ESIM. SUOMALAISET HAKIJAT. Näille on järjestelty tietyn sorttiset helpotukset mm. oikeustieteelliseen tiedekuntaan ja tällä perusteella eli alemmilla pistemäärillä pääsevät opiskelemaan kuin muut tavalliset ihmiset eli hakijat jotka eivät kuulu saamelaisiin tai kolttiin. Tätä asiaa ja eriarvoisuutta on edelleen ajanut mm. saamelaiskäräjät. Tässähän asetetaan ihmiset eriarvoiseen asemaan mikä on mm. perusoikeuksien vastaista eikä ole lainmukaista
SAAMENKIELISET JA KOLTAT YLIOPISTOIHIN ALEMMILLA PISTEILLÄ KUIN
15
419
Vastaukset
- Anonyymi
Heillä on oikeus ja heille on valtio varannut opiskelupaikkoja, koska he eivät muuten saa omalla ÄIDINKIELELLÄÄN SAAMEN/KOLTAN KIELISIÄ PALVELUITA!
Minä HOLO en ole, koskaan väittänyt että minun TYTTÖ ON SAAMELAINEN. Minä olen TURJANMERENMAAN TURJAKKEITA JA MEILLÄ ON PUHUTTU SUOMEA AINA KOTONA, MUTTA KYLLÄ MEILLÄ ON PUHUTTU MYÖS RUOTSIA, NORJAA SEKÄ ENGLANTIA JOS SILTÄ ON TUNTUNUT, ETTÄ VOI PUHUA NIITÄKIN KIELIÄ!
EI MEITÄ VOI PAKOTTAA PUHUMAAN TAI YMMÄRTÄMÄÄN RUOTSIA, NORJAA TAI ENGLANTIA JOS ME EI HALUTA, KOSKA ME OLLAAN SUOMEN KIELISIÄ!
MINUNHAN TÄSSÄ PITÄÄ SUOMEN PERUSTUSLAKIA LUKEA ENSIN NIIN MINÄ TIEDÄN MITEN SUOMESSA TOIMITAAN, KOSKA MINÄ IDIOOTTI KUNNIATON PASKA OLEN SYNTYNYT IVALOSSA, INARIN KUNNASSA JA SUOMESSA KÄYTÖSHÄIRIÖISENÄ!
PITÄIS VARMAAN OTTAA MALLIA SIITÄ POTTAKOIRASTA JOKA ON NIIN KUNNIALLINEN FACEBOOKIN KÄYTTÄJÄ SEKÄ KISSAN JA KOIRAN OMISTAJA! HÄN ON SENTÄÄN YHDENVERTAISUUSLAIN MUKAAN YHDENVERTAINEN LAGEREIDEN KANSSA!
Aamulla heräsin tuossa 5 maissa, koska en jaksanut nukkua 7 tuntia enempää.
Join kahvia ja luin huvikseni 7 päivää lehteä niin POTTUKOIRA tuli sieltä vastaan.
Kävin tietenkin katsomassa, että onko POTTUKOIRAKIN KUNNIALLISIA FACEBOOKLAISIA JA KYLLÄ HÄN OLI!
En ole hänestä enkä muistakaan KUNNIALLISTA FACEBOOKLAISISTA VALITTANUT!
Ei minun ole pakko FACEBOOKISSA KUNNIALLISTEN SEURASSA!
Jos menen takaisin FACEBOOKIIN niin KAIKKIHAN TUON TIETÄÄ JO, ETTÄ HOLO HAUKKUU KAIKKI JA ILMOITTAA, ETTÄ : JA TAAS LÄHETÄÄN VANKILAAN , MUTTA ONNEKSI KALJAA, VIINAA JA HUUMEITA FACEBOOKISSA RIITTÄÄ JOTEN KUNNIALLISET VOIVAT JATKAA TOIMINTAA! - Anonyymi
Ovatko tyhmempiä
- Anonyymi
Ei pidä paikkaansa. Laitappa linkki jos totta.
- Anonyymi
On ollut käytäntö aiemmin, mutta lopetettu joitain vuosia sitten. Osa kävi yliopiston järjestämässä kielikokeessa, ja huhun mukaan joku kielitaidoton suoritti kielikokeen tutun professorin työhuoneessa Oulun yliopistolla. Tämä siis vain huhu huom!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ollut käytäntö aiemmin, mutta lopetettu joitain vuosia sitten. Osa kävi yliopiston järjestämässä kielikokeessa, ja huhun mukaan joku kielitaidoton suoritti kielikokeen tutun professorin työhuoneessa Oulun yliopistolla. Tämä siis vain huhu huom!
Huhu oli, sitähän minäkin.
- Anonyymi
kyllä kaikki tuonne yliopisto maailmaan pyrkivät osaavat aivan varmasti riittävästi suomen kansalliskielet Suomi ja Ruotsi (perusoikeudet 2 luku 17 pykälä) kultturiperimät on sitten juttu erikseen (saamenkielet ja koltan kielet). Tässä vaan on pyritty ja pyritään keinottelemaan ja hyötymään toisten samaan ospistoon pyrkivien kustannuksella ja tavoite näillä keinottelijoilla on syrjäyttää paremmat ja etevimmät henkilöt vetoamalla perusteeseen jonka tietävät itsekkin vääryydeksi kanssaihmisiä toisia pyrkiviä kohtaan.
- Anonyymi
Maitojunalla ovat moni tullut takaisin, esimerkiksi entinen puheenjohtaja.
- Anonyymi
muistan kun tämä tänäänkin 4.12 TV:ssä esille ollut ja äänessä oleva joskus kertoi kuinka hän on Lapin yliopistossa, oikeustieteelisessä tiedekunnassa lakia lukeva ja olikin oikein jo melkein valmis juristi. Kun jonkin aikaa kuunteli ns. " tulevan juristin" juttuja niin tuli ajatelleeksi, että eihän vaan kelleen kävisi oikein köpelösti. Että on kulttuuri huipussaan ja lapin maa hyvissä käsissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
muistan kun tämä tänäänkin 4.12 TV:ssä esille ollut ja äänessä oleva joskus kertoi kuinka hän on Lapin yliopistossa, oikeustieteelisessä tiedekunnassa lakia lukeva ja olikin oikein jo melkein valmis juristi. Kun jonkin aikaa kuunteli ns. " tulevan juristin" juttuja niin tuli ajatelleeksi, että eihän vaan kelleen kävisi oikein köpelösti. Että on kulttuuri huipussaan ja lapin maa hyvissä käsissä?
olikohan tämä heimonsa puolsta puhuva se terävin tyyppi
- Anonyymi00015
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämäkin ko. henkilö on mennyt virkansa urapolulla sieltä mistä aita on matalin ja onko kaikki virkaan liittyvät asiat hoidettu kuten suomen laki , asetukset ja muut viranomaismääräykset edellyttää ja vaatii? Onko jäljet jääneet haisemaan?
- Anonyymi
Saahan KOLTTA-ALUEILLE muuttaa suomalaisetkin asumaan ja sekä edistämään KOLTAN KIELTÄ SEKÄ PERINTEISTÄ KULTTUURIA.
Minä Holo en kyllä muuttais edes vapaehtoisesti, koska minun suvut asui Petsamossakin alueilla jossa asui suomalaisia ja koltansaamelaiset asuivat omilla alueilla.
Kyllä meidän suvut olivat tuttuja sekä ystäviä keskenään, mutta EI ME KOLTANSAAMELAISIKSI SILLÄ PERUSTEELLA TULTU vaan heillä oli jo Petsamossa oma KOLTTA YHTEISÖ SEKÄ KULTTUURI.
Kävin välillä kylässä ja äitini apuna siivoamassa erään vanhemman koltansaamelaisen naisen luona joka on kuollut. Me keskusteltiin hänen kanssa näistä koltansaamelaisiin liittyvistä asioista ja muista asioista, koska meillä oli yhteinen suku historia joka liittyi Petsamoon.
Minä kerroin hänelle, että minä olen Suomi 100vuotta vanhempi panostaja ja hän halusi itse antaa minulle KUNNIAA nousemalla seisomaan sekä VANNOA KÄSI SYDÄMELLÄ ISÄN MAAN VALAN!
Hän kertoi, että hän oli vannonut valan aiemminkin SUOMEN VALTION PUOLESTA JA LUVANNUT, että HÄN EI KÄÄNNÄ SUOMEN VALTIOLLE SELKÄÄNSÄ!
Minä sanoin hänelle, että : Sinun puolesta minä menen vaikka vankilaan, koska sinä sentään olet REHELLINEN JA MEILLÄ ON IHMISARVOT SEKÄ ARVOSTUS TOISIAMME KOHTAAN KOHDILLA, mutta toiset hoitakoon itse sotkunsa!
Ehdin käymään KUNNIANLOUKKAUS SAKKO VANKINA VANKILASSA ennen hänen kuolemaa.
Minä kerroin hänelle, että minä olen myös yhdeltä koulutukselta ENKELI-HOITAJA.
Vankilassa käynnin jälkeen hän sanoi minulle aina, että : Voisitko sijaita minun vuoteeni?
En minä siitä halunnut edes rahaa, koska hän oli myös SUOMEN SOTAVETERAANI JA MINUSTA OLI SUURI KUNNIA SAADA PALVELLA HÄNTÄ ENKELINÄ JA SUOMI 100 VUOTTA VANHEMPANA PANOSTAJANA.
Minä vielä nauroin hänelle sekä sanoin, että : OLET AINUT NYKYISIN MINUN LISÄKSI JOKA NUKKUU YÖNSÄ NÄIN KORKEA ARVOISESSA VUOTEESSA!
Me ehdittiin käymään hänen kanssa hillassa, mutta mustikassa ei ehditty käymään. Meillä oli niin paljon omia NAISTEN HÖMPÖTYKSIÄ ja hän aina sanoi minulle, että : Sinäkö muka olet loukannut kunnioita?
Minä sanoin hänelle, kun hän kertoi, että hän saa joka päivä lämpimän ruuan, mutta hän ei päässyt syömään kuin 1-3 kertaa viikossa. Minä sanoin hänelle, että : Kyllä sitä ruokaa saa kotia ja minä käyn seuraavalla hakemassa sulle ruuat kotia, koska ne kuuluu sinulle.
Minä olisin sanonut jos he eivät olis antaneet, että : Voi vittu ja kylläpä näitä HULLUJA SIKIÄÄ ENEMMÄN, kuin SIENIÄ SATEELLA!
Sain aina 2 LAATIKKOA joihin laitoin molempiin niin paljon ruokaa mitä mahtui. Tunsin vielä, että minua katsotaan pitkään. Minä otin kerralla hänelle 4-6 päivän annokset ruokaa!
Minä sain kuulla olevani NELLIMIN KYLÄN AINUT RUOKA-KULJETUS!
Minä monesti sanoin, että : Voi vitun TÖRKY LAPPALAISET JA HEIDÄN HIENOT HOTELLIT!
Hän ei saanut ruokailua NELLIMIN HOTELLIIN. Jos sai ruokailu niin hän EI SAANUT KYYTIÄ!
SUOMEN SOTAVETERAANIT OVAT PASKOJA IHMISIÄ JA HE EIVÄT ANSAITSE MITÄÄN. HEIDÄN AUTTAMINENKIN ON KUNNIANLOUKKAUS JA SIITÄ KUULUU RANGAISTA!
Minä sanoin hänelle, että : MINUN LUVALLA SAAT SANOA IHAN MITÄ HALUAT JOS PALVELU EI ALA PELAMAAN!
Hän kertoi, että : Toiset ei päässeet, mutta minä pääsin!
Minä sanoin hänelle, että : Niin tietenkin pääsit, koska he tietää, että MINÄ KÄYN TÄÄLLÄ JA EI HE SENTÄÄN MINUN KANSSA ALA TAPPELEMAAN, koska he ovat minun tuttuja ja he tietää, että minä olen panostaja!
Minä en ole SAAMELAISILLE ENKÄ KOLTANSAAMELAISILLE MITÄÄN VELKAA VAAN MINÄ OLEN HOITANUT VELKANI HEILLE JA KATSONUT MONTA VUOTTA SIVUSTA MITEN HYVÄT PALVELUT HE OVAT LUONEET!
HE TAPPAA ITSENSÄ ILMAN SUOMALAISIA, MUTTA EI SUOMALAISETKAAN JOTKA KOLTTA-ALUEILLA ASUU AJATTELE, KUIN OMAA PERSETTÄÄN!- Anonyymi
Lisään, että minä sanoin yli 90vuotiaalle koltta naiselle, että : Sano tuolle pojalle joka sinun kanssa asuu, että vie MÖNKIJÄLLÄ TAI MOOTTORIKELKALLA sinut kirkkoon tai hotelliin syömään niin OPPIVAT KALTOINKOHTELEMAAN JA SYRJIMÄÄN IHMISIÄ!
Ei hän suostunut vaikka minä sanoin, että : VITTU MINÄ MENEN VANKILAAN, KOSKA NÄMÄHÄN ON HULLUJA KAIKKI! OIKEUKSIA KYLLÄ PITÄÄ SAADA, MUTTA MITÄÄN EI OLLA VALMIITA TEKEMÄÄN ASIOIDEN ETEEN!
MINÄHÄN SE HOLONA OLEN PASKONUT KAIKKI!!!
Nellimistä EI PÄÄSE IHMISET MIHINKÄÄN ILMAN AUTOA, KOSKA NELLIMIN HOTELLIN OMISTAJAT OVAT LUONEET PALVELUT VAIN OMILLE ASIAKKAILLEEN!
- Anonyymi
Sinulla riittää hyvin järki kolmen viisaan miehen joukkoon ja kun pajatso tyhjenee keväällä sattuneesta syystä niin tervetuloa joukkoon holokoltta.
- Anonyymi
Surffata marssii puikkolaan.
- Anonyymi00016
Kohta saamme valoa pimeyteen. Na kyllä holonki mieli kirkastuu. Järki pelaa paremmin kuin koskaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään15213313Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen883730Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,1363037Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2711471Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?461426Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1571385Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151304Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141264- 811091
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin2061010