Suomen etsikkoaika? Keskustelun analyysiä ja synteesiä? (01.01.2026)
Suomi24-Raamattu
Tässä - Raamatun Sana: etsikkoaika, kansat, synnit ja seuraukset
INTROA
Julkistettuani viimeisen (osa 10) Suomen etsikkoaikaa koskevassa keskustelualoitusten sarjassa, on tullut aika tehdä katselmusta, yhteenvetoa. Sellainen on yleinen käytäntö. Analyysiä, synteesiä… mitä?
1) Mitä yleistä keskusteluissa nousi esille?
-------------------------------------------------
1.1.
Käytyäni läpi kaikki Aloitukset + keskustelut (osat 1-10) nousi sydämelleni kysymys:
- Eikö Suomen uskovilla ole oikeasti hätää ja huolta isänmaan ihmisten kohtalosta?
Tarkoitan tässä sitä, että kun Jeesus on asettanut uskovat omansa kuin ”muurinaukkoon”? Kantamaan sitä tehtävää, ettei ”yksikään hukkuisi” iankaikkiseen pimeyteen? - Siksi, että on ohittanut ”etsikkoaikansa”?
1.2.
Keskustelujen läpileikkaus ( osat 1-10) toi sen näkymän, että muutamat kommentoijat tuntuivat olevan ”hereillä”? Siis tekstit osoittivat sitä asennetta, jonka Jumala on uskoville tarkoittanut: olla ”valona ja suolana” turmeluksen keskellä. (Toki tällainen ”otos” on kuin pisara meressä!)
2) Mitä erillisiä näkymiä nousi keskusteluissa?
-------------------------------------------------------
2.1.
Ja kuten ”ajan henkeen” kuuluu? Aktiivisina olivat ne tahot, joilla ei hätää hukkuvista sieluista, vaan jotka (kuten pimeyden ruhtinaan agendaan kuuluu!)
- koettivat hyökätä näitä ”Suomen etsikkoaika”- tekstejä vastaan. Sellainen vastustus on aina ammoisista ajoista tuttua juttua!
Silti, on valitettavaa se? Että vaikka jollakulla ITSELLÄ ei ole mitään lähimmäisenrakkautta! Ei hätää eikä huolta isänmaasta, sen ihmisistä. Niin paha himo ei jätä rauhaan?
- On koetettava sabotoida, sensuroida, siivota POIS ne kirjoitukset; asiat, jotka Jumala on tarkoittanut tuotavaksi julkisesti . Mutta? Jumala valvoo aina niitä tehtäviä, joita Hän on osoittanut. Ei tepsi pahan panokset.....
2.2.
Jo aivan ensimmäisestä osasta lähtien eräs vastarinta koetti nostaa päätään. Suomen etsikkoaika:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19170395/suomen-kansan-etsikkoaika---mita-siita--(-osa-1)
Kun tuo Aloitus tuli julki 2025-11-22 - klo 13:15:16
- Niin ensimmäinen protesti nousi jo klo 13:57:31
• 2025-11-22 13:57:31 PITKÄSTYTTÄVÄÄ!😣
Siis vain reilut 40 minuuttia aloituksen julkaisun perässtä! JOKU poltti päreensä? Kirjoitti ”PITKÄSTYTTÄVÄÄ”! Isoilla fonteilla, kuin tahtoen HUUTAA. Oman ongelmansa? Kyllä. Eihän lukemisen pakkoa ole!
Mutta? Mistä se viestii? Monestakin...
2.3.
Sitten tuli lisää vihapommitusta? Suomen etsikkoaika, osa 2, joutui oikein ”tulilinjalle”?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19171436/suomen-kansan-etsikkoaika--mika-hetki-(-osa-2)
Anonyymi 2025-11-23 17:40:02 Tämän aloituksen (2) tekstiosa kohtasi äärimmäisen sabotointiyrityksen. Peräti 7 kertaaJOKU koetti pommittaa sitä alas.
Kuka tämä ”joku” olikin? Niin ahkerointi oli fanaattista. Mikä lienee ollut ongelma? Koska? Lukemisen PAKKOAHAN ei siis ole!
Mutta ei myöskään OIKEUTTA koettaa siivota pois tekstejä, jotka ovat Suomi24 sääntöjen mukaisia, lainmukaisia, asiaa. Niinkuin olivat ja ovat. Tämä valkeuden vihaaja koetti vanhaa tuttua keinoa? Käskytti:
• ” Lopeta typerien alkoitusten tuominen ja massapostitus” tällä palstalla!
2.4.
Kun sitten S24 ylläpito katkaisi tuon vimmaisen ”sensurointi-hyökkäyksen” – se vimman kohteeksi otettu teksti tuli kuitenkin julkiseksi. Hyökkäys oli ollut turhaa. Ja ne ovat julki tässä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19171474/suomen-kansan-etsikkoaika--jatkoa----(-osa-3)
Aloitus jatkuu
Suomen etsikkoaika? Keskustelun analyysiä ja synteesiä? (01.01.2026)
89
387
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jatkoa aloitukseen: Suomen etsikkoaika: Analyysiä & synteesiä 01.01.2026
2.5. ”Palstan aihe on Raamattu” (väitteet)
---------------------------------------
Monessa välissä jotkut yrittivät vedota siihen, etteivät ”Suomen etsikkoaikaa” koskevat tekstit kuuluisi Suomi24-Raamattu palstalle? Argumentteja ja syitä ei ollut. Eikä ole.
RAAMATTU nimittäin puhuu ”etsikkoajasta”! Jopa itse Herramme Jeesus siitä puhui:
• ”Ja kun hän tuli lähemmäksi ja näki kaupungin, itki hän sitä
- ja sanoi: "Jospa tietäisit sinäkin tänä päivänä, mikä rauhaasi sopii! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu.”
• ”Sillä sinulle tulevat ne päivät, jolloin sinun vihollisesi sinut vallilla saartavat ja piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta;”
• - ja he kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat lapsesi, jotka sinussa ovat, eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, sentähden ettet ETSIKKOAIKAASI tuntenut."
• ( Luukas 19:41-44)
Jeesuksen ennakkoilmoitus kävi toteen. Roomalaisen Tituksen joukot hyökkäsivät vuonna 70 AD Jerusalemiin ja kukistivat sen maan tasalle!
LOPUKSI
----------------
Analyysi ja synteesi aloituksista ”Suomen etsikkoaika” 1-10 sisältää paljon muutakin.
Kun julkistin viimeisen (osa 10) – ei ollut yllätys, että (ilmeisen sama) ”käskyttäjä” koetti vielä käyttää valtaansa, näin:
Anonyymi00101 2025-12-31 11:27:44
• ”Lopeta aloituksiesi massapostitus ja niiden nostattaminen ketjun alkuun.”
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19215801/suomen-etsikkoaika-finaalia---(osa-10)
On täysin selvää, ettei kenelläkään palstan käyttäjällä ole MITÄÄN valtaa, kompetenssia taikka oikeutta ”käskyttää” ketään kirjoittajaa. Itseään voi jokainen komentaa: ”Lopeta kirjoittaminen”! Mutta ei siis valtaa toisiin käyttäjiin.. ..
X On aika aloittaa, aika lopettaa? Kyllä.
-----------------------------------------------------
Se, että ”Suomen etsikkoaikaa” koskevat aloitukset ja keskustelut ovat pysyneet tämän palstan listan kärjessä?
Osa 1) - 1352 lukukertaa, Osa 4) 911 lukukertaa, Osa 3) 589 kertaa, Osa 2) 715 kertaa. . .
- kertoo, että tekstien lukijoita on ollut? Enemmän kuin muutama. . .
On siis lainmukainen sananvapaus. Ja toisilla lainmukaisen, AVOIMEN informaation OIKEUS!
Jos JOKU – JOTKUT- eivät silmissään sietäisi tekstejä Isänmaata koskevista asioista? – On kysyttävä: Millä asialla he ovat? Tuskin Raamatun Jumalan riveissä? Koska?
• ”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.” ( Joh 3:16)
Kun apostoli Paavali jätti jäähyväiset Efesossa, hän lausui:
• ”Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.” ( Apt 20. luvussa)
Vuoden 2026 1. päivänä
- Aloittaja- Anonyymi00003
Arvostan kirjoituksiasi ja vaivannäköäsi kovasti.
Toivon, ettet jätä palstaa. Täällä tarvitaan Jeesuksen valon kantajia pimeyttä vastaan. - Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Toivon, ettet jätä palstaa. Täällä tarvitaan Jeesuksen valon kantajia pimeyttä vastaan.Kiitos positiivisesta palautteesta!
Vaivannäköä jonkin verran toki on? Vaikka teknisesti kirjoittaminen on pitkän-matkan-juttu, liki 50 vuotta, paljon - - mihinkään rutiiniin ei pidä pudota.
- Sisällöllisesti se edellyttää vastuuta Herran edessä, Sanan kunnioitusta!
Tärkeimmäksi asiaksi on vuosikymmenien saatossa Herra osoittanu, että on hyvä tehdä Hänen tahtonsa mukaan...
- Silloinkin, kun ne tehtävät eivät ole mieluista lajia? Kun kura lentää, pahan palavat nuolet sinkoilevat...
Kun Herra näytti näkymän isänmaan tulevista kohtaloista, yli 30 vuotta sitten. Kuka sellaista näkyä tilaisi? Kuka sitä taakkaa tahtoisi kantaa? Surua, surua, hätää ihmisistä...
On hyvä olla se "sota-asu", Efesolaiskirjeen 6:11-18 (!!)
Herra päättää: Mitä-Missä- Milloin!
Tämä Suomi24 Raamattu-palsta on yksi osa palvelusta. Ollut.
Tässä vaiheessa ymmärrän Herran edessä, että ei ole mitään enempää sanottavaa?
Tehtävää? Täällä? Tulevat projektit sitovat resursseja.
On tullut infoa ja ohjeistusta seuraaviin palveluslajeihin. Ilosanoman saattajan töppösiin!
Kaikella kun on aikansa.
SE, mitä olen esille tuonut parhaan ymmärrykseni mukaan, jää elämään siten, kuin on tarkoitus? Ilokseni olen havainnut, että vuodelta 2021 monet aloitukseni ovat pysyneet.
Esimerkiksi "Jeesus kutsuu turvaan tuhon alta" ja muita ”Raamatun aarteita”...
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17026620/raamatun-aarteita--(osa-2)---jeesus-kutsuu-turvaan-tuhon-alta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17026537/raamatun-aarteita--(-osa-1)----jeesuksen-sovitustyon-voittovoima
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17050271/raamatun-aarteita-(-osa-4)-----uskomme-perustus-ja-ilo!
On pysyneet listoilla monet niistä kirjoituksista, jotka koskivat sitä Hirveä Rienausta - jotka valitettava T.S. toi Jeesuksesta. Niitä piti ankarasti vastustaa. Aloituksiani oli varmaan kaikkiaan noin 15. (Osa on buuattu pois...) Osa näkyy olevan edelleen listoilla.
Joten? Ymmärrän, että jäähyväiset tämän palstan osalta ovat relevantti seikka? Kutsu uusiin seikkoihin ja palvelusosioihin on selvä!
- Ja, kukapa tietää MILLOIN meistä kukin saa sen "autuaan osan" - jossa tämän ajan itkut, taistelut, työn taakat loppuvat? Jeesus täyttää lupauksensa, kutsuu morsiamen Kotiin!
Tästä autuaasta ilosta nousi Kiitospakettia. Julkaisin 28.12.2025 YouTuben.
ElämänLaulu-LoveStore. Sydämen Kiitoslaulu rakkaalle Herralle...https://www.youtube.com/watch?v=uKYkEsZYe04
Näissä ajatuksissa? Siunausta ja varjelusta alkaneen vuoden kaikkiin hetkiin! Teille jokaiselle!
- Aloittaja - Anonyymi00015
Anonyymi00003 kirjoitti:
Toivon, ettet jätä palstaa. Täällä tarvitaan Jeesuksen valon kantajia pimeyttä vastaan.Jeesus kuoli 2000 vuotta sitten.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jeesus kuoli 2000 vuotta sitten.
Niin kuoli, historioiden mukaan.
Mutta Hän nousi ylös kuolleista.
Sinäkin kerran kuolet.
Miten sitten käy? - Anonyymi00018
Anonyymi00015 kirjoitti:
Jeesus kuoli 2000 vuotta sitten.
Mutta nousi kuolleista❣️
- Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mutta nousi kuolleista❣️
Kyllä. Hän näyttäytyi isollekin joukolle. Yli viisisataa (500) veljeä paikalla.
Paavalin 1. kirje 15:3---10
15:3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
15:4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
15:5 ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.
15:6 Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
15:7 Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.
15:8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin, joka olen ikäänkuin keskensyntynyt.
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
15:10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
----
Kun Jeesus ilmestyi niin monille, suurelle joukollekin - ei ole asiallista vähätellä noita sen ajan tapahtumia.
Jopa Rooman hallinnon väki oli tullut tietoiseksi.
Roomalainen virkamies Felix nimittäin lausuu näinkin: ( Apt 25:16-19)
" Heillä oli riitaa jostakin Jeesuksesta, jonka oli kuollut, mutta jonka Paavali väitti elävän."
- Anonyymi00002
Kaikella on aikansa. Sanoi Salomo yli 3000 vuotta sitten.
Saarnaajan kirja,. 3. luku.- Anonyymi00095UUSI
Aamen. Herjauskin loppuu! 😊
- Anonyymi00004
Perätön syytös!
Anonyymi00101 2025-12-31 11:27:44
• ”Lopeta aloituksiesi massapostitus ja niiden nostattaminen ketjun alkuun.”
Tuo Aloittajaan tähdätty syytös on perätön ja todistamaton.
Kun keskusteluissa ketjut nousevat listalla, on siis asiatonta hyökätä Aloittajan kimppuun. Mitään "nostattamisen" syndroomaa ei ole. Kun joku käyttäjä kommentoi Aloitusta taikka jotakin kommenttia, silloin aloitus nousee.
Ja ottaen huomioon, että näitä "Suomen etsikkoaika" -aloituksia on luettu kohtalaisen ahkerasti - niin ei ole kumma että ne pysyvät esillä?
Ja onhan aihe ajankohtainen?
Suomen kansa n, isänmaamme asia. Monia suomalaisia askarruttava.
Ja uskovia? MIkä on kansan tilanne Jumalan - ja Raamatun Sanan valossa? - Anonyymi00007
typerää yksipuolista massapostitusta, ei ketään kiinnosta tuollainen
- Anonyymi00008
Näyttää kiinnostaneen. Oletko kateellinen vai lukutaidoton?
Se, että ”Suomen etsikkoaikaa” koskevat aloitukset ja keskustelut ovat pysyneet tämän palstan listan kärjessä?
Osa 1) - 1352 lukukertaa,
Osa 4) 911 lukukertaa,
Osa 3) 589 lukuertaa
Osa 2) 715 kertaa. . .
- kertoo, että tekstien lukijoita on ollut? Enemmän kuin muutama. . .
( Massapostituksen todisteita ei ole... joten kannnatta lopettaa kyttääminen.) - Anonyymi00009
Anonyymi00007 2026-01-01 13:30:12
"typerää yksipuolista massapostitusta, ei ketään kiinnosta tuollainen."
Kommenttia:
Sinun mielipiteesi on kuin hyttysen ininää. Kuin pisara meressä.
Mutta objektiivisesti arvioiden se on "typerää" että koettaa sensuroida ja sabotoida asiallisia kirjoituksia? Typerää? Ja täysin turhaa touhua! - Anonyymi00010
Montako aloitusta olet tehnyt, ja onko lukukertoja? Kerropas!
- Anonyymi00012
Näytät olevan kateellinen kyttääjjä? Mutta ei auta,...
- Anonyymi00013
Joka kerran kun ITSE kommentoit ja piikittet aloitusta, se NOUSEE aina listalla?
Eikö järkikulta sitä sano? Ei aloittajalla ole intressiä ja aikaa "nostella" jotakin.
Koeta hyvä ihminen päästä tuosta pakkomielteestä, kompleksistasi`? Keksi joku PAREMPI harrastus, tää palsta nakertaa omaa psyykeäsi...
Mutta se ei tippaakaan ESTÄ ja rajoita sitä, mitä toiset tekevät, kirjoittavat. - Anonyymi00019
Siellä Siikajoella näyttää teillä olevan harvinaisen masentava ilmapiiri.
- Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Siellä Siikajoella näyttää teillä olevan harvinaisen masentava ilmapiiri.
Tässä ketjussa ei minkään siikajoen juttuja.
- Anonyymi00014
No, typeryyttä on aina ollut. Antaa niiden kitistä, kun muuta eivät osaa?
- Anonyymi00020
Tuli mieleen, että Jeesuksen ristin molemmin puolin oli kaksi rikollista.
Toinen pilkkasi loppuun asti, Jeesusta.
Tosella oli vielä "etsikkoaikaa" - hän ymmärsi että kaikki oli lopussa.
Hän nöyrtyi ja otti järjenkin kouraansa?
- Ymmärsi, että JOS Jeesus oli sellainen kuin oli kerrottu ja nähty, tämä Jeesus olisi hänen ainoa toivonsa? Jos Jeesus välittäisi hänestä - kurjasta?
Ei hän tahtonut lopullista tuhoaan?
"Muista minua kun tulet valtakuntaasi"!
Eikä Jeesus ladellut listaa mitä pitäisi tehdä, noudattaa, totella... EI!
Reaaliaika pelitti. Jeesus näki sydämen syviin huoneisiin. Katumus oli aito.
" Totisesti minä sanon sinulle: Tänä päivänä pitää sinun oleman kanssani paratiisissa.!
Luukas 23:33-43
Kiitos Jumalalle, että Jeesus armahti tätä ihmispoloista.
Mutta toinen kadotti kaikkein kalleimman... - Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tuli mieleen, että Jeesuksen ristin molemmin puolin oli kaksi rikollista.
Toinen pilkkasi loppuun asti, Jeesusta.
Tosella oli vielä "etsikkoaikaa" - hän ymmärsi että kaikki oli lopussa.
Hän nöyrtyi ja otti järjenkin kouraansa?
- Ymmärsi, että JOS Jeesus oli sellainen kuin oli kerrottu ja nähty, tämä Jeesus olisi hänen ainoa toivonsa? Jos Jeesus välittäisi hänestä - kurjasta?
Ei hän tahtonut lopullista tuhoaan?
"Muista minua kun tulet valtakuntaasi"!
Eikä Jeesus ladellut listaa mitä pitäisi tehdä, noudattaa, totella... EI!
Reaaliaika pelitti. Jeesus näki sydämen syviin huoneisiin. Katumus oli aito.
" Totisesti minä sanon sinulle: Tänä päivänä pitää sinun oleman kanssani paratiisissa.!
Luukas 23:33-43
Kiitos Jumalalle, että Jeesus armahti tätä ihmispoloista.
Mutta toinen kadotti kaikkein kalleimman...Jeesus ja kahden pahantekijän kohtalot ristillä. Luukas 23:32-43
23:32 Myös kaksi muuta, kaksi pahantekijää, vietiin hänen kanssaan surmattaviksi.
23:33 Ja kun saavuttiin paikalle, jota sanotaan Pääkallonpaikaksi, niin siellä he ristiinnaulitsivat hänet sekä pahantekijät, toisen oikealle ja toisen vasemmalle puolelle.
23:34 Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät". Ja he jakoivat keskenään hänen vaatteensa ja heittivät niistä arpaa.
23:35 Ja kansa seisoi ja katseli. Ja hallitusmiehetkin ivasivat häntä ja sanoivat: "Muita hän on auttanut; auttakoon itseänsä, jos hän on Jumalan Kristus, se valittu".
23:36 Myös sotamiehet pilkkasivat häntä, menivät hänen luoksensa ja tarjosivat hänelle hapanviiniä
23:37 ja sanoivat: "Jos sinä olet juutalaisten kuningas, niin auta itseäsi". >> Jakeen lisätiedot
23:38 Oli myös hänen päänsä päällä kirjoitus: "Tämä on juutalaisten kuningas".
23:39 Niin TOINEN pahantekijöistä, jotka siinä riippuivat, herjasi häntä: "Etkö sinä ole Kristus? Auta itseäsi ja meitä."
23:40 Mutta TOINEN vastasi ja nuhteli häntä sanoen: "Etkö sinä edes pelkää Jumalaa, sinä, joka olet saman rangaistuksen alainen?
23:41 Me tosin kärsimme oikeuden mukaan, sillä me saamme, mitä meidän tekomme ansaitsevat; mutta tämä ei ole mitään pahaa tehnyt."
23:42 Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
- Anonyymi00017
--------
Tuo aloittajaan suunnattu halveksunta ei aloittajaa mitenkään rajoita.
Mutta samalla se on halveksuntaa ja vähättelyä niitä kohtaan, jotka ovat olleet kiinnostuneita, lukeneet aloituksia. Satoja latauksia, käyttäjiä.
Tuollaisella tyypillä on pahoja ongelmia itsensä ja elämän kanssa? - Anonyymi00021
Molemmat ryövärit pilkkasivat Jeesusta. Jeesus meni kuoltuaan tuonelaan, ei minkään roiston kanssa hävitettyyn paratiisiin hengailemaan.
Matt. 27:44
Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.- Anonyymi00022
Roistot yrittää puolustella tekojaan.
- Anonyymi00026
Tunnet huonosti Raamattua?
Ole hyvä ja lue kertaukseksi Luukas 23:32-43
SINÄ et ollut paikalla. - Anonyymi00028
Anonyymi00022 kirjoitti:
Oleko sinä jokin roisto?
Ne pahantekijät jotka olivat ristillä Jeesuksen vieressä.
Ne kärsivät tuomiota "tekojensa mukaan".
Mutta toinen heistä nöyrtyi, ja Jeesus armahti häntä?
Olisiko Jeesuksen pitänyt kysyä sinulta lupa, saako Hän armahtaa tuota katuvaa?
Olisit varmaan ollut pilkkaajien "huutosakissa" - jos olisit elänyt silloin?
Mutta Jumalan kiitos, sinulta ei Jeesus kysy edelleenkään mielipidettä, keitä Hän armahtaa.
Tuo pahantekijä nimittäin EI PUOLUSTELLUT tekojaan.
Vaan tunnusti.
Ja jeesus noteerasi sen.
Joten, josta tyytyisit olemaan kuolevainen syntinen, jolla ei valtaa päättää,
eikä edes vikoilla sitä mitä Herramme Jeesus teki. Ja Tekee edelleen.
Ja jospa lukisit paremmin Raamatun sisältö, jos aiot jotenkin "konsultoida", jopa Jeesuksen tekoja. Jälkikäteen, yli 2000 vuotta - myöhässä. - Anonyymi00029
Kyllä, molemmat pilkkasivat ENSIN Jeesusta, sitten toinen lopetti pilkkaamisen.
Että silleen.
Lue Raamatustasi. Että et kirjoittele pötyä. - Anonyymi00034
Anonyymi00022 kirjoitti:
Anonyymi0002 2026-01-01 14:39:32
"Roistot yrittää puolustella tekojaan."
Keitä ne "roistot" sinulla on?
Kun Jeesus armahti katuvaa ryöväriä ( joka EI puolustellut tekojaan(
- niin MIKÄ sinä luulet olevasi, joka nouset Jeesukesn suvereenia valtaa vastaan?
Jeesus kun tuli kutsumaan ja pelastamaan syntisiä! (Luukas 5:31-32)
Koeta nyt palata realistiseen ruotuun.
Syntisen paikalle - jopa katumaan - ja Herralta anteeksi pyytämään.
Josko Hän vielä armahtaisi? Sitä rukoillaan...
- Anonyymi00027
Paratiisi oli maan päällä. Mutta ei sitä ole enää olemassa.
Puheet ihmisten taivaassa ja paratiisissa käymisistä ovat pelkkiä illuusioita ja hallusinaatioita.
Joh.3:13 " Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."- Anonyymi00032
Nyt sotket asioita.
Paratiisi oli aikoinaan.
Paratiisi ja taivas ovat ERI asioita.
Oletko Jumalaa tai Raamatun sanaa viisaampi? Ylempänä.
Kun Jeesus puhui vertausta Rikkaasta Miehestä ja Lasaruksesta?
NIin Hän esitti "kaksi eri paikkaa" ! Kyllä.
Rikas mies heräsi "tuonelassa".
Mutta köyhä Lasarus ei ollut TUONELASSA! Vaan toisessa paikassa...
Olepa ystävällinen ja ota kertausta. Raamatun Sanan tuntemus ei taida olla kovin hyvä?
Siis: Lue Luukas 16:19-31 - Anonyymi00033
"Puheet ihmisten taivaassa ja paratiisissa käymisistä ovat pelkkiä illuusioita ja hallusinaatioita."
Olet väärä taho väittämään. Ei pidä leikkiä lääkäriä ja väittää hallusinaatioiksi.
Mutta omista "illuusioistaan" jokainen voi koettaa parantua?
- Anonyymi00030
Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan, ei minkään murhamiehen kanssa hävitettyy paratiisiin.
Ja niin hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille.(1.Piet.3)
Roistot yrittää keksiä kaikenlaisia selityksiä, joilla puolustelevat pahoja tekojaan.- Anonyymi00035
Sinä taidat olla sellainen "roisto" jolle ei Jeesus sano "tervetuloa" kun sinusta aika jättää.
- Anonyymi00036
Sinä et ollut paikalla, etkä siis tiedä.
Sinulla ei ollut (onneksi) silloin päätösvaltaa, eikä ole edelleenkään MIHIN Jeesus meni ja saattoi armahdetun roiston!
15:3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
15:4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
15:6 Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.
15:8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin... - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Sinä et ollut paikalla, etkä siis tiedä.
Sinulla ei ollut (onneksi) silloin päätösvaltaa, eikä ole edelleenkään MIHIN Jeesus meni ja saattoi armahdetun roiston!
15:8 Mutta kaikkein viimeiseksi hän näyttäytyi minullekin...Paavali ei nähnyt edes Jeesuksen haamua. Kuuli vain jotain ääniä päästään,
Muu rosvojoukko ei nähnyt eikä kuullut yhtään mitään.
Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava.
Paavali oli tekoapostoli. Luotettavat todistajat puuttuvat.
Mies piilotteli ulkomailla monta vuotta väärällä nimellä, ettei olisi saatu kiinni Stefanoksen murhasta.
Gal. 1:17
enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.
Vain Korintossa Paavali sai seuraajia, muualla mies tiedettiin tekoapostoliksi.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. - Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Paavali ei nähnyt edes Jeesuksen haamua. Kuuli vain jotain ääniä päästään,
Mies piilotteli ulkomailla monta vuotta väärällä nimellä, ettei olisi saatu kiinni Stefanoksen murhasta.
enkä heti lähtenyt Jerusalemiin tapaamaan niitä, joista oli tullut apostoleja jo ennen minua. Sen sijaan menin Arabiaan ja palasin sieltä takaisin Damaskokseen.
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.Tämä aloitus ja ketju EI OLE Paavalista esitettyjä valheita varten.
Sellaisen saasteen esittäminen ei ole tämän aloituksen sisältö.ä
Valitkaa toinen ketju taikka avatkaa OMA.
Suomi24 sääntöjen mukaan on "keskusteltava" annetusta aiheesta.
Tässä aloituksessa se on "Suomen etsikkoaikaan" liittyvä alusta.
Huomautan tästä
aloittaja - Anonyymi00040
Väitti, että ympärileikkaus on syntiä, mutta kuitenkin ympärileikkasi nuoren Timoteuksen.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Väitti, että ympärileikkaus on syntiä, mutta kuitenkin ympärileikkasi nuoren Timoteuksen.
Ap. t. 16:3
Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.Paavali oli kuin tuuliviiri, puhui mitä milloinkin. Riippui kuulijakunnasta.
Gal. 5:2
Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. - Anonyymi00043
Anonyymi00037 kirjoitti:
Paavali ei nähnyt edes Jeesuksen haamua. Kuuli vain jotain ääniä päästään,
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.Huomautus:
Tämä aloitus ja ketju EI OLE Paavalista esitettyjä valheita varten.
Sellaisen saasteen esittäminen ei ole tämän aloituksen sisältöön liittyvä.
Huomautan tästä tässä, ja ylläpito siivoaa pois aiheen vastaiset.
T. aloittaja
JK: Koska tämä on Suomi24 Raamattu-palsta, sellaiset
satukertomukset, joita pahantahtoisesta ja valheen sitomasta ihmismielestä nousevat
EIVÄT kuulu tähän ketjuun.
Keskustelun viitekehyson Raamatun sanassa, ei iljettävissä solvauksissa
Paavalista tai muista Raamatun henkilöistä.
Mitään "mustaa raamattua" ei tarvitse tyrkyttää.
Olkaa hyvät ja korjatkaa tapanne. Kiitos. - Anonyymi00044
Sinä et ollut paikalla Ananiaan ja Safiran aikana. Vai olitko? Et ollut.
Väitteesi ja yritys todistaa on oikeudellisesti mitätön ja vaikka uskottavuutta.Täyttä tyhjää.
Siis vain paikalla olleiden silminnäkijöiden "todistukset" kelpaavat.
Apostolien Tekojen kirjoittaja, lääkäri Luukas on varmasti ottanut täyden vastuun mitä Apostolien tekojen sisältöön tallensi.
Joten, koettakaa pysyä ruodussa. Ja kirjoittua Sanaa kunnioittaen.
Tämä aloitus ei ole infantiilien tasojen "satukertomuksia" varten.
Eikä tämä ole "sadunkertojien tori". Vaan aikuisille käyttäjille tarkoitettu alusta,
jonka Suomi24 on rajannut Raamattu -teemalla.
Pysykää siinä.
Ja valitkaa saduillenne sopivat palstat! - Anonyymi00046
Anonyymi00041 kirjoitti:
Paavali oli kuin tuuliviiri, puhui mitä milloinkin. Riippui kuulijakunnasta.
Gal. 5:2
Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä.TÄMÄ aloitus ei ole Paavalin asioista.
V äätä palsta, valitse oikea paikka.
- Anonyymi00042
Teki Korintossa Mormonikasteita, ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta.
1. Kor. 15:29
Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?- Anonyymi00047
Huomautus:
Olet väärässä paikassa. Tämä Aloitus on otsikolla Suomen etsikkoaka.
Valheet aj sadut Paavlista EIVÄT kuulu tähän ketjuun.
T. aloittaja - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Huomautus:
Valheet aj sadut Paavlista EIVÄT kuulu tähän ketjuun.
T. aloittajaLahkot pyrkii estämään oman lahkon oppien vastaisen informaation saamisen.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
Lahkot pyrkii estämään oman lahkon oppien vastaisen informaation saamisen.
Eikös ne Lestadiolaiset vie televisiotkin vintille ja siellä salaa katsovat sitä.
- Anonyymi00050
Anonyymi00048 kirjoitti:
Tämän ketjun aloitus ei edusta minkään lahkon oppeja, joten kannattaa kirjoittaa johonkin muualle. Eikä aloittaja ole estämässä mitään informaatiota. Joten sellaisee valheet eivät kuulu tähän ketjuun,
- Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Eikös ne Lestadiolaiset vie televisiotkin vintille ja siellä salaa katsovat sitä.
Huomautus:
Ole hyvä ja mene arvostelemaan televisioasioista johonkin oikeaan paikkaan. - Anonyymi00056
Aika kyttä näytät olevasi. Eikö ole muuta parempaa tekemistä..... Koeta ryhdistäytyä.
- Anonyymi00059
Tämä aloitus ja ihe EI ole spekulaatioita lestoista. Kirjoittakaa riidoistanne jossakin muussa paikassa. Kiitos.
t. Aloittaja
Suomi24 säännöt: kussakin pitää keskustella aloituksen aiheesta. - Anonyymi00060
Anonyymi00048 kirjoitti:
Sehän se on varsinkin erään tietyn lahkon strategia, jotka on täällä pimeässä Pohjois-Suomessa vallassa.
- Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Sehän se on varsinkin erään tietyn lahkon strategia, jotka on täällä pimeässä Pohjois-Suomessa vallassa.
Tämä aloitus ja ketju ei edusta lestoja ja lahkolaisia.
Tämä aloitus ja ihe EI ole spekulaatioita lestoista. Kirjoittakaa riidoistanne jossakin muussa paikassa. Kiitos.
t. Aloittaja
Suomi24 säännöt: kussakin pitää keskustella aloituksen aiheesta. - Anonyymi00066
Anonyymi00061 kirjoitti:
Tämä aloitus ja ketju ei edusta lestoja ja lahkolaisia.
t. Aloittaja
Suomi24 säännöt: kussakin pitää keskustella aloituksen aiheesta.Onko Lestadiolaiset jotenkin kaiken arvostelun yläpuolella?Tällä palstalla lähes kaikki aloitukset päätyy Helluntailaisten asiattomaan herjaamiseen, vaikka ei kai ne ole muita uskiksia pahempia.
- Anonyymi00052
Saavat vihatahot huokaista, kun nämä aloitukset hiipuvat, mutta mitä sitten kun alkaakin jotakin muuta kuin sanoja.
- Anonyymi00053
Sellainen aika lähestyy. Silloin ei soiteta suuta eikä pilkata Jumalaa. Jokaisella on hätä omassa tilanteessaan.
- Anonyymi00067
Sepä hienoa, joutuuko uskovaista näyttelevät tosiaan lopettamaan suunsoittonsa, ja katteettomat uhkailunsa.
- Anonyymi00072
Anonyymi00067 kirjoitti:
Sepä hienoa, joutuuko uskovaista näyttelevät tosiaan lopettamaan suunsoittonsa, ja katteettomat uhkailunsa.
Kyllä, sekä pyhät että pahat tekevät tiliä. Kukin omista teistään.
Uhkailut? Uhkailvevat mediatkin joutuvat lopettamaan.
Ja jokaisen suunsoitto hiipuu.
Prefecto de facto. - Anonyymi00073
Anonyymi00067 kirjoitti:
Kaikki lopettavat aikanaan.
- Anonyymi00054
On aika nauraa, aika itkeä.
- Anonyymi00070
Naurakaamme silloin, kun on maurun aika, kun on naurun aika, ja kun on naurun aika!
😀😀😀 - Anonyymi00071
Anonyymi00070 kirjoitti:
Naurakaamme silloin, kun on maurun aika, kun on naurun aika, ja kun on naurun aika!
😀😀😀Kukapa estäisi nauramasta. Ilakointi saattaa olla maksimissaan, joskus, ja sitten ilman mitään varoitusta syntyy tulihelvetti. Siinä ei aina ehdi edes yhtä kyyneltä itkeä, eikä ole aikaa surra menetetty'ä elämää. Kyrie eleison!
Naura sinä ihminen niin paljon kuin tahdot. Mutta muista että itkukin voi tulla? - Anonyymi00074
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kukapa estäisi nauramasta. Ilakointi saattaa olla maksimissaan, joskus, ja sitten ilman mitään varoitusta syntyy tulihelvetti. Siinä ei aina ehdi edes yhtä kyyneltä itkeä, eikä ole aikaa surra menetetty'ä elämää. Kyrie eleison!
Naura sinä ihminen niin paljon kuin tahdot. Mutta muista että itkukin voi tulla?Kyllä se on synkkää tuo "jeesuksen omien" elämä. Täytyy pitää naama koko ajan peruslukemilla, ettei joudu kidutettavaksi paikkaan, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys.
- Anonyymi00075UUSI
Anonyymi00074 kirjoitti:
Kyllä se on synkkää tuo "jeesuksen omien" elämä. Täytyy pitää naama koko ajan peruslukemilla, ettei joudu kidutettavaksi paikkaan, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys.
Nyt esität luulojasi. Mutta muista, että luulo ei ole TIEDon väärti.
Väitteesi ei ole uskottava, koska? Näytät olevan ulkopuolella "jeesuksen omien" elämästä.
Älä siis leiki mitään tietoviisasta. - Anonyymi00077UUSI
Anonyymi00075 kirjoitti:
Nyt esität luulojasi. Mutta muista, että luulo ei ole TIEDon väärti.
Väitteesi ei ole uskottava, koska? Näytät olevan ulkopuolella "jeesuksen omien" elämästä.
Älä siis leiki mitään tietoviisasta.Olet jäävi puhumaan kenenkään leikkimisestä, siivoa vain oma porstuasi.😀
- Anonyymi00078UUSI
Anonyymi00077 kirjoitti:
Olet jäävi puhumaan kenenkään leikkimisestä, siivoa vain oma porstuasi.😀
Sinä olet jäävi väittämään "jeesuksen seuraajien" elämän SISÄLLÖSTÄ.
Mutta, toki jokainen saa puhua ja sitten muistaa vastuunsa sanoista. - Anonyymi00079UUSI
Anonyymi00077 kirjoitti:
siivoa vain oma porstuasi.😀
Tuo sana sopii hyvin sille itselleen joka täällä koettaa leikkiä tietoviisasta uskovien elämästä.-- - Anonyymi00080UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kukapa estäisi nauramasta. Ilakointi saattaa olla maksimissaan, joskus, ja sitten ilman mitään varoitusta syntyy tulihelvetti. Siinä ei aina ehdi edes yhtä kyyneltä itkeä, eikä ole aikaa surra menetetty'ä elämää. Kyrie eleison!
Naura sinä ihminen niin paljon kuin tahdot. Mutta muista että itkukin voi tulla?KYllä siellä tunnetuksi tulleessa "baarissa" oli varmaan ilo ylimmillään, uudenvuoden vaihteessa. Nauruakin piisasi... Mutta?
Vain muutama kymmenen sekuntia, ja iloittelusta syntyi iso itku. Karmeaa.
Sitä itkua on nyt näiden kohtalon käsiin joutuneiden läheisten elämässä. .
Nämä äkkikuoleman uhreiksi eivät ehtineet itse edes itkeä?
Niin että VIISAS ihminen ei naureskele itkemisen asiasta.
Paitsi omalla vastuullaan. - Anonyymi00081UUSI
Anonyymi00077 kirjoitti:
Tuolla taitaa olla siivoamatta kokonaan, kaikki. Porstuasta puhumattakaan.
Jospa järkikulta ja viisaus tulisi kehiin.
Että Jumalan edessä "siivous" on sydämen sopukoita myöten tarpeen.
Jos mielii kerran taivaaseen?
Mutta jos on valinnut näin:
" Se tiet on lavea ja portti avara joka vie kadotukseen, ja monet ovat jotka...."
- sanoi Jeesus. - Anonyymi00082UUSI
Anonyymi00081 kirjoitti:
" Se tiet on lavea ja portti avara joka vie kadotukseen, ja monet ovat jotka...."
- sanoi Jeesus.Alkeellista pelleilyäsi seuratessa ei voi olla nauramatta. Joojoo miehesikin on kaikonneet, joten joudut itse kannustamaan itseäsi. 🤣🤣🤣
- Anonyymi00083UUSI
Anonyymi00081 kirjoitti:
- sanoi Jeesus.Näitä riittää:
Jo aivan ensimmäisestä osasta lähtien eräs vastarinta koetti nostaa päätään. Suomen etsikkoaika:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19170395/suomen-kansan-etsikkoaika---mita-siita--(-osa-1)
Siis vain reilut 40 minuuttia aloituksen julkaisun perässtä! JOKU poltti päreensä? Kirjoitti ”PITKÄSTYTTÄVÄÄ”! Isoilla fonteilla, kuin tahtoen HUUTAA. Oman ongelmansa? Kyllä. Eihän lukemisen pakkoa ole!
Taitaa omatunto kolkuttaa, ja syyllisyys? - Anonyymi00084UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
Näitä riittää:
Taitaa omatunto kolkuttaa, ja syyllisyys?Hyvä, että joku on sanonut viivyttelemättä rehellisen, oikeaan osuneen mielipiteensä sepustuksistasi,
- Anonyymi00085UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
Hyvä, että joku on sanonut viivyttelemättä rehellisen, oikeaan osuneen mielipiteensä sepustuksistasi,
Anonyymi000842026-01-05 14:25:46
”Hyvä, että joku on sanonut viivyttelemättä rehellisen, oikeaan osuneen mielipiteensä sepustuksistasi.”
KOMMENTTIA:
Jokainen, jolla suhteellisuustaju pelittää ja ymmärrys on tallella, tajuaa, ettei
jonkun yksittäinen ”mielipide” edusta – muuta kuin sitä yhtä.
Mitä tekee yksi kirppu leijonan turkissa? Ei yhtään mitään. . . .
Mikä on asiallinen gallup?
” Rehelliseen” mielipiteeseen tarvittaisiin enemmän KUIN YKSI!
Siis minkään sortin ”gallupissa” YKSI ei voi edustaa satoja ja satoja muita ihmisiä!
Se jos mikä on naurettavaa... Realiteettitajun pahaa häiriötä? Koettaa puhua kuin "muiden puolesta"..
Mitä ”seputuksista” sitten?
Tässä pientä tilastoa niistä kirjoituksista, joita ”sepustuksiksi” pilkataan...
Raamatun aarteita (osa 2) = lukukertoja 7185
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17026620/raamatun-aarteita--(osa-2)---jeesus-kutsuu-turvaan-tuhon-alta!
• Suomen kansan etsikkoaika? Mitä siitä? ( Osa 1) = lukukertoja 1453
• Suomen etsikkoaika? Itkuvirsi isänmaasta 24.11.2025 ( Osa 4) = lukukertoja 798
• Suomen kansan etsikkoaika? Jatkoa. . ( Osa 3) = lukukertoja 667
• Suomen kansan etsikkoaika? Mikä hetki? ( Osa 2) = lukukertoja 795
Kun lukijoita on ollut enemmän (kuin yksi solvaaja) niin mitä siitä?
Se, että joku leimaa asiallisia kirjoituksia ”sepustuksiksi”?
– On ilmeisesti kateellinen tai muutoin pahanilkinen?
On oikeus kysyä:
Montako aloitusta tämä pilkkaaja itse on tehnyt?
Voisi esittää ne aloitukset, kiitos”
Montako kertaa hänen aloituksiaan on luettu, jne?
Kiitos infosta! - Anonyymi00086UUSI
Anonyymi00083 kirjoitti:
Näitä riittää:
Taitaa omatunto kolkuttaa, ja syyllisyys?Luultavasi tämä aloittajan herjaaja on ottanut nokkiinsa, kun TÄSSÄ aloituksessa on esillä se likainen vastarinta, joka alkoi HETI ensimmäisestä aloituksesta:
Suomen kansan etsikkoaika - mitä siitä? Osa 1
Ja kun ei saanut otetta ja sijaa, nyt on.... - Anonyymi00087UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
Hyvä, että joku on sanonut viivyttelemättä rehellisen, oikeaan osuneen mielipiteensä sepustuksistasi,
Älä viitsi omaa komemnttiasi kehua!!
- Anonyymi00088UUSI
Anonyymi00086 kirjoitti:
Luultavasi tämä aloittajan herjaaja on ottanut nokkiinsa, kun TÄSSÄ aloituksessa on esillä se likainen vastarinta, joka alkoi HETI ensimmäisestä aloituksesta:
Ja kun ei saanut otetta ja sijaa, nyt on....Ihan selvästi se "haisee".
Koetti komentaa aloittajaa heti alkuun:
" lopeta nämä typerät aloitukset....!
Sitten, koetti saada pois palstalta osan 2, Peräti 7 kertaa pommitti ja koetti savustaa sen tekstin. Kunnes ylläpito puuttui asiaan. Ja SE TEKSTI tuli julki, aloitus, OSA 3.
Kyllä "ääni kellossa" on ollut samaa alusta alkaen. Ja ne hymiöt? Kuin tuttu "tavaramerkki".
"Naurakaamme silloin, kun on maurun aika, kun on naurun aika, ja kun on naurun aika!
😀😀😀
No, kukin taaplaa tyylillään, Kukin saa mitä tilaa. Herraltakin... - Anonyymi00089UUSI
Anonyymi00084 kirjoitti:
Kuules nyt kaveri!
Joka olet ottanut hampaisiisi aloituksen - aloitukset ja aloittajan.
Jo sinun kielellinen osaamisesi ja tasosi rajoittuu muutamana herjakommenttiin,
niin olet aivan väärä taho leimaamaan sepustuksiksi aloituksia, jotka asiaa.
Vai oletko sinä jokin expertti joka jäi vaille Finlandia-palkintoa, ja koettaa nyt harjoitella kirjoittamista tällaisella palstalla?
Koeta nyt hyvä ukko tulla edes järkiisi! Ja koeta päästä irti ilmeisestä kateudesta, katkeruudesta ja Jumalan asioiden repostelusta.
Olet hävettävä ja surkuteltava. Mutta itsepä olet polkusi tallannut. - Anonyymi00090UUSI
Anonyymi00086 kirjoitti:
Luultavasi tämä aloittajan herjaaja on ottanut nokkiinsa, kun TÄSSÄ aloituksessa on esillä se likainen vastarinta, joka alkoi HETI ensimmäisestä aloituksesta:
Ja kun ei saanut otetta ja sijaa, nyt on....Joo. Tyyppi on ihan tuttu, herjailee monilla S24 palstoilla.
On aika arveluttava tyypin tausta,... se vihaa - ja oman onnettoman tilansa syytä purkaa vihaansa aina joihinkin.
Tunnetaan kyllä, ei sen likaiset temput oo salassa pysyneet.... - Anonyymi00091UUSI
Anonyymi00089 kirjoitti:
Kuules nyt kaveri!
Joka olet ottanut hampaisiisi aloituksen - aloitukset ja aloittajan.
Jo sinun kielellinen osaamisesi ja tasosi rajoittuu muutamana herjakommenttiin,
niin olet aivan väärä taho leimaamaan sepustuksiksi aloituksia, jotka asiaa.
Vai oletko sinä jokin expertti joka jäi vaille Finlandia-palkintoa, ja koettaa nyt harjoitella kirjoittamista tällaisella palstalla?
Koeta nyt hyvä ukko tulla edes järkiisi! Ja koeta päästä irti ilmeisestä kateudesta, katkeruudesta ja Jumalan asioiden repostelusta.
Olet hävettävä ja surkuteltava. Mutta itsepä olet polkusi tallannut.Siinäpähän kiehut omissa liemissäsi, ei liikuta minua!
- Anonyymi00092UUSI
Anonyymi00091 kirjoitti:
Siinäpähän kiehut omissa liemissäsi, ei liikuta minua!
"Siinäpähän kiehut omissa liemissäsi, ei liikuta minua!"
Kommenttia:
Jokainen lukija osaa nähdä, että SINÄ olet se, joka oman vihasi liemissä olet ja kiehut.
Nousit alusta alkaen näitä "Suomen etsikkoaika"- aloituksia vastaan. Älä edes yritä kiistää.
Jumala näkee jokaisen jopa ajatuksetkin.
Olet tuttu tapaus siis. Vuosien aikana ole yhä uudelleen noussut tätä samaa kirjoittajaa vastaan. Ilkeästi, räikeästi.
Tiedossa on. Suomi on pieni maa, ja nämä palstat sitäkin rajatummat.. . tiedetään siis mikä olet miehiäsi.... et ole SALASSA!
Sinä saat kyllä "palkan" Herralta, mitä olet tehnyt, miten olet noussut niitä tekstejä vastaan, joita tämä sama aloittaja on tuonut palstoille. Vuosien aikana.
Ota nyt vastaan se tieto: Etää Herra MAKSAA sinulle kaikista vihakirjoituksista, hyökkäyksistä, solvauksista, joita olet maalittanut tähän aloittajaan.
Mutta sen voin sanoa ( Herran ilmoituksena) että se palkinto ja bonus ei ole sinulle mieluinen. Vaan ... Silloin ehkä kadut pahuuttasi? Ehkä liian myöhään.
Sananlaskut 1:22-33
Katsos kun olet hyökännyt tätä Herran palvelijaa vastaan, olet samalla noussut Jumalan aivoituksia vastaan. Halveksunnassasi, vähättelyssä, valheellisissa väitteissä.
Nimittäin, ei ollut sinun asiasi eikä ole, kun joku saa Herralta tehtävän kirjoittaa
oman isänmaan asiassa!
Aloittajan taholla toki anteeksiantamus on olemassa, vaikka ei koskaan anteeksi pyytäisi.
Toinen asia on, ovatko rajut syntisi Herran taholta anteeksi annettavia?
Koska, valheen puhujien kohtalo on Raamatussa selvästi sanottu.
Paatumus lisää Jumalan ankaruutta.
Tämä ei nimittäin ole eka kerta kun olet hyökännyt tätä aloittajaa vastaan.
Sinua on varoitettu, kehotettu.
Ole valmis kohtaamaan se, mitä Jumala sinulle tarjoaa. - Anonyymi00093UUSI
Anonyymi00091 kirjoitti:
Siinäpähän kiehut omissa liemissäsi, ei liikuta minua!
Tämä valkeuden vihaaja koetti vanhaa tuttua keinoa? Käskytti:
Tunsiko himoa kun loukkasit aloittajaa tuolla lauseella.
Typeriksi sepustuksi solvaaminen.... Käskytys: Lopeta!
Turhaa oli vihassa ahkeroiminen.
Mutta Herra on reilu:
Kukin saa palkan, palkinnon tekojensa mukaan.. sanojensakin nojalla.
MATT 12:37 - Anonyymi00094UUSI
Anonyymi00093 kirjoitti:
Mutta Herra on reilu:
MATT 12:37Minulla ei ole aloituksesi kanssa mitään tekemistä, että räyhäät aivan väärälle henkilölle. Eipä sillä, että se minua hetkauttaisi mihinkään päin, korkeintaan riehumisesi herättää hilpeyttä.🤣
- Anonyymi00096UUSI
Anonyymi00094 kirjoitti:
Minulla ei ole aloituksesi kanssa mitään tekemistä, että räyhäät aivan väärälle henkilölle. Eipä sillä, että se minua hetkauttaisi mihinkään päin, korkeintaan riehumisesi herättää hilpeyttä.🤣
"Minulla ei ole aloituksesi kanssa mitään tekemistä, että räyhäät aivan väärälle henkilölle. Eipä sillä, että se minua hetkauttaisi mihinkään päin, korkeintaan riehumisesi herättää hilpeyttä.🤣#
-----------------------
Kommenttia:
Ei auta pakosalle pyristely.
Tämä kurinpalautus ei ole "räyhäämistä". Vaan ankaraa kannanottoa.
Ja kohdistuu taholle, jolla on .. Juuri oikealle henkilölle, nuhteet. Sinulle.
Sinä kirjoitit tekstiä aloittajaa vastaan.
Se sisälsi röyhkeää irvailua, henkilökohtaisella maalittamisella. On tallessa. Perätöntä asiaa,.
Eli vain paatunut ihminen kirjoittaa: "eipä silti että se minua hetkauttaisi mihinkään päin.."
Näyttää hetkauttavan? " Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa."
Koetat samaa skeidaa: Nauramista, hilpeyden yrittäimistä. Ja hymiötä🤣
Olet jäänyt katiskaan. Olet itse paljastanut itsesi.
Kannattiko postailla nauramisesta? Vitsailla, naureskella -uskoville?
Näin:
"Kyllä se on synkkää tuo "jeesuksen omien" elämä. Täytyy pitää naama koko ajan peruslukemilla, ettei joudu kidutettavaksi paikkaan, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys."
Mutta, aikansa kutakin.
Ei kannattaisi aloittaa "nauramista" - räyhäämistäkään? Siitä kaikesta siis Herra maksaa palkan.. .
JK:
Tämä ei ole uhkaamista.
Tämä ei ole räyhäämistä.
Tämä on ankaraa nuhdetta ja moitetta, Jeesuksen nimessä.
Mutta ei juurikaan kehotusta, koska näytät olevan paatumuksen pimeässä,
joten Herrallakaan ei asiaa?
Mutta varoitusta tämä on, kyllä.
Ei huoli tehdä mitä vain, kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo? Mitä pahuuden ja vihan sitomasta mielestä nousee.. .
Kun lukemisen pakkoa ei ole.
"Eipä silti, että se minua hetkauttaisi mihinkään päin,."
Kyllä se silloin hetkauttaa, kun Herra sinut tilille vaatii.
Kun silloin itket, muista miten NAUROIT ja pilkkasit uskovia..
Syntimittasi on kasvanut tilinteon ja Herran käsittelyn asteelle. - Anonyymi00097UUSI
Anonyymi00093 kirjoitti:
Mutta Herra on reilu:
MATT 12:37Anonyymi00070
2026-01-04 09:06:46
😀😀😀 - Anonyymi00098UUSI
Anonyymi00096 kirjoitti:
"Minulla ei ole aloituksesi kanssa mitään tekemistä, että räyhäät aivan väärälle henkilölle. Eipä sillä, että se minua hetkauttaisi mihinkään päin, korkeintaan riehumisesi herättää hilpeyttä.🤣#
-----------------------
Kommenttia:
Ei auta pakosalle pyristely.
Tämä kurinpalautus ei ole "räyhäämistä". Vaan ankaraa kannanottoa.
Ja kohdistuu taholle, jolla on .. Juuri oikealle henkilölle, nuhteet. Sinulle.
Sinä kirjoitit tekstiä aloittajaa vastaan.
Se sisälsi röyhkeää irvailua, henkilökohtaisella maalittamisella. On tallessa. Perätöntä asiaa,.
Eli vain paatunut ihminen kirjoittaa: "eipä silti että se minua hetkauttaisi mihinkään päin.."
Näyttää hetkauttavan? " Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa."
Koetat samaa skeidaa: Nauramista, hilpeyden yrittäimistä. Ja hymiötä🤣
Olet jäänyt katiskaan. Olet itse paljastanut itsesi.
Kannattiko postailla nauramisesta? Vitsailla, naureskella -uskoville?
Näin:
"Kyllä se on synkkää tuo "jeesuksen omien" elämä. Täytyy pitää naama koko ajan peruslukemilla, ettei joudu kidutettavaksi paikkaan, jossa on oleva itku ja hammasten kiristys."
Mutta, aikansa kutakin.
Ei kannattaisi aloittaa "nauramista" - räyhäämistäkään? Siitä kaikesta siis Herra maksaa palkan.. .
JK:
Tämä ei ole uhkaamista.
Tämä ei ole räyhäämistä.
Tämä on ankaraa nuhdetta ja moitetta, Jeesuksen nimessä.
Mutta ei juurikaan kehotusta, koska näytät olevan paatumuksen pimeässä,
joten Herrallakaan ei asiaa?
Mutta varoitusta tämä on, kyllä.
Ei huoli tehdä mitä vain, kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo? Mitä pahuuden ja vihan sitomasta mielestä nousee.. .
Kun lukemisen pakkoa ei ole.
"Eipä silti, että se minua hetkauttaisi mihinkään päin,."
Kyllä se silloin hetkauttaa, kun Herra sinut tilille vaatii.
Kun silloin itket, muista miten NAUROIT ja pilkkasit uskovia..
Syntimittasi on kasvanut tilinteon ja Herran käsittelyn asteelle.Voi sinua ihmispoloista! En viitsi alentua sentään kaltaisesi tasolle joten , HEIPPA!
- Anonyymi00099UUSI
Anonyymi00098 kirjoitti:
Voi sinua ihmispoloista! En viitsi alentua sentään kaltaisesi tasolle joten , HEIPPA!
Anonyymi00098
2026-01-05 18:05:41
Voi sinua ihmispoloista! En viitsi alentua sentään kaltaisesi tasolle joten , HEIPPA!
--------------------------------------------------
Tarkoitt siis tuota ihmispoloista, joka koettaa, koetti nauramisen teemalla olla uskottava?
Anonyymi00070 2026-01-04 09:06:46"
"Naurakaamme silloin, kun on maurun aika, kun on naurun aika, ja kun on naurun aika!
😀😀😀
---------------------------------------------
Eo tosiaan kenenkään huoli alentua tuolaliselle tasolle.
Normaali, terve ihminen nauraa oikeissa paikoissa, mutta ei alennu nauramaan toisten uskolle!
Mutta loppui kao nauramisen puhti aj snapi HEIPPA! - Anonyymi00100UUSI
Anonyymi00094 kirjoitti:
Minulla ei ole aloituksesi kanssa mitään tekemistä, että räyhäät aivan väärälle henkilölle. Eipä sillä, että se minua hetkauttaisi mihinkään päin, korkeintaan riehumisesi herättää hilpeyttä.🤣
Koettaa piilotella itseään. Ei tehoa.
- Anonyymi00101UUSI
Anonyymi00100 kirjoitti:
Koettaa piilotella itseään. Ei tehoa.
------------------
tuossa sitä samaa halveksuntaa aloittajaa kohtaan. - Anonyymi00102UUSI
Anonyymi00090 kirjoitti:
Joo. Tyyppi on ihan tuttu, herjailee monilla S24 palstoilla.
On aika arveluttava tyypin tausta,... se vihaa - ja oman onnettoman tilansa syytä purkaa vihaansa aina joihinkin.
Tunnetaan kyllä, ei sen likaiset temput oo salassa pysyneet....Tiedetään tuo palstaherjaaja,
- Anonyymi00076UUSI
Naureskelijoille ja pilkkaajille?
Raamatussa on ennalta ilmoitettu, mikä on pilkkaajien profiili ja status. Silloin kuin Jumalan vitsaukset ja Pyhät tuomiot kohtaavat Jumalan herjaajia. Niitä, jotka NYT neureskelevat ja pitävät uskovia pilkkanaan.
ILmestyskirja 16:8-11
"Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian."
"Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he PURESKELIVAT kielensä rikki tuskissansa ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa."
* * *
Toivottavasti tämän palstan käyttäjillä ei ole tuota kohtaloa? Vaan että Herra antaisi armon tehdä parannusta? - Anonyymi00103UUSI
Aloitus tuo selkeän kuvan siitä. että noita Suomen etsikkoaikaa koskevia aloituksia kohtaan on ollut ilkeä vastarinta.
Jopa vainon tapainen.
Se herättää ajatuksia, keitä sellaiset ovat, jotka eivät tahtoisi myönteistä isänmaalle.
Ja tahtoisiva tukkia suun niiltä, jotka kantavat vastuuta?
Mitähän Jumala sellaisista puuhaajista?
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi1968367Perussuomalaisten Jani Mäkelä ihailee suunnattomasti Maduroa
Janin mukaan Suomen hallituksen pitäisi tuomita diktaattorin ja huumelordin tuominen oikeuden eteen.276084Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä1695719Persuilla paniikki, kun diktaattorit yksi kerrallaan kaatuvat
Hallapersut halusivat sivarineidostaan sotilasjuntan komentajan Suomeen, jotta persuaatteen mukaiset puhdistukset olisi153497Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y822967- 2912640
Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu1782539Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota
Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v6182380Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont942215Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen161833