Suomen etsikkoaika? Finaalia. . . (Osa 10) 30.12.2025
Suomi24- Raamattu
Tässä: Raamattu: kansat, Jumalan ajat ja rajat?
INTROA:
Tämä on viimeinen (Osa 10) aloitusten keskustelusarjassa: Suomen kansan etsikkoaika.
1) Suomen kansa-ihmiset-Jumalan ajat ja rajat?
----------------------------------------------------------
• ”Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
• - että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää — hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä.” ( Apt 17:27)
Kuten teemasana ”etsikkoaika” valaisee, kyseessä on Jumalan ”extra-aika”, jolloin HÄN on erityisessä vamiudessa auttamaan syntistä ihmistä ja kansaa. ( Jesaja 55:6-7)
• ”Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.”
• ”Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.”
2) ” Kaikella on aikansa”?
------------------------------
On aika aloittaa, aika lopettaa. Se pätee myös tähän aloitusten sarjaan.
Viisaudesta kuuluisa kuningas Salomo lausui yli 3000 vuotta sitten näinkin: ( Saarn 3. luvussa.)
• ”Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.”
• ”Aika on syntyä ja aika kuolla.”
• ”Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua.”
3) Yhteenvetoa edellisistä aloitusteksteistä:
------------------------------------------------------
Teille, jotka ehkä tahdotte lukea ja pohtia tätä ”esikkoajan” teema-asiaa, listaan tähän sarjan otsikot ja linkit.
(** Todeten kuitenkin, että Raamatun sanat, erityisesti se mitä Herramme JEESUS lausui, on TÄRKEINTÄ, ja pysyy top-ten-listan ykkösenä! Hänen ja apostolien opetukset, kehotukset ja varoitukset ovat valoksi tähän lopunajan sekavuuteen, eksytysten kavalien juonien ylitse! **)
Osa 1) Suomen kansan etsikkoaika – mitä siitä?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19170395/suomen-kansan-etsikkoaika---mita-siita--(-osa-1)
Osa 2) Suomen etsikkoaika – mikä hetki?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19171436/suomen-kansan-etsikkoaika--mika-hetki-(-osa-2)
Osa 3) Suomen etsikkoaika, jatkoa..
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19171474/suomen-kansan-etsikkoaika--jatkoa----(-osa-3)
Osa 4) Etsikkoaika – itkuvirsi isänmaasta
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19173433/suomen-etsikkoaika--itkuvirsi-isanmaasta-24-11-2025---(-osa-4)
Osa 5) Suomen etsikkoaika: pelkoa ja toivoa?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19177148/suomen-etsikkoaika--pelkoa---toivoa---(-osa-5)
Aloitus jatkuu..
Suomen etsikkoaika? Finaalia (Osa 10)
107
393
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jatkoa aloitukseen: Suomen etsikkoaika? Finaalia. . . (Osa 10)
Tämä aloitusten keskustelusarja sisältää vielä seuraavat osat, jos kuka tahtoo tutustua?
Osa 6) Suomen etsikkoaika? Myöhästymisiäkin aina on?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19180161/suomen-etsikkoaika--myohastymisia--(osa-6)
Osa 7) Suomen etsikkoaika? Jumalan varjelus – vai ei? Psalmi 127:1
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19189840/suomen-etsikkoaika--jumalan-varjelus--(-osa-7)
Osa 8) Suomen etsikkoaika? Sodoman synnit?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19194856/suomen-etsikkoaika-----sodoman-synnit----(osa-8)
Osa 9) Suomen etsikkoaika? Kansan kohtalon tie?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19196084/suomen-etsikkoaika--kansan-kohtalon-tie--(-osa-9)
Osa X) Suomi ja ajan kello?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19182282/suomistory-2025---ajan-kello--(1)
4) Mitä siis edessämme-tässä maassa?
----------------------------------------------------
Eilinen on mennyt, huomisesta emme tiedä? Tänään auttaa - kuka – mikä -miten?
• Toisia auttaa Elävä ja uskollinen Taivaan Jumala.
• Kaikki eivät ole ottaneet avukseen ja turvakseen Häntä.
• Ne jotka ovat Jumalan sijasta valinneet ”muita jumalia” – epäjumaliakin? He saavat pitää valintansa ja seuraamukset. ( Psalmi 146:3-5)
• Hädän päivinä (- jotka ovat edessä isänmaassamme!) moni kyllä ”huutaa apua” Jumalaltakin. Psalmi 50:15. Niin kuin ”huudettiin” ja anottiin 1939-1945.
5) Mikä hetki yöstä on?
-------------------------
Tähän viimeiseen osaan 10) – ei ole mitään enempää esitettävää. Ei liene tarpeen?
Ne joilla on ”korvat kuulla mitä Henki seurakunnille sanoo” ( Ilm 2:7, 11, 17, jne)
ovat ajan tasalla ja hereillä siitä, Mikä Hetki Yöstä on?
Ja? Mikä on Suomen kansan, isänmaamme tilanne ja status Raamatun ( ja Jeesuksen) Sanojen mukaan? ( Luukas 17:23-29, Room 13:11-12)
• ” Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
• ” Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin. ”
Lopuksi
…………
On siis aika asettaa piste tässä yhteydessä. Siirtyessäni nyt (itsekin) uuteen vaiheeseen, uusien haasteiden edessä, seuraaviin palvelusosioihin - on aika myös sanoa:
• ” Juoskaamme kestävinä edessä olevassa kilvoituksessa. Silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään – Jeesukseen – ( Heb 12:1-3, Efe 6:11-18)
• ”Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on …. ” ( Koloss 2:18)
KIITOS teille jokaiselle: lukijoille, kommentoijille, seuraajille, osallistujille tässä sarjassa.
Taivainen laulu jo kuuluu! Voittajien kuolematon laulu – kuin suurten vetten pauhu! ( Ilm 7:9-17 ja 19:5-9)
TOIVOTAN tässä kaikille teille Jumalan armoa ja siunausta uuden vuoden -2026 alkaessa!
Näillä sanoilla ja sävelillä: YouTube 28.12.2025, ElämänLaulu-LoveStore… https://www.youtube.com/watch?v=uKYkEsZYe04
• Kiitoskertomus Jumalan Rakkauden Ihmeestä!
• Kristuksen Rakkaus kantaa ja voittaa!
• Se vie läpi pimeän kuoleman laakson, vie yli upottavien uhkaavien aaltojen!
• Se rakkaus voittaa vihan, pahan, se sammuttaa tuskien tulet!
• Se kuivaa kaikki kyyneleet. . .
• ( Room 8:32-39)
Olkaa siunatut, te kaikki!
- Aloittaja, palvelijanne Herrassa - Anonyymi00002
Matteus 24:13
- Anonyymi00003
On se hyvä, että päättäjät ovat omalla sektorillaan hereillä!
Yhteiskunta – vastuunkantajat varautuvat – mihin? https://yle.fi/a/74-20200165
Otteita Yle-uutissivulta:
”Ukrainan tylyt opit herättivät Suomen sairaalat varautumaan sotaan – eduskunta hyväksyi pikavauhdilla lakimuutoksen-
”Eduskunta hyväksyi pikavauhtia lain sairaaloiden varautumisesta sotaan. Päättäjät havahdutti Ukrainan sota, mutta iskut sairaaloihin eivät ole uusi ilmiö.”
”Tämän tarkempaa ei asioista kerrota, sillä suunnitelmat ovat osin salaisia, koska ne liittyvät sotilaalliseen maanpuolustukseen ja poikkeusoloihin varautumiseen.
– Poikkeusoloihin varautuminen on julkisuuslain mukainen salassapitoperuste. Tiedon paljastuminen voisi vaarantaa varautumisen, Tulokas valottaa asiaa.”
”Nyt on kyse toimista, joilla varautumisen tasoa nostetaan vastaamaan sotilaallisen voimankäytön uhkiin. Tulokkaan mukaan asioihin reagoidaan sen mukaan, mitä Suomen turvallisuusympäristössä tapahtuu.”
– Ei tässä ole tarkoitus pelotella ihmisiä. Kansalaiset voivat olla turvallisin mielin.”
”Ukrainan sodan viesti Suomen terveydenhuollolle on hyvin selvä ja karu, Kallström toteaa.
”– Terveydenhuolto ei ole suojattu tai kunnioitettu, vaan se on yksi sodan ensisijaisista kohteista. Mikäli Venäjän ilmahyökkäykset Suomeen alkaisivat, olisi Meilahden sairaalakompleksi lähes varmasti yksi ensimmäisistä kohteista.”
”– Kun terveydenhuolto romahtaa, koko yhteiskunta romahtaa. On siis parempi varautua ajoissa kuin herätä liian myöhään.”
Koko uutinen: https://yle.fi/a/74-20200165 - Anonyymi00004
Raamatun ilmoituksen mukaan kansojen ja yksittäisten ihmisten kohtalot riippuvat siitä, miten he suhtautuvat Valitun kansan Israelin ihmisiin, etenkin Jeesuksen verisukulaisiin Juutalaisiin.
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]
Jeesus tarkoittaa "veljellä" toista Juutalaista.
Matt. 25:40
Kuningas vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
Ps. 119:21
Sinä pidät kurissa röyhkeät, nuo kirotut, jotka kääntävät selkänsä sinun käskyillesi. [5. Moos. 27:26; Gal. 3:10]
Matt. 25:41
"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. [Matt. 7:23 | Mark. 9:48; Juud. 1:7; Ilm. 20:10,15]- Anonyymi00006
"Raamatun ilmoituksen mukaan kansojen ja yksittäisten ihmisten kohtalot riippuvat siitä, miten he suhtautuvat Valitun kansan Israelin ihmisiin, etenkin Jeesuksen verisukulaisiin Juutalaisiin."
Kommenttia, Sanalla:
Matteus 25:31-46
Jeesus puhuu "kansojen tuomiosta". (Ei yksittäisten ihmisen kohtaloista..) Matt 25.luku
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan KAIKKI KANSAT kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
----------
Kyse on Sanan mukaan "kansojen tuomiosta".
Kannattaa lukea huolella tuo Matt 25:31-46. Kokonaan.
Se kyllä valaisee asian. - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
"Raamatun ilmoituksen mukaan kansojen ja yksittäisten ihmisten kohtalot riippuvat siitä, miten he suhtautuvat Valitun kansan Israelin ihmisiin, etenkin Jeesuksen verisukulaisiin Juutalaisiin."
Kommenttia, Sanalla:
Jeesus puhuu "kansojen tuomiosta". (Ei yksittäisten ihmisen kohtaloista..) Matt 25.luku
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan KAIKKI KANSAT kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
----------
Se kyllä valaisee asian.Kun puhelee ihmisten kanssa, niin on paljon pelkoa ja ahdistusta monilla. Suomen tuleviin aikoihin liittyen.
Jumala kyllä tahtoo auttaa ihmisiä, jos kenelle Hänen armonsa ja apunsa kelpaa? - Anonyymi00082
Mistä päin katsottuna?
Katsojasta vai Jeesuksesta?
- Anonyymi00008
Kansat koostuu ihmisistä, jotka kaikki tuomitaan tekojensa mukaan.
- Anonyymi00019
Raamatun opetuksissa löytyy monta eri "tuomion" lajia.
Se kyllä valaisee asian.
Ole hyvä ja tutustu Sanan opetuksiin tarkoin. - Anonyymi00026
Oikaisua, vain ne tuomitaan "tekojensa" mukaan, jotka eivät ole ottaneet vastaan armahdusta. Jeesuksen Ristin työn ansiosta.
Hänet tuomittiin, niin että jokainen joka uskoo ja ottaa vastaan armahduksen, pääsee vapaaksi Sen tuomion alta, joka esim. Ilm 20:12-15. - Anonyymi00035
Anonyymi00026 kirjoitti:
Oikaisua, vain ne tuomitaan "tekojensa" mukaan, jotka eivät ole ottaneet vastaan armahdusta. Jeesuksen Ristin työn ansiosta.
Hänet tuomittiin, niin että jokainen joka uskoo ja ottaa vastaan armahduksen, pääsee vapaaksi Sen tuomion alta, joka esim. Ilm 20:12-15.Kadotustuomio ei koske Kristukseen kasteessa liitttyjä, mutta kyllä kaikki tuomitaan tekojensa mukaan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän kerran myös niittää.
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - Anonyymi00036
Anonyymi00026 kirjoitti:
Hänet tuomittiin, niin että jokainen joka uskoo ja ottaa vastaan armahduksen, pääsee vapaaksi Sen tuomion alta, joka esim. Ilm 20:12-15.Lisäilet omaisi.
- Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
Kadotustuomio ei koske Kristukseen kasteessa liitttyjä, mutta kyllä kaikki tuomitaan tekojensa mukaan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän kerran myös niittää.
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.Room. 8:1
Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Mutta kyllä kaikki ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan. - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Room. 8:1
Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Mutta kyllä kaikki ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan.Katso Jumalan Karistsa, joka poisottaa "maailmansynnin". Yksikkömuoto, mikä tarkoittaa kollektiivista perisyntiä, mikä veisi kaikki kadotukseen, jollei Jeesus olisi ottanut sitä sovitettavakseen.
Niin ei nyt siis ole mitään KADOTUSTUOMIOTA niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. - Anonyymi00040
Anonyymi00037 kirjoitti:
Mutta kyllä kaikki ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan.Ole hyvä ja tuo siitä Sanan mukaista asiaa.
- Anonyymi00115
Anonyymi00037 kirjoitti:
Mutta kyllä kaikki ihmiset tuomitaan tekojensa mukaan.Tuomio ja kadotustuomio ovat tosiaan eri asioita.
- Anonyymi00039
Ei sinne taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa. Kaikki joutuu viimeiselle tuomiolle.
Jer. 17:10
Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.- Anonyymi00041
Taivaaseen on VAIN Yksi ainoa tie:
Minä olen Tie, ja Totuus ja Elämä!
Sanoi Jeesus. - Anonyymi00047
Anonyymi00041 kirjoitti:
Taivaaseen on VAIN Yksi ainoa tie:
Minä olen Tie, ja Totuus ja Elämä!
Sanoi Jeesus.Ei ihmiset mene Jumalan taivaaseen.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Ps. 115:16
Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.
Joh. 3:13
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Taivaaseen menot on pelkkiä utopioita ja matkalauluja, joilla ihmisiä on rohkaistu vaikeissa olosuhteessa.
Jeesus, uusi Jerusalem ja uusi temppeli ja uudet asunnot, laskeutuu taivaasta maan päälle. Sinne Jeesus tulee.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00049
Anonyymi00047 kirjoitti:
Ei ihmiset mene Jumalan taivaaseen.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Taivaaseen menot on pelkkiä utopioita ja matkalauluja, joilla ihmisiä on rohkaistu vaikeissa olosuhteessa.
Jeesus, uusi Jerusalem ja uusi temppeli ja uudet asunnot, laskeutuu taivaasta maan päälle. Sinne Jeesus tulee.
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."Ei pidä koetta olla Raaamtun Sanaa viisaampi?
Uskovat ihmiset menevät sinne "taivaaseen" jonka Jumala on heille valmistanut.
Amen. Se on Raamatun Sanan todistus ja lupaus. Sitå ei ole lupaa romuttaa. - Anonyymi00056
Anonyymi00047 kirjoitti:
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."Ei ihmiset mene Jumalan taivaaseen."
Tuo sana ei ole Raamatun ilmoitusta. - Anonyymi00066
Anonyymi00056 kirjoitti:
Ei ihmiset mene Jumalan taivaaseen."
Tuo sana ei ole Raamatun ilmoitusta.Jumalan taivas - ihmisille!
1 Kor 2:9-10
”Vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut
- ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
Ilmestyskirja 21:1-5
-----------------------
21:1 Ja minä näin UUDEN TAIVAAN ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
AMEN - Anonyymi00077
Anonyymi00047 kirjoitti:
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."Ei ihmiset mene Jumalan taivaaseen.
- Anonyymi00042
Huomiota:
Tämän Aloituksen aihepiiri?
Jos joku tahtoo väitellä tuomioista, perisynneistä, kirouksista, ja muusta?
Ne eivät ole aloituksen aihetta. Vaikka toki Raamatun sanaan kuuluvaa.
Suomi24 säännöt. = Kussakin ketjussa tulee keskustella annetun aiheen puitteissa.
Teille jotka tahdotte keskustella ja väitellä perisynneistä, kirouksista, tumioista, palsta kun vapaa. Voitte tehdä omia aloituksia? Kyllä.
Tämän ketjun aihe on Suomen etsikkoaika.
Joten jos on jotakin tähän liittyvää, niin kiitos kommenteista.
Muutoin on Suomi24 sääntöjen mukaista, ettei kaikkea kirjoiteta mihin sattuu?
Kiitos huomiosta.
- T. Aloittaja - Anonyymi00043
Raamatun kirjoittamisen aikaan ei mitään Suomen valtiota ole ollut olemassakaan.
Kansoilla tarkoitetaan Israelin kahdentoista heimon muodostamia kansoja.
Ilm. 7:4
Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.- Anonyymi00044
Matt. 15:24
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan. - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".
Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan.Ps. 2:1
Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat? - Anonyymi00050
Raamatun Sanan todistusta.
Jeesus lähetti todistajansa, apostolit, ”kaikkeen maailmaan”.
Matteus 28:19-20
”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.»
Markus 16:15-16
”Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.”
Kaikista kansoista, kansanheimoista, sukukunnista ja kielistä! (Ilmestyskirja 7:9-17)
-----------------------------------------------------
Jeesuksen antaman lähetyskäskyn ja tehtävän tulos lopuksi on tämä, jonka Jeesus näytti palvelijalleen Johannekselle, Patmos-luodolla.
• ” Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea,
KAIKISTA kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä,
• ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä
puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
ja he huusivat suurella äänellä sanoen:
• "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
Tätä tehtävää varten Jeesus vuodatti Pyhän Hengen lahjan! ( Apt 1:7-8)
• ”Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
• - vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Jumalan valtakunnan evankeliumi on tarkoitettu KAIKILLE ihmisille – ”maan ääriin saakka”.
Suomikin on eräs periferia… jonka Jumala toki tiesi kansojen lukuun aikanaan tulevan!
Joka toisin väittää, ei pysy Kirjoiteussa Sanassa! - Anonyymi00053
Anonyymi00044 kirjoitti:
Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan.Jeesusta EI LÄHETETTY pakanoiden luokse.
Mutta HÄN LÄHETTI palvelijansa kaikkeen maailmaan! - Anonyymi00054
Anonyymi00044 kirjoitti:
Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan."Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan."
Misrä tuollainen sepitys tulee?
Ei ainakaan Raamatun Sanasta! - Anonyymi00055
Raamatun kirjoittamisen aikaan ei mitään Suomen valtiota ole ollut olemassakaan.
Kommenttia:
Raamatun mukaan sinuakaan ei ollut silloin olemassa..... - Anonyymi00058
Anonyymi00055 kirjoitti:
Kommenttia:
Raamatun mukaan sinuakaan ei ollut silloin olemassa.....Tietenkin Jumala tiesi tulevat asiat.
Että Jumalan valtakunnan asia tulee aikanaan mysö SUOMI-nimisen alueen kohdalle.
Tosin se sanoma tuli jo vuosisatoja ennen kuin Suomesta tuli itsenäinen valtio!
Ihanaa on pian taivaassa, kun on "kaikista kansoista, kielistä, kansanheimoista ja sukukunnista väkeä!
Jumalan luomistyön rikkaus näkyy. - Anonyymi00060
Anonyymi00054 kirjoitti:
"Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan."
Misrä tuollainen sepitys tulee?
Ei ainakaan Raamatun Sanasta!Ei siellä pyhässä kaupungissa ole muita kuin Israelin heimon jälkeläisiä, jotka on sinne koottu ympäri maapallon eri kansojen seasta. Ei siellä ole mitään Paavalin pilareita eikä portteja.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi00046
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.- Anonyymi00051
Näin on.
Jumalan Laki on aja pysyy.
Se on kuin peili johon katsomalla ihminen näkee itsensä, syntisen ihmisen.
Eikä KUKAAN pysty Lakia täysin noudattamaan - perfecto de facto.
Jeesus oli ainoa. "Se on täytetty" Hän huusi. - Anonyymi00061
Anonyymi00051 kirjoitti:
Näin on.
Jumalan Laki on aja pysyy.
Se on kuin peili johon katsomalla ihminen näkee itsensä, syntisen ihmisen.
Eikä KUKAAN pysty Lakia täysin noudattamaan - perfecto de facto.
Jeesus oli ainoa. "Se on täytetty" Hän huusi.Jumalan laki ja käskyt ovat voimassa vain sitä varten, että niiden mukaan eletään ja niitä noudatetaan. Eivät ne ole mitään pelkkiä symbooleja ja peilejä. Joilla puheilla niiden merkitys halutaan hävittää.
- Anonyymi00068
Anonyymi00061 kirjoitti:
Jumalan laki ja käskyt ovat voimassa vain sitä varten, että niiden mukaan eletään ja niitä noudatetaan. Eivät ne ole mitään pelkkiä symbooleja ja peilejä. Joilla puheilla niiden merkitys halutaan hävittää.
Jumalan laki:
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Voitko siis todistaa Jumalan ja ihmisten edessä, että olet 100 % täydellisesti ” lain noudattaja”?
Jos et ole varma? Niin ole hyvä ja lue mitä Jeesus ”lain noudattamisesta” sanoi?
Matteus 5:18-48
-----------
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
5:34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
5:35 älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
5:36 äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
Ole hyvä ja lue luku loppuun, Matt 7: »>
LOPUKSI.
Jos Pyhän Jumalan edessä väität, että olet noudattanut sekä Lakia, että sitä ”lain täsmennysta” jonka Herra Jeesus puhui? Niin kerrothan sen, että olet…..? - Anonyymi00072
Anonyymi00068 kirjoitti:
Jumalan laki:
1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
2. Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
3. Pyhitä lepopäivä.
4. Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
5. Älä tapa.
6. Älä tee aviorikosta.
7. Älä varasta.
8. Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
9. Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
10. Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.
Voitko siis todistaa Jumalan ja ihmisten edessä, että olet 100 % täydellisesti ” lain noudattaja”?
Jos et ole varma? Niin ole hyvä ja lue mitä Jeesus ”lain noudattamisesta” sanoi?
Matteus 5:18-48
-----------
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
5:34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
5:35 älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
5:36 äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
Ole hyvä ja lue luku loppuun, Matt 7: »>
LOPUKSI.
Jos Pyhän Jumalan edessä väität, että olet noudattanut sekä Lakia, että sitä ”lain täsmennysta” jonka Herra Jeesus puhui? Niin kerrothan sen, että olet…..?Apostoli Jaakob sanoo totuuden: KUKAAN ei pysty 100 % KOKO lakia noudattamaan!
Koska?
A) Jos rikkoo YHTÄ kohtaa vastaan on KOKO lain rikkoja!
"Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.
"Hän, joka sanoi: »Älä tee aviorikosta», sanoi myös: »Älä tapa.» Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
"Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
Tämä tarkoittaa sitä, että pieni kivi uppoaa vedessä yhtä varmasti
kuin suuri kivi!
Synnin painovoimalaki on ankara.
Jumala n täydellisyyttä ei KUKAAN omin voimin ja teoin saavuta!
SIKSI
Jeesus tuli, täytti lain, ja kuoli kaikkien syntien ja syntisen edestä.
Kärsi TUOMION - jotta syntiset voisivat (tahtoessaan) saada armahduksen.
Tämä on evankeliumi. - Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Apostoli Jaakob sanoo totuuden: KUKAAN ei pysty 100 % KOKO lakia noudattamaan!
Koska?
A) Jos rikkoo YHTÄ kohtaa vastaan on KOKO lain rikkoja!
"Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin.
"Hän, joka sanoi: »Älä tee aviorikosta», sanoi myös: »Älä tapa.» Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
"Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin.
Tämä tarkoittaa sitä, että pieni kivi uppoaa vedessä yhtä varmasti
kuin suuri kivi!
Synnin painovoimalaki on ankara.
Jumala n täydellisyyttä ei KUKAAN omin voimin ja teoin saavuta!
SIKSI
Jeesus tuli, täytti lain, ja kuoli kaikkien syntien ja syntisen edestä.
Kärsi TUOMION - jotta syntiset voisivat (tahtoessaan) saada armahduksen.
Tämä on evankeliumi.Jo profeetta Hesekiel ennusti sitä,
että Jumala antaa ihmisille sen hengen voiman. että he tahtovat pitää Jumalan käskyt ja oikeudet. ( Hes 11:19-20)
11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen,
11:20 niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.
Kysymyksen ydin on, että HERRA ITSE meissä vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen,.
Kristus meissä - kirkkauden toivo!
- Anonyymi00048
Ilm. 3:12
Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Jeesus joutui vaihtamaan nimensä, koska Saatana otti sen nimen käyttöönsä.- Anonyymi00052
"Jeesus joutui vaihtamaan nimensä, koska Saatana otti sen nimen käyttöönsä."
Kommenttia:
Tuollaista kirjoitusta EI ole Ilmestyskirjassa.
On varoitus tämä: Ilmestyskirja 22: 18-19.
Ei pidä LISÄTÄ MITÄÄN Ilmestyskirjaan, eikä ottaa mitään poiskaan!
Kunnioitetaan Jumalan Sanaa. - Anonyymi00057
Anonyymi00052 kirjoitti:
"Jeesus joutui vaihtamaan nimensä, koska Saatana otti sen nimen käyttöönsä."
Kommenttia:
Tuollaista kirjoitusta EI ole Ilmestyskirjassa.
On varoitus tämä: Ilmestyskirja 22: 18-19.
Ei pidä LISÄTÄ MITÄÄN Ilmestyskirjaan, eikä ottaa mitään poiskaan!
Kunnioitetaan Jumalan Sanaa.Pyhä Henki poistui temppelin kaikkein pyhimmästä osasta kun Jeesus kuoli ja huuusi: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!
Tilalle meni uusi temppelinherra, joka esiintyy Jumalana, Pyhänä Henkenä ja Jeesuksena, aina tilanteen mukaan.
2. Tess. 2:4
tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi00062
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään. - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.Matt. 24:23
Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
Matt. 24:26
Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
Mark. 13:21
Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.
Älä lähde tempauspäivän ennustajien perässä lahkoihin.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. - Anonyymi00069
Anonyymi00063 kirjoitti:
Matt. 24:23
Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
Matt. 24:26
Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
Mark. 13:21
Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.
Älä lähde tempauspäivän ennustajien perässä lahkoihin.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.Älkää juosko IHMISTEN perässä, Jeesus varoitti!
Luukas 17.23 - Anonyymi00071
Anonyymi00062 kirjoitti:
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.No, maailman ruhtinas tuli, mutta Jeesus sai voiton!
Amen. - Anonyymi00078
Anonyymi00057 kirjoitti:
Pyhä Henki poistui temppelin kaikkein pyhimmästä osasta kun Jeesus kuoli ja huuusi: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!
Tilalle meni uusi temppelinherra, joka esiintyy Jumalana, Pyhänä Henkenä ja Jeesuksena, aina tilanteen mukaan.
2. Tess. 2:4
tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.Pyhä Henki poistui temppelin kaikkein pyhimmästä osasta kun Jeesus kuoli ja huuusi: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit!
Tilalle meni uusi temppelinherra, joka esiintyy Jumalana, Pyhänä Henkenä ja Jeesuksena, aina tilanteen mukaan."
KOMMENTTIA: Tuollaista opetusta EI OLE UT:ssa. Se on ihmisten päästä sepitettyä ekystystä. Pysykää kaukana.
- Anonyymi00064
Matt. 5:19
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka NOUDATTAA LAKIA ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. [5. Moos. 28:1; Jaak. 2:10]
Matt. 5:17
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan ja toteuttamaan.- Anonyymi00065
Jeesus lähetti lisää lainopettajia. Ei mitään hurmospäissään sekavia molisevia ja hilluvia lahkolaisia.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi00070
Niin tapahtuikin. Jeesus oli AINOA joka kykeni noudattamaan Lakia.
Siksi Hän saattoi huutaa ristillä SE ON TÄYTETTY!
Jumalan vanhurskaat vaatimukset touteutuivat Jeesuksen elämässä.
Ja vain Hänessä, Hänen voimassaan syntinen ihminen voi voittaa pahuuden.
EI OMISSA voimissaan! - Anonyymi00075
Anonyymi00070 kirjoitti:
EI OMISSA voimissaan!Kyllä Jeesus tarkoitti erikostehtävänsä täyttämistä, veriuhrina olemista "se on täytetty".
Ei Jeesus lakia sinun puolestasi täyttänyt. Kyllä sinä itse vastaat omasta puolestasi elämästäsi.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi00079
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kyllä Jeesus tarkoitti erikostehtävänsä täyttämistä, veriuhrina olemista "se on täytetty".
Ei Jeesus lakia sinun puolestasi täyttänyt. Kyllä sinä itse vastaat omasta puolestasi elämästäsi.
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.Tietenkin Jeesus tarkoitti sitä, että
"Se on täytetty!"
Hän täytti KAIKKI Jumalan vanhurskaat vatimukset, lain vaatimukset.
Ja juuri se oli syys että Hän toimitti uhrin.
Hän oli vikauhri, meidän puolestamme.
Hän otti kantaaksen sen TUOMION - kuolemantuomion - joka syntien syystä IHMISILLE oli määrätty.
Jeesus täytti kaikki Lain vaatimukset.
Kaikkien puolesta. Koko ihmiskunnan puolesta. Alusta loppuun.
Hän todella uhrasi itsensä, vuodatti Pyhän Verensä, antoi henkensä.
Hän täytti lain vaatimukset. Kaikkien puolesta. Ja joka uskoo Häneen, seuraa ja tottelee Häntä, saa voiman elää Jumalan tahdon mukaan.
Jokainen joka uskoo Häneen, saa Hänen uhrinsa ansiosta armahduksen. Tuomion alta.
--
Ei huoli tuoda tähän aloitukseen epäraitista ainesta. Sellaista, että pitåisi väheksyä Jeesuksen Kristuksen täytettyä työtä?
Hänet tehtiin kiroukseksi MEIDÄN ihmisparkojen syystä.
Antakaaamme Jumalalle se kunnia joka Hänelle kuuluu.
Ja kiittäkäämme Jeesusta Hänen uhristaan meidän vuoksemme.
Kukaan meistä - teistä - ei voi LISÄTÄ mitään Jeesuksen täytettyyn työhön!
Olkoon Herra ylistetty! - Anonyymi00080
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kyllä Jeesus tarkoitti erikostehtävänsä täyttämistä, veriuhrina olemista "se on täytetty".
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista."Ei Jeesus lakia sinun puolestasi täyttänyt. Kyllä sinä itse vastaat omasta puolestasi elämästäsi."
----------------
Kyllä Jeesus täytti lain minun ja kaikkien puolesta.
Mutta se tarkoittaa, että armon alla elävien EI PIDÄ syntiä enää tehdä!
Ja Hän meissä Henkensä kauttaa kasvattaa pyhyyteen ja pyhitykseen!
Meissä oleva Kristus ( jos se on elävä todellisuus) ei harjoita laittomuutta! - Anonyymi00083
Anonyymi00070 kirjoitti:
EI OMISSA voimissaan!Paavalin opetusta.. Room 6:11
6:11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
---------
Siis, armon alla elävät eivät voi eivätkä saa antaa sijaa synneille. Millään tavalla.
Tästä opetusta on 1. Joh 1. luvussa, ja 2. luvussa. - Anonyymi00085
Anonyymi00080 kirjoitti:
"Ei Jeesus lakia sinun puolestasi täyttänyt. Kyllä sinä itse vastaat omasta puolestasi elämästäsi."
----------------
Kyllä Jeesus täytti lain minun ja kaikkien puolesta.
Mutta se tarkoittaa, että armon alla elävien EI PIDÄ syntiä enää tehdä!
Ja Hän meissä Henkensä kauttaa kasvattaa pyhyyteen ja pyhitykseen!
Meissä oleva Kristus ( jos se on elävä todellisuus) ei harjoita laittomuutta!1.
Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa.
2.
En lepoa mä löytänyt,
en muusta mistään tyyntynyt,
ennen kuin löysin aartehen,
ystävän, Herran Jeesuksen.
3.
Muu vaivoissa ei lohduta,
ei auta kuolon tuskissa,
ei päästä alta murheitten
kuin läsnäolo Jeesuksen.
4.
Valmisti kuuliaisuuden,
aukaisi oven autuuden
Jumala meille Pojassaan,
kun antoi hänet kuolemaan.
5.
Ainoa anteeksantamus,
ainoa synnin sovitus
ja ainoa tie armohon
Jeesuksen risti yksin on.
6.
On ainut neuvo huonolle,
on ainut turva heikolle
ja ainut meillä puolustus
Jeesuksen esirukous.
7.
Maailman viettelyksistä,
kiusauksista, synneistä
ainoa ompi pelastus
Jeesuksen suuri rakkaus.
8.
Ainoa tosi viisaus
ja ainoa vanhurskaus,
ainoa puhdas pyhitys
on Vapahtajan yhteys.
9.
Muut kuollessa ei rauhaa saa,
ei kestä Herran kunniaa,
ei pysy eessä Jumalan
kuin seuraajat vain Karitsan.
Virsi 299 - Anonyymi00092
Anonyymi00075 kirjoitti:
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.Teetko sinä siis syntiä, kun rikot Jumalan Lakia?
- Anonyymi00074
Mitä siis edessämme-tässä maassa?
----------------------------------------------------
Eilinen on mennyt, huomisesta emme tiedä? Tänään auttaa - kuka – mikä -miten?
• Toisia auttaa Elävä ja uskollinen Taivaan Jumala.
• Kaikki eivät ole ottaneet avukseen ja turvakseen Häntä.
• Ne jotka ovat Jumalan sijasta valinneet ”muita jumalia” – epäjumaliakin? He saavat pitää valintansa ja seuraamukset. ( Psalmi 146:3-5)
• Hädän päivinä (- jotka ovat edessä isänmaassamme!) moni kyllä ”huutaa apua” Jumalaltakin. Psalmi 50:15. Niin kuin ”huudettiin” ja anottiin 1939-1945.- Anonyymi00091
On Jumalan viisautta ja armoa, ettei yleisesti anneta infoa tulevista. Ihmisillä on täysi työ jaksamisessa. Pelkojen ja ahdistuksen alla.
Riittää kullekin, että on realistinen valmius.
Yksi tärkeimmistä on henkinen valmentuminen. Miten kestää poikkeusolojen keskellä.
Tätähän viramaisetkin kaiken aikaa tähdentävät..
Mutta ikävä faktanäkymä näyttää olevan, että monet panevat päänsä pensaaseen kuin pupujussit? Sulkevat korvansa, silmänsä, torjuvat...
Se on ymmärrettävää mutta valitettavaa.
Vaikka ainoa varma asia tässä maailmassa on että jokainen syntynyt KUOLEE!
Silti elämän jatkumo ja elämän lahjan arvostus on hyvä linjaus.
IKävää on nähdä ja kuulla, että niin monet "uskikset" ovat pelkuruuden hengen sitomia ja latistamia?
Kun on vuosikymmeniä hoettu "herätys-herätys-herätys". Ihana herätys tulee Suomeen.
Eikä ole tullut, vaikka yli 40 vuotta ovat monet sitä hokeneet.
Herätys - vai kuritus?
Ken elää se näkee....
- Anonyymi00100
Huomiota:.
Pahoittelen että on uudelleen toistettava tämä?
Tämän Aloituksen aihepiiri? Suomi24 säännöt. = Kussakin ketjussa tulee keskustella annetun aiheen puitteissa.
Teille jotka tahdotte kirjoitella käärmeistä ja lahkoista ja muista, ja muista mistä sattuu - olkaa hyvät ja valitkaa OIKEA aloitus ja kommenttipaikka sellaisille.
Otaksun että lukutaito pelaa? Ja luetun ymmärryskin?
Kun Aloituksen Otsikko on tämä: Suomen etsikkoaika, niin Suomi24 sääntöjen mukaan siis keskustelun raamit ovat otsikon mukaisen. Siihen aiheeseen liittyvät.
Suomi24 kristinusko, myös Raamattupalstalla, ON sellaisia aloituksia, joissa sopii kirjoittaa myrkkykäärmeistä, huijarisaarnaajista. jne.
TÄMÄ KETJU ei ole sellaisia varten.
Kenenkään sananvapaus ei ole vaarassa.
JOKAISELLA on mahdollisuus tehdä OMA aloitus, oma otsikkoaihe halutessaan?
Eli, jatkossa?
Aihe on Suomen etsikkoaika, ja siihen liittyen isänmaan asiat, ja muut Suomea koskevat. Mitään sekalaista sanottavaa ei ole tarpeen. Mutta monilla voi olla ajtuksia Suomen, isän maamme asioista. Kiitos sellaisista kommenteista!
Kiitos huomiosta!
Ystävällisesti
Aloittaja.
JK: Suomi24 sääntöjen syy on selvä. Kun otsikko on mikä on, on lukijoilla oikeus olla sen aiheen piirissä. Ketään ei voi jopa (häiritä) tuomalla joka lajin asiaa, joka EI KUULU Aloituksen aihepiiriin.- Anonyymi00101
Lopeta aloituksiesi massapostitus ja niiden nostattaminen ketjun alkuun.
- Anonyymi00102
Anonyymi00101 kirjoitti:
Palstan aihe on Raamattu.
- Anonyymi00104
Anonyymi00101 kirjoitti:
Anteeksi, mutta
Täällä kenelläkään käyttäjällä ei ole kompetenssia, siis käskyvaltaa.
Jokainen voi käskeä kyllä itseään: Lopeta!
Mutta ei ketään toista. Sellainen valta (=mielivalta) ei ole luvallista.
Tämä on kaikille vapaa alusta, kun pysyy AIHEESSA.
Mitä "massapostitukseen" tulee, sellaista ei ole se, jos on useita Otsikoita, Aloituksia.
Kyseessä on kuin jatkokertomus, jonka aihepiiri on laaja.
( Massapostitus ei edes ole mahdollista nykyisin. Massapostitus tarkoittaa, että tuo SAMAA kirjoitusta useille palstoille!)
Joten piikitteluy "massapostituksesta" on asiaton ja vailla argumentteja.
Yhden kirjoitusalustan (kommenttikentän) laajuus on 5000 merkkiä, fonttia,
ja se on ylläpidon säänt.
Mutta ei ole mitään rajoitusta siitä etteikö voisi tehdä useit aloituksia.
Kuten tämän aloituksen alussa on todettu, tämä on sarjassa viimeinen osa!
HUOMATUS:
Lukemisen pakkoa ei ole. jos jotkut aloitukset ja asiat eivät "maistu"?
Omaa ongelmaa helpottaakseen voi sivuuttaa kaiken...
Joten kannattaa relata ja jättää palstan kyttääminen pois kuvioista.... - Anonyymi00105
Anonyymi00102 kirjoitti:
Kyllä Palstan aihe on Raamattu:
Ja - Raamatussa on paljon kirjoituksia
kansoista, etsikkoajoista, kansojen kohtaloista!
Etkö ole Raamatusta niitä huomannut? - Anonyymi00106
Anonyymi00101 kirjoitti:
Tuo tyyppi on koettanut käskyttää tätä aloittajaa jo aiemminkin!
- Anonyymi00107
Anonyymi00102 kirjoitti:
Kyllä. Tarkoittaa sitä kaikkea mitä Raamatun sisällä on!
Ei hokemista. - Anonyymi00108
Anonyymi00101 kirjoitti:
Sinä et voi käskyttää ketään.
- Anonyymi00109
Aloittaja on Lestadiolainen, joka yrittää estää muun kuin oman lahkon informaation pääsemisen Raamattu-keskusteluun.
- Anonyymi00110
Sorry, nyt meni pahasti pieleen
Aloittaja ei ole lestadiolainen, eikä edusta mitään muutakaan suuntaa tai lahkoa tai kristinuskon leirejä
Ei siis ole mitään "oman lahkon informaatiota"!
Aloittaja on vapaa kirjoittaja, kirjailija, joka ei heiluta mitään lippua ja merkkiä.
Joten? Pitäisi ensin kysyä asianosaiselta, eikä "lausua väärää todistusta lähimmäisestä".
Se on on syntiä, mutta anteeksi annettavaa sille, joka katuu syntiään.
Koska nimien tuominen tällaiselle palstalle on aina kysymysmerkki, aloittaja ei ole tahtonut tuputtaa itseään. - Anonyymi00111
Anonyymi0010 2025-12-31 12:46:25
"Aloittaja on Lestadiolainen, joka yrittää estää muun kuin oman lahkon informaation pääsemisen Raamattu-keskusteluun."
Kommenttia
Tuo teksi on täyttä perättömyyttä, siis valhetta, valheen syntiä.
Vieläpä julkisesti.
Tarvitsee siis julkisen nuhtelun: Tee parannus, ja sanoudu irti perkeleen valheen alta.
Jeesuksen nimessä.
Aloittaja ei ole ESTÄNYT mitään kirjoituksia. Jokainen saa kirjoittaa.
Palstalla on nytkin satoja ja satoja aloituksia! Siis kirjoittaa ovat saaneet.
Nämä 10 aloitusta "Suomen etsikkoika" ovat vain pieni rypäs KAIKI STA muista aloituksista.
On tarpeen lopettaa tässä ketjussa tällaiset iljettävät postaukset.
Kiitos, aloittaja
JK: taitaa olla päin vastoin? On tahoja jotka koettavat sabotoida näitä Suomen etsikkoaika-aloituksia?
Jo osassa nro 2) Joku koetti savustaa samaa tekstiä peräti 7 kertaa. Kunnes ylläpito teki loun siitä kiusanteosta, ja se teksti julkaistiin Osa 3 siis. - Anonyymi00113
On se kumma että joku hermostuu kun on joitakin aloituksia.
Suomeen liittyen..
- Anonyymi00112
V ähän rotia kehiin!
Tälläkin hetkellä Suomi24 Raamattu-palstalla on yhteensä 600 aloitusta tarjolla.
(= 30 sivua, kullakin sivulla 20 aloitusotsikkoa)
Miten on todistettavissa tämä väite, että aloittaja yritttä ESTÄÄ muiden kirjoituksia?
Suomen etsikkoaika - aloituksia on nyt 10 erilaista.
Mitä ne 10 aloitusta ovat uhkana niille muille 590 aloitusta? (600 -10)
Aloittaja ei siis ole ESTÄNYT kirjoittamista.
Toivottavasti järkikulta, laskutaito ja suhteellisuustaju ei KOKONAAN katoa tältäkään palstalta?
Pitää antaa anteeksi ihmisten toilailut.- Anonyymi00118
Suomen etsikkoajan aloituksista, keskusteluista analyysiä ja yhteenvetoa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19218334/suomen-etsikkoaika--keskustelun-analyysia-ja-synteesia---(01-01-2026)
- Anonyymi00114
Virsi 162
1.
Kristus-kuningas,
kaikkivaltias,
joudu, voittoon vie jo valtakuntasi!
Vielä tuskan maa
kaipaa, odottaa.
Milloin on se täynnä tuntemistasi?
On viety sanaa autuuden
jo halki vuosisatojen.
Vielä miljoonat
yössä kulkevat.
Milloin valtasuuruutesi kirkastat?
2.
Kristus-kuningas,
yksin voimakas,
kerran annat koittaa aamun autuaan.
Auta, että me
siihen uskomme
silloinkin, kun yötä kohti kuljetaan.
Soit tehtävän niin valtavan,
on vastaan mahti maailman,
mutta heikkojen,
meidän köyhien
väkevyytenä on Herra taivaitten.
3.
Kristus-kuningas,
valtakunnassas
meidän salli taistella ja kärsiä
kaiken antaen,
vaivat kantaen
saada puhdistusta, voimaa ristiltä.
Jo ilta tummuu yllä maan,
siis auta meitä joutumaan,
ennen kuin on yö,
päättyy kylvötyö,
saavut, Kristus, Herra, lopun hetki lyö.
Amen. - Anonyymi00116
Amen!
- Anonyymi00117
Näin on.
Pian ovat hyvät hetket tehdä Herran työtä tässä maassa ..... ne ovat kadonneet. - Anonyymi00119
Anonyymi00117 kirjoitti:
Näin on.
Pian ovat hyvät hetket tehdä Herran työtä tässä maassa ..... ne ovat kadonneet.Tämä tieto on rankkaa, ja surullista on sitä kertoa?
On ohitettu JOKIN sellainen vaihe, jolloin olisi ollut "hyvinä päivinä" mahdollisuus kohdata Herran armo, ja siirtyä Taivastielle!
- Anonyymi00120
Suomen etsikkoaika. Koostetta keskusteluista osat 1-10
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19218334/suomen-etsikkoaika--keskustelun-analyysia-ja-synteesia---(01-01-2026) - Anonyymi00121
Niin surullista kuin se on tietää, ymmärtää ja lausua:
Suomen kansallinen etsikkoaika on ohitettu.
Psalmi 127:1
Mutta yksilöihmisten ETSIKKOAIKA on toinen kysymys.
Monella sellainen vielä on.
Siksi valvovien ja vastuullisten uskovien tehtävä on NYT:
- huolehtia, että kaikki ihmiset jotka ovat omassa ihmissuhdeverkostossa
( = sukulaiset, omaiset, ystävät, kaverit, työtoverit, kaikki keihin on jokin yhteys...)
- Että JOKAINEN uskova huolehtii sen, että näillä ihmisillä on TIETO:
- kadotus vai taivas?
- Että heiille on kerrottu Jumalan valtakunnan asia. Että on kehotettu parannukseen.
On muistutettu siitä, että kuoleman perästä - on -- mitä?
Nämä ihmiset jotka ovat kunkin uskovan vaikutuspiirissä?
Ne ovat se "kenttä", jonka Jumala on johtanut. Jumala tulee kysymään uskovilta: - huolehditko sinä, että heillä olisi TIETO? Taivaasta, kadotuksesta? Uskosta Jeesukseen, taikka sen puutteesta?
Jumala ei vaadi ketään "koko maailmaa evankelioimaan"! Mutta kerran Hän kysyy:
Mitä teit näiden lähimmäisten ( = tuntemiesi ihmisten) kohdalla? Varoititko, kehotitko?
Opastitko taivastielle?
On toki jokaisen oma asia, mitä ja miten valitsee? Uskovan tehtävä on tuoda todistus Jumalan asiasta, Jeesuksesta.
Hesekiel 3:17-21- Anonyymi00123UUSI
On hyvin rajoitettu aika edessä, jolloin uskovat voivat näissä hyvissä ja rauhallisissa oloissa edistää Jumalan valtakunnan asiaa!
- Anonyymi00122
( Jesaja 55:6-7)
• ”Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.”
• ”Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.”
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061