Maksutapalisä ajoneuvoverossa

Köyhät kyykkyyn?

Jos ajoneuvoveron maksaa osissa, lisätään hintaan maksutapalisä.

Jos autovakuutuksen maksaa osissa, hintaan ei lisätä mitään lisiä.

Akella ei ole kilpailijoita, vakuutusyhtiöillä on. Tämäkö on syynä yli 10%:n hinnankorotukseen maksussa, jos ei ole varaa maksaa ajoneuvoveroa yhdessä erässä vaan joutuu jaksottamaan sen neljään erään.

(Kyse on tietty vain 12 eurosta, mutta pieni piikki lihassa sekin)

7

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos maksat sen

      yhden vuoden osalta, niin AKE ajattelee automaattisesti, että maksat sen seuraavana vuonnakin osissa. Pitää erikseen ilmoittaa ennen uuden maksuvuoden alkamista, että maksaa kerralla.

    • kkk

      12 euroa menee mm. korkotappioiden kattamiseen ja postituskustannuksiin. Aikamoinen rumba sekin.

    • ham

      Kyl mää saan auton vakuutuksista pienen alen eli maksutapa-alennuksen, jos maksan yhdessä erässä.

    • Anonyymi

      Tämä väliaikainen vero ollut jo käytössä kymmeniä vuosia!! Vielä kehtaavat laskuttaa maksutapalisää!!Toinen ihmeellisyys on peräkärryn vakuutus !Esim.Ruotsissa kärryn vakuutus kuuluu auton vakuutukseen..

      • Anonyymi

        Maksa kerralla , niin ei tule lisiä . Suomessa kun peräkärry on kiinitetty autoon , kaikki vahingot korvataan auton liikennevakuutuksesta , vaikka irtoaisi ajon aikana koukusta . Vähän niin kuin Ruotsissa .🤣


      • Anonyymi

        Autovero on se tilapäinen vero, jota on odotettu lopetettavaksi, ei nämä auton käytöstä johtuvat verot. Autovero maksetaan vain kerran autoa ostettaessa, muut verot vuosittain.

        O1 ja O2 luokan peräkärryn liikennevakuutus on Suomessa hyvin pieni, koska siitä ei yleensä taritse maksaa mitään korvauksia, vahingot maksetaan vetoauton vakuutuksesta. Kärryä voidaan vetää milloin milläkin autolla, joten vakuutuksen liittäminen vetoautoon olisi väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autovero on se tilapäinen vero, jota on odotettu lopetettavaksi, ei nämä auton käytöstä johtuvat verot. Autovero maksetaan vain kerran autoa ostettaessa, muut verot vuosittain.

        O1 ja O2 luokan peräkärryn liikennevakuutus on Suomessa hyvin pieni, koska siitä ei yleensä taritse maksaa mitään korvauksia, vahingot maksetaan vetoauton vakuutuksesta. Kärryä voidaan vetää milloin milläkin autolla, joten vakuutuksen liittäminen vetoautoon olisi väärin.

        Niin tätä tilapäistä autoveroa- kuin myös 90-luvulla tilapäisenä markkinoidun ajoneuvoveronkin (alunperin tuulilasitarra) poistumista on odoteltu että koska se tilapäisyys loppuu...
        Valtio on toiminnallaan osoittanut, että se ei ole luotettava. Tilapäisinä käyttöön juonitut verot ja maksut ovat jääneet pysyviksi, eli meitä on raskaasti petetty ja huijattu. Näin ei saa sivistysvaltiossa olla, vaan on toimittava rehdisti ja lupaukset on lunastettava.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe