On todella kiehtova ajatus pelata golfia talvipäivänseisauspäivänä.
Se on vuoden lyhin päivä, ja Suomessa se tarkoittaa todella vähäistä päivänvaloa – Helsingissä aurinko nousee vain hetkeksi ja Lapissa se ei nouse ollenkaan.
Ajatus golfin pelaamisesta juuri tuolloin on tavallaan symbolinen: yhdistää kesälaji pimeimpään vuodenaikaan.
Sillä oli Elämysarvoa: Pelaaminen keskellä kaamosta olisi enemmän rituaali kuin urheilusuoritus. Se voisi olla tapa juhlistaa valon paluuta.
Todellinen peli olisi enemmän performanssi tai juhlatapahtuma kuin kilpailullinen golf.
Siinä olisi jotain kauniin paradoksaalista: kesälaji pimeimmän päivän juhlistajana.
Se voisi olla samanlainen perinne kuin avantouinti jouluna – ei niinkään urheilusuoritus, vaan kulttuurinen kokemus.
Lämmintä glögiä termariin mukaan.
Golf-kentälle pelaamaan talvipäivänseisauspäivänä
7
244
Vastaukset
- Anonyymi
On todella kiehtova ajatus askarrella talipalloja talvipäivänseisauspäivänä.
Se on vuoden lyhin päivä, ja Suomessa se tarkoittaa todella vähäistä päivänvaloa – Helsingissä aurinko nousee vain hetkeksi ja Lapissa se ei nouse ollenkaan.
Ajatus talipallojen askartelusta juuri tuolloin on tavallaan symbolinen: yhdistää kesäisen luonnon ja eläinten hoidon talven pimeimpään aikaan.
Sillä oli elämyksellistä arvoa: askartelu keskellä kaamosta olisi enemmän rituaali kuin pelkkä käsityö. Se voisi olla tapa juhlistaa valon paluuta.
Todellinen tekeminen olisi enemmän performanssi tai juhlatapahtuma kuin arkinen askartelu.
Siinä olisi jotain kauniin paradoksaalista: kesäisen luonnon hoito pimeimmän päivän juhlistajana.
Se voisi olla samanlainen perinne kuin avantouinti jouluna – ei niinkään suoritus, vaan kulttuurinen kokemus.
Lämmintä talia termariin mukaan. - Anonyymi
Olen pelannut golfia Suomessa uudenvuoden aattona, sen verran viileää että vaan 9 tuli kierrettyä?
- Anonyymi
Olen pyöritellyt talipalloja Suomessa uudenvuoden aattona, sen verran viileää että vaan 9 tuli kierrettyä?
- Anonyymi00004
En ole talipalloja askarrellut saatte hoitaa niitä siellä itävantaalla? Juuri pesin mailat Suomen pölyistä, ja tammikuussa pelit käyntiin lämpimässä.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
En ole talipalloja askarrellut saatte hoitaa niitä siellä itävantaalla? Juuri pesin mailat Suomen pölyistä, ja tammikuussa pelit käyntiin lämpimässä.
Saunassako puttaat?
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Saunassako puttaat?
Ehkä siellä Vantaan takamailla ei muuta lämmintä paikkaa löydy? Finnair vie lämpimään.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ehkä siellä Vantaan takamailla ei muuta lämmintä paikkaa löydy? Finnair vie lämpimään.
Hjoo, ruumaan mahtuu paaaaljon talipalloja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen192567Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään361720Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.611262Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2981192- 41956
- 42927
- 62775
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175763Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh63750Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup91729