Jeesus ei kumonnut Jumalan asettamaa sianlihan- ja verensyöntikieltoa!

Anonyymi-ap

"Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."

51

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Matteuksen evankeliumi:
      15:1 Silloin tuli fariseuksia ja kirjanoppineita Jerusalemista Jeesuksen luo, ja he sanoivat:
      15:2 "Miksi sinun opetuslapsesi rikkovat vanhinten perinnäissääntöä? Sillä he eivät pese käsiään ruvetessaan aterialle."

15:10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.
      15:11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."
      15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu? 
      15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
      15:19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
      15:20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=15&kaannos=fi-38&kirjat=mat

• Anonyymi
        UUSI

Jeesuksen opetuslapset olivat moukkia!

Oli uskonto mikä tahansa, niin kyllähän ne paskaiset sormet pitää pestä ennen kuin aletaan syömään. Eikös ajanlaskun alun juutalaiset kaiken lisäksi syöneet sormin?

YÖK.

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus ei tiennyt bakteerien olemassaolosta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen opetuslapset olivat moukkia!

Oli uskonto mikä tahansa, niin kyllähän ne paskaiset sormet pitää pestä ennen kuin aletaan syömään. Eikös ajanlaskun alun juutalaiset kaiken lisäksi syöneet sormin?

YÖK.

Kyllä juutalaisilla oli Mooseksen laissa säädökset hygieniasta.Mm.tarpeet piti tehdä leirin ulkopuolella ja peittää ulostus lapiolla. Hyökkääjä kansassa ei niitä ollut ja levinneessä rutosta kuoli 185 tuhatta sotilasta jotka yrittivät hyökätä Jerusalemiin.

Eläin uhreja toimittaneiden pappien tuli peseytyä ja vaihtaa vaatteensa..

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä juutalaisilla oli Mooseksen laissa säädökset hygieniasta.Mm.tarpeet piti tehdä leirin ulkopuolella ja peittää ulostus lapiolla. Hyökkääjä kansassa ei niitä ollut ja levinneessä rutosta kuoli 185 tuhatta sotilasta jotka yrittivät hyökätä Jerusalemiin.

Eläin uhreja toimittaneiden pappien tuli peseytyä ja vaihtaa vaatteensa..

Jeesuksen opetuslapset kyllä pesivät kätensä mutta ei sen tähden kuten fariseukset jotka luulivat että käsiä pesemällä puhdistuu synnistä.

Siksi Jeesus puhui syfämestä lähtevästä saastaisuudesta kun se ei lähde ulkoisella käsien vedellä pesemisellä. Eikä myöskään kaste vedessä puhdista synnistä. Synnistä sydämen puhdistaa yksin Jeesuksen veri evankeliumin uskomisen kautta.

”Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena — joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta — Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,...."
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭21‬ ‭FB38‬‬

”Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.

Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin, eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭15‬:‭7‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

”Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.”
        ‭‭Matteus‬ ‭5‬:‭8‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
      UUSI

Mutta sanoi ettei se mikä menee suusta sisään, saastuta, vaan mikä tulee ulos.

Eli herjata ei saisi lähimmäisiä jos seuraa Jeesusta.

• Anonyymi
        UUSI

Et näytä seuraavan kuin vain fariseus Saulusta eli Paavalia.

• Anonyymi
        UUSI

>>>Mutta sanoi ettei se mikä menee suusta sisään, saastuta, vaan mikä tulee ulos.

Eli herjata ei saisi lähimmäisiä jos seuraa Jeesusta.<<<

Niinpä. Elävässä uskossa oleva ei elä enään vanhan luontonsa mukaan johon kuuluvat lihan teot, vaan Hengen mukaan rakkaudessa lähimmäiseen.
        Sydän on muuttunut kivisydämestä tuntevaksi liha sydämeksi. Se on Jumalan teko ihmisen uskoessa evankeliumin. Ihmisessä sotii keskenään liha( vanha luonto) ja henki ( uusi ihminen Kristuksessa).

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se! Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭15‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
      UUSI

Markuksen evankeliumi:
      7:1 Ja fariseukset ja muutamat kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, kokoontuivat hänen luoksensa.
      7:2 Ja he näkivät, että muutamat hänen opetuslapsistaan söivät leipää epäpuhtailla, se on pesemättömillä, käsillä. 
      7:3 Sillä eivät fariseukset eivätkä ketkään juutalaiset syö, ennenkuin ovat tarkoin pesseet kätensä, noudattaen vanhinten perinnäissääntöä,
      7:4 ja torilta tultuaan he eivät syö, ennenkuin ovat itseään vedellä vihmoneet; ja paljon muuta on, mitä he ovat ottaneet noudattaakseen, niinkuin maljain ja kiviastiain ja vaskiastiain pesemisiä. 
      7:5 Niin fariseukset ja kirjanoppineet kysyivät häneltä: "Miksi sinun opetuslapsesi eivät vaella vanhinten perinnäissäännön mukaan, vaan syövät leipää epäpuhtailla käsillä?"

7:14 Ja hän kutsui taas kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa minua kaikki ja ymmärtäkää: 
      7:15 ei mikään, mikä ihmisen ulkopuolelta menee hänen sisäänsä, voi häntä saastuttaa, vaan mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen.

7:16 Jos jollakin on korvat kuulla, hän kuulkoon."

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=7&kaannos=fi-38&kirjat=mar

Markuksen evankeliumi:
      7:19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi.

EI JEESUS SELLAISTA SANONUT!!!

JEESUS PUHUI
      LIKAISILLA KÄSILLÄ SYÖMISESTÄ,
      SYÖTÄVÄSTÄ RUUASTA HÄN EI PUHUNUT SANALLAKAAN!!!

VÄITE ETTÄ JEESUS OLISI SANONUT ETTÄ "Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi." ON SILKKAA VALHETTA!!!
      SE ON MYÖHEMPI ASIATON LISÄYS RAAMATTUUN!!!
      Markus ei lakia tottelevana juutalaisena ikinä edes vahingossa olisi väittänyt Jeesuksen tuollaista sanoneen!

Matteuksen evankeliumi:
      5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 
      5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Matteuksen evankeliumi:
      5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Fariseus Saulus-Paulus / Paavali itse ei syönyt sikaa tai verta mutta kehoitti pakanoita tekemään vanhojen tapojensa mukaan niin.
      Kosiskeli sillä myönnytyksellä kannattajia ja seuraajia itselleen.
      Jos hän olisi kieltänyt sianlihan syönnin pakanoilta, niin ei olisi nyt kristinuskoa länsimaissa, koska silloin olisi Paavali jäänyt ilman kuulijoita ja kannattajia.
      Paavali puhuu pakanoiden lihakaupoista, joissa myytiin sikaa syötäväksi, joten sianlihan syönti oli syvälle juurtunut meidän pakanoiden keskuudessa.
      Paavali ei olisi saanut sitä loppumaan, vaikka olisi halunnutkin, vaan antoi itse siinä periksi pakanoille.
      Itse Paavali ei ikinä sikaa syönyt, vaan kehui kuinka elämänsä loppuun saakka eli Lakia tottelevana fariseuksena.

• Anonyymi
        UUSI

Tilanne on toivoton, jos 2000 vuotta vanhoista teksteistä te ette pysty edes erottamaan Jeesuksen opettamaa Luojajumalaa ja juutalaisuuden Tulivuorijumalaa toisistaan - tekstien pituus sotkemalla juutalaisuutta ja Jeesuksen opetusta, ei paranna tilannetta tippaakaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tilanne on toivoton, jos 2000 vuotta vanhoista teksteistä te ette pysty edes erottamaan Jeesuksen opettamaa Luojajumalaa ja juutalaisuuden Tulivuorijumalaa toisistaan - tekstien pituus sotkemalla juutalaisuutta ja Jeesuksen opetusta, ei paranna tilannetta tippaakaan.

Saman Raamatuksi kutsutun Lähi-idän paimentolaisheimon myyttisten tarinoiden satukirjan sivuilta ne molemmat ovat lähtöisin.

• Anonyymi
      UUSI

Mutta ehtoollisella tarjosi lihaa ja verta ainakin vertauskuvallisesti.

• Anonyymi
        UUSI

Ehtoollisen asetussanat on antanut juutalainen, ne on myöhemmin kaikessa törkeydessään siirretty Jeesuksen sanomiksi. Totuus löytyy tähän Raamatusta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehtoollisen asetussanat on antanut juutalainen, ne on myöhemmin kaikessa törkeydessään siirretty Jeesuksen sanomiksi. Totuus löytyy tähän Raamatusta.

Ehtoollinen tarkoittaa "Herran kuoleman julistamista". Sillä juutalaiset raivasivat tieltään Jeesuksen opettaman Jumalan, ja teki Jeesuksesta uhrin opettamanaan Luojajumalana Tulivuorijumalalleen kristinuskona.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä Jeesus vapautti ihmiset juutalaisten perinnäissäänöistä ja laista.

Muutoin olisi turhaan kuollut.

Js nimenomaan julisti kaikki ruuat puhtaisi.

Muttei kaikkea ole pakko syödä, eikä varsinkaan ylensyödä.

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus opetti täysin eri Jumalasta kuin juutalaisten Tulivuorijumala on - Jeesus puhui Luojajumalasta.

• Anonyymi
      UUSI

LÄÄKKEET ⚠️💊💊💊💊

• Anonyymi
      UUSI

Tämä käskyjä ja määräyksiä jakeleva Jumala on edelleenkin Mooseksen juutalaisuuden Tulivuorijumala, jonka kanssa kristinuskolla tehdöän uusi liitto Jeesuksen verellä.

• Anonyymi
      UUSI

1.Korinttolaiskirje:
      11:23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän, 
      11:24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
      11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
      11:26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

Biblia (1776)
      1Kor. 11:24 Ja kiitti, mursi ja sanoi: ottakaat, syökäät! tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne murretaan: se tehkäät minun muistokseni;
      KJV (1789)
      1Kor. 11:24 And when he had given thanks, he brake it, and said, Take, eat: this is my body, which is broken for you: this do in remembrance of me.

Biblia (1776)
      1Kor. 11:25 Niin myös kalkin ehtoollisen jälkeen ja sanoi: tämä kalkki on se Uusi Testamentti minun veressäni; se tehkäät, niin usein kuin te juotte, minun muistokseni.
      KJV (1789)
      1Kor. 11:25 After the same manner also he took the cup, when he had supped, saying, This cup is the new testament in my blood: this do ye, as oft as ye drink it, in remembrance of me.

Biblia (1776)
      1Kor. 11:25 Niin myös kalkin ehtoollisen jälkeen ja sanoi: tämä kalkki on se Uusi Testamentti minun veressäni; se tehkäät, niin usein kuin te juotte, minun muistokseni.
      Ruotsi (1917)
      1Kor. 11:25 Sammalunda tog han ock kalken, efter måltiden, och sade: "Denna kalk är det nya förbundet, i mitt blod. Så ofta I dricken den, så gören detta till min åminnelse."
      (det nya förbundet= se (juuri tämä erityinen) uusi liitto)
      KJV (1789)
      1Kor. 11:25 After the same manner also he took the cup, when he had supped, saying, This cup is the new testament in my blood: this do ye, as oft as ye drink it, in remembrance of me.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
      2Moos. 24:8 Niin Mooses otti veren ja vihmoi sitä kansan päälle ja sanoi: "Katso, tämä on sen liiton veri, jonka Herra on tehnyt teidän kanssanne kaikkien näiden sanojen perusteella". 

Ei Jeesuksella mitään kannibalismisia ajatuksia mielessään ollut, kehoittaessaan opetuslapsiaan hänen muistokseen syömään ja juomaan.
      Jeesus puhui hänen muistokseen syömisestä, ei häntä itseään syömään. Ja sitten hänet ulostettaisiin vessanpönttöön? Sehän on Jeesuksen muiston pilkkaamista!
      Pakanakristittyjen omia höpinöitä, vanhoista omista uskonnoistaan sellaiset jutut, että ihan oikeesti ehtoollisella muka Jeesuksen ruumista syötäisiin ja verta juotaisiin.
      Vanhat suomalaiset uskonnotkaan eivät tuollaisista täysin sairaista kannibalismirituaaleista mitään tienneet.

• Anonyymi
        UUSI

"tämä on minun ruumiini,
        joka annetaan teidän puolestanne."

Ei viittaa mitenkään kannibalismiin?

• Anonyymi
      UUSI

Mooses näytti esimerkillään, että "Älä tapa" -käsky ei estä määräämästä joukkomurhaa, jos oikein kovasti hatuttaa ja sappi kiehahtaa.

Miksei sitten sianlihan syöntikeiltoa voisi tulkita niin, että Jeesuksen syntymäjuhlissa saa syödä kinkkua (kuten Suomessa tehdään) tai verimakkaraa (kuten Virossa tehdään). Ranskassa syödään äyriäisiä, jotka nekin on ei-kosher.

P..S.
      Ulkopuolinen voisi luulla, että on itsetarkoituksellista, että Euroopan kristityt syövät Jeesuksen syntymäjuhlissa juutalaisilta kiellettyjä ruokia?

• Anonyymi
        UUSI

Mutta pitävät kyllä huolen, että pääsiäisenä syödään lammaspaistia, kun Jeesus juutalaisen sanoin on kuoliaaksi kidutettu ja teurastettu pääsiäisen uhrilammas. Löytyy 1.Korinttolaiskirje 5:7.

Sian syönti perustuu suomalaisuuden köyhään, muinaiseen perinteeseen, niiden viimmeisten juuresten kanssa, jotka ovat paleltuneet maakellarissa (imeltynyt perunalaatikko).

Mistä - kuvitelkaa - ruoka silloin hankittiin, maa jäässä, ei kauppoja - viimmeinen oma sika syötiin ja lihat suolattiin loppu talvea varten.

• Anonyymi
      UUSI

On kyllä vaikea ymmärtää ja käsittää edes, että miten uskonto voi manipuloida tuhansia vuosia vanhoin kirjoituksin lukijaansa niin, että koko todellisuus täysin hämärtyy ajankin suhteen - puhumattakaan siitä, että mikä on se todellinen Raamatun tarina Tulivuorijumalin ja kuoliaaksi kiduttamisin ja lasten uhraamisin.

• Anonyymi
        UUSI

Se Mooseksen Jumala on se tulivuori, kristinuskon Jumala, löytyy wikisivu Jahve.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se Mooseksen Jumala on se tulivuori, kristinuskon Jumala, löytyy wikisivu Jahve.

Koittakaa nyt, jukolavita, herätä tästä käsittämättömästä horroksesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja koko kristinusko perustuu siihen, että tehdään Jeesuksen verellä uusi liitto Mooseksen Jumalan kanssa, ja syödään Jeesus uhrina ehtoollisella. Ja elämme vuotta 2025!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja koko kristinusko perustuu siihen, että tehdään Jeesuksen verellä uusi liitto Mooseksen Jumalan kanssa, ja syödään Jeesus uhrina ehtoollisella. Ja elämme vuotta 2025!

Tarinassa on vitsinä se, kun uskovaiset luulevat, että uusi liitto tarkoittaa, ettei heidän tarvitse noudattaa Mooseksen lakia, kun Paavali juuri sanoo, että helvettiin menee, kun ei noudata - kristityt ovat vain Tulivuorijumalan uhreja

• UUSI

>>Jeesus puhui hänen muistokseen syömisestä, ei häntä itseään syömään. Ja sitten hänet ulostettaisiin vessanpönttöön? Sehän on Jeesuksen muiston pilkkaamista!>>

Sitten minä pilkkaan Jeesuksen muistoa.

😀😀😀😀😀

• Anonyymi
        UUSI

No ei puhunut, kun Paavali - saatana kun ette edes tiedä mitä Raamatussa lukee. Löytyy 1.Korintolaiskirje luku 11:23 alkaen.

TE PALVOTTE JEESUSTA KUOLIAAKSI KIDUTETTUNA JUMALANA ITSENNE PUOLESTA, JOKA KÄSKEE ITSEÄÄN MUISTELEMAAN FYYSISEN LIHANSA SYÖNNILLÄ JA VERENSÄ JUONNILLA??!!

Kyseessä on teidän pilkkana pitäminen - sen osasivat Raamatussa jo 2000 vuotta sitten. Jeesus vastusti juutalaisuutta ja tapettiin sen vuoksi, ja koko tarina on juutalaisten luoma

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No ei puhunut, kun Paavali - saatana kun ette edes tiedä mitä Raamatussa lukee. Löytyy 1.Korintolaiskirje luku 11:23 alkaen.

TE PALVOTTE JEESUSTA KUOLIAAKSI KIDUTETTUNA JUMALANA ITSENNE PUOLESTA, JOKA KÄSKEE ITSEÄÄN MUISTELEMAAN FYYSISEN LIHANSA SYÖNNILLÄ JA VERENSÄ JUONNILLA??!!

Kyseessä on teidän pilkkana pitäminen - sen osasivat Raamatussa jo 2000 vuotta sitten. Jeesus vastusti juutalaisuutta ja tapettiin sen vuoksi, ja koko tarina on juutalaisten luoma

On suoranainen ihme, että edes se 20 prosenttia Raamatusta voidaan tulkita aidoksi Jeesuksen sanomaksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On suoranainen ihme, että edes se 20 prosenttia Raamatusta voidaan tulkita aidoksi Jeesuksen sanomaksi.

Ja se tässä kristinuskon tarinassa juuri on, kun se on luotu pelkäksi uskovaisten pilkkaamiseksi, mutta täydestä menee, vaikka mitkä epäloogisuudet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se tässä kristinuskon tarinassa juuri on, kun se on luotu pelkäksi uskovaisten pilkkaamiseksi, mutta täydestä menee, vaikka mitkä epäloogisuudet.

Sanokaa, että mitä olisi ihmisen korvien välissä, joka käskisi muistelemaan itseään kannibalistisella ihmissyönnillä?! Mutta vitsi tässä juutalaisen sanomana onkin pilkka Jeesuksen jumaluudesta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sanokaa, että mitä olisi ihmisen korvien välissä, joka käskisi muistelemaan itseään kannibalistisella ihmissyönnillä?! Mutta vitsi tässä juutalaisen sanomana onkin pilkka Jeesuksen jumaluudesta.

Ja tämä pilkka ja uskojien tyhmyys uskoa, on se uskonnon ärsyttävin pointti, seuraavaksi tulevat Jeesuksen ja Luojajumalan herjaaminen kristinuskolla Jeesuksen nimeen.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus oli tässäkin asiassa väärässä.

Kohta johon sianlihaa himoavat kristityt vetoavat on kohta jossa puhutaan KÄSIEN PESUSTA enen ruokailua. Hygieniaa ymmärtämätön Jeesus möläyttää, että "Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään", kun asian paremmin ymmärtäneet farisiukset huomauttivat, että leipää pidä syödä sontaisin sormin pesemättä käsiään.

Pitäisikö tätä sovveltaa kristityissä päiväkodeissakin, että käsiä ei pestä ennen ruokailua. Kihomadot kiittää!

• Anonyymi
        UUSI

Koko krisribusko on jo historiaa. Te ette vain tajua sitä. Se Tulivuorijumala olikin kuningas Salomon puhuva Pedon kuva, ja teiltä varmaan puuttuu äly, tieto ja järki, että mihin kuningas Salomo liittyy.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koko krisribusko on jo historiaa. Te ette vain tajua sitä. Se Tulivuorijumala olikin kuningas Salomon puhuva Pedon kuva, ja teiltä varmaan puuttuu äly, tieto ja järki, että mihin kuningas Salomo liittyy.

Suomeksi - koko kristinusko kärähti. Se keitos paloi pohjaan jo.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Suomeksi - koko kristinusko kärähti. Se keitos paloi pohjaan jo.

Sitä en tiedä, että miten on tarkoitus raivata palaneet rauniot.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä en tiedä, että miten on tarkoitus raivata palaneet rauniot.

Yritetään tietysti vaivihkaa - ikään kuin liberaalisti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yritetään tietysti vaivihkaa - ikään kuin liberaalisti.

Konservatiivien älämölö toimii kuitenkin hyvänä juutalaisten käsikassarana estämään, ja juutalaiset virnistelevät hilpeästi uskontohimmelinsä luontia.

Ne oli Lutherinkin mukaan melkoiset toimenpiteet, jos koskaan heidän oveluuttaan olisi pystytty voittamaan.

Ja yhtäkään ei toteutettu, ja vetivät vielä holokaustilla Lutherinkin kölin alta oman valtion saamiseksi.

• Anonyymi
        UUSI

Jotkut ovat selittäneet että juutalaisten kosher säännöillä olisi muka joku looginen ruokaturvallisuuteen liittyvä peruste. Siitä voi olla kahta mieltä, mutta aivan varmaa on, että käsien pesu ennen syömistä on hyvä, terveellinen ja oikea tapa.

Ja sen Jeesus meni jjulistamaan turhaksi?!?
        Ei vaikuta "jumalalliselta viisaudelta" tuollainen julistus.

• UUSI

Mummos on kihomato. 🍑🪱💩

• Anonyymi
      UUSI

Sitten keksittiin trikiinitestit ja jumala kävi tarpeettomaksi.

• Anonyymi
        UUSI

Sika on ollut esimekiksi Kiinassa tärkeimpiä lihantuottajia vuosituhansia. Kiinalaisia on pitkälle toista miljardia. Eli onkohan trikiinien terveydellistä uhkaa vähän liioiteltu?

Lisäksi pitää muistaa, että juutalaisten taikauskoisissa kosher-säännöissä esimerkiksi kameli on myös kiellettyä lihaa ja perusteena oli, että kamelilla on vääränlaiset varpaat, niin että se ei juutalaisten mielestä ollut sorkkaeläin (vaikka oikeasti se on).

• Anonyymi
        UUSI

Raamatussa kerrottu sianlihan syöntikielto perustuu siihen, että sika ei märehdi, vaikka sillä on sorkat ja siksi sitä ei saa syödä. Eli kyse on taikauskosta. Mistään sairastumis- tai loisriskistä ei puhuta mitään. Ne on myöhemmin keksittyjä selittelyjä.

Kamelinliha taas kielletään, koska se märehtii, mutta ei ole muka sorkkaeläin (vaikka oikeasti on).
        Jänis kielletään koska se muka märhetii (vaikka ei oikeasti märehdi), mutta sillä ei ole sorkkia.

Kosher-höpinät on taikauskoista tuubaa täynnä.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa kerrottu sianlihan syöntikielto perustuu siihen, että sika ei märehdi, vaikka sillä on sorkat ja siksi sitä ei saa syödä. Eli kyse on taikauskosta. Mistään sairastumis- tai loisriskistä ei puhuta mitään. Ne on myöhemmin keksittyjä selittelyjä.

Kamelinliha taas kielletään, koska se märehtii, mutta ei ole muka sorkkaeläin (vaikka oikeasti on).
        Jänis kielletään koska se muka märhetii (vaikka ei oikeasti märehdi), mutta sillä ei ole sorkkia.

Kosher-höpinät on taikauskoista tuubaa täynnä.

Pehmeä jänis.🐰

• Anonyymi
      UUSI

Ei Mooseksen monissa laissa ole järkeä. Ne on kuin kiusalla annettu, kuten sapatti.

Sianlihan syömisestä ei kuitenkaan ketään tapettu.

Onkin oikeus ja kohtuus että Jeesus muutti lait Hengen tilaksi kirjaimen sijaan.

• Anonyymi
      UUSI

2000 vuotta sitten ei tiedetty mistään bakteerien ja virusten ollemassaolosta yhtään mitään. Siksi sianlihan vaaroista piti varoittaa.

• Anonyymi
        UUSI

Kaikissa sioissa on nielussa tautibakeereita ja loisia, siksi sianlihan pitää kypsentää kunnolla täysin kypsäksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikissa sioissa on nielussa tautibakeereita ja loisia, siksi sianlihan pitää kypsentää kunnolla täysin kypsäksi.

Älä koskaan tilaa sianlihaa "mediumina", vaan täysin kypsennettynä.

• Anonyymi
      UUSI

Paavali kirjoitti, että syöminen ei lähennä Jumalan valtakuntaan.

Joten turha sillä hurskastella.

• Anonyymi
      UUSI

himoitsiiko jumala lasten esinahkoja ja häpyhyuulia, kunniitä piti leikell -- vai miksi raakaa väkivaltaa harjoitettiin ?

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      115
      9848
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      77
      4992
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      69
      4792
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      7
      3260
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2461
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      106
      1706
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1506
    8. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      54
      1491
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      59
      1424
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      65
      1351
    Aihe