Millaiseen elämään tyydyt

Anonyymi-ap

Pitääkö olla auto, millainen asunto, bailaamassa, naisia, viinaa, tupakkaa vai millainen elämä.
Meikäläinen on tyytyväinen, kun saa pakolliset laksut eli asumiskustannukset maksettua.
Autoa ei välttämättä tarvi, kun kaikki on alle 3km päässä.
Kunhan ruokaa on senveran, että nälkä lähtee ja ruoka myös maituuu.
Eipä tässä suurempia kaipaa, kunhan saa välillä leipoa pullaa ja kakkuja, jotka tuovat
kielenpäälle nautintoa tähän yksinäiseen elämään.
En ole mikään pullukka, jos joku kuvittelee, kun kuulee sanan pulla ja kakku.

26

246

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei auto välttämätön oo, eikä asunnonkaan mikään suuri tarvi olla. Pääasia että on hyvät työtilat.

Mitään muutakaan en kaipaa, kunhan on vähän puutavaraa hukkapätkiä ja romumetallia, mistä voi nypertää jotakin.

• Anonyymi

Isäni näpersi aina jotain puutavarasta. Hänellä oli ns. työhuone alimmassa kerroksesessa omakotitalossa. Hän ole perinyt se n taidon isältään.

• Mulle riittää kun saan ruokaa ja juomista, ravintoa siis ja pääsen pesulle ja pyykille. Saan nukkua säältä suojassa ja huussi edes löytyy ilman ampiaispesää. Laskut saa maksettua. Auto toimii, kun ei asu palvelujen vieressä. Siinäpä ne tärkeimmät. Ei ihminen mitään ihmeitä tarvi ollakseen happy. Less is more, nyt kun on sen oppinut ymmärtämään.

• Niin ja vaatteet on riittävän lämpimät täällä helvetin lumien ja pakkasten pohjolassa. Mut ei nekään tarvi hienot olla, käytännölliset on paremmat.

• Anonyymi

Less is more, olet aivan oikeassa. Olen samaa mieltä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Niin ja vaatteet on riittävän lämpimät täällä helvetin lumien ja pakkasten pohjolassa. Mut ei nekään tarvi hienot olla, käytännölliset on paremmat.

Olen kutistanut omaa henkilökihtausta kuluttamistani minimiin ja tavaroista myös. Sitä mukaa kun eläimiä nukkuu pois, supistan ja kutistan niistäkin tavaroista.

• Anonyymi kirjoitti:

Less is more, olet aivan oikeassa. Olen samaa mieltä.

Juu, itse ainakin nautin enemmän elämästäni mitä vähemmällä tuun toimeen. Se kun kaikkea on yllin kyllin on aika tukahduttavaa.

• Jasu2025 kirjoitti:

Juu, itse ainakin nautin enemmän elämästäni mitä vähemmällä tuun toimeen. Se kun kaikkea on yllin kyllin on aika tukahduttavaa.

Jokin aika sitten annoin pois Sarpanevaa ja desing pöytävalaisimet, joilla olis ollut rahallista arvoakin. Lahjoitin ne pois. Moni kyseli että kai tiedät että noi on arvokkaita. Joo, mutta ei mulle. Myyköön se seuraava ne rahasta, jos haluaa. Minä annan ne ilmaiseksi pois

• Jasu2025 kirjoitti:

Jokin aika sitten annoin pois Sarpanevaa ja desing pöytävalaisimet, joilla olis ollut rahallista arvoakin. Lahjoitin ne pois. Moni kyseli että kai tiedät että noi on arvokkaita. Joo, mutta ei mulle. Myyköön se seuraava ne rahasta, jos haluaa. Minä annan ne ilmaiseksi pois

Ne on kuitenkin vain tavaraa, vaikken rahassa kylve 500 eurolla sairaspäivärahaa, niin en silti ruvennu myymään niitä. Haluan elää kuten uskon oikein.

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Jotkut tuntuvat kokevan sen noin, yltäkylläisyys ahdistaa.

Luulen, että ihmiskunnalla on ollut luontoäidin hellässä sylissä niin ankeaa, että osa meistä ei geneettisesti kestä hyviä oloja.

Sellaiset spekulaatiot tänään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulen, että ihmiskunnalla on ollut luontoäidin hellässä sylissä niin ankeaa, että osa meistä ei geneettisesti kestä hyviä oloja.

En tiedä liittyykö se tuohon luontoäitiin. Mitä enemmän on ikää tullut, sitä vähemmän jaksaa välittää materiasta. Kun oli iso perhe, tavaraa oli paljon, mutta oikeastaan en ole koskaan ollut materialisti, että olisi pitänyt kerätä jotain.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on ollu kaikkea mitä oon rahalla halunnu ostaa. Enkä ole niistä saanu mitään irti mitä saan kun mulla ei ole niitä. Mua ilahduttaa eniten elämässä rakkaat ihmiset ja eläimet. Kun nään ihmisissä hyvyyttä. Luonnon kukoistavan. Aurinko laskee, aurinko nousee.

• Anonyymi

Ihana tuo huussi ilman ampiaispesää 😅 Kieltämättä se olisi turhan jännittåvä paikka, kun ei koskaan tietäisi joutuuko huussista ulos ajetuksi housut kintuissa ampiaisten toimesta 😁

Aletheias

• Anonyymi kirjoitti:

Ihana tuo huussi ilman ampiaispesää 😅 Kieltämättä se olisi turhan jännittåvä paikka, kun ei koskaan tietäisi joutuuko huussista ulos ajetuksi housut kintuissa ampiaisten toimesta 😁

Aletheias

Joskus on tullu kiire pompata pissiltä ylös kesken lorotuksen, kun ampiaiset alkoi pörrätä pesästään ulos. Oli vuoden pari ulkohuussi kotona maalla, ennen kun iskä teki sisävessan taloon. Oli jännää fikkarin kanssa kävellä mettän reunaan tuleeko ampiaiset vai ilves vastaan. 😅

• Anonyymi kirjoitti:

Se on joskus jo ilahduttava lahja ja arvokasta, kun kävelet kaupassa, kadulla missä vaan ja näät ihmisiä jotka osoittaa toisilleen huolenpitoa ja välittämistä. Sen kun aistii ja näkee milloin se hyvä tulee sydämestä. Se on joinain raskaina päivinä mulle paljon enemmän kun yksikään ostos kaupasta. Vaikkei se muhun liity mitenkään, mutta mä tiedostan, että hyvää on, rakkautta on. Se on lahjoista parhain, rakkaus. Lähimmäisen tai kenen vaan. Kun se on vilpitöntä.

• Jasu2025 kirjoitti:

Se on joskus jo ilahduttava lahja ja arvokasta, kun kävelet kaupassa, kadulla missä vaan ja näät ihmisiä jotka osoittaa toisilleen huolenpitoa ja välittämistä. Sen kun aistii ja näkee milloin se hyvä tulee sydämestä. Se on joinain raskaina päivinä mulle paljon enemmän kun yksikään ostos kaupasta. Vaikkei se muhun liity mitenkään, mutta mä tiedostan, että hyvää on, rakkautta on. Se on lahjoista parhain, rakkaus. Lähimmäisen tai kenen vaan. Kun se on vilpitöntä.

Kaikki ostelubuumi on itseasiassa mulle masentavaa. Miksi elämän hienot asiat jää niin usein kaiken turhan jalkoihin?

• Jasu2025 kirjoitti:

Niin ja vaatteet on riittävän lämpimät täällä helvetin lumien ja pakkasten pohjolassa. Mut ei nekään tarvi hienot olla, käytännölliset on paremmat.

Joo, en mäkään vaatteita enää osta. Tosi paljon halvemmalla selvii, kun ei enää niitä naisasioita tarvi aatella. Tän kun ois, aiemmin keksiny.

• Anonyymi
        Jasu2025 kirjoitti:

Joskus on tullu kiire pompata pissiltä ylös kesken lorotuksen, kun ampiaiset alkoi pörrätä pesästään ulos. Oli vuoden pari ulkohuussi kotona maalla, ennen kun iskä teki sisävessan taloon. Oli jännää fikkarin kanssa kävellä mettän reunaan tuleeko ampiaiset vai ilves vastaan. 😅

Vois apua, näen silmissäni tuon kohtauksen 😂

Huusseissa on usein mukavan leppoisa tunnelma, mutta joskus pelkään, että sieltä aukosta joku otus puree pakaraan, niin yritän aina olla mahdollisimman nopea huusseissa asioidessani. Onneksi vielä ei ole kärpäsiä tai hyttysiä kummempia otuksia tullut vastaan 😁

Aletheias

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aletheias

Jännää sitten aina mennä huussiin..

• Jasu2025 kirjoitti:

Kaikki ostelubuumi on itseasiassa mulle masentavaa. Miksi elämän hienot asiat jää niin usein kaiken turhan jalkoihin?

Jos mä jotain todella toivoisin elämältä, niin että ihmiset oppis kunnioittamaan elämää olipa se ötökkä, ihminen, kissa, koira, valas tm. Ja näkemään se elämän kauneuden niillekin kuuluvaksi. Kun pörriäinen vetää intopinkona kukkaan ja pari kieppiä ilmassa törmätäkseen toiseen kukkaan. Riemua. Tai koira kellii hangessa öristen jalkoja sohien onnesta soikeena kun ensilumi tekee niin kivaa nahkaa vasten. 😃

• Jasu2025 kirjoitti:

Jos mä jotain todella toivoisin elämältä, niin että ihmiset oppis kunnioittamaan elämää olipa se ötökkä, ihminen, kissa, koira, valas tm. Ja näkemään se elämän kauneuden niillekin kuuluvaksi. Kun pörriäinen vetää intopinkona kukkaan ja pari kieppiä ilmassa törmätäkseen toiseen kukkaan. Riemua. Tai koira kellii hangessa öristen jalkoja sohien onnesta soikeena kun ensilumi tekee niin kivaa nahkaa vasten. 😃

Pappa antaa pusun vaarin otsaan, joku auttaa vaunut bussiin, koskettaa hellästi rakkaan posea, pitää sylissä surevaa jne. Kuu halaa aurinkoa. Aika mennä nukkumaan.

• Anonyymi

Asunto pitää olla, auto ja oma nainen. Asuntoni on perintörahalla ostettu. Palkka ei ollut niin hyvä että uskaltaisi lainaa ottaa mutta äiti kuoli niin sain perinnön. Toki harrastuksiakin pitää elämässä olla. Ei voi vaan makoilla kotona.

• Anonyymi

Minä olen tyytyväinen, kun saa elämän perusasiat pidettyä kunnossa eli katon pään päällä, ruokaa jääkaapissa ja vapauden itse tehdä valintoja omaa elämää koskien. Tarkoitan tällä esim sitä, että pystyy vaikkapa harrastamaan itselleen mieluisia juttuja.

Auto on melkeinpä välttämätön nykyisessä elämäntilanteessani. Jo työmatkoista tulisi rasittavan pitkäkestoisia, jos joutuisin kulkemaan julkisilla. Myös esim sukulointi olisi todella hankalaa, kun eipä ne bussit tai junat joka korpeen yllä. Minulla ei kuitenkaan ole mitään materiaalista luksusta elämässäni. Minulla ei ole miljoonakämppää, luksusautoa, poreammetta eikä purjevenettä. Ei ole edes robotti-imuria eikä air fryeria 😁 Minulla on kuitenkin niin paljon tärkeämpiä asioita elämässäni, ettei materialla ole niiden rinnalla mitään merkitystä ja vain sillä on merkitystä.

Aletheias

• Anonyymi

Tupakkaa pitää olla ja pålttaa.

• Anonyymi

En mä ole elämässänikään tyytyny kun vallitsevaan tilanteeseen mä olen eläny elämäni niin kuin olen sen itse halunnu elää vallitsevaan tilanteeseen on mahdotonta itse yksin vaikuttaa haluamallaan tavalla ainakaan koska nykyisen kaltaisessa yhteiskunnassa edes yhdenkään maan ei ole mahdollista tulla täysin toimeen omin avuin jos haluaa säilyttää kaikki nykyajan mukavuudet

• Tarvitsen onnelliseen elämään kolme asiaa:
      1. Leipää suuhun.
      2. Katon pään päälle.
      3. Sängyn missä nukkua.

Muuten olen varsin itseriittoinen ja keksin kyllä tekemistä ilman kahisevaakin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      73
      3855
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      92
      3244
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      111
      2528
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      17
      1707
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      74
      1505
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      99
      1383
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      58
      1353
    8. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      131
      1350
    9. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      55
      1103
    10. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      58
      1073
    Aihe