Meillä vietetään päivää melko vakavasti. Monessa maassa on hulinahilluntapäiviä.
Molemmat ok.
Hyvä muistuttaa, missä olemme nyt ja miettiä.
Hyvä muistuttaa, että voimme olla varsin juhlimisalttiita, koska voimme olla kiitollisia, mitä isämme ja isoisämme tekivät.
Vilma
Hyvää itsenäisyyspäivää!
17
250
Vastaukset
Niin, sitä on hyvä välillä muistella kuinka hyvin meillä on asiat. Kiitos ja sitä samaa.
- Anonyymi
itsepäisyys päivää jolloin poliisien tappaminen lucalliasa...
joku musiikki... "!for Heavens sake what is going on?" - Anonyymi
Kiitos samoin.
Kyllä juhlinta kuuluu kaikkialla kansallispäivään. Tavoilla tai toisilla.
Ei ite olla karjala evakkoi, mut kotiseudullani heitä oli enemmän kuin alkuperäisväestöä. Elävä muistutus itsenäisyyden hinnasta.
Tänään on mielestäni hyvä muistuttaa myös saamastamme arvostuksesta ympärillämme. Länsinaapurissamme myönnetään avoimesti, että suomalaiset sen likaisen työn tekivät viime sodissa. Jotta muu Pohjola voisi elää rauhassa.
Ja norjalaisten mielestä olemme vähintään yhtä kovaa joukkoa kuin he itse!
Mies 65 Hyvää Itsenäisyyspäivää! 🇫🇮🕯️🕯️
Sytytän 2 kynttilää ikkunalaudalle klo 18.- Anonyymi
Ai miksi. Toinen adventti on vasta huomenna.
Anonyymi kirjoitti:
Ai miksi. Toinen adventti on vasta huomenna.
Ripaus historian havinaa:
Sortovuosina kynttilöitä poltettiin protestiksi 5.2. Runebergin päivänä. Kun itsenäisyyspäiväksi vakiinnutettiin syksyllä 1919 kuudes joulukuuta, myös kynttilät siirtyivät sinne.
Kynttilät sytytetään kotona perinteisesti kuuden aikaan illalla. Tämä johtaa juurensa Itsenäisyyden liiton ehdotukseen vuodelta 1927. Ehdotuksen mukaan kynttilöitä tuli polttaa klo 18–21 välillä.
Kynttilöiden lukumäärää ei ole missään määrätty.
Kahden kynttilän on selitetty viittaavan esimerkiksi kotiin ja isänmaahan, tai turvalliseen majapaikkaan, kun jääkäreiksi värväytyvät matkasivat Ruotsin kautta Saksaan.- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Ripaus historian havinaa:
Sortovuosina kynttilöitä poltettiin protestiksi 5.2. Runebergin päivänä. Kun itsenäisyyspäiväksi vakiinnutettiin syksyllä 1919 kuudes joulukuuta, myös kynttilät siirtyivät sinne.
Kynttilät sytytetään kotona perinteisesti kuuden aikaan illalla. Tämä johtaa juurensa Itsenäisyyden liiton ehdotukseen vuodelta 1927. Ehdotuksen mukaan kynttilöitä tuli polttaa klo 18–21 välillä.
Kynttilöiden lukumäärää ei ole missään määrätty.
Kahden kynttilän on selitetty viittaavan esimerkiksi kotiin ja isänmaahan, tai turvalliseen majapaikkaan, kun jääkäreiksi värväytyvät matkasivat Ruotsin kautta Saksaan.Hienoa tositypy!
- Anonyymi
Kiitos samoin.
Minä vedin heti aamusta lipun salkoon, mutta ensin tietysti pystytettiin salko :)
-keinovaginamies- - Anonyymi
Ajattelin kuunnella ip-konsetin . Jos Finlandiaa, liikutun tietty.
Vilma- Anonyymi
Ja liikutuin tietty pressaparin tanssistakin "missä muruseni on".
Vilma
- Anonyymi
Finlandia
Ja
Jääkärimarssi
Saavat puheliaankin miehen hiljaiseksi.
Ja kaksi kynttilää ikkunalla. Merkiksi
1900 -luvun alun Saksaan Lockstedtiin lähtijöille. Täällä voi yöpyä turvallisesti Vaasaan matkatessa.
Mies 65 - Anonyymi
kenkien päicä eli jsuks rapamiasen aamunkoitto
...mutta miten jaksat edesw jotain kenkäjuttujakin yrtttöjen kanss ajoeain.. - Anonyymi
Ei ole ikkunalautoja paraatipuolella. Olen yleensä tehnyt sellaisen epävakaan virityksen, jota on pitänyt valvoa.
Taidan jättää ne nyt laittamatta.
Vilma- Anonyymi
Muutama vuosi sitten oli Airamin paristokynttilöitä. Kaksi paketissa ja sähkönlähteet. Yläosa valkoinen - alaosa sininen. Saattaa löytää vieläkin jostain tokmannista tai puuilosta.
"Tuukko hakeen?!"
Mies 65 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutama vuosi sitten oli Airamin paristokynttilöitä. Kaksi paketissa ja sähkönlähteet. Yläosa valkoinen - alaosa sininen. Saattaa löytää vieläkin jostain tokmannista tai puuilosta.
"Tuukko hakeen?!"
Mies 65En. Tuun.
Mulla on vastaavia pelkkiä valkoisia.
Mä on touhunnut päivän muissa merkeissä.
Nyt olen katsellut kättelyä.
Kauniita iltapukuja on paljon. Minusta tyylikkäämpiä enemmän kuin aiemmin.
Meillä on tyylikäs, asiallinen ja kiva pressapari.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En. Tuun.
VilmaSporttinen Ahtisaari oli kivampi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En. Tuun.
VilmaLisäisin vielä.
Pressapari, joka on ajan hengen aallonharjalla.
Mies 65
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi1657562Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä1305189Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y432680- 2712318
Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu812218Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont672078Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota
Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v5672065Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.571126Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2911087Laittaisin whatsuppissa viestin
Jos olisin täysin varma että se on toivottua vielä kun aikaa on mennyt ja että toivot sitä edelleen.661075