Lihakset ovat kipeät edellisestä treenistä. 😞
Vaikka miten lohdutan itseäni sillä, että lihakset kasvavat paikkaamalla vaurioitaan, se ei vie kipua pois.
Auts. 😩
🦄
Yxäriin sattuu
53
387
Vastaukset
- Anonyymi
Liikunnasta palautumiseen liittyviä ohjeita voisi olla hyvä lueskella. Kylmähoito voi pienentää rasituksen tuntua ennen kuin paikat kipeytyvät, eli se on tehtävä liikunnan jälkeen samana päivänä.
- Anonyymi
Kiitos vain, mutta vilukissana vältän kaikkea, jonka nimessä on sana "kylmä".
Käyn saunassa usein treenin jälkeen.
Kyllä minä tämän kivun kestän. Joskus on vain mukavaa tehdä vähän isommilla painoilla. Siitä oikein ryöpsähtää endorfiinia aivoihin. Ihan tunnen sen, miten raudan kanssa ponnistelu purskauttaa endorfiinia aivoihini... 🤭
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vain, mutta vilukissana vältän kaikkea, jonka nimessä on sana "kylmä".
Käyn saunassa usein treenin jälkeen.
Kyllä minä tämän kivun kestän. Joskus on vain mukavaa tehdä vähän isommilla painoilla. Siitä oikein ryöpsähtää endorfiinia aivoihin. Ihan tunnen sen, miten raudan kanssa ponnistelu purskauttaa endorfiinia aivoihini... 🤭
🦄Tai jos totta puhun, en voi olla varma, onko kyseessä endorfiini.
Voihan se olla dopamiiniakin. 🤔
🦄
- Anonyymi
Tuo on hyvää kipua.
Ota burana, jos särkee liikaa. Vaikka se hiukan hidastaa palautumista.
Mulla on nyt ollut taaaas taukoa reeneistä, mutta kun olen päässyt vauhtiin, niin mulle ei enää kovempikuntoisena tule pahoja domsseja. Alkuun vähän tulee...
xLiner- Anonyymi
Sitähän se on: hyvää kipua.
Lohdutan itseäni myös sillä, että olen saanut tähän mennessä treenattua turvallisesti enkä ole rikkonut itsestäni mitään sellaisia paikkoja, joiden ei kuuluisi kipeytyä salilla.
Lepäily ja kävely auttavat DOMSseihin.
Pyrin itse treenaamaan siten, että vähintään yhteen lihasryhmään tulisi aina DOMS. Jos ei tule yhtään kipua, lihakset eivät saa mikrovaurioita eivätkä kasva.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän se on: hyvää kipua.
Lohdutan itseäni myös sillä, että olen saanut tähän mennessä treenattua turvallisesti enkä ole rikkonut itsestäni mitään sellaisia paikkoja, joiden ei kuuluisi kipeytyä salilla.
Lepäily ja kävely auttavat DOMSseihin.
Pyrin itse treenaamaan siten, että vähintään yhteen lihasryhmään tulisi aina DOMS. Jos ei tule yhtään kipua, lihakset eivät saa mikrovaurioita eivätkä kasva.
🦄Kipu ei ole kaikilla se mittari, usko pois.
Avantosauna ja vesijuoksu on mulle toimivia palauttavia. Vesijuoksu on maailman paras liikuntamuoto, se käy melkein kaikille kävelykyvyttömillekin; toisille treeninä ja toisille lepona 😁.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kipu ei ole kaikilla se mittari, usko pois.
Avantosauna ja vesijuoksu on mulle toimivia palauttavia. Vesijuoksu on maailman paras liikuntamuoto, se käy melkein kaikille kävelykyvyttömillekin; toisille treeninä ja toisille lepona 😁.
xLiner"Kipu ei ole kaikilla se mittari, usko pois."
Kyllä uskon, ja tiedän ihan faktisestikin, että lihas kehittyy myös ilman kipua.
En minullekaan se DOMS-kivun tavoittelu ole päämäärä. Se on vain seurausta siitä, että välillä on mukavaa hapottaa jokin lihasryhmä ihan kunnolla. Siinä treenatessa se tuntuu ihanalta. 😍
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kipu ei ole kaikilla se mittari, usko pois."
Kyllä uskon, ja tiedän ihan faktisestikin, että lihas kehittyy myös ilman kipua.
En minullekaan se DOMS-kivun tavoittelu ole päämäärä. Se on vain seurausta siitä, että välillä on mukavaa hapottaa jokin lihasryhmä ihan kunnolla. Siinä treenatessa se tuntuu ihanalta. 😍
🦄joo, siellä naisten fantasiamaailmassa lihakset kasvaa ilman kipua, just siellä naisten yksityissalilla...
miehellä se taas menee että NO PAIN NO GAIN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joo, siellä naisten fantasiamaailmassa lihakset kasvaa ilman kipua, just siellä naisten yksityissalilla...
miehellä se taas menee että NO PAIN NO GAIN.Ei, kyllä minä olen sen ihan lukenut jostain. Ei ole minun keksintöäni.
Itse pyrin välttämään liiallista maitohappoa treenin aikana. Riittää kun 2-3 sarjan aikana saa hapon tuntumaan lihaksessa, mutta ihan varsinaisesta kivusta en treenatessa pidä enkä sellaiseen kannusta ketään. Treenaamisen täytyy tuntua hyvältä. Ja kyllähän se tuntuu.
Pahin kipu tulee aina treenaamista seuraavan päivän jälkeisenä päivänä. 😩
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä minä olen sen ihan lukenut jostain. Ei ole minun keksintöäni.
Itse pyrin välttämään liiallista maitohappoa treenin aikana. Riittää kun 2-3 sarjan aikana saa hapon tuntumaan lihaksessa, mutta ihan varsinaisesta kivusta en treenatessa pidä enkä sellaiseen kannusta ketään. Treenaamisen täytyy tuntua hyvältä. Ja kyllähän se tuntuu.
Pahin kipu tulee aina treenaamista seuraavan päivän jälkeisenä päivänä. 😩
🦄olet sen "ihan lukenut jostain"..... hienoa, olet oppinut ihminen sitten.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
olet sen "ihan lukenut jostain"..... hienoa, olet oppinut ihminen sitten.
Valitettavasti tämä seikka ei ollut itselleni niin merkittävä oivallus, että olisin laatinut lukemastani tekstistä täydellistä lähdeviittausmuistiinpanoa tulevaisuutta varten (esim. sinua varten).
Luulen että suurin osa lukijoista ymmärtää tämän. 🤭
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti tämä seikka ei ollut itselleni niin merkittävä oivallus, että olisin laatinut lukemastani tekstistä täydellistä lähdeviittausmuistiinpanoa tulevaisuutta varten (esim. sinua varten).
Luulen että suurin osa lukijoista ymmärtää tämän. 🤭
🦄no kuule, minä olen ihan oikea mies itse, ei minulle merkitse mitään joku teksti mitä lukee jossain, se on ihan samantekevää että mitä lukee ja missä se lukee.
Olisiko sinulla aikaa jumpata ja venytellä? Usein kevyt kotijumppa auttaa lihaksiin kohdistunutta ylirasitusta. Se notkistaa ja lämmittää mukavasti. Auttaa myös kipuiluun.
- Anonyymi
No juu, olisihan minulla aikaa.
Venyttelyä varsinkin pitäisi tehdä enemmän. Kävely auttaa myös DOMSiin, koska se saa veren kiertämään.
Kevyitä kotijumppia en harrasta. Rautaa pitää olla paljon tai ei ollenkaan... 🤭
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Venyttelyä varsinkin pitäisi tehdä enemmän. Kävely auttaa myös DOMSiin, koska se saa veren kiertämään.
🦄Boswellia serrata ravintolisä voisi auttaa tähän DOMS:iin (10 päivän kuuri), myös kollageeniproteiini, ja B3/B6-vitamiinit. Myös muita ravintolisiä voi olla. Niitä voi ostaa tietysti eri nettikaupoista, mutta kannattaa nyt hieman katsella tarkemmin mitä ostaa ja mistä ostaa. Esim. B3-vitamiinin eri muodot, nikotiiniamidi on tähän tarkoitukseen sopiva (niasiini voi myös toimia, mutta sitä ei tutkittu). Kantasolut ovat tärkeitä, mitä tulee elimistön rejuvenaatioon.
Ten days of supplementation with a standardized Boswellia serrata extract attenuates soreness and accelerates recovery after repeated bouts of downhill running in recreationally active men
https://www.frontiersin.org/journals/sports-and-active-living/articles/10.3389/fspor.2025.1488821/full
Nicotinamide and Pyridoxine supplementation stimulates muscle stem cells in a randomized clinical trial on muscle repair
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2025.03.24.25323226v1
The effects of collagen peptides on muscle damage, inflammation and bone turnover following exercise: a randomized, controlled trial
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30783776/- AnonyymiUUSI
m36-intj kirjoitti:
Boswellia serrata ravintolisä voisi auttaa tähän DOMS:iin (10 päivän kuuri), myös kollageeniproteiini, ja B3/B6-vitamiinit. Myös muita ravintolisiä voi olla. Niitä voi ostaa tietysti eri nettikaupoista, mutta kannattaa nyt hieman katsella tarkemmin mitä ostaa ja mistä ostaa. Esim. B3-vitamiinin eri muodot, nikotiiniamidi on tähän tarkoitukseen sopiva (niasiini voi myös toimia, mutta sitä ei tutkittu). Kantasolut ovat tärkeitä, mitä tulee elimistön rejuvenaatioon.
Ten days of supplementation with a standardized Boswellia serrata extract attenuates soreness and accelerates recovery after repeated bouts of downhill running in recreationally active men
https://www.frontiersin.org/journals/sports-and-active-living/articles/10.3389/fspor.2025.1488821/full
Nicotinamide and Pyridoxine supplementation stimulates muscle stem cells in a randomized clinical trial on muscle repair
The effects of collagen peptides on muscle damage, inflammation and bone turnover following exercise: a randomized, controlled trial
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30783776/Ruokasooda (A.I.).
"Ruokasoodaa (natriumbikarbonaattia) käytetään urheilussa parantamaan suorituskykyä erityisesti kovissa, nopeuskestävyyttä vaativissa lajeissa, joissa kehoon kertyy happoja. Se toimii happopuskurina, joka neutraloi ja vähentää elimistön happamuuden tunnetta ja voi auttaa ylläpitämään suorituskykyä pidempään. Käyttöön liittyy myös haittapuolia, kuten vatsaoireita, joten annostus ja ajoitus on testattava huolellisesti etukäteen.
Miten ruokasooda toimii urheilussa
Happopuskurina: Kovissa ja lyhytkestoisissa suorituksissa, kuten juoksussa tai kuntosalilla, kehoon kertyy happamuutta, kuten maitohappoa. Ruokasooda auttaa puskuroimaan tätä happamuutta ja siten vähentää väsymyksen tunnetta.
Suorituskyvyn parantaminen: Puskuroimalla happamuutta ruokasooda voi auttaa urheilijaa saamaan muutaman lisätoiston tai ylläpitämään tehoa pidempään suorituksen aikana.
Käyttöohjeet ja huomioitavaa
Ajoitus: Ruokasooda tulee nauttia noin \(1\)-\(3\) tuntia ennen suoritusta, jotta se ehtii imeytyä ja vaikuttaa kehon happamuuteen.
Annostus: Yleinen suositus on \(0.2\)-\(0.4\) grammaa ruokasoodaa kehonpainokiloa kohden.
Haittavaikutukset: Ruokasooda voi aiheuttaa vatsaoireita, kuten turvotusta ja vatsakipua, joten sen sopivuutta ja oikeaa annostusta tulisi testata etukäteen kokeilemalla.
Kenelle ruokasoodan käyttö sopii
Huippu-urheilijoille: Ruokasooda on tehokkain nopeuskestävyyttä vaativissa lajeissa, joissa on korkea happokuorma.
Kuntoilijoille: Vaikutus on pienempi tavalliselle kuntoilijalle, mutta kovatehoisessa harjoittelussa se voi tuoda pientä etua. Vatsaoireiden riski on suurin riski."
-💊-. - AnonyymiUUSI
m36-intj kirjoitti:
Boswellia serrata ravintolisä voisi auttaa tähän DOMS:iin (10 päivän kuuri), myös kollageeniproteiini, ja B3/B6-vitamiinit. Myös muita ravintolisiä voi olla. Niitä voi ostaa tietysti eri nettikaupoista, mutta kannattaa nyt hieman katsella tarkemmin mitä ostaa ja mistä ostaa. Esim. B3-vitamiinin eri muodot, nikotiiniamidi on tähän tarkoitukseen sopiva (niasiini voi myös toimia, mutta sitä ei tutkittu). Kantasolut ovat tärkeitä, mitä tulee elimistön rejuvenaatioon.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30783776/Kiitos paneutumisestasi! 😄 Tuleekohan tuosta selvitystyöstä lasku perässä... 🤔 Se oli sen verran perusteellista! 😄 Arvostan.
Tällä hetkellä kulutan jo päivittäin aika ison kasan vitamiineja, hivenaineita ja muita sellaisia. Otan uusia mukaan vain todella hyvästä syystä. Tämä satunnainen innostus treenata omien lihasvoimieni ylärajalla ei ehkä ole sellainen.
Kiitos kuitenkin! 🤗
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ruokasooda (A.I.).
"Ruokasoodaa (natriumbikarbonaattia) käytetään urheilussa parantamaan suorituskykyä erityisesti kovissa, nopeuskestävyyttä vaativissa lajeissa, joissa kehoon kertyy happoja. Se toimii happopuskurina, joka neutraloi ja vähentää elimistön happamuuden tunnetta ja voi auttaa ylläpitämään suorituskykyä pidempään. Käyttöön liittyy myös haittapuolia, kuten vatsaoireita, joten annostus ja ajoitus on testattava huolellisesti etukäteen.
Miten ruokasooda toimii urheilussa
Happopuskurina: Kovissa ja lyhytkestoisissa suorituksissa, kuten juoksussa tai kuntosalilla, kehoon kertyy happamuutta, kuten maitohappoa. Ruokasooda auttaa puskuroimaan tätä happamuutta ja siten vähentää väsymyksen tunnetta.
Suorituskyvyn parantaminen: Puskuroimalla happamuutta ruokasooda voi auttaa urheilijaa saamaan muutaman lisätoiston tai ylläpitämään tehoa pidempään suorituksen aikana.
Käyttöohjeet ja huomioitavaa
Ajoitus: Ruokasooda tulee nauttia noin \(1\)-\(3\) tuntia ennen suoritusta, jotta se ehtii imeytyä ja vaikuttaa kehon happamuuteen.
Annostus: Yleinen suositus on \(0.2\)-\(0.4\) grammaa ruokasoodaa kehonpainokiloa kohden.
Haittavaikutukset: Ruokasooda voi aiheuttaa vatsaoireita, kuten turvotusta ja vatsakipua, joten sen sopivuutta ja oikeaa annostusta tulisi testata etukäteen kokeilemalla.
Kenelle ruokasoodan käyttö sopii
Huippu-urheilijoille: Ruokasooda on tehokkain nopeuskestävyyttä vaativissa lajeissa, joissa on korkea happokuorma.
Kuntoilijoille: Vaikutus on pienempi tavalliselle kuntoilijalle, mutta kovatehoisessa harjoittelussa se voi tuoda pientä etua. Vatsaoireiden riski on suurin riski."
-💊-.Kiitos sinullekin! 🤗
Täällähän on varsinainen kemistikavalkadi jonossa huolehtimassa lihaskivuistani! 😃
Vatsani on herkkä, eikä minulla kuntoilijana oikein ole tarvetta huippusuorituksiin, joten soodan joudun jättämään Simitin närästyskipuja varten. 😄
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🦄Suosittelen kevyitä kotijumppia ja kehonhuoltoa kotona.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen kevyitä kotijumppia ja kehonhuoltoa kotona.
- SheenaKiitos.
Sellainen on hieman liian... naisellista minulle. 🤔 Täytyy vähän totutella ajatuksen tasolla.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Kiitos paneutumisestasi! 😄 Tuleekohan tuosta selvitystyöstä lasku perässä... 🤔 Se oli sen verran perusteellista! 😄 Arvostan.
Tällä hetkellä kulutan jo päivittäin aika ison kasan vitamiineja, hivenaineita ja muita sellaisia. Otan uusia mukaan vain todella hyvästä syystä. Tämä satunnainen innostus treenata omien lihasvoimieni ylärajalla ei ehkä ole sellainen.
Kiitos kuitenkin! 🤗
🦄No tiedän nämä asiat, koska olen kirjoittanut tästä jotain aikaisemminkin palstalla. Tutkimuksia tulee luettua paljon. Mukavaa, että joku osaa sitä tietoa arvostaa.
Useimmat ravintolisät, mitä ihmiset käyttävät eivät ole hyödyllisiä. Varsinkin joku D-vitamiini, kalsium, kalaöljy, ja monivitamiini ovat lähes hyödyttömiä. Magnesiumista on hyötyä vain erikoistapauksissa. C- ja E-vitamiinit ovat myös teholtaan heikkoja. Näitä kun karsii pois, ja tekee tilaa paremmille ravintolisille, niin voi toimia paremmin. Yleisesti hyödyllisiä ovat esim. vahva B-vitamiini, benfotiamiini, alfalipoiinihappo, karnosiini, ja Q10. Ja tietysti myös karotenoidit, sekä kantasolumobilisaattorit, ja erilaiset antimikrobiaalit. Näin lyhyesti sanottuna.
Suoliston ongelmiin taas ei ole olemassa mitään selviä ratkaisuja, se on elimistön heikko kohta (esim. tiiviit liitokset, tight junctions), mutta esim. sinkkiä, sinkkikarnosiinia, glutamiinia, ja laktoferriiniä on tutkittu ja jotain hyötyjä on havaittu. Myös erilaisia aminohappoja (arginiini ja sitrulliini) ja polyfenoleja on ehdotettu.
- Anonyymi
Ilman kipua ei kehity, treeni on todennäköisesti ollut vajaa jos ei olisi mitään tuntemuksia.
Tänään käytiin salilla, pimukin nosteli 10 x 20 kg ja 5 x 25 kg penkistä hymyillen.
Tosin hän ei vielä treenaa kipukynnyksellä, vaan opettelee miellyttävää elämäntapaa joka auttaa lihaksiston vahvistuessa.
Heittää hauiskääntöjäkin jo 4 kg käsipainoilla. Hyvä kehitys ottaen huomioon ettei treenata kun kerran viikossa ja silloinkin vain lyhyehkö aika.
Vitsaillen ja hymy huulilla tehty aamutreeni herättää kivasti uuteen päivään.
Olo, on tehnyt oman hyvinvoinnin eteen jotain sitä vahvistavaa.
AV- AnonyymiUUSI
Pimusi on vielä lapsi ja nostelee siksi, että miellyttää sinua.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pimusi on vielä lapsi ja nostelee siksi, että miellyttää sinua.
- SheenaSinä olet mummo, ja sinä et enää nostele, etkä miellytä minua:)
Kyllä hän urheilee ihan mielellään, vai väitätkö että 30% suomalaisista jotka harrastavat kuntosaliharjoittelua, tekevän sitä koska haluavat miellyttää toisia?
Pyh, treenaamisesta tulee hyvä olo, vaikka olisi miten väsynyt se piristää ja antaa voimia huomiseen.
Lapsille tulee esittää jo ajoissa vaihtoehtoja, he voivat sitten valita omansa tuntemustensa mukaisesti. Vapaa valinta, kysyn aina lähteekö mukaan vai jääkö kotiin tekemään muuta äitinsä kanssa. Lähtee mukaan, ilmeisesti äiti ei miellytä.
AV
- Anonyymi
on rankkaa olla mies, tiedän.
alkuun vaikeaa, mutta totut vielä siihen joskus.- Anonyymi
Kylläpä minun palleroni ovat taas tänään saaneet huomiota. 🍒🤭
🦄
- AnonyymiUUSI
Voi sinua. Muistan kun aikoinaan voimanostajana tuli treenattua. Voi sitä hurjaa kipua.
Noh joskus on tosiaan tervettäkin kipua.
On mulla ollut välillä ei niin tervettä kipuakin.
>simiti<- AnonyymiUUSI
Se harmitti aikoinaan kun hampilääkäri ei osannut tehdä mitään. Lähetti mut keskussairaalaan ja sieltä lähetettiin yliopistolliseen. Se ryhtyi huolestuttamaan, kun kirurgi vakuutteli, ettei mitään hätää.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se harmitti aikoinaan kun hampilääkäri ei osannut tehdä mitään. Lähetti mut keskussairaalaan ja sieltä lähetettiin yliopistolliseen. Se ryhtyi huolestuttamaan, kun kirurgi vakuutteli, ettei mitään hätää.
>simiti<Jos lääkäri vakuuttelee, ettei mitään hätää, niin silloin on varmana iso hätä.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos lääkäri vakuuttelee, ettei mitään hätää, niin silloin on varmana iso hätä.
>simiti<Juu. Vastaisin siihen, että helppokos sinun on sanoa, kun olet vain töissä täällä.
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pidätkö treenilaulustani?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18983468/yksarin-treenilaulu
🦄https://youtu.be/n3OimHTvVlU?si=RedkDbd2k_1UwjiW
Niin kerta. 😇
>simiti< - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://youtu.be/n3OimHTvVlU?si=RedkDbd2k_1UwjiW
Niin kerta. 😇
>simiti<Siihen kohtaan asti pystyin samaistumaan tuohon fiilikseen, kunnes laulun kertoja haaveili vehtaavansa kaikkien kanssa. 🤮
Mutta juu. Maanantaiaamun vapina ja tärinä on tuttua, jos viikonloppuna on tehnyt hyvän treenin.
Vähemmästäkin tulee mukava sonnifiilis! 🦬
🦄 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siihen kohtaan asti pystyin samaistumaan tuohon fiilikseen, kunnes laulun kertoja haaveili vehtaavansa kaikkien kanssa. 🤮
Mutta juu. Maanantaiaamun vapina ja tärinä on tuttua, jos viikonloppuna on tehnyt hyvän treenin.
Vähemmästäkin tulee mukava sonnifiilis! 🦬
🦄😇 🐖💨
>simiti<
- AnonyymiUUSI
Olen juuri lisännyt painoja oikeastaan läpi sarjojen ja yllättäen lihakset eivät ole ottaneet niin paljon itseensä kuin pelkäsin. Pitää ehkä lisätä vielä lisää 😁
Ehkä kuvittelen, mutta mielestäni magnesium helpottaa hieman lihasjomotusta. Toiset sanovat sen olevan ihan hölynpölyä, mutta ei kai sen väliä, jos kokee että se auttaa edes vähän 😊
Aletheias- AnonyymiUUSI
Mjoo, itse nautin treenin jälkeisestä tuntemuksesta.
Olenhan tehnyt paljon töitä sen saavuttaakseni. Suoranainen pettymys jos tuntemusta ei olisi tullut. Kivun karttaminen on laiskojen juttuja. Mitä järkeä olisi maksaa jostain, josta ei tulisi tulosta tai tuntemuksia?
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mjoo, itse nautin treenin jälkeisestä tuntemuksesta.
Olenhan tehnyt paljon töitä sen saavuttaakseni. Suoranainen pettymys jos tuntemusta ei olisi tullut. Kivun karttaminen on laiskojen juttuja. Mitä järkeä olisi maksaa jostain, josta ei tulisi tulosta tai tuntemuksia?
AVSellainen sopiva tuntemus lihaksissa, kun venyttelee treenin jälkeen, on kyllä ihana. Parhaiten saavutan itse sen tunteen vähän rankemmalla lenkillä, johon sisältyy porrastreeni. Kunnon hiki ja sydämentykytys on parasta 🤗
Aletheias - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen sopiva tuntemus lihaksissa, kun venyttelee treenin jälkeen, on kyllä ihana. Parhaiten saavutan itse sen tunteen vähän rankemmalla lenkillä, johon sisältyy porrastreeni. Kunnon hiki ja sydämentykytys on parasta 🤗
AletheiasKeho viestittää siitä hyvästä jota olet tehnyt sen eteen, tuottaen hyvänolon hormonia.
Siitähän treenaamisessa on yleensä myös kysymys. Ne jotka treenaavat säännöllisesti, tulevat jopa vähän kiukkuisiksi jos eivät jostain syystä ole päässeet hikoilemaan. Siihen on normaalit syynsä, ihmiset kaipaavat säännöllisesti ajoittaista hyvää oloa.
Sitä ei voi toisilta odottaa, se pitää tehdä itse.
Treenaaminen tuottaa sanonnan, vierivä kivi ei sammaloidu. Tämä on täyttä totta. Lihastreenit kun estävät monia vaivoja. Tukilihaksiston tärkeys on huomioitava arkipäivässä, ne kun heikkenevät tarpeeksi, joutuu käymään jo lääkärissä.
AV - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Keho viestittää siitä hyvästä jota olet tehnyt sen eteen, tuottaen hyvänolon hormonia.
Siitähän treenaamisessa on yleensä myös kysymys. Ne jotka treenaavat säännöllisesti, tulevat jopa vähän kiukkuisiksi jos eivät jostain syystä ole päässeet hikoilemaan. Siihen on normaalit syynsä, ihmiset kaipaavat säännöllisesti ajoittaista hyvää oloa.
Treenaaminen tuottaa sanonnan, vierivä kivi ei sammaloidu. Tämä on täyttä totta. Lihastreenit kun estävät monia vaivoja. Tukilihaksiston tärkeys on huomioitava arkipäivässä, ne kun heikkenevät tarpeeksi, joutuu käymään jo lääkärissä.
AVIhminen on tehty liikkumaan ja kaikenlainen liike tukee ihmisen kokonaishyvinvointia. Moni hyvinvoiva iäkkäämpi ihminen painottaa, miten tärkeää aktiivisuus ja liike on, jotta saa vanheta terveenä. Tokikaan liike ei kaikkia vaivoja estä, mutta hyvin paljon joka tapauksessa.
Liikkumisella on valtava merkitys myös mielenterveyteen. Tunnistan tuon, että alkaa herkästi jopa kiukuttamaan, jollei pääse pitkään aikaan liikkumaan. Keho ikään kuin kapinoi sitä vastaan, ettei sille riitä virikkeitä. Liike rauhoittaa ja antaa tietynlaisen kokemuksen siitä, että on yhtä kehonsa kanssa. Sillä ei voi olla kuin positiivisia vaikutuksia.
Aletheias - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Keho viestittää siitä hyvästä jota olet tehnyt sen eteen, tuottaen hyvänolon hormonia.
AV"Keho viestittää siitä hyvästä jota olet tehnyt sen eteen, tuottaen hyvänolon hormonia."
Minulla mielihyvähormonit tulevat treenin aikana. Paras tunne on treenin aikana, ei sen jälkeen.
🦄
- AnonyymiUUSI
En enää muista mikä aikoinaan auttoi.
Sen muistan, kun välillä tuli lompsittua ihan tönkkönä.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Yksäri bodailee. Yksäristä tulee terminaattori.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.734956Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113359Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202655Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571717- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941322
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191113Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711005IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889