SuomiStory-2025 – Ajan kello? (1)
S24- Raamattu
Tässä: Raamatussa - ihmisten ja kansojen ajat ja rajat?
INTROA
Kaikkivaltias Jumala, Taivaan ja Maan Luoja ja Herra - hallitsee ylimpänä suvereenina tahona. Niin ihmisiä kuin kansakuntia.
Kukaan ihminen ei ”omista” itseään, elämäänsä. Se on Jumalan lahjaa, jokainen päivä syntymästä kuolemaan. Mikään kansakuntakaan ei ”omista” itseään . Eivätkä ketkään ihmiset (valtiaatkaan) ”omista” kansakuntia.! Hallintoaika ja – valta on väliaikaista. Katoavaista.
1) Jumalan ajat ja rajat – määräajat?
------------------------------------------
Jumala on säätänyt ja varannut ”määräaikoja”. Niin yksityiselle ihmiselle kuin kansoillekin.
KANSAT?
• »Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä.”
Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin – itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, KAIKI KANSAT asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille MÄÄRÄAJAT ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet. ” ( Apt 17:24-27)
IHMISET?
• ”Meidän elinpäivämme ovat seitsemänkymmentä vuotta taikka enintään kahdeksankymmentä vuotta; ja parhaimmillaankin ne ovat vaiva ja turhuus, sillä ne kiitävät ohitse, niinkuin me lentäisimme pois.” ( Ps 90:10)
Huomiota! Tuo Raamatun ilmoitus pitää edelleen paikkansa. Vaikka poikkeuksia on, 100 vuoden ikä, joskus ylikin? Globaalilla tasolla tilastojen mukaan
• ”Maailman väestön elinajanodote on 73,5 vuotta ( = Sekä miehet että naiset yhdessä.)
https://www.worldometers.info/fi/vaestotiede/elinajanodote/#google_vignette
2) Kaikella on määräaikansa? - Ihminen?
-------------------------------------------------
• ”Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.” ( Saarnaaja 3:1)
Tuo kuningas Salomon lause, yli 3000 vuoden takaa kertoo sitä faktaa, että mikään ei ole tässä maailmassa pysyvää ja rajatonta. Ainoa VARMA asia on, että JOKAINEN syntynyt ihminen kerran kuolee. Luodun ihmisen elinpäivät ovat Luojan kädessä, jokainen – alusta alkaen.
• ”Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.” ( Ps 139:16)
Aloitus jatkuu
SuomiStory-2025 - Ajan kello? (1)
61
663
Vastaukset
- Anonyymi
Jatkoa aloitukseen: SuomiStory-2025 – Ajan Kello? (1)
3) Kaikkivaltiaan Jumalan - Ajan kello?
---------------------------------------------------
• ”Joka kansat kasvattaa, hänkö ei rankaisisi, hän, joka ihmisille opettaa tiedon? ” ( Ps 94:10)
• ”Hän, joka opettaa kaikkia ihmisiä, hän, joka ohjaa maailman kansoja – hänkö ei rankaise? ( Ps 94:10)
• ”He kuolevat äkkiä, keskellä yötä, kansat nousevat, kansat katoavat, valtiaat pyyhkäistään sivuun ihmiskäden koskematta.Sillä hänen silmänsä tarkkaavat ihmisten teitä, hän näkee kaikki heidän askelensa.” ( Job 34:20-27)
• ”Eivät sinun huutosi voi pelastaa sinua tästä ahdingosta, eivät mitkään sinun ponnistuksesi. Turha on toivoen odottaa yötä, jolloin kansat nousevat – ne tuhoutuvat.” ( Job 36:19-20)
Kaikkivaltiaan Jumalan ”Ajan kello” on kokonaan Hänen omassa tiedossaan ja hallinnassaan.
Ihmisen ei tule olla liian utelias siihen, mikä kuuluu VAIN Jumalan hallinnollisiin asioihin.
(Apt 1:7-8) Uskovankin tehtävä ja velvoite on ”olla Jeesuksen todistaja aina maan ääriin saakka.”
Jos Jumala niin hyväksi näkee, Hän ilmoittaa tulevaisuudesta sen mitä tahtoo? ( 5 Moos 29:29)
4) Suomen kansa; ihmiset? Ajan kello?
-----------------------------------------
Mikä on Suomen kansaa koskevan ”ajan kellon” tilanne? Vain Jumala sen tarkoin tietää. Meidän ihmisten asia ja osa on huolehtia omalta kohdaltaan. Mihin on matkalla? Kun aika tässä elämässä on finaalissa?
• ” Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, hän elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.” ( Joh 11:25)
SuomiStory . . .
Oli kansa, oli kansalla kaunis maa.
Findia – niin se mainittiin keskiajalla Vatikaanin tilikirjoissa.
Oli kansa, oli kansalla kaunis maa ja kaunis kieli.
Niin kaunis ja ihmeellinen.
Oli kansa, se syntyi, kasvoi ja varttui.
Ikävuosia, muistoja karttui.
Oli kansa,
oli kansalla aamu, oli päivä ja tuli ilta.
Ajan kello lähestyi keskiyön lyöntejä.
Kansat kuohuivat kiihkossaan.
Kaikki keskittyi Valtaan, Valuuttaan. Markkinaan.
Tähdet siirtyivät radoiltaan,
maapallo valitti saasteitaan.
Itki koko luomakunta
ihmisten töitä ja turmelusta.
Kuului huuto: The end!
Kuului huuto Pohjoista kohden
Story of Findia.
Findiastory - in memoriam!
Lähde - teksti kirjasta:
Findiastory the end, 1998.
SuomiStory-2025, sivu 9. )
https://suomistory-2025.fi/ - Anonyymi
Ne uskovat, joilla on "hengen korva" kunnossa, avoimena Jumalan suuntaan? Ne kyllä ovat ajan tasalla je ymmärtävät, MISSÄ hetkessä ollaan tämän jumlattoman Suomen kansan asioissa? ( hengen korva, Ilm 2:7,11,17 jne)
KUN AIKA oli täysi, ei mikään estänyt Jumalaa puuttumasta Sodoman syntisen paikan ratkaisuun. (2 Piet 2:4-9)
Niin surullista ja vakavaa kuin on todeta:
Vain tietyt pienet seikat estävät TÄLLÄ hetkellä Jumalan säätämiä toienpiteitä Suomen kansaa koskien. Ja toiveajetteluissaan olevat ihmiset kuvittelevat, että mitään ikävää ei voi tapahtua? Onhan niin VARMAT ja vahvat turvatakuut?
Suoomi kuin lintukoto, maailman onnellisin kansa!
Voi voi!
Surulla todetan:
Aloittaja.
Kyrie eleison!- Anonyymi
”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
- Anonyymi00060
"Kyrie eleison!" suomeksi "Herra armahda!"
Babylonin papit sepittivät tuon virren 4300 vuotta sitten.
///
AJAN KELLO
1.moos.10 ”Heille syntyi poikia vedenpaisumuksen jälkeen.
(Afrikkalaisten kantaisälle) Kuusille syntyi Nimrod. Hän oli ensimmäinen valtias (tyranni) maan päällä.
Hän oli mahtava (eläinten ja ihmis)-metsästäjä Luojaa vastustamassa. Siitä on sananparsi: "Mahtava metsästäjä (jääkäri) Luojaa vastaan edessä niinkuin Nimrod (MRD)".
Nimrod perusti Babylonin kaupungin ja hänestä tuli kuoltuaan sen jumala Marduk (MRD). Raamatun ulkopuolisten aikakirjojen mukaan Nooa liittolaisineen surmasi tuon julmurin julekuun 24. päivänä ja heittivät Eufrat-virtaan.
Äitinsä haravoi Eufratista poikansa ja spiritistisesti nostatti poikansa ”haamun” Babylonin kaupunginhallituksen näkyviin. Näin heistä tuli ”tietäjiä” eli maageja: He ”tiesivät”, että Nimrod elää, vaikka on kuollut!
Nimrod meni naimisiin äitinsä kanssa. Pappien teologiassa hän oli sekä vaimonsa aviomies että poika. Arkeologien löytämissä patsaissa hän istuu äitinsä sylissä poikana (poika = kaldeaksi jule eli joulu). Hänen lempinimensä on Tammus eli Rakastettu eli Lemminkäinen.
Äitinsä korotettiin Taivaan kuningattareksi (Semiramis, Ishtar eli Irstas). Nimrod on taivaalla Orionin tähtikuvio, hepreaksi Kesil eli houkka, suomalaisilla Väinämöisen viikate ja virolaisilla Kalevan miekka.
Koska Nimrod oli äitinsä aviomies, hän oli itsensä isä ja poika. teo-loogisesti tällöin äitinsä oli neitsyt. Koska tässä historian ensimmäisessä kolminaisuudessa Poika oli musta kiharapää, rasistisista syistä valkoihoisten kansojen täyty tehdä Nimrodista ”valkoinen”.
Se tapahtui siten, että hänen uudelleensyntymässä eli avatarissa Ninos eli Jule syntyi valkoihoisena!
Babylonilaisessa teologiassa Nimrodin palvonta yhdistettiin luonnon hedelmällisyyteen. Nimrodin kuolinpäivän iltana sisään kannettiin karsittu pölkky. Jouluaamuna se vaihdettiin havupuuhun ja oksille laitettiin lahjoja symboloimaan sitä, miten Nimrod -jumala antaa lahjoja palvojilleen. Symbolit: ⊕ ☥ 卍 †
Keväällä Nimrodin kuolemaa itkettiin. Mutta Ishtar-juhlan (pääsiäinen) aikana temppeleitä kierrettiin yöllä kynttilöitä kantaen ja laulettiin itkulitanioita ja papit heiluttivat suitsutusasioita. Sitten joiku vaihdettiin ilolitaniaksi.
Tuo virsi oli ”Kyrie eleison” eli ”Herra armahda”.
-
ISRAEL BABYLONIN PAKKOSIIRTOLAISUUDESSA:
Hes.8 ”Hän sanoi minulle: "Näetkö, mitä Israelin vanhimmat tekevät pimeässä, itsekukin (horoskooppimerkkien ja darwinististen eläinesi-isien) kuvakammiossansa? Sillä he sanovat:
Ei Herra meitä näe (Jumala on kuollut) ; Herra on hyljännyt (ei välitä) tämän maan."
Ja hän sanoi: "Sinä saat nähdä vieläkin suurempia kauhistuksia, joita he tekevät".
Ja hän vei minut Herran huoneen portin ovelle, joka on pohjoista kohden, ja katso: siellä istui naisia itkemässä Tammusta.”
Jer.7 ”Te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä.
Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, poltatte uhreja Baalille (Nimrodille) ja seuraatte vieraita jumalia, joita te ette tunne.
Silti te tulette minun eteeni tähän huoneeseen, joka on otettu nimiini, ja sanotte: Me kyllä pelastumme (vrt.: ”Jeesus rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet. Sinun ei tarvitse muuttua!”) - tehdäksenne yhä kaikkia näitä kauhistuksia!
Ja koska te olette kaikkia näitä tekoja tehneet, sanoo Herra, ettekä ole kuunnelleet, vaikka minä varhaisesta alkaen olen teille puhunut (palvelijaini kautta), niin minä heitän teidät pois kasvojeni edestä (Babylonin pakkosiirtolaisuuteen, väärän palvonnan kehtoon),
Etkö näe, mitä he tekevät? Vaimot sotkevat taikinaa valmistaaksensa uhrikakkuja (tippaleipiä) Taivaan Kuningattarelle, ja he vuodattavat juomauhreja muille jumalille, minulle mielikarvaudeksi. ”
-
SUURI BABYLON
Kun poliittinen maailmannäyttämä vaihtui, Babylonin ”Vatikaani” pakkasi kimpsunsa ja muutti Kreikan Pergamoniin.
Ilmsts.2 ”Pergamon seurakunnalle kirjoita: Näin sanoo hän, jolla on se kaksiteräinen, terävä miekka:
Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä Saatanan valtaistuin on;
ja sinä pidät minun nimestäni kiinni etkä ole kieltänyt minun uskoani niinäkään päivinä, jolloin Antipas, minun uskollinen todistajani tapettiin teidän luonanne, siellä, missä Saatana asuu.
Mutta minulla on vähän sinua vastaan: sinulla on siellä niitä, jotka (lahkoutuvat) pitävät kiinni Bileamin opista, hänen, joka opetti sen viettelyksen, että haureutta harjoittaisivat.
Niin on myös sinulla niitä, jotka samoin pitävät kiinni (lahkoutuvat) nikolaiittain opista.”
Tuo ennakoi sitä, että 2 lahkosta on monistunut yli 10 000 kristikunnan lahkoa!
Kun Roomasta tuli Kreikan jälkeen maailmanvalta, Pergamonin pormestari testamenttasi Vatikaanin Roomalle. Vatikaani on identtinen seremonioiltaan ja opeiltaan Babylonin kanssa. Mutta katolinen kirkko ei ole ainoa Saatanan hallussa olevan maailman organisaatio. Ilmestyskirja paljastaa, että koko globaali uskontosektori on ”Suuri Babylon”. - Anonyymi00061
Anonyymi kirjoitti:
”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.”
”Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.”
- Anonyymi
Raamattukriitikot on ohjelmoitu hokemaan mantraa, että Jeesuksen ennustukset vastauksena opetuslastensa kysymykseen eivät toteutuneet.
📌 Mat.24: ”Jeesuksen opetuslapset näyttivät hänelle temppelin rakennuksia.
Niin hän sanoi: "Tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
Opetuslapset sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman (τοῦ αἰῶνος = tämän aikakauden) lopun merkki?" 📌
Jos Jeesuksen ”paluu” olisi ihmissilmin näkyvä, tietenkään ei tarvittaisi ”merkkiä”.
Siksi ennustuksessaan Jeesus luetteli kymmeniä näkyviä merkkejä.
Jäähyväissanoissaan 500 silminnäkijälle hänen kohotessaan taivaaseen hän sanoi:
📌 Mat.28 ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää opetuslapsia …
ja opettakaa heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman (τοῦ αἰῶνος = tämän aikakauden) loppuun asti." 📌
⚙ Sanakirja.org: ”Sana αἰῶνος on muinaiskreikkaa; se on substantiivin αἰών (aikakausi) genetiivin yksikkö. Genetiivi αἰῶνος ilmaisee jonkin aikakauden kuuluvuutta, kuten τοῦ αἰῶνος τούτου (tämän maailmanajan). Kreikan αἰών kattaa rajallisen aikakauden merkityskentän. ⚙
70 jKr. Titus hyökkäsi ja tuhosi Jerusalemin, sen temppelin, 1,1 miljoonaa juutalaista tapettiin. Sotilaat jopa käänsivät kaikki poltetun temppelin kivet saadakseen talteen sulaneen kullan.
Jeesus sanoi, että on henkensä kautta (näkymättömänä) tosi seuraajiensa kanssa ”joka päivä” siihen saakka, kun ilmaisee ”paluunsa” koko ihmiskunnalle näkyvällä tavalla.
📌 Mat.24 ”Silloin Ihmisen Pojan MERKKI näkyy taivaalla, ja silloin KAIKKI MAAN SUKUKUNNAT parkuvat; ja he NÄKEVÄT IHMISEN POJAN TULEVAN taivaan pilvien päällä (eli näkymättömänä) suurella voimalla ja kirkkaudella.
Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa (⏏ yli 20 vuotta ”sen sukupolven ja Jerusalemin tuhon” jälkeen Jeesus antoi Ilmestyskirjassa lisätietoa, mitä tarkoitti ”trumpetin” eli hälytyksen äänellä ⏏), ja he kokoavat hänen valittunsa kaikista ilmansuunnista, taivaan äärestä hamaan toiseen ääreen.
Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
Samoin te myös, kun näette tämän KAIKEN, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
eivätkä välittäneet, kunnes vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee.” 📌
🔹 Siis lapsikin ymmärtää luettuaan Jeesuksen vastauksen, että hän vastasi opetuslastensa kysymykseen silloisen Jerusalemin ja sen temppelin tuhosta ”sen sukupolven aikana”.
🔹 Mutta lapsikin ymmärtää Jeesuksen vastauksesta myös sen, että hän laajensi ennustuksensa koskemaan koko maapalloa, silloin, kun hän ”palaa kuninkaana” poistamaan pahuuden kaikkialta.
✅ Erityisesti Jerusalemin tuhon jälkeen Jeesuksen Johannekselle antama Ilmestys ”Herran päivästä” eli aikakaudesta, joka on hänen näkymättömän ”paluunsa” aikana, kuvailee globaalisti maailman olosuhteita ja tapahtumia ennustuksensa täyttymyksiksi vahvistaa, että JEESUKSEN ENNUSTUKSELLA JERUSALEMIN TUHOSTA PITI OLLA TOINEN, MAAILMANLAAJUINEN TÄYTTYMYS.
Ei Jerusalemin tuhon aikana koko ihmiskunta ”parkunut”, eikä 'nähnyt' Jeesuksen paluun merkkiä.
Mutta silloin Jeesuksen ennustuksen täyttymyksesi käytettiin poliittista mahtia eli Rooman armeijaa tuhoamaan Jeesuksen uskonnollisten vihollisten kaappaama Temppelialue.
Samoin Ilmestyskirjassakin ennustetaan, että poliittiset mahdit aloittavat (tajuamatta täyttävänsä Jeesuksen ennustusta) ennustuksen täyttämisen lakkauttamalla uskonnot, aloittaen Kristikunnasta.
Se on globaali aikakausi, jolloin todellakin kaikki kansat ja sukukunnat ”parkuvat”.
”Parkujien” joukossa on todennäköisesti myös ne, jotka epätoivoisesti etsivät silloin piilopaikkaa, kun ihmiset, joita he ovat höynäyttäneet raamattukritiikillään, tajuavat tilanteen.- Anonyymi
Kiitos hyvästä ja valaisevasta tekstistä.
📌 Mat.24: ”Jeesuksen opetuslapset näyttivät hänelle temppelin rakennuksia.
Niin hän sanoi: "Tähän ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatt.a"
Se ennustus toteutui noin 40 vuoden kuluttua.
70 jKr. Titus hyökkäsi ja tuhosi Jerusalemin, sen temppelin, 1,1 miljoonaa juutalaista tapettiin. Sotilaat jopa käänsivät kaikki poltetun temppelin kivet saadakseen talteen sulaneen kullan.
Eli?
Viisas ja itseään ja elämäänsä arvostava ihminen ei naureskele, saati pilkkaa sellaista, jossa on kyseessä elämä ja kuoleman asiat. - Anonyymi00058
Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."
- Anonyymi00069
Anonyymi00058 kirjoitti:
Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Voi sinä epäuskoinen ja nurja sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän kanssanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet tänne minun tyköni."
Jumala suree ihmisten syntitilaa.
- Anonyymi
Suomi- missä menet?
In memoriam
Suuri Kansojen Aikakirja oli avoinna siltä kohdalta
missä lukee Findia - Pohjoisessa.
Ylin kirjuri kirjoitti siihen kaiken aikaa jotakin muistiin.
Sitten lähti Sanansaattajapalvelija viivyttelemättä asialle.
Findian maahan.
Hänellä oli jokin viesti, johonkin?
Vanhinten Neuvosto
ja kaikki Valtaistuimen ympärillä olevat
Pyhät ja Palvelijat olivat vaiti.
- Nyt se aika on tullut!
kuultiin väkevän äänen sanovan.
Suuri kansojen Aikakirja oli edelleen auki
Findian maan kohdalta.
Kirjuri kirjoitti muistiin ja siellä luki:
The end - in memoriam.
Teksti kirjasta Findiastory the end, 1998 ja
SuomiStory-2025, sivu 51
https://suomistory-2025.fi/ - Anonyymi
KYllä Jeesus oli VARMASTI paljon rukoillut oman kansansa puolesta?
Mutta?
Näin kävi...
Jeesus:
• Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä ja sanoi:
• "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.”
• ”Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta.”
• - ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet etsikkoaikaasi tuntenut."
Luukas 19:41-44 - Anonyymi
Kyllä. Lyhyt on tämä ihmisen taival ikuisuuteen verrattuna. Turhuutta on se, kun ihminen kaiken toivonsa laittaa tämän lyhyen elämän varaan. Vain Kristuksessa on kestävä toivo ja onni.
- Anonyymi
Amen. Valekansainvälisyys ei kunnioita enää rajoja.
- Anonyymi
Niin on. Eivätkä eroottisiin illuusioihinsa jämähtäneet ihmiset pysy normaaleissa ja sivistyneissä tavoissa. Linnan Juhliin mennään ylpeästi sellainen rääsy päällä, jonka nimi on pyhä pillu.... JO ON aikoihin eletty!
Sanna Ukkola, Iltalehti 7.12.2025
"Kuvittele, että postilaatikkoon kopsahtaa kutsu Linnan juhliin. Nämä ovat valtakunnan hienoimmat ja arvokkaimmat juhlat, joihin todennäköisesti saat kutsun vain kerran elämässäsi.
Ja mitä teet?
Menet iltapukuvuokraamoon vai etsit parhaan mahdollisen pukusuunnittelijan?
Ei. Sinä päätät pukeutua naisen alapääksi.
Setan puheenjohtaja asteli kättelemään presidenttipariskuntaa Saint Pussy (Pyhä pillu) -nimisessä vaaleanpunaisessa luomuksessa.
Harvoin sitä ihminen tuntee niin suurta myötähäpeää ketään kohtaan. Sääliksi kävi myös presidenttiparia, joka näytti varsin kiusaantuneelta tilanteessa.
Kun toinen juhlistaa Suomen itsenäisyyttä, veteraaneja ja tuhansien nuorukaisten hiellä ja verellä ostettua itsenäisyyttä, toinen pukeutuu pilluksi. Tämä ratkaisu on niin käsittämätön, että tässä meinaavat kolumnistiltakin sanat loppua kesken.
Kuvitelkaa, jos Mauri Peltokangas olisi kävellyt Linnan juhliin penisasussa. Häntä syytettäisiin seksuaalisesta häirinnästä.
Mutta eivät miehet läträä omien eritteidensä eivätkä sukupuolielintensä kanssa tällä tavalla. Miehet eivät rakenna julkista identiteettiään peniksen ympärille."
Jo on ajan kello pitkällä sodoamian syndroomaa!
- Anonyymi
On lohdullista, että eivät Kaikki sentään fanita ja suitsuta tätä modernia saastetta, jossa sairas "seksijumala" on nostettu korokkeelle.
Alapään jutut, tisstivaot, läpinäkyvät asut, kurvien "esittely", tarjonta, itsensä haureellinen kaupittelu! Linnan juhlissa.
Mitä tekemistä noilla kaikilla sekoiluilla on ITSENÄISYYDEN kanssa?
Kun kansnakunnan "itsenäisysyjuhlta" on rapautunut siihen että UUTISJUTTUNA vaahdotaan - mistä siis vaahdotaan - kuin bordellien tason asioista....
- voi perustellusti sanoa:
- ALAS on vajonnut se taso, ne arvot - ne faktat - jotka tulisi olla sivistyneen ja asiallisen itsenäisyysjuhlan sisältöjä. - Anonyymi
Kelloja kerrakseen. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi
Tuo ei nyt oikein vedä? Saarnamiesten galluppia ei ole oo näkyny. Jotta kuka olis se Top Ten siinä otoksessa?
- Anonyymi00023
Aloituksella ei ole mitään tekemistä joidenkin "saarnamiesten" asioiden ja yhteyksien kanssa.
- Anonyymi
Sooarin tasanko sijaitsi Kuolleenmeren eteläosassa. 4000 vuotta sitten kannas murtui ja Kuollutmeri peitti alueen. Alle jäivät Sodoman, Gomorran ja 5 muun kaupungin rauniot, jotka olivat tuhoutuneet läheisten suolapitoisten vuorien syöstessä taivaalle suolaa, tulta ja rikkiä
Ennenkuin seutu joutui veden alle, silminnäkijä Aabraham kirjoitti päiväkirjaansa, että "Sooarista nousi sysimusta savu".
20 vuotta aikaisemmin Aabrahamin ja veljenpoikansa Lootin paimenten välille nousi riita, jonka seurauksena Loot muutti Sooarin alavuden reheville niittyapajille.
Jossain vaiheessa hän osti osakkeen Sodoman kaupungista ja sai 2 tytärtä, jotka olivat kihloissa juuri ennen katastrofia. Mutta kaupunki oli muuttunut noiden 20 vuoden aikana:
Moraali oli romahtanut niin, että homoseksualistiset pojat, miehet ja papparaiset harjoittivat sitä niin hätkisti, että alkoivat raiskata jopa läpikulkumatkoilla olevien naapurikansojen karavaanareita.
Säilyneitten dokumenttien mukaan naapurikansat alkoivat hädissään rukoilla, että Jumala tekisi jotain asialle. Dokumenteissa mainitaan myös, että oikeamielistä Lootia järkytti nähdä homoseksualistista toimintaa jopa kaupunkinsa kaduilla.
20 vuotta sitten esitettiin Frendit tv-sarjaa ja se oli hyvin suosittu. Kun sitä alettiin 20 vuotta myöhemmin esittämään uudelleen, nuoriso raivostui sen heteromyönteisyydestä eli homovastaisuudesta!
Samoin kuin Sodomassa moraali romahti vain 20 vuodessa, samanlainen ilmiö tapahtui myös nykyaikana.
Jos historia toistaa itseään, moraalin romahtamisen seurauksena uutiset tulevat täyttymään väkivaltaisista raiskauksista.
1.moos.19 ”Ennenkuin he olivat laskeutuneet levolle, piirittivät kaupungin miehet, sodomalaiset, sekä nuoret että vanhat, koko kansa kaikkialta, talon.
Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."
Silloin Loot meni ulos heidän luokseen portille ja sulki oven jälkeensä
ja sanoi: "Älkää, veljeni, tehkö niin pahoin.
Katsokaa, minulla on kaksi tytärtä, jotka eivät vielä miehestä tiedä. Ne minä tuon teille, tehkää heille, mitä tahdotte. Älkää vain tehkö näille miehille mitään pahaa, sillä he ovat tulleet minun kattoni suojaan."
Mutta he vastasivat: "Mene tiehesi!" Ja he sanoivat: "Tuo yksi on tullut tänne asumaan muukalaisena, ja yhtäkaikki hän alati pyrkii hallitsemaan. Nytpä me pitelemmekin sinua pahemmin kuin heitä."
Ja he tunkeutuivat väkivaltaisesti miehen, Lootin, kimppuun ja kävivät murtamaan ovea.
Silloin miehet ojensivat kätensä, vetivät Lootin luoksensa huoneeseen ja sulkivat oven.
Ja he sokaisivat ne miehet, jotka olivat talon ovella, sekä nuoret että vanhat, niin että he turhaan koettivat löytää ovea.
Ja miehet sanoivat Lootille: "Vie pois täältä vävysi, poikasi, tyttäresi ja kaikki, keitä sinulla kaupungissa on,
sillä me hävitämme tämän paikan. Koska huuto heistä on käynyt suureksi Herran edessä, lähetti Herra meidät hävittämään sen."
Silloin Loot meni puhuttelemaan vävyjänsä, joiden oli aikomus ottaa hänen tyttärensä, ja sanoi: "Nouskaa, lähtekää pois tästä paikasta, sillä Herra hävittää tämän kaupungin".
Mutta hänen vävynsä luulivat hänen laskevan leikkiä.
Ja Herra antoi setaa Sodoman ja Gomorran päälle tulikiveä ja tulta.”- Anonyymi
Näin vakavaa se on ollut ja on edelleen.
- Anonyymi
Jotka ovat käyneet matkoilla Kuolleenmeren maisemissa - heitä puhuttelee se "kuollut" näkymä.
Kuolleenmeren suolapitoituus on niin korkea, että siinä vedessä ei uinti onnistu.
Ihminen voi kellua siinä veden pinnalla kuin patjalla.... eikä uppoa!
Se oli ERIKOINEN kokemus. Olen ollut kaksi kertaa.
Tuossa meressä ei kasva muu kuin yksi ainoa bakteeri, joka hajottaa suolaa.
On otaksuttu, että meteoriitti törmäsi paikkaan. Koska?
Mistä syvänne? Kuolleenmern pintahan on merenpinnan alapuolella. Se on maapallon pinnan syvin hautavajoama...
Tässä ei siitä nyt enempää, mutta tietoahan on... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotka ovat käyneet matkoilla Kuolleenmeren maisemissa - heitä puhuttelee se "kuollut" näkymä.
Kuolleenmeren suolapitoituus on niin korkea, että siinä vedessä ei uinti onnistu.
Ihminen voi kellua siinä veden pinnalla kuin patjalla.... eikä uppoa!
Se oli ERIKOINEN kokemus. Olen ollut kaksi kertaa.
Tuossa meressä ei kasva muu kuin yksi ainoa bakteeri, joka hajottaa suolaa.
On otaksuttu, että meteoriitti törmäsi paikkaan. Koska?
Mistä syvänne? Kuolleenmern pintahan on merenpinnan alapuolella. Se on maapallon pinnan syvin hautavajoama...
Tässä ei siitä nyt enempää, mutta tietoahan on...Infoa:
Kuolleenmeren laakso, joka sijaitsee Jordaninlaaksossa Israelin ja Jordanian rajalla, on
maapallon matalin kohta merenpinnan alapuolella, Kuolleenmeren pinta on noin 430–440 metriä merenpinnan alapuolella, ja laakso jatkuu jopa yli 400 metrin syvyyteen maan pinnasta. Tämä ainutlaatuinen maantieteellinen alue on syvänne, jonka läpi kulkee suolajärvi (Kuollutmeri) ja sitä ympäröivät rotkolaaksot, kuten Wadi Mujib.
Otaksutaan, että ilmiö on syntynyt siirroksien seurauksena.
Siirroksia syntyy maanjäristysten yhteydessä.
Mutta tässä paikassa sille ei ole sellaista selitystä.... - Anonyymi00073
Tuho oli siis totaalinen. Voisiko vastaavia paikallisia tuomioita tapahtua nykyäänkin?
- Anonyymi
1.moos.13 ”Myöskin Lootilla, joka vaelsi Abramin kanssa, oli pikkukarjaa, raavaskarjaa ja telttoja. Eikä maa riittänyt heidän asuakseen yhdessä, sillä heillä oli paljon omaisuutta, niin etteivät voineet yhdessä asua.
Niin syntyi riitaa Abramin karjapaimenten ja Lootin karjapaimenten välillä. Ja siihen aikaan asuivat siinä maassa kanaanilaiset ja perissiläiset.
Silloin Abram sanoi Lootille: "Älköön olko riitaa meidän välillämme. Eroa minusta.”
Loot näki koko Jordanin lakeuden olevan runsasvetistä seutua; ennenkuin Herra hävitti Sodoman ja Gomorran, oli se Sooariin saakka niinkuin Herran puutarha, niinkuin Egyptin maa.
Niin Loot valitsi itselleen koko Jordanin lakeuden ja siirtyi itään päin, asettui lakeuden (הַכִּכָּ֔ר alavuden) kaupunkeihin ja siirtyi siirtymistään telttoineen Sodomaan asti. Mutta Sodoman kansa oli kovin pahaa ja räikeän syntistä Herran edessä.”
-
Useat tutkijat ovat sitä mieltä, että Sodoma ja 6 muuta ”Alavuden kaupunkia” ovat Kuolleenmeren alla. Mutta nykyään jotkut väittävät, että ne sijaitsevat Kuolleenmeren kaakkois- ja itäpuolella
Koska Sodoma vajosi yhä syvemmälle moraalittomuuteen, Jumala lähetti enkeleitään tuhoamaan sen, mutta kertoi Aabrahamille, että ”jos sieltä löytyy 10 vanhurskasta, niiden tähden kaupunki tullaan säästämään”.
Sittemmin Sodomasta ja Gomorrasta tuli kielikuva Luojan aikaansaamasta ikuisesta tuhosta ja äärimmäisyyteen menevästä jumalattomuudesta.
Ilmestyskirjan 11 kerrotaan, että Jumalan ”kahden todistajan” ruumiit makasivat sen suuren kaupungin kadulla, ”jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa Jeesus surmattiin.
Jesajan 1 ennustuksessa Jerusalemia verrataan Sodomaan ja sen hallitsijoita ”Sodoman käskijöiksi”.
Mutta koska silloin, kun Ilmestyskirja kirjoitettiin, Jerusalem oli ollut jo yli 20 vuotta tuhottuna, tuolla ennustuksen jumalattomalla Sodoma-Jerusalemilla täytyy olla nykyaikana vastine, siis jokin organisoitu globaali järjestö, joka väittää edustavansa Jumalan valtakuntaa, mutta jäsentensä elämäntapa ja asenteet moraaliin osoittavat jotain aivan muuta. - Anonyymi00024
Raamattu, Jeesus ITSE todistaa ja ennustaa, että maailmassa valitsee seuraavat näkymät, ennen Hänen tuloaan- Nooan aika, Sodoman aika ja malli!
Luukas 17:26-30
17:26 Ja niinkuin tapahtui Noan päivinä, niin myös tapahtuu Ihmisen Pojan päivinä.
17:27 He söivät, joivat, naivat ja huolivat, hamaan siihen päivään asti, jona Noa arkkiin meni sisälle, ja vedenpaisumus tuli ja hukutti kaikki.
17:28 Niin myös tapahtui Lotin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat, rakensivat.
17:29 Mutta sinä päivänä, kuin Lot Sodomasta läksi, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja hukutti kaikki.
17:30 Niin pitää myös sinä päivänä oleman, jona Ihmisen Poika ilmoitetaan.
---------------------------------------
Kyse on kattavasta totaalisesta tilanteesta.- Anonyymi00025
Sodoman tilanne
Sodoman tapahtumia kuvataan 1. Mooseksen kirjan luvussa 19.
Sieltä ilmenee, mikä oli Sodoman tilanne ennen sen tuhoutumista. Mooseksen kirjan kuvauksen perusteella homoseksuaalisuus oli Sodomassa yleisesti hyväksyttyä, vrt. 1.Moos. 19:4-5. Tämän perusteella on tullut käyttöön myös termi "sodomia".
Toinen Sodoman synti oli profeetta Hesekielin mukaan; "ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut." ,
Hes. 16:39. Onko maailma juuri nyt meidän päivinämme muuttumassa Sodoman kaltaiseksi?
Sodomalaiset myös ylpeilivät synneillään niitä mitenkään salaamatta; syntinsä he tuovat julki niin kuin sodomalaiset, he eivät niitä salaa, Jes. 3:9. Tämän vuoksi Loot koki elämänsä vaivautuneeksi sodomalaisten keskellä.
Eli "sodomian" malli:
- ylpeily synneillä! Mitä muuta tarkoittavat Pridemarssit?
Pride = ylpeys----
Jesaja profeetan ennustus 3:9
- Anonyymi00026
Mielenkiintoista:
Kuten Sodoman aikana nekin kansat ja yksilöt, jotka tietämättään palvoivat Luojan sijaan omia jumaliaan, alkoivat kauhistella sodomalaisten ja sen 6 naapurikaupungin moraalin luhistumisen väkivaltaisia seurauksia, rukoilivat, että Jumala leikkaisi tuollaisen syövän pois ihmiskuntaruumiista.
Siis vaikka he eivät palvoneet tosi Jumalaa, Luoja silti otti huomioon heidän valituksensa ja kauhistuneen ahdistuksensa, kun yhä useampi karavaarani joutui väkivalloin hyväksikäytetyksi.
Mielenkiintoista on sekin, että rukoilijoiden jumalat olivat samoja kuin sodomalaisillakin, eli Babylonista alkunsa saaneita jumalten kolmikkoja.
Eräässä tarinassa Alankomaalainen pikkulapsi huomasi, että patoon oli tullut reikä. Hän työnsi halkeamaan sormensa ja esti padon murtumisen siihen saakka, kunnes ihmiset aamulla havaitsivat tilanteen ja pato korjattiin.
Vaikuttaa siltä, että moraalin luhistumisen patoa ei voida enää korjata. Patovartijat eli papistot ovat vaurioiden korjaamisen sijaan moukaroimassa innokkaimmin moraalin luhistumista estävää patoa hajalle.
Vtr. Jes.28 "Ja nämäkin horjuvat viinistä ja hoipertelevat väkijuomasta.
Väkijuomasta horjuu PAPPI ja profeetta; he ovat sekaisin viinistä, hoipertelevat väkijuomasta. He horjuvat näyissä, huojuvat tuomioissa.
Sillä täynnä oksennusta ja saastaa ovat kaikki pöydät - ei puhdasta paikkaa!"
Jos osoitat heille, mitä Raamattu opettaa moraalista, mikä on vastakaiku?
Tämä:
"Keitähän tuokin luulee taitoon neuvovansa, keitä saarnalla opettavansa? Olemmeko me vasta maidolta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?
Käsky käskyn päälle, käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle, läksy läksyn päälle, milloin siellä, milloin täällä, lällän lällän lää!" - Anonyymi00027
Lestat vyöryttää pastaa omilla avauksillaan.
- Anonyymi00028
Keitätähan ne lestat on? Ja mitä aloituksia ne vyöryttää?
Tämä aloitus ja avaus ei ole missään tekemisissä lestojen kanssa?
Siis jos väite lestoista koskisi tätä alotusta?
Ei pidä esittää totena, luuloja ja oletuksia?
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestä. - Anonyymi00029
Mikä palstakyttä tuokin on?
Sellaisia oikeuksia ei SUOMI 24 tunne? Yksityinen kyttä. Joka mittailee mitä kirjoitetaan, sitten koettaa väittää kuka muka kirjoittaa?
Sellaiset temput eivät siis kuulu Suomi24 käyttäjien oikeuksiin.
- Anonyymi00032
Suviseurat saa luulot kasvamaan omasta erinomaisuudesta ja suuruudesta.
- Anonyymi00036
Saahan sitä kuvitella, mutta jos on lantiksi lyöty, niin lanttina pysyy. Näin sanoo vanha sananparsi, joka pitää paikkansa!
- Anonyymi00034
Gal.5:20..."sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT..eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Hes. 33:8
Kun minä uhkaan jumalatonta kuolemalla, asetan sinut vastuuseen hänestä. Ellet sinä puhu hänelle, ellet varoita häntä hänen elämänmenostaan, hän kuolee syntiensä tähden -- ja hänen kuolemastaan minä vaadin tilille sinut.- Anonyymi00038
Niinpä?
Varoittavia vartiokoiriakin tarvitaan.
Mutta niiden osa on on usein saada keppiä ja kivisadetta....
Silti... - Anonyymi00065
Anonyymi00038 kirjoitti:
Niinpä?
Varoittavia vartiokoiriakin tarvitaan.
Mutta niiden osa on on usein saada keppiä ja kivisadetta....
Silti...Pysytään uskollisina Jumalalle! Kaikesta huolimatta!
- Anonyymi00041
Huomiota:
Tätäkään ketjua, aloitusta - ei ole tarkoitettu riitelyyn ja väittelyyn.
Olkaa hyvät ja pysykää Aloituksen aiheessa. eli Suomen yhteikuntaa koskevissa näkymissä.
Vai eikö sellaista ajatusta, saati huolta ja hätää ole siitä, miten tässä kansassa menee?
Kiitos huomiosta! - Hyvää viikonloppua!
- Aloittaja- Anonyymi00043
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!" - Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mark. 8:33
Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"Niinpä?
Pietari oli inhimillisellä tasolla, ei tahtonut hyväksyä sitä että Jeesus, Mestari joutuisi ikäviin asioihin?
Pietari ei ymmärtänyt Jeesuksen tehtävän sisältöä. Olihan niin että kaikki Jeesuksen oppilaat odottivat Hänen kuninkuuttaan. Eivät sitä, että Jeesus kärsisi?
Koko teksti konteksissa kannattaa lukea: Markus 8: 31-38
Sama näkymä on edelleen?
Ihmiset tahtovat mukavia uutisia, sanoja?
Korvasyyhyyn. 2 Tim 3-4
Nyt ollaan siinä ajassa.
Saarnataan saatanan ekystysasioita, romutetaan Raamatun sanaa! - Anonyymi00046
En ole muiden havainnut riitelevän vaan ainoastaan tuovan asiallisesti esille omia näkemyksiään itsestään ja toisista Aloituskommentin puitteissa.
Eihän se ole riitelyä, että ilmaisee olevansa eri mieltä kuin joku sellainen, joka on asettanut oman olettamansa viisauden eli omat näkemyksensä piilomonopolistisesti toisten yläpuolelle?
-
"Täh? Minäkö muka riitelen? Enhän minä riitele kenenkään kanssa silloin kun olen yksin!" - Anonyymi00048
Anonyymi00046 kirjoitti:
En ole muiden havainnut riitelevän vaan ainoastaan tuovan asiallisesti esille omia näkemyksiään itsestään ja toisista Aloituskommentin puitteissa.
Eihän se ole riitelyä, että ilmaisee olevansa eri mieltä kuin joku sellainen, joka on asettanut oman olettamansa viisauden eli omat näkemyksensä piilomonopolistisesti toisten yläpuolelle?
-
"Täh? Minäkö muka riitelen? Enhän minä riitele kenenkään kanssa silloin kun olen yksin!"Aloituksen aihe on selvästi sanottu.
Se ole "lestadiolaisten" elämän arviointi - tässä ketjussa.
Vaan Suomen kansan tilannetta koskeva aihepiiri.
Jokaisella on täysi vapaus tehdä OMA ALOITUS? Jossa sitten ottaa jonkun aiheen otsikoksi. Vaikkapa lestadolisiuudesta. Suomi24 palstalla ON JO sille avattu foorumi.
Jokainen saa olla eri mieltä, toki!
Ja taas kerran? Mitään lukemisen PAKKOA ei ole, jos tekstit eivät ole mieleen?
Kannattaa karttaa sellaista, johon kompastuu? Vaihtaa palstaa...
Ei ole "piilomonopolia" sanoa asioita suoraan.
Mutta se taas kiukuttaa monia, jotka eivät tahdo suoraa tietä vaeltaa?
Jeesuksen perässä on hyvä kulkea.
Hän on Pää, Ylipaimen. Kuningasten Kuningas ja Herrain Herra.
Ja Hänet on tarkoitettu kaikkien kuolevaisten ihmisten yläpuolelle.
Autuas se, joka Hän kumartaa ja palvelee...
- Anonyymi00063
Anonyymi00052 2025-12-13 16:15:26
Lahkot liikkuu laajasti eri palstoilla etsimällä horjuvia sieluja.
Anonyymi00054 2025-12-13 16:33:02
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Anonyymi00055 2025-12-13 18:52:51
Lahkolaiset tekee tuhansia käännynnäisiä viikossa. He puhuvat "suuresta herätyksestä", mikä tarkoittaa väkevätä eksytystä, mitä ne tekee.
/ / /
Evankeliumi Matteuksen mukaan 7 ”Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.”
Roomalaisille 14 ”Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu.”- Anonyymi00066
Mikä ongelma nyt on tuomitsemisesta? Ei tämä Aloitus ole minkään lajin tuomitsemista.
Kannattaa kommentoida sellalisiin ketjuihi, joissa on sellaista asiaa? - Anonyymi00068
Anonyymi00066 kirjoitti:
Mikä ongelma nyt on tuomitsemisesta? Ei tämä Aloitus ole minkään lajin tuomitsemista.
Kannattaa kommentoida sellalisiin ketjuihi, joissa on sellaista asiaa?Teuvo se on.
- Anonyymi00067
Jumalan "ajan kello" on Suomen kansakunnan kodalla sellaisissa vaiheissa, että JOKAINEN viisas varustautuu, ennakoi, valvoo.
Kun ahdinko iskee, jokainen jää YKSIN, ääritilanteessa?
Ku n haaksirikko käy laivan kohdalla, myrskyisällä merellä?
Kaikki ovat samassa jamassa. Kukaan ei voi toistaan auttaa. - Anonyymi00072
Kohta elämme Joulun aikaa!
Tämän aloituksen sarjan viimeinen ( osa 10) tulosssa piakkoin.
Sitä ennen?
On aika kiittää teitä jokaista lukijaa, kommentoijaa, osallistujaa,
tässä yhteisessä Isänmaatamme koskevassa asiassa.
Toivotan oikein hyvää Joulun aikaa, sekä
Onnellista Uutta Vuotta 2026!
by, Aloittaja- Anonyymi00074
Ny on Osa 10 tässä teemaarjassa
:Suomen etsikkoaika, sarjan viimeinen (Osa 10) tässä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19215801/suomen-etsikkoaika-finaalia---(osa-10)
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061