Nyt alkoi joulukuu ja työttömillä on samalla mukavan pitkä joululoma eli ei mikään yritys ala tekemään työsopimuksia!
Eikä tarvitse yrittää kikkailla jotain pekkasia välipäiville jne.
Itse en ole koskaan voinut kuin ihmetellä sitä työttömien loputonta vaikerrusta kun ei ole rahaa tai ei saa jopa sitä upeaa velkaa kun työtön?
Itse olen ollut 5v työtön ja saanut joka kuukausi säästöön "pahanpäivänvaralle" kerrytettyä ihan ok saldon. Ei ole huolta huomisesta ei, koska en syö ja kuluta koskaan huomisen saldoa jos edes kuluvan päivän saldoakaan!
Työtön voi olla todella onnellinenkin eikä syytä kyylkyyssä olemiseen!
Työttömyys on ihmisen elämän parasta aikaa työnikeestä pois olevaa aikaa!
Kun sen makuun pääsee ei paluuta ole orjaksi vaikka siitä ollaan maksavinaan!
Työttömillä todella mahtava etuus!
37
412
Vastaukset
- Anonyymi
Niin, siis työmarkkinatuki eli työttömyyskorvaus on todellisuudessa 595 euroa kuukaudessa netto. Ei siitä mitään säästetä.
- Anonyymi
Minulla on 669e netto ja ensi vuoden alusta lähtee 15%--eli mitäs siitä tulekaan 650 jotain..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on 669e netto ja ensi vuoden alusta lähtee 15%--eli mitäs siitä tulekaan 650 jotain..
568,65
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
568,65
800-15% = 680
- Anonyymi
Ansiosidonnainen jo yli tuplat nettona että silleen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ansiosidonnainen jo yli tuplat nettona että silleen..
...Mutta tippuu nopeasti peruspäivärahan tasolle
- Anonyymi00026
Anonyymi kirjoitti:
...Mutta tippuu nopeasti peruspäivärahan tasolle
Eipä tipu vaikka ei olisi edes ns. "eläkeputkessa"!
Ansiosidonnain laskee vain tasoon 80% joka edelleenkin enemmän kuin kelanpäiväraha!
- Anonyymi
Hehe taas tämä "kiitos kela"-tyyppi perustelemassa miksi on varaa leikata korvauksista. Työtön et ole.
- Anonyymi00037
Jäsen-kassa ei ole Kela....että silleen.
- Anonyymi
Sanovat minua laiskaksi, vaikka en ole mitään tehnyt.
- Anonyymi
Itse olen ollut 10 vuotta työttomänä nautin myös jokaisesta päivästä. Minä myös säästän ja rakensin itselle nyt kesällä minitalon.
- Anonyymi
Nyt lomailen koko loppuelämä ja teen töitä vaan itsellen ja en halua valtiolta eurokaan. Pitäkä oma hilus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt lomailen koko loppuelämä ja teen töitä vaan itsellen ja en halua valtiolta eurokaan. Pitäkä oma hilus.
Se kirjoitetaan Hilux.
- Anonyymi
Työttomät pärjää kyllä ihan hyvin kun on tottunut ole pienillä rahoilla. Töissäkäyvät useat kellä velat niskassa vinku ja mauku vaan.
- Anonyymi
Ja varsinkin kun on +40-45v, näitä ei enää palkata mihinkään...mutta eipä tarvi enää riekkua baareissa ym joten pienellä tulee toimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja varsinkin kun on 40-45v, näitä ei enää palkata mihinkään...mutta eipä tarvi enää riekkua baareissa ym joten pienellä tulee toimeen.
Jos tosiaan niin, että vähällä tulee toimeen, niin vissiin syön liikaa. Ja jossain pitää asua näillä säillä, asunkin. Nämä kaksi asiaa vievät tuloistani paljon. Ja jos olisi terveenä, muita kuluja olisi vain sähkö ja sen siirto, ja ay-jäsenmaksu.
Huomasin tuossa kun laskin, että maksukattojen alle jääviä matka- ja lääkekuluja on tullut. Sekä, kun julkiselle ei ajoissa ollut aikoja hammaslääkäriin, piti yksityisellä käydä, useampi kerta.
Apuvälineitä sain hyvinvointialueelta lainaksi, mutta joitain asioita on pitänyt hankkia itse.
Kuntouttamiseen maksaa kuntosali. Töihin pääsen vasta takaisin ensi vuoden puolella. Kelalle on pitänyt toimittaa jos jonkinlaista tietoa, ja pyysivät vielä lisää taas.
Voimavaramittari ja rahat alkaneet kummasti huveta. Mitään isoa puskuria ole ollutkaan, ja nyt menee ilmeisesti ns tuhkatkin pesästä.
En millään olisi uskonut minkä rumban sairastuminen saa aikaan, ja tulojen putoaminen on vain yksi osa sitä koko systeemiä. Kuntouttaa pitää jaksaa itseään. Vaikka miten miettisi mitä sinne Kelaan vielä pitäisi toimittaa.
En millään aina ymmärrä, miten pärjään siihen seuraavaan tiliin. Joka tulee vasta myöhemmin, kun olen palannut töihin.
Kotivaraa on jonkin verran. Että ehkä kolme viikkoa syön pakastimesta. Mutta ei siellä maitoa ole, ja kahvin jonka olen hörpännyt aamuisin, saan unohtaa.
Vaateostoksia ei tarvitse nyt tehdä, eikä kotiin mitään. Onneksi perustarvikkeet kaikki on. - Anonyymi00027
Anonyymi kirjoitti:
Jos tosiaan niin, että vähällä tulee toimeen, niin vissiin syön liikaa. Ja jossain pitää asua näillä säillä, asunkin. Nämä kaksi asiaa vievät tuloistani paljon. Ja jos olisi terveenä, muita kuluja olisi vain sähkö ja sen siirto, ja ay-jäsenmaksu.
Huomasin tuossa kun laskin, että maksukattojen alle jääviä matka- ja lääkekuluja on tullut. Sekä, kun julkiselle ei ajoissa ollut aikoja hammaslääkäriin, piti yksityisellä käydä, useampi kerta.
Apuvälineitä sain hyvinvointialueelta lainaksi, mutta joitain asioita on pitänyt hankkia itse.
Kuntouttamiseen maksaa kuntosali. Töihin pääsen vasta takaisin ensi vuoden puolella. Kelalle on pitänyt toimittaa jos jonkinlaista tietoa, ja pyysivät vielä lisää taas.
Voimavaramittari ja rahat alkaneet kummasti huveta. Mitään isoa puskuria ole ollutkaan, ja nyt menee ilmeisesti ns tuhkatkin pesästä.
En millään olisi uskonut minkä rumban sairastuminen saa aikaan, ja tulojen putoaminen on vain yksi osa sitä koko systeemiä. Kuntouttaa pitää jaksaa itseään. Vaikka miten miettisi mitä sinne Kelaan vielä pitäisi toimittaa.
En millään aina ymmärrä, miten pärjään siihen seuraavaan tiliin. Joka tulee vasta myöhemmin, kun olen palannut töihin.
Kotivaraa on jonkin verran. Että ehkä kolme viikkoa syön pakastimesta. Mutta ei siellä maitoa ole, ja kahvin jonka olen hörpännyt aamuisin, saan unohtaa.
Vaateostoksia ei tarvitse nyt tehdä, eikä kotiin mitään. Onneksi perustarvikkeet kaikki on.Oman elämäsi tien olet valinnut eli omamoka.
Kaikki maksut ja laskut on itse tehtyjä, että elä sen totuudeen kanssa! - Anonyymi00030
Anonyymi kirjoitti:
Vaateostoksia ei tarvitse nyt tehdä, eikä kotiin mitään. Onneksi perustarvikkeet kaikki on.Kerroppa se mistä summasta olikaan kyse avautumisessasi jolla et tule "toimeen" siis se vähä kyseessä? Missään ei euromäärä ilmene?
Kyllä pienituloiset työssä olevatkin pärjää joten miksikäs ei työtön, koska todistettavissa on satoja tuhansia työttömiä elossa!
- Anonyymi
Eiväthän yritykset tee työsopimuksia muulloinkaan ainakaan minun kokemukseni mukaan. Jo pitkän ajan olen lähetellyt työpaikkahakemuksia - hyviä hakemuksia: ei yhtäkään työsopimusta! Eli ei mitään uutta joulun tienoilla!
- Anonyymi00031
Pelkkä hakemuksen teko ei ole oikeasti työnhakemista vaan itsepetosta ja olevinaan hakenut työtä! Livenä esittäytymmään meneminen tekee sen oikean hakemisen todeksi!
Kyllä livenä asia otetaan todesta eikä ns. pakotteena!
On todellakin kokemusta asiaan jo muutamassa työpaikassani josta viimeisin oli 35v pituinen työsuhde ja sinne hakeuduin 1v ajan livenä 3kk välein!
- Anonyymi
Ei todellakaan riitä työttömyysturvasta säästöön. Kaikki menee asumiseen ja sitten ruokaan ja muuhun välttämättömään eikä riitäkään. Tilanne olisi vähän parempi, ellei tuo orpo-piru-purra-sekoomus-persut-saatana-krisut olisi lopettanut asumistukea omistusasujilta!
- Anonyymi
Kyllä riittää ja hyvin kun on aikoinaan tehnyt sitä työtä ja ansiosidonnaisella pärjää velaton oikeasti tekemättä mitään palkkatyötä. Hyvä etuus kun ollut aikoinaan ahkera eli ahkeruus palkitaan sittenkin!
Kun koulusta alkaa työttömäksi on se merkittävästi piempää tiliä! - Anonyymi
!Kaikki menee asumiseen ja sitten ruokaan ja muuhun välttämättömään eikä riitäkään."
Jos ei riitä niin elätkö velalla sen puuttuvan osion, se on pahin moka koskaan! - Anonyymi00028
Miten se auttaa tilanettasi, se jäi sinulta kertomatta?
- Anonyymi00025
800€ kuukaudessa työttömänä ja tästä maksat kaiken ei todellakaan jää säästöön. Vuokran, laskut, elintarvikkeet, vaatteet
- Anonyymi00029
Laskut on itseaiheutettua samoin ostamiset joita ei ole pakollista tehdä jokapäivä.
Ruoka on edelleenkin jopa halpaa ja Suomessa erittäin turvallista ostaa vaikka hinta edullinen!
Vaatteet on monivuotisia hankintoja eli tarpeetonta vetään ongelmaksi! On olemassa myös kierrätyskeskuksia joissa niitä vaatteita on 1-20€ ja itse voi arvioida ostaako sen kunnon perusteella. Yleensä näissä paikoissa vaatteen hinta on 90% alkuperäisestä.
Asumisen hintaan voi vaikuttaa ihan itsekkin eli muuttaa sinne missä lompakonpohja tykkää ja pärjää! Paras on siis lähellä keskustaa kun ei tarvetta omalle autolle! - Anonyymi00036
Näinkään suureen työttömyyskorvaukseen ei tällä maalla ole enää varaa.
Tulevaisuudessa tuota pitää alkaa laskemaan, puolet leikataan pois. - Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Näinkään suureen työttömyyskorvaukseen ei tällä maalla ole enää varaa.
Tulevaisuudessa tuota pitää alkaa laskemaan, puolet leikataan pois.Oletko ihan oikeasti huolissaan tuntemattomien ihmiset pärjäämisistä ja miten tämän Suomen käy?
Lopeta se teeskentelysi ja ala elämään omaan elämääsi, koska et muutu upeaksi ihmiseksi kun olet huolissasi!
- Anonyymi00032
Aina on ollut työhaastattelu ennen joulua. Ja työkkäri soittaa AINA joulun välipäivinä. Kerran pakottivat hakemuksen tekoon jouluaattona. Työtön ei ole ikinä lomalla.
- Anonyymi00033
No joulu on vain kerran vuodessa eli käytännössä vuoden pituinen loma joka vuosi.
Se että tarjotaan jouluksi työhön ei ole pakollinen ja voi vaikka vedota tiukanpaikan tullen että tulee hälystä migreeni... - Anonyymi00035
Olishan se hieno joululahja jos töitä löytyisi.
- Anonyymi00034
Kyllä on todistettavasti työttömät eläneet vuosia ja jopa lisääntyneet samalla ihan itse kun tiliä tulee säännöllisesti.
Jos työtön ei oikeasti pärjää se katoaa muonavahvuudesta, mutta Suomessa ennätysmäärä työttömiä elossa? Työtön tekee tiliä avustusten kautta!
Itsekkin laitan siitä säästöön ja käytän kun sitä tarvitsen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061