollisliigat mopokerhoineen syntyy. Narsistisesta omahyväisyydestä.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Miksi kokisin jotain "keski-iän kriisiä?" Heh.... olenhan 37-vuotiaana jo varhaisessa keski-iässä, eikä ole mistään kriiseistä tietoakaan. Ei ole ikinä ollut. Totesinhan jo aiemmin, että elän mielestäni ihanaa elämää. En muuttaisi yhtään mitään ja näillä mennään <3 :)
No, olen iloinen puolestasi jos noin on. Onnitteluni erinomaisesta elämästä.
- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
No, olen iloinen puolestasi jos noin on. Onnitteluni erinomaisesta elämästä.
Kiitos <3 :)
- AnonyymiUUSI
Ei siinä mitään kummallista ole. Naiset ovat tunnetusti itsepetoksen mestareita.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Totta turiset. Mielestäni kantsii ainakin henkisesti kasvaa teiniydestä pois. Kaikilla se ei tokikaan onnistu, vaan jäädään sinne unelmahöttöön ja pois todellisuudesta ja vastuun kantamisesta.
Sellaisista ne jengit ja rikollisliigat mopokerhoineen syntyy. Narsistisesta omahyväisyydestä.
>simiti<Simiti, tulisiko minusta hyvä mopokerholainen? 😎
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Simiti, tulisiko minusta hyvä mopokerholainen? 😎
🦄En tiedä. Sun täytyy lähestyä juntti takkupartoja, sekä kysyä niiltä vitun vajakeilta.
>simiti<
- AnonyymiUUSI
Vanhenemisen huomaa siitä kun onnittelee esikoista sen 30-vuotis syntymäpäivänä.
Siittä kaksi viikkoa ja juhlitaan iltatähden synttäreitä, 10 v.
Vastahan se syntyi, ja kohta muuttaa kotoa pois.
Niin se aika kuluu, ja me sen mukana.
AV - AnonyymiUUSI
Hyvä fiilis. En koe itseäni luuseriksi, koska olen itse saanut päättää lapsilukuni.
En ole vielä ikinä kaivannut lapsia elämääni.
Tavoitteena on työskennellä vähintään 85-vuotiaaksi. Sitten vähän chillaan: vedän drinksua jossain auringonpaisteessa. Jonain päivänä kuolen, kunhan olen huolellisesti ensin suunnitellut perintöasiani ja hautajaiseni.
Eipä tässä muuta. 😄
🦄 - AnonyymiUUSI
En minä mieti vanhenemista. Elämä ei ole mennyt niitä, reittejä kuin olisin toivonut ja moni serikka on juuri päinvastoin kuin mitä olisin tahtonut.
Yritän kuitenkin räpistellä elämässä eteenpäin ja saattaahan rakkaus ja parisuhde vielä osua kohdalle. Hakeuduin opiskelemaan ammattikorkeaan ja opinnot alkavat tammikuussa. Uusi työ alkaa noin viikon kuluttua. Tilasin kävelymaton, jotta opiskellessa tulisi kerrytettyä myös askeleita ja katsotaan, jos saan kuntosaliharrastuksen jälleen aktivoitua. Harkitsen menisinkö jouluksi vanhempieni luona käymään vai en. Toki olisin toivonut, että tässä kohtaa joulut olisivat enemmän parisuhde ja/tai lapsiperhe painotteisia.
Ennen kaikkea pyrin parhaani mukaan välttäämään naapuruston omituisia johtopäätöksiä ja aivopieruja sekä oletuksia.
perheettömyys ei ole luuseriutta ja osalla jopa oma valinta. Helppohan heidän, joilla on vahvat tukiverkostot ja perhe ympärilllä, on porskutella ja menestyä elämässä. Me joilla ei ole samaa luksusta, olemme kestävää terästä. Luuserius on hyvin kaukana siitä selviytymisestä vaikkei taistelu olisikaan vapaaehtoisesti valittu.- AnonyymiUUSI
"vaikkei taistelu olisikaan vapaaehtoisesti valittu."
Heh. Minulle lapsiperhe-elämä olisi taistelua. Tämä lapseton elämä on minulle se normaali tapa elää. En ymmärrä mitä taistelemista tässä on!
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Heh. Minulle lapsiperhe-elämä olisi taistelua. Tämä lapseton elämä on minulle se normaali tapa elää. En ymmärrä mitä taistelemista tässä on!
🦄Hyvä ajatus, kun muuta ajatusta ei voi edes ajatella?
Lapset taitavat olla ainoita hyviä syitä vielä tehdä työtä ja menestyä kun ikää tulee.
Johki 45-vuotiaaksi sitä ajattelee olevansa joku, ja sen jälkeen huomaakin olevansa joku muista:) Massa, ikä..ja nuoret ovat niitä joita meidän tuleekin kunnioittaa.
Muutenhan tulevaisuutta Suomella ei edes olisi.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Niin no mainitsin myös, että osalle lapsettumuus on myös oma valinta. Kaikille ei ja todennäköisesti kokisin elämän menrkityksellisemmäkis, jos eläisin perhe-elämää. Toisaalta, koska parisuhdetta ei tällä hetkellä ole eikä jälkikasvuakaan, niin tiedäpä häntä olisinko ollut onnellisempi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ajatus, kun muuta ajatusta ei voi edes ajatella?
Lapset taitavat olla ainoita hyviä syitä vielä tehdä työtä ja menestyä kun ikää tulee.
Johki 45-vuotiaaksi sitä ajattelee olevansa joku, ja sen jälkeen huomaakin olevansa joku muista:) Massa, ikä..ja nuoret ovat niitä joita meidän tuleekin kunnioittaa.
AVKyllä jokainen ansaitsee kunnioitusta iästä huolimatta. Silloin, kun ei ole lapsia, ei myöskään mieti niin voimakkaasti tulevien sukupolvien ja tulevaisuuden yhteiskunnan kannalta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jokainen ansaitsee kunnioitusta iästä huolimatta. Silloin, kun ei ole lapsia, ei myöskään mieti niin voimakkaasti tulevien sukupolvien ja tulevaisuuden yhteiskunnan kannalta.
Lapsettomat keski-ikäiset ovat pelkkiä taakkoja läheisilleen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka niin? Ainakaan he eivät ole pyytämässä lastenhoito apua. Sinulla on hyvin vanhanaikainen käsitys lapsettomista Mielestäsi ei siis ole muita sosiaalisia suhteita tai verkostoja, kuin omat lapset`?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka niin? Ainakaan he eivät ole pyytämässä lastenhoito apua. Sinulla on hyvin vanhanaikainen käsitys lapsettomista Mielestäsi ei siis ole muita sosiaalisia suhteita tai verkostoja, kuin omat lapset`?
Kurpan copea. Todennäköisesti ne lapset joita sinun pitäisi hoitaa, pitävät sinua vain rasittavana tätinä jota pitää sietää.
Vaikka toisaalta, eihän lapsettomasta naisesta ole muuta kuin vahtimaan lapsia, laittamaan ruokaa ja siivoamaan muiden jälkiä. Vähän kuin piika. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ajatus, kun muuta ajatusta ei voi edes ajatella?
AV"Lapset taitavat olla ainoita hyviä syitä vielä tehdä työtä ja menestyä kun ikää tulee."
En vaihtaisi lapsetonta arkeani pois noin halvalla.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jokainen ansaitsee kunnioitusta iästä huolimatta. Silloin, kun ei ole lapsia, ei myöskään mieti niin voimakkaasti tulevien sukupolvien ja tulevaisuuden yhteiskunnan kannalta.
"Silloin, kun ei ole lapsia, ei myöskään mieti niin voimakkaasti tulevien sukupolvien ja tulevaisuuden yhteiskunnan kannalta."
Kyllä meillä lapsettomillakin on hyväntahtoinen pyrkimys siivota jälkemme planeetalla ja pitää tämä pallo elinkelpoisena. ☺️
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Lapsettomat keski-ikäiset ovat pelkkiä taakkoja läheisilleen."
Me bondaamme paremmin muiden lapsettomien kanssa, joten taakka on meille molemminpuolinen tai monensuuntainen. 😃
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kurpan copea. Todennäköisesti ne lapset joita sinun pitäisi hoitaa, pitävät sinua vain rasittavana tätinä jota pitää sietää.
Vaikka toisaalta, eihän lapsettomasta naisesta ole muuta kuin vahtimaan lapsia, laittamaan ruokaa ja siivoamaan muiden jälkiä. Vähän kuin piika.Se, että on puskenut itsestään ulos lapsen, ei tee kenestäkään arvokkaampaa, kuin lapsettomasta.
Mikä sinun katkeruutesi lapsettomiakohtaan on? Etenkin, kun kaikki eivät ole valinneet lapsettomuuttaan vapaaehtoisesti.
Oletatko, että lapsesi hoitavat sinut vanhuudessa vai mihin perustat oletuksesi, että olisit jotenkin vähemmän rasitteeksi?
Mitenkäs lapsettomat miehet? Oavtko hem ielestäso eri asemassa, kuin lapsettomat naiset?
Itseasiassa lapsettomalla naisellaon huomattavasti enemmän aikaa kouluttautua ja keskittyä uraan, joten väitteesi siitä, että olisi ainoastaan ruuanlaittaja tai muiden palvelija, on varsin paikkaansa pitämätön. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se, että on puskenut itsestään ulos lapsen, ei tee kenestäkään arvokkaampaa, kuin lapsettomasta.
Mikä sinun katkeruutesi lapsettomiakohtaan on? Etenkin, kun kaikki eivät ole valinneet lapsettomuuttaan vapaaehtoisesti.
Oletatko, että lapsesi hoitavat sinut vanhuudessa vai mihin perustat oletuksesi, että olisit jotenkin vähemmän rasitteeksi?
Mitenkäs lapsettomat miehet? Oavtko hem ielestäso eri asemassa, kuin lapsettomat naiset?
Itseasiassa lapsettomalla naisellaon huomattavasti enemmän aikaa kouluttautua ja keskittyä uraan, joten väitteesi siitä, että olisi ainoastaan ruuanlaittaja tai muiden palvelija, on varsin paikkaansa pitämätön."Itseasiassa lapsettomalla naisellaon huomattavasti enemmän aikaa kouluttautua ja keskittyä uraan, joten väitteesi siitä, että olisi ainoastaan ruuanlaittaja tai muiden palvelija, on varsin paikkaansa pitämätön."
Annetaan hänen pysyä piian asemaan liittyvissä harhaluuloissaan, niin hän ei häiritse niitä puuhia, joita me oikeasti teemme... 🤭
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Itseasiassa lapsettomalla naisellaon huomattavasti enemmän aikaa kouluttautua ja keskittyä uraan, joten väitteesi siitä, että olisi ainoastaan ruuanlaittaja tai muiden palvelija, on varsin paikkaansa pitämätön."
Annetaan hänen pysyä piian asemaan liittyvissä harhaluuloissaan, niin hän ei häiritse niitä puuhia, joita me oikeasti teemme... 🤭
🦄Hänellä on käsityksensä ja arvomaailmansa.
Itseasiassa Atwoodin Orjattaressa ja kyseiseen kirjaan perustuvassa sarjassa, synnytyskykyiset naiset pakotettiin orjattariksi, joiden ainoa tarkoitus oli synnyttää ja palvella lapsettomia pariskuntia.
Tuli vaan mieleen että näkökulman voi kääntää myös nurinpäin.
Korpevat nuo fossiilisilla mielipiteillä varustetut ikitursot, Etenkin, kun lapsettomuus voi olla monelle kipeä aihe, jonka päälle vielä joku kyrpäotsa haluaa määritellä ihmisarvon lisääntymiskyvyn ja- halun perusteella. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se, että on puskenut itsestään ulos lapsen, ei tee kenestäkään arvokkaampaa, kuin lapsettomasta.
Itseasiassa lapsettomalla naisellaon huomattavasti enemmän aikaa kouluttautua ja keskittyä uraan, joten väitteesi siitä, että olisi ainoastaan ruuanlaittaja tai muiden palvelija, on varsin paikkaansa pitämätön."Mikä sinun katkeruutesi lapsettomiakohtaan on? Etenkin, kun kaikki eivät ole valinneet lapsettomuuttaan vapaaehtoisesti."
Juu. Törkeää naisvihaahan se oli edelliseltä kirjoittajalta.
Minä tunnen surua kaikkien niiden puolesta, jotka eivät toiveistaan huolimatta saa lapsia, ja tiedän, että toiveen voimakkuus ei riipu sukupuolesta. Toisaalta tunnen surua niitäkin kohtaan, jotka pakotetaan lisääntymään tahtonsa vastaisesti, sukupuolesta riippumatta.
Kohteliaisuus ja myötätunto ovat aina in, lapsiluvusta ja sen syistä riippumatta. 😄 Naisviha on aina out.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"Mikä sinun katkeruutesi lapsettomiakohtaan on? Etenkin, kun kaikki eivät ole valinneet lapsettomuuttaan vapaaehtoisesti."
Juu. Törkeää naisvihaahan se oli edelliseltä kirjoittajalta.
Minä tunnen surua kaikkien niiden puolesta, jotka eivät toiveistaan huolimatta saa lapsia, ja tiedän, että toiveen voimakkuus ei riipu sukupuolesta. Toisaalta tunnen surua niitäkin kohtaan, jotka pakotetaan lisääntymään tahtonsa vastaisesti, sukupuolesta riippumatta.
Kohteliaisuus ja myötätunto ovat aina in, lapsiluvusta ja sen syistä riippumatta. 😄 Naisviha on aina out.
🦄Minulta toisinaan karisee turha kohteliaisuus, kun kohtaan asenteita, jotka olisi voinut jättää parin vuosisadan takaisiksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hänellä on käsityksensä ja arvomaailmansa.
Itseasiassa Atwoodin Orjattaressa ja kyseiseen kirjaan perustuvassa sarjassa, synnytyskykyiset naiset pakotettiin orjattariksi, joiden ainoa tarkoitus oli synnyttää ja palvella lapsettomia pariskuntia.
Tuli vaan mieleen että näkökulman voi kääntää myös nurinpäin.
Korpevat nuo fossiilisilla mielipiteillä varustetut ikitursot, Etenkin, kun lapsettomuus voi olla monelle kipeä aihe, jonka päälle vielä joku kyrpäotsa haluaa määritellä ihmisarvon lisääntymiskyvyn ja- halun perusteella."Korpevat nuo fossiilisilla mielipiteillä varustetut ikitursot, Etenkin, kun lapsettomuus voi olla monelle kipeä aihe, jonka päälle vielä joku kyrpäotsa haluaa määritellä ihmisarvon lisääntymiskyvyn ja- halun perusteella."
Olen miettinyt samaa. Lapsettomuus on joillekin todella kipeä aihe, ehkä jopa elämän suurin kipupiste. Heidän on varmasti "kiva" kuunnella noita henkilöitä, jotka otsa kirkkaana selostavat, ettei lapsettomien olemassaololla ole merkitystä.
Me velat tiedämme, ettei sellainen väite ole totta, ja olemme vain iloisia lapsettomuudestamme. Mutta tuollaiset väitteet voivat sattua todella, todella paljon niitä, jotka kärsivät olemassaolostaan ilman lapsia.
🦄
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot22717985Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss6910272Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?3086720Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki224489Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai483627Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.743204"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1132903Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen892380MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä201557Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit181386